עברנו שלב ב'
מה לבחור כיתת מחוננים או יום שליפה

מצב
הנושא נעול.

עדיקים

Active member
עברנו שלב ב'
מה לבחור כיתת מחוננים או יום שליפה

עברנו שלב ב'
מה לבחור כיתת מחוננים או יום שליפה
קצת פרטים, הילד עולה לכיתה ד', חברתית כייף לו מאוד בכיתה אבל מתלונן שמשעמם לו בבית הספר, לא מאתגרים אותו בכלל ואפילו מרדימים אותו.
שנה הבאה אם ישאר בבית הספר אדאג שיצטרף לתכנית העשרה שקיימת אצלנו מעבר לשעות הלימודים זה כבר יאתגר אותו. זה בשילוב יום שליפה לדעתי יכול להיות מענה מעולה עבורו וזה לדעתי גם מה שהוא רוצה כרגע. לגבי יום שליפה אין לי פרטים בכלל כרגע צריכה לברר מקוה בימים הקרובים לקבל יותר פרטים, זה לא בעיר שלנו.
מצד שני בעירנו יש בית ספר למחוננים והוא יכול להצטרף אליה, שם בטוח יאתגרו אותו מבחינה לימודית מצד שני פוחדת על הצד החברתי שלו שבטוח יפגע. עוד לא פנוי אלינו לפגישה אבל כשיזמינו אותנו נלך להתרשם.

מה עושים? איך יודעים לבחור מה הכי טוב?
 
כתבה מומלצת בעניין זה

עברנו שלב ב'
מה לבחור כיתת מחוננים או יום שליפה
קצת פרטים, הילד עולה לכיתה ד', חברתית כייף לו מאוד בכיתה אבל מתלונן שמשעמם לו בבית הספר, לא מאתגרים אותו בכלל ואפילו מרדימים אותו.
שנה הבאה אם ישאר בבית הספר אדאג שיצטרף לתכנית העשרה שקיימת אצלנו מעבר לשעות הלימודים זה כבר יאתגר אותו. זה בשילוב יום שליפה לדעתי יכול להיות מענה מעולה עבורו וזה לדעתי גם מה שהוא רוצה כרגע. לגבי יום שליפה אין לי פרטים בכלל כרגע צריכה לברר מקוה בימים הקרובים לקבל יותר פרטים, זה לא בעיר שלנו.
מצד שני בעירנו יש בית ספר למחוננים והוא יכול להצטרף אליה, שם בטוח יאתגרו אותו מבחינה לימודית מצד שני פוחדת על הצד החברתי שלו שבטוח יפגע. עוד לא פנוי אלינו לפגישה אבל כשיזמינו אותנו נלך להתרשם.

מה עושים? איך יודעים לבחור מה הכי טוב?
כתבה מומלצת בעניין זה
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4628606,00.html
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
יום שליפה או כיתת מחוננים?

עברנו שלב ב'
מה לבחור כיתת מחוננים או יום שליפה
קצת פרטים, הילד עולה לכיתה ד', חברתית כייף לו מאוד בכיתה אבל מתלונן שמשעמם לו בבית הספר, לא מאתגרים אותו בכלל ואפילו מרדימים אותו.
שנה הבאה אם ישאר בבית הספר אדאג שיצטרף לתכנית העשרה שקיימת אצלנו מעבר לשעות הלימודים זה כבר יאתגר אותו. זה בשילוב יום שליפה לדעתי יכול להיות מענה מעולה עבורו וזה לדעתי גם מה שהוא רוצה כרגע. לגבי יום שליפה אין לי פרטים בכלל כרגע צריכה לברר מקוה בימים הקרובים לקבל יותר פרטים, זה לא בעיר שלנו.
מצד שני בעירנו יש בית ספר למחוננים והוא יכול להצטרף אליה, שם בטוח יאתגרו אותו מבחינה לימודית מצד שני פוחדת על הצד החברתי שלו שבטוח יפגע. עוד לא פנוי אלינו לפגישה אבל כשיזמינו אותנו נלך להתרשם.

מה עושים? איך יודעים לבחור מה הכי טוב?
יום שליפה או כיתת מחוננים?
הכתבה שרחל ארליך צירפה את הקישור שלה מפורטת ומסבירה באופן ברור את ההבדלים בין שני המסלולים. נושא אחד שהכתבה אינה עוסקת בו והוא חשוב עד כדי קריטי זה צוותי ההוראה המלמדים במסלולים השונים. במסלול המתקיים בימי השליפה צוותי ההוראה אינם שייכים לרוב למשרד החינוך והתכניות שהם מלמדים הן תכניות שהם פיתחו בעצמם (או מדריכים שהם מעסיקים) ותכניות אלו הרבה יותר מעניינות ומאתגרות מהתכניות של משרד החינוך. גם האנשים עצמם הם בדרך כלל מחוננים ולכן היכולת שלהם להתמודד עם הילדים המחוננים והשוני המאפיין אותם, טובה באופן משמעותי מאנשי הוראה שאינם כאלו. המינוס היחיד שאפשר למצוא בימי שליפה אלו הוא שהתכניות סימסטריאליות (חצי שנתיות) ונלמדות כחוגים לכל דבר כשהתרגול הוא מינימלי. בדרך כלל גם אין קשר בין תכנית לימודים אחת לשניה המתקיימת בחצי השנה שלאחריה. בבית הספר אנשי ההוראה הם מורים שהגיעו לבית הספר כמורים של משרד החינוך ובית הספר החליט (בהסכמתם ונכונותם כמובן), להציב אותם בכיתות מחוננים. נכון שהם עוברים את ההשתלמויות המחוייבות (כולל ההשתלמות בת שנתיים באחת האוניברסיטאות) ועם זאת, אם אותם אנשי הוראה אינם בעלי תבנית אישיותית המותאמת לקשר עם מחוננים הרי שיש להם בעיה לא קטנה. בנוסף, המורה אינו מפתח תכניות משלו אלא מקבל תכניות ומערכים מובנים ממשרד החינוך. וגם אם יש פיתוח כל שהוא, הוא מוגבל מאוד מעצם העובדה שהוא מבוצע במסגרת ביה"ס וכל המיגבלות של חופש תכנים והכנסת מרכיבים שאינם בנמצא בדרך כלל, קיימות באופן מודגש. בחט"ב ובחט' העליונה ישנן תכניות חיצוניות כגון אידאה ואודיסאה אולם, בית הספר עצמו ממוקד (ביודעין או שלא ביודעין) בהכנה למבחני הבגרות.
המלצתי היא, לבדוק כמה שיותר מי הם צוותי ההוראה במרכז המחוננים ובבית הספר ובהחלט לקחת זאת בחשבון. בהצלחה
 

עדיקים

Active member
תודה רבה על התשובה המפורטת

יום שליפה או כיתת מחוננים?
הכתבה שרחל ארליך צירפה את הקישור שלה מפורטת ומסבירה באופן ברור את ההבדלים בין שני המסלולים. נושא אחד שהכתבה אינה עוסקת בו והוא חשוב עד כדי קריטי זה צוותי ההוראה המלמדים במסלולים השונים. במסלול המתקיים בימי השליפה צוותי ההוראה אינם שייכים לרוב למשרד החינוך והתכניות שהם מלמדים הן תכניות שהם פיתחו בעצמם (או מדריכים שהם מעסיקים) ותכניות אלו הרבה יותר מעניינות ומאתגרות מהתכניות של משרד החינוך. גם האנשים עצמם הם בדרך כלל מחוננים ולכן היכולת שלהם להתמודד עם הילדים המחוננים והשוני המאפיין אותם, טובה באופן משמעותי מאנשי הוראה שאינם כאלו. המינוס היחיד שאפשר למצוא בימי שליפה אלו הוא שהתכניות סימסטריאליות (חצי שנתיות) ונלמדות כחוגים לכל דבר כשהתרגול הוא מינימלי. בדרך כלל גם אין קשר בין תכנית לימודים אחת לשניה המתקיימת בחצי השנה שלאחריה. בבית הספר אנשי ההוראה הם מורים שהגיעו לבית הספר כמורים של משרד החינוך ובית הספר החליט (בהסכמתם ונכונותם כמובן), להציב אותם בכיתות מחוננים. נכון שהם עוברים את ההשתלמויות המחוייבות (כולל ההשתלמות בת שנתיים באחת האוניברסיטאות) ועם זאת, אם אותם אנשי הוראה אינם בעלי תבנית אישיותית המותאמת לקשר עם מחוננים הרי שיש להם בעיה לא קטנה. בנוסף, המורה אינו מפתח תכניות משלו אלא מקבל תכניות ומערכים מובנים ממשרד החינוך. וגם אם יש פיתוח כל שהוא, הוא מוגבל מאוד מעצם העובדה שהוא מבוצע במסגרת ביה"ס וכל המיגבלות של חופש תכנים והכנסת מרכיבים שאינם בנמצא בדרך כלל, קיימות באופן מודגש. בחט"ב ובחט' העליונה ישנן תכניות חיצוניות כגון אידאה ואודיסאה אולם, בית הספר עצמו ממוקד (ביודעין או שלא ביודעין) בהכנה למבחני הבגרות.
המלצתי היא, לבדוק כמה שיותר מי הם צוותי ההוראה במרכז המחוננים ובבית הספר ובהחלט לקחת זאת בחשבון. בהצלחה
תודה רבה על התשובה המפורטת
אברר ואבדוק הנושא
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה