מבחן סולד ומבחן קרני

מצב
הנושא נעול.
מבחן סולד ומבחן קרני

מבחן סולד ומבחן קרני
יש לי שתי שאלות.
הראשונה - עקרונית - מה ההבדל בין 2 המבחנים - סולד וקרני? האם אכן קרני ממוקד יותר בחלק המתמטי?

שאלתי השניה - הבן שלי עבר בשנה שעברה בהצלחה את מבחן קרני כחלק מהליך הקבלה לחוגים של אריקה לנדאו.
השנה, במבחן סולד שנערך בבית הספר לא הצליח להעפיל לשלב ב'.
המורה שלו המליצה לי לערער על ההחלטה ולבקש שכן יבצע את מבחן שלב ב', להערכתה פיספס תשובות בגלל שמיהר (למשל: בחר תשובה נכונה כאשר היתה תשובה מלאה ונכונה יותר), ולא כתוצאה של חוסר הבנה.
אני אוסיף גם שהוא צעיר ביחס לרוב השכבה (יליד דצמבר).

בהתחשב בנתונים האלה - האם הייתם מערערים? האם כדאי (אם זה בכלל אפשרי) להמתין שנה ולבקש שיבצע את שלב ב' בשנה הבאה (אפקט הגיל)?

תודה מראש לעונים.
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
בד"כ כשמדברים כאן בפורום על מבחן קרני, לא מתכוונים למבחן

מבחן סולד ומבחן קרני
יש לי שתי שאלות.
הראשונה - עקרונית - מה ההבדל בין 2 המבחנים - סולד וקרני? האם אכן קרני ממוקד יותר בחלק המתמטי?

שאלתי השניה - הבן שלי עבר בשנה שעברה בהצלחה את מבחן קרני כחלק מהליך הקבלה לחוגים של אריקה לנדאו.
השנה, במבחן סולד שנערך בבית הספר לא הצליח להעפיל לשלב ב'.
המורה שלו המליצה לי לערער על ההחלטה ולבקש שכן יבצע את מבחן שלב ב', להערכתה פיספס תשובות בגלל שמיהר (למשל: בחר תשובה נכונה כאשר היתה תשובה מלאה ונכונה יותר), ולא כתוצאה של חוסר הבנה.
אני אוסיף גם שהוא צעיר ביחס לרוב השכבה (יליד דצמבר).

בהתחשב בנתונים האלה - האם הייתם מערערים? האם כדאי (אם זה בכלל אפשרי) להמתין שנה ולבקש שיבצע את שלב ב' בשנה הבאה (אפקט הגיל)?

תודה מראש לעונים.
בד"כ כשמדברים כאן בפורום על מבחן קרני, לא מתכוונים למבחן
של אריקה לנדאו אלא למבחן שנערך לתלמידי כיתה ו' שמעוניינים להתקבל לכיתת מחוננים בחטיבת הביניים.
מבחן סאלד נערך לתלמידים בכיתות ב' או ג' (תלוי באזור בארץ).
אני לא יודעת להשוות בין השניים שאת מדברת עליהם, אולי יהיו כאן כאלו שכן מכירים.
קחי בחשבון שהמבחנים בכיתה ב' ובכיתה ג' הם לא זהים, כך שתמיד הוא יהיה הקטן ביחס לילדים שנבחנים יחד איתו.
 
אבל את הערעור אני חייבת להגיש השנה

בד"כ כשמדברים כאן בפורום על מבחן קרני, לא מתכוונים למבחן
של אריקה לנדאו אלא למבחן שנערך לתלמידי כיתה ו' שמעוניינים להתקבל לכיתת מחוננים בחטיבת הביניים.
מבחן סאלד נערך לתלמידים בכיתות ב' או ג' (תלוי באזור בארץ).
אני לא יודעת להשוות בין השניים שאת מדברת עליהם, אולי יהיו כאן כאלו שכן מכירים.
קחי בחשבון שהמבחנים בכיתה ב' ובכיתה ג' הם לא זהים, כך שתמיד הוא יהיה הקטן ביחס לילדים שנבחנים יחד איתו.
אבל את הערעור אני חייבת להגיש השנה
בגלל שהוא נבחן השנה, או שאני יכולה להגיש אותו גם בשנה הבאה?
אני מבינה שהוא ישאר קטן ביחס לשכבה..., פשוט נראה לי שאולי הבשלות הרגשית שתגיע (אולי) עם הגיל, תגרום לו להיות פחות פזיז במענה לתשובות (בהנחה שזו אכן הסיבה לחוסר ההצלחה במבחן - אין לי דרך לדעת אם אכן זו הסיבה, אני רק מסתמכת על ההנחה של המורה שנשמעת לי הגיונית )
&nbsp
&nbsp
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
אני חושבת שכן..? כדאי לבדוק באתר משרד החינוך, אגף מחוננים

אבל את הערעור אני חייבת להגיש השנה
בגלל שהוא נבחן השנה, או שאני יכולה להגיש אותו גם בשנה הבאה?
אני מבינה שהוא ישאר קטן ביחס לשכבה..., פשוט נראה לי שאולי הבשלות הרגשית שתגיע (אולי) עם הגיל, תגרום לו להיות פחות פזיז במענה לתשובות (בהנחה שזו אכן הסיבה לחוסר ההצלחה במבחן - אין לי דרך לדעת אם אכן זו הסיבה, אני רק מסתמכת על ההנחה של המורה שנשמעת לי הגיונית )
&nbsp
&nbsp
אני חושבת שכן..? כדאי לבדוק באתר משרד החינוך, אגף מחוננים
יש שם גם טלפונים של הרפרנטית המחוזית. אפשר לפנות בטלפון או במייל ולקבל מידע מדויק.
 

kramerkaren

New member
סף הקבלה לאריקה לנדאו נמוך משמעותית

מבחן סולד ומבחן קרני
יש לי שתי שאלות.
הראשונה - עקרונית - מה ההבדל בין 2 המבחנים - סולד וקרני? האם אכן קרני ממוקד יותר בחלק המתמטי?

שאלתי השניה - הבן שלי עבר בשנה שעברה בהצלחה את מבחן קרני כחלק מהליך הקבלה לחוגים של אריקה לנדאו.
השנה, במבחן סולד שנערך בבית הספר לא הצליח להעפיל לשלב ב'.
המורה שלו המליצה לי לערער על ההחלטה ולבקש שכן יבצע את מבחן שלב ב', להערכתה פיספס תשובות בגלל שמיהר (למשל: בחר תשובה נכונה כאשר היתה תשובה מלאה ונכונה יותר), ולא כתוצאה של חוסר הבנה.
אני אוסיף גם שהוא צעיר ביחס לרוב השכבה (יליד דצמבר).

בהתחשב בנתונים האלה - האם הייתם מערערים? האם כדאי (אם זה בכלל אפשרי) להמתין שנה ולבקש שיבצע את שלב ב' בשנה הבאה (אפקט הגיל)?

תודה מראש לעונים.
סף הקבלה לאריקה לנדאו נמוך משמעותית
הם יכולים להגיד לך איפה הוא ממקום בסקאלה, פחות או יותר, אבל אין קשר בין המבחן הזה לכל מבחן רשמי אחר של מערכת החינוך, והנטייה היא לקבל פחות או יותר את כולם.
ממה שאני הבנתי את הערעור את חייבת להגיש השנה, ואז יש אפשרות לבקש את דחיית המבחן לשנה הבאה.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
מבחן סאלד ומבחן קרני

מבחן סולד ומבחן קרני
יש לי שתי שאלות.
הראשונה - עקרונית - מה ההבדל בין 2 המבחנים - סולד וקרני? האם אכן קרני ממוקד יותר בחלק המתמטי?

שאלתי השניה - הבן שלי עבר בשנה שעברה בהצלחה את מבחן קרני כחלק מהליך הקבלה לחוגים של אריקה לנדאו.
השנה, במבחן סולד שנערך בבית הספר לא הצליח להעפיל לשלב ב'.
המורה שלו המליצה לי לערער על ההחלטה ולבקש שכן יבצע את מבחן שלב ב', להערכתה פיספס תשובות בגלל שמיהר (למשל: בחר תשובה נכונה כאשר היתה תשובה מלאה ונכונה יותר), ולא כתוצאה של חוסר הבנה.
אני אוסיף גם שהוא צעיר ביחס לרוב השכבה (יליד דצמבר).

בהתחשב בנתונים האלה - האם הייתם מערערים? האם כדאי (אם זה בכלל אפשרי) להמתין שנה ולבקש שיבצע את שלב ב' בשנה הבאה (אפקט הגיל)?

תודה מראש לעונים.
מבחן סאלד ומבחן קרני
שלום רב
מבחן סאלד הינו מבחן המותאם לתלמידי כיתות ב- ה כשדרגת הקושי של המבחן עולה בהתאמה לקבוצת הגיל אליה משתייך הנבחן. מבחן זה מהווה "כרטיס כניסה" למסגרות המחוננים מכיתה ג' ועד ל-ו' המשתייכות לאגף המחוננים. המבחן אמור לבדוק את כישורי הנבחן והתאמתו ללמידה במסגרת המחוננים - לטענת אגף המחוננים, אין צורך להתכונן למבחן למרות שיש על כך מחלוקת לא קטנה בקרב אנשי מקצוע. המבחן מתמקד בעיקר בתפיסה וחשיבה מתמטית ושליטה בשפה כשהתחום השלישי הוא התחום הצורני. מבחן קרני הוא ממש פסיכומטרי המותאם לתלמידי כיתות ו' וההתמקדות שם היא בשלושה תחומים: מתמטיקה, שפה וצורני. מבחן זה מיועד לאלו המעוניינים ללמוד במסגרות מחוננים בחט"ב ובתיכון. אחד המרכיבים הייחודיים לשני מבחנים אלו הוא מימד הזמן, להבדיל ממבחנים רגילים במסודות החינוך מבחנים אלו מחולקים ללוחות זמנים נפרדים לכל נושא. מה שיוצר כמובן, נקודת לחץ על הנבחן כשזה מרכיב נוסף הנבדק אצל הנבחן.
לגבי ערעור, תמיד אפשר לערער וזה יותר רלוונטי לחט' היסוד מאשר לחט"ב.
בהצלחה
 
אנשי איזה מקצוע? מקצוע ההכנות?

מבחן סאלד ומבחן קרני
שלום רב
מבחן סאלד הינו מבחן המותאם לתלמידי כיתות ב- ה כשדרגת הקושי של המבחן עולה בהתאמה לקבוצת הגיל אליה משתייך הנבחן. מבחן זה מהווה "כרטיס כניסה" למסגרות המחוננים מכיתה ג' ועד ל-ו' המשתייכות לאגף המחוננים. המבחן אמור לבדוק את כישורי הנבחן והתאמתו ללמידה במסגרת המחוננים - לטענת אגף המחוננים, אין צורך להתכונן למבחן למרות שיש על כך מחלוקת לא קטנה בקרב אנשי מקצוע. המבחן מתמקד בעיקר בתפיסה וחשיבה מתמטית ושליטה בשפה כשהתחום השלישי הוא התחום הצורני. מבחן קרני הוא ממש פסיכומטרי המותאם לתלמידי כיתות ו' וההתמקדות שם היא בשלושה תחומים: מתמטיקה, שפה וצורני. מבחן זה מיועד לאלו המעוניינים ללמוד במסגרות מחוננים בחט"ב ובתיכון. אחד המרכיבים הייחודיים לשני מבחנים אלו הוא מימד הזמן, להבדיל ממבחנים רגילים במסודות החינוך מבחנים אלו מחולקים ללוחות זמנים נפרדים לכל נושא. מה שיוצר כמובן, נקודת לחץ על הנבחן כשזה מרכיב נוסף הנבדק אצל הנבחן.
לגבי ערעור, תמיד אפשר לערער וזה יותר רלוונטי לחט' היסוד מאשר לחט"ב.
בהצלחה
אנשי איזה מקצוע? מקצוע ההכנות?
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
מקצוע "הכנות"? תדאגי שיורידו את החלק הקשור לשפה.

אנשי איזה מקצוע? מקצוע ההכנות?
מקצוע "הכנות"? תדאגי שיורידו את החלק הקשור לשפה.
קל מאוד לדבר ולהגיב כשהילד שלך נמצא בסביבה תומכת שפה ואוצר המילים שלו גדול ואגב, למיטב זכרוני, גם לחשיבה מתמטית יש קשר לשפה וככל שהחלק השפתי חזק יותר, כך עולה יכולתו של התלמיד להתמודד עם תכני המבחן (לא רק- תבדקי בבקשה את מצב הנושא הזה במערכת החינוך ותקבלי חום). ורק כדי שכמות המידע שלך תעלה, ישנם כאלו שאינם "מקצועני הכנות" ועדיין טוענים כך מתוקף היותם אנשי חינוך. מן הסתם קרוב לודאי שמי שמתקבל לתלפיות למשל, רמת השפה שלו גבוהה למדי, מה דעתך?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה