בקשה למבחן מחוננים מותאם - קיבלנו תשובות ואני תוהה

בקשה למבחן מחוננים מותאם - קיבלנו תשובות ואני תוהה

בקשה למבחן מחוננים מותאם - קיבלנו תשובות ואני תוהה
אם מישהו כאן קיבל התאמות אחרות בשנים עברו,
או טוב יותר - השנה (כי אולי עם שינוי המכון האחראי למבחן נוצרו גם הבדלים אחרים) - אשמח.

אנחנו פנינו בעיקר כדי לקבל הארכת זמן. לוקח לה זמן להתארגן ולהשיב. צירפנו מסמך מהנוירולוג וחוות דעת מהמורה לפי הטפסים המבוקשים. בחלק בו המורה יכלה בחופשיות לכתוב אלו התאמות נחוצות לדעתה, רשמה הארכת זמן וסביבה שקטה.


קיבלנו אישור למבחן מותאם,
קיבלה סימון בגוף המבחן (מכך אני מסיקה שהסימון הוא בטופס נפרד, לא ידעתי). בהחלט יכול לחסוך טעויות,
וקיבלה הפסקות בין חלקי המבחן - בהחלט יכול לסייע ולרענן.

א ב ל לא קיבלה הארכת זמן בעת המבחן, וזה בעצם מה שרצינו עבורה, ומה שגם הנוירולוג וגם המורה ממליצים עליו.

קרה למישהו כאן?
יש מישהו שכן קיבל הארכת זמן כהתאמה, או שזו אינה התאמה מקובלת במבחני מחוננים?

תודה
 
חוצפה וקוצר רואי

בקשה למבחן מחוננים מותאם - קיבלנו תשובות ואני תוהה
אם מישהו כאן קיבל התאמות אחרות בשנים עברו,
או טוב יותר - השנה (כי אולי עם שינוי המכון האחראי למבחן נוצרו גם הבדלים אחרים) - אשמח.

אנחנו פנינו בעיקר כדי לקבל הארכת זמן. לוקח לה זמן להתארגן ולהשיב. צירפנו מסמך מהנוירולוג וחוות דעת מהמורה לפי הטפסים המבוקשים. בחלק בו המורה יכלה בחופשיות לכתוב אלו התאמות נחוצות לדעתה, רשמה הארכת זמן וסביבה שקטה.


קיבלנו אישור למבחן מותאם,
קיבלה סימון בגוף המבחן (מכך אני מסיקה שהסימון הוא בטופס נפרד, לא ידעתי). בהחלט יכול לחסוך טעויות,
וקיבלה הפסקות בין חלקי המבחן - בהחלט יכול לסייע ולרענן.

א ב ל לא קיבלה הארכת זמן בעת המבחן, וזה בעצם מה שרצינו עבורה, ומה שגם הנוירולוג וגם המורה ממליצים עליו.

קרה למישהו כאן?
יש מישהו שכן קיבל הארכת זמן כהתאמה, או שזו אינה התאמה מקובלת במבחני מחוננים?

תודה
חוצפה וקוצר רואי
כל אחד יכול לשלם כסף עבור אבחון וחוות דעת של נוירולוג שכמובן יתן חוו"ד תומכת תמורת 1000 זוזים. המטרה היא לייצר תחרות לא הוגנת במבחן מול ילדים אחרים וזה בזוי בעיני. אם הילד/ה איטית, הרי שזה בודאי יבוא לידי ביטוי גם בכיתת מחוננים שבה קצב הלימוד מהיר דרמטית.. ככה גם פוגעים בסיכויי נבחנים טובים יותר, וגם מייצרים תסכול אצל ילדה שזקוקה לקצב מותאם.
 
איטיות במענה על מבחן לא קשורה לאיטיות בלמידה.

חוצפה וקוצר רואי
כל אחד יכול לשלם כסף עבור אבחון וחוות דעת של נוירולוג שכמובן יתן חוו"ד תומכת תמורת 1000 זוזים. המטרה היא לייצר תחרות לא הוגנת במבחן מול ילדים אחרים וזה בזוי בעיני. אם הילד/ה איטית, הרי שזה בודאי יבוא לידי ביטוי גם בכיתת מחוננים שבה קצב הלימוד מהיר דרמטית.. ככה גם פוגעים בסיכויי נבחנים טובים יותר, וגם מייצרים תסכול אצל ילדה שזקוקה לקצב מותאם.
איטיות במענה על מבחן לא קשורה לאיטיות בלמידה.
וילד שיותר זריז במענה על מבחן מילד אחר, זה בהחלט לא אומר שהוא יותר חכם ממנו. (שלא לדבר על כך שאתה מדבר על קצב לימוד בכיתה - שם מדובר על למידה משמיעה ולא על מהירות כתיבה, או קריאה).
האדם הכי חכם שאי פעם היכרתי (שגם זכה להכרה בגאונותו על ידי פרס בינלאומי) הוא האדם שמדבר הכי לאט שאי פעם היכרתי. מה זה אומר עליו שהוא מדבר לאט? כלום. זה אומר שאין קשר בין כמה מהר אתה מביע את מה שאתה יודע ומבין לבין הכישורים הקוגניטיביים שלך. נכון שמבחני המחוננים מבוססים בין היתר על זריזות, אבל לדעתי זו טעות. אין קשר בין איטיות לבין אינטליגנציה (יתכן שיש קורלציה, אבל אין קשר לפחות במובן שאם אתה יותר איטי משכנך לבחינה, זה ממש ממש ממש לא אומר שהוא יותר חכם ממך, ולמעשה אתה יכול להיות פי 1000 יותר חכם ממנו). אפשר לומר שאלה "נבחנים טובים יותר" במובן שהם טובים יותר בהיבחנות במבחן מבחינת מהירות, אבל אי אפשר לומר שאלה "נבחנים טובים יותר" במובן שהם מחוננים יותר או חכמים יותר - כי הם פשוט לא.
 

דיברגנט

New member
אין קשר בין דיבור איטי לחשיבה מהירה או לפיתרון מבחן בצורה

איטיות במענה על מבחן לא קשורה לאיטיות בלמידה.
וילד שיותר זריז במענה על מבחן מילד אחר, זה בהחלט לא אומר שהוא יותר חכם ממנו. (שלא לדבר על כך שאתה מדבר על קצב לימוד בכיתה - שם מדובר על למידה משמיעה ולא על מהירות כתיבה, או קריאה).
האדם הכי חכם שאי פעם היכרתי (שגם זכה להכרה בגאונותו על ידי פרס בינלאומי) הוא האדם שמדבר הכי לאט שאי פעם היכרתי. מה זה אומר עליו שהוא מדבר לאט? כלום. זה אומר שאין קשר בין כמה מהר אתה מביע את מה שאתה יודע ומבין לבין הכישורים הקוגניטיביים שלך. נכון שמבחני המחוננים מבוססים בין היתר על זריזות, אבל לדעתי זו טעות. אין קשר בין איטיות לבין אינטליגנציה (יתכן שיש קורלציה, אבל אין קשר לפחות במובן שאם אתה יותר איטי משכנך לבחינה, זה ממש ממש ממש לא אומר שהוא יותר חכם ממך, ולמעשה אתה יכול להיות פי 1000 יותר חכם ממנו). אפשר לומר שאלה "נבחנים טובים יותר" במובן שהם טובים יותר בהיבחנות במבחן מבחינת מהירות, אבל אי אפשר לומר שאלה "נבחנים טובים יותר" במובן שהם מחוננים יותר או חכמים יותר - כי הם פשוט לא.
אין קשר בין דיבור איטי לחשיבה מהירה או לפיתרון מבחן בצורה
מהירה, כך שדוגמתך לא רלוונטית ולא מראה כלום.
&nbsp
אני אישית גם נגד כל אלו שמתכוננים למבחן וכך אי אפשר לבחון באמת את מחוננותם בהשוואה למי שהגיע פרייש למבחן כפי שמשרד החינוך רוצה שיקרה.
 
זה ממש נהדר שהיא קיבלה סימון בגוף המבחן,

בקשה למבחן מחוננים מותאם - קיבלנו תשובות ואני תוהה
אם מישהו כאן קיבל התאמות אחרות בשנים עברו,
או טוב יותר - השנה (כי אולי עם שינוי המכון האחראי למבחן נוצרו גם הבדלים אחרים) - אשמח.

אנחנו פנינו בעיקר כדי לקבל הארכת זמן. לוקח לה זמן להתארגן ולהשיב. צירפנו מסמך מהנוירולוג וחוות דעת מהמורה לפי הטפסים המבוקשים. בחלק בו המורה יכלה בחופשיות לכתוב אלו התאמות נחוצות לדעתה, רשמה הארכת זמן וסביבה שקטה.


קיבלנו אישור למבחן מותאם,
קיבלה סימון בגוף המבחן (מכך אני מסיקה שהסימון הוא בטופס נפרד, לא ידעתי). בהחלט יכול לחסוך טעויות,
וקיבלה הפסקות בין חלקי המבחן - בהחלט יכול לסייע ולרענן.

א ב ל לא קיבלה הארכת זמן בעת המבחן, וזה בעצם מה שרצינו עבורה, ומה שגם הנוירולוג וגם המורה ממליצים עליו.

קרה למישהו כאן?
יש מישהו שכן קיבל הארכת זמן כהתאמה, או שזו אינה התאמה מקובלת במבחני מחוננים?

תודה
זה ממש נהדר שהיא קיבלה סימון בגוף המבחן,
ומעלה את השאלה למה זה לא כך לכולם. סימון בטופס אחר סתם מעלה את הסיכוי שילדים יפשלו בלי קשר ליכולות שלהם (נניח יפספסו שאלה, יתחילו לסמן בשורה הלא נכונה - והלך כל החלק הזה של המבחן).
 
כל הקושי במבחן נובע מלחץ הזמן

בקשה למבחן מחוננים מותאם - קיבלנו תשובות ואני תוהה
אם מישהו כאן קיבל התאמות אחרות בשנים עברו,
או טוב יותר - השנה (כי אולי עם שינוי המכון האחראי למבחן נוצרו גם הבדלים אחרים) - אשמח.

אנחנו פנינו בעיקר כדי לקבל הארכת זמן. לוקח לה זמן להתארגן ולהשיב. צירפנו מסמך מהנוירולוג וחוות דעת מהמורה לפי הטפסים המבוקשים. בחלק בו המורה יכלה בחופשיות לכתוב אלו התאמות נחוצות לדעתה, רשמה הארכת זמן וסביבה שקטה.


קיבלנו אישור למבחן מותאם,
קיבלה סימון בגוף המבחן (מכך אני מסיקה שהסימון הוא בטופס נפרד, לא ידעתי). בהחלט יכול לחסוך טעויות,
וקיבלה הפסקות בין חלקי המבחן - בהחלט יכול לסייע ולרענן.

א ב ל לא קיבלה הארכת זמן בעת המבחן, וזה בעצם מה שרצינו עבורה, ומה שגם הנוירולוג וגם המורה ממליצים עליו.

קרה למישהו כאן?
יש מישהו שכן קיבל הארכת זמן כהתאמה, או שזו אינה התאמה מקובלת במבחני מחוננים?

תודה
כל הקושי במבחן נובע מלחץ הזמן
ההתקשקשות של מהו מחונן, ומדוע יש חכמים שהמבחן עושה להם עוול אינם רלבנטיים. זה המבחן שנקבע כמדד להתאמה בין אם זה מוצדק ובין אם זה מופרך.
אי אפשר לבוא לתחרות 100 מטר חתירה ולבקש תוספת זמן מול שחיינים אחרים כיוון שזה יוצר יתרון בלתי הוגן. מאידך, אין צורך בכלל להתחרות ב- 100 מטר חתירה מלכתחילה.

גם אני יכול ללכת לנוירולוג ולהוציר חוות דעת שמצדיקה תוספת זמן של 30% כיוון שלבני לוקח זמן לעבד את הנתונים או לקבל החלטות, אבל זו התנהגות של חנטריש. ככל שיותר אנשים ינקטו בדרך זו, זה יגרור גם אחרים לכך ואז מדובר בפארסה.
 
זה לא נכון שכל הקושי במבחן נובע מלחץ הזמן.

כל הקושי במבחן נובע מלחץ הזמן
ההתקשקשות של מהו מחונן, ומדוע יש חכמים שהמבחן עושה להם עוול אינם רלבנטיים. זה המבחן שנקבע כמדד להתאמה בין אם זה מוצדק ובין אם זה מופרך.
אי אפשר לבוא לתחרות 100 מטר חתירה ולבקש תוספת זמן מול שחיינים אחרים כיוון שזה יוצר יתרון בלתי הוגן. מאידך, אין צורך בכלל להתחרות ב- 100 מטר חתירה מלכתחילה.

גם אני יכול ללכת לנוירולוג ולהוציר חוות דעת שמצדיקה תוספת זמן של 30% כיוון שלבני לוקח זמן לעבד את הנתונים או לקבל החלטות, אבל זו התנהגות של חנטריש. ככל שיותר אנשים ינקטו בדרך זו, זה יגרור גם אחרים לכך ואז מדובר בפארסה.
זה לא נכון שכל הקושי במבחן נובע מלחץ הזמן.
גם עם אינסוף זמן לא תכיר פתאום מילה שאתה לא מכיר, למשל.
זה כן נכון שחלק מהקושי במבחן נובע מלחץ זמן, ולכן זה בעייתי לתת תוספת זמן לחלק מהאנשים (גם אם הם מאובחנים) ולא להתחשב בהשלכות האפשריות שלה על התוצאה. אם רוצים להוריד את מגבלת הזמן צריך למצוא דרך לעשות את זה בלי שזה יפגע בתקפות של התוצאות (למשל לשנות את המבחן לכזה שלא תלוי בזמן).
 
איטיות דורשת כתה טיפולית ושעות פרטניות

בקשה למבחן מחוננים מותאם - קיבלנו תשובות ואני תוהה
אם מישהו כאן קיבל התאמות אחרות בשנים עברו,
או טוב יותר - השנה (כי אולי עם שינוי המכון האחראי למבחן נוצרו גם הבדלים אחרים) - אשמח.

אנחנו פנינו בעיקר כדי לקבל הארכת זמן. לוקח לה זמן להתארגן ולהשיב. צירפנו מסמך מהנוירולוג וחוות דעת מהמורה לפי הטפסים המבוקשים. בחלק בו המורה יכלה בחופשיות לכתוב אלו התאמות נחוצות לדעתה, רשמה הארכת זמן וסביבה שקטה.


קיבלנו אישור למבחן מותאם,
קיבלה סימון בגוף המבחן (מכך אני מסיקה שהסימון הוא בטופס נפרד, לא ידעתי). בהחלט יכול לחסוך טעויות,
וקיבלה הפסקות בין חלקי המבחן - בהחלט יכול לסייע ולרענן.

א ב ל לא קיבלה הארכת זמן בעת המבחן, וזה בעצם מה שרצינו עבורה, ומה שגם הנוירולוג וגם המורה ממליצים עליו.

קרה למישהו כאן?
יש מישהו שכן קיבל הארכת זמן כהתאמה, או שזו אינה התאמה מקובלת במבחני מחוננים?

תודה
איטיות דורשת כתה טיפולית ושעות פרטניות
התשובה לאיטיות היא ממש לא כיתת מחוננים, אלא כתה ייעודית שמתמחה בקשיי לימוד. אדם עם מוגבלות צריך להיות במסגרת תומכת, ולא במסגרת מאתגרת. זה לחלוטין לא מעיד על החוכמה של הילד, אבל זה כן מעיד על בעיה בהסתגלות למסגרת מאתגרת
 
פחחח... אני מבינה שאתה עוסק בחינוך מיוחד

איטיות דורשת כתה טיפולית ושעות פרטניות
התשובה לאיטיות היא ממש לא כיתת מחוננים, אלא כתה ייעודית שמתמחה בקשיי לימוד. אדם עם מוגבלות צריך להיות במסגרת תומכת, ולא במסגרת מאתגרת. זה לחלוטין לא מעיד על החוכמה של הילד, אבל זה כן מעיד על בעיה בהסתגלות למסגרת מאתגרת
פחחח... אני מבינה שאתה עוסק בחינוך מיוחד
שאתה יודע למה בדיוק זקוקה הבת שלה? חבל שלא פגשת את זה שדיברתי עליו שכל כך כל כך הרבה יותר חכם ממך, ואז נראה אותך מדבר על מוגבלות.
 
יודע גם למה את זקוקה...אבל אציע כבר בדיסקרטיות המתבקשת

פחחח... אני מבינה שאתה עוסק בחינוך מיוחד
שאתה יודע למה בדיוק זקוקה הבת שלה? חבל שלא פגשת את זה שדיברתי עליו שכל כך כל כך הרבה יותר חכם ממך, ואז נראה אותך מדבר על מוגבלות.
יודע גם למה את זקוקה...אבל אציע כבר בדיסקרטיות המתבקשת
 

דיברגנט חדש

Well-known member
פחחח... אני מבינה שאתה עוסק בחינוך מיוחד

פחחח... אני מבינה שאתה עוסק בחינוך מיוחד
שאתה יודע למה בדיוק זקוקה הבת שלה? חבל שלא פגשת את זה שדיברתי עליו שכל כך כל כך הרבה יותר חכם ממך, ואז נראה אותך מדבר על מוגבלות.
דיבור איטי לא מחייב כתיבה איטית, כך שדוגמתך עליו לא רלוונטית לנושא המדובר.
 
רק בשביל אלה שקוראים כאן,

איטיות דורשת כתה טיפולית ושעות פרטניות
התשובה לאיטיות היא ממש לא כיתת מחוננים, אלא כתה ייעודית שמתמחה בקשיי לימוד. אדם עם מוגבלות צריך להיות במסגרת תומכת, ולא במסגרת מאתגרת. זה לחלוטין לא מעיד על החוכמה של הילד, אבל זה כן מעיד על בעיה בהסתגלות למסגרת מאתגרת
רק בשביל אלה שקוראים כאן,
כי אני ממש לא מעוניינת להתנצח איתך.
בכיתת המחוננים של הבת שלי, יש ילד שמקבל תוספת זמן בבחינות. זה ילד שבולט בחוכמה ובכריזמה שלו. אין לו שום צורך בחינוך מיוחד ובמסגרת תומכת.
יש בכיתה גם ילד על הספקטרום האוטיסטי, וגם הוא משתלב.
אז הורים לילדים עם לקויות למידה, אל תחששו. הילדים האלה נקלטים בכיתות מחוננים בלי בעיות מיוחדות.
 
גם בר אילן לא נותן הארכות

בקשה למבחן מחוננים מותאם - קיבלנו תשובות ואני תוהה
אם מישהו כאן קיבל התאמות אחרות בשנים עברו,
או טוב יותר - השנה (כי אולי עם שינוי המכון האחראי למבחן נוצרו גם הבדלים אחרים) - אשמח.

אנחנו פנינו בעיקר כדי לקבל הארכת זמן. לוקח לה זמן להתארגן ולהשיב. צירפנו מסמך מהנוירולוג וחוות דעת מהמורה לפי הטפסים המבוקשים. בחלק בו המורה יכלה בחופשיות לכתוב אלו התאמות נחוצות לדעתה, רשמה הארכת זמן וסביבה שקטה.


קיבלנו אישור למבחן מותאם,
קיבלה סימון בגוף המבחן (מכך אני מסיקה שהסימון הוא בטופס נפרד, לא ידעתי). בהחלט יכול לחסוך טעויות,
וקיבלה הפסקות בין חלקי המבחן - בהחלט יכול לסייע ולרענן.

א ב ל לא קיבלה הארכת זמן בעת המבחן, וזה בעצם מה שרצינו עבורה, ומה שגם הנוירולוג וגם המורה ממליצים עליו.

קרה למישהו כאן?
יש מישהו שכן קיבל הארכת זמן כהתאמה, או שזו אינה התאמה מקובלת במבחני מחוננים?

תודה
גם בר אילן לא נותן הארכות
 
מחונן עם גלגלי עזר? לא סביר

בקשה למבחן מחוננים מותאם - קיבלנו תשובות ואני תוהה
אם מישהו כאן קיבל התאמות אחרות בשנים עברו,
או טוב יותר - השנה (כי אולי עם שינוי המכון האחראי למבחן נוצרו גם הבדלים אחרים) - אשמח.

אנחנו פנינו בעיקר כדי לקבל הארכת זמן. לוקח לה זמן להתארגן ולהשיב. צירפנו מסמך מהנוירולוג וחוות דעת מהמורה לפי הטפסים המבוקשים. בחלק בו המורה יכלה בחופשיות לכתוב אלו התאמות נחוצות לדעתה, רשמה הארכת זמן וסביבה שקטה.


קיבלנו אישור למבחן מותאם,
קיבלה סימון בגוף המבחן (מכך אני מסיקה שהסימון הוא בטופס נפרד, לא ידעתי). בהחלט יכול לחסוך טעויות,
וקיבלה הפסקות בין חלקי המבחן - בהחלט יכול לסייע ולרענן.

א ב ל לא קיבלה הארכת זמן בעת המבחן, וזה בעצם מה שרצינו עבורה, ומה שגם הנוירולוג וגם המורה ממליצים עליו.

קרה למישהו כאן?
יש מישהו שכן קיבל הארכת זמן כהתאמה, או שזו אינה התאמה מקובלת במבחני מחוננים?

תודה
מחונן עם גלגלי עזר? לא סביר
מי שזקוק לזמן נוסף, יתכבד וישאר בחינוך הרגיל. יש מספיק ילדים סופר מוכשרים ללא צורך בתוספת זמן ושאר ירקות. אין סיבה למהול כתה מואצת בגורמים מאטים... שהרי זו הסיבה ששולחים אותם למסגרת חינוכית מואצת ומאתגרת יותר. נחמד שיש אוטיסט, דיסלקט דיסגרף ודיסקלקול במערכת לשם הפוליטקלי קורקט...אבל אפשר להסתדר גם בלעדיהם. אם הם אכן נבונים, לא זה מה שיפגע בעתידם
 
וואו, הדיסגרף שהיה איתנו בתלפיות היה סופר-גאון,

מחונן עם גלגלי עזר? לא סביר
מי שזקוק לזמן נוסף, יתכבד וישאר בחינוך הרגיל. יש מספיק ילדים סופר מוכשרים ללא צורך בתוספת זמן ושאר ירקות. אין סיבה למהול כתה מואצת בגורמים מאטים... שהרי זו הסיבה ששולחים אותם למסגרת חינוכית מואצת ומאתגרת יותר. נחמד שיש אוטיסט, דיסלקט דיסגרף ודיסקלקול במערכת לשם הפוליטקלי קורקט...אבל אפשר להסתדר גם בלעדיהם. אם הם אכן נבונים, לא זה מה שיפגע בעתידם
וואו, הדיסגרף שהיה איתנו בתלפיות היה סופר-גאון,
הכניס למדינה מיליונים, ופיאר את שמה בעזרת ההמצאות שלו והסטארט-אפים שהקים (בנוסף לשירות הצבאי הארוך שלו שבו הוא תרם לה). לא להיות בכיתת מחוננים לא יפגע בעתיד של אף מחונן, אבל זה ינעים לו את ההווה.
הטעות הכי גדולה שאפשר לעשות היא לקבל לתכניות מחוננים למיניהן רק ילדים "רגילים". מחוננים רבים הם לא רגילים, וזה כנראה גם לא במקרה - כנראה יש איזשהו קשר בין הבעיות האלה לבין המחוננות שלהם. אתה מבקש לסנן החוצה את הגאונים בשם ה"רגילים". העיקר שיפנו עוד קצת מקום לילדים שלך, גם אם הם לא ממש גאוני הדור (אבל "אין להם צורך בתוספת זמן ושאר ירקות". וואו! שמעתי שמקבלים על זה פרס נובל. בטח גם הכתב שלהם ממש יפה. עוד סימן לגאונות על...).
 
לפעמים סיגר הוא רק סיגר

וואו, הדיסגרף שהיה איתנו בתלפיות היה סופר-גאון,
הכניס למדינה מיליונים, ופיאר את שמה בעזרת ההמצאות שלו והסטארט-אפים שהקים (בנוסף לשירות הצבאי הארוך שלו שבו הוא תרם לה). לא להיות בכיתת מחוננים לא יפגע בעתיד של אף מחונן, אבל זה ינעים לו את ההווה.
הטעות הכי גדולה שאפשר לעשות היא לקבל לתכניות מחוננים למיניהן רק ילדים "רגילים". מחוננים רבים הם לא רגילים, וזה כנראה גם לא במקרה - כנראה יש איזשהו קשר בין הבעיות האלה לבין המחוננות שלהם. אתה מבקש לסנן החוצה את הגאונים בשם ה"רגילים". העיקר שיפנו עוד קצת מקום לילדים שלך, גם אם הם לא ממש גאוני הדור (אבל "אין להם צורך בתוספת זמן ושאר ירקות". וואו! שמעתי שמקבלים על זה פרס נובל. בטח גם הכתב שלהם ממש יפה. עוד סימן לגאונות על...).
לפעמים סיגר הוא רק סיגר
לא כל דיסגרף הוא גאון ולא כל דיסלקט מבריק... היכולת לשבת מול דף, לקרוא מהר להבין מהר ולתת מענה מהיר יותר מ- 90% מהאחרים מעידה על משהו. ברור שאפשר לחשוב על מבחן השוואתי שונה, אבל זה הכי טוב שמצאו בעת הזו. מי שלא מסוגל להבריק במבחן לא מספיק טוב ביחס לפול הקיים. זה לא מגמד אותו, רק אומר שזה לא המקצה שלו
 
אתה רוצה לסנן אותו אם הוא דיסגרף,

לפעמים סיגר הוא רק סיגר
לא כל דיסגרף הוא גאון ולא כל דיסלקט מבריק... היכולת לשבת מול דף, לקרוא מהר להבין מהר ולתת מענה מהיר יותר מ- 90% מהאחרים מעידה על משהו. ברור שאפשר לחשוב על מבחן השוואתי שונה, אבל זה הכי טוב שמצאו בעת הזו. מי שלא מסוגל להבריק במבחן לא מספיק טוב ביחס לפול הקיים. זה לא מגמד אותו, רק אומר שזה לא המקצה שלו
אתה רוצה לסנן אותו אם הוא דיסגרף,
בין אם הוא גאון ובין אם לא. לקרוא מהר מעיד על משהו? הצחקת אותי. יש קורסים לקריאה מהירה - כולם יוצאים משם גאונים?
המטרה בהתאמות היא להימנע מסינון על סמך גורמים לא רלבנטיים - למשל כמו מהירות קריאה. המטרה פה היא לא למצוא את מי שעושה את המבחן הנתון הכי מהר, אלא להשתמש במבחן כדי לאתר את מי שהכי חכם. אז למי שאספקט מסוים במבחן הופך אותו למבחן שאינו מתאים עבורו מנסים לתקן את האספקט הזה כך שהמבחן כן יהיה מתאים, זה הכל.
אין שום קשר בין הביצוע במבחן לבין מהירות ועומק הק-ל-י-ט-ה של הילד. מחונן הוא לא מי שכותב וקורא הכי מהר, אלא מי שקולט ומבין הכי טוב, ובהמשך יוכל להשתמש בקליטה וההבנה הזאת כדי להפיק תוצרים מקוריים שמבטאים את הידע וההבנה שלו.
אם הילדים שלך קוראים וכותבים מאוד מהר אני ממליצה להם לפנות לכיוונים כמו קצרנות, הקלדה, תמלול, וכו' - שם הכישורים האלה מאוד יועילו. אבל למחוננות אין קשר.
 
על פניו תפיסה מהירה אינה הצד החזק שלך (גנטי ככל הנראה)

אתה רוצה לסנן אותו אם הוא דיסגרף,
בין אם הוא גאון ובין אם לא. לקרוא מהר מעיד על משהו? הצחקת אותי. יש קורסים לקריאה מהירה - כולם יוצאים משם גאונים?
המטרה בהתאמות היא להימנע מסינון על סמך גורמים לא רלבנטיים - למשל כמו מהירות קריאה. המטרה פה היא לא למצוא את מי שעושה את המבחן הנתון הכי מהר, אלא להשתמש במבחן כדי לאתר את מי שהכי חכם. אז למי שאספקט מסוים במבחן הופך אותו למבחן שאינו מתאים עבורו מנסים לתקן את האספקט הזה כך שהמבחן כן יהיה מתאים, זה הכל.
אין שום קשר בין הביצוע במבחן לבין מהירות ועומק הק-ל-י-ט-ה של הילד. מחונן הוא לא מי שכותב וקורא הכי מהר, אלא מי שקולט ומבין הכי טוב, ובהמשך יוכל להשתמש בקליטה וההבנה הזאת כדי להפיק תוצרים מקוריים שמבטאים את הידע וההבנה שלו.
אם הילדים שלך קוראים וכותבים מאוד מהר אני ממליצה להם לפנות לכיוונים כמו קצרנות, הקלדה, תמלול, וכו' - שם הכישורים האלה מאוד יועילו. אבל למחוננות אין קשר.
על פניו תפיסה מהירה אינה הצד החזק שלך (גנטי ככל הנראה)
המבחן לא מכיל שום משימות שדורשות העמקה, אלא משימות שדורשות הספק. אם תעניקי זמן בלתי מוגבל כמעט כל ילד יצליח בו ברמה גבוהה. הקונספט של המבחן הוא לבחון מי מסוגל לאתגרים לא מעמיקים אלה בזמן נתון. את לא מבסוטה מהרעיון הזה ואולי את גם צודקת, אבל זה המבחן לטוב ולרע. אם את סבורה שיש שיטה טובה יותר דסקסי את זה עם הגורמים הרלבנטיים. בנטרול גורם הזמן למבחן מסוג זה אין כל משמעות. הפסיכומטרי זהה למבחן זה וכפי שאת ודאי יודעת הוא 95% מבוסס על זמן
 
הפסיכומטרי ל-א זהה למבחן הזה בכלל.

על פניו תפיסה מהירה אינה הצד החזק שלך (גנטי ככל הנראה)
המבחן לא מכיל שום משימות שדורשות העמקה, אלא משימות שדורשות הספק. אם תעניקי זמן בלתי מוגבל כמעט כל ילד יצליח בו ברמה גבוהה. הקונספט של המבחן הוא לבחון מי מסוגל לאתגרים לא מעמיקים אלה בזמן נתון. את לא מבסוטה מהרעיון הזה ואולי את גם צודקת, אבל זה המבחן לטוב ולרע. אם את סבורה שיש שיטה טובה יותר דסקסי את זה עם הגורמים הרלבנטיים. בנטרול גורם הזמן למבחן מסוג זה אין כל משמעות. הפסיכומטרי זהה למבחן זה וכפי שאת ודאי יודעת הוא 95% מבוסס על זמן
הפסיכומטרי ל-א זהה למבחן הזה בכלל.
אם המבחן לא היה מכיל שום משימות שדורשות העמקה, הוא לא היה מבחן מחוננים.
זה ל-א נכון שכמעט כל ילד יצליח אם יעניקו זמן בלתי מוגבל. השאלות הן שאלות חשיבה, כמו אנלוגיות בין מילים, וכו', שחלקן דורשות גם ידע, למשל אוצר מילים. אם אתה לא מצליח להבין את הקשר בין מילים (שדורש חשיבה) ולא מכיר את המילים (דורש ידע) גם אינסוף זמן לא יספיק לך כדי לענות נכון על השאלה. הקונספט של המבחן הוא לא מי מצליח בשאלות פשוטות מספיק מהר, אלא מקסימום מי מצליח בשאלות חשיבה וידע מספיק מהר.
הגורמים האחראים הם אלה שמחליטים אילו התאמות יקבלו כך שלא ייפגע התוקף של המבחן - וככל הנראה כנראה אכן לא נוטים לתת הארכת זמן, אולי כי הם לא יודעים איך לשקלל ציון עם הארכה. אבל אין ש-ו-ם קשר בין זה לבין "מחוננים עם גלגלי עזר" - אפשר להיות עם שלל לקויות ועדיין להיות מחונן. הבעייה שלי בהודעה שלך הייתה הפסילה שלך של האפשרות שאפשר להיות מחונן בכיתת מחוננים וגם עם לקויות כאלה או אחרות (שאף פירטת) - ואלה שטויות. (וכמו כן אין קשר בין התאמות שהם צריכים במבחנים לבין התפקוד שלהם בכיתה, מהירות הקליטה שלהם, וכו').

אין לי שמץ של מושג כמה הפקטור של הזמן בפסיכומטרי חשוב - עשיתי אותו לפני שנים, ולא זכור לי לחץ מיוחד של זמן. היה לי זמן לאכול בין פרקים, לצאת לשירותים וכו'.
 
למעלה