ילד בכיתה ב שמשתעמם מהלימודים

מצב
הנושא נעול.
ילד בכיתה ב שמשתעמם מהלימודים

ילד בכיתה ב שמשתעמם מהלימודים
הבן שלי בכיתה ב. מאז תחילת השנה הוא לא מפסיק להתלונן שהלימודים משעממים לו כי הם קלים ולא מאתגרים. דיברתי עם המורה שלו וגיליתי שגם היא מודעת לכך שהוא משועמם, ושהוא מפטפט המון בזמן השיעור ואין לו סבלנות לחכות שתסיים להסביר דברים בכיתה ומתקדם לבד בחוברות. מצד אחד, ברור לי שהוא צריך ללמוד לחכות, להקשיב למורה ולא לפטפט ואני עובדת איתו על זה. מצד שני אני מבינה שזה נובע מתסכול שלו שגם אותו צריך לפתור ואין לי פתרונות. המורה הציעה שיתקדם במקביל לכיתה בחוברות שתתן לו, אבל הבעיה היא בכל המקצועות, גם של מורים אחרים.
אם הבן שלי עונה להגדרה של מחונן אני לא יודעת. את שלב א לא עבר (גם לא התכונן לפני), כך שגיוון מהתוכנית של המחוננים הוא לא יקבל, אבל מדובר על ילד שבחשבון הוא שולט בכפל וחילוק ודברים מתקדמים מזה (מיוזמתו) ונהנה לפתור תרגילים כתחביב, הוא ידע לקרוא מגיל 4 (אבל לא אוהב לקרוא ספרים), ואין לי ספק שהתסכול שלו נובע משיעמום ולא מקושי בחומר הנלמד. איך מתמודדים עם מצב כזה? איך גורמים לו להנות מהלימודים במקום שירגיש שהוא מבזבז את הזמן ולגרום לו אנטי ללימודים?
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
ילד משועמם

ילד בכיתה ב שמשתעמם מהלימודים
הבן שלי בכיתה ב. מאז תחילת השנה הוא לא מפסיק להתלונן שהלימודים משעממים לו כי הם קלים ולא מאתגרים. דיברתי עם המורה שלו וגיליתי שגם היא מודעת לכך שהוא משועמם, ושהוא מפטפט המון בזמן השיעור ואין לו סבלנות לחכות שתסיים להסביר דברים בכיתה ומתקדם לבד בחוברות. מצד אחד, ברור לי שהוא צריך ללמוד לחכות, להקשיב למורה ולא לפטפט ואני עובדת איתו על זה. מצד שני אני מבינה שזה נובע מתסכול שלו שגם אותו צריך לפתור ואין לי פתרונות. המורה הציעה שיתקדם במקביל לכיתה בחוברות שתתן לו, אבל הבעיה היא בכל המקצועות, גם של מורים אחרים.
אם הבן שלי עונה להגדרה של מחונן אני לא יודעת. את שלב א לא עבר (גם לא התכונן לפני), כך שגיוון מהתוכנית של המחוננים הוא לא יקבל, אבל מדובר על ילד שבחשבון הוא שולט בכפל וחילוק ודברים מתקדמים מזה (מיוזמתו) ונהנה לפתור תרגילים כתחביב, הוא ידע לקרוא מגיל 4 (אבל לא אוהב לקרוא ספרים), ואין לי ספק שהתסכול שלו נובע משיעמום ולא מקושי בחומר הנלמד. איך מתמודדים עם מצב כזה? איך גורמים לו להנות מהלימודים במקום שירגיש שהוא מבזבז את הזמן ולגרום לו אנטי ללימודים?
ילד משועמם
ראשית, גם אם לא עבר את שלב א' אין זאת אומרת שלא יעבור את שלב ב'. צריך להגיש ערעור לרפרנטית המחוזית ולבקש שיגש לשלב ב'. בעקרון, הוא יכול לגשת לשלב ב' כל שנה. כך שהשאיפה ללמוד -לפחות יום אחד בשבוע- במסגרת שונה שתאתגר אותו, עדיין רלוונטית. בנוסף, אולי כדאי לבדוק אפשרויות של חוגים כגון במסגרת "אלברטו" וגם, לבנות איזו שהיא תכנית למידה מותאמת לו בבית הספר - כשבית הספר מתגייס כמובן למשימה. את מוזמנת להתקשר אלי דרך האתר ואשתדל לעזור לך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה