לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007

הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:

 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.

דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.

* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש

דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו

* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.

* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).

* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)

* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו

* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)

* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.

* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)

* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.

* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.

* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.

***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:

* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)

* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין

* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה

* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)

* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

רכב זקן - אבל אהוב.
31/10/14 14:07
168צפיות
יש לי גרן-מוב, דיהטסו שנת 1999. יד ראשונה במצב טוב מאד, לא רוצה להפרד ממנה, אבל כלכלית כבר לא מצדיקה בטוח מקיף.
חשמלאי מכונות שפניתי אליו בעניין "סוויץ סודי" אמר שלא מומלץ ולעומת זאת עדיף להתקין קודן.
 
מה דעתכם המלומדת ?
בעצם זה די אותו דבר.
31/10/14 14:41
113צפיות
קודן הגנב רואה מיד אבל צריך לעקוף אותו או לדעת את הקוד. סויצ' סודי מפתיע אותו. אני הייתי מעדיף סויצ' סודי מכיוון שזה כל כך נדיר היום שסביר שהגנב יחשוב שיש תקלה באוטו ויעזוב אותו. זה גם יותר זול. עוד אפשרות זה רב בריח.
מצד שני, אולי לא תתקין שום דבר. הסיכוי שיגנבו בדיוק את הרכב שלך בין כל הרכבים ברחוב קלוש למדי, והסיכון גם הוא נמוך.
למה מחברים את הרב בריח ?
31/10/14 14:59
84צפיות
ומי מתקין הגנה כזו ?
מי מתקין אני לא יודע. זה כבר יצא מהאופנה.
31/10/14 17:18
76צפיות
מחברים את זה עם ברגים לרצפה.
אתה יכול גם להשתמש במנעול הגה או שרשרת עם מנעול. פעם אמרו שההגנה הכי טובה היא מנעול הגה ענק שניתן לראות בבירור דרך החלון, כך שהגנב הפוטנציאלי יעדיף לחפש רכב אחר.
º
כוונתך לנעול את מוט ההילוכים או את ההגה ?
31/10/14 17:39
14צפיות
אחד מהם. מה זה משנה?
31/10/14 19:45
63צפיות
כל הרעיון זה להרחיק גנב מזדמן. אם זה גנב מקצועי שמחפש בדיוק אוטו כזה, אז כמובן שכלום לא יעזור לך.
º
הגה קל לנסר.
01/11/14 05:16
13צפיות
וקודנית או סויצ' סודי קל לעקוף.
01/11/14 09:52
45צפיות
ושמשה קל לשבור כך שאין טעם לנעול את הדלתות, וגנב מקצועי עושה את כל זה תוך פחות מדקה, כך שגם אזעקה לא עוצרת אותו. בגלל זה אמרתי שכל האמצעים, במיוחד ברכב ישן וזול, הם נגד גנב מזדמן שמגיע בלי ציוד מיוחד. נגד גנב מקצועי כלום לא יעזור וכולם יודעים את זה.
סתם אנקדוטה
01/11/14 19:40
54צפיות
קניתי רכב בן 8, יד רביעית. קצת אחרי הקניה לקחתי אותו לניקוי, והמפעיל שאל אם יש קוד. התחלתי לומר את הקוד, והוא המשיך אותו מעצמו, נכון, כי "זה ככה כל הסקודות". שמונה שנים, ארבעה בעלים, ואף אחד לא טרח לשנות את הקוד ה"סודי" בקודן
לא שווה את ההשקעה.
01/11/14 01:12
79צפיות
אל תעשה כלום.
מה היה עד היום?
º
היה ביטוח מקיף.
01/11/14 05:16
15צפיות
יש כל מיני מנעולי הגה
01/11/14 19:50
42צפיות
זה מה שראיתי שעושים במקרה של רכב-ישן-אך-גניב.
 
º
אשמח לקבל הפנייה ספציפית למנעול כזה.
01/11/14 19:59
13צפיות
לי אישית אין
01/11/14 20:10
35צפיות
(חה. אני השארתי רכב ברחוב ראשי בירושלים עם מפתחות בתוך הסוויץ' ואף אחד לא נגע בו). אני צריכה לשאול. נראה לי שגיסי משתמש במשהו שנקרא "אוטוגארד", אבל אני לא בטוחה.
צריך המלצה על ג'יפון
31/10/14 11:25
58צפיות
היי,
אשמח לקבל המלצה על ג'יפון (ליסינג רכב חברה) ,
כמה שחשוב לי :
1. נוחות מרבית - היות ואני סובל מכאבי גב\צוואר
2. מרווח - הכנסה של 3 כיסאות בטיחות מאחור
 
מתלבט בין IX35 קשקאי קיה מיצובישי וכו,
 
תודה
 
º
הכי קרוב לנוח בקטגוריה הזו הוא הסובארו XV
31/10/14 13:14
29צפיות
אם חשוב לך נוחות ומרווח מאחור, קח במקום הג'יפון רכב מנהלים
31/10/14 17:24
50צפיות
למשל סובארו B4, מזדה 6 וכדומה. יהיה לך ללא ספק יותר נוח, ללא ספק יותר מקום מאחור, עוד הרבה יתרונות, ובערך אותו מחיר.
אם מה שחשוב לך זה תנוחת הישיבה הגבוהה
01/11/14 09:12
43צפיות
אז בחלק מהמיניוואנים הישיבה גבוהה שעדיפה לסובלים מכאבי גב, והם קצת יותר נוחים בנסיעה מהג'יפונים. גם הרבה יותר פונקציונליים להסעת נוסעים. נסה את הסיטרואן C4 החדש למשל. לא נסעתי בכל הכלים מהקטגוריה אבל המאזדה הרגיש לי משמעותית יותר נוח מהיונדאי והקיה.
º
המשפט האחרון מתייחס לג'יפונים, לא למיניוואנים
01/11/14 09:14
15צפיות
הוצאה ממצב parking ל N
31/10/14 11:13
83צפיות
זה בטח נושא שנדון לא פעם, אבל לא מצאתי בחיפוש.
 
מדובר על C4 (מודל 2006) שהמצבר שלה מת לגמרי (הזנחה של בעל הרכב, לא משנה. אין אפילו קליק קטנטן כשמנסים לפתוח את ה switch). היא חונה כך שאין אפשרות להגיע למצבר עם כבלים, כך שאנחנו רוצים לדחוף אותה כמה מטרים לאחור ולפתור את הבעיה בדקות. אלא שהיא במצב P, כמובן, מה שלא מאפשר לעשות זאת. יש איזה מתג קטן או תהליך לא מסובך מדי שמאפשר להעביר למצב N?
 
 
בד"כ יש, לא בכל הרכבים הוא זהה
31/10/14 11:25
62צפיות
ספר רכב?
יש צופציק איפה שהוא שמתחבא באזור התיבה שאפשר לדחוף אותו עם מברג/מפתח ואז הוא משחרר את הידית בחלק מהתיבות
לא מאד פשוט אבל אפשרי
הודעה זו מכילה תמונות
01/11/14 01:42
69צפיות
 
שחרור נעילה של גיר AL4 כמו שיש ברכב הזה דורש פירוק של הכיסוי של מסביב לידית של התיבה, ואת ראש הידית עצמה.
מתחת ישנו מקום לדחוף מברג, ואז הנעילה משתחררת. טיפשי שלא עשו את זה קצת יותר נגיש, אבל זה מה יש..
 
הנה הוראות :
 
 
º
תודה רבה
02/11/14 11:37
1צפיות
דיבורית TK30 <->LG G2/WAZE
31/10/14 10:47
74צפיות
במזל טוב ועם הרבה סבלנות קיבלתי את הרכב החדש.  עד כאן הכל טוב.
 
יחד אתו רכשתי דיבורית מוטורולה TK30 (וזה הניסיון הראשו ןשלי עם דיבוריות.  אנא, היו עדינים).  גם עד כאן הכל טוב.  הדיבורית עובדת מעולה, משתיקה את הרדיו בשיחה, משתמשת ברמקולים שברכב ונשמעת מעולה.
 
אז מה הבעייה ?  שמה שאני שומע זה זה רק את שיחות הטלפון.  לי גם חשוב לשמוע את הנחיות מערכות הניווט למיניהן (ספציפית כאן בארץ - וויז) הן עקב מצב אוזני והן עקב המיקום המטומטם של הרמקול ב LG2 (בתחתית).
 
בהגדרות ה BT בדיבורית, יש אפשרות להגדיר (פר מכשיר שהדיבורית מכירה) האם להעביר רק שיחות טלפון או "הכל" (שלהבנתי צריך להכיל את הקשקושים של וויז).
לצערי, מה שאיני עושה - ההנחיות של וויז לא עוברות ולא נשמעות ברמקולים.
 
אני מניח ש:
- יש הגדרה ב LG היכן שהוא מה להעביר, ו/או ...
- יש בוויז הגדרה האם להעביר החוצה או לא.
לא מצאתי כאלו.
 
אם למישהו יש ניסיון - אשמח לשמוע.
ותודה מראש.
בתוך וייז
31/10/14 10:52
63צפיות
לחיצה על איקון הנסיעה הקטן משמאל למטה, ואז על הגלגל שיניים (הגדרות) ואז שמע, האם השתמש תמיד ברמקום המכשיר דולק?
º
תודה. ייבדק
31/10/14 11:09
12צפיות
בדוק גם בטלפון שבהגדרות BT
31/10/14 11:02
42צפיות
תחת שם הדיבורית מופיע media audio והV מסומן
º
תודה. מסומן
31/10/14 11:11
9צפיות
אולי תוכל להעזר במתקין הדיבורית
31/10/14 12:06
27צפיות
יכול להיות שישנה הגדרה חבויה שצריך לשנות.
º
אכן אופציה
31/10/14 12:27
10צפיות
גם אצלי בעבר
31/10/14 14:11
40צפיות
אף פעם לא הצלחתי לקשר את הוויז בTK30 להנחיות קוליות.
אם מדובר ברכב עם אפשרות להתקנת מוטימדיה מלאה,שווה כל גרוש.את הCאליזה קיבלתי עם מערכת והעסק מתקשר בצורה נפלאה ובמהירות מעל גבי מסך גדול בלי צורך אפילו בוויז.
תתחדש
31/10/14 18:25
35צפיות
נשמע לי שחייב להיות פתרון בהגדרות.
 
אצלי הפיקנטו כבר חצי זקייינע-בובא בת שנתיים וחצי. אני העדפתי פלפון קבוע ברכב ורכשתי ספיריט בחברת פלפון לאחר רכישת הרכב. [לספיריט יש פונקציה שאני אוהב שזה חיוג קולי של שמות ושל מספרים וזה נהדר]
שן כחולה ממילא אין בדגם הפיקנטו שלי שהוא הפשוט ביותר. בעבר, כשאני רכשתי, שן כחולה הייתה חלק מהמפרט בפיקנטו אוטומט 1.25 ולא בפיקנטו 1.0]
אצלי אני שומע את הוראות הWAZE דרך רמקולי הרכב רק אם אני מחבר את הסמרטפון אל הרדיו ע"י כבל הAUX ולוחץ ברדיו על לחצן הMEDIA פעמיים [פעם ראשונה זה USB ולחיצה שנייה בוררת את הAUX]
תוספת לגבי הWAZE ורמקולי הרכב
01/11/14 18:41
34צפיות
מניסיוני את הWAZE אני שומע ע"י רמקולי הרכב רק דרך הAUX במערכת הרכב.
לשלב האזנה של הWAZE עם משהו נוסף דרך רמקולי  הרכב זה אפשרי רק במידה וגם הדבר הנוסף מחובר דרך הAUX.
דהיינו קבצי מוסיקה שאני מוריד מהיוטיוב אל הסמרטפון ומפעיל דרך הAUX. במקביל הסמרטפון משדר את הWAZE וככה על הצג אני בוחר לראות את המסלול של הWAZE, ובנוסף, הוראות וואקליות של הWAZE חודרות מידי פעם אל רמקולי הרכב וקוטעות את רצף המוסיקה. הרצף מוסיקה או קובץ הרצאה ווקאלית נקטעים לצורך הוראות הWAZE וההמשך מדלג על כמה שניות לפי משך הזמן של הוראות הWAZE, כלומר המוסיקה לא מתחדשת מהנקודה ש"נעלמה" אלא מנקודה אחרת [כאילו המוסיקה הועברה לווליום =0 למשך הזמן של הוראות ווקאליות של הWAZE ואחרי שהWAZE סיים לדבר, הווליום של המוסיקה הוגבר מחדש וניתן להמשיך לשמוע. כמובן שיש הפסד האזנה מסויים של המוסיקה...
 
האם מישהו יודע איך הסמרטפון שמשדר דרך הAUX יודע לברור מתי לשדר מוסיקה ומתי הוראות וואקליות מהWAZE כי בתיאוריה יכול היה לשדר גם שקט מהWAZE בעת שאין הוראות וואקליות...וגם אלטרנטיבה אחרת הייתה לעצור את המוסיקה בזמן שהWAZE מדבר.
סוגיית ידני מול אוטומטי
66תגובות
31/10/14 10:35
290צפיות

שלום לחברים,
אני חדש פה בפורום אך לא חדש בתפוז (אפילו מנהל פורום).
מקריאתי בפורום ראיתי שעלתה סוגיה של רכב ידני או אוטומטי.
כאשר אני קיבלתי את רישיון הנהיגה שלי אי שם בשנת 1990 רוב הרכבים בארץ היו ידניים.
כיום להערכתי רוב הרכבים הם אוטומטיים.
נהג אשר נוהג ברכב ידני נוהג...

(המשך...)

שלום לחברים,
אני חדש פה בפורום אך לא חדש בתפוז (אפילו מנהל פורום).
מקריאתי בפורום ראיתי שעלתה סוגיה של רכב ידני או אוטומטי.
כאשר אני קיבלתי את רישיון הנהיגה שלי אי שם בשנת 1990 רוב הרכבים בארץ היו ידניים.
כיום להערכתי רוב הרכבים הם אוטומטיים.
נהג אשר נוהג ברכב ידני נוהג בצורה נכונה יותר. גם אם הוא "עובר" מאוחר יותר לנהוג ברכב אוטומטי המיומנות אשר רכש בנהיגה ברכב ידני תסייע לו בתפעול נכון יותר של הרכב האוטומטי, הדבר יתבטא הן בנהיגה באזור הררי שם נדרש תפעול ידני גם של התיבה האוטומטית וגם בביצוע עקיפה כאשר נדרש להוריד הילוך על מנת לסיים את העקיפה מהר ככל הניתן.
אני מכיר את אותם נהגים אשר "שמים" D בתיבה האוטומטית ונוהגים כאילו אין מחר.
אם אינכם משלמים על הדלק זו חצי צרה, אך אם אתם נושאים בעלויות הרכב אתם מבזבזים דלק וחבל.
להערכתי רוב לומדי הנהיגה לומדים על רכב ידני, אך לאחר קבלת הרישיון  עוברים לנהיגה ברכב אוטומטי בין אם זה רכב של ההורים ובין אם זה רכב אחר. כל המיומנות נשכחת.
על אף שבשנים האחרונות אני נוהג ברכב אוטומטי (רובוטי), מאחר ושנים רבות נהגתי ברכב ידני המיומנות לא נשכחה.
הדבר בא לידי ביטוי כאשר טיילנו בחו"ל ושכרנו רכב. הרכב ששכרנו מן הסתם היה ידני, וממש לא הייתה לי בעיה לנהוג בו. נכנסתי כיוונתי את הכיסא והמראות, "הכנסתי" לראשון וקדימה לדרך. אני מדבר על נהיגה של מאות קילומטרים (להערכתי התקרבתי ל1,000) ב4 ימים.
כמו כן כאשר נהגתי בקפריסין שם נוסעים בצד שמאל של הכביש, לא הייתה בעיה כלל לנהוג ברכב ידני על אף שתפעול ההילוכים הוא ביד שמאל ולא ימין כמו פה.
לכן המלצתי היא לכל אחד, לשמר את היכולת של נהיגה ברכב ידני במיוחד בשנים הראשונות לאחר קבלת רישיון הנהיגה.
 
מגדש טורבו וולוו gle 940 שנת96
31/10/14 10:13
32צפיות
בנסיעה קצרה בחוסר מיים ומנוע חם הפך שמן מנוע למוקצף.
הראש פורק וזקוק לשיפוץ כ5000 שקל.
לפני השקעה גדולה רוצה לדעת אם הטורבו שהורד מהמנוע תקין.
נא לייעץ.   נחום
יכול להיות שכן ויכול להיות שלא, צריך לבדוק אותו ולא
31/10/14 10:31
29צפיות
דרך מסך ומקלדת.
בקשה לסיוע בתרגום מספר מונחים
31/10/14 09:03
124צפיות
שלום לכולם
 
אני אורחת מפורום תרגום ועריכה, ואני עוסקת כעת בתרגום  טקסט שיש בו מונחים הקשורים לרכב.
 
אודה לכם מאוד אם תוכלו לעזור לי בתרגום המונחים הבאים:
 
1. Drift (האם להשאיר "דריפט"?
2. יש בטקסט הסבר שלפיו "בדריפט, הנהג שולט על כלי הרכב באמצעות "sustained rear-wheel skid". אשמח לקבל תרגום של הביטוי הזה.
3. Wheelie – "נסיעה על שני גלגלים"? (נראה לי שאצטרך להסביר זאת בפעם הראשונה, ואחר כך אשאיר wheelie)
4. ATV – רכב לכל סוגי השטח?
5. UTV - רכב שטח שימושי?
6. בטקסט נכתב כי  בנסיעה על קרח,הצמיגים היו studded (שובצו במסמרים מיוחדים?) כדי לשפר את ה-traction בקרח. אני זקוקה בבקשה לתרגום מתאים ל-studded ול-traction.
 
תודה רבה מראש לכל מי שיכול לעזור
º
ועוד מונח שהחמצתי - monster truck. תודה!
31/10/14 09:04
18צפיות
תשובות:
31/10/14 09:13
95צפיות
1. החלקה (בכוונה של החלקה נשלטת).
2. החלקה נשלטת של הגלגלים האחוריים
3. בדיוק
4 טרקטורון
5. טרקטורון צד לצד (צל"צ)
6. studded אלה צמיגים עם מסמרים לקרח. traction זו אחיזה.
7. Monster truck תשאירי.
º
נהדר,
31/10/14 09:22
14צפיות
קצת תיקונים
31/10/14 12:33
69צפיות
sustained rear-wheel skid זה לדעתי החלקה קבועה של הגלגלים האחוריים או החלקה ממושכת של הגלגלים האחוריים.
5. הייתי קורא לה טרקטורון משא. הכוונה לרכב כמו mule שיש לו גם ארגז מטען.
º
רבה חן!
31/10/14 14:07
4צפיות
º
צל"צ זה כמו ה RZR לא כמו המיול.
01/11/14 19:15
33צפיות
º
אבל UTV לדעתי מתייחס למיולים
01/11/14 19:38
10צפיות
º
OK
01/11/14 20:21
6צפיות
לדעתי
31/10/14 14:12
71צפיות
 
דריפט צריך לתרגם פעם אחת, ואז להשאיר כדריפט, אחרת זה לא נשמע טוב בשום צורה.
הייתי מסביר את זה כהחלקה נשלטת של הגלגלים האחוריים תחת כוח.
 
הזוי...
31/10/14 09:55
71צפיות
מה קרה ליעוץ מקצועי? מה קרה למתרגמים מתמחים? נגמר הכסף או שכרגיל חברות התרגום מעסיקות בשכר מינימום ובונות על זה ש"מישהו באינטרנט" כבר יעזור למתרגם והתרגום יצא איכשהו סביר?
כשמדובר בספר פרוזה רגיל
31/10/14 10:09
72צפיות
שפתאום נשתלים בו מספר בודד של מונחים מקצועיים, הדרך הרגילה לעבוד היא למצוא "חבר שמבין", או לחילופין - למצוא פורום של אנשים שמבינים. יש לי חברה בהוצאת ספרים מוכרת, וזה מה שהיא עושה. מחפשת בפייסבוק "דובר קוריאנית לייעוץ קצרצר" או "מישהו שמבין בהנדסת מטוסים".
ייעוץ מקצועי בתשלום מתאים למקרה שהספר כולו עוסק בנושא המקצועי, לא כאשר הם שתולים כבדרך אגב.
זה נראה כמו תרגום של סדרת טלויזיה, וזו הסיבה
31/10/14 10:33
57צפיות
שכיף לראות סדרות טלויזיה, אתה מבין כמה מי שמתרגם אין לו מושג בנושא או בתרבות של המדינה המקורית.
אף אחד לא משלם על תרגום סדרות
31/10/14 12:22
50צפיות
אם לא מתאים לך התרגום, תצפה בלי כתוביות. או תכין תרגום בעצמך.
(וזה לא שמשלמים הון תועפות על תרגום ספרים, כן?)
אף אחד לא משלם על תרגום סדרות? "לא טוב לך תכין תרגום לבד"?
31/10/14 13:36
45צפיות
אלו התירוצים הכי lame ששמעתי בחיי... איך מתרגמים lame לעברית?
 
מהתגובה שלך משתמע שהחברות שמתרגמות את הסדרות לנשיונל ג'אוגרפיק, דיסקאברי, ושאר הערוצים (פעם היו בין היתר SDI מדיה, לא יודע מי היום) עובדות בחינם, כחלק ממאמץ פילנטרופי שיאפשר לבני ישראל להבין מה אומרים בסדרות שמשודרות שם, נכון? בחייאת - החברות האלו מקבלות כסף עבור עבודתן, כסף לא רע בכלל, וזה שהמתרגם שנמצא בסוף "שרשרת המזון" מקבל בקושי שכר מינימום זו אשמת המתרגמים: אחת מהסיבות שעזבתי את תחום התרגום זה שתמיד יהיה מישהו שיהיה מוכן לעבוד בשקל פחות לשעה/לעמוד, ולכן במקום לקבל שכר ראוי על עבודה ראויה, מתרגמים הפכו ל"מקבצי נדבות"/עובדי שכר מינימום, והם נותנים מינימום עבודה בשביל מינימום שכר.
 
אני מציע לך לצפות פעם בערוצים מתורגמים (שוב, מפנה אותך ל NG, דיסקאברי, ערוץ ההיסטוריה, וכו') כדי להבין שאפילו אם שמים מונחים טכניים בצד, גם בסתם תרגום של אנגלית פשוטה (אבל, נגיד, בריטית) הם לא ממש מבינים בחלק מהמקרים.
אה... תודה. או לא תודה
01/11/14 19:31
25צפיות
אני שמחה שהאנגלית שלי טובה דיה כדי לשמוע את הנאמר ולהבין, בלי צורך לקרוא.
יש לי מתרגמת במשפחה, ואני שומעת ממנה די הרבה דברים על הזבל שהמתרגמים אוכלים. מספיק להבין שהיא בחרה לעבור לעבוד בהוראה, כדי להבין שהרבה כסף אין שם. וכסף, מתורגם לזמן. ישירות. כשאין זמן אפילו לראות את הסדרה במלואה פעמיים לפני התרגום, או לקרוא את הספר במלואו, זה משפיע על איכות התרגום.
 
(ומבחינת פילנתרופיה, דיברתי על התרגומים שמורידים ברשת. הם חובבניים, אבל בצורה חיננית)
זה כי אף אחד לא מתייחס לאיכות התרגום. לא המזמין ולא הלקוח
01/11/14 19:41
25צפיות
או לפחות ללקוחות לא אכפת מספיק כדי להודיע להוט, נגיד, שהם עוברים ליס כי התרגומים שלהם טובים יותר.
וגם האנגלית שלי טובה למדי, אבל אין סיכוי שאני מבין כל מה שאומרים בסרט עם מבטא דרומי כבד, קוקני או כזה שהופק בהונג קונג עם שחקנים מקומיים שמדברים... משהו שאמור להיות אנגלית.
יכול להיות
01/11/14 19:49
21צפיות
לא התעמקתי בסיבות.
איך אחרת אפשר להסביר אדישות כזו לאיכות?
01/11/14 20:01
21צפיות
האם את מסוגלת לדמיין מסעדה תל אביבית שבה מגישים פתיתים ספוגים בשמן או אורז עיסתי? לא, כי הלקוחות ידירו רגליהם ממנה. לעומת זאת במטבח צבאי תמצאי מאכלים כאלו בשפע. למה? כי למי שמזמין את האוכל לא אכפת (הוא אוכל בחדר אוכל קצינים בכירים) ולחיילים אף אחד לא מקשיב.
 
º
תרשו לי לא להגיב, רק לומר תודה לפלגיה
31/10/14 10:57
21צפיות
בדיוק ככה. מתרגמי כתוביות מרוויחים הכי מעט בשוק
31/10/14 14:37
95צפיות
לפעמים זה אפילו לא שכר מינימום, מכיוון שזה לא מחושב לפי שעה או יום אלא לפי תפוקה. אז לפעמים עובדים בזה מתרגמים גרועים, ולפעמים מתרגמים טובים שצריכים תוספת הכנסה. אז במקרה הטוב המתרגם לפחות יודע מה הוא לא יודע ומתאמץ לברר (ומשקיע בזה זמן ולכן מפסיד כסף). במקרה הגרוע הוא פשוט כותב מה שנראה או נשמע לו ועובר הלאה וככה אתה רואה לפעמים תרגומים טפשיים מאוד. אני זוכר שראיתי איך תרגמו 600 rounds per munute (בקשר לנשק אוטומטי) ל-600 סיבובים לדקה.
 
 
הקלאסי, מבחינתי היה "הם בהאנגר השמאלי!" במת לחיות 2
31/10/14 14:55
55צפיות
כשהמשפט המקורי היה they've left the hanger...
אגב, זה היה בערוץ ראשון, לפני ממש המון זמן, אז לא בטוח שהמתרגם שם עבד בשכר רעב.
אצל המתרגמים נפוץ הביטוי "תרגום מר"ן"
31/10/14 15:16
69צפיות
ולא, אין שום קשר לרבובדיה: אי שם בתחילת שנות האלפיים, מתרגם לא חכם מדי תרגם באיזו סדרה את שמו של השחקן כריסטיאן סלייטר כ"מניח רעפים נוצרי" (סלייטר - מניח רעפים, כריסטיאן - נוצרי), ומאז הביטוי "מניח רעפים נוצרי" (ובקיצור - מר"ן) הפך להיות ביטוי לתרגום מילולי מדי (בשימוש ספציפי) או לתרגום מטומטם מסיבות כאלו או אחרות (בשימוש רחב יותר).
º
סחה על הטריוויה. לא היכרתי.
01/11/14 21:26
8צפיות
בעיה עם הטורבו בפוולקסווגן
30/10/14 23:52
102צפיות
יש לי פולקסווגן ג'טה 2009,1.4  160כ"ס tsi עם טורבו רגיל+מגדש על,לפני כחודשיים הרגשתי במהלך נסיעה כי הטורבו הפסיק לעבוד,הדבר ישר הורגש,התאוצה ירדה האוטו משך לסל"ד גבוה ,והשריקה המוכרת של מנועי ה tsi הידועה הפסיקה,כעבור כמה שעות ולאחר שהמנוע התקרר הטורבו חזר לעבוד..
במהלך החודשיים האחרונים תדירות הבעיה הלכה וגברה עד שהגעתי למצב שהיום לאחר 10 דקות של נסיעה הטורבו מתנתק,שמתי לב שכשאני מדליק את המזגן ובכך יוצר עומס על התאוצה של האוטו הטורבו נכבה כעבור כ 5 דקות..ושוב כמו שציינתי לאחר התקררות המנוע הטורבו חוזר לעבודה. על פניו זה מרגיש כמו בעיה של איזה סנסור לא תקין של הטורבו או משהו כזה שמנתק את פעולת הטורבו כאשר הוא מגיע לחום או לחץ מסוים,אבל לכן פניתי אל המומחים כאן בפורום שהם יתנו לי את חוות דעתם.. מה יכולה להיות הבעיה והאם זה סיפור יקר,תודה מראש לכל המגיבים.
נשמע בעיה דומה לדברים ששמעתי מבעלי שירוקו עם המנוע הזה
31/10/14 08:04
74צפיות
אאלט למנוע הזה היו בעיות התחממות במזג אוויר חם ולכן בארצות כמו ישראל התוכנה שונתה ל 140 כ"ס ולעבודה פחות מאומצת של המנוע, די סביר שאם הטיפולים נעשו במוסך של היבואן התוכנה שלך שונתה גם, (אני מקווה שאני לא טועה) כמה ק"מ לרכב ואיפה אתה מטפל בו?
לרוץ למוסך מורשה
31/10/14 10:43
68צפיות
בעיה פותרים כשהיא קטנה. יכול להיות שהיום מדובר בעדכון תוכנה או בסנסור, אך מחר עלול להיגרם נזק גדול יותר למנוע.
בשני דברים אני לא חוסך
בטיחות
תקלות שעלולות להתפתח למשהו חמור יותר
הגעתי למוסך פעמיים כבר
31/10/14 12:27
62צפיות
ועשיתי פעמיים סיבוב עם המנהל הטכני של המוסך,כאשר הטורבו כבר לא עובד באוטו,ואני מתבייש להגיד שהוא טען שאין בעיה במשיכה של האוטו וטען שהוא מושך מצויין..(זה לכשלעצמו קצת מדאיג ,)שבמוסך לא מכירים את המשיכה של הרכב הספציפי הזה וקולטים שהטורבו חדל לעבוד..בכל מקרה הצבתי לו עובדה שקיימת בעייה ושיתחיל לבדוק מה יכולה להיות הבעייה..אבל שוב לכן כתבתי פה בפורום..האם למישהו יש כיוון מה הבעיה?
נסה לבדוק במוסךמורשה אחר
31/10/14 13:54
41צפיות
אם זה אפשרי (אני לא יודע היכן אתה גר).
אני לא יודע אם זה קיים במנוע טורבו אך האם אין בדיקה אוביקטיבית? כלומר לא תחושה של מישהו כזה או אחר.
משהו בסגנון כמו שבודקים יחס דחיסה בצילינדרים. ממליץ לחכות למומחים ממני פה, זה פשוט נראה לי בדיקה טריוואלית.
º
45,000 ואני מטפל במוסך בפתח תקוה הנקרא "מוטוראפ"-מוסך מורשה
31/10/14 12:11
24צפיות
º
מבקש שוב התיחסות מאחד המומחים כאן,תודה.
01/11/14 21:00
10צפיות
מה לקנות? סופר מיני חדשה או רכב גדול יותר דיזל 2012-13?
30/10/14 17:59
36צפיות
הנתונים:
- אני מחפש רכב לשלוש שנים.
- יש לי תקציב סביב 80K ש"ח. (אפשר קצת יותר.) ב"הלוואת בלון". (מקדמה + תשלום חודשי + תשלום על שאר הסכום בסוף.)
- אני נוסע בערך 4000 ק"מ בחודש.
- הכי חשוב לי - לחסוך בהוצאות הדלק והטיפולים.
- בעדיפות שניה - חשוב לי גם רכב קצת גדול ונוח. לא מיני.
(כרגע יש לי פיג'ו פרטנר 2008 עם 200K שמתחיל קצת לקרטע ואני לא רוצה להוציא עליו המון כסף על טיפולים.)

איזה רכב לדעתכם אני יכול לקנות? 
איזה רכב יהיה יותר חסכוני לטווח של שלוש שנים: דיזל - סיטרואן C3 וכדו' שנת 2012-13 או שעדיף לי לקנות רכב קטן יותר וחדש יותר?
או אולי פשוט להתקדם למסחרית חדשה קצת יותר נניח 2011?

אשמח לעזרה כי אני כבר טובע בים הנתונים וההצעות מחברות הליסינג....
דיזל גדול ונוח במחיר הזה זה פלואנס. לדעתי תמצא מודל 2012
30/10/14 18:49
24צפיות
במחיר הזה. C3 זה סופרמיני, בדיוק כמו כל שאר הדברים שתמצא חדשים במחיר הזה (אלא אם זה מיני, שעוד יותר קטן). גרסת הדיזל נדירה מאוד, לא בטוח שתמצא אחת.
מבחינת עלויות, סופרמיני ידנית כגון מיקרה תיתן צריכת דלק טובה כמעט כמו הפלואנס דיזל, תהיה זולה יותר לאחזקה וכמובן חדשה (משמע - עם אחריות). האם זה שווה את פער הנוחות? לדעתי לא. בטח עם נסועה כזו.  
 
מנסה לעזור
02/11/14 21:29
11צפיות
אני בגישה שזה לא חייב להיות או חסכון בדלק או נוחות וגודל. 
דיזל זאת אופציה טובה כמו שכתבו לך, הצריכה סביר שתהיה יותר זולה .
אבל אתה יכול למצוא גם סופר מיני עם צריכת דלק סבירה. קיה ריו ממה שקראתי עושה 1 ל14 ליטר. שזה שפוי לגמרי. מבחינת הגודל הרכב מרווח (בייחוד לנהג). אם אתה בוודאות כבר עושה ליסינג, אז אני חושב שעדיף רכב חדש יותר שתקבל עליו אחריות וטיפולים וכל מה שכרוך בזה... 
 
האלמרה לא מניעה
30/10/14 17:28
46צפיות
לאחר מספר ימים של הנעה מקרטעת, בעת סיבוב המפתח המנוע כאילו נחנק אבל היה מצליח להניע מהניסיון הראשון, מלבד העניין הזה, הנסיעה הייתה רציפה, סחיבה נורמלית, ללא כל בעיות.
 
אז היום הגיע הרגע הבלתי נמנע והרכב לא מניע כלל,
המצבר חדש, בן קצת יותר מחודש(הוחלף לפני החגים).
יש סטרטר, שומע טיקים די חזקים בעת ניסיונות ההנעה.
המשאבת דלק עושה רושם שנכנסת לפעולה, שומע את הזמזום שלה בעת הכנסת המפתח לסוויץ'.
 
האם למישהו יש רעיון? או כיוון שאיתו אוכל ללכת למוסך?
תודה רבה.
 
הרכב הוא אוטומטי דרך אגב, שנת 99
מה זאת אומרת שומעים טיקים.
30/10/14 23:04
26צפיות
כשיש סטרטר שומעים את המנוע מסתובב. אם שומעים רק טיקים סימן שהמצבר חלש מדי. אם הוא חדש אז יש בעיה בטעינה או קצר שגורם לריקון המצבר.
אם זה מצבר חדש
31/10/14 09:17
19צפיות
יש עליו אחריות. נסה להחליף אותו ולראות מה קורה.
4 ליטר דלק מספיק בשביל להניע את הרכב?
30/10/14 15:54
101צפיות
אתמול האוטו לא הניע לי, ניסיתי כמה פעמים ואחרי 10 דקות בסוף הצלחתי. בזמן סיבוב המפתח היה רעש של הסטרטר (היה רעש של המנוע).
אני מנסה להבין אם זה בעיה ברכב או שפשוט לא היה מספיק דלק.
ברכב היו בערך 4 ליטרים של דלק 95.
היום הרכב לא עשה בעיות והוא עם טנק מלא.
 
מה אתם חושבים? האם בגלל שהיה לי רק 4 ליטר הוא לא הניע לי אתמול או שזה בעיה אחרת?
 
יש לי סוזוקי איגניס 2002, מצבר חדש.
לפעמים, אולי בגלל משאבת דלק חלשה, לרכב קשה יותר להניע עם
30/10/14 17:36
68צפיות
מיכל ריק, או כמעט ריק. היה לי פעם אוטו שהיה מתקשה להניע אם המיכל היה מתחת לרבע.
מצד שני,יכול להיות שזה סתם מקרה, והסיבה בכלל נעוצה במשהו אחר.
מאוד לא מומלץ להגיע לכזו רמה נמוכה של דלק
30/10/14 20:39
75צפיות
כי אז כל הלכלוך שמצטבר במיכל נשאב למערכת ההזרקה ועלול לגרום לסתימות. עדיף לתדלק ברגע שכמות הדלק יורדת מתחת לרבע מיכל.
 
לא אגדה הסיפור הזה?
30/10/14 21:31
81צפיות
הרי הדלק ממילא נשאב תמיד קצת מעל תחתית המיכל, ומתערבב תוך כדי הנסיעה.
גם אני חושב שזו אגדה
30/10/14 23:02
59צפיות
אם היה אפשר לראות מה קורה בתוך המיכל בנסיעה, היינו רואים שהנסיעה מנערת טוב טוב את הדלק עם הלכלוך, ושום דבר לא נשאר על הקרקעית.
זה נכון במיכלים נייחים כמו של גנרטורים וכדומה.
אני לא ידוע אם זה אי פעם נבדק סטטיסטית
31/10/14 00:56
50צפיות
אבל יש עוד אנשים שמאמינים באגדה הזו, כולל כאלו שמתעסקים בזה לפרנסתם.
 
אני לא יודעת אם אגדה או לא
31/10/14 09:30
37צפיות
בספר הרכב של שקודה זה מופיע בתור הוראה.
1. איך אתה יודע שהיו 4 ליטר?
30/10/14 23:33
52צפיות
2. האם כשהאוטו לא הניע הוא במקרה חנה בשיפוע?
מונדאו 2011
30/10/14 15:23
38צפיות
שלום,
הבנתי שלמונדאו התחיל להיות מנוע טורבו מ2011, האם זה כל הדגמים או רק דגם ספציפי?
תודה
התלבטות בין ניסן מיקרה 2014 לקיה פיקנטו 2014
30/10/14 15:10
97צפיות
שלום לכולם,

אנחנו עומדים לפני קניית רכב שני למשפחה. 

מעוניינים ברכב קטן, כאשר הפרמטרים החשובים ביותר הם (איך לא) - אמינות, צריכת דלק ומרחב פנימי. מערכת השמע, דיבורית הבלוטות' וכל הפינוקים שמסביב הם כמובן דבר רצוי, אבל בחשיבות משנית.

הרכב אמנם שני במשפחה, אבל צפוי לנסוע כ-30,000 ק"מ בשנה.

ההתלבטות כרגע היא בין ניסאן מיקרה החדשה (2014), לבין קיה פיקאנטו חדשה (2014).

אשמח מאוד לשמוע מה דעתכם, תודה!
המיקרה מרווחת וחסכונית יותר
30/10/14 15:31
104צפיות
בשני המקרים לא מדובר בפערים עצומים. האמינות אמורה להיות דומה.
האם המיקרה הודית?
30/10/14 19:57
88צפיות
דהיינו המפעל בהודו
פיקנטו הייתה דרום קוריאה. היכן מיוצרת כיום?
 
האם יש לדברים הללו חשיבות?
כן, ולדעתי לא.
30/10/14 19:59
96צפיות
בדיוק כמו בבני אדם, אי אפשר לשפוט על פי המוצא.
חצי ניצלוש
30/10/14 21:43
95צפיות
מתלבט בין השלוש כולן חדשות וידניות
קיה פיקטו
ניסאן מיקרה 
פיאט פנדה
מה דעתכם ?
אישית, אם כולן באותו מחיר (לא יותר מ-60K)
31/10/14 13:05
77צפיות
אז ככה:
המיקרה הכי מרווחת, אבל לא בפער ענק, והכי חזקה. די חסכונית.
הפנדה נעימה, איכותית יחסית, במיוחד בדור החדש, וגם היא יודעת להיות חסכונית מאוד. בדור הקודם יש לה בעיה של ציון ריסוק נמוך, מוכרים עדיין את שניהם, אז אני לא יודע על איזה אתה מדבר.
הפיקנטו מציעה דברים קצת יותר אמורפיים - עיצוב מודרני, תחושה מוצקה, אבל האמת שבמחיר דומה, הייתי הולך על אחת משתי האחרות. היא חלשה יותר, לא הכי חסכונית, פחות מרווחת.
אז ככה
31/10/14 14:03
83צפיות
פנדה דגם החדש
זו ההשוואה של הנתונים היבשים:
לתשומת לב לגבי המחירים
פיאט נותנים היום הנחה של 10,000 ש"ח כך שמחיר הפנדה הוא 62,000
מיקרה יש לי אפשרות לרכוש בהנחה כך שמחיר הרכב 67,000
 
http://www.icar.co.il/compare/?compare-version[]=6725&compare-version[]=8672&compare-version[]=5804
 
תודה אשמח לייעוץ
מיקרה פרסמו לא מזמן מבצע ב-60K. בדוק את העניין.
31/10/14 14:05
72צפיות
במחירים הללו הייתי לוקח פנדה חדשה. היא יותר נעימה ואיכותית מהמיקרה.
מה נפחי המנוע של הידניים
31/10/14 13:28
60צפיות
הפיקנטו זה 1000 והאחרים?
וגם מה המחירים?
תודה, ראה תשובתי ל enigo מעליך
31/10/14 14:04
60צפיות
פירטתי את כל הנתונים כולל הנחות שאני יכול לקבל
הפיקנטו 1000עם 3 בוכנות. השאר 1.25 עם 4 בוכנות
01/11/14 20:29
58צפיות
משמע השאר חזקות יותר וגם השאר בזבזניות יותר בדלק.
משמע מנוע חלש/צ'וקו מחייב נהג סביר פלוס כדי לפצות ע"י הגיר הידני כהלכה וגם אז בתנאים מסויימים לא ניתן לפצות אלא לקבל את הביצועים ה"פושרים"
 
חשוב, מה ההביטאט שלך? סביבה הררית לעומת סביבה שטוחה, עירוני כנגד בינעירוני,  והכי חשוב, הבחירה היא מאד סובייקטיבי. האם ביצעת נהיגות מבחן? בסביבה המיועדת לשימוש?
מספר הצילינדרים לא מבטיח כלום, גם לא הנפח
01/11/14 22:26
42צפיות
עובדתית, פנדה (דור קודם, אותו מנוע) חסכונית יותר מפיקנטו ליטר. ואגב, המיקרה היא 1.2 ל', לא ליטר ורבע והיא עם שלושה ציל'.  
צריך להפריד בין 2 דברים:
02/11/14 06:08
40צפיות
נכנסתי לקישור שהשואל הביא
הצבתי את 3 המכוניות ובהשוואה בין 3 המכוניות הנדונות קיבלתי רכב שהוא החסכוני ביותר.
ברם, ברור לי שהדיווחים מלמדים על מדידה ב"תנאי מעבדה". וגם ברור לי שכדי לקבל תוצאות דומות ככל האפשר לתוצאות המעבדה אז יש לנהוג ככל האפשר דומה לנהג המעבדה וזה משעמם, אבל, אם פעם יהיה משבר אנרגיה קטסטרופלי, הפוטנציאל קיים...
 
בנהיגה אגרסיבית יותר, תוצאות ההשוואה יכולות להשתנות מאד. זה ברור, אבל, צריך סטנדרטיזציה. כלומר, צריך לקבוע מדדי השוואה חדשים   א ח י ד י ם   ולהשוות את הרכבים באותם התנאים בדיוק. בהקשר הזה, מהיכן שאבת את הנתונים על כי:
"עובדתית, פנדה (דור קודם, אותו מנוע) חסכונית יותר מפיקנטו ליטר"
 
אתה צודק לגבי מנוע המיקרה. מעניין שגם סוזוקי מרכיב בהודו רכב צנום מנוע ותלת צילינדרי...
כי נהגתי בפנדה ונהגתי בפיקנטו ידנית, בנהיגה נורמאלית,
02/11/14 16:58
32צפיות
יומיומית, וקיבלתי תוצאות טובות יותר בפנדה, באופן די מובהק. הבעיה בפיקנטו היא שהמנוע אנמי למטה, ודורש סל"ד כדי להתקדם בקצב סביר, ולכן התוצאה המתקבלת רחוקה יותר מהרגיל מנתוני המעבדה.
 
כמה ימי נהיגה על כל אחד מהם?
02/11/14 17:17
33צפיות
האם המסלול זהה?
עד כמה התנאים היו זהים?
האם תוכל לפרט? זה מה שהתכוונתי בנוגע לסטנדרטיזציה...
 
לגבי הפיקנטו והסל"ד הגבוה אתה צודק אבל "נהיגה חכמה" מתוך היכרות עם הרכב והמסלול יכולה לחסוך סתם עודף טורים ודלק
זו לא נהיגה חכמה, זו נהיגה פלגמטית
02/11/14 18:17
33צפיות
אם רוצים להתנייד עם הפיקנטו בקצב סביר, כזה שלא יגרור צפצופים ועקיפות עצבניות - צריך למשוך את המנוע. אין מומנט מספק למטה - בפנדה יש.
הסתובבתי מספר ימים עם כל אחת, על הדרך הקבועה מהבית לעבודה. יצא לי גם לטייל פעם עם חבר בעל פנדה (אני הייתי בפיקנטו שכורה), והתוצאה היתה זהה. מבחינתי - זו הוכחה מספקת.
º
האם אתה מעוניין בגיר אוטומט?
01/11/14 18:53
26צפיות
למה?
02/11/14 21:08
28צפיות
על מנת שהתיבה האוטומטית תסרס את המנוע?
כדי שאשתעמם בנהיגה?
כדי לבזבז עוד דלק?
כל הרעיון שלי הוא רכב זול לרכישה אך חדש וזול לתחזוקה. אצלי מרכיב הדלק הוא משמעותי.
אם השתמע סגנון קצת חריף אני מתנצל מראש.
מצבר
30/10/14 13:10
85צפיות
אני נוסע עם מצבר בן שש, מתי אני יודע שעלי להחליף מצבר,
האם יש חשש שאתקע באמצע הדרך.
תודה למשיבים
מצבר רכב
30/10/14 13:29
65צפיות
אם אשווה את אורך חיי מצבר לחיי אדם אז זה כמו כ 95 שנות חיי אדם ולא הרבה מצברים מגיעים לאורך חיים של 6 שנים (ולא הרבה אנשים ל 95 שנים).
גש לחשמלאי רכב או מקום מוסמך למכירת מצברי רכב ושם בקלות יבדקו לך מה מצב המצבר כרגע, אבל כמובן שלא קיים מכשיר שיוכל לנבא עוד כמה זמן יחיה המצבר (או האדם).
בברכה  -  רפי לין
תודה ושאלת המשך
30/10/14 13:55
54צפיות
האם אני עלול להיתקע באמצע הדרך, כמו אדם בן 95
אגב, אבי בן 99 ונוסע בקלנועית.
מצבר "זקן"
30/10/14 14:16
65צפיות
ברור שכשהמצבר "זקן" אז הסיכויים שלפתע הוא לא יניע גדלים ביחס למצבר חדש או "צעיר".
ברכב עם הילוכים ידניים עדיין ניתן להניעו בקלות יחסית ע"י דחיפה, אבל ברכב אוטומטי זה יחייב שימוש במצבר עזר
או ב"בוסטר" התנעה.
לכן המלצתי לבצע לפחות בדיקה עכשווית למצב המצבר.
בברכה  -  רפי לין
º
המצלתך מבורכת
30/10/14 14:34
26צפיות
º
הנה רעיון לפיתוח: אינקציה למצבר גוסס
30/10/14 17:38
35צפיות
יש כבר!
30/10/14 20:00
62צפיות
קוראים לזה סטרטר
הסטארטר זו אכן אינדיקציה טובה למצבר
31/10/14 10:02
40צפיות
רק שצריך לפתח אפליקציה כדי שנהגים יבינו את הרמזים שהאוטו שולח להם.
º
31/10/14 10:05
6צפיות
לוקחים לבדיקה
30/10/14 20:03
38צפיות
(במקום שאתה יחסית סומך עליו, לא במקום שאתה חושד שלא משנה מה יגידו לך שצריך להחליף)
באמצע הדרך לא תתקע
30/10/14 20:07
46צפיות
את המצבר צריך רק להתנעה - מקסימום תתקע באחת מנקודות הקצה של הנסיעה. אבל בדרך כלל מצבר "מזהיר" לפני שהוא מת, ומי שקשוב שם לב לסימנים - ההתנעות קשות יותר, עם תגובת סטרטר פחות החלטית.
כבר יצא לי להחליף מצברים בני שש, לדעתי זה לא כזה חריג כמו שאמרו כאן. אישית הייתי ממשיך לנסוע עם המצבר הנוכחי עד שיראה סימני גסיסה. מקסימום - דאג לסט כבלי הנעה טובים בבגאז'.  
º
תודה
30/10/14 23:29
11צפיות
טווסים ומכוניות כהות
הודעה זו מכילה תמונות
30/10/14 12:51
203צפיות
יש לי  פיאסטה חדשה דנדשה - כהה. האוטו בסדר - עונה על הציפיות. אבל הוא סובל מוונדליזם. בהתחלה חשבתי שמדובר בנערים משועממים אבל היום הבנתי שאלו הטווסים של השכונה. ארבעת הדלתות שרוטות והלב כואב. 
איך מתקנים שריטות כאלו בתכשירים בייתיים ואיך מונעים מזה לקרות שוב?
כל עצה וטיפ יעזרו, גם אמפטיה תעזור
עוברים למקומות שאין בהם טווסים?
30/10/14 13:08
111צפיות
האמת - אתה זוכה מבחינתי בפרס השאלה המקורית של החודש.
לעניין - שים כיסוי בתור התחלה. הם כנראה רואים את ההשתקפות שלהם ומנסים להלחם בה או משהו בסגנון.
קח את האוטו לפוליש - הרבה פעמים זה עוזר. חכה להמלצות על מקומות טובים מאנשי הפורום.
איכס. הם חרטו לך קנגו על האוטו
30/10/14 15:01
103צפיות
לדעתי כיסוי הוא חובה.
 
אם יש טווסים שמסתובבים אני מניח שיש גם תרנכגולות, חתולים ושאר חיות משק שיכולות להחליט להתחמם על מכסה המנוע.
º
יש לי מצגת על ריקוד חיזור של טווסים, עוזר?
30/10/14 17:36
59צפיות
המלצות לפוליש טוב ויעיל בשרון יהיה נחמד.
30/10/14 18:50
68צפיות
תודה על העונים. 
º
אוטופיקס בהרצליה, PDR בפ"ת.
31/10/14 08:05
18צפיות
אין לי פיתרון נוסף למה שהציעו פה אך....
31/10/14 10:39
60צפיות
שולח לך אמפתיה   וגם להמתיק את הגלולה המרה
º
תודה רבה!!
31/10/14 18:02
10צפיות
º
איפה מצאת טווסים?
01/11/14 01:24
14צפיות
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום