ילד בגן חובה

מצב
הנושא נעול.

khruin

New member
ילד בגן חובה

ילד בגן חובה
שלום,
ילד בגן חובה, לא יודעת אם מחונן , אבל קוגנטיבית הגננת אומרת שיכול לעלות כבר לכיתה ב' ואפילו ג'.
ריגשית לא שם ולכן הדלגה שנה שעברה לא באה בחשבון.
השנה צפוי לעלות לכיתה א' והגננת הכינה אותי כבר שאצטרך להיות בקשר רציף עם ביהס ולדאוג לו שיעניינו אותו.
אשמח לנסיונכם, איך הילדים שלכם הסתדרו עם ביה"ס , האם הצליחו לאתגר אותם והאם יש מסגרות גם לגילאים אלו.

תודה רבה
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
הצעיר שלי עלה לכיתה א' קורא וכותב בשטף, חשבון ברמת כיתה ב'

ילד בגן חובה
שלום,
ילד בגן חובה, לא יודעת אם מחונן , אבל קוגנטיבית הגננת אומרת שיכול לעלות כבר לכיתה ב' ואפילו ג'.
ריגשית לא שם ולכן הדלגה שנה שעברה לא באה בחשבון.
השנה צפוי לעלות לכיתה א' והגננת הכינה אותי כבר שאצטרך להיות בקשר רציף עם ביהס ולדאוג לו שיעניינו אותו.
אשמח לנסיונכם, איך הילדים שלכם הסתדרו עם ביה"ס , האם הצליחו לאתגר אותם והאם יש מסגרות גם לגילאים אלו.

תודה רבה
הצעיר שלי עלה לכיתה א' קורא וכותב בשטף, חשבון ברמת כיתה ב'
לפחות. המחנכת הייתה בעיקר עסוקה בדיבורים, ולא באמת עשתה משהו כדי לקדם אותו. כן הרשתה לו לקרוא ספרים אחרי שמסיים את עבודת הכיתה, וזה בדיוק מה שהוא עשה במשך שנתיים.
מאחר ובמהלך כיתות א'-ב' הוא היה מאוד עסוק בתכנים רגשיים אחרים שהיו קשורים לכיתה, זה לא באמת הפריע לי.
 

yarela

New member
ראשית, לצערי אל תצפי להרבה

ילד בגן חובה
שלום,
ילד בגן חובה, לא יודעת אם מחונן , אבל קוגנטיבית הגננת אומרת שיכול לעלות כבר לכיתה ב' ואפילו ג'.
ריגשית לא שם ולכן הדלגה שנה שעברה לא באה בחשבון.
השנה צפוי לעלות לכיתה א' והגננת הכינה אותי כבר שאצטרך להיות בקשר רציף עם ביהס ולדאוג לו שיעניינו אותו.
אשמח לנסיונכם, איך הילדים שלכם הסתדרו עם ביה"ס , האם הצליחו לאתגר אותם והאם יש מסגרות גם לגילאים אלו.

תודה רבה
ראשית, לצערי אל תצפי להרבה
אחרי שהתעקשתי בלי סוף, הגעתי להסכמה עם המחנכת והמורה לאנגלית שאני אשלח עם בני חומר לימוד שתואם את רמתו במתמטיקה, שפה ואנגלית. הוא היה מסיים את מה שנדרש מכל הכיתה כולל שיעורי הבית שהילדים היו אמורים לקבל, ואז מוציא את החוברות שהייתי קונה לו ומתקדם בהן. כמובן שלמבחנים נגש כמו כולם.
קחי בחשבון שמאוד קשה להגיע להסכם כאמור. הסיבה היחידה שהן הסכימו, בסופו של דבר, היא כדי שלא יפריע ולא יגלה את התשובות לילדים שישבו לידו. בשורה התחתונה, כיתת המחוננים זה הדבר הטוב ביותר שקרה לבני במערכת החינוך (מכל הבחינות).
בהצלחה
 
צריך הרבה מזל, גם עם המחנכת וגם עם הילדים האחרים.

ילד בגן חובה
שלום,
ילד בגן חובה, לא יודעת אם מחונן , אבל קוגנטיבית הגננת אומרת שיכול לעלות כבר לכיתה ב' ואפילו ג'.
ריגשית לא שם ולכן הדלגה שנה שעברה לא באה בחשבון.
השנה צפוי לעלות לכיתה א' והגננת הכינה אותי כבר שאצטרך להיות בקשר רציף עם ביהס ולדאוג לו שיעניינו אותו.
אשמח לנסיונכם, איך הילדים שלכם הסתדרו עם ביה"ס , האם הצליחו לאתגר אותם והאם יש מסגרות גם לגילאים אלו.

תודה רבה
צריך הרבה מזל, גם עם המחנכת וגם עם הילדים האחרים.
בעיקרון הילדים שלי לא הסתדרו, לא אותגרו, וגם לא מצאנו להם מסגרת.
לבכור היתה מחנכת מצוינת בא' וב'. היא לימדה את הילדים בקבוצות שחילקה לפי רמות הידע וההבנה שלהם. באופן פלאי זו גם היתה כיתה מיוחדת, שלמדו בה שבעה ילדים מחוננים.
שלושת האחרים פשוט סבלו.
שמעתי על כל מיני חוגי מצויינות לילדים צעירים, באיזור שלנו אין, כדאי לבדוק את האיזור שלכם.
הבעיות נפתרו עם המעבר לכיתת מחוננים. מקווה בשבילכם שאצלכם יש כיתות כאלה כבר בגילאי ביה"ס היסודי.
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
מצטרפת לכותבות מעליי - בהחלט צריך מזל עם מורות..

ילד בגן חובה
שלום,
ילד בגן חובה, לא יודעת אם מחונן , אבל קוגנטיבית הגננת אומרת שיכול לעלות כבר לכיתה ב' ואפילו ג'.
ריגשית לא שם ולכן הדלגה שנה שעברה לא באה בחשבון.
השנה צפוי לעלות לכיתה א' והגננת הכינה אותי כבר שאצטרך להיות בקשר רציף עם ביהס ולדאוג לו שיעניינו אותו.
אשמח לנסיונכם, איך הילדים שלכם הסתדרו עם ביה"ס , האם הצליחו לאתגר אותם והאם יש מסגרות גם לגילאים אלו.

תודה רבה
מצטרפת לכותבות מעליי - בהחלט צריך מזל עם מורות..
ההתרשמות שלי היא שדרך ההתמודדות המועדפת על רובן היא לאפשר להורים לשלוח חומר עבודה מתקדם עם הילדים, במקום לטרוח ובעצמן להכין לילדים חומר כזה.
הבן שלי היום בכיתה ד', באנגלית הוא קורא, כותב, מדבר ומבין ברמת כיתה חטיבת ביניים בקלות. היו לי ממש מאבקים עם המורה לאנגלית בתחילת השנה, שהתעקשה על זה שהוא חייב לשבת ולכתוב שורות-שורות של אותיות כמו כולם. ממש התחננתי בפניה שתשב עם הילד 5 דקות כדי להבין מה הרמה שלו ועד כמה דרישה כזו מתסכלת עבורו, והתשובות שקבלתי היו מקוממות ממש (אין לי זמן, זו כיתה הטרוגנית, אני לא יכולה להתחשב בכל ילד בנפרד). רק אחרי שערבתי מחנכת ומנהלת, המורה סוף סוף שינתה גישה (כנראה שהבינה שאני לא איזו אמא היסטרית כמו שחשבה), והסכימה שיביא חומר לימוד אחר לכיתה. היא כמובן לא הציעה שהיא תביא לו, אלא נתנה לי אתרים מומלצים. יאמר לזכותה, שאפילו התקשרה אליי (!) כדי שנשב שתינו מול מסך מחשב, אחרי שאמרתי לה שקצת הלכתי לאיבוד באתרים ובקשתי הכוונה. בסוף היא לא באמת עזרה, אבל סוף סוף הראתה קצת נכונות.
אז היום באנגלית הוא רוב הזמן עובד בחוברות של כיתה ז' (והיא אפילו בודקת לו את העבודה), ובמקצועות אחרים הוא קורא ספרים אחרי שמסיים את עבודת הכיתה, ואף אחד לא מעיר לו. אבל מכאן ועד ממש לקדם אותו באופן פעיל במסגרת בית הספר - לא קיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה