בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
פורום זה הוקם כדי לעזור למוכרים וקונים אשר משתמשים או מעוניינים להשתמש באתר EBAY ובשירותים תומכי EBAY כגון PAYPAL.

חברי הפורום משתפים בדעות שלהם ,בנסיון שלהם , בהמלצות שלהם ובידע אותו צברו מתוך נסיונם האישי, על מנת לעזור לשאר החברים.

מספר כללים למען הסדר הטוב של הפורום:
1. לא לקלל.
2. לא להשמיץ .
3. לא לרשום הערות גזעניות כלפי משתמשים אחרים או בכלל.
4. לא לפרסם , ניתן לפרסם אך ורק בלוחות הפורום. קישורים לאתרים המעניקים שירותים משלימים כאן בישראל ניתן למקם בלוחות או בחתימה בלבד!
5. לא לפתוח נושאים שאינם קשורים לתחום.
6. לא יתקבלו הצפות או הודעות חוזרות.
7. לא לנהל שיחות פרטיות על גבי הפורום, בשביל זה יש את צאט הפורום וניתן לקרוא לחבר או חברים לשיחה.

הפורום הזה מיועד לכול מי שמעוניין ללמוד ,לחלוק ולשתף ואנחנו רוצים שיהיה מועיל , יעיל וחוויתי .
כל הפרה של כללי היסוד הנ"ל...נו אתם מבינים.

וכמובן, הערות והארות יתקבלו בשמחה

גלישה נעימה,

קונה ממכרז עשה לי העברה אלקטרונית
18/03/14 11:02
85צפיות
ועדיין לא רואה את הכסף עברו כב ריומיים ומופיע שעון חול
לא קיבלתי מייל מפייפל
כמה זמן לתת לו?
האם אני צריכה לראות אם משהו בחשבון שלי בצורת תשלום מוגדר כדולרים?
איך אני בודקת את זה?
זה לוקח כמה ימים עד שיש אישור
18/03/14 14:30
49צפיות
תבדקי בפייפל. אמור להיות כתוב לך התאריך שיכנס הכסף.
ולא לשלוח כלום עד שאתה לא מקבלת הודעה שהכסף נכנס.
אני ראיתי את השעון חול הזה,,
18/03/14 22:25
31צפיות
13 ימים!!!,,,צרה צרורה העברה הזאת,,,,לא לשלוח כלום עד שאת מקבלת אישור מפייפל,,,ותעדכני את הקונה שהוא מודע למה שקורה,,, כן
החזרת מוצר
18/03/14 11:02
29צפיות
מעוניינת להחזיר IPHONE5 כיוון שהוא לא פתוח לארץ, כיצד אני עושה זאת?
מהם תנאי ההחזרה של המוכר?
18/03/14 11:11
24צפיות
בעיקרון צריך לדבר איתו ולהבהיר לו, לוודא שהוא מוכן לקבל בחזרה את המוצר, לשלוח אליו בדואר רשום עם אישור מסירה, כדי שניתן יהיה להוכיח שהמוצר אכן התקבל אצלו. כמו כן לשים לב שלא מפספסים את התאריכים; אם הוא לא מקבל את המוצר או מחזיר את הכסף לפני שעוברים 30 יום מתאריך קבלת המוצר אצלך, יש לפתוח תיק (אחרת לא תהיה לך שום הגנה כשהמוצר יגיע אליו).
תאריך הגעת משלוח עבר,ואיביי לא נותן לפתוחCASE
18/03/14 09:03
59צפיות
"It's a little too early to open a case"

The estimated delivery date for this item is Mar 17, 2014.If you haven't received your item by then, contact the seller through the Resolution Center.

הקטע שהיום כבר ה 18......
רעיונות ?
לבטל תפייפאל?
המוצר נרכש ב 6/2....
הוא שלח אותו ב 6/3....
משהו נראה לי חשוד (חודש כדי לשלוח מעטפה מעפנה עם כרטיס זיכרון לטלפון....) אז אני רוצה להגן על עצמי בלפתוח CASE......
עכשיו מסתבר שאני לא יכול.....
בארה"ב עדיין 17 לחודש
18/03/14 09:28
42צפיות
תמתין עוד קצת ואז תוכל לפתוח

בכל מקרה, החל מה-17 יש לך 30 ימים לפתוח את הקייס אז אל לחץ
בתשע בבוקר אצלנו השעה כבר הייתה 3 בבוקר בUSA
18/03/14 09:45
35צפיות
אז כבר היה ה 18....
דיי מוזר המנגנון הזה....
ממש לא ברור.....
ב-9 בבוקר השעה היא 11 בלילה בחוף המערבי
18/03/14 11:12
34צפיות
החוף המזרחי מפגר אחרינו ב-7 שעות, המערבי ב-10. השעון הקובע באתרים הוא לפי החוף המערבי, כדי שהתאריך לא יתחלף להם באמצע.
עזרה בביטול מכירה בבקשה..
18/03/14 08:27
54צפיות
קונה ביצע קניה אצלי, שלחתי חשבונית ולמחרת הוא  שלח לי מייל שזאת היתה בתו בת ה12 ששיחקה לו במחשב, הוא ביקש יפה לבטל את הקניה, אין לי שום בעיה עם זה רק שאני לא יודע איך עושים זאת, האם תוכלו להדריך אותי איך לבטל לו את החשבונית בבקשה? תודה מראש..
בבקשה
18/03/14 10:32
46צפיות
אתה הולך לליסטינג, בצד שמאל למעלה בוחר ב: resolve a problem
I sold an item and want to cancel the transaction
buyer purchased item by mistake or changed mind

אתה שולח לו את הבקשה והוא מאשר. אם אין תגובה ממנו לאחר שבוע, אתה סוגר את התיק בעצמך ומקבל חזרה את עמלת המכירה.
º
טלי, כרגיל עזרת לי מאוד..תודה נסיכה..
18/03/14 12:43
13צפיות
עדכונים לגבי טופ רייטד..
18/03/14 03:30
111צפיות
האם חייבים להעלות מספרי מעקב של UPS, Fedex, DHL, USPS - כדי לעמוד בקריטריונים החדשים?

האם קניה של יותר ממוצר אחד מאותו קונה נחשבת כמוצר אחד או יותר, בחישוב של ה-top rated?


תודה.
הקפצה..
18/03/14 20:12
32צפיות
העלאת מספר רב של מוצרים
18/03/14 02:08
38צפיות
הי,

איך אפשר להעלות מספר רב של מוצרים יחד, ולא מוצר מוצר?
האם זה חוקי למכור למישהו שגר איתך באותו בית?
17/03/14 23:10
138צפיות
או לצורך העניין גולש על אותה רשת האינטרנט הביתית איתך...
חוקי בהחלט
17/03/14 23:22
126צפיות
אבל בשום אופן לא דרך איביי.
במידה ותעשה זאת הודעת השעית החשבון תגיע מיד
18/03/14 00:11
126צפיות
איביי ישעו מיידית את חשבונך מסיבה שאתה מסכן את קהילת איביי ותצטרך להוכיח שאתה לא הבעלים של שני החשבונות האלו.

ההנחה היא פשוטה, אם אתם באותה רשת ביתית ואתה לא מוכר לו את המוצר פרונטלית כנראה שכוונותיך לא כשרות - או שאתה מבקש להריץ פידבקים או שאתה רוצה להריץ בידים.

ראה הוזהרת.
אוקיי תודה, שאלה נוספת
18/03/14 00:22
103צפיות
מותר למכור באיביי דברים וירטואלים כגון חשבונות פייסבוק וכדומה? אם לא, העונש על דבר כזה הוא רק סגירה של המוצר הספציפי הזה או שזה אסור בתכלית האיסור והעונש על כך חמור?
יש את העניין של מכירת דומיינים
18/03/14 00:27
97צפיות
שלמיטב ידיעתי חוקי.
אז למה שמכירת חשבונות פייסבוק לא תהיה חוקית גם היא?
שאלות חוכמולוגיות כאלה מעייפות כ"כ
18/03/14 09:14
82צפיות
הרי עכשיו אתה מבקש לקבל פה איזשהי "תעודת יושר" לכל מיני חוכמולוגיות העולות במוחך, והרי אין תשובה בת סמכא לשאלות שאתה שואל מהסיבה הפשוטה שמדובר בשוליים של איביי שקשה לאפיין בחוק וודאי כלשהו.
אח"כ לא שומעים ממך ושכמותך כמה חודשים, עד שנפתח איזה שרשור "איביי סגרו לי את החשבון בלי שום סיבה" עם איזה ציטטת MC9999 שאיביי כותבים לך "שלום ולא להתראות".

לגופו של עניין:
אין בעיה למכור באיביי מוצרים לא מוחשיים כמו קובץ וכד', אולם מדובר בנישה מאוד מצומצמת וגם מפוקחת *קצת* יותר בדיוק בגלל הסיכונים שהדבר מזמין (עיוות בדירוג המוכרים והקונים, אלפי טרנזקציות על קבצים במשקל 1KB, שוק הדומיינים המתחלף וכד'). לכן - אתה יכול להציע למכירה חשבון פייסבוק - זה הרי יכול להיות מוצר לא מוחשי כמו דומיין וכמו קובץ כלשהו, אבל קח בחשבון שיש מצב שאתה מפר איזשהי רגולציה פנימית של איביי ו\או פייסבוק ואל תתפלא אח"כ כשהחשבון ייסגר.

מי שרוצה למכור באיביי, מוטב לו שיתחיל במלאי אמיתי, יצבור ניסיון ואז יתחיל למצוא את עצמו במרחב האינסופי של הסחר האלקטרוני.

אני אומר את זה לך ולמשתתף נוסף שרוצה למכור זרעים של פרחים ולכל מי שרוצה להתחיל משלב 9 שהוא בשלב 1.

זה חלילה לא נאמר בהתנשאות כלפיך. פשוט ניסיון (של אחרים שמשתפים פה בפורום) שנסגרים להם חשבונות על ימין ועל שמאל. אנחנו כבר לא בשנות התשעים המאוחרות למי שלא שם לב. יש מוכרים כמו חול ולסגור חשבונות זה שאלה של פילטר באקסל של מח' trust and safety באיביי.

?
17/03/14 22:20
64צפיות
?
18/03/14 07:17
38צפיות
יום טוב
דרושים חשבון מעל 300 פידבקים..
17/03/14 18:04
102צפיות
הגבלה לא חשובה..

אם מישהו מעוניין למכור את החשבון שלו, אשמח. (גם אם לא נמכר אפילו מוצר 1 בחשבון)


תודה,

גיא
0545865661
guyp22@gmail.com
חשבונות*
18/03/14 02:13
44צפיות
או שאולי מישהו יודע אולי איפה ניתן למצוא חשבונות למכירה?
שלום התייעצות לגבי פידבק למוכר
17/03/14 15:26
101צפיות
רכשתי משקפי שמש מדגם מסוים , בפועל הגיע אלי דגם שהוא ממש דומה אבל לא זהה למה שהזמנתי.

זה המוצר הראשון שהזמנתי אי פעם ועדיין לא נתתי מעולם פידבק למוכר כלשהו, השאלה שלי היא האם לציין בפידבק שהדגם לא זהה למוצר שהזמנתי?

כי מצד אחד באמת הכל בסדר , המשלוח הגיע הזמן , המשקפיים בסדר וההבדל לא משמעותי בין הדגמים ומצד שני בכל זאת לא קיבלתי בדיוק את אותו המוצר.

אז מה אתם מייעצים לי לעשות , לתת פידבק חיובי ולא לציין כלום? לתת פידבק נייטרלי?

תודה רבה
אז ככה...
17/03/14 15:41
63צפיות
תוודא קודם כל שאתה לגמרי צודק, זאת אומרת תשווה את הדגם שקיבלת לדגם שכתוב בליסט עצמו (אל תשווה לתמונה).
אחרי שבדקת שקיימת בעיה, כתוב למוכר ותחכה לתגובה ממנו.
אחרי שתסגור מבחינתך את העניין ותראה איזה שירות תקבל ממנו, תחליט איזה פידבק מגיע לו.
אם תיתן לו פידבק שהוא לא חיובי עוד לפני שיצרת קשר איתו, לא נתת לו הזדמנות לטפל בך ולתת לך את השירות.
תודה על התגובה , אכן שלחתי הודעה למוכר
17/03/14 15:57
47צפיות
והוא עדיין לא ענה לי .

לגבי העניין של הדגמים אז כמובן שבדקתי את הנושא וגיליתי שיש הבדל בין הדגמים למרות שמבחינתי הוא לא משמעותי ואני בין כה וכה לא מתכוון להחזיר את המוצר , אני פשוט לא יודע אם כדאי לציין את זה בפידבק או לא.
מניסיוני
17/03/14 16:03
41צפיות
את אף אחד זה לא מעניין מה כתוב בפידבק, הוא יעבור לעמוד הקודם וזה יהיה סופו, חבל על המאמץ.
לגבי סוג הפידבק, לשיקולך, אם אתה רוצה להזהיר לקוחות אחרים (יש שיקראו לזה ״לשנות את העולם״) אז תעשה את זה, אם אתה רוצה להעניש את המוכר, אותו הדבר.
אם אתה רוצה לפתור את הבעיה הפרטית שלך, תפעל לפי התגובה שתקבל ממנו, אם תזהה התחמקות או התנערות אז תהיה שלם עם זה שתעניש אותו, אם הוא יהיה בסדר, יציע לך משהו (כלומר שירות הלקוחות שלו טוב) אז לך לקראתו ותראה בזה טעות בהיסח דעת (מבחינתו).
º
הבנתי , תודה רבה
17/03/14 16:08
17צפיות
לתת פידבק חיובי
17/03/14 17:58
48צפיות
נראה שהמוכר עשה טעות שלא במתכוון או שהיתה אי הבנה.
אני בעד לשלוח לו הודעה וגם לתת פידבק חיובי עם הערה קטנה.
פידבק ניטרלי או שלילי יהיה מחמיר
º
כן אני אתן פידבק חיובי ,תודה רבה על התגובה
17/03/14 19:11
13צפיות
לפנות למוכר, להסב את תשומת לבו לבעיה
17/03/14 22:02
25צפיות
לראות כיצד הוא מתייחס ולפי זה להשאיר את המשוב.
* אם יש בעיה אני לא אשאיר אוטומטית משוב חיובי (זה שמור לעסקאות שנסגרו חלק ב-100% או שהייתה בעיה אבל המוכר פתר אותה לשביעות רצוני).
* אם מדובר במוכר שקרן אשאיר לו משוב שלילי.
* אם אני חושבת שמדובר בטעות תמימה או כל דבר באמצע, אפנה למוכר ואראה איך הוא מתייחס, האם הוא לוקח אחריות, האם הוא מתקן את דף המוצר לטובת הקונים העתידיים וכו', ובהתאם לכך אשאיר את המשוב.

קרה לי לאחרונה שקיבלתי מוצר בגוון לא נכון. בפנייה למוכר הוא הודה שיש כמה גוונים ושהוא שלח לי את הכהה. רק שבתמונה היה מוצר בצבע בהיר יותר וזה היה חשוב לי (לא הייתי קונה לו הייתה תמונה נכונה של המוצר שקיבלתי). בהתחלה הוא לא ממש לקח אחריות על טעותו, ענה בצורה לא נעימה וגם האשים אותי שאני מנסה "לסחוט" אותו... בסוף התפשרנו על החזר חלקי.

שקלתי לתת לו משוב ניטרלי (כי היחס באמת לא היה טוב, הוא התייחס כאילו הוא עושה לי טובה וזו לא טעות שלו בכלל) אבל ראיתי שהוא הוריד את דף המוצר והעלה אותו מחדש עם תמונות עדכניות והדגשה שמדובר בצבע כהה, ולפיכך החלטתי במקרה הזה לא להשאיר לו משוב כלל. אני לא מסוגלת לתת לו חיובי בגלל היחס המגעיל, אבל מכיוון שהוא תיקן את דרכיו לעתיד (וזה משהו שחשוב לי מאוד, בסופו של דבר לשם כך נועדו המשובים, עבור הלקוחות העתידיים) אני כבר לא אשאיר לו ניטרלי.
תודה על התגובה , העניין הוא שהמוצר היה למכירה
17/03/14 23:47
16צפיות
לפרק זמן מוגבל ועכשיו גם ככה לא ניתן יותר להזמין את המוצר לכן אני לא יודע עד כמה זה יהיה רלוונטי שאציין בפידבק שהדגם הוא דומה אבל לא זהה.

מצד שני אולי בעתיד המוכר ישוב למכור את המוצר הזה וכן חשוב לציין את זה כדי שהקונים העתידיים ידעו.

מצד שלישי אני לא רוצה סתם להרוס למוכר כי בסופו של דבר הגיע המוצר בזמן וההבדל בין הדגמים לא משמעותי וגם בחיים שלי לא השארתי פידבק למוכר ולכן אני לא כל כך יודע מה לעשות , כלומר נראה לי שאני אתן פידבק חיובי אבל אני לא יודע אם לציין את ההבדל בין הדגמים או לא.
באיביי המשוב הוא למוכר ולא למוצר
17/03/14 23:54
19צפיות
זה לא משנה אם הוא ימכור שוב את המוצר או לא; משנה הרצינות שלו, הדיוק בתיאור, היחס ללקוחות וכו'.
אין פה מה "להרוס למוכר"; משוב אינו עונש אלא התרשמות כנה מהשירות שהוא נותן. אם הוא לא מדייק בתיאור המוצר, הוא לא נותן שירות 100%. אני לא נותנת למוכר כזה משוב חיובי אוטומטי.
לגבי ציון ההבדל בדגמים, קח בחשבון שאם זה משוב חיובי למוכר שמוכר הרבה אף אחד לא יקרא ולא ישים לב, זה סתם ייבלע שם.
אוקי אז פשוט לחכות לתשובה של המוכר?
18/03/14 00:03
11צפיות
אני גם לא יודע איזה תשובה הוא כבר יכול לתת לי כי בסופו של דבר הדגם לא אותו דגם אי אפשר לטעות פה, אולי פשוט אני לא אתן פידבק ונשאיר את זה ככה.
זה מה שאני הייתי עושה, כאמור
18/03/14 00:22
14צפיות
נעשתה טעות, לא גדולה, אבל נעשתה. עכשיו השאלה איך הוא יתייחס אליה. זה מבחינתי המבחן שלו כנותן שירות ולפיו אני משאירה משוב.
אם אתה חושב אחרת, או שאין לך כוח להתעסק, או מעדיף להשאיר לו משוב חיובי וזהו, תעשה זאת. ביקשת עצות, קיבלת... מכאן והלאה ההחלטה שלך. זו לא החלטה הרת גורל, ובסופו של דבר את חוויית הקנייה שלך רק אתה יכול לשפוט.
º
אכן קיבלתי עצות , תודה רבה
18/03/14 00:28
5צפיות
חייב ייעוץ דחוף-מכרתי-שלחתי רשום-לא הגיע-פתחו
17/03/14 15:08
181צפיות
שלחתי רשום לפי הכללים לגרמניה יום אחרי קבלת הכסף-הקונה טוען שלא הגיע לו-פתח קייס נגדי וזכה.
סיפקתי בקייס את פרטי המשלוח כולל אישור מאתר הדואר כולל צילום של פתקית רשום חתומה.לא עזר
מה לגבי SELLER PROTECTION-האם אני מקבל מהם החזר ואיך עושה זאת?
אחרת זה מסוכן מאד למכור מוצרים יקרים באיביי-כל קונה יכול לטעון שלא קיבל-והם מזכים והמוכר מפסיד כסף מוצר ומשלוח
אשמח לתגובה מקצועית בעניין כי כרגע הפסדתי גם מוצר וגם דמי משלוח.
מה סיפקת?
17/03/14 15:23
123צפיות
סיפקת מספר מעקב. האם כשמזינים את המספר במעקב של אתר הדואר הגרמני רשום Delivered?
אתה צריך להוכיח שהמוצר נמסר. אם אין לך דרך להוכיח, לא תוכל לזכות.
אם אכן אין לך דרך להוכיח זאת, גש לדואר ותתבע מהם החזר על המוצר.
חלק מהרעיון של דואר רשום זה ביטוח על המוצר (עד סכום מסויים)
אחדד את מה שאתה אומר, מסוכן לשלוח מוצרים יקרים ליעדים אליהם אין מעקב. זה עקום אבל זה מה יש.
אכן סיפקתי מספר מעקב בלבד
17/03/14 15:49
112צפיות
אפשר לראות בדואר הישראלי תאריך יציאה.
מאידך לגרמניה אין מעקב ואין אפשרות להוכיח מסירה.
ברור לי שאני יכול לתבוע מהדואר הישראלי ביטוח לעניין.
מפריע לי שאני שולח רשום לפי הכללים ואיביי אוטומטית מזכים לקונה-
מהי פוליסת SELLER PROTECTION?
האם היא תעזור לי במיקרה זה?
למיטב ידיעתי הוכחת משלוח רשום אמורה להיות מספקת-אחרת הקונים יכולים לחגוג על העניין.....
שני דברים
17/03/14 15:56
108צפיות
1. תתקשר לפייפל ותתעקש איתם, זה עוזר.
2. תחסום את גרמניה (לא בצחוק, בשיא הרצינות).
יום אחרי קבלת הכסף? משהו פה לא מסתדר לי
17/03/14 22:10
102צפיות
לפי נוהלי איביי קונה לא יכול לפתוח תיק על אי קבלת מוצר לפני שעובר תאריך היעד המשוער להגעה (של סוף הטווח).
הוא יכול ועוד איך
18/03/14 11:29
77צפיות

העלתי את הסוגיה בעבר, כשהתארכו נציגי איביי ישראל בפורום, אבל לא זכיתי לתגובה בנושא.

קונים פותחים קייסים כשעוד לא עבר הזמן המוצהר למשלוח.

במקרה הנוכחי, אם הבנתי נכון, נפתח הקייס יום אחרי הרכישה.
שום בעיה- להגיב בקייס ולציין שמדובר ביום אחד בלבד אחרי ביצוע הרכישה, שהמוצר כבר נשלח.
לצרף מספר מעקב וניתן להוסיף גם צילום של טופס המשלוח.
אני מניח שפייפאל לא יפסקו שום דבר בינתיים.

צריך להמשיך ולעקוב אחרי המשלוח (לנסות דרך אתר DHL גרמניה) ולחכות למסירה.
גם אחרי שהקייס נסגר והכסף הוחזר לקונה, ניתן לפנות לפייפאל, להציג מסירה ולקבל את הכסף.

בהצלחה.
לא... ויש כאן בעמוד הראשון דוגמה לכך שלא ניתן
18/03/14 11:55
78צפיות
כיום באיביי לא ניתן לפתוח תיק על אי קבלת מוצר אם לא עבר התאריך המשוער להגעה או 30 יום מהרכישה.
זה כנראה לא במקרה
18/03/14 16:28
74צפיות
שהמון מאיתנו נתקלים בבעיות עם קונים מגרמניה,עדיף לחסום.

בכל מקרה בקשר לדואר רשום אפשר לפתוח חקירה בדואר ישראל בטענה שזה לא הגיע ואז דואר ישראל מנהל את החקירה.
כל מה שצריך זה את מספר הרשום והקבלה של התשלום בדואר
יש טופס באתר הדואר שאפשר לציין גם את עלות המוצר שנשלח וכל פרט רלוונטי.
מכירת מוצרי קוסמטיקה
17/03/14 14:12
62צפיות
האם יש צורך ברשיון של משרד הבריאות כדי למכור מוצרי קוסמטיקה יצור ביתי ?

תודה
º
מישהו..??? עזרה..
17/03/14 17:35
7צפיות
האם אכן לא ניתן לבצע החזר בפייפל אחרי 60 יום?
17/03/14 13:26
110צפיות
ואם כן, מה אמור לעשות מוכר שצריך לבצע החזר כדי לסגור תיק גם אחרי שעברו 60 יום מהקנייה? (גם בעבר זה היה אפשרי, אבל כיום בעקבות שינוי המדיניות של איביי זה כבר ממש לא נדיר).

ב-9/1 קניתי מוצר (קטן, פשוט וזול) ממוכר סיני (בדף המכירה כתוב הונג קונג, ליתר דיוק). המוכר סימן ששלח יום למחרת.
המוצר לא הגיע (עד עצם היום הזה) ולכן ב-6/3 פתחתי תיק באיביי על אי הגעה.
אחרי יומיים המוכר ענה שהוא בדק אצלו בדואר, והמוצר בישראל (לא ברור איך, כי אין מספר מעקב).
"Our post office said that it has arrived at your country. Haven't you received the item yet?"

אחרי עוד יומיים הוא שינה את גרסתו וכתב:
"sorry to get notification from shipping agent that your package has been return back to us due to Customs Problem"
לא ברור באילו "בעיות מכס" מדובר; זה לא סלולרי, לא דומה לסלולרי (לא אלקטרוני בכלל) ועולה דולרים בודדים... אני בספק גדול אם המוצר בכלל הגיע לישראל, קל וחומר חזר לסין (אגב, במהלך התקופה הגיעו אליי מוצרים אחרים מסין בלי בעיה, גם בדואר רשום), אבל לא משנה, שיהיה. הוא כתב שהוא רוצה לבטל את העסקה ולתת לי החזר כספי, עניתי בסדר.

ואז הוא כתב לי
"As the transaction has over 60 days,the system cannot issue refund automatically. We need your help to close the dispute,then we're able to send money as refund to you,ok?"
מובן שלא OK... עניתי בפשטות שאסגור את התיק רק אחרי שאקבל את הכסף או את המוצר, ומאז הוא לא ענה. הוא לא ביקש ממני את כתובת הדואל שלי בפייפל (אני יודעת שבהתכתבות רגילה לא ניתן לשלוח כתובת דואל אלא אם כותבים אותה בצורה שבורה; האם בתיק ניתן? עד היום לא ניסיתי) ואני גם לא רוצה שהוא יעביר לי סתם כסף כי אז אשלם את העמלה (ולאור התגובות מכיוונו לא נראה לי שמדובר באינטליגנציה גבוהה, אני לא מצפה להרבה).

אני מניחה שאחכה יום נוסף ואז פשוט אסלים לאיביי וחסל, שהם ישברו איתו ת'ראש (או יותר פשוט, יחזירו לי את הכסף ויחייבו אותו). מובן שדרישתו שאסגור את התיק לפני שהוא מחזיר לי את הכסף אינה לגיטימית בעליל; אבל נשאלת השאלה האם יש אמת בטענתו שהוא לא מסוגל לתת החזר, נדמה לי שקראתי כאן שזו אכן בעיה טכנית, ותהיתי מה מוכרים אמורים לעשות במקרה כזה.
הוא צודק שלא ניתן לבצע החזר
17/03/14 13:37
77צפיות
אחרי 60 יום גם אם התיק פתוח. אבל הוא צריך להיות זה ששולח לך את הכסף ראשון ורק אח"כ את תסגרי את התיק.
אז איך טכנית הוא אמור לעשות זאת?
17/03/14 13:40
59צפיות
אני קצת מתלבטת אם לטרוח להסביר לו (לא ממש סומכת על האינטליגנציה או היושרה בצד השני, כאמור) או פשוט להסלים וחסל...
ואגב, אם הוא לא מסוגל להנפיק החזר אחרי 60 יום (מסיבה טכנית שאינה תלויה בו), איך העובדה שאסגור את התיק הייתה אמורה לשנות משהו באי-היכולת הזאת? זו כבר סתם רמאות לשמה (ויצוין שפתחתי את התיק מעט לפני שעברו 60 יום, אז לו זה באמת היה חשוב לו הוא היה יכול לזכות אותי אז וחסל).
זה כשל טכני שנתקלתי בו בעבר
17/03/14 13:49
70צפיות
לא יכולתי לבצע החזר ולסגור את התיק. ביצעתי send money בפייפאל וביקשתי מהלקוח שיסגור את התיק בעצמו.
זה ברור לך שהוא מנסה לרמות. סגירת התיק מצידך לא תביא לפתיחת אופציית ההחזר מצידו.
אני יודעת מקולגות שנתקלו בבעיה הזו, שביצעו שליחת כסף וביקשו מפייפאל שיסגרו עבורם את התיק.
קורה לי כל הזמן וזה מעצבן
17/03/14 20:17
40צפיות
מפסידים כל סוג של עמלה בדרך ככה.
בסגירת הקייס באיביי יש לספק אפשרות של REFUND
17/03/14 14:31
62צפיות
משתמשים בהחזר דרך פייפאל רק אם לא נפתח קייס ומגיעים להסדר לפני כן.
לדעתי הוא רמאי, וכל ההתנהלות שלו מרמזת על כך.
תפני כבר לאי ביי בקשר לזה.
º
אתה מטעה, וחבל
17/03/14 14:38
34צפיות
ממש לא... Issue a full refund תחפשי טוב
17/03/14 14:42
42צפיות
עכשיו נכנסתי לקייס שפתחו נגדי על פריט שעדיין לא הגיע ללקוח ומצאתי שוב את האפשרות הזאת...
תבדקי טוב ואל תמהרי להגיב דברים לא נכונים...
תקרא מה כתוב
17/03/14 14:43
54צפיות
קייס שעברו 60 יום ממועד התשלום.
אני רואה... העניין הוא שיש לה קייס פתוח באיבי
17/03/14 14:51
33צפיות
מתאריך ה 6/3 שהיא עדיין לא סגרה, לא היא ולא המוכר...
נכון... בפייפאל חוסמים את אפשרות ההחזר אחרי 60 ימים.
אבל, באי ביי אם יש קייס פתוח המוכר יכול לתת REFUND כל עוד הקייס פתוח...
זה לא עובד
17/03/14 14:53
41צפיות
וזה הכשל הטכני. גם כאשר אתה בוחר ב issue refund כדי לסגור את הקייס, הוא לא נסגר בגלל שעברו 60 יום מהתשלום.
אני כותבת מנסיון. זה די נדיר, אבל קורה.

לי לא הייתה בעיה להחזיר... אבל זה הגיוני
17/03/14 15:01
31צפיות
מה שאת אומרת... כנראה שלפעמים זה לא נותן בגלל הסנכרון של אי ביי עם פייפאל. או משהו כזה...

בכל מקרה, לא לסגור את הקייס באיביי לפני שהתשלום חוזר אליך... בכל דרך שהיא.
אכן קיימת בעיה
17/03/14 15:47
42צפיות
אל תהיי צודקת, תהיי חכמה.
בקשי שיעביר לך כסף ואם הוא יגדיל ראש ויוסיף דולר עבור העמלה הוא צדיק גמור, אם לא, מקסימום הפסדת דולר.
לא שאני גיבור על הכסף שלך אבל כרגע זה הפתרון הטוב ביותר (לדעתי) מכמה סיבות:
1. באמת אין לו דרך להחזיר את הכסף אחרי שעברו 60 ימים.
2. את קונה הרבה באיביי, כדאי להימנע כמה שניתן להסלים קייסים (או להתעסק איתם באופן כללי) כדי לא להיות מבחינתם לקוח בעייתי (גם אם צודק), כבר היו מקרים שלקוחות נזרקו מאיביי מהסיבה הזאת.
אני חושב ששווה לך להפסיד את אותו דולר במקרה הזה למרות שזה לא צודק.
כבר ביקשתי שהוא יעביר לי את הכסף
17/03/14 17:43
37צפיות
לו היה רוצה להעביר היה שואל מה הכתובת שלי ולא מבקש ממני לסגור את התיק... וכשעניתי לתיק (מיד, תוך שעתיים-שלוש) הוא לא הגיב, ולא הגיב כבר שלושה ימים. לו באמת הייתה בעיה טכנית נטו הייתי מצפה שהוא ינסה להתגבר עליה ולא יבקש ממני לסגור את התיק ולוותר על ההגנה שלי (בפרט שסגירת התיק לא הייתה משנה דבר ברמה הטכנית ולא מאפשרת לו להחזיר לי את הכסף).

עד היום פתחתי מעט מאוד תיקים והסלמתי רק פעמיים, במקרים שבהם מוכרים נקניקים פשוט לא עשו את מה שהיו מחויבים לעשות. במקרה הזה אני לא חושבת שאיביי יראו זאת לרעתי – חיכיתי הרבה מעבר לתאריך שהמוכר הצהיר עליו, הייתי סבלנית, פניתי אליו, דיברתי איתו, לא מיהרתי להסלים... אבל אם הוא מנסה לרמות אותי אין לנו יותר על מה לדבר, והשרשור הזה שכנע אותי בכך.
º
מצטרף...
17/03/14 21:06
16צפיות
הסלמתי אחה"צ, איביי פסקו לטובתי, זיכו אותי
17/03/14 21:50
55צפיות
וסגרו את התיק. הם כבר ישברו את הראש (אם ירצו) מול המוכר.

נראה לי שיש צורך להאריך את זמן ההחזר בפייפל ל-90 יום כדי למנוע את המשחקים המיותרים האלה.

בהזדמנות זו הייתי מאריכה גם את זמן מתן המשוב ל-90 יום; למוכר הזה נתתי משוב ניטרלי, אבל לאור התנהלותו הייתי שוקלת שלילי...
חוצפה לא נגמרת: המוכר פנה אליי שאשנה את המשוב
18/03/14 11:08
48צפיות
מניטרלי לחיובי, כי אחרי הכול הוא החזיר לי את הכסף...
הו, בוודאי שתסכימי!
18/03/14 11:12
39צפיות
בקשי ממנו שישלח לך טופס לשינוי משוב ושני לשלילי.
הוא ירה לעצמו ברגל, שידמם. מוכרים כאלו, מקומם בחוץ.
אני לא משחקת במשחקי נקמה. השארתי משוב, זהו
18/03/14 11:16
39צפיות
לכל היותר אולי אוסיף הערה בנושא, אבל אני לא מתכוונת לשחק במשחקים, לרמות אותו ולהעמיד פנים שאני מוכנה לשנות לחיובי. הוא זה שמרמה, לא אני. בכל מקרה כבר כתבתי לו מכתב נוקב שהוא חוצפן ושהפנייה שלו לא לגיטימית ושיגיד תודה שקיבל ממני רק משוב ניטרלי, וביקשתי ממנו בתוקף לא לפנות אליי יותר.
באג באיביי: האם קרה גם לכם? בדקתי במוצרים שלי
17/03/14 13:07
66צפיות
את ה SOLD ומופיעים שם פריטים שבכלל לא מכרתי. מוזר,לא?
רשימון יצוא מרוכז ללא צורך ב 3 חודשי ניסיון
17/03/14 11:54
54צפיות
מישהו ניסה שזה אכן כך?

תודה רבה!
בחזרה לפורום
האזור שלי בפורום