איתור מחוננים ע"י מכון סאלד

מצב
הנושא נעול.

leizera

New member
איתור מחוננים ע"י מכון סאלד

איתור מחוננים ע"י מכון סאלד
שלום בתי עולה לכיתה ב', ובשנה הבאה אמורה לעבור את המבחן של מכון סאלד. במקום מגורינו המסגרת למחוננים היא יום העשרה שבועי ואני מעוניין שתיקח בו חלק. הבנתי שיש טעם בהכנת הילד למתכונת המבחן. האם ניתן לאתר מבחנים דומים ? (במכון סאלד כמובן לא מספקים דוגמאות למבחנים) בתודה מראש אב
 
הדבר הראשון שכדאי לעשות

איתור מחוננים ע"י מכון סאלד
שלום בתי עולה לכיתה ב', ובשנה הבאה אמורה לעבור את המבחן של מכון סאלד. במקום מגורינו המסגרת למחוננים היא יום העשרה שבועי ואני מעוניין שתיקח בו חלק. הבנתי שיש טעם בהכנת הילד למתכונת המבחן. האם ניתן לאתר מבחנים דומים ? (במכון סאלד כמובן לא מספקים דוגמאות למבחנים) בתודה מראש אב
הדבר הראשון שכדאי לעשות
זה להכין למתכונת האמריקאית. מצד אחד - להסביר את שיטת האלימינציה, מצד שני - לברר אם הרב ברירתיות בתוספת הצורך לקרוא את השאלה גורמת לה לבלבול (כלומר, שאלות שאם תשאל אותה בע"פ ותשאיר פתוחות היא תדע לענות בלי שום בעיה, ובאמריקאי תשגה). לאחר מכן, אם יש צורך, לתרגל קריאה מהירה. מכאן, בהתאם לחשיבות שיש לדבר בעיניך, להתחיל להאביס בידע כללי (ערי בירות, ראשי ממשלה, כוכבים).
 

leizera

New member
נועה-תודה על תשובתך - עוד 2 שאלות

הדבר הראשון שכדאי לעשות
זה להכין למתכונת האמריקאית. מצד אחד - להסביר את שיטת האלימינציה, מצד שני - לברר אם הרב ברירתיות בתוספת הצורך לקרוא את השאלה גורמת לה לבלבול (כלומר, שאלות שאם תשאל אותה בע"פ ותשאיר פתוחות היא תדע לענות בלי שום בעיה, ובאמריקאי תשגה). לאחר מכן, אם יש צורך, לתרגל קריאה מהירה. מכאן, בהתאם לחשיבות שיש לדבר בעיניך, להתחיל להאביס בידע כללי (ערי בירות, ראשי ממשלה, כוכבים).
נועה-תודה על תשובתך - עוד 2 שאלות
האם סימון התשובות מבוצע על השאלון, או על דף תשובות נפרד ? האם אלמנט לחץ הזמן הוא משמעותי (כלומר האם לערוך לה בבית "חידונים" תחת סטופר ?) אב
 
אני חושבת שבכיתה ב'

נועה-תודה על תשובתך - עוד 2 שאלות
האם סימון התשובות מבוצע על השאלון, או על דף תשובות נפרד ? האם אלמנט לחץ הזמן הוא משמעותי (כלומר האם לערוך לה בבית "חידונים" תחת סטופר ?) אב
אני חושבת שבכיתה ב'
(כלומר, אני לא יודעת אם בכל מקום בכיתה ב' זה ככה) מסמנים את התשובות בחוברת עצמה, ובבחינה עוברים איתם עם הגבלת הזמן שאלה-שאלה (כלומר, לא יווצר מצב שבו ילד לא הספיק כי הוא נתקע בשאלה מסויימת). ככה שלדעתי מה שבעיקר משחק תפקיד הוא מהירות הקריאה.
 

גרא.

New member
רק עוד דבר קטן ומשמעותי. מאחר

הדבר הראשון שכדאי לעשות
זה להכין למתכונת האמריקאית. מצד אחד - להסביר את שיטת האלימינציה, מצד שני - לברר אם הרב ברירתיות בתוספת הצורך לקרוא את השאלה גורמת לה לבלבול (כלומר, שאלות שאם תשאל אותה בע"פ ותשאיר פתוחות היא תדע לענות בלי שום בעיה, ובאמריקאי תשגה). לאחר מכן, אם יש צורך, לתרגל קריאה מהירה. מכאן, בהתאם לחשיבות שיש לדבר בעיניך, להתחיל להאביס בידע כללי (ערי בירות, ראשי ממשלה, כוכבים).
רק עוד דבר קטן ומשמעותי. מאחר
והבחינה היא בשיטה אמריקאית,ומה שנחשב זה תשובה נכונה,מומלץ להקדיש בתחילת הבחינה לא הרבה שניות בכדי לסמן תשובה סתמית במחצית המבחנים עד הסוף.אם ישאר לילדה זמן ,היא עוברת,מוחקת ב-X תשובה לא נכונה. אם נגמר הזמן לפני שסיימה, היא עשוייה לקבל עוד כמה תשובות נכונות לחשבון התשובות שלה מהתשובות המקריות הללו., בדרך כלל עד 25% מהתשובות באופן מקרי. לפעמים זה מאד משמעותי. כמובן חשוב להסביר ולאמן את הילדה לכך. גרא שכטר פסיכולוג חינוכי/התפתחותי מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי" (52)
 
לפחות למתכונת הבחינה שעושים

רק עוד דבר קטן ומשמעותי. מאחר
והבחינה היא בשיטה אמריקאית,ומה שנחשב זה תשובה נכונה,מומלץ להקדיש בתחילת הבחינה לא הרבה שניות בכדי לסמן תשובה סתמית במחצית המבחנים עד הסוף.אם ישאר לילדה זמן ,היא עוברת,מוחקת ב-X תשובה לא נכונה. אם נגמר הזמן לפני שסיימה, היא עשוייה לקבל עוד כמה תשובות נכונות לחשבון התשובות שלה מהתשובות המקריות הללו., בדרך כלל עד 25% מהתשובות באופן מקרי. לפעמים זה מאד משמעותי. כמובן חשוב להסביר ולאמן את הילדה לכך. גרא שכטר פסיכולוג חינוכי/התפתחותי מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי" (52)
לפחות למתכונת הבחינה שעושים
כאן (באר שבע) בכיתות ב' - זה לא רלוונטי, כי עוברים איתם שאלה שאלה והם לא יכולים לחזור אחורה.
 
כאן ובימים אלו

לפחות למתכונת הבחינה שעושים
כאן (באר שבע) בכיתות ב' - זה לא רלוונטי, כי עוברים איתם שאלה שאלה והם לא יכולים לחזור אחורה.
כאן ובימים אלו
אני חושבת שזו הייתה השנה הראשונה שהעבירו את תלמידי כיתה ב' את בחינות האיתור.
 
../images/Emo45.gif כך היה גם אצלינו.

כאן ובימים אלו
אני חושבת שזו הייתה השנה הראשונה שהעבירו את תלמידי כיתה ב' את בחינות האיתור.
כך היה גם אצלינו.
 
אני המומה .

רק עוד דבר קטן ומשמעותי. מאחר
והבחינה היא בשיטה אמריקאית,ומה שנחשב זה תשובה נכונה,מומלץ להקדיש בתחילת הבחינה לא הרבה שניות בכדי לסמן תשובה סתמית במחצית המבחנים עד הסוף.אם ישאר לילדה זמן ,היא עוברת,מוחקת ב-X תשובה לא נכונה. אם נגמר הזמן לפני שסיימה, היא עשוייה לקבל עוד כמה תשובות נכונות לחשבון התשובות שלה מהתשובות המקריות הללו., בדרך כלל עד 25% מהתשובות באופן מקרי. לפעמים זה מאד משמעותי. כמובן חשוב להסביר ולאמן את הילדה לכך. גרא שכטר פסיכולוג חינוכי/התפתחותי מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי" (52)
אני המומה .
האם זה באמת מה שאתה מייעץ לילד בכתה ב' לעשות, ובכלל כל הרעיון של להתכונן למבחן, העצה היחידה שנתתי לבנות שלי לפני המבחן היא, אם לא נעים לך ואת מרגישה לא נוח (מילים אחרות ללחץ) את יכולה לצאת , את לא מוכרחה להצליח , אנחונ יודעים מי את גם בלי המבחנים.
 
אבל העניין הוא לא מי היא ומה היא

אני המומה .
האם זה באמת מה שאתה מייעץ לילד בכתה ב' לעשות, ובכלל כל הרעיון של להתכונן למבחן, העצה היחידה שנתתי לבנות שלי לפני המבחן היא, אם לא נעים לך ואת מרגישה לא נוח (מילים אחרות ללחץ) את יכולה לצאת , את לא מוכרחה להצליח , אנחונ יודעים מי את גם בלי המבחנים.
אבל העניין הוא לא מי היא ומה היא
אלא האם תזכה להשתתף בתוכנית ההעשרה או לא. אמצעי להשגת המטרה. כמובן שיש ילדים שהתכוננות רק תלחיץ אותם, ואז זה באמת גורם ליותר נזק מתועלת, גם מבחינת השגת המטרה.
 
גם אני המומה !!!

אני המומה .
האם זה באמת מה שאתה מייעץ לילד בכתה ב' לעשות, ובכלל כל הרעיון של להתכונן למבחן, העצה היחידה שנתתי לבנות שלי לפני המבחן היא, אם לא נעים לך ואת מרגישה לא נוח (מילים אחרות ללחץ) את יכולה לצאת , את לא מוכרחה להצליח , אנחונ יודעים מי את גם בלי המבחנים.
גם אני המומה !!!
מדובר בבחינת איתור אוכלוסית ילדים מסוימת אני חושבת שזה ממש עוול ללמד את הילד איך לעבור את המבחן זה עשוי להלחיץ את הילד את ההורה שכבר מהודעתו נשמע מאוד לחוץ ולעוות את התוצאות וכל זה כדי "לזכות" ביום העשרה שבועי . אני חושבת שההורים צריכים לשאול את עצמם אם מדובר בצורך שלהם או אם זה באמת צורך של הילד . אם ההורים עושים זאת כדי להקרא הורים למחוננים אז הם מזיקים מאוד לילד . קיימים היום הרבה חוגי העשרה שאינם נופלים מהחוגים ביום ההעשרה השבועי . במקום ללמד אותה לענות לשאלונים אמריקאים עדיף להשקיע במה שהילדה אוהבת אם היא תעבור מה טוב ואם לא אז לא קרה כלום . חברה שלי כיום רופאה ובמקור לא עברה את הבחינות .
 
מדובר בבחינת איתור לוקה בחסר

גם אני המומה !!!
מדובר בבחינת איתור אוכלוסית ילדים מסוימת אני חושבת שזה ממש עוול ללמד את הילד איך לעבור את המבחן זה עשוי להלחיץ את הילד את ההורה שכבר מהודעתו נשמע מאוד לחוץ ולעוות את התוצאות וכל זה כדי "לזכות" ביום העשרה שבועי . אני חושבת שההורים צריכים לשאול את עצמם אם מדובר בצורך שלהם או אם זה באמת צורך של הילד . אם ההורים עושים זאת כדי להקרא הורים למחוננים אז הם מזיקים מאוד לילד . קיימים היום הרבה חוגי העשרה שאינם נופלים מהחוגים ביום ההעשרה השבועי . במקום ללמד אותה לענות לשאלונים אמריקאים עדיף להשקיע במה שהילדה אוהבת אם היא תעבור מה טוב ואם לא אז לא קרה כלום . חברה שלי כיום רופאה ובמקור לא עברה את הבחינות .
מדובר בבחינת איתור לוקה בחסר
לדעת רבים. הורים רוצים יום העשרה עבור ילדיהם, לאו דווקא על מנת להתקרא "הורה למחונן" (לא שאין כאלה). אשר להכנה ונזק - יש משהו מאוד לא נעים בלא להספיק לענות על השאלות, שאלה אחר שאלה, לא בגלל שאתה לא יכול אלא בגלל שלא הספקת לקרוא.
 

גרא.

New member
הדס והחמישה,הצעתי דרך לשפר מעט

אני המומה .
האם זה באמת מה שאתה מייעץ לילד בכתה ב' לעשות, ובכלל כל הרעיון של להתכונן למבחן, העצה היחידה שנתתי לבנות שלי לפני המבחן היא, אם לא נעים לך ואת מרגישה לא נוח (מילים אחרות ללחץ) את יכולה לצאת , את לא מוכרחה להצליח , אנחונ יודעים מי את גם בלי המבחנים.
הדס והחמישה,הצעתי דרך לשפר מעט
את הציון.לא הצעתי להכין את הילד לבחינה.אם מותר לעשות את זה למשל בבחינה בפסיכומטרית לפני האוניברסיטה ,לא ברורה לי ההתנגדות שלך.יש מעט התחסדות בטענה " אני המומה"..וכי להורים אסור אפשר לילד להצליח בבחינה? מה רע בזה?
 
מכיון ש..

הדס והחמישה,הצעתי דרך לשפר מעט
את הציון.לא הצעתי להכין את הילד לבחינה.אם מותר לעשות את זה למשל בבחינה בפסיכומטרית לפני האוניברסיטה ,לא ברורה לי ההתנגדות שלך.יש מעט התחסדות בטענה " אני המומה"..וכי להורים אסור אפשר לילד להצליח בבחינה? מה רע בזה?
מכיון ש..
הצלחתו בבחינה מקבלת אותו למסלול מסוים ואם המסלול אינו מתאים לו הוא בפרוש יסבול . לא מדובר בסטודנט בוגר מדובר בילד רך בשנים . כיתות המחוננים הינן כיתות תחרותיות הן מצד ההורים והן מצד הילדים שכל הזמן בודקים אותם . לדעתי להכניס ילד שלא מתאים לכיתה ולהריץ אותו כבר מגיל שמונה בגלל שזה מזוהה עם צורך של אחד ההורים שלו זו בפרוש אכזריות. המבחנים מותאמים לילדים בגיל שמונה בצורה שבודקת את סכויי הצלחתם והתאמתם למסלול אז מדוע לנסות להטות את התוצאות ? ובעיקר עם מדובר ביום העשרה שזה בסך הכל חוגים, האם שווה בשביל זה לעשות הכנות ? או שההכנות אינן בפועל בשל השתתפות בחוגים אלא על מנת להקרא "מחונן"
 
עם=אם סליחה על השגיאה

מכיון ש..
הצלחתו בבחינה מקבלת אותו למסלול מסוים ואם המסלול אינו מתאים לו הוא בפרוש יסבול . לא מדובר בסטודנט בוגר מדובר בילד רך בשנים . כיתות המחוננים הינן כיתות תחרותיות הן מצד ההורים והן מצד הילדים שכל הזמן בודקים אותם . לדעתי להכניס ילד שלא מתאים לכיתה ולהריץ אותו כבר מגיל שמונה בגלל שזה מזוהה עם צורך של אחד ההורים שלו זו בפרוש אכזריות. המבחנים מותאמים לילדים בגיל שמונה בצורה שבודקת את סכויי הצלחתם והתאמתם למסלול אז מדוע לנסות להטות את התוצאות ? ובעיקר עם מדובר ביום העשרה שזה בסך הכל חוגים, האם שווה בשביל זה לעשות הכנות ? או שההכנות אינן בפועל בשל השתתפות בחוגים אלא על מנת להקרא "מחונן"
עם=אם סליחה על השגיאה
 
נכון.

מכיון ש..
הצלחתו בבחינה מקבלת אותו למסלול מסוים ואם המסלול אינו מתאים לו הוא בפרוש יסבול . לא מדובר בסטודנט בוגר מדובר בילד רך בשנים . כיתות המחוננים הינן כיתות תחרותיות הן מצד ההורים והן מצד הילדים שכל הזמן בודקים אותם . לדעתי להכניס ילד שלא מתאים לכיתה ולהריץ אותו כבר מגיל שמונה בגלל שזה מזוהה עם צורך של אחד ההורים שלו זו בפרוש אכזריות. המבחנים מותאמים לילדים בגיל שמונה בצורה שבודקת את סכויי הצלחתם והתאמתם למסלול אז מדוע לנסות להטות את התוצאות ? ובעיקר עם מדובר ביום העשרה שזה בסך הכל חוגים, האם שווה בשביל זה לעשות הכנות ? או שההכנות אינן בפועל בשל השתתפות בחוגים אלא על מנת להקרא "מחונן"
נכון.
וכל שכתבת לא מהווה נימוק ללמה לא להכין לבחינה ילד אשר יתכן שמאוד תתאים לו כיתת מחוננים (רק "יתכן", כי זה בהחלט לא תלוי רק במנת משכל).
 
הצלחתו במבחן לא מבטיחה שהמסלול

מכיון ש..
הצלחתו בבחינה מקבלת אותו למסלול מסוים ואם המסלול אינו מתאים לו הוא בפרוש יסבול . לא מדובר בסטודנט בוגר מדובר בילד רך בשנים . כיתות המחוננים הינן כיתות תחרותיות הן מצד ההורים והן מצד הילדים שכל הזמן בודקים אותם . לדעתי להכניס ילד שלא מתאים לכיתה ולהריץ אותו כבר מגיל שמונה בגלל שזה מזוהה עם צורך של אחד ההורים שלו זו בפרוש אכזריות. המבחנים מותאמים לילדים בגיל שמונה בצורה שבודקת את סכויי הצלחתם והתאמתם למסלול אז מדוע לנסות להטות את התוצאות ? ובעיקר עם מדובר ביום העשרה שזה בסך הכל חוגים, האם שווה בשביל זה לעשות הכנות ? או שההכנות אינן בפועל בשל השתתפות בחוגים אלא על מנת להקרא "מחונן"
הצלחתו במבחן לא מבטיחה שהמסלול
למחוננים(העשרה יום בשבוע/כיתת מחוננים) אכן תתאים לו. וגם ההיפך: אי הצלחה בבחינה אינה גוררת אי התאמה למסלול מחוננים.
 
בדיוק, למשל

הצלחתו במבחן לא מבטיחה שהמסלול
למחוננים(העשרה יום בשבוע/כיתת מחוננים) אכן תתאים לו. וגם ההיפך: אי הצלחה בבחינה אינה גוררת אי התאמה למסלול מחוננים.
בדיוק, למשל
אני לא רואה באמת סיבה למה ילד שכן ניחש במבחן מתאים יותר לכיתת מחוננים מילד שלא ניחש וככה היו שאלות שעליהן לא ענה. אבל במבחן - לראשון יש יתרון.
 

גרא.

New member
הממונה על משאבי אנוש,בגישה שכתבתי

מכיון ש..
הצלחתו בבחינה מקבלת אותו למסלול מסוים ואם המסלול אינו מתאים לו הוא בפרוש יסבול . לא מדובר בסטודנט בוגר מדובר בילד רך בשנים . כיתות המחוננים הינן כיתות תחרותיות הן מצד ההורים והן מצד הילדים שכל הזמן בודקים אותם . לדעתי להכניס ילד שלא מתאים לכיתה ולהריץ אותו כבר מגיל שמונה בגלל שזה מזוהה עם צורך של אחד ההורים שלו זו בפרוש אכזריות. המבחנים מותאמים לילדים בגיל שמונה בצורה שבודקת את סכויי הצלחתם והתאמתם למסלול אז מדוע לנסות להטות את התוצאות ? ובעיקר עם מדובר ביום העשרה שזה בסך הכל חוגים, האם שווה בשביל זה לעשות הכנות ? או שההכנות אינן בפועל בשל השתתפות בחוגים אלא על מנת להקרא "מחונן"
הממונה על משאבי אנוש,בגישה שכתבתי
יתכן שהציון הסופי של הילד[ יתעשר בעוד 2-3נקודות.וזה מה שעשוי לקבוע לו אם יתקבל לקבוצת המחוננים, אם לאו.לפי הגישה ההמתחסדת, אסור ללמד ילד מאומה, שיתמודד בצורה "טבעית" עם המבחנים הללו.זה לא שמרבית ההורים עושים.אלא רובם ככולם מדברים על הבחינה, שואלים שאלות.לא זה מה שיקבע אם הילד יצליח, אלא הנסיבות בעיקר (התרגשות) קריאה איטית מדי,יתכן גם ליקוי למידה סמוי שלא התגלה. ויש עוד סבות.לכן ההתנפלות על ההצעה שלי לא מובנת.מי שלא רוצה, שלא ישתמש בה. גרא שכטר פסיכולוג חינוכי/התפתחותי מנהל פורום 52 ייעוץ פסיכולוגי.
 
ההתנפלות הזו באמת לא במקום.

הממונה על משאבי אנוש,בגישה שכתבתי
יתכן שהציון הסופי של הילד[ יתעשר בעוד 2-3נקודות.וזה מה שעשוי לקבוע לו אם יתקבל לקבוצת המחוננים, אם לאו.לפי הגישה ההמתחסדת, אסור ללמד ילד מאומה, שיתמודד בצורה "טבעית" עם המבחנים הללו.זה לא שמרבית ההורים עושים.אלא רובם ככולם מדברים על הבחינה, שואלים שאלות.לא זה מה שיקבע אם הילד יצליח, אלא הנסיבות בעיקר (התרגשות) קריאה איטית מדי,יתכן גם ליקוי למידה סמוי שלא התגלה. ויש עוד סבות.לכן ההתנפלות על ההצעה שלי לא מובנת.מי שלא רוצה, שלא ישתמש בה. גרא שכטר פסיכולוג חינוכי/התפתחותי מנהל פורום 52 ייעוץ פסיכולוגי.
ההתנפלות הזו באמת לא במקום.
הדרך שהצעת זו הדרך הנכונה, ההגיונית והמקובלת לפתור מבחן אמריקאי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה