הילד מחונן, עם פער בין היכולת השכלית לכתיבה האיטית- המלצה?

מצב
הנושא נעול.
הילד מחונן, עם פער בין היכולת השכלית לכתיבה האיטית- המלצה?

הילד מחונן, עם פער בין היכולת השכלית לכתיבה האיטית- המלצה?
הילד מחונן ולכן תמיד היה שקוף. ביסודי תמיד ישבתי איתו על כל מבחן כדי שיצליח ומאחר שהצליח (רוב המבחנים היו אמריקאיים)- לא קיבלנו עזרה במה שביקשתי (כתיבה חופשית, דימיון וכד'- מה שידעתי שיקשה עליו בעתיד, באנגלית, ספרות, הבעה,..). גם אם הילד מחונן הוא לא תמיד מושלם....
איך אפשר לקבל סיוע? (לצערי, בבתי הספר שלנו, חינוך ממ"ד, לא בחטי"ב ולא כעת, בתיכון- אין הגדה של ילד מחונן כילד לקוי ואם אכניס אותו לתקן של ילד לקוי, הבטחון העצמי שלו ירד ל-0...).
הוא קיבל קונצרטה וATTENT שלא הועילו אלא גרמו לטיקים
מחפשת רעיונות, המלצות איך ומה לבקש (האבחון במכון בסיוע קופ"ח המליץ על השלמה בעל פה לכתיבה, מה שבעצם לא קיים ולכן הוא לא מקבל שום עזרה).
או שהוא מקבל 100 במבחן, כי הוא פשוט הקשיב או טוב באותו מקצוע, או שהוא מקבל 65, כי לא עמד בזמן, או שלא למד מהספר בנוסף לשיעור, כי זה לא עניין אותו...
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
אם הוא בתיכון, ההתאמות בדרכי ההבחנות מוגדרות על ידי

הילד מחונן, עם פער בין היכולת השכלית לכתיבה האיטית- המלצה?
הילד מחונן ולכן תמיד היה שקוף. ביסודי תמיד ישבתי איתו על כל מבחן כדי שיצליח ומאחר שהצליח (רוב המבחנים היו אמריקאיים)- לא קיבלנו עזרה במה שביקשתי (כתיבה חופשית, דימיון וכד'- מה שידעתי שיקשה עליו בעתיד, באנגלית, ספרות, הבעה,..). גם אם הילד מחונן הוא לא תמיד מושלם....
איך אפשר לקבל סיוע? (לצערי, בבתי הספר שלנו, חינוך ממ"ד, לא בחטי"ב ולא כעת, בתיכון- אין הגדה של ילד מחונן כילד לקוי ואם אכניס אותו לתקן של ילד לקוי, הבטחון העצמי שלו ירד ל-0...).
הוא קיבל קונצרטה וATTENT שלא הועילו אלא גרמו לטיקים
מחפשת רעיונות, המלצות איך ומה לבקש (האבחון במכון בסיוע קופ"ח המליץ על השלמה בעל פה לכתיבה, מה שבעצם לא קיים ולכן הוא לא מקבל שום עזרה).
או שהוא מקבל 100 במבחן, כי הוא פשוט הקשיב או טוב באותו מקצוע, או שהוא מקבל 65, כי לא עמד בזמן, או שלא למד מהספר בנוסף לשיעור, כי זה לא עניין אותו...
אם הוא בתיכון, ההתאמות בדרכי ההבחנות מוגדרות על ידי
משרד החינוך, ולא ניתן לאשר התאמות שלא קיימות.
מבחינת משרד החינוך, אין כזה דבר "השלמה בעל-פה לכתיבה". כן אפשר לתת הארכת זמן בגלל קצב כתיבה איטי, ויש היום גם מבחנים מתוקשבים במקצועות רבי מלל, בהם התלמידים מקלידים את התשובה על גבי מחשב. זה יכול לעזור אם ההקלדה מהירה יותר מהכתיבה.
אם הבעיה היא שהוא לא מסיים בחינות בגלל קצב כתיבה איטי, הארכת זמן אמורה לפתור את הבעיה. אם הוא לא קרא בספר בנוסף על המחברת, את זה שום התאמה לא יכולה לפתור, אלא רק עבודה טיפולית שקשורה להקנייה של הרגלי למידה ואסטרטגיות למידה נכונים. אבחון טוב היה אמור לתת המלצות טיפוליות שמתאימות למצבו של הילד.
 
מה הגיל האופטימלי לעשות אבחון בכדי שיוכר בחטיבות?

אם הוא בתיכון, ההתאמות בדרכי ההבחנות מוגדרות על ידי
משרד החינוך, ולא ניתן לאשר התאמות שלא קיימות.
מבחינת משרד החינוך, אין כזה דבר "השלמה בעל-פה לכתיבה". כן אפשר לתת הארכת זמן בגלל קצב כתיבה איטי, ויש היום גם מבחנים מתוקשבים במקצועות רבי מלל, בהם התלמידים מקלידים את התשובה על גבי מחשב. זה יכול לעזור אם ההקלדה מהירה יותר מהכתיבה.
אם הבעיה היא שהוא לא מסיים בחינות בגלל קצב כתיבה איטי, הארכת זמן אמורה לפתור את הבעיה. אם הוא לא קרא בספר בנוסף על המחברת, את זה שום התאמה לא יכולה לפתור, אלא רק עבודה טיפולית שקשורה להקנייה של הרגלי למידה ואסטרטגיות למידה נכונים. אבחון טוב היה אמור לתת המלצות טיפוליות שמתאימות למצבו של הילד.
מה הגיל האופטימלי לעשות אבחון בכדי שיוכר בחטיבות?
(האמצעית והעליונה)
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
יש נהלים רשמיים ויש גיל אופטימלי


מה הגיל האופטימלי לעשות אבחון בכדי שיוכר בחטיבות?
(האמצעית והעליונה)
יש נהלים רשמיים ויש גיל אופטימלי

פורמאלית, אבחונים שנעשים אחרי כיתה ו', כולל בחופשת הקיץ שבין כיתות ו' ו-ז', מוכרים על ידי משרד החינוך עד גיל 25 לצורך שיפור והשלמה של בגרויות.
בתור מאבחנת, אני מעדיפה לראות ילדים בוגרים יותר, כי יש הבדל תהומי בין צוציק שרק התחיל כיתה ז' לבין נער שלומד בכיתה ט', למשל. מאחר ובית הספר גם צריך להיערך להתאמות, ולפעמים יש צורך להגיש מסמכים לוועדות וכו, אופטימלי לעשות אבחון במהלך כיתה ט' (אם אפשר לחכות עד אז).
בתור מאבחנת גם חשוב לי להגיד משהו נוסף - מטרת האבחון היא בראש ובראשונה להתאים תוכניות טיפוליות, המתבססות על תחומי הקושי ומקורותיהם, תוך שימוש בנקודות החוזק ויכולותיו של התלמיד. התאמות בדרכי ההבחנות הן רק תוצר לוואי מבחינתי, והן אינן מחליפות תוכנית טיפולית מותאמת אישית.
 
האם אני מבין מתגובתך שמי שעושה לפני חופשת הקיץ, האבחון יהיה

יש נהלים רשמיים ויש גיל אופטימלי

פורמאלית, אבחונים שנעשים אחרי כיתה ו', כולל בחופשת הקיץ שבין כיתות ו' ו-ז', מוכרים על ידי משרד החינוך עד גיל 25 לצורך שיפור והשלמה של בגרויות.
בתור מאבחנת, אני מעדיפה לראות ילדים בוגרים יותר, כי יש הבדל תהומי בין צוציק שרק התחיל כיתה ז' לבין נער שלומד בכיתה ט', למשל. מאחר ובית הספר גם צריך להיערך להתאמות, ולפעמים יש צורך להגיש מסמכים לוועדות וכו, אופטימלי לעשות אבחון במהלך כיתה ט' (אם אפשר לחכות עד אז).
בתור מאבחנת גם חשוב לי להגיד משהו נוסף - מטרת האבחון היא בראש ובראשונה להתאים תוכניות טיפוליות, המתבססות על תחומי הקושי ומקורותיהם, תוך שימוש בנקודות החוזק ויכולותיו של התלמיד. התאמות בדרכי ההבחנות הן רק תוצר לוואי מבחינתי, והן אינן מחליפות תוכנית טיפולית מותאמת אישית.
האם אני מבין מתגובתך שמי שעושה לפני חופשת הקיץ, האבחון יהיה
תקף רק עד חופשת הקיץ של המעבר מיסודי לחט"ב?
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
תלוי מתי בדיוק


האם אני מבין מתגובתך שמי שעושה לפני חופשת הקיץ, האבחון יהיה
תקף רק עד חופשת הקיץ של המעבר מיסודי לחט"ב?
תלוי מתי בדיוק

אם מדובר בילד שאובחן בכיתה ו', האבחון יהיה תקף גם לחטיבה ויוכל לשמש ככלי בידי ועדות שילוב או לשקול מתן התאמות (הרפורמה האחרונה שוללת מתן התאמות בחטיבת הביניים באופן גורף למדי, אך לבתי הספר ישנה גם אפשרות השיקול פר ילד, כך שילדים שהם בעלי לקויות למידה משמעותיות מאוד, עדיין יכולים לקבל התאמות גם בחטיבה).
ילד שאובחן בכיתה ו' יצטרך לעשות אבחון חדש לקראת החטיבה העליונה.
 
מה לגבי אבחון בכיתה ה' או אפילו בכיתה ד'? האם קביל לחט"ב?

תלוי מתי בדיוק

אם מדובר בילד שאובחן בכיתה ו', האבחון יהיה תקף גם לחטיבה ויוכל לשמש ככלי בידי ועדות שילוב או לשקול מתן התאמות (הרפורמה האחרונה שוללת מתן התאמות בחטיבת הביניים באופן גורף למדי, אך לבתי הספר ישנה גם אפשרות השיקול פר ילד, כך שילדים שהם בעלי לקויות למידה משמעותיות מאוד, עדיין יכולים לקבל התאמות גם בחטיבה).
ילד שאובחן בכיתה ו' יצטרך לעשות אבחון חדש לקראת החטיבה העליונה.
מה לגבי אבחון בכיתה ה' או אפילו בכיתה ד'? האם קביל לחט"ב?
נ.ב. אם אני לא טועה, בין כה וכה בוטלו בחט"ב כל ההתאמות.
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
כפי שאמרתי - הרפורמה החדשה לא מאפשרת התאמות בחטיבה

מה לגבי אבחון בכיתה ה' או אפילו בכיתה ד'? האם קביל לחט"ב?
נ.ב. אם אני לא טועה, בין כה וכה בוטלו בחט"ב כל ההתאמות.
כפי שאמרתי - הרפורמה החדשה לא מאפשרת התאמות בחטיבה
אבל עדיין יש מקום לשיקולים פר תלמיד, כך שיש אפשרות לצוות החטיבה לאשר התאמות לתלמידים בעלי לקויות למידה בדרגת חומרה גבוהה.
ברמה העקרונית, לצורכי ועדת שילוב תוקפו של אבחון הוא שלוש שנים.
 
תודה רבה על התשובות המפורטות ועל הסבלנות לשאלותיי


כפי שאמרתי - הרפורמה החדשה לא מאפשרת התאמות בחטיבה
אבל עדיין יש מקום לשיקולים פר תלמיד, כך שיש אפשרות לצוות החטיבה לאשר התאמות לתלמידים בעלי לקויות למידה בדרגת חומרה גבוהה.
ברמה העקרונית, לצורכי ועדת שילוב תוקפו של אבחון הוא שלוש שנים.
תודה רבה על התשובות המפורטות ועל הסבלנות לשאלותיי
 
פניתם לאנשי מקצוע בתחום? הוראה מתקנת? ריפוי בעיסוק?

הילד מחונן, עם פער בין היכולת השכלית לכתיבה האיטית- המלצה?
הילד מחונן ולכן תמיד היה שקוף. ביסודי תמיד ישבתי איתו על כל מבחן כדי שיצליח ומאחר שהצליח (רוב המבחנים היו אמריקאיים)- לא קיבלנו עזרה במה שביקשתי (כתיבה חופשית, דימיון וכד'- מה שידעתי שיקשה עליו בעתיד, באנגלית, ספרות, הבעה,..). גם אם הילד מחונן הוא לא תמיד מושלם....
איך אפשר לקבל סיוע? (לצערי, בבתי הספר שלנו, חינוך ממ"ד, לא בחטי"ב ולא כעת, בתיכון- אין הגדה של ילד מחונן כילד לקוי ואם אכניס אותו לתקן של ילד לקוי, הבטחון העצמי שלו ירד ל-0...).
הוא קיבל קונצרטה וATTENT שלא הועילו אלא גרמו לטיקים
מחפשת רעיונות, המלצות איך ומה לבקש (האבחון במכון בסיוע קופ"ח המליץ על השלמה בעל פה לכתיבה, מה שבעצם לא קיים ולכן הוא לא מקבל שום עזרה).
או שהוא מקבל 100 במבחן, כי הוא פשוט הקשיב או טוב באותו מקצוע, או שהוא מקבל 65, כי לא עמד בזמן, או שלא למד מהספר בנוסף לשיעור, כי זה לא עניין אותו...
פניתם לאנשי מקצוע בתחום? הוראה מתקנת? ריפוי בעיסוק?
בגדול, לפי מה שהבנתי יש לפעמים אפשרות להקליד את המבחן - אז אולי תוכלו לקבל אבחון שיאפשר לו להקליד. אבל לא ברור מהתאור שלך אם הבעייה היא באמת שהכתיבה איטית, או שהוא מתקשה במענה על השאלה. יש ילדים שמתקשים במענה על שאלות פתוחות - כי לא לגמרי ברור מה התשובה ה"נכונה", כי אין משהו שמכוון אותם לכיוון ספציפי, וקשה להם לבחור, או וכו'. אני מניחה שלפני שעוזרים לו צריך קודם כל להבין מה בדיוק הקושי שלו.
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
ריפוי בעיסוק לקצב כתיבה לא רלוונטי בגיל הזה.

פניתם לאנשי מקצוע בתחום? הוראה מתקנת? ריפוי בעיסוק?
בגדול, לפי מה שהבנתי יש לפעמים אפשרות להקליד את המבחן - אז אולי תוכלו לקבל אבחון שיאפשר לו להקליד. אבל לא ברור מהתאור שלך אם הבעייה היא באמת שהכתיבה איטית, או שהוא מתקשה במענה על השאלה. יש ילדים שמתקשים במענה על שאלות פתוחות - כי לא לגמרי ברור מה התשובה ה"נכונה", כי אין משהו שמכוון אותם לכיוון ספציפי, וקשה להם לבחור, או וכו'. אני מניחה שלפני שעוזרים לו צריך קודם כל להבין מה בדיוק הקושי שלו.
ריפוי בעיסוק לקצב כתיבה לא רלוונטי בגיל הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה