לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007

הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:

 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.

דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.

* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש

דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו

* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.

* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).

* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)

* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו

* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)

* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.

* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)

* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.

* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.

* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.

***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:

* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)

* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין

* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה

* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)

* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

עלויות החזקה וטיפולים קדילאק CTS שנים 2009-2010
30/10/14 11:09
36צפיות
אני בשלבי החלטה לקנית רכב מסוג קדילאק CTS בשנים של 2009/2010
הייתי שמח לדעת פחות או יותר מה העליות טיפולים ברכב זה, טיפול קטן/גדול 
בלמים, וכל שאר הטיפולים הרגליים .
אם למישהו יש פה נסיון עם רכב זה או ידע זה בהחלט יעזור לי לקבלת ההחלטות ,
יש שני סוגי מנועים 3- 3.6 
º
כמה עולה מרצדס חדשה בגרמניה
30/10/14 02:09
45צפיות
º
תלוי באיזה צבע
30/10/14 07:13
21צפיות
º
אדום
30/10/14 10:21
19צפיות
º
כחול יותר מהיר!
30/10/14 20:00
15צפיות
שחור זה הכי...
30/10/14 21:09
34צפיות
ד"א אלנה, צדקת. גיליתי כי רכב שחור הוא יותר מרשים (ומפחיד...)
º
ברור שאדום
31/10/14 09:30
13צפיות
www.mercedes-benz.de לבחור konfigurator ולבחור את הדגם
30/10/14 21:12
30צפיות
את האיבזור ובסוף תקבל מחיר. תוריד ממנו 19% מע"מ שאתה מקבל חזרה בהוצאת הרכב מגרמניה.
דייהטסו סיריון או ניסאן מיקרה
29/10/14 22:19
94צפיות
הי חברים,
בהנחה שהייתם יכולים לבחור בין 2 הרכבים הנ"ל (רכב מהעבודה), במה הייתם בוחרים?
הכי חשוב לי בטיחות ויש לציין גם שמדובר ברכב בו צריכם לנסוע בד"כ 4 (הורים וזוג ילדים)
אשמח לכל עצה
תודה!
ובל זאת?
30/10/14 08:11
49צפיות
זה די דחוף..
מוותר על שניהם, תקני רכב יד שנייה.
30/10/14 08:36
74צפיות
מבין השתיים הייתי מעדיף את הסיריון
30/10/14 09:41
69צפיות
בגלל המרחב הפנימי.
אבל איך מציעים לך סיריון מהעבודה? נדמה לי שכבר שלוש שנים אין סיריון חדשות.
º
הסיריון יותר מרווחת לדעתי ונוחה עם ילדים
30/10/14 20:08
19צפיות
תודה לכולם. האופציות הן סיריון
01/11/14 21:01
49צפיות
משנת 2011 או מיקרה 2013 (או 14, לא בטוחה)
ליתר דיוק- כרגע אני עם הסיריון ויש לי אפשרות להחליף לניסן מיקרה
אז להישאר עם הסיריון?
שאלה דחופה לגבי התנהלות לאחר תאונה
29/10/14 20:43
153צפיות
ערב טוב,
היום בדרך לעבודה נכנסו בי באוטו שלי מסוג יונדאי I20 שנת 2009 מאחורה.
כמובן החלפנו פרטים וכל אחד דיבר עם הביטוח שלו.
הביטוח שלי איחוד ישיר של מגדל הציע לי ללכת לאחד ממוסכי ההסדר שלהם (יש להם רק 4 כאלו) לתקן את האוטו ובתמורה הם יתבעו את הביטוח של הפוגע ואני אתן בנתיים למוסך צ'ק דחוי של 90 יום.
ואז אחרי כמה דקות התקשרו אלי מחברת הביטוח של הפוגע (ביטוח ישיר) ואמרו לי אם אני רוצה עסקת הסדר שבמסגרתה אני אלך למוסכי מורשה של יונדאי ליד הבית בראשון לציון אתקן שם את האוטו והם ישלמו כל מה שצריך למוסך ללא שום עלות מצידי ואקבל מהם גם רכב חלופי.
אז הסכמתי והגעתי למוסך יונדאי בראשון ואז הם קראו לשמאי מטעם ביטוח ישיר של הבחור הפוגע והוא ראה את הנזק ואמר שצריך כמה שעות לחשב אם כדאי לתקן או יחליט על טוטאל לוס.
אחרי כמה שעות השמאי התקשר אלי השמאי ואמר שזה גבולי ושהחליט שניתן לתקן את האוטו כי עלות התיקון היא 20 אלף ( הרכב שווה בערך 35-40) והוא דיבר עם המוסך ואמר להם שהוא אישר עלות תיקון של 20 אלף והם צריכים לבדוק אם כדאי להם ולהחזיר לי מחר תשובה אם הם מתקנים את האוטו או לא. 
ושאלתי את השמאי אם הם לא ירצו לתקן את האוטו מה עושים, אז הוא אמר או שתלך למוסך אחר שאולי הוא ירצה לתקן ואם גם הוא לא ירצה הוא אולי יקבע טוטאלוס.
בנתיים אני מחכה למחר וסתם מושכים אותי כי לא שמתי את האוטו היום לתיקון ואני כבול וצריך לחכות לתשובת המוסך שלהם.
לכן שאלותי הם :
1) אם יונדאי ראשון לא רוצים לתקן לי את האוטו האם אני יכול לוותר על עסקת ההסדר ( לא חתמתי על כלום) וללכת למוסך הסדר של חברת הביטוח שלי ושהם יתבעו את הביטוח של הפוגע וזהו.
2)  האם אני יכול לבקש שיבוא שמאי גם מטעם חברת הביטוח שלי שאולי יחליט אחרת?
3) האם כדאי ואני יכול לשכע את השמאי לטוטאל לוס מאשר יתקן לי את הרכב ויהיה ירידת ערך?
4) איך אני יכול לדעת שהשמאי והמוסך לא עושים לי קומבינה?
5) אם יש ירידת ערך אני אקבל איזה פיצוי מחברת הביטוח?
תודה רבה
 
תשובות
29/10/14 21:47
88צפיות
1) כן אתה יכול עדיין ללכת לביטוח שלך(רק זכור שזה יעלה לך את הפרמיה שנה הבאה), לא בטוח שזה יתן לך פתרון שונה(אם הנזק באמת גבולי).
2)אם אתה לא מערב את הביטוח שלך, אז אין שום סיכוי שהם ישלחו את השמאי שלהם(הם משלמים על זה).
3)לא יודע
4)לא, חברות הביטוח השמאים והמוסכים תמיד עושים קומבינה בינהם כדי לצמצם עליות.
5)כן, חברת הביטוח משלמת לך גם את ירידת הערך(בהתאם להערכת השמאי ושווי הרכב ביום התאונה) בנוסף לעלות התיקון.
שאלה נוספת
29/10/14 21:52
65צפיות
אבל אם אני הולך לבסוף למוסך הסדר של הביטוח שלי למה לתבוע ולהפעיל את הביטוח שלי? הם הרי צריכים לתבוע את הביטוח של זה שפגע בי בלי להפעיל את שלי ולהעלות את הפרמיה.
כי הביטוח שלך משלם על התיקון והירידת ערך
29/10/14 22:02
61צפיות
ואז מקבל את הסכום הנ"ל חזרה מהביטוח של הצד השני.
אז מה עדיף לקחת את עסקת ההסדר או לנסות לבקש טוטלוס
29/10/14 22:26
56צפיות
או לתקן במוסך שלי
אישית
29/10/14 22:42
61צפיות
אם הביטוח של הצד השני מוכן לתת טוטל-לוס, הייתי הולכת על זה.
שים לב שמדובר בתיקון שערכו כמחצית מערך הרכב, אם לא יותר. זו ירידת ערך ענקית, ומן הסתם גם ירידה ברמת הבטיחות של הרכב.
נסה טוטאל-לוס, אם לא אז תנסה את המוסך השני.
29/10/14 22:43
62צפיות
אם גם השני לא יסכים לתקן, לך לביטוח שלך.
איך אני יכול לשכנע את השמאי לתת טוטאל לוס?
29/10/14 22:54
70צפיות
הוא אמר לי שכרגע הוא חושב בכיוון של לתקן את האוטו כנראה שיהיה רווח למוסך
אז ככה....
31/10/14 10:51
65צפיות
אם אני לא טועה, טוטאללוס מוגדר כירידת ערך של 50% ומעלה(שינו זאת לפני כמה שנים).
גם אם תתבע את הביטוח שלך, מאחר והאשמה היא של הצד השני לא צריך להיות שנוי בפרמיה כי אין עלות לחברת הביטוח שלך(הם מקבלים הכל מהפוליסה של הצד השני).
 
כל האמור הינו במסגרת דעתי האישית בלבד ואינו מהווה יעוץ כל שהוא.
דעה אישית - ושגויה
31/10/14 21:20
53צפיות
אם אתה תובע את הביטוח שלך - זו נחשבת תביעת ביטוח. יכול להיות שהם ינסו לתבוע את הצד השני, יכול להיות שלא.
אין גם הגדרה חוקית ל"אובדן גמור להלכה", שזה מה שמעניין מבחינת הביטוח - יש חברות שמגדירות את זה ב-50%, יש כאלו שב-55%, ואולי גם יותר (או פחות).
לא מדויק. קודם כל החישוב של טוטאל לוס הוא לא לפי ירידת ערך
01/11/14 10:09
42צפיות
אלא לפי עלות התיקון לעומת ערך הרכב. וכמו שכתב אניגו, לא בטוח שזה בדיוק 50%.
זה גם לא חד משמעי, כך שיש מקום ללחוץ על חברת הביטוח ועל השמאי לאשר טוטאל לוס. אולי תצליח ואולי לא.
שנית, אם אתה תובע את חברת הביטוח שלך, הם לא יטרחו וירוצו אחרי הנהג הפוגע וחברת הביטוח שלו. אם זה ילך בקלות, ייתכן שהם לא יחייבו אותך על ההשתתפות העצמית ולא ישנו את הפרמיה. אבל מספיק שהפוגע לא ידווח לחברת הביטוח שלו, ואתה תישא בכל העלויות.
 
לכן כתבתי....
02/11/14 20:26
3צפיות
שזו דעתי האישית
וציינתי שאם אני לא טועה.
אם טעיתי, למדתי משהו חדש. תודה על התיקון.
השאלה היא סביב ירידת הערך
01/11/14 13:08
27צפיות
ירידת הערך מגלמת את מה שלא ניתן לתקן כלומר לא ניתן להשיב לקדמותו: למשל חלקי שילדה שניזוקים. זה הפרמטר החשוב ביותר. המוסך אמור לפרק חלקים כדי לאבחן את היקף הנזק והשמאי אמור ללוות אותו לצורך כימות הנזק.
 
האם ידוע לך מה קורה עם קורות השילדה? ה"אמבטיה" האחורית? וכד' [ברור שהגשר ותומכיו ניזוקו ואת זה יחליפו, אבל זה הכסף הקטן, הPEANUTS...,ובכלל כפי שאמרתי לך כבר, החלקים המוחלפים פחות חשובים ממה שאין יכולת להחליף, עליו תקבל ירידת ערך ופיצוי כספי...כמובן אם כל הרכב מושבת אז תקבל פיצוי כספי על כל שווי הרכב...]
 
האם הרכב הפוגע היה חזק וגבוה במיוחד? האם יש פגיעה בגג, בדלתות אחוריות צידיות? האם הרכב עוות בצד? נעשה אסימטריה בשילדה בין צד ימין לשמאל?
ושלא יובן לא נכון ממה שרשמתי
01/11/14 13:12
20צפיות
גם אני חושב  שכנראה  טוב יעשה לך אם יוכרז טוטל לוס.
רכב אחרי תאונה משמעותית זה כבר לא כל כך מציאה למרות שלעתים יש אבסורד שרכב ישן יחסית נזק קל כבר דורש עלות תיקון גבוהה מ50% מ"ערכו של הענתיקה" ועל כן מושבת...
כלומר לעתים יש בזה אבסורד...ככה המערכת עובדת, ובעל הרכב מקבל פיצוי מחירון ועם הפיצוי מתקשה לרכוש משהו דומה למה שהיה לו קודם, טרם התאונה...
 
 
 
 
במקרה של תיקון פעם היו נוהגים גם לפצות על ירידת ערך
01/11/14 12:27
34צפיות
אני זוכר שחבר שכר שמאי מטעמו ובעזרת השומה השנייה הצליח להוציא מהביטוח עוד כמה אלפי שקלים בפיצוי על ירידת ערך. אולי היות ואצלך מדובר במקרה גבולי, זה מה שיטה את הכף לטואל לוס.
קניית רכב ראשון, יד שניה, כמה שאלות...
29/10/14 19:52
122צפיות
אז, אני מבינה ברכבים ברמה של "הוא בצבע כחול שמיים ו..." וזהו בעצם.
יש לי כמה שאלות ספציפיות (על רוב השאלות ענו לי כבר כל מיני אנשים ואז הגעתי לפורום...):
1. אני יודעת שלא מומלץ לקנות רכב שהיה בעבר בהשכרה או ליסינג. דברתי עם מישהו (בעל רכב) שהוא יד שניה והוא קנה את הרכב מאדם פרטי. כששאלתי אם הרכב לא היה בהשכרה או ליסינג הוא ענה שלא היה בהשכרה אז שאלתי שוב - בליסינג היה? אז הוא הסביר שהוא קנה את זה מאדם פרטי שפשוט לקח הלוואה דרך ליסינג תפעולי או משהו כזה... וזה גם מופיע ברשיון כ "פרטי". האם יש בעייתיות בקטע הזה? ומה זה אומר לגבי מצב הרכב.. או שזה לא אומר כלום.. ?!
2. ברור שעדיף לקחת רכב לבדיקה לפני קנייה. השאלה אם זה לא מוגזם להוציא 400-500 שח לרכב ששוויו 15,000. האם אני תמימה וטועה ו-ח-י-י-ב-ת לעשות בדיקה או במידה וקראתי את כל המדריכים האפשריים איך לא ליפול בפח (הסטוריית טיפולים לדג') אפשר לוותר על בדיקה?.
3. בקשר לשאלה הקודמת- אם אני קונה על "בליינד" (ומוותרת על בדיקה) יש איזה מסמך שיכול להרגיע אותי או לנסח משהו כזה שאם תצוץ בעיה במנוע/גיר/שלדה אחרי קניה הוא מתחייב ל X,Y,Z, זה מקובל? זה הגיוני בכלל מה שאני מקשקשת...?
מצטערת על אורך השאלה/ות מי שכן הבין מה אני רוצה אני אשמח מאד אם יוכל לעזור לי!!
( :
 
את יכולה
29/10/14 20:04
73צפיות
לנסח מסמך שאומר שאם משהו לא בסדר אז בעל הרכב מתחייב לכל דבר, כולל להיות העבד שלך בחמש  שנים הקרובות. השאלה היא עד כמה רחוק את מוכנה ללכת אם בעל הרכב לא יסכים לעמוד בכתוב. גם ללכת לבית משפט עולה כסף, יותר כסף מאשר בדיקה במכון. 
אז ככה
29/10/14 21:21
66צפיות
1. אין שום המלצה או איהמלצה בנוגע לליסינג. הכל זו שאלה של המחיר. בד"כ רכבי ליסינג נטחנים יותר מרכבים פרטיים ונשמרים פחות, אבל הסיכון הזה כבר מגולם במחיר.
 
2. לא הייתי לוקחת רכב של 15,000 שקל לבדיקה במכון. מחיר הבדיקה באמת יקר ביחס לעלות הרכב. בנוסף תקבלי כ"כ הרבה סימוני ריג'קטים שלא תדעי מה לעשות איתם. זה קרה לי עם רכב שעלותו 25,000 שקל וזה לא נחמד. מצד שני, לא הייתי קונה רכב "על בליינד". מומלץ למצוא מוסכניק אמין (תשאלי את האנשים שעזרו לך עד כה), שמוכן להעיף מבט על הרכב ולחוות דעה. בכל מקרה רכב בסכום הזה הוא רכב שיכולות להיות בו תקלות, ולכן מומלץ בכל מקרה לשים "בצד" סכום של כמה אלפים, למקרה שפתאום "נופל" איזה טיפול גדול.
 
3. לא יודעת אם יש מסמך שמקובל במקרה כזה. חבר שלי קנה מכונית יד שניה, ואחרי שבועיים גילה בעיה קריטית במנוע שחייבה החלפה. הוא תבע את המוכר בתביעות קטנות וזכה. אני מניחה שיש גם סיפורים על כאלה שלא זכו בתביעה, או שהתייאשו מראש.
תודה. רכב יד 2 תמיד יהיה סוג של חתול בשק ) : באסה
29/10/14 22:06
51צפיות

 
לא תמיד
29/10/14 22:13
51צפיות
אבל בסכום שאת מדברת עליו יש אלמנט די גדול של הימור (מצד שני, אין הרבה ירידת ערך. גם משהו).
ואני יודעת שזה סכום גדול מאוד. אבל במושגים של מכוניות זה לא.
רכב, וכל מוצר מורכב בעצם, הוא תמיד "חתול בשק"
30/10/14 08:37
48צפיות
במובן שיכולות להיות הפתעות לא נעימות. ברכב חדש האחריות מכסה את זה, והאי וודאות נובע רק מתקלות יצור או הרכבה. ברכב משומש רכיב האי-וודאות גדול בהרבה בגלל שלא ידוע אופן השימוש ורמת התחזוקה ברכב, כמו גם היסטוריה של פגיעות.
גם המומחה הכי גדול בעולם לא יכול לחזות או לגלות דברים מסוימים, שיכולים לעלות הרבה כסף.
אם ברישיון כתוב פרטי, אז זה לא ליסינג.
29/10/14 23:20
55צפיות
ולא חשוב איזה מימון קיבל הבעלים הראשון. אם זה רכב ליסינג אז זה מה שיהיה כתוב ברישיון (או משהו כמו השכרה או החכרה), ואין שום בעיה גם עם רכב שהיה בליסינג, וגם בהשכרה, בתנאי שהמחיר מתאים.
גם אני הייתי מוותר על בדיקה ברכב במחיר כזה. אבל הייתי מבקש ממכונאי או סתם חבר שמבין לבדוק ולעשות סיבוב.
אם אני הייתי המוכר לא הייתי חותם לך על שום מסמך כזה. מכיוון שרכב במחיר כזה הוא לא חדש, וגם הבעלים לא יכול לדעת אם לא תצוץ בעיה כלשהי בעתיד הקרוב.
בנזין או דיזל
29/10/14 18:59
59צפיות
אני מתחבט רבות בשאלה ולא מצליח להחליט - 
סקודה פאביה ספייס בנזין או סולר ?
אני כבר לא מצליח להבין מה ההבדל הגדול? אני מחפש דגם 1.4 ל', יש הבדל משמעותי בצריכת הדלק בין סולר לבנזין? יש הבדל בעומס אותו יכול לשאת הרכב? בכל מקרה אני מבין שזה אוטו משפחתי נעים ובעל צריכת דלק נמוכה.
עכשיו, מה ההבדלים המשמעותיים בין דגם הבנזין לדגם הסולר?
תוגה לעונים,
יניב.
º
הדיזל יותר חסכוני, אבל גם הרבה יותר רועש
29/10/14 21:57
18צפיות
ענין של כמות ק"מ בשנה,
29/10/14 22:00
46צפיות
האחזקה של דיזל יותר יקרה, אך הצריכה סולר נמוכה יותר.
הבנזין הפוך, האחזקה זולה יותר אך הצריכה גדולה יותר.
 
פעם זה היה 30K בשנה כדי להפוך דיזל לכדאי, היום זה כבר קרוב ל40-45K אם אני לא טועה.
 
מבחינת עומס, העומס המירבי דומה לשני המנועים(בחדשה ההבדל של 50 קילו), רק המומנט והסל"ד באותו עומס משתנים.
פעם היתה נקודת כדאות לדיזל בגלל הבדל משמעותי באגרת הטסט
29/10/14 22:26
55צפיות
היום ההבדל הזה לא קיים, והדיזל כדאי מהקילומטר הראשון. נקודת איזון כמו שאתה מזכיר יכולה להתקיים - ברמת המשוואה המתמטית - רק במצב שמשלב הבדלים הן בעלות הקבועה והן בעלות המשתנה. היום, כאמור, אין הבדל בעלות הקבועה.
דווקא לא התכוונתי לאגרת הטסט, אלא לטיפולים השוטפים
29/10/14 22:41
43צפיות
חבר שמחזיק רכב דיזל(פורד קונקט) אומר שהאחזקה שלו(מבחינת טיפולים) הרבה יותר יקרה(לפי דבריו לפחות 50% הבדל).
 
 
 
האחזקה השוטפת היא תלוית נסועה, בדיוק כמו ההוצאות על הדלק
29/10/14 23:19
43צפיות
אז או שהאחזקה יקרה במידה שמקזזת את ההבדל בצריכת הדלק, או שהיא לא מקזזת. אם כן - אז לא שווה דיזל גם במליון ק"מ לשנה, ואם לא - אז כדאי דיזל גם למאה קילומטר בשנה.
ואותו חבר שלך, לאחזקה של מה בדיוק הוא משווה? הרי אין קונקט בנזין שיאפשר השוואה נכונה.
הקיזוז הוא לא מידי, אלא בהתאם לנסועה.
30/10/14 01:01
38צפיות
אם אני חוסך על דיזל 1.5 ליטר לכל 100 ק"מ, כלומר 12ש"ח(לפי 8 שקל לליטר).
מכאן שהחסכון לכל 1K ק"מ הוא 120 שקל.
מכאן השאלה כמה ההבדל באחזקה של אותו רכב עם בנזין ודיזל(לפי זה אפשר לחשב כמה אותו רכב בדיוק צריך לנסוע כדי לקזז את התוספת באחזקה).
וזה בלי להתחשב בירידות ערך(שאם אני זוכר נכון דיזל חדש סובל מיותר ירידת ערך מאשר בנזין מקביל).
 
יתכן וטעיתי בק"מ השנתי אבל הכוונה ברורה(שעד קמ' מסוים בשנה זה לא משתלם).
 
וחבר השווה לפרטנר בנזין שהיה לו לפני(הוחלף עקב תאונה מצערת).
באמת אין לך מושג איך עושים חשבון עלויות אחזקה?
30/10/14 08:35
35צפיות
יש לך עלות דלק לקילומטר (מחושב כמו שכתבת) ועלות טיפולים לקילומטר (סך עלויות טיפולים לנסועה, נגיד 100,000 ק"מ, חלקי הנסועה). גם כאן מקבלים עלות לק"מ בסוף החישוב. מחברים את שני הנתונים - ויש לך את העלות הכללית לק"מ. משווים את העלות הזו בין שתי מכוניות, ויש נתון מי זולה יותר - מהק"מ הראשון.
הדבר היחיד שיכול לעוות קצת את החישוב הזה הוא אם נוסעים ברכב כל כך מעט, שעושים טיפולים לפי זמן ולא לפי נסועה. אבל זה מקרה קיצוני יחסית, בטח ברכבי עבודה.
השוואת עלויות אחזקה בין מכוניות של יצרנים שונים היא דרך גרועה מאוד להחליט שאחזקת דיזל יקרה יותר מאחזקת בנזין, בטח ובטח להחליט בכמה יותר יקרה. אולי פשוט אחזקת פורד קונקט יקרה יותר מאחזקת סיטרואן ברלינגו?
פעם גם נטען שלנסיעות קצרות לא כדאי דיזל
30/10/14 10:26
55צפיות
בגלל זמן חימום ארוך של כלל המנוע עד הגעה לטמפרטורת עבודה וכדומה (בלאי גבוה יותר בהתחלה?)
האם מי שעושה הרבה נסיעות קצרות (נגיד אמא עם ילדים שגרה בתוך העיר) אכן "תתעלל" במנוע דיזל בעוד מנוע בנזין לא יתרגש מזה או שגם זה כבר איננו שיקול (ואולי מעולם לא היה?)
 
 
º
האמת? לא ממש יודע.
30/10/14 10:53
12צפיות
אני לא חושב שיש הבדל בהקשר הזה בין מנוע דיזל לבנזין
30/10/14 11:46
40צפיות
שהם באותו גודל בערך. עבודה קרה ונסיעות קצרות לא עושות טוב לשום מנוע.
ייתכן שבדיזל מודרני זה מגדיל את הסיכוי לסתימת מסנן החלקיקים, אבל באותה מידה בבנזין זה יכול לפגוע ביעילות הממיר הקטליטי.
בדיזלים הישנים הם סבלו מעישון וחוסר סחיבה עד
30/10/14 15:02
38צפיות
להגעה לטמפ' עבודה. במודרניים לא נתקלתי בזה.
היי חברים שאלת מצבר
29/10/14 17:54
70צפיות
אני צריך להחליף מצבר.קיבלתי הצעה על מצבר שנפ 60 אמפר 12 וולט 510A. קופסה לבנה.במחיר של 450 שח עם 12 חודשי אחריות.האם זה נתאים לרכבי מאזדה לאנטיס 2000.מה המספרים מראים? והאם המחיר בסדר.תודה מראש.
º
תמונת המצבר
29/10/14 18:49
29צפיות
המחיר בסדר. לא יודע אם זה מתאים.
29/10/14 18:59
41צפיות
תבדוק מה יש ברכב עכשיו.
º
תודה
29/10/14 20:59
5צפיות
º
יקר לדעתי. עדיף סטרט-אפ ב-400 שקל
29/10/14 21:57
13צפיות
אך לדעת שהלך ראש מנוע
29/10/14 12:53
81צפיות
אתמול נידלקה לי מנורה אדומה נסעתי עוד 2 דקות והאוטו נכבה המוסך אומר שהלך ראש מנוע או מנוע זה פעם ראשונה שהמנורה נדלקת האוטו יונדאי גטס
בד"כ פעם אחת שנורה אדומה נדלקת מספיק כדי לעשות
29/10/14 13:35
72צפיות
נזק.
לגבי איך יודעים שהלך ראש מנוע:
1. המנוע לא מחזיק קומפרסיה (שסתומים עקומים)
2. שמן במים ו/או מים בשמן
3. ראש מנוע מעוות
 
הטעות היא שהמשכת לנסוע. אם נורה אדומה נדלקת
29/10/14 14:07
63צפיות
לא ממשיכים לנסוע. אם זו נורת החום, זה בהחלט יכול לגמור את ראש המנוע. יש דרכים לבדוק אם הלך ראש המנוע, למשל בדיקת קומפרסיה או בדיקת לחץ במערכת הקירור. בנוסף, צריך לבדוק למה היתה התחממות. התהליך הוא כזה: תקלה במערכת הקירור - המנוע מתחמם יותר מדי - הנורה נדלקת - נגרם נזק לראש המנוע.
נצל"ש - תקלות, נזקים ומכוניות צרפתיות
29/10/14 14:20
60צפיות
לפני כמה זמן תוך כדי טיפול שגרתי בקסארה פיקסו, התברר שבגלל נזילה קטנה ממערכת הקירור, שלא התגלתה מסיבות שונות, הרכב נסע כמעט בלי נוזל קירור בכלל (ברמה שכשפירקו את הטרמוסטט לא יצאו מים מהצינור!) לא מעט זמן. בקיץ. למרות זאת המנוע נשאר בתחום עבודה תקין (באופן מוזר, בהתחברות למחשב קיבלנו קריאה של 105 מעלות בעוד מד החום נמצא באמצע הטווח) ולא נגרם לו שום נזק.
אז תגידו מה שאתם רוצים על הצרפתים - אבל מדי פעם מצליח להם...
קרה לי גם כמה פעמים
29/10/14 19:05
42צפיות
מסתבר שבנסיעה שגרתית מספיקה כמות קטנה של מים. כל זמן שהם מכסים את משאבת המים.
לגבי ההפרש בקריאת הטמפרטורה, לפעמים למד החום יש חיישן נפרד שמותקן במקום שונה. ייתכן שהחיישן של מערכת ניהול המנוע יושב על ראש המנוע, ואילו החיישן של מד החום יושב על בית התרמוסטט, ואז כשאין מים הוא מרגיש חום נמוך יותר.
פעם, במכוניות צרפתיות, לא חשוב איזה, היתה תופעה של סתירה בין מד החום למנורת החום. המנורה הייתה נדלקת כשמד החום מראה חום כמעט תקין. כמה מנועים של מוניות הלכו בגלל זה. הסיבה היתה הבדל במיקום החיישנים, וזה נפתר כשהעברתי את החיישן של מד החום למקום אחר, חם יותר.
מבקש המלצות לרכב מהיצרן + טרייד אין
29/10/14 08:58
99צפיות
שלום לכולם,
יש לי סובארו אימפרזה B3 מודל 2009. לפני מס' ימים היא הגיעה ל-105,000 ק"מ. כשעשינו טסט לרכב (לפני 3-4 חודשים) אז במוסך המורשה של סובארו אמרו שהטיפול הבא אמור להיות גדול ויקר (כי גם מחליפים רצועת טיימינג).
אני ומשפחתי חושבים כבר כמה זמן להחליף רכב, אבל לא לסובארו
ראיתי לפני מס' ימים בעיתון מבצע של סיאט איביזה ב-79900 ש"ח שמדובר שם על מקדמה ואז על 36 תשלומים, והיתרה בסוף התקופה (אבל מה שבפועל קורה זה שבעצם כל 3 שנים מחליפים רכב בצורת טרייד אין)
גם את הרכב שלי קניתי במבצע, שיש 60 תשלומים של 1000 ש"ח, והיתר משולם כמקדמה במזומן. 
 
רציתי לדעת האם אתם מכירים עוד מקומות (חשוב שזה יהיה מהיצרן ולא מסוחר מכוניות או ליסינג וכד') שעושים מבצעים בסגנון ה-מקדמה-תשלומים-טרייד אין, ובנוסף לכך יסכימו לעשות טרייד אין עם הרכב שלי?
כמו כן רציתי חוו"ד על סיאט איביזה
הדרישות שלי לרכב- 
1. חסכוני בדלק.
2. גיר אוטומטי
3. שיהיה מרווח מצד אחד (אני 1.90, ואני לא רוצה רכב שאם אזיז את הכסא אחורה אז לא יהיה מקום לשבת מאחוריי) אבל מצד שני שיהיה רכב קצר יותר מהסובארו אימפרזה B3 שיש לי כרגע [זה לא תנאי הכרחי] 
4. תקציב בין עד 100K (לא כולל הטרייד אין עם הרכב הנוכחי)
 
במידה ויהיו עוד שאלות אז אוסיף,
תודה 
קצר אבל מרווח, וגם חסכוני - כוון למיקרוואן
29/10/14 09:39
71צפיות
שם הגובה יתן לך את המרווח מבלי למתוח את המכונית לאורך. למשל - אופל מריבה, ניסאן נוט החדש וכדומה.
אם אתה בקטע
30/10/14 20:20
72צפיות
של כל פעם להשאר עם רכב חדש כדי להמנע מלהגיע למצב של טיפולים יקרים, יש גם חברות ליסינג שעושות ליסינג פרטי לרכבים חדשים לגמרי (ולא רק לרכבים שהיו בעבר בשימוש בליסינג). לפעמים זה יוצא יותר משתלם וזול וזה גם בתנאי הרכישה שאתה מחפש. היתרון הוא שאחר כך אתה יכול לעשות טרייד אין אבל להחליף לרכב אחר, בעוד אם תקנה מהיצרן, בכל פעם שתרצה טרייד אין ולהתקדם תצטרך להשאר עם אותו רכב או שתחזור לאותו מצב שאתה נמצא בו עכשיו.
 
 
 
נו... לא דיברנו על זה?
31/10/14 13:12
43צפיות
אולי די עם להאכיל אנשים שטויות? לא כולם יודעים שאתה מגיב מטעם, עם אינטרס ברור (צריך רק לעקוב אחר ההודעות שלך כדי להבין זאת).
אפשר לעשות היום טרייד אין עם כל רכב אצל כל יבואן. אין שום הגבלה ליבואן של הרכב שיש לך. להפך, אלו עסקאות ליסינג פרטי שמגבילות אותך לאותה חברה ומה שיש לה כרגע במלאי, ומכריחות אותך לעשות את החלפת הרכב במועדים קבועים. אתה קצת לחוץ כלכלית והחלטת להחזיק את הרכב עוד שנה? בעיה שלך - החוזה מגדיר מתי מועד התשלום הסופי (או ההחלפה).
אז די. הבנו. מישהו משלם לך כדי שתכתוב בפורום מכוניות כמה נהדרת האופציה של ליסינג פרטי. נהדר לך - שחרר אותנו.
המלצה על בחירת רכב-חברה
29/10/14 08:35
83צפיות
שלום לכל המבינים.
 בתחילת השנה הבאה אנו אמורים להחליף את רכב החברה שברשותנו.
 מדובר על מיני ואן משפחתית 7 מקומות.
האופציות הניתנות לבחירה הן:
שברולט אורלנדו
טויוטה ורסו
סיטרואן פיקאסו החדשה
פיז'ו 5008
רנו גרנד סניק
 
חשוב לי לציין שנושא צריכת הדלק לא כל כך חשוב לי כיון שעלות הדלק אינה על חשבוננו. הנקודות שהכי חשובות לי הוא נושא מרווח הפנים ותא המטען (כמה שיש ברכבים האלו...) וכמובן רמת אבזור.
על מה הייתם ממליצים לנו?
המון המון תודה לעונים.
º
אם המחיר של כולם זהה מבחינתכם - הפיקסו החדש.
29/10/14 09:40
30צפיות
שכחתי לציין נקודה מאד חשובה-
29/10/14 10:15
71צפיות
אנחנו בוגרי פיקסו 2012. רכב זוועה. לא הפסיק לבקר במוסך והגיר שלו זה הדבר הכי מעצבן עלי אדמות.
אמרו לנו שהפיקסו החדש מעולה וממש לא ברמה של הישן. האם נכון? האם השינוי בין הפיקסו הישן לחדש כל כך משמעותי?
גיר אחר לגמרי, גם המנוע עודכן
29/10/14 10:30
72צפיות
האם הוא יבקר הרבה במוסך או לא? אין לי מושג. רכב חדש מדי, ועדיין אין איתו ניסיון.
º
אטראז מיציבושי חוות עת
29/10/14 07:46
38צפיות
º
אין על מיציבושי!
30/10/14 10:28
12צפיות
וולבו 2011
28/10/14 21:51
56צפיות
בשבוע שעבר מכרתי את הליאון ה1800 המדהימה שהיתה לי
אני מחפש רכב מנהלים שתתן לי זמינות כח שלא תיפול מהליאון
אני די חם על וולבו S60 2.0T
אני יכול להביא 2011 באיזור ה100K
מצד אחד אני קורא ברשת ביקורות מאוד טובות
מצד שני חברים אומרים שיש איתם ים תקלות
חשמל. טורבו. גירים וכו'
מה אתם מייעצים??
אשמח לקבל הצעות נוספות בקטגוריה הנ"ל
 
תודה
º
??
06/11/14 00:51
2צפיות
מצבר לרכב
28/10/14 16:54
53צפיות
שלום לכולם
מחפשת   מקום באזור פתח תקווה לרכישת מצבר חדש  בלבד    60  אמפר  במחיר סביר   לרכב מיצובישי לנסר 
תודה 
 
סיגלית 
ת"א נחשב איזור פ"ת?
28/10/14 19:49
42צפיות
אם כן, ברחוב יצחק שדה, ליד המפגש עם המסגר, יש כמה חנויות חלקי חילוף, בהן מצבר כזה עולה 400 שקל.
יונדאי i20 חדשה קלאץ' הלך אחרי 9 חודשים
28/10/14 09:31
112צפיות
רכשתי יונדאי i20 חדשה לפני 9 חודשים ולקחתי אותו למוסך עקב רעשים. אמרו לי שהקלאץ' הלך. 
אמרתי להם שזה לא הגיוני שקלאץ' יגמר ברכב חדש אחרי 9 חודשים. הם אמרו שזה נגרם כתוצאה משימוש לא נכון בקלאץ' שזה לא הגיוני כי בעבר נהגנו ברכב ידני וזה לא קרה. 
האמת שהרכב לא סחב טוב וחשבנו שזה כתוצאה מכך שהמנוע הוא 1200 כ. האם יש קשר ואיך אפשר להתמודד עם טענת המוסך. ?
הכוונה למוסך היבואן ? מה האחריות אומרת ?
28/10/14 10:17
85צפיות
כנראה שיש אחד ל-x מכוניות שיוצאת עם קלאץ פגום ואתם נפלתם בסטטיסטיקה. השאלה מה עושים עכשו ? מחליפים לכם קלאץ ? נראה לי שאם עושים את זה בצורה מקצועית ומהירה זה פתרון הוגן.
לא מכיר אחריות לחלקים מתבלים כמו מצמד
28/10/14 10:29
82צפיות
בזמנו היה בלגאן לא קטן כשהגיעו התיבות הרובוטיות - מבחינת אנשים זו היתה תיבה אוטומטית, עם אחריות כרגיל, עד שמצמדים התחילו להשחק, והם גילו שזה לא כלול באחריות. ופתאום אנשים שקנו קורולה כי "הם לא רוצים לשלם למוסך" נאלצו להשאיר סכום יפה מאוד תמורת החלפת מצמד ב-50-60 אלף קילומטר...
מממ... באמת לא נעים. עדיין הייתי מצפה מיבואן הגון
28/10/14 10:57
64צפיות
שיקח אחריות כלשהי ולפחות ישתתף בהוצאות התיקון.
למה? אחותי פעם גמרה קלאץ' אחרי פחות משנה ו28000 ק"מ
28/10/14 11:03
71צפיות
וזו היתה אחריותה המלאה.
בוא תמצא דרך להוכיח למוסך שהקלאץ' לא נשחק מתפעול לא נכון ואז יש מקום להתפלפל אם אפשר להחריג את התיקון מאי הכללה של הקלאץ' באחריות (כמו בלמים ושאחלקים מתבלים).
והטענה "ברכב ידני אחר זה לא קרה" היא לא הוכחה שתחזיק מים.
בתקוה
28/10/14 11:10
53צפיות
מקווה שישתפו פעולה יש לי איתם פגישה היום. הרכב עשה בס"ה 20,000 ק"מ
מה האחריות אומרת
28/10/14 11:01
65צפיות
מדובר במוסך מורשה של יונדאי. לדבריהם האחריות לא כולל ברקסים וקלאז' שהנזק נגרם כתוצאה מבלאי. 
הם רוצים להחליף את הקלאץ' אבל על חשבוננו וזאת למעשה הבעיה. דיברתי עם שמאי רכב והוא אמר שזה הזוי שקלאץ' יגמר אחרי 9 חודשים אם השתמשנו באופן סביר. 
כל עוד השמאי לא ראה בעיניים שלו את הקלאץ' המילה שלו
28/10/14 11:13
58צפיות
לא תופסת. אם הוא מוכן להוציא לך מכתב שאומר שהקלאץ' נגמר כתוצאה מפגם ייצור קח את המכתב הזה ופנה איתו ליבואן.
אם התיקון הוא לא באחריות - בקש הצעת מחיר גם ממוסך אחר
28/10/14 11:16
58צפיות
יכול להיות שיהיו הבדלים גדולים מאוד במחיר.
אין אחריות על שחיקה של הקלאצ' מכיוון שזה תלוי באופי הנהיגה
28/10/14 11:34
64צפיות
אבל שחיקה מתבטאת בזה שהרכב מפסיק לנסוע ואצלך את אומרת שהיו רעשים. אז אולי זו לא שחיקה אלא משהו אחר, למשל נשבר חלק כלשהו, ואז זה כן צריך להיות מכוסה באחריות.
איזה מין רעשים היו ואילו עוד תופעות היו?
את יכולה לשאול אותם מה בדיוק הבעיה, או לבקש שהשמאי יהיה נוכח בזמן הפירוק, או להחליף ולשלם, אבל לקחת את כל החלקים ואז לבקש חוות דעת של מומחה ואולי לתבוע מהם החזר.
לקחת את החלקים
28/10/14 19:52
44צפיות
זה באמת רעיון לקחת את החלקים ולקבל חוות דעת. 
היום הייתי בפגישה עם המנהל והוא הביע נכונות לעזור למרות שלדבריו הקלאץ' הלך כתוצאה משימוש לא נכון. 
קלאץ ביונדאי I20 חדשה נגמר תוך 9 חודשים
27/10/14 23:10
49צפיות
רכשתי יונדאי i20  חדשה 2014 לפני 9 חודשים והיות והתחיל להשמיע רעשים לקחתי אותו למוסך ואמרו לי שהקלאץ' הלך. 
אמרתי להם שזה לא הגיוני שקלאץ' יגמר ברכב חדש אחרי 9 חודשים. הם אמרו שזה נגרם כתוצאה משימוש לא נכון בקלאץ' שזה לא הגיוני כי בעבר נהגנו ברכב ידני וזה לא קרה. 
האמת שהרכב לא סחב טוב וחשבנו שזה כתוצאה מכך שהמנוע הוא 1200 . האם יש קשר? ואיך אני יכול להתמודד עם טענת המוסך? 
º
קשה לענות, יש אפשרות לכאן או לכאן, בעיה.
28/10/14 07:43
13צפיות
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום