תוכנית אודיסאה

מצב
הנושא נעול.

tomi32

New member
תוכנית אודיסאה

תוכנית אודיסאה
אשמח אם למישהו יש מידע כלשהו על שלב ב' של המבחנים לתוכנית אודיסאה. הבנתי ביום הפתוח שהמבחנים שונים למגמות השונות.
הבן שלי רוצה להבחן למגמת הסייבר אבל אשמח לכל מידע.
כרגע הוא לא מעוניין ללכת לתוכנית גם אם יתקבל ואשמח לשמוע המלצות ודיס המלצות על התוכנית.
 
גם אצלי היא עברה לשלב ב'. אבל אנחנו יודעים עוד פחות ממך,

תוכנית אודיסאה
אשמח אם למישהו יש מידע כלשהו על שלב ב' של המבחנים לתוכנית אודיסאה. הבנתי ביום הפתוח שהמבחנים שונים למגמות השונות.
הבן שלי רוצה להבחן למגמת הסייבר אבל אשמח לכל מידע.
כרגע הוא לא מעוניין ללכת לתוכנית גם אם יתקבל ואשמח לשמוע המלצות ודיס המלצות על התוכנית.
גם אצלי היא עברה לשלב ב'. אבל אנחנו יודעים עוד פחות ממך,
כי אפילו לא היינו ביום הפתוח, כך שאני לא יכולה לעזור.
 

tomi32

New member
תודה. אז אחלוק את ההיילייטס מהיום הפתוח

גם אצלי היא עברה לשלב ב'. אבל אנחנו יודעים עוד פחות ממך,
כי אפילו לא היינו ביום הפתוח, כך שאני לא יכולה לעזור.
תודה. אז אחלוק את ההיילייטס מהיום הפתוח
(מה שלא כתוב באתר)
המבחן השני מוכוון לתחום שנער בוחר. טוענים שלא צריך ידע מוקדם, אבל אני בספק עד כמה (לבן שלי לדעתי ידע יחסית דל בנושא אותו הוא רוצה ללמוד).
נדרשת השקעה עצומה בתוכנית. דיברו נערים שלומדים בתוכנית ודיברו על כ-15 שעות השקעה בבית בנוסף ליומיים בשבוע באונ'. אחוזי הנשירה גבוהים כמובן (לא הסכימו לספר כמה).
הבת שלך רוצה ללכת לתוכנית או שקודם רוצה להתקבל ואחר כך להחליט?
 
תודה!

תודה. אז אחלוק את ההיילייטס מהיום הפתוח
(מה שלא כתוב באתר)
המבחן השני מוכוון לתחום שנער בוחר. טוענים שלא צריך ידע מוקדם, אבל אני בספק עד כמה (לבן שלי לדעתי ידע יחסית דל בנושא אותו הוא רוצה ללמוד).
נדרשת השקעה עצומה בתוכנית. דיברו נערים שלומדים בתוכנית ודיברו על כ-15 שעות השקעה בבית בנוסף ליומיים בשבוע באונ'. אחוזי הנשירה גבוהים כמובן (לא הסכימו לספר כמה).
הבת שלך רוצה ללכת לתוכנית או שקודם רוצה להתקבל ואחר כך להחליט?
תודה!
אני לא יודעת אם גם אצלנו צריך לבחור תחום. בכל מקרה, כרגע היא לא רוצה ללכת לתכנית, נראה לי שבגלל העומס. אולי אם תתקבל היא כן תרצה (אבל אני לא בטוחה שהיא אפילו תיגש לשלבים הבאים. היא בקושי ניגשה לראשון).
 
אני דווקא הבנתי שהמבחן זהה לכולם

תודה. אז אחלוק את ההיילייטס מהיום הפתוח
(מה שלא כתוב באתר)
המבחן השני מוכוון לתחום שנער בוחר. טוענים שלא צריך ידע מוקדם, אבל אני בספק עד כמה (לבן שלי לדעתי ידע יחסית דל בנושא אותו הוא רוצה ללמוד).
נדרשת השקעה עצומה בתוכנית. דיברו נערים שלומדים בתוכנית ודיברו על כ-15 שעות השקעה בבית בנוסף ליומיים בשבוע באונ'. אחוזי הנשירה גבוהים כמובן (לא הסכימו לספר כמה).
הבת שלך רוצה ללכת לתוכנית או שקודם רוצה להתקבל ואחר כך להחליט?
אני דווקא הבנתי שהמבחן זהה לכולם
אבל כשמסתכלים על התשובות, שמים דגש לדברים אחרים.
 
מצד אחד את לחוצה שהוא לא יספיק להתכונן לבחינה ולחוצה לדעת מה

לא היינו
הילד בחר מגמה, אז לא ראינו טעם - רחוק לנו ומורכב לוגיסטית
מצד אחד את לחוצה שהוא לא יספיק להתכונן לבחינה ולחוצה לדעת מה
יהיה בה, ומצד שני אתם לא הולכים למקום שבו נותנים פרטים על הבחינה כי "הוא בחר מגמה, אז לא ראיתם טעם"?
אצלנו, אם הבנתי נכון, הבחינה היא על הרצאה שניתנת ביום הבחינה - כלומר, בא מישהו ומלמד אותם איזה נושא, ואז שואלים במבחן שאלות על הנושא שהם למדו.
 

דיברגנט

New member
נראה לי שהיא התכוונה שהוא ויתר על המסלול הזה ויילך לבי"ס אחר

מצד אחד את לחוצה שהוא לא יספיק להתכונן לבחינה ולחוצה לדעת מה
יהיה בה, ומצד שני אתם לא הולכים למקום שבו נותנים פרטים על הבחינה כי "הוא בחר מגמה, אז לא ראיתם טעם"?
אצלנו, אם הבנתי נכון, הבחינה היא על הרצאה שניתנת ביום הבחינה - כלומר, בא מישהו ומלמד אותם איזה נושא, ואז שואלים במבחן שאלות על הנושא שהם למדו.
נראה לי שהיא התכוונה שהוא ויתר על המסלול הזה ויילך לבי"ס אחר
 

דיברגנט

New member
שאלתי הופנתה לטומי, אבל תודה לך שגם השבת


לא היינו
הילד בחר מגמה, אז לא ראינו טעם - רחוק לנו ומורכב לוגיסטית
שאלתי הופנתה לטומי, אבל תודה לך שגם השבת
 

tomi32

New member
לשלילה

איך התרשמת מהמפגש?
לשלילה
היינו באונ' תל אביב.
המסלולים מרתקים, אם כי המסלול שהכי מדבר לבן שלי (סייבר) נשמע הכי פחות מוצלח (גם בעיניו).
בשורה התחתונה יש כאן מסלול לתואר ראשון בגיל צעיר שדורש המון השקעה. הפרופ' שהציג את התוכנית אמר בתשובה לשאלה שהיתרון בתוכנית לעומת תואר בשלב מאוחר יותר הוא בכך שיש מרצים יותר טובים ...
אני בטוח שאם יש נער שיודע בשלב הזה שהוא רוצה לעסוק במדע ברמה גבוהה ומוכן להשקיע המון בגיל תיכון, הוא יפיק הרבה מהתוכנית.
הבן שלי ויתר אפילו על המבחן כי הבין שייאלץ לוותר על התחביב העיקרי שלו ולכך הוא לא מוכן.
 
זה לא ממש מסלול לתואר ראשון, אם הבנתי נכון.

לשלילה
היינו באונ' תל אביב.
המסלולים מרתקים, אם כי המסלול שהכי מדבר לבן שלי (סייבר) נשמע הכי פחות מוצלח (גם בעיניו).
בשורה התחתונה יש כאן מסלול לתואר ראשון בגיל צעיר שדורש המון השקעה. הפרופ' שהציג את התוכנית אמר בתשובה לשאלה שהיתרון בתוכנית לעומת תואר בשלב מאוחר יותר הוא בכך שיש מרצים יותר טובים ...
אני בטוח שאם יש נער שיודע בשלב הזה שהוא רוצה לעסוק במדע ברמה גבוהה ומוכן להשקיע המון בגיל תיכון, הוא יפיק הרבה מהתוכנית.
הבן שלי ויתר אפילו על המבחן כי הבין שייאלץ לוותר על התחביב העיקרי שלו ולכך הוא לא מוכן.
זה לא ממש מסלול לתואר ראשון, אם הבנתי נכון.
לא מסיימים תואר ראשון במסלול - לפחות אצלנו לא.
אני חושבת שיש יתרון בלימוד מתמטיקה ופיסיקה ברמה גבוהה בגיל צעיר.
לגבי מחשבים אני לא בטוחה שזה משנה.
 

tomi32

New member
כך הציגו אצלנו

זה לא ממש מסלול לתואר ראשון, אם הבנתי נכון.
לא מסיימים תואר ראשון במסלול - לפחות אצלנו לא.
אני חושבת שיש יתרון בלימוד מתמטיקה ופיסיקה ברמה גבוהה בגיל צעיר.
לגבי מחשבים אני לא בטוחה שזה משנה.
כך הציגו אצלנו
הרוב המכריע מגיע בסוף יב' לצבירת נקודות שמקבילה בערך לסוף שנה ב' ואז מבקשים דחיית שרות של שנה כדי לסיים את התואר.
כפי שכתבתי, במענה לשאלה ישירה מה היתרון לעומת תואר קיבלנו תשובות על איכות המרצים. לא שאני מזלזל בכך (אם כי ספק אם הוא אובייקטיבי), אבל לא נאמר דבר על יתרונות אחרים. התשובה התייחסה לכל המסלולים.
איך הציגו את התוכנית אצלכם?
 
העובדה שזו התשובה שהוא נתן

כך הציגו אצלנו
הרוב המכריע מגיע בסוף יב' לצבירת נקודות שמקבילה בערך לסוף שנה ב' ואז מבקשים דחיית שרות של שנה כדי לסיים את התואר.
כפי שכתבתי, במענה לשאלה ישירה מה היתרון לעומת תואר קיבלנו תשובות על איכות המרצים. לא שאני מזלזל בכך (אם כי ספק אם הוא אובייקטיבי), אבל לא נאמר דבר על יתרונות אחרים. התשובה התייחסה לכל המסלולים.
איך הציגו את התוכנית אצלכם?
העובדה שזו התשובה שהוא נתן
לא אומרת שזו התשובה ה"נכונה", או שזו התשובה שמישהו אחר שעובד בתכנית ומתמצא בה היה נותן, ואפילו לא שזו התשובה שהוא עצמו היה נותן לו היו שואלים אותו אותה שאלה בהזדמנות אחרת. אמר? אז אמר.
לגבי איך שהציגו את התכנית אצלנו - לא הציגו. הייתה הרצאה לילדים, לא להורים, ואני לא יודעת מה נאמר בה - ואני אפילו לא בטוחה אם היא הייתה על מה שקורה בתכנית או על משהו אחר. כן ניתנו פרטים לגבי המבחן, כפי שהצלחתי לגלות מחברה של הבת שלי שגם הייתה שם - ופרטים דומים על המבחן גם נשלחו אלינו לאחרונה במייל (כך שמהבחינה הזאת גם המידע הזה שניתן בהרצאה היה מיותר, למי שלא מתכנן לנסות להתכונן בשום צורה).
 

tomi32

New member
זה בודאי נכון וברור שאין תשובה "נכונה"

העובדה שזו התשובה שהוא נתן
לא אומרת שזו התשובה ה"נכונה", או שזו התשובה שמישהו אחר שעובד בתכנית ומתמצא בה היה נותן, ואפילו לא שזו התשובה שהוא עצמו היה נותן לו היו שואלים אותו אותה שאלה בהזדמנות אחרת. אמר? אז אמר.
לגבי איך שהציגו את התכנית אצלנו - לא הציגו. הייתה הרצאה לילדים, לא להורים, ואני לא יודעת מה נאמר בה - ואני אפילו לא בטוחה אם היא הייתה על מה שקורה בתכנית או על משהו אחר. כן ניתנו פרטים לגבי המבחן, כפי שהצלחתי לגלות מחברה של הבת שלי שגם הייתה שם - ופרטים דומים על המבחן גם נשלחו אלינו לאחרונה במייל (כך שמהבחינה הזאת גם המידע הזה שניתן בהרצאה היה מיותר, למי שלא מתכנן לנסות להתכונן בשום צורה).
זה בודאי נכון וברור שאין תשובה "נכונה"
אולי מישהו ירים את הכפפה ויעשה סקר לגבי תועלות אודיסאה. יותר רלוונטי מרוב הסקרים בימים אלו.
הבת שלך ממשיכה במיונים בעקבות מה ששמעה?
 
לא יודעת אם היא ממשיכה או לא.

זה בודאי נכון וברור שאין תשובה "נכונה"
אולי מישהו ירים את הכפפה ויעשה סקר לגבי תועלות אודיסאה. יותר רלוונטי מרוב הסקרים בימים אלו.
הבת שלך ממשיכה במיונים בעקבות מה ששמעה?
לא יודעת אם היא ממשיכה או לא.
נראה לי שהיא תחליט באותו יום בבוקר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה