הדלגה לכיתה א'

מצב
הנושא נעול.
הדלגה לכיתה א'

הדלגה לכיתה א'
שלום.
יש לי בת שכיום היא בת 4 וחצי, ולומד בגן הכולל גם ילדים אשר גדולים ממנה בשנה (למעשה 75% מהילדים אמורים לעלות לכיתה א', והשאר אמורים להמשיך לגן חובה בשנה הבאה).
לפי הרושם שלי, וגם לפי הרושם של הגננת היא בשלה מכל הבחינות לעלות לכיתה א' בשנה הבאה. היא גם מעדיפה לשחק עם הילדים הגדולים.
הסתכלתי בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך לגבי הדלגה, ולפי מה שכתוב שם הוא מתייחס לילדים שנולדו לכל המאוחר ב 31.03. לפי זה בלתי אפשרי בכלל להדליג אותה. האם ייתכן שלא הבנתי את חוזר המנכ"ל נכון?
http://cms.education.gov.il/Educati...orim/3/3-10/HoraotKeva/K-2014-1-1-3-10-15.htm
תודה מראש למשיבים
 

דיברגנט

New member
אין לי כוח לקרוא את החוזה, אך מכיר אישית ילד שהודלג לאחר

הדלגה לכיתה א'
שלום.
יש לי בת שכיום היא בת 4 וחצי, ולומד בגן הכולל גם ילדים אשר גדולים ממנה בשנה (למעשה 75% מהילדים אמורים לעלות לכיתה א', והשאר אמורים להמשיך לגן חובה בשנה הבאה).
לפי הרושם שלי, וגם לפי הרושם של הגננת היא בשלה מכל הבחינות לעלות לכיתה א' בשנה הבאה. היא גם מעדיפה לשחק עם הילדים הגדולים.
הסתכלתי בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך לגבי הדלגה, ולפי מה שכתוב שם הוא מתייחס לילדים שנולדו לכל המאוחר ב 31.03. לפי זה בלתי אפשרי בכלל להדליג אותה. האם ייתכן שלא הבנתי את חוזר המנכ"ל נכון?
http://cms.education.gov.il/Educati...orim/3/3-10/HoraotKeva/K-2014-1-1-3-10-15.htm
תודה מראש למשיבים
אין לי כוח לקרוא את החוזה, אך מכיר אישית ילד שהודלג לאחר
תאריך זה כך שזה עונה על שאלתך.
&nbsp
לגבי האם להדליג? גם חשוב לדעת את מימדיה, האם נמוכה\גבוהה ביחס לילדי הגן?
 
ברור לי שיש מכלול שיקולים לגבי "האם להדליג"

אין לי כוח לקרוא את החוזה, אך מכיר אישית ילד שהודלג לאחר
תאריך זה כך שזה עונה על שאלתך.
&nbsp
לגבי האם להדליג? גם חשוב לדעת את מימדיה, האם נמוכה\גבוהה ביחס לילדי הגן?
ברור לי שיש מכלול שיקולים לגבי "האם להדליג"
את זה אנחנו (ההורים) נשקול. מה שלי חשוב הוא קודם העניין הפרוצדורלי.
ומשום מה לא עונים שם (בכתובת המייל המצורפת בחוזר)
 
מסתבר שהבנתי נכון את החוזר

הדלגה לכיתה א'
שלום.
יש לי בת שכיום היא בת 4 וחצי, ולומד בגן הכולל גם ילדים אשר גדולים ממנה בשנה (למעשה 75% מהילדים אמורים לעלות לכיתה א', והשאר אמורים להמשיך לגן חובה בשנה הבאה).
לפי הרושם שלי, וגם לפי הרושם של הגננת היא בשלה מכל הבחינות לעלות לכיתה א' בשנה הבאה. היא גם מעדיפה לשחק עם הילדים הגדולים.
הסתכלתי בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך לגבי הדלגה, ולפי מה שכתוב שם הוא מתייחס לילדים שנולדו לכל המאוחר ב 31.03. לפי זה בלתי אפשרי בכלל להדליג אותה. האם ייתכן שלא הבנתי את חוזר המנכ"ל נכון?
http://cms.education.gov.il/Educati...orim/3/3-10/HoraotKeva/K-2014-1-1-3-10-15.htm
תודה מראש למשיבים
מסתבר שהבנתי נכון את החוזר
ייתכן שיש עיריות שמעלימות עין, אבל על פי ההנחיות לא ניתן להדליג ילד שנולד לאחר 31.03.
זה אפילו משתלב עם מה שנכתב באתר "זכותי".
חבל
 
ההנחיות האלה נראות לי מאוד סבירות. במיוחד

מסתבר שהבנתי נכון את החוזר
ייתכן שיש עיריות שמעלימות עין, אבל על פי ההנחיות לא ניתן להדליג ילד שנולד לאחר 31.03.
זה אפילו משתלב עם מה שנכתב באתר "זכותי".
חבל
ההנחיות האלה נראות לי מאוד סבירות. במיוחד
בימינו, שהטרנד הוא דווקא להשאיר ילדים שנה ולהעלות אותם גדולים יותר לבית הספר - מה שאומר שלא בלתי סביר שיהיו בכיתה איתה גם ילדים שגדולים ממנה בשנתיים. אצלנו בגן חובה יש מספר ילדים בני שש וחצי פלוס. והרי בית ספר זה לא רק כתיבה. ביום הראשון של גן חובה כשראיתי איך כמה ילדות מציירות חשבתי שהבת שלי (שמלאו לה 5 באוקטובר) אולי מתקשה בציור, עד שהתברר שכולן גדולות ממנה בערך בשנה. אתה רוצה שהבת שלך תחשוב שהיא לא טובה בציור? שהיא לא טובה בספורט? או שלל דברים אחרים שנלווים לכך שהיא שנתיים צעירה יותר גופנית (מה שכולל גם שליטה בגוף)? (אתה מוזמן לקרוא את הספר "מצוינים" אם לא קראת. מומלץ גם בלי קשר להקפצה של הבת שלך).
 
לא התווכחתי עם סבירות ההחלטות

ההנחיות האלה נראות לי מאוד סבירות. במיוחד
בימינו, שהטרנד הוא דווקא להשאיר ילדים שנה ולהעלות אותם גדולים יותר לבית הספר - מה שאומר שלא בלתי סביר שיהיו בכיתה איתה גם ילדים שגדולים ממנה בשנתיים. אצלנו בגן חובה יש מספר ילדים בני שש וחצי פלוס. והרי בית ספר זה לא רק כתיבה. ביום הראשון של גן חובה כשראיתי איך כמה ילדות מציירות חשבתי שהבת שלי (שמלאו לה 5 באוקטובר) אולי מתקשה בציור, עד שהתברר שכולן גדולות ממנה בערך בשנה. אתה רוצה שהבת שלך תחשוב שהיא לא טובה בציור? שהיא לא טובה בספורט? או שלל דברים אחרים שנלווים לכך שהיא שנתיים צעירה יותר גופנית (מה שכולל גם שליטה בגוף)? (אתה מוזמן לקרוא את הספר "מצוינים" אם לא קראת. מומלץ גם בלי קשר להקפצה של הבת שלך).
לא התווכחתי עם סבירות ההחלטות
מה שהיה חשוב לי לוודא שלא שגיתי בהבנת חוזר המנכ"ל. ההחלטות ככלל סבירות, אך לדעתי כמו במקרים רבים , כל מקרה לגופו, ויש מקום לחריגים (בניגוד למה שהמפקחת אמרה לי שאין חריגים).
זו לא הבת הראשונה שלי ויש לי מקום להשוואה, גם לאחותה הגדולה וגם לגבי כאשר אני הייתי ילד. אצל אחותה היה למשל פער בין ההתפתחות הקוגנטיבית לרגשית. לעומת זאת אצלה, יש הרבה יותר איזון בין המרכיבים (קוגניציה, מוטוריקה, רגשי וכו'). בנוסף שהיא לומדת בגן שרובו ילדים שגדולים ממנה בשנה (גן מעורב של חובה עם מספר קטן של ילדים טרום חובה). ממילא החברים שלה זה הילדים הגדולים שיעלו עכשיו. גם הגננת אמרה שאפשר להדליג אותה בלי שום בעיה.
אבל אלה ההוראות.
לא נורא, שאלו תהיינה הבעיות שלה בחיים.
 
שוב, רוב הסיכויים שבבית הספר יהיו ילדים גדולים ממנה בשנתיים,

לא התווכחתי עם סבירות ההחלטות
מה שהיה חשוב לי לוודא שלא שגיתי בהבנת חוזר המנכ"ל. ההחלטות ככלל סבירות, אך לדעתי כמו במקרים רבים , כל מקרה לגופו, ויש מקום לחריגים (בניגוד למה שהמפקחת אמרה לי שאין חריגים).
זו לא הבת הראשונה שלי ויש לי מקום להשוואה, גם לאחותה הגדולה וגם לגבי כאשר אני הייתי ילד. אצל אחותה היה למשל פער בין ההתפתחות הקוגנטיבית לרגשית. לעומת זאת אצלה, יש הרבה יותר איזון בין המרכיבים (קוגניציה, מוטוריקה, רגשי וכו'). בנוסף שהיא לומדת בגן שרובו ילדים שגדולים ממנה בשנה (גן מעורב של חובה עם מספר קטן של ילדים טרום חובה). ממילא החברים שלה זה הילדים הגדולים שיעלו עכשיו. גם הגננת אמרה שאפשר להדליג אותה בלי שום בעיה.
אבל אלה ההוראות.
לא נורא, שאלו תהיינה הבעיות שלה בחיים.
שוב, רוב הסיכויים שבבית הספר יהיו ילדים גדולים ממנה בשנתיים,
לא רק בשנה. בזמננו זה היה פחות. גם אני לא הייתי בגן חובה (אלא בגן דו-גילאי כמו שאתה מציין, ואז בכיתה א'), והייתי צעירה מכולם (נולדתי בסוף דצמבר) וזו לא הייתה בעייה. אבל הפער לא היה כל כך גדול - הוא היה מקסימום פער של שנה. פער של שנתיים בגילאים האלה (5 מול 7) זה המון. קל לראות את זה בציורים, אבל זה מתבטא בדברים רבים אחרים, וסביר שחוזר המנכ"ל עשה עם הבת שלך חסד. אולי בגיל מבוגר יותר תשקלו להקפיץ אותה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה