חטה"ב- מופ"ת, עמ"ט , מחוננים, וכולי

מצב
הנושא נעול.
חטה"ב- מופ"ת, עמ"ט , מחוננים, וכולי

חטה"ב- מופ"ת, עמ"ט , מחוננים, וכולי
שלום לכולם,
אשמח להחכים ממי שבדק ויודע/חווה עם ילדיו בחטיבת הביניים-
מה ההבדל בין כיתת מופ"ת, לכיתת עמ"ט (עתודה מדעית טכנולוגית)?
מבחינת רמת הלימודים (במקצועות המדעיים או בכלל), לחץ, דרישות ועומס שעות בביהס ובבית, אוירה תחרותית/נינוחה בכיתה, וכולי.
לגבי מופ"ת לעומת עמ"ט לעומת כתת מחוננים בחטיבה.
האם בכיתת מחוננים רמת המדעים נמוכה מבכיתות מופ"ת ועמ"ט מכיוון שהדגשים הם הרחבת אופקים בתחומים שאינם דווקא חלק מתוכנית הלימודים הרגילה?
האם עמ"ט נחשב ברמה נמוכה ממופ"ת? היכן ההבדלים?
כמו כן, אם מישהו חווה דרך ילדו את תיכון הנדסאים העל איזורי בהרצליה (שמשנה הבאה הופך להיות שש שנתי החל מכתה ז'), ויכול לתת חוות דעת מנסיון, באשר לשאלות שהועלו מעלה או רושם כללי.
בקיצור אשמח לכל חוות דעת ומידע שיאיר את עיניי.
תודה רבה
 
הבת שלי בכיתת מחוננים.

חטה"ב- מופ"ת, עמ"ט , מחוננים, וכולי
שלום לכולם,
אשמח להחכים ממי שבדק ויודע/חווה עם ילדיו בחטיבת הביניים-
מה ההבדל בין כיתת מופ"ת, לכיתת עמ"ט (עתודה מדעית טכנולוגית)?
מבחינת רמת הלימודים (במקצועות המדעיים או בכלל), לחץ, דרישות ועומס שעות בביהס ובבית, אוירה תחרותית/נינוחה בכיתה, וכולי.
לגבי מופ"ת לעומת עמ"ט לעומת כתת מחוננים בחטיבה.
האם בכיתת מחוננים רמת המדעים נמוכה מבכיתות מופ"ת ועמ"ט מכיוון שהדגשים הם הרחבת אופקים בתחומים שאינם דווקא חלק מתוכנית הלימודים הרגילה?
האם עמ"ט נחשב ברמה נמוכה ממופ"ת? היכן ההבדלים?
כמו כן, אם מישהו חווה דרך ילדו את תיכון הנדסאים העל איזורי בהרצליה (שמשנה הבאה הופך להיות שש שנתי החל מכתה ז'), ויכול לתת חוות דעת מנסיון, באשר לשאלות שהועלו מעלה או רושם כללי.
בקיצור אשמח לכל חוות דעת ומידע שיאיר את עיניי.
תודה רבה
הבת שלי בכיתת מחוננים.
הם לומדים מדעים לפחות באותו קצב כמו הכיתה המדעית טכנולוגית המקבילה, והרבה יותר מתמטיקה .
בכיתה של הבת שלי האווירה נעימה ונינוחה הרבה יותר מאשר בכיתה המדעית טכנולוגית. אני יודעת שזה לא נכון לגבי כל כיתות המחוננים, חלקן מלחיצות ותחרותיות מאוד. תלוי בילדים שלומדים באותה כיתה, ובמזל.
בכיתה המדעית טכנולוגית הילדים חייבים להגיע לממוצע ציונים די גבוה, אחרת לא יוכלו להשאר שם. בכיתת המחוננים מקומם בכיתה מובטח, ללא תלות בציונים. זה ללא ספק מוריד מרמת הלחץ.
אצלנו מתחילים ללמוד בכיתת מחוננים רק בחטיבת הביניים, ומבחני המיון בכיתה ו' מאוד מכוונים לחשיבה מתמטית. אולי בגלל זה רמת הכיתה במתמטיקה ובמדעים גבוהה יחסית. בשיחה עם חברה מעיר שיש בה כיתת מחוננים מכיתה ג', שמנו לב שיש שם אחוז לא מבוטל של ילדים מחוננים בתחומים לא ריאלים. כנראה בגלל ההבדל בין מבחני המחוננים של כיתות ב' לאלה של כיתה ו'. בערים האלו יכול להיות שההבדלים בין כיתת המחוננים לכיתת עמ"ט גדולים יותר.
כיתת מופת בדקתי לפני כמה שנים, ולא התרשמתי. הבנתי שיש הבדלים גדולים בין בתי הספר השונים, ובערים אחרות (אנחנו מאוד רחוקים מהרצליה) הכיתה דווקא מוצלחת, אבל אני לא מכירה אותן באופן אישי.
 
אגב, לא יודעת לגבי כיתה מדעית טכנולוגית,

הבת שלי בכיתת מחוננים.
הם לומדים מדעים לפחות באותו קצב כמו הכיתה המדעית טכנולוגית המקבילה, והרבה יותר מתמטיקה .
בכיתה של הבת שלי האווירה נעימה ונינוחה הרבה יותר מאשר בכיתה המדעית טכנולוגית. אני יודעת שזה לא נכון לגבי כל כיתות המחוננים, חלקן מלחיצות ותחרותיות מאוד. תלוי בילדים שלומדים באותה כיתה, ובמזל.
בכיתה המדעית טכנולוגית הילדים חייבים להגיע לממוצע ציונים די גבוה, אחרת לא יוכלו להשאר שם. בכיתת המחוננים מקומם בכיתה מובטח, ללא תלות בציונים. זה ללא ספק מוריד מרמת הלחץ.
אצלנו מתחילים ללמוד בכיתת מחוננים רק בחטיבת הביניים, ומבחני המיון בכיתה ו' מאוד מכוונים לחשיבה מתמטית. אולי בגלל זה רמת הכיתה במתמטיקה ובמדעים גבוהה יחסית. בשיחה עם חברה מעיר שיש בה כיתת מחוננים מכיתה ג', שמנו לב שיש שם אחוז לא מבוטל של ילדים מחוננים בתחומים לא ריאלים. כנראה בגלל ההבדל בין מבחני המחוננים של כיתות ב' לאלה של כיתה ו'. בערים האלו יכול להיות שההבדלים בין כיתת המחוננים לכיתת עמ"ט גדולים יותר.
כיתת מופת בדקתי לפני כמה שנים, ולא התרשמתי. הבנתי שיש הבדלים גדולים בין בתי הספר השונים, ובערים אחרות (אנחנו מאוד רחוקים מהרצליה) הכיתה דווקא מוצלחת, אבל אני לא מכירה אותן באופן אישי.
אגב, לא יודעת לגבי כיתה מדעית טכנולוגית,
אבל את בטוחה שמקומם בכיתת המחוננים מובטח? אין ילדים שנושרים במעבר בין החטיבה לתיכון? אצלנו (כשאני הייתי בכיתת מחוננים) ילדים נשרו לכל אורך הדרך עד לתיכון. לא יודעת כמה מהם עזבו מרצון, וכמה מהם "עודדו" לעזוב.
לגבי עתודה מדעית טכנולוגית לא נאמר לנו על ממוצע ציונים שנדרש, אם זה קיים.
 
אצלנו אלו כיתות נפרדות.

אגב, לא יודעת לגבי כיתה מדעית טכנולוגית,
אבל את בטוחה שמקומם בכיתת המחוננים מובטח? אין ילדים שנושרים במעבר בין החטיבה לתיכון? אצלנו (כשאני הייתי בכיתת מחוננים) ילדים נשרו לכל אורך הדרך עד לתיכון. לא יודעת כמה מהם עזבו מרצון, וכמה מהם "עודדו" לעזוב.
לגבי עתודה מדעית טכנולוגית לא נאמר לנו על ממוצע ציונים שנדרש, אם זה קיים.
אצלנו אלו כיתות נפרדות.
זה מה שהבנו, שבמחוננים לא מנשירים. לא טרחנו לוודא, כי זה לא רלוונטי עבורנו.
אני יודעת על כמה ילדים שנכשלו פה ושם במבחנים, בעיקר במתמטיקה כי הם לומדים השנה חומר של שנתיים ולא כולם עומדים בקצב. הם לא לוקחים את זה קשה, ואם היו אומרים להם שהם חייבים לעבור כדי להשאר בכיתה, היינו יודעים. אנחנו יודעים על ילדים בכיתות גבוהות יותר שעזבו, רובם עברו ליאסא. יש כמה שעברו לכיתות רגילות, אבל הבנתי שזה היה מרצונם. כמובן שיכול להיות שעודדו אותם לעזוב, והם לא מספרים.
אגב, גם הבת שלי בקורס מקוון של אוניברסיטת תל אביב. רק התחיל, אבל נראה מבטיח.
 
אצלנו כל כך רק התחיל, שאפילו עוד לא ברור אם נראה מבטיח

אצלנו אלו כיתות נפרדות.
זה מה שהבנו, שבמחוננים לא מנשירים. לא טרחנו לוודא, כי זה לא רלוונטי עבורנו.
אני יודעת על כמה ילדים שנכשלו פה ושם במבחנים, בעיקר במתמטיקה כי הם לומדים השנה חומר של שנתיים ולא כולם עומדים בקצב. הם לא לוקחים את זה קשה, ואם היו אומרים להם שהם חייבים לעבור כדי להשאר בכיתה, היינו יודעים. אנחנו יודעים על ילדים בכיתות גבוהות יותר שעזבו, רובם עברו ליאסא. יש כמה שעברו לכיתות רגילות, אבל הבנתי שזה היה מרצונם. כמובן שיכול להיות שעודדו אותם לעזוב, והם לא מספרים.
אגב, גם הבת שלי בקורס מקוון של אוניברסיטת תל אביב. רק התחיל, אבל נראה מבטיח.
אצלנו כל כך רק התחיל, שאפילו עוד לא ברור אם נראה מבטיח
(השיעור הראשון היה סתם היכרות עם המערכת).
לא יודעת למה את חושבת שהיית יודעת אם דיברו אישית עם אחד הילדים (ו/או הוריו) על מצבו ועל הסיכוי שיישאר בכיתה. לי אין מושג מה קרה מאחורי הקלעים - אני רק יודעת שילדים שלא מאוד הצליחו עזבו/הועזבו (עד התיכון - בתיכון אף אחד לא עזב/הועזב, פרט לאחד שעבר ליאס"א בי"א נדמה לי - ובכלל הגיע אלינו רק ב-י'), ושזו ממש לא תופעה שהייתה מוגבלת לכיתה שלי.
 
שני ילדים שנכשלו כמה פעמים

אצלנו כל כך רק התחיל, שאפילו עוד לא ברור אם נראה מבטיח
(השיעור הראשון היה סתם היכרות עם המערכת).
לא יודעת למה את חושבת שהיית יודעת אם דיברו אישית עם אחד הילדים (ו/או הוריו) על מצבו ועל הסיכוי שיישאר בכיתה. לי אין מושג מה קרה מאחורי הקלעים - אני רק יודעת שילדים שלא מאוד הצליחו עזבו/הועזבו (עד התיכון - בתיכון אף אחד לא עזב/הועזב, פרט לאחד שעבר ליאס"א בי"א נדמה לי - ובכלל הגיע אלינו רק ב-י'), ושזו ממש לא תופעה שהייתה מוגבלת לכיתה שלי.
שני ילדים שנכשלו כמה פעמים
חברים טובים של הבת שלי. הם היו מספרים לה אם היו מדברים איתם או עם ההורים שלהם.
יש ילדה אחת בכיתה שכנראה פחות מתאימה. גם נכשלת במבחנים באופן קבוע, ובעיקר (לפי הבת שלי), לא מצליחה להשתלב בשיחות ודיונים. אם היא תעזוב, לא נוכל לדעת אם היא עזבה מיוזמתה או שהעזיבו אותה.
ההבטחה של הקורס, מבחינתי, היא הקשרים החברתיים שכבר התחילו להווצר. על הקורס עצמו מבחינה לימודית באמת עוד אי אפשר לדעת.
 
טוב, נראה אם יעזבו במעבר לתיכון (זה השלב

שני ילדים שנכשלו כמה פעמים
חברים טובים של הבת שלי. הם היו מספרים לה אם היו מדברים איתם או עם ההורים שלהם.
יש ילדה אחת בכיתה שכנראה פחות מתאימה. גם נכשלת במבחנים באופן קבוע, ובעיקר (לפי הבת שלי), לא מצליחה להשתלב בשיחות ודיונים. אם היא תעזוב, לא נוכל לדעת אם היא עזבה מיוזמתה או שהעזיבו אותה.
ההבטחה של הקורס, מבחינתי, היא הקשרים החברתיים שכבר התחילו להווצר. על הקורס עצמו מבחינה לימודית באמת עוד אי אפשר לדעת.
טוב, נראה אם יעזבו במעבר לתיכון (זה השלב
שבו רבים עזבו אצלנו, כולל שני הידידים הליצנים שלי
- והשלב שאני חושדת שהעזיבו בו. אגב, לא יודעת אם דיברו איתם ומתי, אבל אני לא ידעתי כלום על זה).
 
מאחר שהגעת גם לפה,

חטה"ב- מופ"ת, עמ"ט , מחוננים, וכולי
שלום לכולם,
אשמח להחכים ממי שבדק ויודע/חווה עם ילדיו בחטיבת הביניים-
מה ההבדל בין כיתת מופ"ת, לכיתת עמ"ט (עתודה מדעית טכנולוגית)?
מבחינת רמת הלימודים (במקצועות המדעיים או בכלל), לחץ, דרישות ועומס שעות בביהס ובבית, אוירה תחרותית/נינוחה בכיתה, וכולי.
לגבי מופ"ת לעומת עמ"ט לעומת כתת מחוננים בחטיבה.
האם בכיתת מחוננים רמת המדעים נמוכה מבכיתות מופ"ת ועמ"ט מכיוון שהדגשים הם הרחבת אופקים בתחומים שאינם דווקא חלק מתוכנית הלימודים הרגילה?
האם עמ"ט נחשב ברמה נמוכה ממופ"ת? היכן ההבדלים?
כמו כן, אם מישהו חווה דרך ילדו את תיכון הנדסאים העל איזורי בהרצליה (שמשנה הבאה הופך להיות שש שנתי החל מכתה ז'), ויכול לתת חוות דעת מנסיון, באשר לשאלות שהועלו מעלה או רושם כללי.
בקיצור אשמח לכל חוות דעת ומידע שיאיר את עיניי.
תודה רבה
מאחר שהגעת גם לפה,
אוסיף שכיתת האם של הבת שלי היא כיתת מחוננים (מה שהקשה עוד יותר להשוות את האווירה בין הכיתה לעתודה). עתודה מדעית טכנולוגית מחייבת שהתלמידים ילמדו תכנים מסוימים וגם יקבלו תוספת של שעות במקצועות ספציפיים - אבל בית הספר יכול להוסיף עליהם תכנים. בכיתת מחוננים יש חופש רב יותר לבית הספר לקבוע מה יילמד, אבל גם מספר מצומצם יותר של שעות. אצל הבת שלי התוכן של לימודי פיסיקה הוא פרופר מה שלומדים בעתודה בלי תוספת (יש חוברת לימוד והיא ממשרד החינוך). מתמטיקה וביולוגיה היא לומדת עם הכיתה ומקבלת שעות נוספות של העתודה. מחשבים אין בכלל בחטיבה שלנו פרט לעתודה, כאמור, ונראה לי שגם פה התוכן מוכתב על ידי העתודה אבל לא בטוחה.
פרט לכך השנה היא גם לומדת קורס אונליין למחוננים של אוניברסיטת תל-אביב.
 
(הכוונה שהיא לומדת קורס בתחום מדעי,

מאחר שהגעת גם לפה,
אוסיף שכיתת האם של הבת שלי היא כיתת מחוננים (מה שהקשה עוד יותר להשוות את האווירה בין הכיתה לעתודה). עתודה מדעית טכנולוגית מחייבת שהתלמידים ילמדו תכנים מסוימים וגם יקבלו תוספת של שעות במקצועות ספציפיים - אבל בית הספר יכול להוסיף עליהם תכנים. בכיתת מחוננים יש חופש רב יותר לבית הספר לקבוע מה יילמד, אבל גם מספר מצומצם יותר של שעות. אצל הבת שלי התוכן של לימודי פיסיקה הוא פרופר מה שלומדים בעתודה בלי תוספת (יש חוברת לימוד והיא ממשרד החינוך). מתמטיקה וביולוגיה היא לומדת עם הכיתה ומקבלת שעות נוספות של העתודה. מחשבים אין בכלל בחטיבה שלנו פרט לעתודה, כאמור, ונראה לי שגם פה התוכן מוכתב על ידי העתודה אבל לא בטוחה.
פרט לכך השנה היא גם לומדת קורס אונליין למחוננים של אוניברסיטת תל-אביב.
(הכוונה שהיא לומדת קורס בתחום מדעי,
וציינתי את זה כדי להראות שגם מעבר לבית הספר יש אפיקים נוספים שנגישים ספציפית לתלמידים מחוננים).
 

דיברגנט

New member
בי"ס הנדסאים זה הבי"ס המיתולוגי שהיה ברמת אביב בצמוד

חטה"ב- מופ"ת, עמ"ט , מחוננים, וכולי
שלום לכולם,
אשמח להחכים ממי שבדק ויודע/חווה עם ילדיו בחטיבת הביניים-
מה ההבדל בין כיתת מופ"ת, לכיתת עמ"ט (עתודה מדעית טכנולוגית)?
מבחינת רמת הלימודים (במקצועות המדעיים או בכלל), לחץ, דרישות ועומס שעות בביהס ובבית, אוירה תחרותית/נינוחה בכיתה, וכולי.
לגבי מופ"ת לעומת עמ"ט לעומת כתת מחוננים בחטיבה.
האם בכיתת מחוננים רמת המדעים נמוכה מבכיתות מופ"ת ועמ"ט מכיוון שהדגשים הם הרחבת אופקים בתחומים שאינם דווקא חלק מתוכנית הלימודים הרגילה?
האם עמ"ט נחשב ברמה נמוכה ממופ"ת? היכן ההבדלים?
כמו כן, אם מישהו חווה דרך ילדו את תיכון הנדסאים העל איזורי בהרצליה (שמשנה הבאה הופך להיות שש שנתי החל מכתה ז'), ויכול לתת חוות דעת מנסיון, באשר לשאלות שהועלו מעלה או רושם כללי.
בקיצור אשמח לכל חוות דעת ומידע שיאיר את עיניי.
תודה רבה
בי"ס הנדסאים זה הבי"ס המיתולוגי שהיה ברמת אביב בצמוד
לאוניברסיטה והיה חלק מהאוניברסיטה ותלמידים שם זכו להיכנס לקאנטרי בתשלום של סטודנט מאונ' ת"א.
 
יכולה לספר מנסיוני (כיתה ח)

חטה"ב- מופ"ת, עמ"ט , מחוננים, וכולי
שלום לכולם,
אשמח להחכים ממי שבדק ויודע/חווה עם ילדיו בחטיבת הביניים-
מה ההבדל בין כיתת מופ"ת, לכיתת עמ"ט (עתודה מדעית טכנולוגית)?
מבחינת רמת הלימודים (במקצועות המדעיים או בכלל), לחץ, דרישות ועומס שעות בביהס ובבית, אוירה תחרותית/נינוחה בכיתה, וכולי.
לגבי מופ"ת לעומת עמ"ט לעומת כתת מחוננים בחטיבה.
האם בכיתת מחוננים רמת המדעים נמוכה מבכיתות מופ"ת ועמ"ט מכיוון שהדגשים הם הרחבת אופקים בתחומים שאינם דווקא חלק מתוכנית הלימודים הרגילה?
האם עמ"ט נחשב ברמה נמוכה ממופ"ת? היכן ההבדלים?
כמו כן, אם מישהו חווה דרך ילדו את תיכון הנדסאים העל איזורי בהרצליה (שמשנה הבאה הופך להיות שש שנתי החל מכתה ז'), ויכול לתת חוות דעת מנסיון, באשר לשאלות שהועלו מעלה או רושם כללי.
בקיצור אשמח לכל חוות דעת ומידע שיאיר את עיניי.
תודה רבה
יכולה לספר מנסיוני (כיתה ח)
לבן שלי היתה בחירה בין כיתת מחוננים ביישוב מעט מרוחק לבין כיתת מופת קרובה למקום מגורינו. הוא בחר להשאר בכיתת מופת.
בעקרון כיתת מופת מרחיבים מתמטיקה, לומדים פיזיקה ומחשבים לעומת שאר השכבה. לומדים כ-8 שעות יותר בשבוע מאשר שאר השכבה.
בבית הספר שלנו, מופת לומדים כמעט את כל המקצועות ככיתה (ביחד). עמט מפוזרים בין שאר הכיתות ולכן לומדים את ההרחבה בשעות מעבר לשעות הרגילות. בסופו של דבר הם לומדים יותר שעות מאשר מופת! למרות שמתקדמים בקצב איטי יותר.
בסופו של דבר לתחושתי, זה קם ונופל על מחנכת טובה, צוות טוב וחברים בכיתה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה