לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007

הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:

 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.

דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.

* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש

דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו

* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.

* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).

* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)

* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו

* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)

* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.

* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)

* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.

* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.

* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.

***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:

* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)

* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין

* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה

* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)

* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

ירידת ערך cx5
11/09/14 11:28
47צפיות
שלום-
אני מבקש לקבל הערכת ירידת ערך למאזדה cx5 .
תודה.
פתח מחירון לוי יצחק, תבדוק כמה שווה היום מאזדה CX-5
11/09/14 11:39
36צפיות
משנים קודמות.
 
º
אני מעריך 13.5% בשנה, אבל אני לא שמאי מוסמך
11/09/14 14:13
13צפיות
אני מענין לקנות סיטרואן גמפי 2010 59 אלף קמ
11/09/14 10:18
51צפיות
השימוש למטרת עבודה עלות הרכב 70 אלף יד ראשונה
º
קמ שכזה לרכב שכזה זו מציאה
11/09/14 10:52
14צפיות
º
וקצת טוב מכדי להיות אמיתי. לבדוק בשבע עיניים
11/09/14 14:31
11צפיות
מחפש רכב הכי זול והכי חסכוני
11/09/14 06:15
41צפיות
אני יוצא לשנתיים לימודים בהם יש לי נסיעה קבועה של פעם בשבוע. אני מחפש רכב זול מאוד, אמין וחסכוני
אשמח לעצות.
תודה
º
חדש? משומש? תקציב?
11/09/14 08:22
13צפיות
טריד אין במדינת ישראל
11/09/14 02:03
180צפיות
אנני מבין מה קורה בענף המכוניות המשומשות בארץ.
היום עברתי בכמה סניפים וסוכניות של רכבים, הגעתי למסקנה שהחברות עובדות בשיטה הכי מטופשת הם מורידים את הליסינג על הרכב של הךקוח והרכב שלהם במחיר מחירון
אני עדיין רק לא מבין איך לא אוכפים את זה, הגיע הזמן שיהיה חוק ומסודר, לא יתכן שתהיה השלמה למחירון של הרכב במגרש בהתחשב שהוא ליסינג
לא הבנתי למה אתה חושב שהמדינה צריכה להתערב
11/09/14 06:10
98צפיות
לא מוצא חן בעינך המחיר שחברה מוכנה לתת על הרכב שלך בטרייד אין? אל תמכור לה.
אתה יכול לנסח מחדש בבקשה? לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד
11/09/14 08:27
81צפיות
ובחיי שניסיתי.מה מורידים? מתי? בקנייה? במכירה? מה שייך לפה הליסינג? מה אתה מצפה ממדינת ישראל?
עקרון השוק הפשוט- לקנות בזול ולמכור ביוקר
11/09/14 15:48
87צפיות
אם היבואן קונה ממך בטריד אין במחיר מחירון, איפה הוא בדיוק ירווח במחירה של אות הרכב?
 
זה כמו לבוא בתלונות לירקן כי הוא מכור את המלפפון ב1.5 שקל לקילו ואילו קונה אותו ב1 שקל לקילו.
זה הפך לקטע במדינת ישראל - רוצים להכניס את הרגולציה להכל
11/09/14 17:16
81צפיות
ושוכחים איך נראה שוק שבו הרגולטור מתערב בהכל (מומלץ לשאול את מי שעלו מברית המועצות כבוגרים - להם יש מושג).
אנשים שוכחים שבסופו של יום, מי שבאמת מחזיק את הכח - לפחות בשוק תחרותי - הם הצרכנים. אם אנחנו לא נעשה השוואת מחירים, לא נתמקח על עמלות, לא נחתום על דברים בלי לשים לב או נקנה בסופר ליד הבית רק כי נוח - המחירים ימשיכו להיות גבוהים, וימשיכו לגבות מאיתנו כסף שהיינו יכולים להשאיר בכיס. אבל כל ההשוואות והבדיקות והמיקוחים הם עבודה קשה מדי, הרבה יותר קל לצעוק "למה המדינה לא מתערבת?"...
לא לגמרי נוגע לשאלה שמשאלה כאן
11/09/14 18:24
62צפיות
עד כמה שאני מבין אותה ואני לא ממש מבין.אבל שוק הרכב הישראלי רקוב מהיסוד ומנוהל על ידי כמה יבואנים גדולים וכמה חברות ליסינג. לא מופת לשוק חופשי.
לא אמרתי שוק חופשי, אמרתי שוק פשוט.
11/09/14 20:55
46צפיות
אם שוק הרכב באמת היה שוק חופשי, רוב מוחלט של הרכבים היה נמכר ב20-50% פחות ממה שהוא נמכר עכשיו.
על מה אתה מבסס את האמירה שלך, לגבי "רוב המכוניות היו נמכרות
11/09/14 22:26
45צפיות
ב-20-50% פחות ממה שהוא נמכר עכשיו"?
על עקרון התחרות
11/09/14 23:58
44צפיות
ברגע שיש יותר מיבואן/משווק אחד לאותו מצור מתפתחת תחרות שמורידה מחירים(ראה כדוגמא את שוק הסלולר או תחבורה ציבורית- לאחר שאגד קיבלו תחרות מחברות פרטיות).
נכון להיום לכל מותג רכב יש יבואן אחד(לפעמים יבואן אחד לכמה מותגים),ולכן הוא מונופול לאותו מותג.
ברגע שאין מונופול(כרי יש תחרות עינינית) המחירים יורדים בעשרות אחוזים.
 
המממ... מעניין
12/09/14 00:10
38צפיות
שמת לב שבכל הדוגמאות שציינת, עיקר המחיר הגיע מהשירות, ולא מהמוצר, נכון? האם בשוק הרכב המצב זהה לדעתך?
סתם קצת נתונים, בשביל לעשות את העסק מעניין - בקטגוריה המשפחתית, ההפרש בין המחיר לצרכן לעלות הרכב ליבואן (אחרי מיסים) הוא בערך 20%. לפעמים קצת יותר, לפעמים קצת פחות. מאיפה בדיוק תגיע לדעתך הורדת מחיר של 50%?
שים לב שצינתי תווח אחוזים ולא מספר מדויק.
12/09/14 01:07
31צפיות
בחלק מהדגמים יכול להיות הבדל נמוך(גם פחות מ20%), ואילו באחרים הבדל גבוהה.
אם היבואנים מצליחים עכשיו להוריד את המחירים במבצעים בעשרות אחוזים ועדיין להרויח אז כנראה שיש להם מאיפה לקצץ.
 
 
ובדוגמאות שנתתי לא רק השירות השפיע על המחיר.
דוגמא מחיי היום יום:
בזמן שהאגד פעלו באזור מגורי מחיר נסיעה(כ 35 ק"מ) היה 10.5-12 ש"ח(לא זוכר בדיוק) הפריטו את הקו והכניסו במקום אגד חברה אחרת, פתאום המחיר הנסיעה(שזה למעשה המוצר) נמוך מ8 ש"ח!!!(24-33% הבדל) וגם השירות השתפר והוגדלה התדירות של הנסיעה(מפעם בשעה לפעם בחצי שעה).
ובסלולר עכשיו יש חבילות "הכל כלול" במחירים שבעבר(לפני פתיחת התחרות) הייתה יכול רק לחלום עליו(מי זוכר שהאינטרנט היה מעל 100 ש"ח לג'יגה ועכשיו לא מוגבל+ שיחות/הודעות בפחות מ80 ש"ח).
מה שמעניין זה המחיר במציאות, לא מחיר מחירון
13/09/14 12:21
32צפיות
אם את המיקרה מוכרים ב-80K, אז זה המחיר שלה, ולא ה-103K שמופיע במחירון. ומ-80K אין להם 20% לרדת - ובטח לא 50%.
במקרים הקיצוניים (דגמי פאר קרוב לוודאי) אולי יש אפשרות לרדת 20% במחיר - אבל זה יבוא על חשבון דברים אחרים, למשל הטרייד אין הנדיב שמציעים היום (וזה, אגב, בדיוק מה שקרה כשב.מ.וו הורידו מחירים בארץ).
יש בארץ תחרות בתחום הרכב, אפילו תחרות די טובה. וגם עוד מליון יבואנים לא יורידו את המחיר ב-20%. כדאי שתפסיק להאמין לססמאות הבחירות של כץ ותתחיל להסתכל על הנתונים.
כמו שכבר צינתי, כנראה הניסוח שלי לא מתאים/מדויק
13/09/14 17:12
25צפיות
התכוונתי שלכל מותג יהיו יותר ממשווק אחד לא בהכרח יבואן(נכון לעכשיו היבואן קובע את המחיר והסוכניות רק משמשות מתווך).
ככה אותו מוצר בדיוק מקבל מחיר שונה במקומות שונים, כמו שיש עם כמאט כל מוצר(הרי יש "קטוג טרה" ב5 ויש ב6 בחניות שונות).
 
אם היבואן קבע שהמחירון 103K ומוכר בפועל ב80K שלא במסגרת מבצע אז יש פה בעיה אחרת.
 
השוק בארץ קטן מדי כדי לפעול בצורת הדילרים שיש למשל בארה"ב
14/09/14 21:22
5צפיות
דילר בינוני בארה"ב מוכר בשנה כמו לא מעט יבואנים בארץ...
וואלה? ומה מספר השחקנים הנדרש כדי לקבל שוק תחרותי?
11/09/14 22:38
45צפיות
חמישה? עשרה? מאה?
בשוק הרכב פועלים, אם ספרתי נכון, 12 יבואנים. מספר מכובד בהחלט לקבלת תחרות לפי כל מדד מקובל - וזה מבלי לספור תחרות בתוך הבית, כמו שרואים לפעמים בין סקודה לסיאט, למשל.
בשוק המשומשות פועל מספר דומה של חברות גדולות. שוב - מספר שלפי הספר מספיק כדי לתת בסיס בריא לתחרות. זה יותר ממספר השחקנים הגדולים בשוק האשראי, למשל, או בשוק המזון.
אבל לא צריך להאמין לספר - הנושא נבחן על ידי מספר גופים בשנים האחרונות, וכולם הסכימו שיש תחרות בשוק הרכב הישראלי. אפילו זליכה הודה שלפי מבחני התחרות המקובלים יש תחרותיות בשוק הרכב הישראלי, אבל מכיוון שזה לא התאים להחלטה שהוא הגיע אליה עוד לפני שבדק את הנתונים, הוא המציא איזו תאוריה חדשה על "מולטי-פולים" או משהו בסגנון, וקבע שהמדדים המקובלים לא חלים על שוק הרכב הישראלי...
אבל עזוב וועדות וגופים מקצועיים. בפראפרזה על לפיד, מכוניות זה לא לכלכלנים - אז בוא נסתכל על מה שקורה בשוק. דוגמא טריה - יונדאי הורידו את מחיר ה-iX35. קצת אחרי זה גם קיה הורידה את מחיר הספורטאז' המתחרה. עוד קצת זמן עבר - סובארו הורידה את מחיר ה-XV. עוד לפני שהתרגלנו למחירים החדשים הללו, יונדאי מציגה גרסת 4X4 מוזלת ל-iX35. אלו לא דברים שקורים בשוק מתואם וחסר תחרות. הרי כולם יכלו להשאר על מחיר של 165,000 שקל, לא?
לחלופין, תסתכל על התנודות במחירי משומשות במגרשי הליסינג - ב-2011 2012 השוק הוצף בלאנסר, פוקוס ומגאן, להיטי הליסינג של 2008-9. התוצאה - המחירים של הדגמים האלו קרסו לרמה מגוחכת. אחרי חצי שנה המלאים התחילו להתדלדל, הלחץ במגרשי האחסנה ירד - והמחירים טיפסו שוב. מה זה אם לא היצע וביקוש קלאסיים?
אבל למה לא להגיד ש"השוק רקוב"? הרי זה מאפשר להתלונן עוד קצת על המדינה, הממשלה, החארות מסביב - ולהוריד את האחריות ממך, הצרכן...
מינימום 2 לאותו מוצר בדיוק.
11/09/14 23:59
33צפיות
הכוונה למינימום 2 יבואנים לאותו מותג.
אה... באמת? איפה זה כתוב?
12/09/14 00:31
48צפיות
שתחרות היא רק בין שני מוצרים זהים לחלוטין? אז קוטג' טרה וקוטג' תנובה לא מתחרים אחד בשני? ובשוק הדירות בכלל אין תחרות, הלא אין שתי דירות זהות.
גם בסלולארי בעצם אין תחרות, הרי כל ספק בונה חבילות שונות ומציע פרישה וביצועים שונים! וגם אין תחרות בין גלקסי לאיפון, והטלפונים הסיניים בכלל לא מתחרים על לב הלקוחות עם המותגים המוכרים - הרי אלו טלפונים שונים!
מצטער על הנימה הסרקסטית, אבל האמירה שלך פשוט תלושה מהמציאות - ומכל ההגדרות בעולם המסחר והכלכלה.
תחרות היא בין מוצרים מקבילים - לא זהים. קורולה מתחרה במאזדה3 שמתחרה בקיה פורטה שמתחרה בסקודה אוקטביה. יותר מזה, יש תחרות בין קטגוריות (טראקס גונב לקוחות לקורולה, ומאזדה CX5 גונב לקוחות לאקורד). בדוק את השווקים בעולם, תגיד לי בכמה מהם יש יותר מיבואן אחד למוצר כמו מכונית. אני יכול לחסוך לך את הזמן - נדיר מאוד. בארה"ב, למשל, שנהנית ממחירים נמוכים במיוחד בתחום הרכב, יש רק יבואן אחד (או יצרן אחד) לכל מותג - אז גם שם השוק לא תחרותי?
שאלת כמה צריך שהשוק יהיה תחרותי
12/09/14 01:19
43צפיות
והרי ברור שאם יש רק שחקן אחד זה כבר לא תחרות אלא מונופול, לכן צריך מינימום 2.
 
יכול להיות שלא ניסחתי את עצמי נכון, צריך מינימום 2 לאותו מוצר בדיוק וגם לפחות עוד מוצר אחד דומה(שגם לו יש 2 יבואנים).
הכוונה(דוגמא):
2 יבאוני "מאזדה" ו-2 יבואני "יונדאי"
 
 
 
º
קראת את תשובותיו של אניגו ?
12/09/14 07:39
5צפיות
נדמה לי שקוראים לזה יבוא מקביל
12/09/14 14:57
28צפיות
ועד לא מזמן, שנה- שנתיים, זה באמת לא היה קיים. איילון מוטורס היו הראשונים לעשות יבוא מקביל לפורד, אחרי זה הצטרפה גם אלבר . אבל ייבוא מקביל כשלעצמו לא מספיק כדי לחתוך מחירים. צריך גם לקחת בחשבון מה הכוח של מנגנון ההפצה, כלומר, כמה סוכנויות יש ליבואן המקביל, אם זה אחת - שתיים או עשרים, ואלו דגמים בוחרים להביא לארץ.
 
עוד פעם - אין שום דרישה לשני מפיצים לאותו מוצר בדיוק
13/09/14 12:22
34צפיות
יש דרישה לכך שיהיו מספר מפיצים (יותר מ-2, אגב) למוצרים מקבילים. וזה קיים היום בשוק הרכב.
לא נכון
13/09/14 18:09
28צפיות
אבל יש המון מוצרים דומים מאד כמו מכוניות שונות באותה קטגוריה. שם יש תחרות.
לכן כדי לקיים תחרות משמעותית אתה לא חייב 2 יבואנים לאותו המוצר בדיוק.
 
אם קיה לא יהיו תחרותיים אז ציבור הלקוחות יקנה רכב דומה של יצרן אחר/ יבואן אחר.
לפעמים אפשר להתחכם עם זה
11/09/14 18:29
45צפיות
יש מבצעים של טרייד אין במחיר מחירון. הרווח של היבואן בא ממכירת המכונית החדשה. במכוניות עם סחירות נמוכה זאת דרך טובה לקנות כי המשמעות הכספית של טרייד אין במחיר מחירון גבוהה בהרבה מהנחת מזומן של המבצע. היבואנים מעדיפים מסיבות ברורות לסבסד את הטרייד אין מלהוריד מחיר על החדשה.
º
אתה מבקש חוק שיחייב אותם לקנות מעל המחירון?!
11/09/14 15:54
27צפיות
לא הבנתי מה לא בסדר?
14/09/14 14:50
22צפיות
כשאתה לא מצליח למכור את הרכב שלך במשך תקופה ארוכה של כמה חודשים אז הפיתרון של טרייד אין הוא נכון לפי דעתי...כל עוד אני מקבל על הרכב שנאי רוצה למכור מחירון ואני באמת מחפש לעשות שדרוג בעניין אז זה נראה לי יופי של החלטה
אני זוכר שאבא שלי נתקע עם הרכב שלו
15/09/14 10:53
14צפיות
כמה חודשים טובים, הוא פשוט הלך לעשות טריידאין. בהתחלה זה היה נשמע כאילו יש גם איזה קטצ' שאנחנו מפספסים, אבל הוא אשכרה קיבל מחירון עליו. כמובן, אח"כ הוא קנה במגרש שם (אלבר), אבל עדיין קיבל מה שלא יכל לקבל אצל אנשים פרטיים...
אופל קורסה 2011 - שמן מנוע
10/09/14 18:01
32צפיות
היום המתדלק שמילא לי דלק בתחנת הדלק, בדק לי גם שמן מנוע ונזעק "אוי ואבוי אוי ואבוי, אתה חייב שמן, אחרת ייהרס המנוע, תמלא אפילו חצי ליטר" בלה בלה. לא ממש סמכתי עליו. ידוע לכם איזה שמן מנוע הכי מתאים לאופל קורסה, שנת 2011? 
שמן מנוע
10/09/14 18:50
27צפיות
שמן מנוע בודקים רק כשהמנוע קר. מי שבודק שמן מנוע בתחנת דלק, או שמשכנעים אותו לבדוק שמן מנוע בתחנת דלק טועה בגלל שכשהמנוע חם אז כל השמן מפוזר בתוך המנוע.
נו אבל אם אני אסע למוסך
10/09/14 19:07
29צפיות
גם אז יבדקו לי שמן מנוע כשהמנוע חם, כי זה אחרי נסיעה. ולבד אני לא יודע לבדוק.
ראשית כל, זו לא תורה כזו גדולה
10/09/14 20:00
27צפיות
בקש מאבא/דוד/חבר מבין שיראה לך איך לעשות את זה.
דבר שני, במוסך נורמאלי יגידו לך להחנות את הרכב לרבע/חצי שעה, לתת לשמן להתאסף בחזרה אל העוקה, ורק אז ימדדו שמן.
שלום! שאלה והענקת צל"ש לחבר הפורום :
10/09/14 15:46
155צפיות
שאלה :
מהו סדר גודל עלות החלפת אלטרנטור  למשומש, במזדה 3 מודל 2010
אם אפשר לעשות גם חלוקה למחיר החלף המשומש + עבודה.
 
צל"ש לחבר הפורום :
אני לא זוכר מיהו החבר, אבל הוא בטח יזהה עצמו .
פרסמתי כאן שהאוטומט בחלונות של האוטו - הפסיק לפעול בכל החלונות, אבל העלאה והורדת כל החלונות בלחיצה רצופה נשארו תקין.
שאלתי מה עושים שהאוטומט יחזור לפעול?
 
חבר פורום שפתר תקלה דומה, הציע לי לנסות - ניסיתי והצלחתי , מה שהמכונאים לא הצליחו !
על כך ניתן בזה ציון לשבח לחבר הפורום.
יש חיפוש שעובד
10/09/14 16:00
95צפיות
º
בכיף, שמח שעזרתי
10/09/14 16:41
31צפיות
וכמה צריך לעלות החלפת אלטרנטור
10/09/14 22:40
44צפיות
סדר גודל.
מזדה 3, 2010
 
תודה !
בדרך כלל משפצים או מחליפים למשופץ
11/09/14 09:42
48צפיות
העלות נדמה לי שמקסימום 1000 שקל כולל הכל.
אפשר לחסוך הרבה מאוד כסף אם הולכים למכונים שמתמחים בהחלפת
11/09/14 15:34
38צפיות
מנועים - בדרך כלל יש להם מצבור של אלטרנטורים (בהרבה מקרים המנוע מפירוק מגיע עם אלטרנטור, סטרטר וכו', וגם המנוע שצריך להחליף כולל את האביזרים ההיקפיים הללו) שמבחינתם הוא רווח קל מהצד. לפני כשנתיים מצאתי כך אלטרנטור לרכב של חבר ב-150 שקל (בלי הרכבה - לוקחים מהערימה והולכים להתקין במקום אחר) במקום 700 שקל שרצו עבור משופץ.
לראשונה בפורום, יפה שיש פה פרגון
10/09/14 18:41
65צפיות

 
º
ממש לא פעם ראשונה שבה חזרו להגיד תודה - אם כי בהחלט לא נפוץ
10/09/14 20:00
26צפיות
º
11/09/14 16:09
3צפיות
מישהו מכיר את האתר "מוטורי"?
10/09/14 13:04
60צפיות
נתקלתי באתר בשם "מוטורי" שמציע מידע על מכוניות במחירים אטרקטיביים מאד על פניו. אני תוהה מה המילכוד פה. אני מאמין גדול באמירה שאם משהו נשמע טוב מדי להיות אמיתי הוא בדרך כלל לא. דרך אגב שום דבר משם לא רלוונטי לי אז אין לי חשק להשאיר פרטים אבל עורר בי סקרנות רבה מה הסיפור פה.
º
האתר שייך ל-CF, מעבר לזאת אין לי מושג
10/09/14 19:05
22צפיות
הניחוש שלי שמדובר במכוניות "יד ראשונה 0 ק"מ"
11/09/14 08:19
39צפיות
על כל הוריאציות של זה, בין אם מכוניות שהתיישנו אצל היבואן או כאלה שנמכרות דרך חברת ליסינג או דומה.
דפיקה" מהגיר בתחילת נסיעה
10/09/14 10:40
99צפיות
-שלום.
- ברשותי וולוו s80  בתחילת נסיעה הגיר נותן מכה/דפיקה לא נעימה.
  מה יכול להיות ??
- אודה למענה.
º
כמה ק"מ לרכב
10/09/14 13:08
23צפיות
"גיר דופק" בתחילת נסיעה
10/09/14 17:03
61צפיות
הרכ נסע 220,000  ק"מ.
מחפש רכב משפחתי מרווח עם 5 מושבים
10/09/14 09:42
62צפיות
מתנצל מראש, לפני מספר ימים שאלתי פה שאלה באותו סגנון אבל היום כבר הרבה יותר ברור לי מה אני מחפש. לא מעוניין ברכב 7 מושבים אלא משפחתית עם 5 אבל מרווחת במושב האחורי (3 ילדים), עם תא מטען גדול מאוד (עגלת תינוק + תיקים וציוד) ודי חסכונית. לא חדש. תקציב של 60-80.
 
תודה.
º
משפחתית גדולה כמו פורד מונדאו למשל זו אופציה?
10/09/14 13:11
33צפיות
אולי...אסתכל עליה קצת. עוד לפני שאני ממש מסתכל על דגמים
10/09/14 13:20
44צפיות
אני מתלבט כרגע בין קטגוריה של רכב מנהלים שאולי יענה על הדרישות לבין ג'יפים משפחתיים כמו טוסון/ix35/סנטה פה (אולי האחרון קצת יותר מידי בשביל משפחה לנסיעה בעיקר בעיר). מה דעתך?
כתבה מהסוג הזה היא בדיוק הגורם לבלבול ולקושי שלי להחליט..
10/09/14 14:01
47צפיות
במחיר של רכב מנהלים אני יכול לקבל ג'יפון המרווח לפחות באותה מידה גם בתא הנוסעים וגם בתא המטען, ואולי הרבה יותר נוח ונעים לנסיעה. הכתבה.
הלינק שנתת שבור. בכל מקרה - ברוב המקרים הג'יפונים פחות
10/09/14 14:37
43צפיות
מרווחים ופחות מעודנים/מאובזרים ממכונית המנהלים המקבילה. אם גובה הישיבה והפוזה לא מעניינים אותך - יש יתרון ברור למכוניות המנהלים, בטח ובטח כמשומשות (הן מאבדות ערך מהר יותר, מה שיאפשר לך לקנות מכונית חדשה יותר באותו תקציב).
º
בעיה בלינק. לפעמים נפתח ולפעמים לא. תודה על תשובתך.
10/09/14 14:44
14צפיות
חפש באתר "אוטו" השוואה בין מאזדה6 סטיישן למאזדה CX5
10/09/14 17:30
25צפיות
היא תיתן לך השוואה טובה בין ג'יפון לרכב מנהלים, ומה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאופציות.
קח לדוגמה מונדיאו וסופרב
10/09/14 15:30
39צפיות
מרווח פנימי גדול בהרבה מאותם ג'יפונים במחיר דומה.
º
ומה לגבי גודל תא מטען שלהם בהשוואה לג'יפונים?
10/09/14 15:37
9צפיות
º
ענק.
10/09/14 16:06
36צפיות
יונדאי I30 CW
הודעה זו מכילה תמונות
10/09/14 13:13
76צפיות
עכשיו קניתי (מליסינג) גם עומד בטווח המחירים שלך וגם בציפיות לגבי גודל / מרחב
 
בנתיים מרוצה 
היונדאי הרבה פחות רחבה ממשפחתיות גדולות
10/09/14 17:38
46צפיות
אם אחד הילדים בסלקל/מושב בטיחות, ועוד שניים בבוסטרים, זה כבר נהיה די טריקי להכניס את כולם למושב האחורי. גם תא המטען של הדור הראשון של ה-i30 סטיישן לא כזה גדול (אם כי מספק בהחלט לשימושים רגילים).
בנוסף ליונדאי I30
10/09/14 15:44
97צפיות
אפשר גם לבדוק במסגרת התקציב הנ"ל את הפורד פוקוס סטיישן, בכל מקרה מומלץ להגיע עם הציוד ולוודא שהכל אכן נכנס לשביעות רצונכם.
 
בהצלחה  
 
גיל
 
º
חשבתי שגיל עבר ל-AIG, לא? או שזה גיל אחר?
10/09/14 17:28
122צפיות
º
אכן עבר, זה אותו גיל שעבד בצוות של גיל שעבר ל AIG
10/09/14 18:58
24צפיות
מעסיקים יותר מגיל אחד באותה חברה?! הם נפלו על הראש!
10/09/14 19:37
35צפיות
זה פשוט לא אחראי!!!
º
מענין כמה זמן יקח לניק "גיל מאוויס המקורי" להופיע...
10/09/14 20:07
14צפיות
º
בימים הטובים של פורום 8, היו כבר שלושה עד עכשיו...
10/09/14 20:21
14צפיות
כיסא בטיחות
10/09/14 08:17
109צפיות
האם יש חשש שלא אוכל להתקין מושב בטיחות נגד כיוון הנסיעה באלטו בשל מימדיו?
ניסיתי למצוא מפרט טכני של המידות של הכיסא שאני רוצה ולא הצלחתי.
למי שיש ידע בעניין, מדובר באוונפלו טריומף או סימפוני (עוד לא החלטתי מבין השניים)
 
º
גש לחנות של מוצרי תינוקות ותשאל שם, יש להם ניסיון
10/09/14 10:07
17צפיות
בדקי את המושב הספציפי באוטו לפני הקניה, מה הבעיה?
10/09/14 13:18
48צפיות
מה שבטוח זה שלא ייכנסו לך 3 מושבי בטיחות מאחורה באלטו
הבעיה ש...
11/09/14 07:50
41צפיות
אנחנו רוצים לבתע את הרכישה באילת ושם הרכב לא יהיה.
אז תגיד לי - מה הבעיה שאני אבדוק את הנושא בחנות אחרת. זה מאוד בעייתי, אחרת הייתי מבצעת את העניין. בשביל לבדוק את העניין צריך לנסוע רחוק ומזה נגזרות עוד כמה בעיות שלא מאפשרות לי לגשת לחנות הקרובה ולבקש לבדוק את העניין
אין 3 נקודות של חגורה באלטו
11/09/14 08:00
50צפיות
יש רק 4 חגורות ברכב סה"כ. 2 מקדימה 2 מאחור.
כלומר מאחור אין 3 נקודות
11/09/14 08:00
46צפיות
זה שיו
או קיי אז את יכולה רק 2
12/09/14 23:14
17צפיות
תינוקות מאחור במידה והSPACE מתאים [אם 2 המושבים הקדמיים לא מוסטים לאחור ויש מספיק מקום למושבי התינוק שלך
כן, יש סיכוי
10/09/14 17:43
62צפיות
אם כי זו בעיה שרלבנטית בעיקר לאנשים בגובה ממוצע ומעלה - וממה שאני זוכר, את לא נמנית על מאגר שחקני הכדורסל של ישראל.
º
אולי עם האימונים בא הגובה...
10/09/14 18:40
9צפיות
אתה מתכוון בגלל שמושב הנהג
11/09/14 07:48
46צפיות
מכוון בהתאם למרחק מהדוושות ואצל אדם גבוה זה עשוי להוות בעיה מבחינת המרחב שנשאר מאחור?
אני לא מתכוונת להשתמש בכיסא בטיחות על עצמי
כן, בדיוק לזה התכוונתי
11/09/14 14:30
33צפיות
ב-306, לדוגמא, סלקל שמותקן מאחורי כבר נוגע בגב המושב. נהג גבוה יותר (או כזה שיושב רחוק יותר מההגה) יהיה בבעיה. אני מניח שבאלטו סלקל בכלל לא יכנס מאחורי.
אבל אם את נמוכה ומעדת האוחזות בקרנות המזבח (הנשים שנוהגות כשהן קרובות קרובות להגה, ופרקי אצבעותיהן מלבינים מהאחיזה ההדוקה בהגה, כאילו היה זה גלגל הצלה והן צופות בטיטאניק טובעת), כנראה שלא תהיה לך בעיה.
נמוכה, נמוכה
12/09/14 19:42
25צפיות
אבל משתדלת לתפוס כמה שיותר מרחק מההגה עם הגעה טובה לדוושות. לא בא לי להיות קרובה לכרית אוויר אם חס וחלילה היא תפתח, ועדת האוחזות בהגה כאילו היה זה גלגל הצלה זה לא בבית ספרי
 
אולי כשאהיה זקנה, מי יודע
מידות
11/09/14 13:30
49צפיות
Symphony™ DLX All-In-One Car Seat
Product Specifications
 
   Product Weight: 21 lbs. (9.53 kg)
   Maximum Shoulder Harness Height: 17 inches (43 cm)
   Minimum Shoulder Harness Height: 6.5 inches (16.5 cm)
   Dimensions (fully reclined): 19.5" High x 21.5" Wide x 28" Long - inches
   Dimensions (fully upright): 25.5" High x 21.5" Wide x 23" Long - inches
ועוד
11/09/14 13:31
36צפיות
PRODUCT SUPPORT
 
   Weight: 20 lbs. (9,07 kg)
   Dimensions (rear-facing fully reclined): 21.5” High x 20” Wide x 28.5” Long
   Dimensions (forward-facing upright): 28” High x 20” Wide x 23” Long
   Maximum Shoulder Harness Height: Approximately 17.5 inches (44,45 cm)
 
 
º
תודה
12/09/14 19:41
8צפיות
זה רק לך ולתינוק? או שיש עוד נוסעים?
12/09/14 23:12
21צפיות
לך ולתינוק צריך להיות בסדר.
אם מושב התינוק מחובר למושב הקדמי, אז יש לנתק את הכרית אוויר, להחליק המושב הקדמי לאחור עד המקסימום , וכמובן לקבע מושב התינוק נגד כיוון הנסיעה
ולהבדיל אם המושב מחובר למושב האחורי של הרכב אז גם כן מושב התינוק מכוון לאחור, אבל אז המושב הקדמי דחוק במקסימום לפנים, או לפחות עד שמושב התינוק לא לחוץ ע"י המושב הקדמי. כשהתינוק מאחור אין צורך לנתק את כרית האויר.
 
אני מאד אתפלא אם לא יהיה לך מקום באלטו, כאשר מדובר רק בך ובתינוק...
מידות זה לא הכל בחיים
14/09/14 13:01
6צפיות
הזוית של המושב האחורי משפיעה גם היא על המרחק האופקי שהכסא תופס, וגם בליטות שונות בכסא או צורת המשענת.
בקיצור... לא נראה לי שאפשר להתחמק ממדידה פיזית בחנות.
סיאט איביזה חדשה וסוגית השנתיים אחריות
09/09/14 19:46
55צפיות
אני בהיטלבטות קשה לגבי קנית רכב חדש [ כל פעם שקנתי ישן ספגתי תיקונים במחירים הזויים ] 
אני נוסע כ 30000 ק"מ בשנה 
השיקול העיקרי - חיסכון [ בתחזוקה/ירידת ערך/דלק ] 
שיקול מישני - מרווח - מקום לנוסעים ובעיקר מקום למיטען 
 
סיאט איביזה סטיישן עולה 75000 ונותן בגאז ממש נחמד אבל  רק שנתיים אחריות !! למה ? מה ההיגיון ?? אני מרגיש כאילו אני קונה רק שני שליש רכב 
אני מגזים בתגובה ?
יש לכם הצעות נוספות ?
רעינות בנושא ??
אחריות היא דבר בעל משמעות כספית שניתן לחשב
09/09/14 19:51
52צפיות
בדיוק כמו ביטוח. היבואנית עושה חשבון אם עדיף לה להוסיף X שקלים למחיר הרכב ולתת עוד שנת אחריות מעבר למה שמחייב החוק (או שלוש, כמו במקרה של סובארו וסיטרואן, למשל) - או לא.
אתה צריך לעשות חשבון אם שווה לך לקנות את האיביזה במחיר הזה, כשחסכו עליך בערך 2000-3000 שקל עלות שנת אחריות, או לא. קח בחשבון שיש, או לפחות היתה, חברה שמוכרת "אחריות" - בעצם ביטוח תקלות. משלמים סכום חודשי קבוע, ובתמורה היא משלמת על תיקונים (עם השתתפות עצמית מסוימת). אולי זה הפתרון בשבילך?
רכבים עם parking assist
09/09/14 18:38
43צפיות
שלום,
ראיתי את הסרטון הזה https://www.youtube.com/watch?v=M1f8XrfQ6yM
ורציתי לדעת באילו עוד רכבים יש זה?

לא שלהחנות זה כזה קשה אבל אחד המגניבים

תודה רבה
כיוון קלאץ בפיגו 205
09/09/14 13:14
72צפיות
צהריים טובים. הדוושה של הקלאץ ברכב שלי עולה יותר מדי למעלה בעזיבה. כלומר עולה יותר גבוה מהדוושה של הברקס.
אני יודע שזה לא חייב להיות ככה כי ברכב זהה קודם שהיה לי זה היה שונה.
איך אפשר לכוון את הדוושה שתהיה יותר נמוכה? תודה
תתכופף ותבדוק מה קורה שם. כלומר על מה הדוושה
09/09/14 15:47
51צפיות
או הזרוע שלה נשענת כשהיא משוחררת. יכול להיות שיש שם בורג כיוון. יכול להיות שיש איזו נקודת משען עם רפידת גומי, והרפידה שחוקה או חסרה. זה לא קשור לכיוון הקלאצ'.
הזרוע נשענת על ברזל
10/09/14 21:05
36צפיות
שנראה שהוא אמור להיות שם. לא נראה שהייתה שם רפידת גומי לפני כן..
סביב הציר של הדוושה יש קפיץ. לא מובן לי מה תפקידו.
בכל אופן התכופפתי היום במשך שעה לנסות להבין איך להנמיך את את הדוושה. כי איך שהיא ככה גבוהה זה לא נוח בעליל.
קניתי את הרכב מאישה מבוגרת שכנראה הגביה את הדוושה בכוונה כדי שיהיה לה נוח..
יש עוד רעיון מה זה יכול להיות?
לפי מה שאני יודע אין קשר לכיוון של הכבל קלאץ שנמצא על הגיר. נכון?
יכול להיות שהכבל קלאץ מתוח מדי?
10/09/14 21:48
19צפיות
וזה מה שגורם לדוושה בעצם להיות גבוהה באופן חריג?
º
למיטב זכרוני, כיוון הדוושה נעשה ביחד עם כיוון המצמד ע"י הכבל
10/09/14 22:34
10צפיות
יכול להיות שאתה צודק, אבל זה עדיין לא נראה לי היגיוני
11/09/14 01:54
21צפיות
אתה יכול להרחיב?
לדעתי צריך להיות שם משהו.
11/09/14 01:39
26צפיות
לא מקובל שיש מגע של ברזל בברזל. זה גורם לדפיקה כל פעם שעוזבים את הדוושה.
תפקיד הקפיץ הוא להרים את הדוושה עד הסוף, מכיוון שבכבל יש תמיד קצת חופש ולא רוצים שהדוושה תהיה רופפת.
אין קשר לכיוון הכבל.
מחיפוש ברשת מצאתי שרשור
11/09/14 01:53
29צפיות
בקארספורום שמדבר בדיוק על זה. אני לא יודע אם מותר לפרסם פה קישור לשרשור כי זה פורום אחר אבל אני חושב שזה יכול לתרום ליידע של אנשים כאן וסתם בכללי שמי שיחפש בעתיד וייפול על הדיון הזה יוכל גם להיעזר בזה.
אז אני אפרסם ואם עברתי על החוקים אז תמחקו את ההודעה הזו.
 
נראה לי שצביקה קרבורטור יודע מה שהוא כתב שם, אך לא הבנתי בדיוק את ההסברים שלהם שם (יכול להיות בגלל השעה המאוחרת)
בכל אופן הדיבור שם שפיג'ו 205 אין כיוון מצמד, והברגים שנמצאים בקצה הכבל קלאץ מכיוון הגיר הם אלו שאחראים על הגובה של הדוושה.
הבנתי נכון?
 
 
שם מדובר על קלאצ' שמפריד גבוה
11/09/14 08:42
28צפיות
אני מבין שאצלך אין בעיה כזאת. גם אם תשנה את כוונון הקלאצ', הדוושה במצב מנוחה תישאר באותו מקום.
קראת את כל השרשור שם? הנה ציטוט משם
11/09/14 13:21
18צפיות
"למיטב זכרוני, המצמד אצלך עובד שונה מהרגיל. מזלג המצמד צמוד כל הזמן למצמד ואין חופש ביניהם. בגלל זה יש תחושת מצמד גבוה ובגלל זה כיוון כבל המצמד לא משנה את רמת החופש ואת נקודת חיבור המצמד, אלא את גובה הדוושה במצב מנוחה. אמור להיות לך את הנתון הנכון של גובה הדוושה בספר התיקונים של הרכב."
קראת את כל השרשור? הנה ציטוט
11/09/14 13:24
23צפיות
למיטב זכרוני, המצמד אצלך עובד שונה מהרגיל. מזלג המצמד צמוד כל הזמן למצמד ואין חופש ביניהם. בגלל זה יש תחושת מצמד גבוה ובגלל זה כיוון כבל המצמד לא משנה את רמת החופש ואת נקודת חיבור המצמד, אלא את גובה הדוושה במצב מנוחה. אמור להיות לך את הנתון הנכון של גובה הדוושה בספר התיקונים של הרכב.
º
קראתי, ולדעתי זה לא נכון.
11/09/14 14:10
6צפיות
ניסיתי כמו שאמרו בקארספורום
11/09/14 20:51
40צפיות
אמרתי לעצמי שאין לי מה להפסיד, מקסימום אחזיר את הכיוון איך שהוא היה.
וזה מה שסידר את הבעיה, כנראה שאין כיוון קלאץ בפיג'ו 205. שחרור הכבל מוריד את גובה הדוושה ומתיחה שלו מגביהה אותה.
 
תודה רבה לכולם, החכמנו 
תיבת הילוכים תקועה ב-P כשהרכב מותנע
09/09/14 12:35
135צפיות
כשהרכב אינו מותנע תיבת ההילוכים נעה בחופשיות.
אז תניע כשהתיבה על N
09/09/14 18:27
69צפיות
זה יפתור לך את הבעייה עד שתתקן.
תבדוק אם אורות הברקס נדלקים. מתחת לדוושת הבלם יש מפסק
12/09/14 06:51
57צפיות
שמדליק את אורות הבלם, כשהוא מתקלקל הוא לא מעביר למחשב את המידע שהדוושה לחוצה ולכן המחשב לא משחרר את האבטחה של ידית ההילוכים.
בכלי הרכב יש בד"כ חתיכת פלטיק שותחים אותה ואז אפשר להכניס את המפתח כדי לשחרר מכנית את ידית ההילוכים ממצב P. בדוק בספר הרכב איפה זה אצלך ברכב.
התקנת כסא בטיחות באמצעות ISOFIX יונדאי I30CW
09/09/14 11:48
171צפיות
שלום רב לחברי הפורום  .
 
לאחרונה רכשתי רכב מסוג יונדאי I30CW שנת (2011) .
 
הייתי רוצה לקבל הכוונה ממישהו שיש לו רכב כזה בנוגע למיקום כסא בטיחות מסוג "אלפא אומגה-עלית"
 
באמצעות נקודות עיגון למושבי בטיחות בתקן ISOFIX.
 
אם מישהו משתמש במקרה באופציה זו (שהבנתי שהיא העדיפה ע"פ החגורות) שיפנה אליי
 
תודה.
 
רועי 
מה בדיוק השאלה?
09/09/14 12:08
55צפיות
איזופיקס זה סטאנדרט, אתה צריך לאתר את נקודות העיגון (בדוק בספר הרכב) ולחבר אליהן את הכיסא (או את הבסיס שלו במידה וזה כיסא עם בסיס). לא מסובך.
º
אוקיי, תודה
10/09/14 13:08
10צפיות
כמעט בטוח שטבעות העיגון קיימות רק בשני המושבים החיצונים
09/09/14 19:46
52צפיות
בשורה השניה. לעיתים נדירות יש גם טבעות במושב שליד הנהג.
זה לא משנה, כי למושב שלך יש בכלל רצועות של מערכת LATCH, המקבילה האמריקאית לאיזופיקס (סטנדרט שכולל עיגונים קשיחים בצורת מוטות שבולטים מהמושב). לכן אתה יכול לעגן את המושב גם במושב האמצעי מאחור אם אתה ממש רוצה (קצת יותר בטוח - הרבה פחות נוח לרתום את הילד).
איך לאתר את טבעות העיגון - הכנס את היד לחריץ שבין המושב למשענת, ומשש עד שתמצא את טבעות הברזל. בדרך כלל יש גם סימון חיצוני, על גבי המושב - אם בתווית ואם בהטבעה על הריפוד.
LATCH לא כולל שום טבעות חיצוניות
10/09/14 03:49
44צפיות
במקרה יצא לי לנהוג ולהרכיב כסא בטיחות במיצובישי לנסר במפרט אמריקאי (שלי, בארה״ב) ומיצובישי לנסר במפרט ישראלי (של חמי). החיבורים בתי המכוניות זהים לחלוטין, רק בישראל זה נקרא איזופיקס ובארה״ב LATCH.
לא ממש הבנתי מה רצית לההגיד
10/09/14 14:39
34צפיות
ההבדל שאני דיברתי עליו הוא במושב עצמו, לא בטבעות שמקובעות לרכב. האמת שאין לי מושג אם יש הבדל בטבעות (אולי בגודל או במרחק בינהן).  
נראה לי שהבלבול הוא במילה מושב
10/09/14 18:24
28צפיות
שמשמשת גם למושב בטיחות וגם למושבים המותקנים ברכב. בכל מקרה, מה שרציתי להגיד זה שלא אמורים להתקין מושב בטיחות עם LATCH/איסופיקס במושב האמצעי ברכב תוך שימוש בנקודות העיגון של המושבים שלצידו. במושב ברכב שאין בו נקודות עיגון יעודיות מתקינים מושב בטיחות עם חגורת הבטיחות. זה לא פחות בטוח עם עושים את זה נכון.
אכן זה כנראה מקור הבלבול.
10/09/14 18:34
26צפיות
לגבי עיגון במושב האמצעי - עשיתי את זה פעם באוטו שהיה אצלי, והמרחק שם בין שתי הטבעות הפנימיות של שני המושבים החיצוניים היה די דומה לזה שבין שתי הטבעות של אותו מושב, כך שהתקבל עיגון יעיל והדוק.
אם זה בסדר או לא להתקין מושב בטיחות באמצע
10/09/14 21:16
25צפיות
צריך לבדוק בספר הרכב. ליצרן הרכב יש קצת יותר מידע מ-״המרחק שם בין שתי הטבעות הפנימיות של שני המושבים החיצוניים היה די דומה לזה שבין שתי הטבעות של אותו מושב״. אין סיבה להתעקש על LATCH בכוח, עיגון עם חגורת הבטיחות (אם נעשה נכון) לא פחות יעיל.
 
"אם נעשה נכון" הרבה פחות אלמנטרי בשימוש בחגורת בטיחות
10/09/14 21:19
26צפיות
מאשר בשימוש ברצועות של LATCH.
והאמת, אני לא רואה איפה ה"מידע" שצריך כאן - זה לא מדע טילים, כולה טבעות ברזל שמרותכות לשלדת המושב. אם היא מספיק חזקה לשאת חצי מהעומס במקרה תאונה, אז היא חזקה מספיק לשאת בעומס ולא משנה מי בת הזוג שלה. המרחק בינהן אולי משנה משהו בגלל זוית הרצועה או משהו בסגנון, אני בספק אם זה קריטי על המילימטר.
השיקול העיקרי, לדעתי, של יצרנים לא לשים טבעות גם במושב האמצעי הוא או כספי (כל גרוש נחשב בתעשיה הזו, לכן לא תמיד יש טבעות עיגון במושב הקדמי) או בגלל שאין רוחב מספיק לשלושה עיגוני איזופיקס במושב עם מרווח סביר בין הטבעות. 
מקודות העיגון הן לא הבעיה
10/09/14 22:59
23צפיות
מושב הבטיחות הוא הבעיה. לפחות במכונית שלי המרווח בין שתי נקודות העיגון הפנימיות גדול יותר משמעותית מהמרווח בין בין שתי נקודות עיגון סמוכות (שהוא קבוע בתקינה). במצב כזה על מושב הבטיחות יפעלו כוחות בכיוונים אחרים ממה שהוא תוכנן והוא עלול לקרוס. יכול להיות שברכב קטן יותר אין כזו בעיה ואז זה בסדר. לגבי נקודות עיגון במושב הקדמי, לדעתי לא מתקינים אותם לא משקולי עלות (כמה כבר עולות טבעות הברזל) אלא משיקולי liability. היצרן לא ממש צריך שמישהו יתקין מושב שפונה אחורה מקדימה אז יתבע אותו אחרי תאונה טרגית. אני מנחש שהמכוניות שראית עם נקודות עיגון במושב הקדמי לא נמכרות בארה״ב, מקום שעל מראות הצד מודפסת אזהרה שהמה שרואים בהן קרוב מאיך שזה נראה.
אם גם הרכב(החיבורים) וגם הכיסא עומדים באותו תקן
10/09/14 23:30
20צפיות
אז לא יקרה לכיסא כלום, בהנחה שהתקנת אותו נכון.
 
במידה ושני הדברים באותו תקן(איזופיקס/LOTCH או ווטאבר) הם יתחברו בקלות אחד לשני ולא יגרמו לנזק אחד לשני, לשם כך נוצר התקן- לגרום לאחידות בחיבורים.
העניין הוא שהתקן
11/09/14 00:17
32צפיות
הוא להתקהת מושב הבטיחות תוך שימוש בשתי נקודות עיגון שמתחתיו, לא להתקנת מושב הבטיחות דרך נקודות העיגון של המושבים הסמוכים אליו. במיצובישי לנסר שלי (ומן הסתם בכל רכב באותו גודל ומעלה) המרווח בין שתי נקודות העיגון הפנימיות של המושבים בצדדים גדול בהרבה מהמרווח בין שתי נקודות עיגון של אותו מושב שהוא לפי הצמויין בתקן. במקרה כזה שימוש במקודות העיגון הוא לא תקני ועדיף לכגן את מושב הבטיחות בעזרת יגורת הבטיחות.
אם המושב האמצעי כולל את החיבור לפי התקן
11/09/14 00:34
19צפיות
אז זה לא משנה מה הגודל של הרכב, החיבור יהיה זמין ומתאים.
 
אם יש חיבור למושב בטיחות בכל 3 המושבים האחורים, אז אמור להיות לך 3 זוגות חיבורים.
לכן אם אתה מנסה לחבר את הכיסה מצד אחד לחיבור של מושב ימין וחצי שני למושב שמאל ברור שזה לא יעבוד, ואפילו מסוכן!
 
במידה ואין חיבור תיקני באותו מושב אז לא לחבר עליו כיסא בטיחות כלל! -לא לנסות להנדס חיבורים מאולטרים!!!
 
על זה בדיוק היה הדיון
11/09/14 02:31
14צפיות
דיברנו על המקרה השכיח, שאין נקודות עיגון במושב האמצעי. אני מסכים איתך לחלוטין שבמקרה זה לחבר מושב לנקודות העיגון של המושבים שלצידו זה לא תקני ולא בטיחותי. ברור שאם יש נקודות עיגון במושב האמצעי אין שום בעיה, אבל זה די נדיר.
אתה קורא את כל מה שאני כותב, או רק מרפרף?
11/09/14 14:27
22צפיות
הרי התייחסתי במפורש, מההודעה הראשונה, למרחק בין טבעות העיגון!
קראתי וגם התיחסתי
11/09/14 14:52
20צפיות
לפחות מהנסיון שלי המרחק בין נקודות העיגון הפנימיות גדול בהרבה מהמרחק בין נקודות עיגון ששיכות לאותו מושב וזה במיצובישי לנסר, לא ממש רכב ענק. אולי במכונית עם צושב אחורי קטן בהרבה המרווח יהיה מתאים, אבל בענינים שכאלו עדיף לדעתי לסמוך על ספר הרכב ולא על תחושה.
ברכב שבו עשיתי את זה בזמנו (נדמה לי פלואנס, אבל לא זוכר)
11/09/14 15:01
27צפיות
המרחק היה די דומה. אם זה הרבה יותר צר אז עלולה להיות בעיה, בהחלט. אפילו סתם בהליך עיגון לא נוח.
לגבי הסיבות לכך שאין טבעות בכל המושבים האפשריים - לדעתי זה כספי בלבד. נתקלתי כבר במיניוואנים עם שלושה מושבים נפרדים, שאין שום בעיה לשים טבעות עיגון גם במושב האמצעי - ואין שם טבעות. בפוקוס דור קודם המכוניות היו מגיעות בלי הטבעות, ומותקנות בארץ אם הלקוח היה דורש זאת בעת ההזמנה.
לגבי המושב הקדמי - אם היצרן מציע אפשרות לביטול כרית אוויר, ומתקין נורית אזהרה לכך שאסור לשים מושב בטיחות הפוך מול כרית אוויר, כנראה שהוא כבר השלים עם העובדה שיהיו אנשים שיתקינו מושב ילדים הפוך במושב הקדמי. לכן הטיעון שלא שמים שם טבעות איזופיקס בגלל פחד מתביעות נראה לי חסר בסיס.
º
במגאן יש טבעות במושב הקדמי (למיטב זכרוני)
11/09/14 16:30
8צפיות
המגאן (או כל רנו אחרת)
11/09/14 17:18
26צפיות
לא נמכרת בארה״ב.
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום