לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום הורים למחוננים
ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. 
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. 
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.
x
הודעה מהנהלת הפורום
הודעה מהנהלת הפורום
 ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. הנהלת הפורום הנכנסת רוצה להודות למנהלת הפורום היוצאת, ולאחל לה הצלחה.
 בהזדמנות זו, רק נזכיר כי הפרסום בפורום אסור ויש לשמור על כללי שיח נאות ולאפשר לכל אחד להשמיע את דעותיו.
המשך >>

איתור מחוננים ע"י מכון סאלד
<< ההודעה הנוכחית
10/07/2006 | 12:39
37
3338
שלום
בתי עולה לכיתה ב', ובשנה הבאה אמורה לעבור את המבחן של מכון סאלד.
במקום מגורינו המסגרת למחוננים היא יום העשרה שבועי ואני מעוניין שתיקח בו חלק. הבנתי שיש טעם בהכנת הילד למתכונת המבחן. האם ניתן לאתר מבחנים דומים ? (במכון סאלד כמובן לא מספקים דוגמאות למבחנים)
בתודה מראש
אב
הורים למחוננים >>
הדבר הראשון שכדאי לעשות
10/07/2006 | 15:18
36
763
זה להכין למתכונת האמריקאית. מצד אחד - להסביר את שיטת האלימינציה, מצד שני - לברר אם הרב ברירתיות בתוספת הצורך לקרוא את השאלה גורמת לה לבלבול (כלומר, שאלות שאם תשאל אותה בע"פ ותשאיר פתוחות היא תדע לענות בלי שום בעיה, ובאמריקאי תשגה).
לאחר מכן, אם יש צורך, לתרגל קריאה מהירה. מכאן, בהתאם לחשיבות שיש לדבר בעיניך, להתחיל להאביס בידע כללי (ערי בירות, ראשי ממשלה, כוכבים).
הורים למחוננים >>
נועה-תודה על תשובתך - עוד 2 שאלות
10/07/2006 | 15:25
1
471
האם סימון התשובות מבוצע על השאלון, או על דף תשובות נפרד ?
האם אלמנט לחץ הזמן הוא משמעותי (כלומר האם לערוך לה בבית "חידונים" תחת סטופר ?)
אב
הורים למחוננים >>
אני חושבת שבכיתה ב'
10/07/2006 | 15:28
519
(כלומר, אני לא יודעת אם בכל מקום בכיתה ב' זה ככה) מסמנים את התשובות בחוברת עצמה, ובבחינה עוברים איתם עם הגבלת הזמן שאלה-שאלה (כלומר, לא יווצר מצב שבו ילד לא הספיק כי הוא נתקע בשאלה מסויימת). ככה שלדעתי מה שבעיקר משחק תפקיד הוא מהירות הקריאה.
הורים למחוננים >>
רק עוד דבר קטן ומשמעותי. מאחר
10/07/2006 | 15:29
33
550
והבחינה היא בשיטה אמריקאית,ומה שנחשב זה תשובה נכונה,מומלץ להקדיש בתחילת הבחינה לא הרבה שניות בכדי לסמן תשובה סתמית במחצית המבחנים עד
הסוף.אם ישאר לילדה זמן ,היא עוברת,מוחקת ב-X תשובה לא נכונה. אם נגמר
הזמן לפני שסיימה, היא עשוייה לקבל עוד כמה תשובות נכונות לחשבון התשובות שלה מהתשובות המקריות הללו., בדרך כלל עד 25% מהתשובות באופן מקרי. לפעמים זה מאד משמעותי. כמובן חשוב להסביר ולאמן את הילדה לכך.

גרא שכטר
פסיכולוג חינוכי/התפתחותי
מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי" (52)
הורים למחוננים >>
לפחות למתכונת הבחינה שעושים
10/07/2006 | 15:39
2
453
כאן (באר שבע) בכיתות ב' - זה לא רלוונטי, כי עוברים איתם שאלה שאלה והם לא יכולים לחזור אחורה.
הורים למחוננים >>
כאן ובימים אלו
10/07/2006 | 15:40
1
402
אני חושבת שזו הייתה השנה הראשונה שהעבירו את תלמידי כיתה ב' את בחינות האיתור.
הורים למחוננים >>
כך היה גם אצלינו.
10/07/2006 | 20:09
268
אני המומה .
10/07/2006 | 16:44
29
476
האם זה באמת מה שאתה מייעץ לילד בכתה ב' לעשות,
ובכלל כל הרעיון של להתכונן למבחן,

העצה היחידה שנתתי לבנות שלי לפני המבחן היא, אם לא נעים לך ואת מרגישה לא נוח (מילים אחרות ללחץ) את יכולה לצאת , את לא מוכרחה להצליח , אנחונ יודעים מי את גם בלי המבחנים.
הורים למחוננים >>
אבל העניין הוא לא מי היא ומה היא
10/07/2006 | 17:07
368
אלא האם תזכה להשתתף בתוכנית ההעשרה או לא. אמצעי להשגת המטרה.
כמובן שיש ילדים שהתכוננות רק תלחיץ אותם, ואז זה באמת גורם ליותר נזק מתועלת, גם מבחינת השגת המטרה.
הורים למחוננים >>
גם אני המומה !!!
10/07/2006 | 18:21
1
352
מדובר בבחינת איתור אוכלוסית ילדים מסוימת אני חושבת שזה ממש עוול
ללמד את הילד איך לעבור את המבחן זה עשוי להלחיץ את הילד את ההורה שכבר
מהודעתו נשמע מאוד לחוץ ולעוות את התוצאות וכל זה כדי "לזכות" ביום
העשרה שבועי .

אני חושבת שההורים צריכים לשאול את עצמם אם מדובר בצורך שלהם או אם
זה באמת צורך של הילד .

אם ההורים עושים זאת כדי להקרא הורים למחוננים אז הם מזיקים מאוד לילד .

קיימים היום הרבה חוגי העשרה שאינם נופלים מהחוגים ביום ההעשרה השבועי .

במקום ללמד אותה לענות לשאלונים אמריקאים עדיף להשקיע במה שהילדה אוהבת
אם היא תעבור מה טוב ואם לא אז לא קרה כלום . חברה שלי כיום רופאה ובמקור לא עברה את הבחינות .

הורים למחוננים >>
מדובר בבחינת איתור לוקה בחסר
10/07/2006 | 19:16
292
לדעת רבים. הורים רוצים יום העשרה עבור ילדיהם, לאו דווקא על מנת להתקרא "הורה למחונן" (לא שאין כאלה).
אשר להכנה ונזק - יש משהו מאוד לא נעים בלא להספיק לענות על השאלות, שאלה אחר שאלה, לא בגלל שאתה לא יכול אלא בגלל שלא הספקת לקרוא.
הורים למחוננים >>
הדס והחמישה,הצעתי דרך לשפר מעט
10/07/2006 | 18:33
10
302
את הציון.לא הצעתי להכין את הילד לבחינה.אם מותר לעשות את זה למשל
בבחינה בפסיכומטרית לפני האוניברסיטה ,לא ברורה לי ההתנגדות שלך.יש מעט
התחסדות בטענה " אני המומה"..וכי להורים אסור אפשר לילד להצליח בבחינה?
מה רע בזה?
הורים למחוננים >>
מכיון ש..
10/07/2006 | 18:41
6
229
הצלחתו בבחינה מקבלת אותו למסלול מסוים ואם המסלול אינו מתאים לו
הוא בפרוש יסבול . לא מדובר בסטודנט בוגר מדובר בילד רך בשנים .
כיתות המחוננים הינן כיתות תחרותיות הן מצד ההורים והן מצד הילדים שכל
הזמן בודקים אותם . לדעתי להכניס ילד שלא מתאים לכיתה ולהריץ אותו
כבר מגיל שמונה בגלל שזה מזוהה עם צורך של אחד ההורים שלו זו בפרוש
אכזריות.

המבחנים מותאמים לילדים בגיל שמונה בצורה שבודקת את סכויי הצלחתם והתאמתם למסלול אז מדוע לנסות להטות את התוצאות ? ובעיקר עם מדובר
ביום העשרה שזה בסך הכל חוגים, האם שווה בשביל זה לעשות הכנות ?
או שההכנות אינן בפועל בשל השתתפות בחוגים אלא על מנת להקרא "מחונן"
הורים למחוננים >>
עם=אם סליחה על השגיאה
10/07/2006 | 19:01
138
נכון.
10/07/2006 | 19:18
136
וכל שכתבת לא מהווה נימוק ללמה לא להכין לבחינה ילד אשר יתכן שמאוד תתאים לו כיתת מחוננים (רק "יתכן", כי זה בהחלט לא תלוי רק במנת משכל).
הורים למחוננים >>
הצלחתו במבחן לא מבטיחה שהמסלול
10/07/2006 | 21:01
1
205
למחוננים(העשרה יום בשבוע/כיתת מחוננים) אכן תתאים לו.

וגם ההיפך: אי הצלחה בבחינה אינה גוררת אי התאמה למסלול מחוננים.
הורים למחוננים >>
בדיוק, למשל
10/07/2006 | 21:16
125
אני לא רואה באמת סיבה למה ילד שכן ניחש במבחן מתאים יותר לכיתת מחוננים מילד שלא ניחש וככה היו שאלות שעליהן לא ענה. אבל במבחן - לראשון יש יתרון.
הורים למחוננים >>
הממונה על משאבי אנוש,בגישה שכתבתי
11/07/2006 | 00:46
1
156
יתכן שהציון הסופי של הילד[ יתעשר בעוד 2-3נקודות.וזה מה שעשוי לקבוע
לו אם יתקבל לקבוצת המחוננים, אם לאו.לפי הגישה ההמתחסדת, אסור ללמד
ילד מאומה, שיתמודד בצורה "טבעית" עם המבחנים הללו.זה לא שמרבית ההורים
עושים.אלא רובם ככולם מדברים על הבחינה, שואלים שאלות.לא זה מה שיקבע אם
הילד יצליח, אלא הנסיבות בעיקר (התרגשות) קריאה איטית מדי,יתכן גם ליקוי
למידה סמוי שלא התגלה. ויש עוד סבות.לכן ההתנפלות על ההצעה שלי לא מובנת.מי שלא רוצה, שלא ישתמש בה.

גרא שכטר
פסיכולוג חינוכי/התפתחותי
מנהל פורום 52 ייעוץ פסיכולוגי.
הורים למחוננים >>
ההתנפלות הזו באמת לא במקום.
11/07/2006 | 23:52
136
הדרך שהצעת זו הדרך הנכונה, ההגיונית והמקובלת לפתור מבחן אמריקאי.
הורים למחוננים >>
מילא ללמד על ערים וראשי ממשלה...
10/07/2006 | 22:30
2
197
עוד אני מבינה, וכמובן רק אם הילד נהנה מהלימוד הזה, ולא בלחץ,
לעבוד על קריאה מהירה... נראה לי שרוב המחוננים ממילא קוראים היטב בכתה ב'...
אבל להגיד לו לנחש את התשובות, זו ממש דרך לעוות את התוצאות.

ואז מה? הילד ילך לתוכנית העשרה שלא מתאימה לו ויגרור תחושת החמצה לאורך כל הדרך.
הורים למחוננים >>
גם אם לא יגידו לאף אחד שום דבר
10/07/2006 | 23:02
1
119
יהיו ילדים שינחשו וילדים שלא. יהיו ילדים שיתקעו בשאלות שהם לא יודעים וכאלה שינחשו, יעברו הלאה ואולי יחזרו אח"כ אם יהיה זמן (כמובן, תלוי במכתכונת הבחינה). באופן כזה, לילדים שמנחשים יש יתרון על אלה שלא (ואם אני לא טועה, בוצע איזה מחקר סטטיסטי לפיו נמצא שבנות מנחשות פחות, לפחות דיברו על זה בעבר), וקשה לי לדמיין קריטריון למחוננות (כלומר, במצב בו מגדירים "מחוננות" לא לפי אינטיליגנציה נטו) שיצדיק את היתרון הזה.
אשר לקריאה מהירה, אם האינפורמציה שלך לגבי מי מחונן ומי לא היא לפי בחינות האיתור, אז לא פלא שנדמה לך שזה כך. אבל יש ילדים מחוננים (לפי מבחני אינטיליגנציה) אשר קצב הקריאה שלהם ממוצע. יש ילדים עם יכולות גבוהות מאוד שבכיתה ב' עדיין לא הפכו לתולעי ספרים.

אני לא חושבת שהורים צריכים להניח לבחינות האיתור לקבוע אם הילד מתאים או לא מתאים. אם הם סבורים כי הוא מתאים, וכי זה יהיה טוב בשבילו, אין סיבה להתייחס לבחינות האלה בכל צורה שונה מאמצעי להשגת מטרה.
הורים למחוננים >>
אני בהחלט מצדיקה הכנה מינימליסטית
11/07/2006 | 00:15
149
מנסיוני, לא הכנתי את בני לחלוטין בשל החשש להלחיץ אותו וזאת היתה טעות.

לא צריך לספק לילדים מבחני דוגמא. צריך להסביר לקראת מה הם הולכים ובהחלט לעודד לנחש. כי כפי שנאמר, יהיו ילדים בעלי בטחון עצמי גבוה שיסתערו על השאלות וינחשו ויהיו ילדים לא פחות אינטילגנטים ואולי אף יותר שיהססו, יקחו את הזמן שלהם ולא ינחשו. זה ממש כפי שבכיתה יש את אלה שמצביעים ועונים על שאלות גם אם הם לא תמיד צודקים. בני מצביע רק כשהוא בטוח שתשובתו נכונה.
הורים למחוננים >>
מסכימה עם הדס מאה אחוז
11/07/2006 | 00:22
105

וחוץ מזה, אני אמרתי לבן שלי בדיוק את אותן המילים שאמרת לבנות שלך.
מדהים לא?
הורים למחוננים >>
אבל !
11/07/2006 | 15:11
9
115
המבחנים האלה לא נועדו כדי שאתם תדעו מי היא הבת שלכם, אלא כדי לסווג אותה לתוכנית לימודים שתהיה מתאימה לה.
אז למה לא להכין אותה ? למה לצאת באמצע ?
המבחנים האלה הם לא בשביל לתלות את התוצאות שלהם על הקיר. יש להם מטרה מאוד מוגדרת. לדעתי, אם את מעוניינת שבתך תהיה בתוכנית העשרה - אין שום סיבה לא להכין אותה. למה שלאחרים יהיה יתרון עליה, ללא שום הצדקה ?
זה בדיוק כמו להתכונן למבחן פסיכומטרי באוניברסיטה. זה לא בשביל האגו. זה בשביל להתקבל לתוכנית.
הורים למחוננים >>
ההבדל הוא שבאוניברסיטה אתה יכול
11/07/2006 | 23:33
8
136
להתאמץ יותר ולהצליח,
אתה מבוגר ואתה יכול להחליט .

להכניס לתוכנית העשרה ילד שלא מתאים ולגרום לו להתאמץ יותר בבי"ס כדי להשלים מה שהחסיר זה עוול לדעתי.
מעניין מי יהיה היזם הראשון שיציע קורסי הכנה למבחני מכון סאלד ?
הורים למחוננים >>
אני מסכימה שזה עוול
11/07/2006 | 23:59
3
107
אבל מה לגבי ילד שלא מתאמץ כלל בבי"ס ומשתעמם שם וסובל נורא? את סבורה כי הוא בהכרח יעבור את הבחינה? זה, בלשון המעטה, לא תמיד המצב.

לא יודעת מי יהיה היזם הראשון, אבל אני כן יכולה להגיד בוודאות מי יהיו הלקוחות הראשונים. רמז - הם לא כותבים כאן
הורים למחוננים >>
הם לא כותבים כאן בגלל ש
12/07/2006 | 00:03
1
115
הם נמצאים רק איפה שיש אנשים שכבר עברו את המבחן וכבר מקוטלגים רשמית

לצערי אני מכירה כמה כאלה
הורים למחוננים >>
הם נמצאים בכל מיני מקומות
12/07/2006 | 00:19
99
וכל מיני חוגים, תרתי משמע.
הורים למחוננים >>
אני לא אהיה הלקוחה -
12/07/2006 | 09:32
94
לא כי אני חושבת שלא צריך להכין, אלא כי אני חושבת שבשביל להתכונן למבחן לא צריך "קורס".
התעשיות האלה נועדו לאנשים שיש להם כסף ואין להם סבלנות לילדים שלהם, אז הם מפצים על כך בזה שקונים להם כל מיני "קורסים" ו-"העשרות" למיניהם וחושבים שהם "משקיעים בילדים".
הורים למחוננים >>
אני כבר מדמינת את רשימת ההורים
11/07/2006 | 23:59
1
134
הארוכה שתחכה בתור להרשם ואת התשלום הגבוה שיהיו מוכנים לשלם

הורים למחוננים >>
12/07/2006 | 00:02
23
אין לך דברים יותר נחמדים לדמיין?
הורים למחוננים >>
אם אני אחליט
12/07/2006 | 09:25
82
שהבת שלי זקוקה ליום העשרה/כתת מחוננים או או משהו אחר  - לא אהסס לעשות כל דבר כדי שהיא תקבל את זה, כולל להכין אותה למבחן. אין בזה שום פסול. אני לא אגיד: "טוב, אם היא מתאימה היא בטח תעבור את הבחינה, גם ללא שום הכנה. ואם היא לא תעבור - כנראה זה לא בשבילה, אין מה להכין אותה". אני לא סומכת על המבחנים האלה, רק על שיקול הדעת שלי, ובהתאם לזה אני אפעל.
הורים למחוננים >>
החוץ מזה מה רע ב"לגרום לילד
12/07/2006 | 09:27
98
להתאמץ יותר בבית ספר..." ?
רוב הילדים ה"רגילים" - אתם יודעים... מתאמצים בבית ספר.
הורים למחוננים >>
אני לא התקבלתי
12/07/2006 | 08:40
206
בדיוק מהסיבה הזו.

אני עברתי שלב ראשון במיון.

את השלב השני לא עברתי כי ניסיתי לענות על תשובה חצי שעה.

פשוט לא הבנתי את העבודה מול שעון.

אח"כ בכיתה ז עשו לנו שוב מבחני מיון, ואז אמא שלי הסבירה לי את זה. את המבחנים ההם כבר עברתי ונאמר לי שאני יכולה לעסוק במה שאני רוצה , כי אני כשרונית בהכל.

זה לא להתכנון למבחן, לדעתי. זה להסביר מה זה מבחן.
הורים למחוננים >>
צודקת. אני נורא רציתי שבתי תצליח
12/07/2006 | 08:41
2
247
בבחינה. מודה ומתוודה. אבל בשום אופן לא הכנתי אותה לבחינה. כשהיא שאלה - מה יהיה אם לא אצליח? אמרתי - אז לא תצליחי, לא נורא. אחרי שהיא התקבלה היא הביעה חשש מכך שהיא תיפרד מחברותיה ליום אחד, אז אמרתי לה: תתחילי ללכת ואם תחליטי שאת לא רוצה - תמיד תוכלי לפרוש (כשבתוך תוכי בוודאי שאני לא רוצה שהיא תפרוש!).

היה לי ברור ועדיין ברור לי: כדי להצליח בחיים, כדי "להגיע רחוק", לא די במיומנויות שכליות, גבוהות ככל שיהיו. יש מאפייני אישיות רבים המנבאים הצלחה בחיים לא פחות (ולדעתי אף יותר) מאינטליגנציה גבוהה: ביטחון עצמי, עצמאות, כישורים חברתיים, שמחת חיים. אינטליגנציה שכלית היא תנאי הכרחי אבל בהחלט לא מספיק להצלחה בחיים!

תפיסתי כאמא, מרגע שהיה ברור לנו שהילדה מבריקה - שלשכל שלה אני לא צריכה לדאוג. יש לה את זה. התפקיד והאחריות שלי כאמא הם לעודד אצלה ולפתח אצלה מיומנויות רגשיות וחברתיות, כפי שציינתי קודם, שבלעדיהן כל היכולות הקוגנטיביות הגבוהות שלה "שוות" הרבה פחות.
הורים למחוננים >>
זוהי תגובה ל"אני המומה" של הדס.
12/07/2006 | 08:42
184
12/07/2006 | 19:43
18

מנהל/ת הפורום

אודות:
יורה נחושתן, הנו הבעלים של "דעת יורה", מפעילת תוכנית לימודי ההעשרה לילדים בשכבות הגיל של כיתות ב' - ה', אם בהוראה יחידנית ואם בקבוצות קטנות ובכיתות גד
עוד...
הודעות אחרונות
20:26 | 25.05.16 Tiger10010
18:14 | 25.05.16 Tiger10010
13:05 | 24.05.16 אורחים בפורום
15:05 | 18.05.16 אורחים בפורום
23:17 | 14.05.16 אורחים בפורום
06:57 | 14.05.16 אורחים בפורום
15:24 | 02.05.16 יהלום29
18:10 | 28.04.16 אמא באה לעולם
17:49 | 27.04.16 אורחים בפורום
19:14 | 20.04.16 Kalinda
חם בפורומים של תפוז
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ