רוצה לחלוק, וגם לקטר קצת.

מצב
הנושא נעול.
רוצה לחלוק, וגם לקטר קצת.

רוצה לחלוק, וגם לקטר קצת.
ילדה שבכיתה הרגילה תמיד הצטיינה מאוד בקלות, הגיעה לכיתת מחוננים בכיתה ז' עם הרבה מוטיבציה להמשיך להצטיין.
באופן אישי לא נראה לי אסון לא לקבל 100 בכל המבחנים, ומה שחשוב בעיני זו חדוות הלמידה והקשרים החברתיים הנהדרים בכיתה. עדיין, זו היתה השאיפה שלה, וזה נתן לה דרייב להשקיע.
מסתבר שבבית הספר שלה מתקיים בסוף כל שנה טקס מצטיינים בית ספרי, וכל ילדי בית הספר שהשיגו ממוצא שנתי של 95 או יותר, מקבלים תעודה ומדליה. ילדי כיתות המחוננים צריכים ממוצע 93 ומעלה.
הרעיון יפה כשלעצמו, והטקס מנציח תלמיד שנהרג באסון פסטיבל ערד.
בטקס המאוד מכובד, מעלים לבמה את הילדים המצטיינים לפי סדר הכיתות. בכל שיכבה כיתות 1ו2 הן הכיתה המדעית, והכיתה המדעית טכנולוגית. הכיתה האחרונה, היא כיתת המחוננים. באופן גורף, מכל אחת משתי הכיתות הראשונות עולים לבמה עשרה תלמידים, או יותר. מהכיתות הבאות יש בין 0 ל 3 תלמידים מצטיינים, ומכיתת המחוננים כמעט כל ילדי הכיתה.
בכיתה של הבת שלי מתוך 20 ילדים רק שלושה לא קיבלו תעודת הצטיינות.
הילדה כבר לא חושבת ששווה להתאמץ בשביל להצטיין. גם במינימום השקעה, היא תקבל בדיוק את אותן תעודות, ואותה מדליה.
אני מקווה שזה לא יפגע לה במוטיבציה, יש לה כמה מורים ממש נהדרים ולפחות במקצועות שלהם היא בטוח תמשיך להשקיע.
פשוט נראה לי ממש פיספוס שנסיון לעידוד הצטיינות, משיג תוצאה הפוכה.
 

tomi32

New member
מסכים, וחושב שהבעיה חמורה משהצגת

רוצה לחלוק, וגם לקטר קצת.
ילדה שבכיתה הרגילה תמיד הצטיינה מאוד בקלות, הגיעה לכיתת מחוננים בכיתה ז' עם הרבה מוטיבציה להמשיך להצטיין.
באופן אישי לא נראה לי אסון לא לקבל 100 בכל המבחנים, ומה שחשוב בעיני זו חדוות הלמידה והקשרים החברתיים הנהדרים בכיתה. עדיין, זו היתה השאיפה שלה, וזה נתן לה דרייב להשקיע.
מסתבר שבבית הספר שלה מתקיים בסוף כל שנה טקס מצטיינים בית ספרי, וכל ילדי בית הספר שהשיגו ממוצא שנתי של 95 או יותר, מקבלים תעודה ומדליה. ילדי כיתות המחוננים צריכים ממוצע 93 ומעלה.
הרעיון יפה כשלעצמו, והטקס מנציח תלמיד שנהרג באסון פסטיבל ערד.
בטקס המאוד מכובד, מעלים לבמה את הילדים המצטיינים לפי סדר הכיתות. בכל שיכבה כיתות 1ו2 הן הכיתה המדעית, והכיתה המדעית טכנולוגית. הכיתה האחרונה, היא כיתת המחוננים. באופן גורף, מכל אחת משתי הכיתות הראשונות עולים לבמה עשרה תלמידים, או יותר. מהכיתות הבאות יש בין 0 ל 3 תלמידים מצטיינים, ומכיתת המחוננים כמעט כל ילדי הכיתה.
בכיתה של הבת שלי מתוך 20 ילדים רק שלושה לא קיבלו תעודת הצטיינות.
הילדה כבר לא חושבת ששווה להתאמץ בשביל להצטיין. גם במינימום השקעה, היא תקבל בדיוק את אותן תעודות, ואותה מדליה.
אני מקווה שזה לא יפגע לה במוטיבציה, יש לה כמה מורים ממש נהדרים ולפחות במקצועות שלהם היא בטוח תמשיך להשקיע.
פשוט נראה לי ממש פיספוס שנסיון לעידוד הצטיינות, משיג תוצאה הפוכה.
מסכים, וחושב שהבעיה חמורה משהצגת
הבעיה העיקרית בעיני אינה עם אלו שהציונים שלהם נושקים ל-100 (ובעיני, לא נכון לעודד פרפקציוניזם של 99 לעומת 97 ואלו הסטנדרטים הנדרשים כדי לקבוע מצטיינים בכיתת מחוננים בחטיבה), אלא עם השלושה שלא עולים לבמה. המשמעות מבחינתם ומבחינת שאר ילדי הכיתה היא שטקס המצטיינים בעיקר מדגיש מי הכי גרועים בכיתה (ואולי לא מתאימים לה?).
בבית הספר של הבן שלי מפרסמים שמות מצטיינים ומצטיינים יתרה, אבל את שמות הילדים בכיתה של בני לא מפרסמים בדיוק מהסיבה הזו שכמעט כולם שם עמדו ברף. יש להם את כל החיים להתחרות בציונים, לא חייבים להתחיל בכיתה ח' כשזה פוגע במיעוט שאינו מצטיין.
אגב, נדמה לי שגם הבית שלך בכיתה ח' ואצלנו יש בגיל הזה מוטיבציה לקבל ציונים טובים לקראת הקבלה למגמות תחרותיות בתיכון (שוב, אני מניח שאין הבדל כשהציונים ממילא מאד גבוהרים ובעיני כך ראוי).
 
היא בכיתה ז',

מסכים, וחושב שהבעיה חמורה משהצגת
הבעיה העיקרית בעיני אינה עם אלו שהציונים שלהם נושקים ל-100 (ובעיני, לא נכון לעודד פרפקציוניזם של 99 לעומת 97 ואלו הסטנדרטים הנדרשים כדי לקבוע מצטיינים בכיתת מחוננים בחטיבה), אלא עם השלושה שלא עולים לבמה. המשמעות מבחינתם ומבחינת שאר ילדי הכיתה היא שטקס המצטיינים בעיקר מדגיש מי הכי גרועים בכיתה (ואולי לא מתאימים לה?).
בבית הספר של הבן שלי מפרסמים שמות מצטיינים ומצטיינים יתרה, אבל את שמות הילדים בכיתה של בני לא מפרסמים בדיוק מהסיבה הזו שכמעט כולם שם עמדו ברף. יש להם את כל החיים להתחרות בציונים, לא חייבים להתחיל בכיתה ח' כשזה פוגע במיעוט שאינו מצטיין.
אגב, נדמה לי שגם הבית שלך בכיתה ח' ואצלנו יש בגיל הזה מוטיבציה לקבל ציונים טובים לקראת הקבלה למגמות תחרותיות בתיכון (שוב, אני מניח שאין הבדל כשהציונים ממילא מאד גבוהרים ובעיני כך ראוי).
היא בכיתה ז',
ושניים מתוך שלושת אלה שלא קיבלו תעודת הצטיינות הם חברים טובים שלה. השלישית היא באמת ילדה שהילדים חושבים שלא מתאימה לכיתה, לא בגלל ציונים, אלא בגלל שהיא לא מסוגלת להשתלב בשיחות ודיונים שמתנהלים בכיתה.
זו כיתה מגובשת ומאוד לא תחרותית, ונראה שלאף אחד שם לא ממש אכפת מהציונים אחד של השני. לפחות מנקודת המבט של הבת שלי. אולי אלה שלא הצטיינו, רואים את הדברים אחרת.
הטקס נערך בערב, בהיכל התרבות העירוני, ובנוכחות ההורים. הילדים שלא מקבלים תעודת הצטיינות פשוט לא מגיעים.
חשבתי שרק בט' מתמיינים להגברות בתיכון. יכול להסביר למה מתאמצים כבר בכיתה ח'?
 

tomi32

New member
נשמע נורא לאלו שלא מקבלים, אבל אני מבין גם את נקודת המבט שלך

היא בכיתה ז',
ושניים מתוך שלושת אלה שלא קיבלו תעודת הצטיינות הם חברים טובים שלה. השלישית היא באמת ילדה שהילדים חושבים שלא מתאימה לכיתה, לא בגלל ציונים, אלא בגלל שהיא לא מסוגלת להשתלב בשיחות ודיונים שמתנהלים בכיתה.
זו כיתה מגובשת ומאוד לא תחרותית, ונראה שלאף אחד שם לא ממש אכפת מהציונים אחד של השני. לפחות מנקודת המבט של הבת שלי. אולי אלה שלא הצטיינו, רואים את הדברים אחרת.
הטקס נערך בערב, בהיכל התרבות העירוני, ובנוכחות ההורים. הילדים שלא מקבלים תעודת הצטיינות פשוט לא מגיעים.
חשבתי שרק בט' מתמיינים להגברות בתיכון. יכול להסביר למה מתאמצים כבר בכיתה ח'?
נשמע נורא לאלו שלא מקבלים, אבל אני מבין גם את נקודת המבט שלך
אני לא חושב שצריך להיות תחרותי בשביל להרגיש רע כשכל קבוצת השווים שלי מוזמנת לטקס ורק אני ועוד שניים לא (כלומר, מוזמן אבל אין טעם להגיע).
נדמה לי שגם למבוגר עם בטחון עצמי בקבוצה מכילה ומפרגנת לא יהיה קל לא להיות מוזמן לטקס שמשמעותו שהוא העובד הכי גרוע במשרד. על אחת כמה וכמה כשהארוע חוזר מדי שנה.
המיון אכן ב-ט', על בסיס תעודת סוף שנה של ח' (ואולי מחצית ראשונה של ט', לא בטוח).
 
מעניין.

נשמע נורא לאלו שלא מקבלים, אבל אני מבין גם את נקודת המבט שלך
אני לא חושב שצריך להיות תחרותי בשביל להרגיש רע כשכל קבוצת השווים שלי מוזמנת לטקס ורק אני ועוד שניים לא (כלומר, מוזמן אבל אין טעם להגיע).
נדמה לי שגם למבוגר עם בטחון עצמי בקבוצה מכילה ומפרגנת לא יהיה קל לא להיות מוזמן לטקס שמשמעותו שהוא העובד הכי גרוע במשרד. על אחת כמה וכמה כשהארוע חוזר מדי שנה.
המיון אכן ב-ט', על בסיס תעודת סוף שנה של ח' (ואולי מחצית ראשונה של ט', לא בטוח).
מעניין.
אנסה לברר מתי ועל סמך מה המיונים נערכים אצלנו. סתם מסקרנות, לא נראה לי שנחווה ירידה עד כדי כך משמעותית בציונים.
אגב, הם לא מוזמנים. לטקס מוזמנים רק המצטיינים ובני משפחותיהם. בכיתות אחרות זה נראה לי סביר. טקס שמוזמנים אליו שני תלמידים מצטיינים במיוחד. הבעיה נוצרת בכיתות המחוננים, ואני לא חושבת שההנהלה התעכבה לחשוב על זה אי פעם.
 

tomi32

New member
אכן, ניכר שלא השקיעו מחשבה

מעניין.
אנסה לברר מתי ועל סמך מה המיונים נערכים אצלנו. סתם מסקרנות, לא נראה לי שנחווה ירידה עד כדי כך משמעותית בציונים.
אגב, הם לא מוזמנים. לטקס מוזמנים רק המצטיינים ובני משפחותיהם. בכיתות אחרות זה נראה לי סביר. טקס שמוזמנים אליו שני תלמידים מצטיינים במיוחד. הבעיה נוצרת בכיתות המחוננים, ואני לא חושבת שההנהלה התעכבה לחשוב על זה אי פעם.
אכן, ניכר שלא השקיעו מחשבה
כיתת מחוננים דורשת התייחסות אחרת. אי זימון היחידים שאינם מצטיינים בוודאי לא פותר את הבעיה, אולי מחריף אותה.
 
נשמע לי נורא , עבור 3 הלא מצטיינים ,

מסכים, וחושב שהבעיה חמורה משהצגת
הבעיה העיקרית בעיני אינה עם אלו שהציונים שלהם נושקים ל-100 (ובעיני, לא נכון לעודד פרפקציוניזם של 99 לעומת 97 ואלו הסטנדרטים הנדרשים כדי לקבוע מצטיינים בכיתת מחוננים בחטיבה), אלא עם השלושה שלא עולים לבמה. המשמעות מבחינתם ומבחינת שאר ילדי הכיתה היא שטקס המצטיינים בעיקר מדגיש מי הכי גרועים בכיתה (ואולי לא מתאימים לה?).
בבית הספר של הבן שלי מפרסמים שמות מצטיינים ומצטיינים יתרה, אבל את שמות הילדים בכיתה של בני לא מפרסמים בדיוק מהסיבה הזו שכמעט כולם שם עמדו ברף. יש להם את כל החיים להתחרות בציונים, לא חייבים להתחיל בכיתה ח' כשזה פוגע במיעוט שאינו מצטיין.
אגב, נדמה לי שגם הבית שלך בכיתה ח' ואצלנו יש בגיל הזה מוטיבציה לקבל ציונים טובים לקראת הקבלה למגמות תחרותיות בתיכון (שוב, אני מניח שאין הבדל כשהציונים ממילא מאד גבוהרים ובעיני כך ראוי).
נשמע לי נורא , עבור 3 הלא מצטיינים ,
ובכלל זה שהם לא מוזמנים לטקס..
בעיני זה עצוב מאד ולא נעים.
לא הייתי רוצה להיות במקום אותם 3 ילדים
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
עצוב שכך הם הדברים

רוצה לחלוק, וגם לקטר קצת.
ילדה שבכיתה הרגילה תמיד הצטיינה מאוד בקלות, הגיעה לכיתת מחוננים בכיתה ז' עם הרבה מוטיבציה להמשיך להצטיין.
באופן אישי לא נראה לי אסון לא לקבל 100 בכל המבחנים, ומה שחשוב בעיני זו חדוות הלמידה והקשרים החברתיים הנהדרים בכיתה. עדיין, זו היתה השאיפה שלה, וזה נתן לה דרייב להשקיע.
מסתבר שבבית הספר שלה מתקיים בסוף כל שנה טקס מצטיינים בית ספרי, וכל ילדי בית הספר שהשיגו ממוצא שנתי של 95 או יותר, מקבלים תעודה ומדליה. ילדי כיתות המחוננים צריכים ממוצע 93 ומעלה.
הרעיון יפה כשלעצמו, והטקס מנציח תלמיד שנהרג באסון פסטיבל ערד.
בטקס המאוד מכובד, מעלים לבמה את הילדים המצטיינים לפי סדר הכיתות. בכל שיכבה כיתות 1ו2 הן הכיתה המדעית, והכיתה המדעית טכנולוגית. הכיתה האחרונה, היא כיתת המחוננים. באופן גורף, מכל אחת משתי הכיתות הראשונות עולים לבמה עשרה תלמידים, או יותר. מהכיתות הבאות יש בין 0 ל 3 תלמידים מצטיינים, ומכיתת המחוננים כמעט כל ילדי הכיתה.
בכיתה של הבת שלי מתוך 20 ילדים רק שלושה לא קיבלו תעודת הצטיינות.
הילדה כבר לא חושבת ששווה להתאמץ בשביל להצטיין. גם במינימום השקעה, היא תקבל בדיוק את אותן תעודות, ואותה מדליה.
אני מקווה שזה לא יפגע לה במוטיבציה, יש לה כמה מורים ממש נהדרים ולפחות במקצועות שלהם היא בטוח תמשיך להשקיע.
פשוט נראה לי ממש פיספוס שנסיון לעידוד הצטיינות, משיג תוצאה הפוכה.
עצוב שכך הם הדברים
מן הראוי להסב את תשומת לב הנהלת בית הספר לנושא רגיש זה ואולי לחשוב על פתרון אחר, שיכלול את כל תלמידי הכיתה. אולי פרוייקט כיתתי כשהציון יהיה ציון כיתתי?
 
שתתאמץ להישגים אחרים, לא למדליה

רוצה לחלוק, וגם לקטר קצת.
ילדה שבכיתה הרגילה תמיד הצטיינה מאוד בקלות, הגיעה לכיתת מחוננים בכיתה ז' עם הרבה מוטיבציה להמשיך להצטיין.
באופן אישי לא נראה לי אסון לא לקבל 100 בכל המבחנים, ומה שחשוב בעיני זו חדוות הלמידה והקשרים החברתיים הנהדרים בכיתה. עדיין, זו היתה השאיפה שלה, וזה נתן לה דרייב להשקיע.
מסתבר שבבית הספר שלה מתקיים בסוף כל שנה טקס מצטיינים בית ספרי, וכל ילדי בית הספר שהשיגו ממוצא שנתי של 95 או יותר, מקבלים תעודה ומדליה. ילדי כיתות המחוננים צריכים ממוצע 93 ומעלה.
הרעיון יפה כשלעצמו, והטקס מנציח תלמיד שנהרג באסון פסטיבל ערד.
בטקס המאוד מכובד, מעלים לבמה את הילדים המצטיינים לפי סדר הכיתות. בכל שיכבה כיתות 1ו2 הן הכיתה המדעית, והכיתה המדעית טכנולוגית. הכיתה האחרונה, היא כיתת המחוננים. באופן גורף, מכל אחת משתי הכיתות הראשונות עולים לבמה עשרה תלמידים, או יותר. מהכיתות הבאות יש בין 0 ל 3 תלמידים מצטיינים, ומכיתת המחוננים כמעט כל ילדי הכיתה.
בכיתה של הבת שלי מתוך 20 ילדים רק שלושה לא קיבלו תעודת הצטיינות.
הילדה כבר לא חושבת ששווה להתאמץ בשביל להצטיין. גם במינימום השקעה, היא תקבל בדיוק את אותן תעודות, ואותה מדליה.
אני מקווה שזה לא יפגע לה במוטיבציה, יש לה כמה מורים ממש נהדרים ולפחות במקצועות שלהם היא בטוח תמשיך להשקיע.
פשוט נראה לי ממש פיספוס שנסיון לעידוד הצטיינות, משיג תוצאה הפוכה.
שתתאמץ להישגים אחרים, לא למדליה
היא משיגה מעל 93 בלי מאמץ? אם חשוב לה להתצטיין, שתשים לעצמה מטרה להשיג 99 ולא רק 94.

או להבין שמדליות של בית ספר זה נחמד, אבל אפשר לשים עוד מטרות בחיים. למשל ללמוד משהו נוסף. לא בשביל מדליה או תעודה בפני כל בית הספר.

נגינה, או שפה נוספת, או איזהשהו תחום עניין.
 
כנראה שהייתי ממש לא ברורה.

שתתאמץ להישגים אחרים, לא למדליה
היא משיגה מעל 93 בלי מאמץ? אם חשוב לה להתצטיין, שתשים לעצמה מטרה להשיג 99 ולא רק 94.

או להבין שמדליות של בית ספר זה נחמד, אבל אפשר לשים עוד מטרות בחיים. למשל ללמוד משהו נוסף. לא בשביל מדליה או תעודה בפני כל בית הספר.

נגינה, או שפה נוספת, או איזהשהו תחום עניין.
כנראה שהייתי ממש לא ברורה.
אני חושבת שהיא תשיג 93 בלי מאמץ.
היא אוהבת להצטיין בשביל עצמה, לא בשביל המדליה. היא הצטיינה כל השנים, וביסודי לא חילקו מדליות. להיפך, ברגע שהפכו את המדליה לגמול הצטיינות, הגדירו טווח הצטיינות רחב בהרבה מזה שהיא אי פעם חשבה עליו.
היא לא אמרה אף פעם שזה פוגע לה במוטיבציה, ושהיא תפסיק ללמוד. פשוט ראיתי שהיא ממש לא התרגשה מהמדליה, וחשבתי שהטקס הוריד לה את ההתרגשות מתחושת ההצטיינות. בדיוק ההיפך ממה שניסו להשיג.
כל זה בלי קשר לשאר התחביבים והשאיפות שלה מחוץ לבית הספר, ובהחלט יש לה כאלו.
ניסיתי לדבר עם המחנכת על זה שיש כאן פיספוס, ושאולי כדאי לבחור אחרת את המצטיינים בכיתות המחוננים. נראה לי שהיא לא ממש הסכימה איתי.
המנהלת יוצאת לגימלאות, ואין לי מושג מי יחליף אותה. אולי המנהל.ת הבא.ה ישנו את המדיניות.
 
תודה על ההבהרה. אני בעד לעודד את הילדה להמשיך לזלזל בטקס...

כנראה שהייתי ממש לא ברורה.
אני חושבת שהיא תשיג 93 בלי מאמץ.
היא אוהבת להצטיין בשביל עצמה, לא בשביל המדליה. היא הצטיינה כל השנים, וביסודי לא חילקו מדליות. להיפך, ברגע שהפכו את המדליה לגמול הצטיינות, הגדירו טווח הצטיינות רחב בהרבה מזה שהיא אי פעם חשבה עליו.
היא לא אמרה אף פעם שזה פוגע לה במוטיבציה, ושהיא תפסיק ללמוד. פשוט ראיתי שהיא ממש לא התרגשה מהמדליה, וחשבתי שהטקס הוריד לה את ההתרגשות מתחושת ההצטיינות. בדיוק ההיפך ממה שניסו להשיג.
כל זה בלי קשר לשאר התחביבים והשאיפות שלה מחוץ לבית הספר, ובהחלט יש לה כאלו.
ניסיתי לדבר עם המחנכת על זה שיש כאן פיספוס, ושאולי כדאי לבחור אחרת את המצטיינים בכיתות המחוננים. נראה לי שהיא לא ממש הסכימה איתי.
המנהלת יוצאת לגימלאות, ואין לי מושג מי יחליף אותה. אולי המנהל.ת הבא.ה ישנו את המדיניות.
תודה על ההבהרה. אני בעד לעודד את הילדה להמשיך לזלזל בטקס...
אם הילדה נבונה, חרוצה, בעלת תחומי עניין - זה נפלא.

אני חושבת שאני במקומך הייתי אומרת לה שגם בעיני, היא לא בדיוק קהל היעד של התעודה. היא לומדת ומצטיינת בלי קשר לתעודה.

אתם יכולים להעמיד בפניה אתגרים שמתאימים ליכולותיה הגבוהות.
לזהות איפה יש לה אפשרות להתפתח עוד יותר.
אם זה משהו שהיא מתקשה בו, או להיפך - משהו שהיא מצטיינת, והיתה רוצה להתקדם בו.

זה יכול להיות בשיתוף של המחנכת, או בבית.
 

yarela

New member
בעיני החלטה להנהיג טקס כאמור היא לא פחות ממזעזעת

רוצה לחלוק, וגם לקטר קצת.
ילדה שבכיתה הרגילה תמיד הצטיינה מאוד בקלות, הגיעה לכיתת מחוננים בכיתה ז' עם הרבה מוטיבציה להמשיך להצטיין.
באופן אישי לא נראה לי אסון לא לקבל 100 בכל המבחנים, ומה שחשוב בעיני זו חדוות הלמידה והקשרים החברתיים הנהדרים בכיתה. עדיין, זו היתה השאיפה שלה, וזה נתן לה דרייב להשקיע.
מסתבר שבבית הספר שלה מתקיים בסוף כל שנה טקס מצטיינים בית ספרי, וכל ילדי בית הספר שהשיגו ממוצא שנתי של 95 או יותר, מקבלים תעודה ומדליה. ילדי כיתות המחוננים צריכים ממוצע 93 ומעלה.
הרעיון יפה כשלעצמו, והטקס מנציח תלמיד שנהרג באסון פסטיבל ערד.
בטקס המאוד מכובד, מעלים לבמה את הילדים המצטיינים לפי סדר הכיתות. בכל שיכבה כיתות 1ו2 הן הכיתה המדעית, והכיתה המדעית טכנולוגית. הכיתה האחרונה, היא כיתת המחוננים. באופן גורף, מכל אחת משתי הכיתות הראשונות עולים לבמה עשרה תלמידים, או יותר. מהכיתות הבאות יש בין 0 ל 3 תלמידים מצטיינים, ומכיתת המחוננים כמעט כל ילדי הכיתה.
בכיתה של הבת שלי מתוך 20 ילדים רק שלושה לא קיבלו תעודת הצטיינות.
הילדה כבר לא חושבת ששווה להתאמץ בשביל להצטיין. גם במינימום השקעה, היא תקבל בדיוק את אותן תעודות, ואותה מדליה.
אני מקווה שזה לא יפגע לה במוטיבציה, יש לה כמה מורים ממש נהדרים ולפחות במקצועות שלהם היא בטוח תמשיך להשקיע.
פשוט נראה לי ממש פיספוס שנסיון לעידוד הצטיינות, משיג תוצאה הפוכה.
בעיני החלטה להנהיג טקס כאמור היא לא פחות ממזעזעת
אתחיל ואגיד שבתי לומדת בכיתה מדעית בכפר הירוק. כצפוי, לכיתה זו הגיעו ילדים מוכשרים ביותר, שאפתניים ועם לא מעט לחץ להשגיות מהבית. כתוצאה מכך, נוצר מצב שחלק ניכר מהילדים "מקדשים" את הציונים וממש בוכים כאשר מקבלים פחות מ90. הדבר מאוד הלחיץ את בתי וגרם לה לחרדת מבחנים ודיכאון. עבדנו מאוד קשה בשנה האחרונה כדי להחזיר לה את האמון בעצמה.
הדבר החיובי הוא שהמורים מודעים לתופעת "הילדים המכורים לציונים" ומנסים להלחם בתופעה זו.
המחשבה שיש בתי ספר שמאמינים שציון הוא מספר בעל משמעות אמיתית היא נוראית לדעתי. האם ילד שממוצעת הציונים שלו בחטיבה 85 והוא ילד שמח, חברותי ויצירתי יגדל להיות אדם פחות מוצלח מילד שממוצעת הציונים שלו בחטיבה 95 והוא העביר את גיל העשרה שלו ברדיפה אחרי הציונים?!
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
לגבי ציונים. . .

בעיני החלטה להנהיג טקס כאמור היא לא פחות ממזעזעת
אתחיל ואגיד שבתי לומדת בכיתה מדעית בכפר הירוק. כצפוי, לכיתה זו הגיעו ילדים מוכשרים ביותר, שאפתניים ועם לא מעט לחץ להשגיות מהבית. כתוצאה מכך, נוצר מצב שחלק ניכר מהילדים "מקדשים" את הציונים וממש בוכים כאשר מקבלים פחות מ90. הדבר מאוד הלחיץ את בתי וגרם לה לחרדת מבחנים ודיכאון. עבדנו מאוד קשה בשנה האחרונה כדי להחזיר לה את האמון בעצמה.
הדבר החיובי הוא שהמורים מודעים לתופעת "הילדים המכורים לציונים" ומנסים להלחם בתופעה זו.
המחשבה שיש בתי ספר שמאמינים שציון הוא מספר בעל משמעות אמיתית היא נוראית לדעתי. האם ילד שממוצעת הציונים שלו בחטיבה 85 והוא ילד שמח, חברותי ויצירתי יגדל להיות אדם פחות מוצלח מילד שממוצעת הציונים שלו בחטיבה 95 והוא העביר את גיל העשרה שלו ברדיפה אחרי הציונים?!
לגבי ציונים. . .
יתכן שכדאי להמליץ על שימוש ב"היגדים" במקום ציונים סיפרתיים או הערות מורחבות יותר. ישנם בתי ספר שנוהגים כך ואז הציון הופך להיות יותר כללי ופחות נקודתי כמספר.
 
ביררתי קצת, ומסתבר שהרבה בתי ספר מקיימים טקס כזה.

בעיני החלטה להנהיג טקס כאמור היא לא פחות ממזעזעת
אתחיל ואגיד שבתי לומדת בכיתה מדעית בכפר הירוק. כצפוי, לכיתה זו הגיעו ילדים מוכשרים ביותר, שאפתניים ועם לא מעט לחץ להשגיות מהבית. כתוצאה מכך, נוצר מצב שחלק ניכר מהילדים "מקדשים" את הציונים וממש בוכים כאשר מקבלים פחות מ90. הדבר מאוד הלחיץ את בתי וגרם לה לחרדת מבחנים ודיכאון. עבדנו מאוד קשה בשנה האחרונה כדי להחזיר לה את האמון בעצמה.
הדבר החיובי הוא שהמורים מודעים לתופעת "הילדים המכורים לציונים" ומנסים להלחם בתופעה זו.
המחשבה שיש בתי ספר שמאמינים שציון הוא מספר בעל משמעות אמיתית היא נוראית לדעתי. האם ילד שממוצעת הציונים שלו בחטיבה 85 והוא ילד שמח, חברותי ויצירתי יגדל להיות אדם פחות מוצלח מילד שממוצעת הציונים שלו בחטיבה 95 והוא העביר את גיל העשרה שלו ברדיפה אחרי הציונים?!
ביררתי קצת, ומסתבר שהרבה בתי ספר מקיימים טקס כזה.
זה אפילו הגיוני, כי הציונים הם הדרך בה מודדים את רמת ההבנה של התלמידים בחומר.
פרסים על הצטיינות הם הדרך הקלה לתגמל ולתמרץ את התלמידים. כל דרך אחרת תדרוש השקעה וחשיבה מחוץ לקופסה, לא משהו שמערכת החינוך ידועה בו.
 

yarela

New member
האמת, אני לא מכירה כאלה טקסים, וטוב שכך

ביררתי קצת, ומסתבר שהרבה בתי ספר מקיימים טקס כזה.
זה אפילו הגיוני, כי הציונים הם הדרך בה מודדים את רמת ההבנה של התלמידים בחומר.
פרסים על הצטיינות הם הדרך הקלה לתגמל ולתמרץ את התלמידים. כל דרך אחרת תדרוש השקעה וחשיבה מחוץ לקופסה, לא משהו שמערכת החינוך ידועה בו.
האמת, אני לא מכירה כאלה טקסים, וטוב שכך
הילדים שלי החלו את דרכם בבית ספר יסודי בפתח תקווה שלא ממש הערכתי את הנהלתו, אבל אפילו שם היה טקס של הצטיינות בתרומה לחברה, תמיכה בחברים וכו'. ממש לא מבוסס ציונים. יתר על כן, אפילו שם השכילו לבחור דווקא את הילדים שמתקשים בלימודים ולציין את התכונות החיוביות שלהם כדי לחזקם.
גם בבתי הספר הנוכחיים שלהם (הכפר הירוק וכיתת מחוננים בפ"ת) אין טקסים מבוססי ציונים. יש זכיה בפרס "ההמצאה המעניינת ביותר", בתי זכתה בפרס הסיפור הטוב ביותר באנגלית, יש תחרות כתיבת שירים, בטקס מחוננים מציינים השגיים מיוחדים מחוץ לכותלי בית הספר (תחרויות ספורט, אולימפיאדות מדעים וכו'). בקיצור, יש המון דרכים לציין ולעודד הצטיינות בלי לצלק את הילדים.
לגבי הטענה שהציונים מודדים את רמת הבנת החומר - מרשה לעצמי להטיל בכך ספק, בוודאי כאשר מדובר ב95 מול 85, אבל מעדיפה לא להיכנס לוויכוח זה.
אני יודעת (כחוקרת) מה ההשלכות של תחושת הכישלון בילדות על הערכה עצמית וההתנהגות בבגרות. אני חושבת שלחץ להשיג ציונים גבוהים הוא לא פחות מהתעללות נפשית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה