לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
פורום זה הוקם כדי לעזור למוכרים וקונים אשר משתמשים או מעוניינים להשתמש באתר EBAY ובשירותים תומכי EBAY כגון PAYPAL.

חברי הפורום משתפים בדעות שלהם ,בנסיון שלהם , בהמלצות שלהם ובידע אותו צברו מתוך נסיונם האישי, על מנת לעזור לשאר החברים.

מספר כללים למען הסדר הטוב של הפורום:
1. לא לקלל.
2. לא להשמיץ .
3. לא לרשום הערות גזעניות כלפי משתמשים אחרים או בכלל.
4. לא לפרסם , ניתן לפרסם אך ורק בלוחות הפורום. קישורים לאתרים המעניקים שירותים משלימים כאן בישראל ניתן למקם בלוחות או בחתימה בלבד!
5. לא לפתוח נושאים שאינם קשורים לתחום.
6. לא יתקבלו הצפות או הודעות חוזרות.
7. לא לנהל שיחות פרטיות על גבי הפורום, בשביל זה יש את צאט הפורום וניתן לקרוא לחבר או חברים לשיחה.

הפורום הזה מיועד לכול מי שמעוניין ללמוד ,לחלוק ולשתף ואנחנו רוצים שיהיה מועיל , יעיל וחוויתי .
כל הפרה של כללי היסוד הנ"ל...נו אתם מבינים.

וכמובן, הערות והארות יתקבלו בשמחה

גלישה נעימה,

לקוח ביקש לבטל עיסקה, החזרתי לו את הכסף
20/11/14 21:09
99צפיות
ועכשיו הוא לא מגיב לביטול העיסקה.
מה קורה במצב כזה? האם עמלות איביי חוזרות אליי??
 
תודה מראש!
הקייס יסגר אוטומטית
21/11/14 09:33
54צפיות
ותקבל זיכוי על העמלות.
בסגירת הקייס, תקבל הודעה מאיביי.
 
הקטע שלא נראה לי שזה במסגרת קייס
21/11/14 14:54
34צפיות
לחצתי על cancel order ולא על open case
 
תודה רבה
ביטול עסקה הוא סוג של קייס שאינו פוגע בקונה
21/11/14 15:23
32צפיות
פשוט תמתין עד לסגירתו ותראה שהתקבל זיכוי על עמלות המכירה.
 
מוכר מתעלם לאחר ששלחתי לו מוצר פגום
20/11/14 18:27
80צפיות
שלום לכולם,
במאי האחרון קניתי מוצר מסוים, אחרי כמה חודשים הוא הפסיק לעבוד טוב ואחרי התכתבות עם המוכר שלחתי לו את המוצר לתיקון\החלפה.
המוצר הגיע אליו אחרי כשבועיים (וידאתי את זה מולו), אבל מאז ועד היום הוא הפסיק לתקשר איתי לחלוטין - מתעלם להודעות חוזרות ונישנות ששלחתי לו, בקיצור - נעלם!
יש איזושהי דרך להתלונן עליו לEBAY? או לגרום לEBAY לפנות אליו?
תודה!
איביי לא תומכים בך לעד, לפי התיאור שלך זה כרגע בינך לבינו
20/11/14 18:48
61צפיות
צריך להבין שאיביי תמורת העמלות שהיא גובה היא מעניקה הגנת המוכר והגנת הקונה אבל זה לא לעד.
 
ברגע שקיבלת את המוצר לשביעות רצונך אתה נתון לחסדו של המוכר אם הוא יעניק תמיכה או לא יעניק תמיכה.
 
פייפאל החל מ 18 לנובמבר הגדילו את תקופת ה dispute ל 180 יום שזה המון לכל הדיעות.
 
תנסה להתקשר לאיביי טלפונית, אולי יעזרו לך.
º
חששתי שזו תהיה התשובה... אנסה להתקשר אליהם, תודה!
20/11/14 19:01
23צפיות
º
לא משלים לי את המילים בשורת החיפוש (עשיתי כבר וי ב -Include
20/11/14 00:09
23צפיות
תשלום באמצעות פייפאל- כפתור subscription
19/11/14 23:12
22צפיות
שלום!
יש לי אתר שהגולשים יכולים להירשם כמנויים למועדון חברים.
השאלה שלי היא איך אני יכולה לשלוח קבלה באופן אוטומטי לכל מי שנרשם למועדון החברים?
כל מנוי חדש מקבל 30 יום חינם ורק לאחר מכן מחוייב.
תודה!
שינוי פידבק על ידי הקונה
19/11/14 22:56
49צפיות
האם קונה שכבר נתן לי פידבק חיובי יכול לשנות את הפידבק לשלילי?
º
לא
20/11/14 09:03
18צפיות
מוכר מבקש לשלוח מוצר חזרה ויזכה אותי כזה יגיע
19/11/14 20:56
61צפיות
שלום לכולם! קניתי ממוכר סיני 5 כרטיסי זיכרון וכולם יצאו פגומים. כעסתי מאורד וננתי ביקורת ודירוג שלילי. אחרי יום פתחתי קייס ואז הוא הציע 4$. סרבתי ואחרי יום הוא הציע לשלוח מחדש. אמרתי לו שאני רוצה את הכסף , ואז הוא כתב שאני ישלח בחזרה וזה יגיע הוא יזכה אותי. איך אני יודע שהוא באמת יזכה אותי שזה יגיע? ואיך משיגים תכתובת שלו יש לי עד מחר להסלים ואני פוחד שלא יעבוד עלי. תודה ענקית למי שיענה
חברים אין מישהו שזה קרה לו?
19/11/14 21:39
34צפיות
בבקשה אני אובד עצות האם אני לא יקבל החזר איביי יגבו אותי או שצריך להסלים?
תסלים
19/11/14 21:46
34צפיות
אין החזרה ללא מטריית הגיבוי של איביי. ההבטחות של המוכר לא תופסות מבחינת איביי תסלים והוא יחזיר לך את הכסף תוך שניה. אם עדיין תידרש להחזיר והפעם איביי יבקשו, זכותך לקבל את דמי המשלוח וחובה לשלוח חזרה עם מספר מעקב
תודה רבה
19/11/14 21:51
31צפיות
זה בדיוק מה שחששתי כי הוא ביקש ולא איביי. וחשוב שיהיה לי גיבוי כי אני מתאר לעצמי שהוא עצבני רצח עלי גם פידבק שלילי וגם אני רוצה החזר. תודה רבה 
כתובת של המוכר
19/11/14 21:59
28צפיות
אני עכשיו מנסה למצוא את הכתובת של המוכר , הבעיה שהטפה שהוא שלח נאבדה לי , יש דרך להשיג את הכתובת שלו? ואיזה שפה לכתוב? אנגלית? סינית? תודה
מוכר מבקש להחזיר מוצר ומבטיח שיזכה כזה יגיע
19/11/14 20:33
61צפיות
שלום  קניתי  ממוכר סיני  ובא פגום כעסתי ודרגתי שלילי  פתחתי קייס  כתבתי שאני רוצה את הכסף , הוא רשם לשלוח  חזרה ושזה יגיע הוא יזכה אותי  איך אני יודע שהוא  יזכה אותי כשזה יגיע אליו?
הקייס אמור לגבות אותך
20/11/14 00:22
55צפיות
שלח חזרה עם מספר מעקב ותוכל להציג בקייס שהמוצר נשלח ונמסר למוכר.
 
לטעמי נהגת בפזיזות בכל ההתנהלות שלך.
למה שהמוכר ירצה להשתדל בשבילך אם כבר נתת לו שלילי?
מה בכלל בוער לתת שלילי? מה אתה מרוויח מזה? נקמה?
 
אם יש בעיה במוצר, מן הראוי שדבר ראשון תיצור קשר עם המוכר, תסביר את הבעיה ותן לו הזדמנות לתקן את המצב.
ככה גם היית עושה אם היית קונה מוצר פגום מוצר בחנות בארץ, לא?
 
היה והמוכר לא משתף פעולה, ניתן לפתוח קייס; שזה בעצם לפנות לגורם אחר, בורר, ולבקש את מעורבותו.
בסופו של דבר אתה אמור לשאוף לצאת מרוצה מהעסקה, ולקבל ערך (ערך פיזי, מוצר) ההולם לכסף שלך.
אם קיבלת החזר כספי- למעשה לא השקעת כסף, ולכן אתה לא אמור להישאר עם מוצר בעל ערך.
*לעיתים יש הפסד עקיף, כגון מתנה למישהו שהגיעה פגומה ו/או לא הגיעה למועד הדרוש.
 
זו התפיסה שלי לגבי עסקאות באיביי.
אני יוצא מנקודת הנחה ששני הצדדים ישרים ומעוניינים בעסקה טובה.
אם אני לא מרוצה, אתן למוכר להפוך אותי למרוצה ואשאף לצאת כזה.
 
תהיה בטוח שהמוכר מודע ליכולת שלך לתת פידבק שלילי,
ואי נתינת הפידבק עד סיום תהליך העסקה-
דווקא משרת אותך טוב יותר.
 
 
 
 
מכירות באמזון - מתסכל!!!
19/11/14 15:58
249צפיות
התחלתי למכור שם לפני כשנה.
היה לי מוצר טוב והייתי ייחודי בו.
מכרתי כמה עשרות ממנו, ושמרתי על מדדים מושלמים - משלוח בזמן, מענה בזמן, אחוז עיסקאות מושלמות.
ואז התחלתי למכור גם מוצרים נוספים ופתחתי חשבון פרו.
בבת אחת עלו לי המכירות והרגשתי 'על הגל'.
ואז, אחרי שבוע עם המון מכירות (במושגים של מוכר די חדש), פתאום, בבת אחת, פסקו המכירות לגמרי.
נכנסתי למדדי המכירות שלי, ופתאו ראיתי את הסיבה - 3 עסקאות הוגדרו כלא מושלמות:
1. קונה שינה את דעתו רגע לפני ששלחתי וביקש לבטל - כנראה שלא עשיתי זאת בפרוצדורה הנכונה - אמזון מסרבים לשנות את זה במדד - העסקה זכתה ל-0%.
2. מכירה עם משלוח EMS, אחרי שהגיעה לקונה התראה ראשונה של החבילה ביקש לשנות כתובת. USPS לא מאפשרים זאת, והוא ביקש שאשלח שוב. העסקה זכתה ל-50%.
3. שלחתי מוצר ושכחתי להוסיף מוצר מתנה שאמור היה להתווסף, דיברתי עם הקונה ושלחתי את המוצר הנוסף (טוב יותר ממה שהיה אמור להיות). הקונה הביע הערכה לשרות, אך באמזון העיסקה זכתה לציון - 67%.
משלושת הדפקטים רק השלישי מוצדק, וגם הוא יסתיים בלקוח מרוצה.
התוצאה, מ-4 עסקאות בשבוע ירדתי בשבועיים האחרונים ל-0.
העלתי מוצרי פידבק במחיר הפסד, אבל גם זה לא עובד, אף קנייה לא נרשמה.
 
יש למישהו עצה או רעיון?
מרגיש מאוד מתוסכל.
º
אולי FBA יעזור אם זה משתלם לך
19/11/14 20:55
111צפיות
למה?
19/11/14 21:52
128צפיות
מוצרים שנשלחים דרך FBA מקודמים יותר מאחרים?
מה היתרון של זה?
תודה על העזרה!
תלוי
19/11/14 23:05
113צפיות
אם אתה מוכר מוצר של יצרן מוכר ויש אחרים שמתחרים איתך או לא.
לקוחות יעדיפו באופן גורף מוצר שנשלח ישירות ע"י אמאזון ויש אחריות ותמיכה של אמאזון על פני מוכר עצמאי.
חוץ מזה שזמני המשלוח מתקצרים פלאים, מבחינת הלקוחות זה כמובן עדיף כי עכשיו במקום 3-5 שבועות זמן משוער הם יראו בין יום לשבוע, תלוי איזה משלוח יבחרו.
 
השאלה היא נתח הרווחים שלך וגודל ומשקל המוצרים. דברים גדולים כמובן שלא משתלם במיוחד.
אצלי למשל האריזות קטנות יחסית, יוצא שהעלות של FBA היא בערך 2.5$ למוצר בנוסף לעמלות הרגילות, זה בהחלט שווה לי כי זה מגביר את המכירות ואני כבר לא צריך לדאוג שבחגים לחבילה יכול לקחת מעל חודש להגיע ליעדה, ולהתחיל להתמודד עם חבילות חוזרות וכדומה.
הבעיה שלי כרגע
19/11/14 23:18
85צפיות
היא שהמוצרים שלי דנידין - רואה ואינו נראה...
יש לי מוצרים במחיר הכי זול.
הוספתי דיסקים של מוזיקה במחיר אפסי,
ועדיין, שום דבר לא מוכר. כאילו אני לא מופיע בחיפוש.
האם זה ישתנה ב-FBA?
האם שם אני אופיע?

ושוב תודה על העזרה שלך, באמת!
אני איתך באותה הבעיה
20/11/14 00:05
124צפיות
הקוננים של אמזון פשוט בלתי נסבלים.
חסרי סבלנות ויהירים.
כל דבר כמעט עובר דרך קייס כזה או אחר באמזון, והתקשורת הישירה לקויה.
אמזון מצידם גורמים הרבה קשיים גם ככה.
מתיש.
 
אני שוקל להוריד את כל מלאי המוצרים ל-0 בתקופה הזו של החגים, רק כי זה עלול לרסק לי את החשבון.
 
"הקונים של אמזון"? אין דבר כזה... קונים באמזון מכל העולם
20/11/14 06:36
106צפיות
אתה יכול להתלונן על הנהלים באמזון, אבל הקונים הם אותם לקוחות מכל העולם, כולל רוב גולשי הפורום הזה, אני מניחה. זו סתם הכללה צורמת ומיותרת.
אני דווקא מבין אותו
20/11/14 09:59
78צפיות
כשאת קונה באתר סיני, יש לך דרישות וציפיות מסויימות. כשאת קונה באמזון, יש לך דרישות וציפיות אחרות.
מה שיתקבל בהבנה וסלחנות כשמדובר באתר סיני, לא יעבור בשתיקה כשמדובר באמזון.
הדרישות והציפיות הגבוהות יכולות בהחלט להפוך את הקונים באמזון לקהל יותר קשה, וכנראה לזה הוא מתכוון.
אם כך זה לא קשור ללקוחות אלא לסטנדרטים של האתר
20/11/14 14:26
45צפיות
הרי אם אני קונה באתר סיני וגם באמזון, אני עדיין אותה לקוחה, לא הפכתי להיות אדם אחר... והסטנדרטים שלי לא משתנים! אני עדיין דורשת אותו הדבר, רק מבינה בצער שזה כנראה יעלה לי במאמצים גדולים יותר ותוך רצון לדפוק את הראש בקיר... לכן אני גם לא קונה בד"כ מאתרים סיניים, ואם כן, דברים זולים ופשוטים.
 
לאמזון יש סטנדרטים גבוהים לשירות, אבל לא רק לה; אני מכירה סטנדרטים כאלה גם בחנויות אחרות. שירות מצוין ואדיב, לא רבים איתך על החזרות מוצרים... לעומת זאת באיביי זה תלוי על מי נפלת, ויש הרבה חובבנים. לכן, כפי שכתבתי כאן למישהו ממש אתמול, אני סומכת על אמזון הרבה יותר מעל איביי. מעולם לא הייתה לי בעיה באמזון שלא נפתרה בסופו של דבר לשביעות רצוני המלאה. באיביי לעומת זאת לפעמים מרגישים שמדברים עם הקיר... ועד לאחרונה דרשו מהקונים לשלם מכיסם על שליחת מוצר בחזרה גם אם מדובר בטעות של המוכר(!) דרישה שבעיניי היא חצופה ובלתי נתפסת, ממש תת-סטנדרט... שלא לדבר על כך שבאתרים רבים (לא רק אמזון, קרה לי באחרים) אם הם טעו הם בכלל לא דורשים את המוצר חזרה אלא מתנצלים ושולחים מחדש או מזכים. בלי ויכוחים, בלי להוציא את המיץ, בלי לעשות לך רגשי איזה לקוח רע אתה.
 
אין ספק, אמזון מחזיקה את המוכרים שלה קצר וזה לא קל למוכרים, אבל מטרתה שיהיה קל לקונים. לפי תיאוריו של פותח השרשור נשמע שלפעמים יש שם בעיה באופן חישוב המדדים גם כשהמוכר היה בסדר, אבל זה כבר לא תלוי בקונים.
הציפיות גבוהות והשרות צריך להיות בהתאם, אבל...
20/11/14 11:52
50צפיות
הנהלים של אמזון לא הגיוניים בעייני (אם אני מבין אותם נכון) והגמישות שלהם היא פחות משל בלוק איטונג.
 
99% מהקונים הם מארה"ב
20/11/14 12:54
68צפיות
99% מכל הקניות שבוצעו בחשבון אמזון שלי היו של לקוחות מארה"ב.
גם באיביי מירב הקונים אצלי הם מארה"ב, אבל לא באחוזים כאלו.
 
אותם לקוחות או לא אותם לקוחות, בשורה התחתונה- מתנהגים אחרת.
 
 
º
אז תגיד אמריקנים. זה נכון, יש להם סטנדרטים גבוהים לשירות.
20/11/14 12:55
36צפיות
ועדיין יש הבדל בין האמריקאים באמזון לבין אלו של איביי
20/11/14 12:59
55צפיות
בחייאת אל תיכנסי עכשיו לסמנטיקה.
מוכרים הפעילים הן באיביי והן באמזון (זירת ארה"ב) מרגישים בהבדל ההתנהגותי של הקונים.
 
כי איביי מציבה סטנדרטים נמוכים יותר וגם הסינים וכו'
20/11/14 13:00
57צפיות
וזו לא סמנטיקה. יש הבדל בין לדבר על לקוחות באופן כללי לבין אמריקנים. אמזון היא חנות ענקית וקונים ממנה מילולית מכל העולם. יש הבדל בין מה שכתבת בהתחלה לבין ההסבר שהוספת עכשיו.
למי שמוכר זה פשוט ברור שאחוז גבוה הם אמריקאים
20/11/14 20:26
37צפיות
מאמין שלרובנו רוב הלקוחות הם אמריקאים ברוב הזירות שמוכרים בהם, אולי בד"כ זה 80-85%.
ואכן למי שמוכר באמאזון.קום אז 99% מהלקוחות הם מארה"ב.
 
לי דווקא לא היו דרישות מוגזמות מלקוחות או תלונות רציניות באמאזון, בד"כ רק שאלות של איפה החבילה שלי אחרי חודש.
בכלל דווקא פחות שומע מלקוחות באמאזון, כל הקטע של ההודעות שם קצת דפוק גם הקטע שלא מקבלים את המייל הישיר של הקונה וחייבים לתקשר דרכם.
באיביי הלקוחות דווקא יותר מציקים לי.. וגם לא קונים. באמאזון קונים יפה מאוד..
ועכשיו עם FBA בכלל אין מה להתלונן.. 
º
זה נכון אבל לא הנקודה... וגם באיביי לא חסרים לקוחות אמריקנים
20/11/14 20:30
66צפיות
הבעיה העיקרית שלנו כמוכרים באמזון
20/11/14 13:10
142צפיות
היא שלא מצויין בצורה ברורה שאנחנו שולחים מישראל, בטם ובטח במוצרים שזכית עבורם ב-BUY BOX. באיביי, לעומת זאת, זה שקוף לחלוטין והקונה מבין שאם הוא מזמין מישראל ההזמנה זה לא תגיעה באותה מהירות כמו הזמנה שהוא מבצע בתוך ארה"ב. ועל-כן הרבה קונים משאירים פידבקים שליילים שקשורים לזמן המשלוח...
מצד שני - תפסת מוצר טוב באמזון תמכור יותר (בסדרי גודל!) מאשר אותו המוצר באיביי.
אז שכל אחד יעשה את השיקולים שלו, בעיניי עם כל המגבלות והקשיים אמזון היא (לפחות כרגע) הזירה הריווחית ביותר. מה שבטוח שצריך לדעת להתאושש מנפילה של חשבון ולהקים חשבון חדש בזמן קצר יחסית (אשמח לעזור אם מישהו צריך עזרה, לצערי לא מזמן עברתי את התהליך הזה לצערי).
שאלה בקשר למכירה מהארץ לחול
21/11/14 21:48
56צפיות
למשל אני שולח מוצר מישראל ורושם בכל זאת שאני שולח אותו מ USA
זה יכול לגרום לי להשעייה או משהו  או פידבק שלילי?דא כל המוצרים שלי ישלחו עם מספר מעקב של ישראל
אבל אפשר לעשות איזה קומבינה להגיד לקונה שזה עובר דרך ארהב לישראל ואז אליו לא ככה?
º
תנסה לבצע את זה ותראה מה יקרה....
21/11/14 22:01
33צפיות
לא עדיף שתיתן לי את התשובה המלאה
21/11/14 22:52
34צפיות
במקום לצפות למשהו לא טוב אז מה יכול לקרות ?
אם אתה מתכוון לרמות כגישה עסקית, התחלת ברגל הלא נכונה
22/11/14 07:05
40צפיות
שלא לדבר על כך שהאמריקנים לא משחקים במשחקים, ודאי שלא אמזון, וגם טעויות בתום לב עלולות לעלות לך ביוקר. לשקר ביודעין פירושו לחפש צרות בכוח. במקום לחפש קומבינות תלמד לעבוד נכון בכלים חוקיים.
הבעיה היא
22/11/14 12:27
36צפיות
הרבה נרתעים להזמין מוצרים מישראל ובמיוחד ממוכרים ישראלים
מהרבה סיבות אז קצת עזרה לא תזיק ככה אני חושב
בעבר שמכרתי מוצרים מדרופ שיפינג ורשמתי HK היו לי אחוז גבוהה של קונים
כמעט כל יום קונה ולפעמים יותר
ומאז שהתחלתי לעבור למוצרים שלי מהארץ ראיתי שכמות הקונים ירדה בצורה משמעותית
אז זו בעיה שאתה צריך להתמודד איתה, כי זו המציאות
22/11/14 15:08
27צפיות
ולשקר לגביה לא ישנה אותה, רק עלול לסבך אותך.
 
אתה יכול לשלוח ממדינות אחרות (באמת, הכוונה) או למצוא את הנישה שלך שבה משלוח מישראל לא יהיה חיסרון (אולי משלוח מוצרים מזוהים עם ישראל, או להתמקד בזירות אירופאיות, במדינות קרובות יותר).
 
לפעמים אגב הבעיה אינה בהכרח ישראל אלא זמן משלוח ארוך; היה כאן מישהו שכתב לאחרונה שהקידום שלו באיביי השתפר ברגע שקיצר את זמן המשלוח. נסה להציע משלוחים מהירים יותר (בלאו הכי עלות המשלוח מרוב המדיניות המערביות לא זולה יותר מישראל) ולראות אם זה עוזר.
 
בכל מקרה אם יש לך קונים שלא רוצים להזמין מישראל מכל סיבה שהיא, אין לך זכות להסתיר מהם מידע ולגרום להם לקבל החלטה שלא היו מקבלים אלמלא כן. גם אם הם עושים זאת מטעמים פוליטיים, חששות לא מוצדקים או כל דבר אחר, זו עדיין זכותם להחליט שהם לא קונים מישראל. אם מדובר בחרם, סביר שאין לך הרבה מה לעשות; אבל אתה יכול לטפל בחששות או בזמן המשלוח (ולא ע"י שקרים).
איך פותחים חשבון מוכר באמזון
22/11/14 22:22
35צפיות

שלום ,
אני מוכר באיביי למעלה משנה ולאחורנה מנסה להיכנס למכור גם באמזון, 
אך הבנתי שיש מספר אתגרים למוכרים מישראל ואיני יודע איך מבצעים פתיחת חשבון מוכר.
קראתי במספר מקומות כי נדרש כרטיס פיוניר לשם הרשמה לאמזון חשבון מוכר אך לאחר שהכרטיס הוזמן הבנתי כי שיטה זאת אינה אפשרית יותר וכי אי אפשר להירשם  בדרך זו.
קצת (הרבה ) מבולבל ואשמח לעזרתך..
1. מהי הדרך לפתוח חשבון מוכר באמזון
2. אשמח להכוונה לכל חומר רלוונטי למוכר המתחיל.

המון תודה על הזמן והעזרה.
שבוע מצויין
 
מאיפה הבנת כי שיטה זו אינה אפשרית יותר?
23/11/14 08:27
25צפיות
גם אם לא אפשרי אתה יכול לטוס למדינה באירופה או ארה"ב ולפתוח חשבון בנק שיתמך.
מתחילים פה
יותר פשוט ממה שחשבת
23/11/14 17:00
14צפיות
בתור התחלה תפתח חשבון בפיוניר כדי שתוכל לקבל כספים מאמזון (באמזון, בשונה מאיביי, הלקוח משלם לאמזון שמעביר למוכר את חלקו - הסכום כולו פחות העמלות של אמזון):
 
אחרי שפיוניר שלחו לך במייל את פרטי חשבון הבנק האמריקני שמקושר לכרטיס שלך (עוד לפני שקיבלת את הכרטיס בדואר), תפתח חשבון מוכר באמזון:
 
תתחיל מזה, תוך כדי תנועה תשאל שאלות ותחפש מידע בגוגל.
 
 
אני מבין את כל מה שאתם אומרים
20/11/14 20:46
121צפיות
ועם זאת, אני קצת כמו תקליט שחוק חוזר על אותה עמדה שוב ושוב.
הכשלים המבניים באמזון לצד שיטת דירוג מאוד נוקשה יוצרים מצב שלפיו באמזון אסור לטעות כי לחזור מעולם המתים לעולם החיים זה דבר שגובל בבלתי אפשרי.
מאחר ואני עברתי ריסוק חשבון רציני שכלל עשרות (!) פידבקים שליליים בתקופת החגים, כולל פידבקים שבהם הואשמתי בהרס חג המולד, ילדים בוכים, טיטולים ספוגים בשתן ומה לא, הבנתי כמה דברים על השיטה באמזון:
 
  • למוכר שאינו בארה"ב יש רק פתרון וודאי אחד - רק FBA נותן גשם איטי של פידבקים חיוביים ועוד תוספת לדירוג הכללי.
  • למכירות SELLER FULLFILED אסור בתכלית האיסור להגיע ל-A-Z או צ'ארג'בקים ואם בטעות זה קורה פותרים את הבעיה מיד על ידי שפיכת דלי של כסף על הלקוח. 
  • פידבקים שליליים - כמעט לא ראיתי מעודי לקוח שאשכרה שינה את הפידבק, אבל פידבק שלילי על FBA אמזון תמיד מורידים. מה שאומר שב-FBA אין סיכוי להזיק לחשבון - רק להרוויח.
  • אני שולח באמזון הכול בדואר אקו. לעולם לא רשום רגיל. או אקו או EMS ובמקרים קיצוניים שאני רוצה למסך את המדינה ממנה אני שולח אני משתמש בDHL.
  • לקוחות לעולם לא יידעו מאיפה אתם שולחים, אבל כל אימת שהכול דופק, הם לא יתלוננו. אם יהיה פרומיל של תקלה, הם ייעלו את זה מיד כי זה בעיניהם משלוח שהגיע ממדינה בסוף העולם וזה לא מתאים להם. זה פאול מטורף של אמזון אבל אנחנו חייבים להיות צדיקים יותר מהאפיפיור כדי שלא יהיה ללקוחות אפילו שמץ של סיבה להתלונן. אם הפלטפורמה לא הייתה כל כך אטרקטיבית, הייתי אומר שאין סיבה לטרוח, אבל יש חברים, ועוד איך!
  • חשבון שנכנס למלכודת המוות - FBA ולבקש מ-3-4 חברים שיקנו ממכם מוצר ולאחר שבועיים ידרגו אותכם הכי טוב שיש. לא אוהב את זה אבל אין ברירה.
זהו, הקפדה יתירה והחשבון יהיה יציב. מאז סדרת החינוך שאני עברתי שם אני רק נהנה מדירוגים של 99-100%, החשבון רק בירוק, הכול מתקתק ואין פידבקים שלילים כבר למעלה משנה. ואני מוכר מאותה מדינת עולם שלישי כמו שאתם, אז הנה אתם רואים שזה אפשרי! 
 
אלקס בשורה תחתונה אחרי שיקלול כל ה - ו + => אמזון או איביי?
20/11/14 21:28
100צפיות
מבחינה נגיד הכנסה מפלטפורמה ביחס להשקעה וסיכונים בה....
זאת שאלה מוזרה
22/11/14 18:13
41צפיות
כי התשובה המיידית היא גם וגם.
אבל היפוטתית, אם זה איביי או אמזון, אני הייתי הולך על אמזון:
  • אין עמלות העלאה.
  • שוק מדהים אם עולים על הרודיאו הזה כמו שצריך ולא עפים.
  • עמלה אחת על הכול, שהיא סה"כ מה שאיביי ופייפאל לוקחות יחדיו.
תודה אלקס. התשובה מספקת
22/11/14 19:10
32צפיות
הדשא אמזוני ירוק יותר. חייב לדרוך עליו.
º
וגם עקומת לימוד או הסתגלות באמזון ביחס לאיביי?
20/11/14 21:31
60צפיות
חביבי, נתת פה קורס אמזון בחינם
20/11/14 21:47
124צפיות
ולא בציניות.
אם כבר אתה משתף הדברים כאלה, תרשה לי לשאול אותך כמה שאלות:
1. לגבי הסעיף האחרון, אתה לא מפחד שיעלו עליך? חשבתי לעשות את זה אבל החלטתי לרדת מהאפשרות.
2. FBA - בחשבון שלי כרגע הכל ירוק, הכל מושלם חוץ מנתון אחד - אחוז עסקאות מושלמות רק 84% - 16/19.
מאותו רגע שהכניסו לי הזמנות לא מושלמות, נפסקו בבת אחת כל הרכישות, וההנחה שלי היא שהמוצרים שלי ירדו לדפים האחוריים בחיפוש,
גם אם אני הכי זול, שלא לדבר על buy box שאני לא זכאי לזה.
אם אשלח מוצרים ל-FBA המוצרים יופיעו בחיפוש? אם אני אותו מוכר עם 84% עסקאות מושלמות רק שעכשיו המשלוח הוא FBA,
אני אמכור?
3. איזה סוג של מוצרים מומלץ למכור דרך ה-FBA? אם אני מבין נכון, התשלום הוא עבור המשלוח אליהם (אפשר בדואר רשום פשוט?) ועמלה עבור האחסנה (זה תלוי זמן). זה משאיר בכלל מקום לרווח? יש מינימום כמות פריטים שאפשר להעביר להם?
4. כשבועיים לפני שהתחילה לי הבעיה, שידרגתי מחשבון מוכר רגיל לפרו. עכשיו, כשאין לי מכירות, אני חושב לחזור לחשבון רגיל. זה יכול להוות בעיה לדעתך?
 
תודה תודה תודה!!!
תשובה
21/11/14 21:36
69צפיות
3. כל מוצר בעצם כדאי למכור ב-FBA אולי פרט לממש זולים.. לדעתי רק לא גדולים וכבדים מדי כי זה סיפור עם המשלוח והאחסנה. מצד שני ראיתי סרטון לקוח שנותן להם למכור גלשנים (ודיווח על הכפלת מכירות).
אתה יכול לדעתי לשלוח להם בדואר פשוט, אני לא רציתי להסתכן כי שלחתי להם חבילה קטנה במשקל 4 קילו ששווה כמה אלפים ושלחתי ב-EMS, ועדיין שיקשקתי שיאבד כי זה לא DHL או משהו בסגנון, וזה היה הרבה עבודה לארגן ת'חבילה הזו. אבל הגיעה בבטחה ונקלט בסדר. יש לך גם עמלות נוספות על הטיפול, אצלי על מוצרים קטנים העמלה יוצאת בערך 2.5$ למוצר ברגע שהוא נמכר. ואם קודם יכול להיות שהרווחת על משלוח (נגיד גבית 4-5$ על משלוח למרות שעלה לך רק 3$ בפועל) אז פה אין לך כבר הכנסות ממשלוחים. אין מינימום כמות פריטים, אתה יכול גם לשלוח רק אחד.
4. אני אישית לא הייתי חוזר לרגיל, אלא אם כן החשבון שלך באמת מת סופית. הרגיל מוגבל גם מלמכור בקטגוריות מסויימות, ואתה גם לא יכול לקבוע את מחיר המשלוחים.
 
עוד דבר לקחת בחשבון ברגע שאתה שולח להם את המוצרים אתה כבר לא יכול למכור אותם עצמאית עד שהחבילה מגיעה אליהם והם נקלטו למלאי. לכן לא כדאי דואר רגיל, לפחות לא בתקופת החגים שמצפים לרווחים.
אני חושב שטעות בידך במשפט האחרון
22/11/14 04:39
76צפיות
אפשר למכור את הפריט באמצעותך גם במהלך השהות שהמוצר עושה את דרכו למחסני אמזון. זה פשוט מאוד, אתה שולח מוצר ב FBA ואז בדרכו אתה מוסיף שוב את אותו ASIN הפעם עם מחיר אחר ולא במסגרת FBA. רצוי שהמחיר יהיה יקר יותר ממה שאתה מציע ב-FBA מהסיבות הבאות:
 
1. לקוחות לא יקנו ממך מוצר בערוץ מכירה רגיל, בעוד ויש לך אותו בFBA ואז תתפתה כל פעם לספוג עמלת FBA.
2. במידה והפריט נגמר ב FBA, זה מיד יעבור למודעה הרגילה שלך, וכך תהנה מכל העולמות.
 
 
תשובות
22/11/14 04:37
65צפיות
1. נדרשתי לעשות זאת רק פעם אחת, שלא היה לי כבר מה להפסיד. ואם שומרים על פאסון והפידבק מתקבל כמה שבועות לאחר הרכישה, אין להם דרך לדעת. שוב, אני מסתייג מזה אבל לפעמים אין ברירה.
2. FBA - המוצרים שבמסגרת זאת יופיעו בחיפוש, כל היתר לא ישתנו עד שדירוג החשבון לא ישתפר.
3. המוצרים שהכי מתאימים לאמזון הם לו דווקא היקרים או הזולים ביותר, הם אלה שנתח הרווח בהם מאפשר לך לשאת עמלת מכירה של 17% בממוצע במקום 14%. אפשר לשלוח בדואר רשום פשוט, או באמצעות חבילות EMS. אני שולח טיפין טיפין בדואר רשום ולא יורד מ-50 חתיכות לפריטים החשובים שלי.עמלת ההחסנה ע"י אמזון הנה סנט לפריט, זה גרושים.
4. אם אתה PRO תישאר PRO. אם אתה רוצה להתבסס באמזון אל תכניס שיקולים מיידיים של חסכון של כמה עשרות דולרים בטווח המיידי. כרגע אל תקפיץ את החשבון ותהיה עקבי במאמץ אחד - לשקם אותו.
 
22/11/14 18:13
15צפיות
אלכס, 
הרבה תודה על התייחסותך הרצינית והשיתוף בנסיונך!
יש לי מוצר אחד שאשלח ל-FBA לניסיון.
מישהו מכיר אפליקציה למעקב מחירים באמאזון? היתה לי אחת
19/11/14 15:47
59צפיות
והתחילה לעשות בעיות,תודה.
 
יש כמה
20/11/14 17:15
54צפיות
1. http://trackazon.com/. תוכנה טבוה אך קצת יקרה. תראה באתר שלהם.
2. dsshopit תוכנה מומלצת של מפתח ישראלי בשם חזי הרשקוביץ. תראה בקישור לינק להרשמה ווובינר בעברית. זה גם ליסטר אוטומטי וגם מוניטור.
-  12 דולאר לחודש עבור 200 ליסטים ראשונים.
3. אופציה שלישית להירשם לקבוצה Dsdomination ולהשתמש בתוכנת  Back office שלהם Listing Integration/. לא מוגבלת בכמות ליסטים וכל המנוי עולה 19 דואלר לחודש.
 
º
תודה!
21/11/14 11:48
12צפיות
האם ניתן כיום לקשר ויזה של הדואר (נטען) לחשבון הפייפל שלי
19/11/14 13:48
46צפיות
וכן להוריד ולהטעין לכרטיס דולרים?
 
כמו כן מה קורה עם הזמן של פתיחת קייס- האם זה 45 ימים או שהעלו?
 
תודה רבה מראש .
אמרו לי בויזה נטען כי לפעמים פייפל כן מורידים דולרים לכרטיס
20/11/14 09:35
33צפיות
ויזה נטען.
אם הם מורידים אז איזה עמלה פייפל לוקחים על הורדה של למשל
100 דולר? או שהם לא לוקחים כל עמלה?
איפה ניתן לשאול בפייפל שאלה כזאת?
 
תודה רבה מראש.
 
ניסיתי להוסיף את הכרטיס הויזה נטען --ופייפאל כותב לי באנגלית
20/11/14 19:59
32צפיות
את זה:
 
If your card is issued by an Israeli bank and is not denominated in ILS, please call our Customer Service.
אני מבין שכתוב שאם הכרטיס הוצא ע"י בנק ישראלי והוא לא קשור לכסף ישראלי אז עלי לפנות לקסטומר סרויס , האם זה נכון?
 
תודה רבה מראש.
 
 
 
import charges מספר שאלות בנושא
19/11/14 13:34
29צפיות
שלום לכולם!
פעם ראשונה שאני נתקלת בדבר המרגיז הזה שנקרא import charges ולמדתי על כך מהודעות ישנות בפורום...
מספר שאלות בנושא...
1.ברצוני לדעת האם זו מדיניות ואיביי מחייבים את המוכר להשתתף בתוכנית זו ?
2.האם קרה שמוכר הסכים לבטל לכם את המכירה דרך GSP  , והסכים לשלוח לכםאת המוצר בדואר רגיל עם USPS ?
3.מוצרים שנמכרים דרך תוכנית זו לא עוברים במכס בארץ ? 
אשמח לכל ידע בנושא
תודה
 
 
 
אתם קולטים מה קורה עם הדולר, עוד חודש הוא ב 4
הודעה זו מכילה תמונות
19/11/14 13:16
92צפיות
שווה להמתין למי שמושך.
כל יום שווה הרבה כסף למושכים.
סופסוף החזקת המטח הזה שווה משהו.
דולר בנובמבר
אני מקווה שהוא לא יעלה הרבה מעבר ל-4
19/11/14 13:55
79צפיות
כי אז התשומות יתחילו להתייקר.
אני באופן אישי בתקופה הזאת נהנה מהמרווח שנפתח לי אבל קונה הרבה מלאי.
גם לתקוע את זה בספרים של 2014 וגם כי יתחיל גל התייקרויות היסטרי שהדולר יחזור לרמת ה-4.2 ומעלה.
 
º
כנ"ל קונה עכשיו כדי להכניס להוצאות של 2014
19/11/14 20:56
24צפיות
לא ניתן לבצע מעקב אחרי משלוחים באתר USPS
19/11/14 10:26
148צפיות
חברים נראה לי USPS סגרו אפשרות מעקב עבור משלוחים שנשלחים מישראל.
האם שמעתם על זה משהו? או שמדובר בתקלה זמנית?
אני מנסה להכניס מספר מעקב מקבל הודעה:
USPS Tracking™ is unavailable for this product for ISRAEL.
 
º
זה לא מדאיג אף אחד פה?
19/11/14 16:58
43צפיות
אפשר תגובה ממישהו?
19/11/14 20:52
60צפיות
או שזה רק המספרי מעקב שלי לא עובדים או שאף אחד לא שולח עם דואר ישראל לארה״ב.
לצורך העניין, המספר מעקב שרק אתמול יכלתי לראות באתר של USPS היום כבר לא עובד. 
האם יש פה מישהו ששלח עם מספר מעקב ישראלי לארה״ב מצליח לראות מידע על החבילה?
תודה לעונים.
זה נראה כמו בעיה באתר
19/11/14 21:02
94צפיות
המעקב דרך איביי תקין ומניב תוצאות. נסה שם.
 
לא ניתן לעקוב יותר אחר דואר רשום לארה"ב
19/11/14 22:24
117צפיות

היי.
כרגע ראיתי בפייסבוק כי רשות הדואר החליטה שלא יהיה ניתן יותר לעקוב אחר דואר רשום לארה"ב. אלא רק אם תשלחו ב ECO POST.
ומשלוח שכזה עולה מעל 30 ש"ח .
ניסיתי להכניס מספריי מעקב של מוצרים ששלחתי בתחילת חודש נובמבר, באתר של USPS . וקיבלתי הודעה "USPS Tracking™ is unavailable for this product for ISRAEL.".
אני לא מבין למה אף אחד לא מיידע את השולחים בדואר רשום לארה"ב כי הם לא יוכלו לעקוב אחר החבילה. אז למה אנחנו משלמים על הדואר הרשום?
אנא הפיצו את הנ"ל. חייבים לשנות את הגזרה המוזרה הזאת. זה יאלץ את כל המוכרים לעלות את מחירי המוצרים באופן משמעותי.
חיתמו על העצומה בבקשה:
http://www.atzuma.co.il/doarisraelusa
 
רני
 
הם לא נורמאליים
20/11/14 00:02
90צפיות
איפה ראית את ההודעה הזאת?
אני דיברתי היום עם השירות לקוחות של דואר ישראל והם לא אמרו על זה שום דבר.
אם זה ככה זה אסון לי וגם למאות אם לא אלפים מוכרים אחרים.
 
זה דואר ישראל אשם...
20/11/14 06:23
85צפיות
נראה לי שהם מנסים נואשות שאנשים ישתמשו בשרות "אקו פוסט" שרק איתו כרגע תוכל לעקוב אחר משלוחים לארה"ב. אך השרות הנ"ל מאוד יקר. פי 3- 3.5 מדואר רשום רגיל.
כל התרגיל הזה זה ביזיון אחד גדול. וזה שאף נציגות של הדואר לא הודיעה על זה ונותנים לנו להמשיך לשלוח דואר רשום כרגיל, זה בכלל אבסורד והטעייה של הציבור. אפשר לתבוע אותם על כך....
העצומה נגד התרגיל הזה נעלמה מהאינטרנט.....
20/11/14 06:26
59צפיות
מישהו הוריד את העצומה. לא ניתן להגיע אליה....
º
אין קשר לדואר ישראל; זו בעיה גורפת ב-USPS, כנראה תקלה
20/11/14 06:34
50צפיות
דיברתי עם שירות לקוחות של USPS
20/11/14 01:04
103צפיות
הם אמרו שמהיום לא ניתן לעשות מעקב עבור חבילות שנשלחות מחוץ לארה״ב ואין מה לעשות.
מה אתם אומרים על זה?
אני רואה בזה אסון טבע. מהיום אין לנו כל הוכחה שהחבילה הגיעה ליעד.
זה מגיע מUSPS או מדואר ישראל?
20/11/14 01:16
77צפיות
אני לא מבין.
כמו שאני הבנתי זה מ USPS
20/11/14 01:32
77צפיות
כי ברגע ששאלתי את הנציג האם מדובר רק על החבילות מישראל אז הוא אמר ״לא, מדובר על כל החבילות שמגיעות מחוץ לארה״ב״.
זה מוזר עד בלתי סביר; מדינה שלמה מפסיקה לקבל דואר חוץ רשום?
20/11/14 06:33
72צפיות
יש כל מיני חוקים ומוסכמות דואר בינ"ל, מדובר כאן בשירות דואר בסיסי. נראה לי הזוי ש-USPS מחליטים על דעת עצמם לנתק את כל אזרחי ארה"ב משירות בסיסי כזה.
 
חיפוש בגוגל העלה שרשור בפורום של אטסי מהיממה האחרונה:
וממנו עולה ש:
א. מדובר בבעיה בינ"ל ולא קשורה לישראל;
ב. לפי הדיווחים מדובר בתקלה טכנית במסד הנתונים של USPS (או משהו כזה) ולא בשינוי מדיניות.
עכשיו מדברים על הקרים סיניים
20/11/14 07:27
68צפיות
יש שמועה על הקרים סיניים שתקפו את USPS. אני כל כך מקווה שזה נכון.
זה נכון אבל למיטב הבנתי לא קשור (פורסם כבר לפני עשרה ימים)
20/11/14 08:30
53צפיות
האקרים סיניים חשפו פרטים של עובדי הדואר, לא אמור להיות קשור למעקב משלוחים.
יותר גרוע מזה
20/11/14 01:30
84צפיות
כיצד איביי ואמזון יודעים שהחבילה מגיע בזמן? הם קשורים למערכת מעקב של USPS ואם המערכת לא תתן נתונים אז אוטומטית אנחנו נוכל אותה ב״אחוזים של חבילות שהגיעו בזמן״ כלומר כל החבילות שנשלחו לארה״ב לא הגיעו בזמן.
בשבילי זה אסון טבע כי 95% אחוז מהלקוחות שלי הם מארצות הברית.
תגובות רבותיי. אולי זה לא ככה ומישהו ירגיע אותי.
אם זה נכון זה באמת אסון טבע
20/11/14 02:12
52צפיות
חיפשתי איזכור על כך באתר של USPS ולא מצאתי שום דבר,
האמת זה נשמע לי הזוי שלא ניתן יהיה לעקוב יותר אחרי חבילות שנשלחות
לארה״ב מחו״ל,ננסה לדלות יותר פרטים.
קיבלתי הודעה מ USPS
20/11/14 07:44
105צפיות
קיבלתי עכשיו הודעה מ USPS שהם מודעים לבעיה והם עובדים על מנת לפתור אותה.
 
דואר ישראל תתחילו להתעורר!!!!
20/11/14 10:15
89צפיות
היה מצופה מדואר ישראל שיעלה שורה אחת של עידכון בפייסבוק שלהם, לא יותר מזה.
"הבעיה היא בשרות של הUSPS ולא אצלנו. והם מטפלים בדבר".
אבל כנראה זה קשה מידי בשביל דואר ישראל והם מעדיפים שלקחותיהם יעלו ספקולציות על המצב בעצמם.
פשוט מגוחך!!! דואר ישראל עד מתי????
יש אלטרנטיבה לדואר ישראל
20/11/14 13:32
97צפיות
שלוחה של הדואר הצרפתי בישראל,
אולי זה לא מתאים לכל אחד, אבל שווה לבדוק.
º
כמה שווה דולר לפי פייפאל ?
18/11/14 20:37
38צפיות
º
נכון להיום בבוקר: 3.7125 ש"ח. זה כמובן נתון שמשתנה כל הזמן.
19/11/14 08:48
29צפיות
º
מאיפה המידע ?4543
19/11/14 13:47
27צפיות
אם אגלה לך אצטרך להרוג אותך
19/11/14 23:57
70צפיות
שער פייפאל הוא לא סוד, הוא זמין בפייפאל.
בתחתית העמוד של פייפאל יש לינק ל-Fees ומשם ניתן לעבור לממיר.

 
לגבי מכירת מוצרים משומשים באייבי(עמלות)
18/11/14 19:36
65צפיות
אייבי לוקחים עמלות גם על מוצרים משומשים ?
כנל לגבי פייפל
תודה
º
לא רלוונטי שהמוצר משומש לא לאיביי, לא לפייפל ולא למכס
18/11/14 20:58
32צפיות
לא הבנתי את התשובה
18/11/14 21:35
34צפיות
רציתי תשובה פשוט בכן או לא
 
º
לא רלוונטי שהמוצר משומש. כלומר גובים הכול כרגיל.
18/11/14 21:40
24צפיות
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום