איי קיו 145 לילדה בת 4

מצב
הנושא נעול.
איי קיו 145 לילדה בת 4

איי קיו 145 לילדה בת 4
היום ולאחר הפנייה של הגננת ואגף משרד החינוך בעיר, לצורך הדלגה, מטרום חובה לחובה
ערכנו איבחון פרטי ונמצא כי הילדה עם איי קיו 145.
חשוב להדגיש כי עבורנו כהורים אין באיבחון כל חדש (למעט המספר)ניתן לומר שכבר ידענו מהשבוע הראשון להיוולדה כי מדובר בילדה מיוחדת, ולא היה לנו ספק כי תאובחן כמחוננת.

אם היה ניתן לבצע הדלגה ללא דרישת איבחון, הרי שלא היינו עושים אותו.

לטענת המאבחנת
מבחינה שכלית ויכולות קוגנטיביות הילדה בהחלט יכולה להתאים לכיתה א
אך מאחר ואין אפשרות כזו להדלגה של שנתיים היא ממליצה לצרפה לחטיבה צעירה.

אנו כהורים לא מבינים את המשמעות של הדברים ונשמח לקבל עצות וניסיון מצידכם.
תודה
 

אנטי 1

New member
אני יכול לומר לכם שבתור הורים לילד מחונן קיבלנו החלטה מושכלת

איי קיו 145 לילדה בת 4
היום ולאחר הפנייה של הגננת ואגף משרד החינוך בעיר, לצורך הדלגה, מטרום חובה לחובה
ערכנו איבחון פרטי ונמצא כי הילדה עם איי קיו 145.
חשוב להדגיש כי עבורנו כהורים אין באיבחון כל חדש (למעט המספר)ניתן לומר שכבר ידענו מהשבוע הראשון להיוולדה כי מדובר בילדה מיוחדת, ולא היה לנו ספק כי תאובחן כמחוננת.

אם היה ניתן לבצע הדלגה ללא דרישת איבחון, הרי שלא היינו עושים אותו.

לטענת המאבחנת
מבחינה שכלית ויכולות קוגנטיביות הילדה בהחלט יכולה להתאים לכיתה א
אך מאחר ואין אפשרות כזו להדלגה של שנתיים היא ממליצה לצרפה לחטיבה צעירה.

אנו כהורים לא מבינים את המשמעות של הדברים ונשמח לקבל עצות וניסיון מצידכם.
תודה
אני יכול לומר לכם שבתור הורים לילד מחונן קיבלנו החלטה מושכלת
לא לשנות לו מסלול חיים ולא להדליג אותו כיתות, להשאיר אותו במסגרות הרגילות
ולחזק אותו בחוגים ובהעשרה שאינה קשורה במסגרת הרגילה וזאת כדי שירכוש מיומנויות
חברתיות ולא יהפוך להיות "אאוטסיידר" כמו רוב המחוננים, בלי לפגוע כמובן.
השיקול דעת הזה הוכיח את עצמו מצויין, בזמן שרוב חבריו המחוננים של, הבן שלנו,
היו בכיתות מיוחדות ומסגרות מיוחדות להם הוא למד בבית ספר רגיל והלך לאחר
שעות הבית ספר להעשרות.
היום הוא בוגר תואר ראשון בפיזיקה בהצטיינות ומתחיל בקרוב תואר שני.
בחר ללכת לתואר ראשון במסגרת עתודה צבאית, כבר עושה תפקיד מצויין בצבא שיתן
לו פור גדול להמשך.
בין לבין הוא מלמד ומתרגל פיזיקה ומתמטיקה לתלמידים לקראת בגרויות.
 
מנקודת מבטי

איי קיו 145 לילדה בת 4
היום ולאחר הפנייה של הגננת ואגף משרד החינוך בעיר, לצורך הדלגה, מטרום חובה לחובה
ערכנו איבחון פרטי ונמצא כי הילדה עם איי קיו 145.
חשוב להדגיש כי עבורנו כהורים אין באיבחון כל חדש (למעט המספר)ניתן לומר שכבר ידענו מהשבוע הראשון להיוולדה כי מדובר בילדה מיוחדת, ולא היה לנו ספק כי תאובחן כמחוננת.

אם היה ניתן לבצע הדלגה ללא דרישת איבחון, הרי שלא היינו עושים אותו.

לטענת המאבחנת
מבחינה שכלית ויכולות קוגנטיביות הילדה בהחלט יכולה להתאים לכיתה א
אך מאחר ואין אפשרות כזו להדלגה של שנתיים היא ממליצה לצרפה לחטיבה צעירה.

אנו כהורים לא מבינים את המשמעות של הדברים ונשמח לקבל עצות וניסיון מצידכם.
תודה
מנקודת מבטי
היי,
נקודת מבט קצת אחרת, ברשותך.
הבן שלי מאד בלט קוגנטיבית מגיל צעיר, בכל מסגרת שהיה בה.
כיום בן 8 וחצי, מסיים כיתה ב', עבר כמובן את מבחני המחוננים.
עם זאת, לקראת כיתה א, בהיותו יליד אוקטובר, דווקא קבלתי החלטה להשאירו שנה נוספת בגן, משום שמבחינת בשלות רגשית, לדעתי הוא לא התאים לעלות לכיתה א',
בוודאי שלא להיות בין הצעירים בכיתה (זה בא לביטוי פיזית וגם רגשית).
לציין, שיחד אתו נשארו בגן שנה נוספת שלושה ילדים נוספים (ילידי אוקטובר-דצמבר).
לתפיסתי אין לאן למהר, ואם אין בשלות רגשית, אז גם היכולות הקוגנטיביות לא ימומשו. זאת ועוד, כשאין בשלות רגשית אז גם חברתית קשה ומאד מתסכל.
ילדים "מבריקים" ישתעממו במערכת הרגילה,
בין אם הם לומדים שנה קדימה מגילם, בין אם לא (שיטת הלימוד, הקצב האיטי וכו').
דווקא הגן הוא המקום לפתח את הדמיון והיצירתיות, הרבה יותר מביה"ס.
בקיצור, אני נגד הדלגה, אלא במקרים סופר חריגים, בהם הילד גדול פיזית ביחס לשאר בני גילו + מפותח רגשית ביחס לבני גילו + קוגניציה גבוהה ביחס לבני גילו.
אצלנו כאמור לא התקיימו שני התנאים הראשונים ולכן לא רק שלא שקלנו הדלגה, גם נתנו לו שנה נוספת להנות מהילדות, מהגן. זו המתנה הגדולה ביותר שקיבל.
ככה התחיל את כיתה א' ברגל ימין, בשל, ומצליח להשתלב יפה מבחינה חברתית (מה שממש לא מובן מאליו אצל מחוננים, שבדרך כלל סובלים מפער גדול בין השכל לרגש ומתקשים להשתלב חברתית).
אגב, ההחלטה שלי התקבלה בזמנו אחרי שיחות עם הרבה הורים שהיו בדילמה הזו. נכון שכל מקרה לגופו, והורה יודע הכי טוב מה מתאים לילדו, אבל ממה שהתרשמתי, לא היה הורה אחד שבדיעבד הצטער על שנה נוספת בגן.
לעומת זאת היו הורים שהדליגו והצטערו כי הילד לא מצא את מקומו מבחינה חברתית. לא היה בשל פיזית ורגשית וסחב פערים כאלה מכיתה א' אל השנים הבאות.
אבל שוב, זו נקודת מבטי ודעתי הצנועה בלבד, וברור לי שישנם הורים שיחשבו אחרת.
בכל מקרה שיהיה בהצלחה רבה במה שתבחרו.
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
גם אנחנו השארנו מחונן שנה נוספת בגן חובה
בזמנו בכלל לא

מנקודת מבטי
היי,
נקודת מבט קצת אחרת, ברשותך.
הבן שלי מאד בלט קוגנטיבית מגיל צעיר, בכל מסגרת שהיה בה.
כיום בן 8 וחצי, מסיים כיתה ב', עבר כמובן את מבחני המחוננים.
עם זאת, לקראת כיתה א, בהיותו יליד אוקטובר, דווקא קבלתי החלטה להשאירו שנה נוספת בגן, משום שמבחינת בשלות רגשית, לדעתי הוא לא התאים לעלות לכיתה א',
בוודאי שלא להיות בין הצעירים בכיתה (זה בא לביטוי פיזית וגם רגשית).
לציין, שיחד אתו נשארו בגן שנה נוספת שלושה ילדים נוספים (ילידי אוקטובר-דצמבר).
לתפיסתי אין לאן למהר, ואם אין בשלות רגשית, אז גם היכולות הקוגנטיביות לא ימומשו. זאת ועוד, כשאין בשלות רגשית אז גם חברתית קשה ומאד מתסכל.
ילדים "מבריקים" ישתעממו במערכת הרגילה,
בין אם הם לומדים שנה קדימה מגילם, בין אם לא (שיטת הלימוד, הקצב האיטי וכו').
דווקא הגן הוא המקום לפתח את הדמיון והיצירתיות, הרבה יותר מביה"ס.
בקיצור, אני נגד הדלגה, אלא במקרים סופר חריגים, בהם הילד גדול פיזית ביחס לשאר בני גילו + מפותח רגשית ביחס לבני גילו + קוגניציה גבוהה ביחס לבני גילו.
אצלנו כאמור לא התקיימו שני התנאים הראשונים ולכן לא רק שלא שקלנו הדלגה, גם נתנו לו שנה נוספת להנות מהילדות, מהגן. זו המתנה הגדולה ביותר שקיבל.
ככה התחיל את כיתה א' ברגל ימין, בשל, ומצליח להשתלב יפה מבחינה חברתית (מה שממש לא מובן מאליו אצל מחוננים, שבדרך כלל סובלים מפער גדול בין השכל לרגש ומתקשים להשתלב חברתית).
אגב, ההחלטה שלי התקבלה בזמנו אחרי שיחות עם הרבה הורים שהיו בדילמה הזו. נכון שכל מקרה לגופו, והורה יודע הכי טוב מה מתאים לילדו, אבל ממה שהתרשמתי, לא היה הורה אחד שבדיעבד הצטער על שנה נוספת בגן.
לעומת זאת היו הורים שהדליגו והצטערו כי הילד לא מצא את מקומו מבחינה חברתית. לא היה בשל פיזית ורגשית וסחב פערים כאלה מכיתה א' אל השנים הבאות.
אבל שוב, זו נקודת מבטי ודעתי הצנועה בלבד, וברור לי שישנם הורים שיחשבו אחרת.
בכל מקרה שיהיה בהצלחה רבה במה שתבחרו.
גם אנחנו השארנו מחונן שנה נוספת בגן חובה
בזמנו בכלל לא
הבנו שהוא מחונן, למרות שמגיל שנתיים בערך כל גננת שפגשה אותו דיברה איתנו על פער בין קוגניטיבי לרגשי. אנחנו לא ממש הבנו על מה הן מדברות, אבל מבחינה רגשית היה לנו ברור שעדיף לו להישאר עוד שנה בגן חובה (יליד סוף אוקטובר). הוא אמנם עלה לכיתה א' קורא וכותב בשטף, בחשבון היה מעל כולם, אבל דווקא זה השאיר אותו פנוי להתמודד עם סוגיות רגשיות וחברתיות.
עד כמה הוא מחונן הבנו רק במהלך כיתה ג', כשעבר אבחון פסיכולוגי פרטי, אבל לרגע אחד אני לא מתחרטת שהוא נשאר שנה נוספת בגן חובה. לדעתי הקשיים הרגשיים שלו רק היו מחמירים בלי השנה הזו.
לכן גם כשהציעו לנו "להקפיץ" אותו שנה בבית הספר, מאוד מהר דחינו את האופציה הזו. אנחנו חושבים שזה לא מה שייתן מענה אמיתי לצרכים באף מישור.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
הדלגה או לא?

איי קיו 145 לילדה בת 4
היום ולאחר הפנייה של הגננת ואגף משרד החינוך בעיר, לצורך הדלגה, מטרום חובה לחובה
ערכנו איבחון פרטי ונמצא כי הילדה עם איי קיו 145.
חשוב להדגיש כי עבורנו כהורים אין באיבחון כל חדש (למעט המספר)ניתן לומר שכבר ידענו מהשבוע הראשון להיוולדה כי מדובר בילדה מיוחדת, ולא היה לנו ספק כי תאובחן כמחוננת.

אם היה ניתן לבצע הדלגה ללא דרישת איבחון, הרי שלא היינו עושים אותו.

לטענת המאבחנת
מבחינה שכלית ויכולות קוגנטיביות הילדה בהחלט יכולה להתאים לכיתה א
אך מאחר ואין אפשרות כזו להדלגה של שנתיים היא ממליצה לצרפה לחטיבה צעירה.

אנו כהורים לא מבינים את המשמעות של הדברים ונשמח לקבל עצות וניסיון מצידכם.
תודה
הדלגה או לא?
לדעתי כדאי לתת לילדה להיות בין בני גילה ובודאי שבשלב זה של חייה. אפשר בהחלט לתת לה תוספות כחוגים שונים העוסקים בפיתוח החשיבה ובהרחבת הידע.
בהצלחה בכל שתחליטו.
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
חטיבה צעירה זה פשוט גן חובה שהוא בתוך בית הספר

איי קיו 145 לילדה בת 4
היום ולאחר הפנייה של הגננת ואגף משרד החינוך בעיר, לצורך הדלגה, מטרום חובה לחובה
ערכנו איבחון פרטי ונמצא כי הילדה עם איי קיו 145.
חשוב להדגיש כי עבורנו כהורים אין באיבחון כל חדש (למעט המספר)ניתן לומר שכבר ידענו מהשבוע הראשון להיוולדה כי מדובר בילדה מיוחדת, ולא היה לנו ספק כי תאובחן כמחוננת.

אם היה ניתן לבצע הדלגה ללא דרישת איבחון, הרי שלא היינו עושים אותו.

לטענת המאבחנת
מבחינה שכלית ויכולות קוגנטיביות הילדה בהחלט יכולה להתאים לכיתה א
אך מאחר ואין אפשרות כזו להדלגה של שנתיים היא ממליצה לצרפה לחטיבה צעירה.

אנו כהורים לא מבינים את המשמעות של הדברים ונשמח לקבל עצות וניסיון מצידכם.
תודה
חטיבה צעירה זה פשוט גן חובה שהוא בתוך בית הספר
והילדים עולים ממנו יחד לכיתה א'. בד"כ הם לומדים במבנה פיזי שמשותף לגן ולכיתה א', ובהפסקות הם שוהים יחד בחצר משותפת ובמרחב משותף.
לעיתים יש יותר דגש על פן אורייני בגן חובה שהוא בחטיבה צעירה, אבל זה ממש לא מחייב. ייתכן ובמסגרת כזו יתנו לה יותר להשתתף בשיעורי שפה וחשבון של כיתה א', אבל זה לא יפתור את הקושי אלא רק ידחה אותו בשנה קדימה.
 
הבת שלי היא הקטנה בכיתה.

איי קיו 145 לילדה בת 4
היום ולאחר הפנייה של הגננת ואגף משרד החינוך בעיר, לצורך הדלגה, מטרום חובה לחובה
ערכנו איבחון פרטי ונמצא כי הילדה עם איי קיו 145.
חשוב להדגיש כי עבורנו כהורים אין באיבחון כל חדש (למעט המספר)ניתן לומר שכבר ידענו מהשבוע הראשון להיוולדה כי מדובר בילדה מיוחדת, ולא היה לנו ספק כי תאובחן כמחוננת.

אם היה ניתן לבצע הדלגה ללא דרישת איבחון, הרי שלא היינו עושים אותו.

לטענת המאבחנת
מבחינה שכלית ויכולות קוגנטיביות הילדה בהחלט יכולה להתאים לכיתה א
אך מאחר ואין אפשרות כזו להדלגה של שנתיים היא ממליצה לצרפה לחטיבה צעירה.

אנו כהורים לא מבינים את המשמעות של הדברים ונשמח לקבל עצות וניסיון מצידכם.
תודה
הבת שלי היא הקטנה בכיתה.
לא הדלגנו. היא פשוט נולדה בסוף השנתון שלה. בנוסף, היא נולדה לפני הזמן (פגית), כך שהיתה קטנה מכולם גם פיסית במידה משמעותית.
חשבתי להשאיר אותה שנה נוספת בגן, אבל הגננת וגם פסיכולוגית הגן התעקשו שאני טועה, ובעלי הצטרף אליהן.
לימודית לא היתה שום בעיה, להיפך. חברתית היה קשה מאוד. בהתחלה היו בנות שקראו לה "התינוקת", והיא לא הצליחה להשתלב במשחקי חצר וספורט. במהלך כיתה ג' העברנו אותה כיתה, ואז המצב השתפר בהרבה. ביישוב שלנו אין אפשרות לכיתת מחוננים בביה"ס היסודי, כך שרק בכיתה ז', בכיתת המחוננים, היא מאושרת גם חברתית.
כמובן שאין לי דרך לדעת מה היה קורה אם היינו משאירים אותה שנה בגן, אבל קחו בחשבון את כל הבעיות שנוצרות כשהילדה קטנה בהרבה מכל האחרים בכיתה.
 
ממליצה לבדוק את המסגרת הזו

איי קיו 145 לילדה בת 4
היום ולאחר הפנייה של הגננת ואגף משרד החינוך בעיר, לצורך הדלגה, מטרום חובה לחובה
ערכנו איבחון פרטי ונמצא כי הילדה עם איי קיו 145.
חשוב להדגיש כי עבורנו כהורים אין באיבחון כל חדש (למעט המספר)ניתן לומר שכבר ידענו מהשבוע הראשון להיוולדה כי מדובר בילדה מיוחדת, ולא היה לנו ספק כי תאובחן כמחוננת.

אם היה ניתן לבצע הדלגה ללא דרישת איבחון, הרי שלא היינו עושים אותו.

לטענת המאבחנת
מבחינה שכלית ויכולות קוגנטיביות הילדה בהחלט יכולה להתאים לכיתה א
אך מאחר ואין אפשרות כזו להדלגה של שנתיים היא ממליצה לצרפה לחטיבה צעירה.

אנו כהורים לא מבינים את המשמעות של הדברים ונשמח לקבל עצות וניסיון מצידכם.
תודה
ממליצה לבדוק את המסגרת הזו
אמנם הם פועלים בשרון (סוג של אריקה לנדאו) - אם זה באזור שלך אז כדאי לבדוק
unicoola.co.il
 
עונה מהנסיון שלי.

איי קיו 145 לילדה בת 4
היום ולאחר הפנייה של הגננת ואגף משרד החינוך בעיר, לצורך הדלגה, מטרום חובה לחובה
ערכנו איבחון פרטי ונמצא כי הילדה עם איי קיו 145.
חשוב להדגיש כי עבורנו כהורים אין באיבחון כל חדש (למעט המספר)ניתן לומר שכבר ידענו מהשבוע הראשון להיוולדה כי מדובר בילדה מיוחדת, ולא היה לנו ספק כי תאובחן כמחוננת.

אם היה ניתן לבצע הדלגה ללא דרישת איבחון, הרי שלא היינו עושים אותו.

לטענת המאבחנת
מבחינה שכלית ויכולות קוגנטיביות הילדה בהחלט יכולה להתאים לכיתה א
אך מאחר ואין אפשרות כזו להדלגה של שנתיים היא ממליצה לצרפה לחטיבה צעירה.

אנו כהורים לא מבינים את המשמעות של הדברים ונשמח לקבל עצות וניסיון מצידכם.
תודה
עונה מהנסיון שלי.
הבת שלי בגן חובה בחטיבה צעירה. בפועל היום לומדים לקרוא ולכתוב כמעט לגמרי כבר בגן חובה (בחטיבה הצעירה ראיתי את זה קורה, בבית הספר השני של הבנות שלי ראיתי שמניחים פחות או יותר שזה המצב). זה אומר שלמי שמדלג על גן חובה בלי להיות בו בימינו, עלולים להיות קשיים בכיתה א' (וזה קרה לבת השנייה שלנו, שהגיעה באמצע גן חובה), בלי קשר ליכולות הקוגניטיביות שלו - כי סומכים שם על כך שהילדים למדו את הדברים בגן חובה. אז אם הילדה שלך עוד לא יודעת לקרוא ולכתוב, רצוי לא להכניס אותה לכיתה א'.
אישית, אני דילגתי על גן חובה (וזה לא הפריע לי בהמשך להיכנס לכיתת מחוננים, וכו'), אבל נדמה לי שהייתי בטרום חובה שהוא גם טרום חובה וגם גן חובה, כך שקיבלתי את התוכן של גן חובה, וגם נראה לי שבימיי היו לומדים לקרוא בכיתה א', ולא בגן חובה.
בנוסף, בחטיבה הצעירה אצלנו, לפחות, יש מה שנקרא "דו-גילי" - שעות שבהן גן חובה וילדי א' נמצאים יחד (אולי יש גם משהו עם ב', לא יודעת), כך שאם זה המצב גם אצלכם, היא אכן תזכה גם לאינטראקציה עם ילדים גדולים יותר.
לגבי הדלגה של שנתיים - לדעתי זה מאוד מאוד לא מומלץ מבחינה חברתית. אני, כאמור, הייתי צעירה (ילידת סוף דצמבר - אז לא נכנסתי לשנתון ולכן נאלצתי לדלג על גן חובה. היום אצלנו לפחות נכנסים לשנתון עד סוף דצמבר), ולא היו לי בעיות חברתיות כתוצאה מההדלגה. אבל היו אצלנו ילדים צעירים ממני שקפצו כיתה, ואולי זה מקרי אבל באמת היה פער בולט ברמת הבגרות בין יתר הילדים לבינם. לא עניין של אינטליגנציה - לא היה להם קושי בלימודים או משהו בסגנון - הם פשוט היו מאוד ילדותיים (ורבים מילדי כיתת מחוננים הם גם ככה די ילדותיים, אז הם היו אפילו יותר...). אני חושבת שלהקפיץ שתי כיתות זה כבר ממש בעייתי מבחינה חברתית, כי אפילו אם הילדים כן בוגרים, הילדים יתקשו להתייחס אליהם כאל שווים ולא כאל קטנים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה