לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום ניתוח ופרשנויות שירה
כך כותב נתן זך על השירה.: "שירה מבררת דברים מבוררים, בזהירות היא בוחרתדברים נבחרים, היא מסדרת להפליא דברים מסודרים. לומר זאת אחרתקשה, אם לא בלתי אפשרי."בפורום הזה ננסה לזהות מהם אותם דברים מבוררים, נבחרים ומסודרים בהם עוסקת השירה.נביא טקסטים של שירים וננסה ביחד להבין אותם, לראות ממה הם מורכבים, מה הם אומרים ומה הם עושים לנו.אנחנו מודעים לבעיתיות שבמוגש "ניתוח שירה" ולריחוק שהוא יוצר."שיר שצריך לנתח אותו," אמר פעם אבי קושניר "הוא שיר חולה".אנחנו כאן בשביל להראות שאפשר לעשות את זה גם אחרת, ושכל אחד יכול!עם הרבה אהבה למילה הכתובה, ובעיקר לזאת שכתובה כשיר עברי, נבדוק מהם המרכיבים שבונים את השיר וגורמים לו להחוות אצלנו כפי שהוא נחווה.יחד עם דיונים ממוקדים על שירים מסויימים, יהיה גם מקום לדיונים תיאורטיים על תורת-השיר, תורת-הספרות ותיאוריות סיפרותיות שונות. אנחנו מבקשים מכולם לשמור על רמת דיון נאותה ועל כללי ההתנהגות הנהוגים בפורומים של תפוז. בנוגע לפרסום טקסטים שלמים על גבי הפורום, שימו לב, להלן חוו"ד משפטית שקיבלנו:"טיפול הוגן ביצירה לשם לימוד עצמי, מחקר, ביקורת, סקירה או תמצית עיתונאית לא יחשב כפעולה המפירה את זכות היוצרים של היוצר ביצירה"לכן, נבקש לפרסם את מילות השיר במלואן רק אם מדובר בניתוח של ממש, ולא להפר זכויות יוצרים במסווה של "ניתוח". הנהלת הפורום שומרת לעצמה הזכות למחוק תכנים שיועלו שלדעתה אינם חוקיים, בלי התראה קודמת ובשיקולה הבלעדי.גלישה נעימה לכולנו!

אודות הפורום ניתוח ופרשנויות שירה

כך כותב נתן זך על השירה.: "שירה מבררת דברים מבוררים, בזהירות היא בוחרתדברים נבחרים, היא מסדרת להפליא דברים מסודרים. לומר זאת אחרתקשה, אם לא בלתי אפשרי."בפורום הזה ננסה לזהות מהם אותם דברים מבוררים, נבחרים ומסודרים בהם עוסקת השירה.נביא טקסטים של שירים וננסה ביחד להבין אותם, לראות ממה הם מורכבים, מה הם אומרים ומה הם עושים לנו.אנחנו מודעים לבעיתיות שבמוגש "ניתוח שירה" ולריחוק שהוא יוצר."שיר שצריך לנתח אותו," אמר פעם אבי קושניר "הוא שיר חולה".אנחנו כאן בשביל להראות שאפשר לעשות את זה גם אחרת, ושכל אחד יכול!עם הרבה אהבה למילה הכתובה, ובעיקר לזאת שכתובה כשיר עברי, נבדוק מהם המרכיבים שבונים את השיר וגורמים לו להחוות אצלנו כפי שהוא נחווה.יחד עם דיונים ממוקדים על שירים מסויימים, יהיה גם מקום לדיונים תיאורטיים על תורת-השיר, תורת-הספרות ותיאוריות סיפרותיות שונות. אנחנו מבקשים מכולם לשמור על רמת דיון נאותה ועל כללי ההתנהגות הנהוגים בפורומים של תפוז. בנוגע לפרסום טקסטים שלמים על גבי הפורום, שימו לב, להלן חוו"ד משפטית שקיבלנו:"טיפול הוגן ביצירה לשם לימוד עצמי, מחקר, ביקורת, סקירה או תמצית עיתונאית לא יחשב כפעולה המפירה את זכות היוצרים של היוצר ביצירה"לכן, נבקש לפרסם את מילות השיר במלואן רק אם מדובר בניתוח של ממש, ולא להפר זכויות יוצרים במסווה של "ניתוח". הנהלת הפורום שומרת לעצמה הזכות למחוק תכנים שיועלו שלדעתה אינם חוקיים, בלי התראה קודמת ובשיקולה הבלעדי.גלישה נעימה לכולנו!

'בימת שיר' לשבוע זה - 24/5-30/5
22/05/2009 | 21:40
4
רשת א' - הפעם בימי א'-ד' בלבד - 15:50
קה"מ - ימי א'-שבת 11:55


המשוררת חביבה פדיה קוראת מספרה החדש 'ביו אדם'

קה"מ - ימי א'-ה' 22:50 ויום ו' 20:05

שידורים חוזרים של פינות השבוע החולף -
ימי א'-ב': מכבית מלכין - 'מסע הבתים'
יום ג': לאה הייט - עצם האחיזה'
יום ד': מאיה אנגלר-ספקטור  - מתנודד על צירך האחד'
ימי ה'-ו': מהקלטות המשוררת זלדה במלאת 25 שנה למותה

פירוט הפינות מובא באדיבות עורכת הפינות, אורלי מורג, והוא מתפרסם בפורומים האלה:
'נופ"ש' (1086)
'ספרים וספרות' (276)
'סופרים ומשוררים צעירים' (376)
כתובות אינטרנט מצורפות:
פרשנות לשיר "מקיץ אל חלום" של ברוך פרידלנד
22/05/2009 | 09:36
6
2249
אני מחפשת בדחיפות את הפירוש למילות השיר "מקיץ אל חלום" של ברוך פרידלנד... אני מחפשת זה מספר ימים ולא מוצאת שום אתר שיעזור לי אם מישהו מאתר תפוז אנשים יודע איך אפשר להשיג את הפרשנות או שיודע את פרשנות השיר אשמח מאדדדדד שיענה לי. תודה רבה.
קצת עזרה
23/05/2009 | 20:08
1
462
בד"כ מקצים מחלום, וכאן משתמשים בצורה אחרת של המשפט - מקיצים לתוך חלום (מקיץ אל חלום). מצב לא אפשרי לכאורה שמבטא בצורה סמלית רעיון שכותב מנסה להגיד.

לאורי גינה לי...
23/05/2009 | 22:41
330

המון המון תודה על הכוונה לעזור לי בפירוש השיר...

אך אני צריכה את פירוש כל מילות השיר וכוונת הכותב, אני צריכה לכתוב הספד ואני זקוקה לפירוש השיר בדחיפות.

אם אפשר בבקשה להסביר לי את השיר כולו כי האמת ניסיתי והלכתי לאיבוד חחחחחחחחח אני זקוקה לזה בדחיפות מירבית... תודה רבה מראש... לאורי גינה לי אך אם יש מישהו אחר שיכול לעזור אשמח לקבל עזרה נוספת.
ניתוח לשיר
23/05/2009 | 23:14
609
לדעתי מדובר בשיר שבן/בת שרים לאב שאיבדו, אני חושבת שמדובר בבן סורר שמביע חרטה על זלא הלך בדרך אביו בחייו וזה בא לו בחלומות , הוא ניסה לתקן משהו בחלום ולא הצליח הוא ניסה להעביר מסר או לבדוק מסר והחלום ברח לו.

שוב, כמו מקיץ אל חלום
מתחמק מן האור
מגשש בין כתליו החזון
ערפילי כשוב, כמו מקיץ אל חלום
מתחמק מן האור
מגשש בין כתליו החזון
ערפילי כחלב
כשל חולם מאוכזב
המכווץ אישוניו
בית א- "שוב מקיץ אל החלום מתחמק מן האור" -  המשורר מתעקש להמשיך לחלום הוא מסרב להתעורר הוא מנסה לשוב את החלון.
"ערפילי כשוב" -  מחזיר אותי חזרה .
מגשש בין כתליי החזון" – החלום לא ברור למשורר והוא מנסה לברר על מה חלם ומנסה לחזור לחלום ולא להתעורר.
"ערפילי כחלב,,,,,,מהכווץ אישוניו" -  המשורר מדמה לנו כאילו החלום פג מעיניו והותיר לו מסך לבן בעיניים (האור שהעיר אותו כנראה) והוא כמו חולם מאוכזב שלא זכה לגלות בחלומו או להבינו.

אל תבכה, אני בוכה בשבילך
אל תפנה, אני אצעד בשבילך
עד כלות, רגלי בחולי
עד אפול וגופי שבור
למרגלות הנהר העכור

המשורר מנסה לנחם ולהרגיע את מי שכנראה איבד ועליו חלם (ניתן לגלות  זאת בבית האחרון) , הוא  מבטיח את חייו עבור המבכה ,הוא מוכן לתת את חייו עבור האובדן, מדובר באדם יקר ביותר. אלתפנה אני אצעד בשבילך – אני אלך בדרכך בדרך שהלכת אני אשלים את מה שהתחלת ולא סיימת.

שוב בהמייה רחוקה
כמו עוד מוות בזוי
הנסתר בסמטה שממול
מנותק ואסור
כטאבו על כתפי
אם אותי תבקש

לדעתי – המשורר חולם על מישהו שמת, בעיניו המוות היה בזוי ומיותר "כטאבו על כפתיי" הוא מרגיש אשם  וזה גורם לו לחלום על המוות שמחכה לו כנראה בפינה חשוכה. "בסמטה שממול" – הוא מתאר צרות כסמטה, העולם שלו שממולו צר מאד עקב האובדן. "טאבו על כתפיי" – האשמה רובצת עליו.
אל תבכה, אני בוכה בשבילך...

אל הרוח, אל המים, אל האש – לא משנה אם חם לו קר לו או רטוב , המשורר מוכן למות בכל דרך.
כמו תפוח שרחק מן העץ – הוא מבכה את אחד מהוריו ( אליך" – לשון זכר כנראה לאביו) התפוח לא נופל רחוק מהעץ זה ביטוי לקשר דם הורי, והמשורר השתמש בו כדי להמחיש לנו שמדובר באביו שרחוק ממנו, ואין למשורר עוד מה לרשת מהאב כי הוא התפוח נפל רחוק מהעץ. יכול להיות רמז לבן שסרר והתחרט לאחר מות אביו שלא הלך בדרכו.
אל הדרך, עד אליך -  גם אם הדרך תהייה ארוכה אני אגיע אליך (יכול להיות שמדובר בחיקוי דרך האב או ברצון למות והלפגש עם אביו המנוח)
עד לאופק, כבת דמותך שהאיצה בי כדופק – עד לאופק-  לעולם הוא לא יגיע לאביו המנוח, כמו שלעולם לא מגיעים אל האופק.
אל תפנה, אל תבכה, אל תכבה



בשבילי... זה אמא ששרה לילד שאיבדה
10/06/2009 | 22:54
2
339
אני מבין שאת מחפשת פרשנות אמיתית, אבל אין לי בשבילך אחת כזו...

הכאב שזועק מהשיר תמיד היה הצטייר אצלי כאם שזועקת את כאב האבדן של הבן.
האם שתמיד מוכנה לעשות הכל בשביל בנה (אל האש), לא מוכנה להאמין באבדן (מקווה שהיא ממשיכה לחלום).
זהו,
אפשר דרך הזווית הזו לקרוא את הפרשנות של nira - ולראות בזה משהו דומה.

אולי זה התפרש אצלי ככה בגלל אבדן של חבר קרוב בגיל 21 והכאב שזועק מהעיניים של האם התחבר לי עם המילים.
זה היופי בשירים... כל אחד מוצא בהם מה שהוא מאמין בו.

בכל אופן שיר יפה. אהבתי את הביצוע של נינט בכוכב נולד.
אפשר למצוא את הביצוע ואת האקורדים של השיר בקישורים הבאים שצירפתי:
כתובות אינטרנט מצורפות:
יופי של פרשנות, אבל...
19/06/2009 | 16:14
1
320
מה המשמעות של "מקיץ אל חלום"?
ואיך השיר מיישב את הפרדוקס הזה?
אולי זה יענה על השאלה
20/06/2009 | 21:45
330
אני לא יודע, אני יכול רק לנחש:
כשאדם נמצא במצב של צער גדול הוא רוצה להאמין שהוא נמצא בחלום. כלומר שהמצב הקיים יעבור כלא היה.
ובכל פעם שבו המציאות טופחת על פניו - הוא מנסה שום לחזור לחלום ולא להתמודד עם המציאות המאוד עצובה.
המילה "מקיץ" - משמעותה אותה הבנה שהמצב הקיים הוא לא חלום.
אבל הצער הוא כל כך גדול שהאדם רוצה להאמין שהוא עדיין חולם, וכך הוא "מקיץ אל חלום".
"מתעלם מהאור" - שוב, אותה אמירה של אי קבלת המציאות.

זה ענה לשאלה?
אם לא - אז אולי מישהו אחר יצליח.... אחרי הכל ספרות לא היה מעולם הצד החזק שלי... :)
חייבת עזרה - ניתוח שירים
21/05/2009 | 21:28
4
43
שלום,

אני עובדת על עבודת גמר לאוניברסיטה שנושאה ניתוח שירי שכול ולוחמים
האם יש ספרות בנושא או כל חומר אחר שאתם מכירים ויכול לעזור לי בניתוח השירים?
(הכוונה היא בעצם לפזמונים ולא לשירה יפה גרידא)

המון המון תודה
בטח
23/05/2009 | 20:15
21
תתחילי בחיפוש בגוגל ובמנוע החיפוש באתר.
חפשי למשל פי שמות שירים. למשהו בטח תגיעי.

רעיונות לשירים
למשל, "האם השלישית", שזה גם שיר מולחן וגם שיר של משורר

"גבעת התחמושת" - יש הרבה סיפורים על הקרב הזה

"ברית דמים" - יש מאחורי שיר זה סיפור שנכתב עליו פעמים רבות, הינה קישור

שומר החומות - שיר מרגש, על ילד ששינן ולמד בבית הספר את הפסוק "על חומותיך ירושלים הפקדתי שומרים", והינה לאחר שחרור העיר, הוא מוצא עצמו שומר החומות.
עבודת גמר ניתוחי שירי שכול ומלחמה- תגובתי
23/05/2009 | 22:49
2
37
איסוף החומר הוא לדעתי הדבר הקל ביותר, לכן בכך רק אציין משוררים שעל פיהם תוכלי לאסוף שירים: אפי נצר, חיים חפר, נתן אלתרמן, יונה וולך, נעמי שמר,ועוד הרבה משוררים מתקופות של השנים הראשונות להקמת להקות צבאיות.

ההמלצה שלי היא כזאת:

ארגני את השירים לפי דורות- בכל דור היו מלחמות שונות באיזורים שונים לדוגמא , כיבוש ירושלים, מלחמת שלום הגליל, מלחמת יום כיפור שזה מצריים. וכו'.
כמו כן השירים מדברים גם על תקופות שונות בהם עידן המודרניציה שונה לדוגמא  שירי ירדנה ארזי מול שירי יפה ירוקני ושושנה דאמרי ז"ל.
חשוב שהעבודה שתגישי לא תהייה סתם ניתוחים אלא תתאים לתקופה , כי כל כתיבה נוגעת לתקופה שלה למלחמה עליה היא מדברת וכו'.
הסימבוליזם בשירים יתאפשר לגילוי וודאי אם תדעי את העידן בו נכתב השיר.
המלצה זו נועדה למען תגישי עבודה מסודרת ולא מבולבלת מאורגנת לפי שנים לפי תקופות ולפי מלחמות (איזורים)
לדוגמא: -  פסגת החרמון מדברת על כיבוש שטחי הצפון ביניהם הגולן.
השיר "בערבות הנגב" - מדבר על מלחמת יום כיפור בה נהרגו 300 חיילים (בקרוב) של צה"ל.

באם תצטרכי עזרה מעל לזאת
את מוזמנת לפנות אליי במסרון

בהצלחה
"בערבות הנגב"
24/05/2009 | 05:28
1
21
נכתב על מלחמת העצמאות ולא על מלחמת יום כיפור
תודה על התיקון
25/05/2009 | 09:50
8
ניתוח שירים
20/05/2009 | 17:44
9
33
שלום לכולם, אני מחפשת אפילו תמורת תשלום סימלי, קלסר של סטודנט שלומד או למד בעבר קורס של פואטיקה או שירה,

ובו מגוון של ניתוחי שירים:  אלתרמן, שלונסקי, גולדברג, א.צ.ג, זלדה, טשרניחובסקי, עמיחי,  פגיס,

ואולי יש למישהו מכם חומרים שאשמח לקבל למייל.
מותר לשאול לאיזו מטרה?
20/05/2009 | 17:48
8
5
האם רק שירה עברית?
האם רק המשוררים שציינת?
ניתוח שירים
20/05/2009 | 18:01
7
7
אני סטודנטית ויש לנו מבחן פתוח שבו המרצה תיתן לנו לנתח שיר, מבין המשוררים שציינתי, נכון לכרגע.
על כן, אני רוצה להגיע למבחן עם כמה שיותר ניתוחי שירים, ואולי אחד מהם, יהיה בינגו. כך שיסייע לי להצליח במבחן.

אני אשמח לשלוח לך את הסיכונמים שלי
21/05/2009 | 10:14
6
11
מתקופת האוניברסיטה.
מאיזה אזור את בארץ?
מה שם הקורס?
ניתוח שירים
21/05/2009 | 18:07
11
ראשית - תודה רבה, זה יעזור לי המון ובפרט שמדובר בסימסטר אחרון והמבחן צפוי להיות קשה.

שם הקורס הוא - פואטיקה.

המייל שלי הוא : netaeitan4@walla.com
אודה לך בעבור כל מה שתוכלי להעביר אליי,
ואם מדובר בחומר שכדאי לצלם, אני נמצאת כל יום בנתניה.
אשמח למצוא את הדרך....

המון תודה
ניתוח שירים
21/05/2009 | 21:39
4
7
ראשית - תודה רבה, זה יעזור לי המון ובפרט שמדובר בסימסטר אחרון והמבחן צפוי להיות קשה.

שם הקורס הוא - פואטיקה.

המייל שלי הוא : netaeitan4@walla.com
אודה לך בעבור כל מה שתוכלי להעביר אליי,
ואם מדובר בחומר שכדאי לצלם, אני נמצאת כל יום בנתניה.
אשמח למצוא את הדרך....

המון תודה
עושות לי חשק...
23/05/2009 | 23:18
3
6
לנטוש את מקצוע ההנדסה וללמוד ספרות
ממליצה לגמרי!
31/05/2009 | 12:19
2
6
אל תצחקי אבל...
01/06/2009 | 01:36
1
4
אני עדיין צעירה רק בת 33, צריכה לפרנס משפחה קטנה, כשאגיע לגיל שארשה לעצמי אעשה זאת, ואעמיק את לימודי האקדמאים בספרות (למרות שאני כבר אקדמאית).
אבל היה לי חלום מוזר לפני כמה זמן- חלמתי שאני עומדת מול כיתה קטנה של צעירים ויחד ניתחתנו את השיר:

לקראת מקור חיי אמת ארוצה
על כן חיי הבל וריק אקוצה
לראות פני מלכי מגמתי לבד
לא אערוץ בילתו ולא אעריצה
כי אראה פניו בחלום
אשן שנת עולם ולא אקיצה
לו אראה פניו בליבי ביתה
לא שאלו עיני להביט חוצה.

ממש חלמתי את זה בחיי

טוב זה כי ישנתי על 10 בבוקר ביום שבת
תמיד אפשר לקחת קורס או שניים
01/06/2009 | 09:00
4
בלי להתחייב לכלום.
יונה וולך
19/05/2009 | 21:12
3
16
היי. אני צריכה ניתוח לשיר "כשתבוא" של יונה וולך.

כשתבוא

כשתבוא לשכב איתי
תלבש מדים של שוטר
אני אהיה העבריין הקטן
אתה שוטר
תענה אותי
תוציא ממני סודות
אני לא אהיה גבר
אני אודה
אשבר
אזמר מיד
אסגיר את כולם
תירק עלי
תבעט בבטני
תשבור את שיני
הוצא אותי באמבולנס
אל העתיד
אל המחר
אז תתחילי לנתח. מה לא ברור לך בשיר? מה כן?
19/05/2009 | 23:59
7
אם את זשואלת אותי....
23/05/2009 | 23:22
1
10
אני נשבעת שמולי עומד שיר של BDSM.
שזה יחסי שולט נשלט.
המשוררת יונה וולך היתה מזוכיסטית? האומנם?
תענה אותי, ואודה לך, בתעט בבטני תשבור את שיני תירק עליי - אלו יחסי שפחה לאדונה, ויש נשים שאוהבות שליטת סאדו מהשולט שלהן, מה"דום" שלהן מה"מאסטר".
הוצא אותי באמבולס אל העתיד -  סימני הכאב הן חותמת אהבת המאסטר לשפחתו.
תוציא ממני סודות - יחסי דום וסאבית \(שפחה) חייבים להיות יחסי מון של הסאבית שלו כלפיו, אסור שיהיו לסאבית סודות מהדום שלה.

אלוהים...איך לא הכרתי את השיר הזה של יונה וולך

ממש בדס"מ!!!
זה סרקסטי
19/06/2009 | 15:42
16
היא מקצינה את האמירה של גברים שנשים אוהבות גברים שגסים אליהן,
והופכת אותה לקוריוז. כדי למחות.
אפשר לראות את זה גם כי זה מאוד מוגזם, אבל גם כי היא מציינת בסוף השיר את התוצאות של המקרה, ופחות מה היא מרגישה בארוע עצמו.
היא מתחילה את השיר כאילו זה שיר מיני ביזארי, אבל במהלך השיר התשוקה שחשבת שתראה לא נראית, והוא מסתיים בתוצאות ההרסניות במקום בחשיפה של תחושות.
עזרה בזיהוי השיר!! (שלחו אותי לפורום הזה)
18/05/2009 | 15:32
2
12
בס"ד

הפנו אותי לפורום הזה.. אמרו שאולי אתם תוכלו לעזור..
בכל אופן, יש לי שורה מתוך שיר מסוים, טני מנסה כבר זמן מה למצוא ולהבין באיזה שיר מדובר אך ללא הצלחה.
זו השורה (ואולי אני לא מדייק בה) : לב אל לב ישק\ירעד (משהו כזה)
נשמע כמו שיר של רחל..
אשמח אם תוכלו לעזור, תודה מראש!!
זמר אהבה לים
20/05/2009 | 23:50
1
63

ואם החווירו עד בלי שחוק שמיים
וחוט השחר דק,
הושיטי יד חמה, ברכיני, אמא,
ולב אל לב יחזק.
תודה!!!!
21/05/2009 | 00:21
10
שמחה להצטרף לפורום . כמתנת פתיחה,
15/05/2009 | 21:32
12
6
אביא שיר של לאה גולדברג שהפעים אותי מזמן - מהרגע שקראתי אותו.
מתוך: בלהות

מֵחלומי זועקת הצפירה
אל כל החֲרָדות של יום יָגֵעַ.  
איך שוב תעיתי כאן בלי אח וָרֵעַ  
בסמטאות זרות של עיר זרה.

אש  אדומה בָּעֲלָטָה שחורה.
כל כך כבד בזרועותי הילד.
של מי הוא? מי הוא לי? - אני כושלת
בסמטאות זרות של עיר זרה.

והם באים ופיגיונם מונף
והם קרֵבים בקול צווחה פרוע.
לפתע - מֵעָלַי  ענן קרוע.
ועץ שָקֵט. וריח של מרחב.

ובשערות ראשי עוברת רוח
ובין הענפים נדלק כוכב.
.
מה הפעים אותך בשיר?
17/05/2009 | 15:05
1
3
הזרימה הפנטסטית של הקצב , הצלצול, הפלסטיות
18/05/2009 | 02:00
3
הנהדרת של התיאורים, ולבסוף -התיאור הנהדר של הרווחה שבאה בשיא הסיוט והחליפה אותו.
לחברי הפורום: אשמח על תגובות.
18/05/2009 | 20:25
לי הוא בעיקר מפתיע. הוא כ"כ לא גולדברג (למעט
19/05/2009 | 23:58
9
החריזה של ילד וכושלת, שמסגירה אותה).

על מה ששיר לדעתך?

בקריאה ראשונה, בעיני הוא ארס פואטי.
23/05/2009 | 23:24
7
3
כשבאתי לכאן לא אמרתי שלום ולא הבאתי כלום
ואנחנו מאוד שמחים שבאת
24/05/2009 | 16:00
2
חמור מאוד
24/05/2009 | 16:16
5
3
את צריכה ללכת ולבוא מחדש ולהגיד שלום ולהביא משהו.
אז הנה אני אומר שלום יפה ומקדישה שיר לכם
25/05/2009 | 09:18
4
6
אני מקדישה לכם את השיר של רחל שפירא בלחן של נורית הירש
ושרה לכם אותו מהלבבב

זה השלום שלי שלא אמרתי מההתחלה

שחף דואה על חלקת הים
ובגבעות תור ילדות נחלם
צמח חולות בפריחה
על יבשתו המלוחה
באתי אליך עם מה ששאלתי ממך

תעתועי בנאות מדבר
ונעורי בענבי הבר
כאן באבני המקום
הגעגוע ישכון
באתי אליך לשים בנפשנו שלום

הו הו הו
מים חיים בארצות חמה
הו הו הו
באפיקיך נשבר צמא
הד חלילים רחוקים
שב מכרמי הזיתים
באתי אליך עם כל גבעולי הדקים

על העצים השרף ניתך
ובשדות הזהב נשפך
למרגלות הברושים
דשא מכה שורשים
באתי אליך וכל ענפי נרגשים

הו הו הו
מים חיים בארצות חמה
הו הו הו
באפיקיך נשבר צמא
טעם פרות העונה
כמו אהבה ראשונה
באתי אליך עם בת שירתי הקטנה

  


נירה - מה הפירוש שלך לשיר הזה?
31/05/2009 | 12:40
3
3
הוא אחד השירים האהובים עלי מילדות, אבל אף פעם לא הייתי בטוחה מה הוא אומר.
אני מבינה מהשיר שמדובר בחזרה של אהובה לאהוב, שמדומה לגשם ראשון אחרי תקופה של בצורת שבעקבותיה הכל מתחיל לחיות ולצמוח שוב.
מעניין אותי גם הפירוש שלך.
התירגום שלי - לך אינדי
01/06/2009 | 01:54
2
6


שחף דואה על חלקת הים
ובגבעות תור ילדות נחלם
צמח חולות בפריחה
על יבשתו המלוחה
באתי אליך עם מה ששאלתי ממך

הבית הראשון מתאר לנו שיבה מחו"ל שימי לב שהיא מתארת לנו חוף ים (מתאים מאד לרחל שפירא)
כאילו אני עזבתי את המקום הזה והרחקתי לכת מעבר לים ועכשיו אני כאן שבתי

תעתועי בנאות מדבר
ונעורי בענבי הבר
כאן באבני המקום
הגעגוע ישכון
באתי אליך לשים בנפשנו שלום

נאות המדבר שלה מסמלים נדודים היא משווה אותם לנעורי בענבי הבר, ענבים זה מתוק , יש לה זכרון מתוק מנעוריה והיא מודה שכאן במקום הזה אבני המקום - אבנים מסמלות קיבעון תמידות, הגעגוע ישכון, לאן שהיא לא תלך תמיד הגעגוע שלה ישכון כאן לאהובה והיא בא הלתפייס או לסוגר מעגל שיהיה בנפשנו שלום.

הו הו הו
מים חיים בארצות חמה
הו הו הו
באפיקיך נשבר צמא
הד חלילים רחוקים
שב מכרמי הזיתים
באתי אליך עם כל גבעולי הדקים

המים מסמלות את הצימאון שהיה לה למקום, ארצות חמה הכוונה אלינו כאן למזרח התיכון אנחנו ארצות חמה.
בפאיקך נשבר צמא- ככל השתרבתי אליך הצמאון שלי רווה הייתי צמת געגוע, היא מדמה את הצימאון געגוע שלה ליצמאון ביושב החמה.
הד חלילים רחוקים , שב מכרמי הזיתים -  ככל שהיא מתקרבת היא מזהה את המקום לפי צלילים והתקרבות לכרמי הזיתים, הזית הוא עץ גדל 70 שנה, הוא סמל כמו האבנים קבעון, תמידות, וגם תיאור אותנטי של ארץ ישראל (אח,,, אני מתה על התיאורים האלה ).
באתי אליך עם כל גבעולי הדקים - הדקות מסמלת את הרזון את החולשה הדקיקות של אלה ששבים מהסע רעבים מותשים וצמאים, היא לא מביאה איתה משהו רק את עצמה ואיך שהיא עם הגעגוע עם הדקיקות של גבעוליה= ר"מח אבריה

על העצים השרף ניתך
ובשדות הזהב נשפך
למרגלות הברושים
דשא מכה שורשים
באתי אליך וכל ענפי נרגשים

באה האביב אחרי החורף היא מתארת תקופה שהכל פורח פה במקום הזה שלו, הכל ירוק זהב שרך ניתך זה כמו מראה דובשני, היא מתארת שובע וומראה עשיר צבעוני ופורח במה ששלו במקום שלו והיא אומר באתי אליך וכל ענפיי נרגשים, ענפיה הם אבריה את גפיה היא רצה אליו כולי נרגשת ממהמראה  הזה שהתגעגעה הרי היא היתה בנדודי חיוורון

הו הו הו
מים חיים בארצות חמה
הו הו הו
באפיקיך נשבר צמא
טעם פרות העונה
כמו אהבה ראשונה
באתי אליך עם בת שירתי הקטנה

טעפ פירות העונה - הנשיקות המתוקות שלך בטעם פירות עונת הקיץ והפריחה (נשיקת הפארסק?)
כמו אהבה ראשונה  - תמיד בתחילת האביב באנו הנשים מחלחל ריגוש הזה של התאהבות זו עונה קבועה לכל בת אנוש הרבה לא מודעוים לכך , אך גם לנו יש עונה כמו בעלי חיים.
בת שירתי הקטנה = אהבה שלי אליך או בת שירתי= מה שנולד לי מאהבה אליך זו השיבה שלי

המילים הו הו הו = אני משווה אותן לקריאות מנוחה הוווו סוף סוף  הגעתי.

כל השיר היא מתארת את המקום הטוב היפה הפורח הצבעוני השדוקק חיים שלו בבשורה אחת בסוף כל בית היא מביעה את אפיסת כוחותיה את גפיה את צמאונה איך היא באה עם כל מה שיש לה.

זה התירגום שלי
מה דעתך אינדי?
תודה רבה! מעניין כתמיד.
02/06/2009 | 06:40
1
2
לא ידעתי שנתירגום שלי מעניין אותך , נבוכתי...
02/06/2009 | 19:26
20
'בימת שיר' לשבוע זה - 17/5-23/5
15/05/2009 | 17:00
3
רשת א' - ימי א'-ה' 15:50

ימי א'-ג': חמוטל בר-יוסף קוראת משיריה החדשי והישנים
ימי ד'-ה': מהקלטות המשוררת זלדה במלאת 25 שנה למותה

קה"מ - ימי א'-שבת 11:55

ימי א'-ב': 'מסע הבתים' - מכבית מלכין
יום ג': 'עצם האחיזה' - לאה הייט
יום ד': 'מתנודד על צירך האחד' - מאיה אנגלר-ספקטור
ימי ה'-שבת: מהקלטות המשוררת זלדה במלאת 25 שנה למותה

קה"מ - ימי א'-ה' 22:55 ויום ו' 20:05

שידורים חוזרים של פינות השבוע החולף -
המשורר ישראל בר-כוכב קורא מספרו החדש 'שמועות'

פירוט הפינות מובא באדיבות עורכת הפינות, אורלי מורג, והוא מתפרסם בפורומים האלה:
'נופ"ש' (1086)
'ספרים וספרות' (276)
'סופרים ומשוררים צעירים' (376)
כתובות אינטרנט מצורפות:
מקווה שהגעתי לפורם הנכון...
15/05/2009 | 16:23
1
2
שלום,קראתי לאחורנה קטע שכתב המשורר המפורסם ג'ון דון,וקצת קשה לי להבין אותו.
אשמח לעזרה...
No man is an Island, entire of itself; every man is a piece of the Continent, a part of the main; if a clod be washed away by the sea, Europe is the less, as well as if a promontory were, as well as if a manor of thy friends or of thine own were; any man's death diminishes me, because I am involved in Mankind; And therefore never send to know for whom the bell tolls; It tolls for thee.

תודה רבה
מה לא ברור לך בקטע הזה?
17/05/2009 | 15:06
8
שאלה על פרשנות לשיר
12/05/2009 | 01:49
4
4
היי,שמעתי היום את השיר "מעיל הגשם הכחול המפורסם"(famous blue raincoat) של לאונרד כהן.

נראה לי שזיהיתי שם בין השורות אזכור למקרה של קין והבל.

הייתי שמח לדעת על מה מדבר השיר והאם באמת יכול להיות שיש קשר לסיפור של קין והבל?

תודה


מצורף השיר http://www.youtube.com/watch?v=gh9l_DzRwlg
מה לא עושים בשביל
13/05/2009 | 06:13
3
3


אוהד של לאונרד כהן?
תודה
13/05/2009 | 09:51
2
2
אז מסתבר שהשיר הוא לא על מה שחשבתי.
משהו בשורה: My brother,my killer קצת הדליק לי את הקטע הזה של קין והבל.בכלל לאונרד כהן כתב כמה שירים בהשפעת התנ"ך
וזה מה שאני אוהב בלאונרד כהן
13/05/2009 | 10:26
5
שאולי למעט שירים בודדים שלו,אף שיר הוא לא מובן מאליו-הוא מתוחכם וצריך לחשוב כמה פעמים כדי להבין למה הוא באמת התכוון.
מי בכלל חשב ש DANCE ME TO END OF LOVE שזה על פניו נשמע הכי שיר אהבה ושיר רומנטי ושיר שלא מעט זוגות גם מתחתנים עם השיר הזה,מדבר בכלל על השואה?
אני לא חושבת שאתה טועה
15/05/2009 | 05:19
1

השימוש במילים האלה בהחלט מעורר את האלוזיה התנכי"ת לסיפור קין והבל ומוסיפב ננופך לשיר.
שיר של יהודה עמיחי, זיהוי
10/05/2009 | 00:33
5
יש איזהשהו שיר, שאני חושב שהוא של יהודה עמיחי.
יש בו שורות, ואני באמת לא זוכר בדיוק, אבל:

גיבור הכובש את יצרו ויצרו גובר עליו,
איזהו החכם הראה את הנולד, והנולד רואה את החכם ורוצה לחזור לבטן

זה מה שאני זוכר, אני עושה עוול נוראי לשיר, בכל מקרה אם מישהו מזהה אשמח לדעת איזה שיר זה.
כיום איני יודעת שום תפילה- לאה גולדברג
08/05/2009 | 19:26
7
370
שיר קסום נלמד בקורס פרוזודיה בתרגול
ורציתי לשמוע עליו קצת
אודה להתייחסותכם

כַּיּוֹם אֵינִי יוֹדַעַת שׁוּם תְּפִלָּה,
אַךְ בְּאוֹתוֹ הַלַּיְלָה
דִּמִּיתִי כִּי אֶפְשָׁר אוּלַי לִכְרֹעַ
עַל הָרִצְפָּה בַּחֶדֶר (מַה קָּרָה,
רִצְפַּת הָאֶבֶן תַּחַת הַבִּרְכַּיִם!)
וְכָךְ לוֹמַר:
יִתְגַּדַּל וְיִתְקַדַּשׁ שֵׁם הַשָּׁנִים
שֶׁנְּשָׂאוּנִי וְהִגִּיעוּנִי
עַד הַזְּמַן הַזֶּה.
סְלַח לִי, רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם,
כִּי לֹא הָרִיתִי אֶלָּא שִׁירִים
מְחַל לִי, רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם,
כִּי לֹא הָיָה לִי כֶּלֶב נֶאֱמָן
וְשׁוּם אָדָם וְשׁוּם בְּהֵמָה
לֹא אָכְלוּ לֶחֶם רַעֲנָן מִיָּדַי.
כַּפֵּר לִי, כִּי לֹא דָּפַק עַל דַּלְתוֹתַי
הַהוּא הַיָּחִיד שֶׁשָּׁלַחְתָּ.
וְכִי צָדַקְתִּי בְּכָל יִסּוּרַי.
וַאֲנִי אֶסְלַח, אֶמְחַל וַאֲכַפֵּר
לְךָ, רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם,
כִּי יָדַעְתִּי אֱהֹב בְּנַפְשִׁי
וּבִבְשָׂרִי וּבְכָל רְמַ"ח אֲבָרַי,
וְכִי אָהַבְתִּי בָּשָׂר כֶּאֱהֹב נֶפֶשׁ,
וְכִי נָשַׁכְתִּי אֶת מְזוּזַת דַּלְתִּי הַסְּגוּרָה,
כִּנְשֹׁךְ כָּתֵף עֵירֻמָּה שֶׁל גֶּבֶר.
הַכֹּל אֶסְלַח לְךָ.
וְאוּלַי יֵשׁ לְךָ, רִבּוֹן עוֹלָמִים,
בְּגִנְזֵי אֲבִיבְךָ כִּי רַבּוּ
אָבִיב אֶחָד לְמַעֲנִי,
אָבִיב קָטָן וְחַמְסִינִי .
תְּנֵהוּ לִי לְמַזְכֶּרֶת,
הֲרֵי אֲנִי מְזֻמֶּרֶת לוֹ
אוּלַי יֵשׁ לְךָ -
רַק אֶחָד.
איזה שיר מצמרר
10/05/2009 | 04:24
2
32

הייתי אומרת שהוא מן סיכום ביניים ביוגרפי של גולדברג: הרצון לאהבה שלא מומשה, לקירבה, לשמחה ("יום אביב אחד..")
בשיר יש אלוזיות (ארמזים) לתפילה (קדיש)- אולי כמין אמרית קדיש על חייה שהיא חשה כי הם באים אל קיצם,
לווידוי (הכרה בחטא, בקשת כפרה ומחילה) -אשר מוסטת באמצע כלפי האלוהים, כאשר היא אומרת כי ה-י-א תסלח לו.
יש כאן דו שיח עם האל ונסיון, אולי אחרון מצידה, לקבל אילו שהם הטבות ממנו. להן לא זכתה במהלך חייה.

שימי לב
14/05/2009 | 15:22
1
30
זה לא שהיא לא זכתה להטבות אלו בחייה, היא בעצם מצהירה ומודה שהיא  מבקשת מחילה על כי לא ה התייחסה ולא פתחה ליבה להטבות האלה שכן ניתנו !
האחד שדפק לה בדלת, הם כן היו לה בחייה , הבחירה של לחיות לבד היתה שלה, היא לא באה בפני האל בטענות שלא קיבלה, אלא בבקשת מחילה על כי לא ניצלה את הטוב. היא מודה בבחירת הבדידות שלה.
ובעקבות כך היא מבקשת ולו פעם אחרונה שיטיב עימה בסוף ימיה.
לא מדויק
15/05/2009 | 05:12
21
אני אנסה לתת הסבר קצת יותר מפורט על מנת לבאר.

השיר פותח בכך שכיום אין לה יותר תפילות.
התפילה היא דרך התקשורת עם ה'- וכיום אין לה אפילו את יכולת התקשורת הזו איתו.
כַּיּוֹם אֵינִי יוֹדַעַת שׁוּם תְּפִלָּה,
אַךְ בְּאוֹתוֹ הַלַּיְלָה
דִּמִּיתִי כִּי אֶפְשָׁר אוּלַי לִכְרֹעַ
עַל הָרִצְפָּה בַּחֶדֶר (מַה קָּרָה,
רִצְפַּת הָאֶבֶן תַּחַת הַבִּרְכַּיִם!)


אז היא עוד ביקשה , ע"י התפילה, כי ישלח לה את כל מה שהיא כמהה אליו.
היא בפירוש אומרת קדיש על השנים שעברו
(יִתְגַּדַּל וְיִתְקַדַּשׁ שֵׁם הַשָּׁנִים
שֶׁנְּשָׂאוּנִי וְהִגִּיעוּנִי
עַד הַזְּמַן הַזֶּה.
)
כאילו מתאבלת על השנים שעברו מן העולם והיא לא זכתה באהוב, או בילד- או בכל נפש קרובה.

היא חשה כי לא מילאה את יעודה בעולם הזה, כי לא מצאה את הזיווג שהוא שלח לה :
סְלַח לִי, רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם,
כִּי לֹא הָרִיתִי אֶלָּא שִׁירִים
מְחַל לִי, רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם,
כִּי לֹא הָיָה לִי כֶּלֶב נֶאֱמָן
וְשׁוּם אָדָם וְשׁוּם בְּהֵמָה
לֹא אָכְלוּ לֶחֶם רַעֲנָן מִיָּדַי.
כַּפֵּר לִי, כִּי לֹא דָּפַק עַל דַּלְתוֹתַי
הַהוּא הַיָּחִיד שֶׁשָּׁלַחְתָּ.


ואז יש איזו שהיא תפנית שבעצם מאירה את השיר באור אירוני.
היא, שעד עכשיו ביקשה את סליחתו של ה', על כך שלא מילאה את היעוד שבחר לה, כאישה וכאדם, פונה בהאשמה כלפיו.
וְכִי צָדַקְתִּי בְּכָל יִסּוּרַי.
וַאֲנִי אֶסְלַח, אֶמְחַל וַאֲכַפֵּר
לְךָ, רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם,
כִּי יָדַעְתִּי אֱהֹב בְּנַפְשִׁי
וּבִבְשָׂרִי וּבְכָל רְמַ"ח אֲבָרַי,
וְכִי אָהַבְתִּי בָּשָׂר כֶּאֱהֹב נֶפֶשׁ,
וְכִי נָשַׁכְתִּי אֶת מְזוּזַת דַּלְתִּי הַסְּגוּרָה,
כִּנְשֹׁךְ כָּתֵף עֵירֻמָּה שֶׁל גֶּבֶר.
הַכֹּל אֶסְלַח לְךָ.


ובסיומו של השיר היא מבקשת פיוס. היא מבקשת כי ה' יעניק לה מחסדו ויתן לה יום אביב אחד.

וְאוּלַי יֵשׁ לְךָ, רִבּוֹן עוֹלָמִים,
בְּגִנְזֵי אֲבִיבְךָ כִּי רַבּוּ
אָבִיב אֶחָד לְמַעֲנִי,
אָבִיב קָטָן וְחַמְסִינִי .
תְּנֵהוּ לִי לְמַזְכֶּרֶת,
הֲרֵי אֲנִי מְזֻמֶּרֶת לוֹ
אוּלַי יֵשׁ לְךָ -
רַק אֶחָד.


ניתוח לשיר "כיום איני יודעת שום תפילה"
14/05/2009 | 15:18
2
161
זהו שיר קדיש של משוררת, היא מרגישה כי חטאתי בכך שתגרתה בגורלה כאשר היו לה הזדמנויות שאלוהים שלח לה , כמו" האחד שהתדפק לה בדלת" והיא לא זיהתה כי זה האחד .היא מבקשת מחילה על כי לא הולידה ילדים, המשוררת מרגישה שהיא בסוף ימיה והיא רוצה להסתלק מן העולם הזה כשכופר לה וכשמצפונה נקי.
חלקו הראשון של השיר הוא קדיש ובקשה למחילה על כי בחרה לחיות בעריריות ללא נתינה לבעל חיים, לגבר (הקמת משפחה) לילדים  שלא הביאה. מן אגואיזם של לחיות לבד הוא סממן לחוסר נתינה לזולת. המשוררת מתחרטת על כך ומבקשת מחילה.
בחלקו האחרון של השיר המשוררת יוצאת מנקודת הנחה שנמחל לה ומבקשת זהו חלק הבקשה:
"ואולי יש לך אביב אחד למעני,,,," המשוררת מבקשת בהיסוס ואומרת "אולי" לא בטוחה שכופר לה, אבל אם כן כופר לה , אז "אולי" תתן לי לפחות אביב אחד, בשורות האחרונות היא מבקשת את העונה הנעימה והיא מקטינה ומגמדת את בקשתה שתהייה צנועה וקטנה  כך יגדלו סיכוייה להיענות.
לסיכום – השיר הוא סיכום ערוב ימיה שבו היא מכפרת על מעשיה ומבקשת למות בשיבה טובה = אביב /חמסין.
תודה למגיבות
14/05/2009 | 16:20
1
16
אכן הקדיש מסמל סיכום חיים
שתי האלוזיות המרכזיות הקדיש ותפילת בקשת הסליחה של הימים הנוראים
מסייעת להעברת המסר
עצוב ומדכא עולמה של גולדברג
בהחלט
15/05/2009 | 05:15
12

אבל יש גם אירוניה ברורה, כמו שציינתי בתגובה למעלה.
ואולי זה קצת אחרת?
21/05/2009 | 13:15
22
האם יכול להיות שכשהיא אומרת

כַּפֵּר לִי, כִּי לֹא דָּפַק עַל דַּלְתוֹתַי
הַהוּא הַיָּחִיד שֶׁשָּׁלַחְתָּ.

היא מתייחסת לאהבתה הנכזבת לאברהם בן-יצחק ובעצם היא לא מתנצלת אלא מאשימה. אתה שלחת לי אהבת אמת אחת ויחידה, אני חיכיתי לו והוא לא התדפק על דלתי.

וְכִי צָדַקְתִּי בְּכָל יִסּוּרַי.
וַאֲנִי אֶסְלַח, אֶמְחַל וַאֲכַפֵּר
לְךָ, רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם,

ומיד אח"כ היא סולחת לריבונו של עולם
'בימת שיר' לשבוע זה - 10/5-16/5
08/05/2009 | 16:41
1
רשת א' - ימי א'-ה' 15:50
קה"מ - ימי א'-שבת 11:55


המשורר ישראל בר-כוכב קורא מספרו החדש 'שמועות'

קה"מ - ימי א'-ה' 22:55 ויום ו' 20:05

שידורים חוזרים של פינות השבוע החולף -

תרגומי שירה:
ימי א'-ב': 'רקויאם למלחמה' - ווילפרד אואן, שירים ומכתבים, תרגום מאנגלית - רינה ליטוין
ימי ג'-ד': 'חסד היום שגווע' - מבחר משירי אלפרד טניסון, בתרגום מאנגלית של אליעזרה איג-זקוב
ימי ה'-ו': 'איזון על כבל חשמל' - יוסף ונטורה, מבחר. תרגם מיוונית וקורא - רמי סערי


פירוט הפינות מובא באדיבות עורכת הפינות, אורלי מורג, והוא מתפרסם בפורומים האלה:
'נופ"ש' (1086)
'ספרים וספרות' (276)
'סופרים ומשוררים צעירים' (376)
כתובות אינטרנט מצורפות:
בקשת עזרה קטנה מחברי הפורום
08/05/2009 | 16:04
3
2
שלום רב,

שלום, אני סטודנטית לעיצוב משנקר. עובדת בימים אלו על פרוייקט העוסק במחלות נפש.
אשמח אם תוכלו להמליץ לי על שירים/משוררים, עבריים/לועזיים (אם לועזי- אז רצוי מתורגם) שעסקו במחלות נפש ביצירותיהם.
(מחלות נפש= המחלה עצמה, דיכאונות, משבר זהות וכדומה)
המון תודה מראש,
ושבת שלום
הגר
משהו שבור- רחל שפירא
09/05/2009 | 23:21
2
ביצוע: סי היימן
מילים: רחל שפירא
לחן: נחום היימן  
וישנה שעה, שהיא שלי, אני חולמת,
אני גלויה בחלומי, אני צוחקת לעצמי,
כמו נערה אני מוארת וקלה,
ורחוקה מבהלה -
ואין בי סוד.

ואין בי שום דבר קבור,
ואין בי שום דבר שבור,
ואיש אינו יודע...

איש אינו יודע מה קורה,
אני שותקת,
ורק האבן בליבי עוד מעיקה כמו סודי,
ובחיי אני לובשת את פני
על צל הפחד בעיני
איש לא ידע שכבר חציתי את הגבול
כבר יש בי משהו תבול,
כן, איש אינו יודע...

ולאן אקח את עיניהן?
הן מביטות בי
עם האשמה והבושה והקשיחות החדשה,
ובחיי אני לובשת עם פני
את כל פניהן של אחיותי.

איש לא ידע שיש פה משהו קבור
ויש פה משהו שבור -
כן, איש אינו יודע...
כתובות אינטרנט מצורפות:
ריקוד המשוגעת - שז
17/05/2009 | 15:10
14
יונה וולך עסקה בשיריה בנושא זה פעמים רבות
31/05/2009 | 21:08
1
היא גם אושפזה בבית חולים לחולי נפש ולכן זכתה לתשומת לב רבה בשיריה

שיר ידוע שלה העוסק בפיצול זהות:

ציפור מה את מזמרת
מישהוא אחר
מזמר מגרונך
מישהוא אחר
חיבר את שירך
שר בבית
דרך גרונך,
ציפור ציפור
מה את שרה
מישהוא אחר שר
דרך גרונך
מישהו מכיר?
08/05/2009 | 15:52
2
את הספר "נביאה אפוקליפטית"?
שיר של טאגור
08/05/2009 | 13:45
1
43
שלום לכם
אולי מישהו יכול לעזור לי - מחפשת מילות שיר של רבינדרנת טאגור.
אני רק זוכרת משפט שעוסק בשומר עם פנס המגרש את החשיכה.
תודה
אף אחד?
10/05/2009 | 22:06
4
מומלץ- מחר בחולון- מחווה לדוד אבידן
07/05/2009 | 10:00
2
מומלץ- מחר בחולון- מחווה לדוד אבידן
מניסיונות קודמים של מחוות כאלה ב"מדיטק" בחולון- מומלץ בחום

משתתפים:
אלון אבוטבול, תר אבידן, אפרת גוש, גיא מסיקה, יהלי סובול, קרני פוסטל, דורי פרנס, ערן צור, שלומי שבן, יובל שרף.

עורך: אלי שנברג.

יום: שישי (מחר)
שעה: 12:00
ב"מדיטק"- רחוב גולדה 6 בחולון.

פרטים נוספים בקובץ המצורף.
תקופות השנה - דליה רביקוביץ
06/05/2009 | 17:16
2
29
השיר נפתח בשורה" הרוח נושבת בחריגים"
עד לפני כמה ימים הייתי בטוח שפירוש המילה, "חריגים" הוא הרווח שבין הענפים שבעץ.
אבל שיחה עם ידידה על נושא שלא קשור לעניין הזה בכלל( אבל שהוזכרה בה המילה" חריגים") גרמה לי להרהר
אולי אני טועה?
אולי בחריגים= באופן מוגזם, באופן חריג- רוח חזקה?
מה אתם אומרים?
תודה
נעם
המשוררת בעצמה התייחסה לעניין,
07/05/2009 | 13:49
13

וגם כאן שוחחו על כך.
תקופות השנה
22/05/2009 | 08:55
5
שלום נועם,
כאמור, אני מחפשת ניתוחים של שירים,
האם תוכל להעביר אליי למייל  netaeitan4@walla.com
ניתוח של השיר הנ"ל?
ובכלל, ראה הודעתי למעלה, מחפשת ניתוחי שירים לקראת מבחן שאמור להתקיים באוני'.
תודה.
אגדת שלושה וארבעה - ניתוח היצירה
30/04/2009 | 14:50
7
1670
בבקשה עזרה, יש לי מבחן ביום ראשון ואין לי שום חומר.
אשמח על כל תגובה
תודה
מילים (או קישור למילים) והתחלת ניתוח, או
30/04/2009 | 16:21
3
230
לחלופין שאלות ממוקדות - מה לא ברור ונוכל להתקדם משם יחד.
לתופס עוגב תודה
01/05/2009 | 18:33
2
106
האם אתה יודע מיהם השלושה ומיהם הארבעה?
תודה רבה
עמוס פרק א': על שלושה פשעי... ועל ארבעה לא
03/05/2009 | 00:16
1
128
אשיבנו... על...

עמוס פרק א
א דִּבְרֵי עָמוֹס, אֲשֶׁר-הָיָה בַנֹּקְדִים מִתְּקוֹעַ:  אֲשֶׁר חָזָה עַל-יִשְׂרָאֵל בִּימֵי עֻזִּיָּה מֶלֶךְ-יְהוּדָה, וּבִימֵי יָרָבְעָם בֶּן-יוֹאָשׁ מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל--שְׁנָתַיִם, לִפְנֵי הָרָעַשׁ.  ב וַיֹּאמַר--יְהוָה מִצִּיּוֹן יִשְׁאָג, וּמִירוּשָׁלִַם יִתֵּן קוֹלוֹ; וְאָבְלוּ נְאוֹת הָרֹעִים, וְיָבֵשׁ רֹאשׁ הַכַּרְמֶל.  {פ}

ג כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי דַמֶּשֶׂק, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ:  עַל-דּוּשָׁם בַּחֲרֻצוֹת הַבַּרְזֶל, אֶת-הַגִּלְעָד.  ד וְשִׁלַּחְתִּי אֵשׁ, בְּבֵית חֲזָאֵל; וְאָכְלָה, אַרְמְנוֹת בֶּן-הֲדָד.  ה וְשָׁבַרְתִּי, בְּרִיחַ דַּמֶּשֶׂק, וְהִכְרַתִּי יוֹשֵׁב מִבִּקְעַת-אָוֶן, וְתוֹמֵךְ שֵׁבֶט מִבֵּית עֶדֶן; וְגָלוּ עַם-אֲרָם קִירָה, אָמַר יְהוָה.  {פ}

ו כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי עַזָּה, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ:  עַל-הַגְלוֹתָם גָּלוּת שְׁלֵמָה, לְהַסְגִּיר לֶאֱדוֹם.  ז וְשִׁלַּחְתִּי אֵשׁ, בְּחוֹמַת עַזָּה; וְאָכְלָה, אַרְמְנֹתֶיהָ.  ח וְהִכְרַתִּי יוֹשֵׁב מֵאַשְׁדּוֹד, וְתוֹמֵךְ שֵׁבֶט מֵאַשְׁקְלוֹן; וַהֲשִׁיבוֹתִי יָדִי עַל-עֶקְרוֹן, וְאָבְדוּ שְׁאֵרִית פְּלִשְׁתִּים--אָמַר, אֲדֹנָי יְהוִה.  {פ}

ט כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי-צֹר, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ:  עַל-הַסְגִּירָם גָּלוּת שְׁלֵמָה, לֶאֱדוֹם, וְלֹא זָכְרוּ, בְּרִית אַחִים.  י וְשִׁלַּחְתִּי אֵשׁ, בְּחוֹמַת צֹר; וְאָכְלָה, אַרְמְנוֹתֶיהָ.  {פ}

יא כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי אֱדוֹם, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ:  עַל-רָדְפוֹ בַחֶרֶב אָחִיו, וְשִׁחֵת רַחֲמָיו, וַיִּטְרֹף לָעַד אַפּוֹ, וְעֶבְרָתוֹ שְׁמָרָה נֶצַח.  יב וְשִׁלַּחְתִּי אֵשׁ, בְּתֵימָן; וְאָכְלָה, אַרְמְנוֹת בָּצְרָה.  {פ}

יג כֹּה, אָמַר יְהוָה, עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי בְנֵי-עַמּוֹן, וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ:  עַל-בִּקְעָם הָרוֹת הַגִּלְעָד, לְמַעַן הַרְחִיב אֶת-גְּבוּלָם.  יד וְהִצַּתִּי אֵשׁ בְּחוֹמַת רַבָּה, וְאָכְלָה אַרְמְנוֹתֶיהָ; בִּתְרוּעָה בְּיוֹם מִלְחָמָה, בְּסַעַר בְּיוֹם סוּפָה.  טו וְהָלַךְ מַלְכָּם, בַּגּוֹלָה; הוּא וְשָׂרָיו יַחְדָּו, אָמַר יְהוָה.  {פ
ואולי משלי פרק ל' ?
04/05/2009 | 16:01
88

שכן מדובר באגדה של שלמה המלך:

א  דִּבְרֵי, אָגוּר בִּן-יָקֶה--הַמַּשָּׂא:    נְאֻם הַגֶּבֶר, לְאִיתִיאֵל; לְאִיתִיאֵל וְאֻכָל.
ב  כִּי בַעַר אָנֹכִי מֵאִישׁ;    וְלֹא-בִינַת אָדָם לִי.
ג  וְלֹא-לָמַדְתִּי חָכְמָה;    וְדַעַת קְדֹשִׁים אֵדָע.
ד  מִי עָלָה-שָׁמַיִם    וַיֵּרַד,
מִי אָסַף-רוּחַ בְּחָפְנָיו    מִי צָרַר-מַיִם בַּשִּׂמְלָה--
מִי,    הֵקִים כָּל-אַפְסֵי-אָרֶץ:
מַה-שְּׁמוֹ וּמַה-שֶּׁם-בְּנוֹ,    כִּי תֵדָע.
ה  כָּל-אִמְרַת אֱלוֹהַּ צְרוּפָה;    מָגֵן הוּא, לַחֹסִים בּוֹ.
ו  אַל-תּוֹסְףְּ עַל-דְּבָרָיו:    פֶּן-יוֹכִיחַ בְּךָ וְנִכְזָבְתָּ.

ז  שְׁתַּיִם, שָׁאַלְתִּי מֵאִתָּךְ;    אַל-תִּמְנַע מִמֶּנִּי, בְּטֶרֶם אָמוּת.
ח  שָׁוְא וּדְבַר-כָּזָב, הַרְחֵק מִמֶּנִּי--    רֵאשׁ וָעֹשֶׁר, אַל-תִּתֶּן-לִי;
הַטְרִיפֵנִי,    לֶחֶם חֻקִּי.
ט  פֶּן אֶשְׂבַּע, וְכִחַשְׁתִּי--    וְאָמַרְתִּי, מִי יְהוָה:
וּפֶן-אִוָּרֵשׁ וְגָנַבְתִּי;    וְתָפַשְׂתִּי, שֵׁם אֱלֹהָי.

י  אַל-תַּלְשֵׁן עֶבֶד, אֶל-אֲדֹנָו:    פֶּן-יְקַלֶּלְךָ וְאָשָׁמְתָּ.
יא  דּוֹר, אָבִיו יְקַלֵּל;    וְאֶת-אִמּוֹ, לֹא יְבָרֵךְ.
יב  דּוֹר, טָהוֹר בְּעֵינָיו;    וּמִצֹּאָתוֹ, לֹא רֻחָץ.
יג  דּוֹר, מָה-רָמוּ עֵינָיו;    וְעַפְעַפָּיו, יִנָּשֵׂאוּ.
יד  דּוֹר, חֲרָבוֹת שִׁנָּיו--    וּמַאֲכָלוֹת מְתַלְּעֹתָיו:
לֶאֱכֹל עֲנִיִּים מֵאֶרֶץ;    וְאֶבְיוֹנִים, מֵאָדָם.
טו  לַעֲלוּקָה, שְׁתֵּי בָנוֹת--    הַב הַב:
שָׁלוֹשׁ הֵנָּה, לֹא תִשְׂבַּעְנָה;    אַרְבַּע, לֹא-אָמְרוּ הוֹן.
טז  שְׁאוֹל, וְעֹצֶר-רָחַם:    אֶרֶץ, לֹא-שָׂבְעָה מַּיִם; וְאֵשׁ, לֹא-אָמְרָה הוֹן.
יז  עַיִן, תִּלְעַג לְאָב--    וְתָבֻז לִיקְּהַת-אֵם:
יִקְּרוּהָ, עֹרְבֵי-נַחַל;    וְיֹאכְלוּהָ בְנֵי-נָשֶׁר.

יח  שְׁלֹשָׁה הֵמָּה, נִפְלְאוּ מִמֶּנִּי;    וארבע (וְאַרְבָּעָה), לֹא יְדַעְתִּים.
יט  דֶּרֶךְ הַנֶּשֶׁר, בַּשָּׁמַיִם--    דֶּרֶךְ נָחָשׁ, עֲלֵי-צוּר;
דֶּרֶךְ-אֳנִיָּה בְלֶב-יָם--    וְדֶרֶךְ גֶּבֶר בְּעַלְמָה.
כ  כֵּן, דֶּרֶךְ אִשָּׁה--    מְנָאָפֶת:
אָכְלָה, וּמָחֲתָה פִיהָ;    וְאָמְרָה, לֹא-פָעַלְתִּי אָוֶן.

כא  תַּחַת שָׁלוֹשׁ, רָגְזָה אֶרֶץ;    וְתַחַת אַרְבַּע, לֹא-תוּכַל שְׂאֵת.
כב  תַּחַת-עֶבֶד, כִּי יִמְלוֹךְ;    וְנָבָל, כִּי יִשְׂבַּע-לָחֶם.
כג  תַּחַת שְׂנוּאָה, כִּי תִבָּעֵל;    וְשִׁפְחָה, כִּי תִירַשׁ גְּבִרְתָּהּ.

כד  אַרְבָּעָה הֵם, קְטַנֵּי-אָרֶץ;    וְהֵמָּה, חֲכָמִים מְחֻכָּמִים.
כה  הַנְּמָלִים, עַם לֹא-עָז;    וַיָּכִינוּ בַקַּיִץ לַחְמָם.
כו  שְׁפַנִּים, עַם לֹא-עָצוּם;    וַיָּשִׂימוּ בַסֶּלַע בֵּיתָם.
כז  מֶלֶךְ, אֵין לָא&#
הכוונה
02/05/2009 | 01:35
2
87

לזה?
כי לא ממש ברור מהפניה שלך..
כן לנוסח הראשון
02/05/2009 | 18:48
1
86
באופן מאוד כללי
04/05/2009 | 16:05
105


היצירה הזו מדברת על כך שאין לבני האדם שום יכולת להבין את מעשי ה'.
שלמה המלך, שנחשב החכם מכל אדם, אף הוא היה צריך לעבור את הנסיון הזה על מנת להגיע למסקנה כי
אין דבר העומד בפני דרכו של ה' וכל נסיון להתערב בכך, לא יצלח.
'בימת שיר' לשבוע זה - 3/5-9/5
02/05/2009 | 00:36
2
תרגומי שירה

רשת א' - ימי א'-ה' 15:50

ימי א'-ב': 'רקויאם למלחמה' - ווילפרד אוטון, שירים ומכתבים, תרגמה מאנגלית רינה ליטוין
יום ג': 'חסד היום שגווע' - מבחר משירי אלפרד טניסון, תרגמה מאנגלית אליעזרה איג-זקוב
ימי ד'-ה': איזון על כבל חשמל' - מבחר משירי יוסף ונטורה, תרגם מאנגלית וקורא רמי סערי

קה"מ - ימי א'-שבת 11:55

ימי א'-ב': 'רקויאם למלחמה' - ווילפרד אוטון, שירים ומכתבים, תרגמה מאנגלית רינה ליטוין
ימי ג'-ד': 'חסד היום שגווע' - מבחר משירי אלפרד טניסון, תרגמה מאנגלית אליעזרה איג-זקוב
ימי ה'-שבת: איזון על כבל חשמל' - מבחר משירי יוסף ונטורה, תרגם מאנגלית וקורא רמי סערי

קה"מ - ימי א'-ה' 22:55 ויום ו' 20:05

ימי א'-ב': 'קינה צחורה' - מבחר משירי יעקב רביד
יום ג': (לא נמסרו פרטים)
ימי ד'-ו': 'יופי מאוחר' - ספר חדש של טוביה ריבנר

פירוט הפינות מובא באדיבות עורכת הפינות, אורלי מורג, והוא מתפרסם בפורומים האלה:
'נופ"ש' (1086)
'ספרים וספרות' (276)
'סופרים ומשוררים צעירים' (376)
כתובות אינטרנט מצורפות:
חם בפורומים של תפוז
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
Flix וידאו
קומונות
קומונה לרוכבי אופני-הרים.קומונת AM כשמה כן היא - All Mounta...
כאן תקבלו מבזקי-חדשות בזמן אמת ודיווחים ראשוניים מסביב לשעו...
עדכונים שוטפים
01:14 | 18.10.12 אורחים בפורום
22:19 | 28.07.12 אורחים בפורום
15:49 | 07.06.12 אורחים בפורום
16:27 | 12.04.10 rotem2107
14:05 | 10.04.10 sn22
21:40 | 09.04.10 רחוב האגס 1
12:19 | 08.04.10 שביל האושר האבוד
23:55 | 06.04.10 לילי879
18:22 | 04.04.10 רחוב האגס 1
00:24 | 03.04.10 רחוב האגס 1
00:13 | 01.04.10 LILU35
14:45 | 28.03.10 החטא והשופטת
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ