לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007

הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:

 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.

דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.

* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש

דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו

* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.

* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).

* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)

* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו

* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)

* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.

* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)

* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.

* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.

* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.

***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:

* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)

* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין

* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה

* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)

* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

מאזדה דמיו או סוזוקי איגניס?
24/08/14 21:13
71צפיות
אני מחפש רכב לעבודה (נסיעה של 4 ק"מ הלוך ו 4 ק"מ חזור).
התלבטתי בין שני הרכבים האלה,
מחפש רכב בסביבות ה-15,20 אלף ש"ח. מה דעתכם?
למרחקים כאלו - אופניים...
25/08/14 00:08
61צפיות
קנה את הרכב שתמצא במצב טוב יותר. האיגניס אומנם מעט חסכונית יותר, אבל זה חסר משמעות בנסיעות כאלו.
עצה בנוגע לבעיות עם השכרת רכב של אוויס באנגליה
24/08/14 20:15
132צפיות
שכרנו רכב בגאטוויק. לאחר נסיעה אחת (ותאונה קטנטונת) הגענו למסקנה שלנהוג בצד הלא נכון זה לא בשבילנו. למחרת בבוקר, שבת, התקשרנו לחברת ההשכרה וביקשנו שיבואו ויאספו את הרכב. הסבירו לנו שהמחלקה סגורה באותו יום ושנתקשר למחרת. למחרת בבוקר התקשרנו בשנית, כיוון שהיינו קרובים לאוקספורד. נאמר לנו שהאיסוף יהיה מהסניף באוקספורד, אבל ביום ראשון הסניף סגור (היום בו התקשרנו) וביום שני חג וסגור, לכן האיסוף יהיה רק ביום שלישי. יוצא שהרכב עומד ואנחנו משלמים על הזמן זה.
בקשר לתאונה, עמדנו בטור, רצינו לשנות נתיב וכשפנינו לימין פגענו ברכב מלפנינו. עצרנו החלפנו פרטים, צילמנו וכו`. הנזק כפי שאנו רואים הוא מזערי, חלק הפח מעל לגלגל קדמי שמאלי זז בשני מילימטר. לא רואים מכה, אין כיפוף, אין שריטה. גם לרכב השני הנזק דומה, מתחת לפנס ימני אחורי הפח זז בכשני מילימטר החוצה.
האם יש טעם לנסות להחליק את התאונה?
האם יש טעם לנסות לקבל החזר כספי על הימים שהם לא באו לאסוף את הרכב, למרות שביקשנו?
האם למישהו יש עצות או טיפים איך להתמודד עם המצב?
 
באירלנד למדתי (ותודה לסוכנת הנסיעות) להקפיד ...
24/08/14 20:30
103צפיות
... על רכישת בטול השתתפות עצמית.  אז להבא ....  כרגע תחזירו את הרכב וקוו שלא ישמו לב, אם כי לדעתי היום חברות השכרה מחייבות השתתפות עצמית גם ללא סיבה.
 
לגבי בטול שכירת הרכב, אני מניח ששכרתם אותו לתקופה מסוימת וקצרתם אותה בפועל.  ייתכן אפילו שידרשו את מלא התקופה ואם יחייבו רק על התקופה הקצרה יותר - ייתכן שהמחיר פר יום יהיה גבוה יותר.
 
לא הייתי מתווכח על העלויות האלו והייתי מתרכז בהנאה מהמשך הטיול.
º
אכן בדיוק כך. תמשיכו להנות
25/08/14 10:37
17צפיות
זה שביקשתם לאסוף מוקדם, זה יפה
26/08/14 13:29
44צפיות
אבל סופ"ש זה סופ"ש וחג זה חג. אולא עובדים. כמו שבארץ, ביום שבת אף אחד לא יאסוף ממך את הרכב, גם לא ביום חג.
אני בטוחה שהאותיות הקטנות בחוזה שלך מציינות שכל שינוי חייב להעשות בהתאם לזמינות הסניפים. ככה שחבל על הזמנן והמאצמצים, במיוחד שאין לך קייס כאן.
להחליק? אני לא הייתי מנסה. כי במידה והרכב הניזוק יתבע את חברת ההשכרה (והוא יתבע) - הם יגיעו אליך בכל מקרה. לא יודעת אם קונסים על הסתרת מידע. וגם אם לא - כי זה לשקר.
 
להתמודד? למזער נזקים. להחזיר רכב הכי מוקדם שאפשר. להתארגן על תחבורה ציבורית.
מה דעתכם על ביואיק לה סייבר מודל 1997?
24/08/14 18:46
80צפיות
השאלה בעיקר מבחינת כח / חוזק / מהירות? נוחות? 
º
מה זה חוזק?! כי פצמ"ר נניח יותר חזק ממנה.
24/08/14 19:14
21צפיות
º
הכוונה אם היא מהירה וזריזה או שהתאוצה כבדה כי היא גדולה?
24/08/14 19:43
18צפיות
כבר שאלת את זה לא?
26/08/14 11:06
70צפיות
º
כן, פשוט קונה עכשיו אז עלה שוב...
26/08/14 13:50
30צפיות
אוטו זה לא יין
26/08/14 18:14
57צפיות
הוא לא משתבח עם הזמן. התשובות שקיבלת בשרשור הקודם תקפות באותה המידה.
קצת תוכן... או מומנט, סל"ד, יעילות ומה שביניהם.
הודעה זו מכילה תמונות
24/08/14 17:08
128צפיות
בטח זה יפתח פה דיון מעניין...

צירפתי עקומת מומנט של רכב מסוים, נניח ואין בעיה לנסוע בכל סל"ד על הטווח וכיוצא בזה בכל מהירות שהוא מספק.
באיזה סל"ד הוא יהיה יעיל ביותר ובכך גם חסכוני ביותר?
לצורך העניין המהירות ב2800-2900 (קרוב מאוד לשיא ההספק) היא 140 קמ"ש, לדעתי בשיא ההספק יתקבל 150-155.
אז איפה תיהיה המהירות החסכונית והיעילה ביותר?
בשיא ההספק או אי שם בתחילת העקומה באיזור ה2K סל"ד?

ולפני שתקפצו עליי, אנחנו מדברים על נסיעה במישור, ללא רוח בהילוך הגבוה ביותר.
בנסיעה במישור, בהילוך הגבוה ביותר וכו'
24/08/14 19:35
49צפיות
העקומה תיראה אחרת לגמרי, זאת משום שהגרף המצורף מתאר את המומנט של המנוע בהזרמת דלק מקסימלית וזה לא מה שקורה בשיוט. לטעמי צריך לצרף את נתון הגרר של הרכב ומהירותו בטווח הסל"ד כדי לענות על השאלה.
בבקשה.
24/08/14 20:04
35צפיות
drag coefficient 0.310
frontal area 2.65 m²
cda 0.82
 
ומהירות, כמו שאמרתי, 140 ב2800 בערך.
נתוני מהירות/סל"ד אחרים אני לא זוכר כרגע, זה המחשבה שעלתה באותו רגע אז זה הנתון שזכרתי.
מבחינת סל"ד בלבד - אני מעריך ש100 קמ"ש היא המהירות החסכונית
26/08/14 02:28
22צפיות
ברוב המכוניות כמו שאמרו לפניי המהירות החסכונית ביותר היא בין 80 ל90 קמ"ש.
אגב, הגרף מתאר את המומנט מגל ההינע או מהגלגל?
º
בגלגל, זה גרף שיצא מבדיקת דיינו (לא שלי אישית).
27/08/14 10:46
4צפיות
מנסיון של 3 רכבים(באלנו, לנסר 2004, לנסר 2009)
24/08/14 19:44
58צפיות
המהירות ה"חסכונית" הייתה בממוצע 110 קמ"ש.
 
הערכה גסה שלי היא שאופטימלי זה באזור ה65-75% מהכוח שהמנוע יכול לספק.
זהו, שאת זה אני רוצה לבדוק, לרכבים שונים עקומות מומנט
24/08/14 20:11
34צפיות
שונות ומקדמי גרר שונים ככה שאני בספק אם אלטו תהיה הכי חסכונית ב110, כנ"ל הרכב שלגביו הנושא נשאל (במקרה שלו יכול להיות שה"מהירות החסכונית" היא גבוהה יותר).
כמעט בטוח שאם תסע 80 קמ"ש, תקבל צריכת דלק טובה יותר
24/08/14 23:58
33צפיות
זה היה ככה בכל רכב שיצא לי לבדוק בו - הבעיה היחידה היא שתמות משעמום...
תלוי במקדם הגרר ובעוד הרבה פרמטרים.
24/08/14 21:18
24צפיות
צריכת הדלק מושפעת מההתנגדות לתנועה (שתלויה במהירות) ולא רק מנצילות המנוע.
הרחבת אופקים בנושא:
24/08/14 21:39
36צפיות
בעיקרון, כמה שיותר לאט יותר חסכוני.
24/08/14 23:37
38צפיות
כמובן עד גבול מסוים.
הסיבה היא שבמהירויות גבוהות רוב ההספק משמש להתגבר על התנגדות האוויר, והתנגדות האוויר גדלה עם ריבוע המהירות (או עם המהירות בחזקה שלישית, לא זוכר). כך שאם תיסע בהילוך הגבוה במהירות 60-70, אולי אפילו פחות, זה יהיה הכי חסכוני, למרות שהמנוע לא בשיא היעילות שלו.
בסלד הכי נמוך שניתן
25/08/14 10:07
36צפיות
זה נראה כמו עקום מומנט של מנוע מוגדש ואחד היתרונות שלהם הוא שניתן לנסוע בסלד נמוך
 
(בהילוך בגבוה)
בלאי צמיגים. מהו האיפיון האופטימלי
24/08/14 16:36
64צפיות
כולנו נסכים שאם נשווה צמיגים של יצרנים שונים שיורכבו לצורך מבחן השחיקה על אותו רכב ויינהגו באותם תנאי נהיגה וסביבה, יפתחו בלאי שונה זה מזה. בהנחה שכולם יינהגו אותו מרחק ואותם תנאים...למשל למשך ניסוי שיימשך למשל 3 או 4 שנים, וסכ"ה 80,000 ק"מ  
וכמובן אותם לחצי אוויר...
 
למשל מ2 עברי הקיצוניויות. צמיג אחד יפתח סימני יובש וסדקים כמעט ללא שחיקה של הגומי
ומהעבר השני צמיג שכל חריצי הניקוז, שיש בלאי של התרדדות של עומקן של חריצי הניקוז עד לגובה קוביות ההשחיקה מתקדם וללא סדקי יובש וכו'.
 
איזה צמיג נראה לכם אופטימלי. איזה תעדיפו למצוא על הרכב שלכם לתקופת הניסוי הזאת ל 3 שנים ו/או 80,000 ק"מ. המוקדם מהשניים.
אני אעדיף את הצמיג הנשחק.
24/08/14 16:52
39צפיות
ההיגיון שלי אומר שאם הוא נשחק זה בגלל שהוא "נדבק" לכביש, ואם הוא "נדבק" הוא אוחז.
אם כל יתר הנתונים זהים, אז ברור שעדיף
24/08/14 18:46
39צפיות
זה שנשחק פחות. כלומר בהנחה שהאחיזה זהה, צריכת הדלק זהה, הרעש זהה, הבלימה בכביש רטוב זהה (מכיוון שלא אמרת אחרת), ובהנחה ששני הצמיגים של יצרנים איכותיים באותה מידה, אז עדיף צמיג שנשחק פחות. למה לבזבז כסף?
אבל אני מניח שהתכוונת לכך שיש פשרה מסוימת. כלומר צמיג אחד עם אחיזה עדיפה אבל נשחק יותר, והשני ההיפך. ואז השאלה צריכה להיות בכמה הביצועים יותר טובים, ובכמה השחיקה יותר גדולה.
מדובר על צמיגים שונים במידות זהות המותקנים על רכב זהה
25/08/14 07:53
17צפיות
ועוברים מסלול זהה ע"י אותו הנהג. שני הצמיגים עוברים מידה זהה של "התעללות" מהנהג, כלומר זה לא שצמיג אחד מקבל את קרפה ואילו הצמיג השני מקבל איזה פלגמט.
מעבר לכך אין לנו מושג ואנחנו לא יכולים להניח האם הדלק, הרעש, הבלימה זהים או שונים, קרוב לוודאי שכל אלה שונים כי אנחנו מדברים על בדיקת 2 הצמיגים כעבור 4 שנים ו80,000 ק"מ. האחד רק עם סימני יובש בסולייה ובתוך החריצים והאחר השתפשף והתבלה לתוך חריציו. עומק החריצים נעשה רדוד מאד.
את 2 הצמיגים אנחנו מחליפים אחרי 4 השנים. איזה תעדיף להתקין ברכב זהה שלך [בהנחה שלך יש רכב זהה ואתה נדרש לבחור בין 2 הצמיגים הללו]
אין לנו מושג בכמה הביצועים שונים אבל יש לנו מושג בכמה השחיקה שונה. זה לפי מה שתיארתי.
הנהג הוא כביכול אותו נהג, כלומר זה לא שמדובר רק בנהג א' שמתעלל בצמיג. שני הנהגים מתעללים באופן זהה. בהחלט ייתכן שבתגובה לבלימת חירום צמיג אחד ייעצור ללא החלקה כלומר מבלי להינעל ואילו האחר ייעצור לאחר שיינעל בקלות ויחליק. אבל זה רק משהו שהוא ייתכן כי לא באמת בדקנו את זה.
הדבר היחיד שאנו יודעים זה שאחרי 4 שנים יש הבדל בתצורת השחיקה של הסולייה למרות שזה אותו נהג שהשתמש ברכב שעבר את אותו המסלול
אז כמו שאמרתי, אם ההבדל היחיד הידוע הוא בשחיקה,
25/08/14 08:37
15צפיות
אז כמובן הייתי בוחר את זה שנשחק פחות, מכיוון שאם בתקופה הבאה אני אסע ק"מ גבוה יותר, הוא יחזיק לי יותר.
ושוב, זה בהנחה שאנחנו מדברים, למשל, על פירלי שנשחק הרבה מול מישלין שלא נשחק. לא על פירלי מול איזה גולדסטר סיני.
מצד שני, זו שאלה היפותטית לגמרי, מכיוון שיש היום מבחנים ונתונים לכל הצמיגים, כך שאפשר בהחלט לדעת את הביצועים הצפויים של כל צמיג.
אבל אם אחד מהם נשחק יותר, אז
25/08/14 08:42
17צפיות
האם לא ברור שהוא אוחז יותר?
למה שאחרי 4 שנים כשאנחנו מחליפים צמיגים לא נזרוק צמיג ש"שופשף לתוך חריציו"?
סתם צמיג שרק התייבש זה כמו לנסוע על "צמיג מפלדה"...
 
האם בכביש מפותל או בהתחלות חזקות או בבלימות פתע לא יהיה הבדל משמעותי בהתנהגות?
צמיג אוחז הוא לא ננעל בקלות וכו'  
לא. אני לא בטוח שיש בהכרח קשר בין שחיקה לאחיזה.
25/08/14 08:45
21צפיות
ייתכן שזה שנשחק סתם עשוי מחומרים גרועים יותר. לא יודע.
במקרה שאתה מתאר, אחרי 4 שנים זה באמת לא משנה. אבל נניח שבשנתיים הבאות אני אעשה 80 אלף ק"מ? אז את הצמיגים הנשחקים אני אצטרך להחליף, ואת הסוג השני עדיין לא.
º
25/08/14 08:47
3צפיות
נפתח פורום הורים לילדים מיוחדים|*|
24/08/14 13:03
4צפיות
|חיבוק|פתחנו בשבילכם את פורום הורים לילדים מיוחדים בו תוכלו לשתף בחוויה של ההורות לילדים המיוחדים שלכם, ולתמוך בהורים החדשים בתחילת דרכם.
אתם מוזמנים לשתף ברגשותיכם העמוקים, לפרוק ולחלוק בהתמודדות שלכם ההורים, עם גידול ילדים מיוחדים.

http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
איתות מהיר ומעבר טסט לרכב
24/08/14 12:27
67צפיות
האיתות של הרכב שלי מהבהב בקצב מהיר מהרגיל. 
עלות התיקון הינה אסטרונומית (בורה 2002), האם מכשילים בטסט על דבר כזה? 
בעבר אבא שלי היה פשוט נותן למסוכניק להעביר את  הרכב טסט. 
 
תודה רבה
תוספת: כל שאר הנורות תיקנות
24/08/14 12:47
50צפיות
רק הקצב בעייתי, הבנתי שמדובר במחשב הרכב שהוא בעייתי.
לא אמור להיות פסילה על איתות מהיר
24/08/14 13:27
61צפיות
תקנת 344(ז) מדברת על מינימום(30 פעמים בדקה) ולא על מקסימום.
יתכן והבעיה נובעת מנורה עם הספק שאינו מתאים או נורה שקרובה אל קץ ימיה(גם אז הספקה אינו תואם).
מנורת servis כתומה נדלקת מידי פעם
24/08/14 05:48
55צפיות
מדובר ברנו מגאן שנת 2006 אוטומטית.
כשהמנורה נדלקת הרכב לא סוחב טוב בעלייה, על מה זה מעיד? לאחר שמכבים את הרכב המנורה אינה נדלקת...
להערכתי, המחשב גילה בעייה באחד החיישנים ( חמצן , פוטנציומטר
24/08/14 08:56
31צפיות
גז וכדומה ) ומגביל לך את הסל"ד ל3000 בכדי למנוע נזק למנוע.
 
עליך לגשת למוסך ולהתחבר למחשב.
יכול להמליץ על מוסך שמכיר היטב את הדגם ויש לו מחשב
24/08/14 10:25
34צפיות
מוסך שמוליק בשדרות ההסתדרות צמוד (מצפון) ל"לב המפרץ/יס פלאנט".
מקצועי והגון.
 
כיסויים למושבים בסקודה
24/08/14 00:26
95צפיות
שלום, 
ההורים שלי קנו סקודה אוקטביה חדשה, ושלחו אותי לקנות כיסויים להגן על הריפודים. 
יש למישהו המלצה למקום בירושלים? 
 
+ ההגה מצופה בעור וגם ידית ההילוכים. יש לי בעיה אידיאולוגית עם עור, האם נראה לכם שיוכלו להחליף לי את זה במשהו סינתטי?
 
תודה רבה מראש על העזרה :)
א. ברכב מותקנות כריות צד בגב המושב, כיסויים לא מומלצים.
24/08/14 17:10
80צפיות
ב. את יכולה להיות בטוחה שבאוקטביה העור סינטטי, לא נראה לי שסקודה מגדלים בקר במכלאות ללא גרות תיל בשביל ציפויי העור שלהם.
רפד מקצועי משאיר חור באזור שבו נמצאת הכרית אויר
24/08/14 19:36
63צפיות
אצלנו ברכב הקודם, היה ריפוד שקנינו בנפרד אצל רפד.
הבחור בדק כמה כריות יש, ואיפה הן בדיוק נמצאות ולפי זה יצר חור בריפוד שדרכו אמורה להיפתח הכרית אויר.
בדיוק כמו שיש בריפוד המקורי(רק ששם זה תפר יותר חלק ולא חור ממשי).
º
מכיר את זה, משום מה אני לא סומך על זה.
24/08/14 20:07
22צפיות
רפד ממש מקצועי קונה מכונה שתופרת תפר חלש, כמו במקור...
25/08/14 12:31
53צפיות
ולא משאיר חור מכוער - שגם לא ברור אם הוא באמת בגודל וצורה נכונים כך שלא יפריע לפתיחת כרית האוויר.
נניח על תפר חלש לאורך כל צד גב המושב הייתי סומך יותר מאשר
25/08/14 14:13
36צפיות
על "חור במקום שהכרית יוצאת".
לא סומך על שניהם. יש כרית אויר = אין כיסוי. חוץ מזה שלמי אני
25/08/14 14:20
43צפיות
אני שומר את הכיסוי? לזה שיקנה ממני את האוטו?
אני גם בדעה הזו, מאז ומתמיד.
25/08/14 14:27
40צפיות
רק אמרתי שאם כבר כיסוי אז ההצעה של אניגו עדיפה לדעתי על חור.
אני לא חושבת
25/08/14 00:18
58צפיות
שכל מי שמשתמש בעור במוצר שלו מגדל ושוחט את הבקר בעצמו. 
בחוברת עם המפרט של הרכב היה כתוב שההגה, ידית ההילוכים ומעצור היד מצופים בעור. לא נראה לי שהם משקרים. 
בסוף אבא שלי נזכר בשם של הרפד שאמא שלו הייתה הולכת, הם עשו עבודה מקצועית ואני סומכת עליהם בקטע של הכריות אויר.
תודה רבה על העזרה :)
למה לשים כיסוי לריפוד
25/08/14 08:31
63צפיות
אם הרעיון לשמור על הריפוד של הרכב? בד"כ הכיסוי הוא חדיר גם לנוזלים וגם לאבק וגם לגז
כלומר, יתרה מזה, לפעמים החדירות היא חד כיוונית, כלומר, חודר טוב ולוקח הרבה זמן עד שיוצא [אם בכלל יוצא]. מה שיוצא מזה זה שיטת הבת יענה. את לא רואה ומתחת לכיסוי לעתים נוצר ממש נזק למושב...
 
ובכלל, עד כמה כיסויי מושב פופולריים כיום?
וואלה נקודה טובה
25/08/14 17:29
32צפיות
אבל הרכב לא שלי וגם המושבים, אני רק בשליחות של ההורים
תסבירי/תסביר להם
25/08/14 18:42
24צפיות
שזה OLD SCHOOL או OLD FASHIONED, ארכאי או ווטבר.
ובמילים אחרות, גם הדור הצעיר יכול להפרות את הדור הבוגר...
הם לא צריכים לגדל את הבקר, הם יכולים לקנות עור
25/08/14 08:42
47צפיות
כמו שהם קונים אלטרנטורים, צירים, צמיגים, מצברים.......... אצל חברות שמתמחות בזה.
ואף פעם לא האמנתי לסיפורים של רולס רויס וכדומה על זה שהם מגדלים במיוחד את הבקר בשביל העור ואת העצים בשביל ציפויי העץ.
העניין של החברות ש"מגדלות" נראה לי יותר בכיוון של
25/08/14 14:16
33צפיות
חקלאי שמגדל תחת "מפרט" של החברה, כמו שקורה בתחום המזון.
לא סביר שאפשר להחליף את הציפוי, אבל
25/08/14 08:40
46צפיות
די בטוח שבדגמים הזולים יותר יש ציפוי סינתטי, כך שאם את מוכנה להשקיע, סביר שאפשר לקנות גלגל הגה וידית הילוכים של הדגם הפשוט.
º
או למצוא מישהו עם הדגם הפשוט שישמח לשדרוג
25/08/14 17:52
7צפיות
אפשר להחליף אצל רפד טוב אבל זה לא זול
25/08/14 09:13
40צפיות
קחי בחשבון שהעור עמיד יותר ושלא מגדלים פרות במיוחד בשבילו. זה תוצר לואי של תעשיית הבשר והעלות שלו נובעת לא מהעור הגולמי אלא מהטיפול בו.
בלי להיכנס לעניין המוסרי
25/08/14 17:31
25צפיות
זה פשוט מגעיל אותי לגעת בזה. האם מכיר רפד שיכול לעשות דבר כזה? איפה שאני הייתי הוא אמר שאי אפשר
אני מבין את מי שמחליט לא לקנות מוצרי עור בגלל המשמעויות של
25/08/14 11:11
49צפיות
שימוש בעור בתעשיה, מתוך תקווה שאם כולם יחרימו עור - תרד הכדאיות הכלכלית של גידול בקר וכן הלאה.
אבל מה שאת מדברת עליו כאן הוא קנית מוצר עור - ואז החלפת העור במשהו אחר. כך שתעשיית העור לא סובלת שום נזק, ואת לא משיגה שום אפקט. אז מה הטעם?
לא אני קניתי את המכונית
25/08/14 17:27
36צפיות
המכונית היא של ההורים ואני נוהגת בה הרבה. לו היו שואלים אותי לא הייתי מסכימה אבל כיוון שזהו המצב אני מעדיפה לפחות לא לגעת בעור בכל פעם שאני נוהגת במכונית. גם כיסוי זה בסדר. 
יהיה הרבה יותר זול לקנות כפפות נהיגה טובות
25/08/14 17:32
35צפיות
אלא אם את מדברת על כיסוי פשוט, שאותם אני אישית לא סובל.
º
כפפות נהיגה טובות מ.... עור?
25/08/14 17:36
10צפיות
º
עור סינטטי
25/08/14 18:12
9צפיות
º
כמו שווארמה צמחונית
26/08/14 20:00
5צפיות
º
בדיוק!
27/08/14 09:50
4צפיות
מה לחץ הניפוח הרצוי לפי המדבקה הזו?(סוזוקי SX4).
הודעה זו מכילה תמונות
45תגובות
23/08/14 22:54
137צפיות
כתוב שם שלCOMFORT צריך למלא 31, ואילו למצב ECO צריך למלא 41\38.
לא ברור לי מה ההבדל בין המצבים, ומה אני צריך למלא.
עדיף לי חסכון בדלק על נוחות, גודל הצמיגים הוא 195\65\R15.
(מצורף צילום של המדבקה)
לא מצאתי שום תיאור של זה בספר רכב.
תודה!
 

(המשך...)
כתוב שם שלCOMFORT צריך למלא 31, ואילו למצב ECO צריך למלא 41\38.
לא ברור לי מה ההבדל בין המצבים, ומה אני צריך למלא.
עדיף לי חסכון בדלק על נוחות, גודל הצמיגים הוא 195\65\R15.
(מצורף צילום של המדבקה)
לא מצאתי שום תיאור של זה בספר רכב.
תודה!
 
בעקבות זה שהשכן החליט לתבוע את דור אלון
23/08/14 18:52
109צפיות
(תביעה ייצוגית 9 מיליון ש"ח על הטעיה בשימוש בכרטיס שאמור לזכות בהנחה על מילוי גז ברכב) - עלתה בי שאלה: האם הסבת המנוע לשימוש בגז זה רעיון טוב לדעתכם? כלומר האם זה באמת חסכוני ויעיל ואם זה באמת כדאי אז למה כולם לא הולכים על זה?
זה חסכוני מכיוון שהגז הרבה יותר זול מדלק.
23/08/14 23:49
48צפיות
מצד שני, התקנת המערכת היא די יקרה (בין 7000 ל-10000 שקל) אז זה כדאי רק למי שנוסע מרחקים גדולים. חוץ מזה, לא כל המנועים כל כך מתאימים לזה ולפעמים זה עושה בעיות או נזקים.
º
בנוסף יש גם מגבלות נוספות(אסור לחנות במקום סגור וכו')
24/08/14 19:49
2צפיות
הרכב לא מניע
23/08/14 16:42
75צפיות
קניתי מצבר משומש. הנעתי ונסעתי והכל היה בסדר ביומיים הראשונים ואז, כשהגעתי להניע פעם שלישית , היה צליל הנעה אבל לא הניע
הרכב לא מניע
23/08/14 17:33
50צפיות
יופי אז חסכנו כמה שקלים וקנינו מצבר משומש במקום לקנות מצבר טרי וחדש.
שתי אפשרויות. האחת, שהמצבר שקנית לא תקין
23/08/14 23:51
41צפיות
והשנייה שאין טעינה תקינה. אני מניח שהאפשרות השנייה נכונה, ושזו הסיבה שהחלפת את המצבר.
חוות דעת על מיצובישי ספייס סטאר 1200 אוטומט
22/08/14 22:37
87צפיות
ברכב זה יש 3 צילינדרים ולא 4 כמו ברוב המיני והסופר מיני
איך ההבדל משפיע על ביצועי הרכב?
 
אודה לתשובה
על הביצועים זה לא משפיע, על העידון זה דווקא כן משפיע
22/08/14 23:20
86צפיות
המנוע רועד, וזה מורגש בעיקר בסרק ובמהירות נמוכה.
מצד שני, אם את חושבת על הספייס סטאר, אז כנראה שאת לא אנינה במיוחד מהבחינה הזו, כי מדובר ברכב בסיסי במפגיע - חומרים זולים, נסיעה רועשת, תיבה לא חלקה... מוצר של שנות השמונים שעבר במכונת זמן שלושים שנה קדימה.
עדיף בהרבה לקנות באותו מחיר סיאט איביזה חדשה, ואם ממש חשוב לכם מותג יפני, אז הניסאן מיקרה (שהמחיר הריאלי שלה, למזומן, הוא כ-85,000 שקל, ויש סיכוי שהסיאט תגרום למחיר הזה לרדת).  
תודה על תגובתך...
23/08/14 11:14
59צפיות
אני מחפשת רכב חדש סופר מיני. יש לי מזדה 2 ואני דלוקה על הרכב הזה, אנינה או לא :)
כבר הייתי בסוכנות של סיאט להתרשמות על האיביזה וזה נראה לי רכב מעולה במיוחד בגלל שיש לה טורבו וגם בגלל שהיא במבצע עכשיו
אבל היא מרגישה לי גדולה מידי פיזית.
טוב, ירדתי מהמיצובישי, כי עכשיו אני מבינה למה ציינו שהיא רועשת ורועדת במבחני הנהיגה.
 
ההבדל במידות בין האוטו שלך לבין האיביזה הוא קטן מאוד
23/08/14 23:01
43צפיות
חפשי את המידות המדויקות בקטלוג של אתר "אוטו" - לדעתי זה לא יותר מעשרה ס"מ באורך, וס"מ בודדים ברוחב/גובה.
האם גם מנוע הפזו 3 צילנדרים החדש
24/08/14 09:57
43צפיות
רועד
 
אם אתה מתכוון ל-1.2 ל' שיש ב-208 אז לא, הוא מאוזן היטב
24/08/14 10:10
45צפיות
ממה שהבנתי גם מנוע ה-3 ציל' במיני החדשה לא רועד.
אפשר לאזן מנועים כאלו, זה פשוט דורש - כנראה - השקעת כסף.
זה כבר לא תכנון משותף כמו שעשו ב 1.6 טורבו
24/08/14 10:15
42צפיות
שהיה משותף ל PSA ו BMW
לא, וגם במנוע הקודם אני לא בטוח עד כמה הם זהים
24/08/14 10:18
36צפיות
כי בתור התחלה - ההספקים שונים. יהיה מעניין לשבת פעם עם מישהו שיכול להשוות את המנועים ההם אחד לאחד מבחינת אביזרים היקפיים, למשל.
באמת קשה לעשות הספקים שונים על אותו מנוע
24/08/14 10:26
38צפיות
במיוחד אם יש לו טורבו
VAG מעולם לא הוציאו 16 וחצי גרסאות הספק שונות לאותו מנוע
הם עשו את זה גם לפני הטורבו. גם פיג'ו, אם חושבים על זה
25/08/14 00:05
27צפיות
הרי ל-1.4 ל' שלהם היו הספקים של 65, 72, 75, 85 ו-100 כ"ס, ובטח עוד כמה שכבר שכחתי...
אבל זו סיבה לפקפק בזהות המוחלטת של המנועים.
º
תיבת הילוכים DSG היא תיבת הילוכים טיפטרוניק
22/08/14 19:07
50צפיות
אין קשר בין הדברים. טיפטרוניק זה שם גנרי לתיבה שבה יש
22/08/14 20:49
62צפיות
אפשרות לפיקוד ידני בתצורת "+" "-" על החלפת ההילוכים. זה יכול להיות מוצמד לכל סוג תיבה אוטומטית - רציפה, פלנטרית או רובוטית.
קסארה פיקסו, בעית חשמל מוזרה - רעיונות?
56תגובות
22/08/14 16:52
172צפיות
היום אחרי שטיפה במכונה, החשמל ברכב (קסארה פיקסו בנזין, אוטומט) השתגע. לא מיד, אלא כמה דקות אחרי, כשהרכב הוחנה לשניה, ואז התופעות החלו בנסיון ההתנעה.
מערכת החשמל, בהעדר תאור טוב יותר, "מהבהבת" - נשמעים תיקתוקי ממסרים ממקומות שונים ברכב (אזור תא הכפפות, מתחת להגה, בתא המנוע מקופסת...

(המשך...)
היום אחרי שטיפה במכונה, החשמל ברכב (קסארה פיקסו בנזין, אוטומט) השתגע. לא מיד, אלא כמה דקות אחרי, כשהרכב הוחנה לשניה, ואז התופעות החלו בנסיון ההתנעה.
מערכת החשמל, בהעדר תאור טוב יותר, "מהבהבת" - נשמעים תיקתוקי ממסרים ממקומות שונים ברכב (אזור תא הכפפות, מתחת להגה, בתא המנוע מקופסת הפיוזים, אזור ראש המנוע ומשהו מתקתק גם מתחת לבלוק - לא תמיד מכל המקומות, ולא תמיד באותו קצב). לוח המחוונים נדלק וכבה בלי קשר לכלום, וכך גם הדיבורית הקבועה ברכב. החלון סירב בהתחלה להיסגר, ואחר כך הסכים, אבל מעט כל פעם במקום בתנועה רציפה אחת. סטרטר כמובן אין (לפעמים מטרטר כמו עם מצבר חלש, לפעמים כלום, ולפעמים סיבוב הסוויץ' גורם לניתוק החשמל בכל האוטו). 
החשד הראשון הוא כמובן מים שחדרו למקום בו אסור שיהיו מים, אבל מעולם לא נתקלתי בבעיות חשמל בחורף או בשטיפות, ושש שעות בשמש הישראלית, ועוד עם מנוע חם, היו אמורים לאדות כל כמות סבירה של מים, לא? 
בקיצור - אין לי מושג מה לעשות הלאה, ורעיונות יתקבלו בשמחה. וכן, אני יודע שהפתרון הכי טוב הוא לגרור את הרכב למוסך, יש אפילו ביטוח גרירה - אלא שאין הרבה מוסכים באזור שלי שעובדים בשבת, ובראשון שני הלו"ז שלי די צפוף, כך שאשמח לפתור זאת קודם. 
תודה מראש לכל העונים.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום