רכז שילוב מחוננים- האם ביה"ס מחוייב למנות?

רכז שילוב מחוננים- האם ביה"ס מחוייב למנות?

רכז שילוב מחוננים- האם ביה"ס מחוייב למנות?
שלום,
דברתי היום עם המנהל החדש של ביה"ס היסודי של ילדיי.
שאלתי מי רכז המחוננים אצלנו.
הוא קצת הופתע מהשאלה ואמר שאין לנו כזה.
אמרתי שלמיטב ידיעתי הם מחויבים למנות מישהו לתפקיד.
אמר שזה לא ידוע לו ושמשרד החינוך שולח הרבה דברים וכנראה לא את הכל ניתן לקרוא או ליישם. מין תשובה עמומה ומתחמקת.
בקיצור, אני מבינה שאין לביהס רצון להתעסק עם הנושא.
כיום המחוננים הספורים בביהס (ג-ו 7 ילדים מתוכם שניים שלי)
בעצם לא מקבלים שום העשרה פרטנית בביהס וגם אין רכז שילוב מחוננים שמתווך את הנושא לצוות או דואג להם.
היועצת אינה מתעניינת בנושא (ולא בשום דבר בעצם).
ילד אחד שלי מסיים כיתה ו' השנה- 6 שנות שעמום- כבר לא רלבנטי.
השני- מסיים כיתה ג' ולפנינו עוד 3 שנים וחצי של ייאוש שם.
וכאן נכנסת השאלה:
1.האם יש למישהו לינק למקור לפיו ביהס מחוייב לדאוג למנות רכז שילוב מחוננים?
2. האם מותר לביהס להקצות 0 שעות פרטני לחזקים באופן עקבי?
הילדים נובלים משיעמום בביהס, 0 אתגר לימודי.
וחמור מכך- מפתחים דפוסי בטלנות שספק אם אפשר יהיה לשרש אותם בהמשך. זה הכי מפחיד אותי.
מתרגלים לא לעשות כלום. פשוט שומכלום.
הילד הצעיר כבר הודיע לי שזה בסדר מצדו כי הוא "אוהב לנוח".
אשמח לכל התייחסות בעניין הכאוב הזה.
תודה רבה.
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
אני לא בטוחה שבית הספר מחויב לתת שעות העשרה למחוננים

רכז שילוב מחוננים- האם ביה"ס מחוייב למנות?
שלום,
דברתי היום עם המנהל החדש של ביה"ס היסודי של ילדיי.
שאלתי מי רכז המחוננים אצלנו.
הוא קצת הופתע מהשאלה ואמר שאין לנו כזה.
אמרתי שלמיטב ידיעתי הם מחויבים למנות מישהו לתפקיד.
אמר שזה לא ידוע לו ושמשרד החינוך שולח הרבה דברים וכנראה לא את הכל ניתן לקרוא או ליישם. מין תשובה עמומה ומתחמקת.
בקיצור, אני מבינה שאין לביהס רצון להתעסק עם הנושא.
כיום המחוננים הספורים בביהס (ג-ו 7 ילדים מתוכם שניים שלי)
בעצם לא מקבלים שום העשרה פרטנית בביהס וגם אין רכז שילוב מחוננים שמתווך את הנושא לצוות או דואג להם.
היועצת אינה מתעניינת בנושא (ולא בשום דבר בעצם).
ילד אחד שלי מסיים כיתה ו' השנה- 6 שנות שעמום- כבר לא רלבנטי.
השני- מסיים כיתה ג' ולפנינו עוד 3 שנים וחצי של ייאוש שם.
וכאן נכנסת השאלה:
1.האם יש למישהו לינק למקור לפיו ביהס מחוייב לדאוג למנות רכז שילוב מחוננים?
2. האם מותר לביהס להקצות 0 שעות פרטני לחזקים באופן עקבי?
הילדים נובלים משיעמום בביהס, 0 אתגר לימודי.
וחמור מכך- מפתחים דפוסי בטלנות שספק אם אפשר יהיה לשרש אותם בהמשך. זה הכי מפחיד אותי.
מתרגלים לא לעשות כלום. פשוט שומכלום.
הילד הצעיר כבר הודיע לי שזה בסדר מצדו כי הוא "אוהב לנוח".
אשמח לכל התייחסות בעניין הכאוב הזה.
תודה רבה.
אני לא בטוחה שבית הספר מחויב לתת שעות העשרה למחוננים
אצלנו אין רכזת מחוננים, יש רכזת צרכים מיוחדים, ותחת הכותרת הזו נכללים גם הילדים מחוננים. על הנייר.
בפועל אין אצלנו העשרות לילדים מחוננים במסגרת בית הספר בכלל.
רכזת הצרכים המיוחדים בבית הספר שלנו היא אישה מקסימה מאוד, תראפיסטית באומנות בהכשרתה, וכשהמחונן הפרטי שלי התמודד עם קשיים רגשיים משמעותיים, חלק מהתייחסות בית הספר לנושא הייתה לתת לו שעה אישית איתה בשבוע במשך שנה. מעבר לזה אין התייחסות לנושא המחוננות בבית הספר, לא באופן כללי ולא דרך הרכזת.
עם זאת, אני לא כל כך יודעת למה את מתכוונת כשאת אומרת "דפוסי בטלנות". זה נכון שהצעיר המחונן (כיתה ה') מגיע בלי שיעורים הביתה, אבל זה רק כי הוא מקפיד מאוד לסיים אותם כבר בכיתה. הוא כן לומד למבחנים, בעיקר כאלו שצריך לזכור בהם יותר חומר. זה נכון שרוב שעות אחה"צ הוא לא עושה דברים שקשורים ללמידה, אבל אני לא ממש רואה כאן בעיה. הוא עושה דברים אחרים ובעיניי גם עדיפים.
הבכור שלי (אותר ביסודי כ"רק" מצטיין, היום הוא בכיתה ט') גם היה מסיים ביסודי את שיעורי הבית כבר בכיתה, היה לומד עוד פחות מהצעיר לבחינות, ותמיד היה תלמיד מצטיין. דפוסי הלמידה שלו השתנו מקצה לקצה כשעלה לחטיבה, התקבל לכיתת מופ"ת, והיום הוא עדיין תלמיד מצטיין ביותר, אבל עובד מאוד קשה בשביל זה. הלימודים ביסודי פשוט לא הצריכו את זה ממנו.
 

דיברגנט

New member
שעה אישית איתה בשבוע במשך שנה זה המון ומאוד מבורך

אני לא בטוחה שבית הספר מחויב לתת שעות העשרה למחוננים
אצלנו אין רכזת מחוננים, יש רכזת צרכים מיוחדים, ותחת הכותרת הזו נכללים גם הילדים מחוננים. על הנייר.
בפועל אין אצלנו העשרות לילדים מחוננים במסגרת בית הספר בכלל.
רכזת הצרכים המיוחדים בבית הספר שלנו היא אישה מקסימה מאוד, תראפיסטית באומנות בהכשרתה, וכשהמחונן הפרטי שלי התמודד עם קשיים רגשיים משמעותיים, חלק מהתייחסות בית הספר לנושא הייתה לתת לו שעה אישית איתה בשבוע במשך שנה. מעבר לזה אין התייחסות לנושא המחוננות בבית הספר, לא באופן כללי ולא דרך הרכזת.
עם זאת, אני לא כל כך יודעת למה את מתכוונת כשאת אומרת "דפוסי בטלנות". זה נכון שהצעיר המחונן (כיתה ה') מגיע בלי שיעורים הביתה, אבל זה רק כי הוא מקפיד מאוד לסיים אותם כבר בכיתה. הוא כן לומד למבחנים, בעיקר כאלו שצריך לזכור בהם יותר חומר. זה נכון שרוב שעות אחה"צ הוא לא עושה דברים שקשורים ללמידה, אבל אני לא ממש רואה כאן בעיה. הוא עושה דברים אחרים ובעיניי גם עדיפים.
הבכור שלי (אותר ביסודי כ"רק" מצטיין, היום הוא בכיתה ט') גם היה מסיים ביסודי את שיעורי הבית כבר בכיתה, היה לומד עוד פחות מהצעיר לבחינות, ותמיד היה תלמיד מצטיין. דפוסי הלמידה שלו השתנו מקצה לקצה כשעלה לחטיבה, התקבל לכיתת מופ"ת, והיום הוא עדיין תלמיד מצטיין ביותר, אבל עובד מאוד קשה בשביל זה. הלימודים ביסודי פשוט לא הצריכו את זה ממנו.
שעה אישית איתה בשבוע במשך שנה זה המון ומאוד מבורך
אגב, לגבי שאלתך על בטלנות, אנסה להשיב במקומה, שהילדים לא מפתחים הרגלי למידה ורגילים שהכל בא להם בקלות בלי להתאמץ, כך שבהינתן משהו קצת קשה, הם, אפילו, לא יטרחו לנסות לפתור וישר ירימו ידיים.
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
כן, אבל זה לא היה מתוקף היותו מחונן. זה היה מתוקף קשיים

שעה אישית איתה בשבוע במשך שנה זה המון ומאוד מבורך
אגב, לגבי שאלתך על בטלנות, אנסה להשיב במקומה, שהילדים לא מפתחים הרגלי למידה ורגילים שהכל בא להם בקלות בלי להתאמץ, כך שבהינתן משהו קצת קשה, הם, אפילו, לא יטרחו לנסות לפתור וישר ירימו ידיים.
כן, אבל זה לא היה מתוקף היותו מחונן. זה היה מתוקף קשיים
חברתיים ורגשיים חמורים ביותר, מהם המערכת התעלמה במשך שנתיים עד שזה הגיע למצב קיצון, ממנו הם כבר לא יכלו יותר להרשות לעצמם להתעלם. האמת שזה לא היה שנה, זה היה בערך מינואר עד סוף שנה"ל. אח"כ גם זה הופסק.
ומצטערת לסתור לך את התיאוריה היפה לגבי הרגלי למידה. היא אמנם תקפה לגבי חלק מהילדים, אבל ממש ממש לא לגבי כולם. לראיה הבכור שלי, שבהחלט היה נטול הרגלי למידה במהלך היסודי, מהסיבה הפשוטה שלא נדרשה ממנו למידה. היה מכין את שיעורי הבית בבית הספר, לבחינות הייתה למידה מינימלית אם בכלל.
היום הוא בכיתה ט' מופ"ת והתמונה שונה לחלוטין. לא רק שפיתח מיומנויות והרגלי למידה בהצלחה, הוא גם משלב אותם עם 15 שעות שחייה בשבוע, ועדיין מצליח להגיע לממוצע של מעל 96 בכיתת מופ"ת, שנה שלישית ברציפות. אז הוא בהחלט הצליח לפתח הרגלי למידה יעילים, ודי בקלות, ברגע שהתנאים השתנו והצורך נוצר.
 
הפוך, תודה רבה על המענה המפורט

אני לא בטוחה שבית הספר מחויב לתת שעות העשרה למחוננים
אצלנו אין רכזת מחוננים, יש רכזת צרכים מיוחדים, ותחת הכותרת הזו נכללים גם הילדים מחוננים. על הנייר.
בפועל אין אצלנו העשרות לילדים מחוננים במסגרת בית הספר בכלל.
רכזת הצרכים המיוחדים בבית הספר שלנו היא אישה מקסימה מאוד, תראפיסטית באומנות בהכשרתה, וכשהמחונן הפרטי שלי התמודד עם קשיים רגשיים משמעותיים, חלק מהתייחסות בית הספר לנושא הייתה לתת לו שעה אישית איתה בשבוע במשך שנה. מעבר לזה אין התייחסות לנושא המחוננות בבית הספר, לא באופן כללי ולא דרך הרכזת.
עם זאת, אני לא כל כך יודעת למה את מתכוונת כשאת אומרת "דפוסי בטלנות". זה נכון שהצעיר המחונן (כיתה ה') מגיע בלי שיעורים הביתה, אבל זה רק כי הוא מקפיד מאוד לסיים אותם כבר בכיתה. הוא כן לומד למבחנים, בעיקר כאלו שצריך לזכור בהם יותר חומר. זה נכון שרוב שעות אחה"צ הוא לא עושה דברים שקשורים ללמידה, אבל אני לא ממש רואה כאן בעיה. הוא עושה דברים אחרים ובעיניי גם עדיפים.
הבכור שלי (אותר ביסודי כ"רק" מצטיין, היום הוא בכיתה ט') גם היה מסיים ביסודי את שיעורי הבית כבר בכיתה, היה לומד עוד פחות מהצעיר לבחינות, ותמיד היה תלמיד מצטיין. דפוסי הלמידה שלו השתנו מקצה לקצה כשעלה לחטיבה, התקבל לכיתת מופ"ת, והיום הוא עדיין תלמיד מצטיין ביותר, אבל עובד מאוד קשה בשביל זה. הלימודים ביסודי פשוט לא הצריכו את זה ממנו.
הפוך, תודה רבה על המענה המפורט
 

tomi32

New member
ההרגל לא להתאמץ לא קשור למחוננות

רכז שילוב מחוננים- האם ביה"ס מחוייב למנות?
שלום,
דברתי היום עם המנהל החדש של ביה"ס היסודי של ילדיי.
שאלתי מי רכז המחוננים אצלנו.
הוא קצת הופתע מהשאלה ואמר שאין לנו כזה.
אמרתי שלמיטב ידיעתי הם מחויבים למנות מישהו לתפקיד.
אמר שזה לא ידוע לו ושמשרד החינוך שולח הרבה דברים וכנראה לא את הכל ניתן לקרוא או ליישם. מין תשובה עמומה ומתחמקת.
בקיצור, אני מבינה שאין לביהס רצון להתעסק עם הנושא.
כיום המחוננים הספורים בביהס (ג-ו 7 ילדים מתוכם שניים שלי)
בעצם לא מקבלים שום העשרה פרטנית בביהס וגם אין רכז שילוב מחוננים שמתווך את הנושא לצוות או דואג להם.
היועצת אינה מתעניינת בנושא (ולא בשום דבר בעצם).
ילד אחד שלי מסיים כיתה ו' השנה- 6 שנות שעמום- כבר לא רלבנטי.
השני- מסיים כיתה ג' ולפנינו עוד 3 שנים וחצי של ייאוש שם.
וכאן נכנסת השאלה:
1.האם יש למישהו לינק למקור לפיו ביהס מחוייב לדאוג למנות רכז שילוב מחוננים?
2. האם מותר לביהס להקצות 0 שעות פרטני לחזקים באופן עקבי?
הילדים נובלים משיעמום בביהס, 0 אתגר לימודי.
וחמור מכך- מפתחים דפוסי בטלנות שספק אם אפשר יהיה לשרש אותם בהמשך. זה הכי מפחיד אותי.
מתרגלים לא לעשות כלום. פשוט שומכלום.
הילד הצעיר כבר הודיע לי שזה בסדר מצדו כי הוא "אוהב לנוח".
אשמח לכל התייחסות בעניין הכאוב הזה.
תודה רבה.
ההרגל לא להתאמץ לא קשור למחוננות
זה המצב במערכת החינוך, בוודאי ביסודי, אם כי יש הבדל בין בתי ספר ויש כאלו בהם לא דורשים כלום לעומת אחרים בהם לפחות בחלק מהמקצועות דורשים קצת השקעה. הבעיה במערכת, במורים וגם בהורים שברוב חוצפתם מבקשים "הנחות" כשלנסיך מעט קשה.
בעיני לנסוחת לשנות את המערכת לטובת הילדים שלך זו מלחמת דון קישוט וחבל על האנרגיה. את ההרגל להתאמץ צריך להקנות בפעילויות מחוץ לבית הספר.
אצל הבכור שלי (ט') עד השנה זה היה מוסיקה והשנה התחיל ללמוד מתמטיקה באונ' הפתוחה, מה שדורש ממנו מעט להשקיע.
 
הבן שלך לא בתכנית ייחודית בחטיבה?

ההרגל לא להתאמץ לא קשור למחוננות
זה המצב במערכת החינוך, בוודאי ביסודי, אם כי יש הבדל בין בתי ספר ויש כאלו בהם לא דורשים כלום לעומת אחרים בהם לפחות בחלק מהמקצועות דורשים קצת השקעה. הבעיה במערכת, במורים וגם בהורים שברוב חוצפתם מבקשים "הנחות" כשלנסיך מעט קשה.
בעיני לנסוחת לשנות את המערכת לטובת הילדים שלך זו מלחמת דון קישוט וחבל על האנרגיה. את ההרגל להתאמץ צריך להקנות בפעילויות מחוץ לבית הספר.
אצל הבכור שלי (ט') עד השנה זה היה מוסיקה והשנה התחיל ללמוד מתמטיקה באונ' הפתוחה, מה שדורש ממנו מעט להשקיע.
הבן שלך לא בתכנית ייחודית בחטיבה?
גם בה לא דורשים השקעה?
אצלנו בהחלט דורשים השקעה.
 

דיברגנט

New member
כשם הפורום


השאלה לא הופנתה אליך.
אבל אתה מוזמן לענות לגבי הילד שלך - באיזו תכנית הוא?
כשם הפורום
 
לא מבינה איך זה התאפשר בעבר.

עד אשתקד היה אפשר
כיום, העיריות עושות בעיות
לא מבינה איך זה התאפשר בעבר.
לא היו מספיק ילדים מהעיר כדי למלא כיתת מחוננים? כי ברור שלילדים מהעיר יש עדיפות. או שזה התאפשר רק על ידי רמאות כמו רישום תושבות בעיר אחרת?
 

דיברגנט

New member
ע"י רמאות גם אפשר היום

לא מבינה איך זה התאפשר בעבר.
לא היו מספיק ילדים מהעיר כדי למלא כיתת מחוננים? כי ברור שלילדים מהעיר יש עדיפות. או שזה התאפשר רק על ידי רמאות כמו רישום תושבות בעיר אחרת?
ע"י רמאות גם אפשר היום
עד אשתקד, אם הראת קבלה לבי"ס איזורי, העיריות לא עשו בעיות.
 
למעלה