ילד עם אבחון של מחונן שלא עבר tת מבחני הסינון בכתה ב'-השלכות

מצב
הנושא נעול.
ילד עם אבחון של מחונן שלא עבר tת מבחני הסינון בכתה ב'-השלכות

ילד עם אבחון של מחונן שלא עבר tת מבחני הסינון בכתה ב'-השלכות
הי,
בני בן השמונה אובחן לפני כשלוש שנים כמחונן באבחון פרטי שערכנו לו. במהלך המבחן שלב א' הוא סבל מחרדה ותיאר מצב שכל האותיות הפכו לכתם שחור בכה ולא סיים את המבחן. הוא לא עבר את מבחני הסינון. מה המשמעות? האם עתידית הוא נחסם למעבר לכיתות מחוננים? מהם סיכויי הערעור? האם לא ניתן להשתמש באבחון הפרטי לצורך השתלבות בתוכנית מחוננים? חשוב לנו מאוד שהוא יעבור את המבחנים שכן הוא סובל מבעיות ריגשיות ומשתעממם מאוד בכיתה ולדעתנו חינוך רגיל אינו מתאים לו והוא צריך סיבה לימודית הרבה יותר מאתגרת וגם מכילה ריגשית.
אודה להתייחסותכם
 
הכיתה של המחוננים לא בהכרח מכילה רגשית

ילד עם אבחון של מחונן שלא עבר tת מבחני הסינון בכתה ב'-השלכות
הי,
בני בן השמונה אובחן לפני כשלוש שנים כמחונן באבחון פרטי שערכנו לו. במהלך המבחן שלב א' הוא סבל מחרדה ותיאר מצב שכל האותיות הפכו לכתם שחור בכה ולא סיים את המבחן. הוא לא עבר את מבחני הסינון. מה המשמעות? האם עתידית הוא נחסם למעבר לכיתות מחוננים? מהם סיכויי הערעור? האם לא ניתן להשתמש באבחון הפרטי לצורך השתלבות בתוכנית מחוננים? חשוב לנו מאוד שהוא יעבור את המבחנים שכן הוא סובל מבעיות ריגשיות ומשתעממם מאוד בכיתה ולדעתנו חינוך רגיל אינו מתאים לו והוא צריך סיבה לימודית הרבה יותר מאתגרת וגם מכילה ריגשית.
אודה להתייחסותכם
הכיתה של המחוננים לא בהכרח מכילה רגשית
ילד שרואה הכל שחור כשהוא רואה מבחן ומתחיל לבכות - עלול ליפול כפרי בשל בידיהם של מחוננים צינים וביקורתיים...

למה הוא נכנס לכזאת חרדה בשלב א? זה בסך הכל שלב מאד לא מלחיץ, עושים אותו בכיתה הרגילה, עם חבריו לכיתה. אני הייתי קודם כל מטפלת במצבו הכלכך רגיש, לפני להכניס אותו למקום מלחיץ
 
ברור שיש סיכוי- אפילו מאד גבוה

ילד עם אבחון של מחונן שלא עבר tת מבחני הסינון בכתה ב'-השלכות
הי,
בני בן השמונה אובחן לפני כשלוש שנים כמחונן באבחון פרטי שערכנו לו. במהלך המבחן שלב א' הוא סבל מחרדה ותיאר מצב שכל האותיות הפכו לכתם שחור בכה ולא סיים את המבחן. הוא לא עבר את מבחני הסינון. מה המשמעות? האם עתידית הוא נחסם למעבר לכיתות מחוננים? מהם סיכויי הערעור? האם לא ניתן להשתמש באבחון הפרטי לצורך השתלבות בתוכנית מחוננים? חשוב לנו מאוד שהוא יעבור את המבחנים שכן הוא סובל מבעיות ריגשיות ומשתעממם מאוד בכיתה ולדעתנו חינוך רגיל אינו מתאים לו והוא צריך סיבה לימודית הרבה יותר מאתגרת וגם מכילה ריגשית.
אודה להתייחסותכם
ברור שיש סיכוי- אפילו מאד גבוה
חבל שכל כך נלחץ, קורה - במיוחד לילדים מאד הישגיים וודאי יכול לקרות לכל אחד.כדאי להסביר שלא מעיד כלום על היכולות שלו . אם תחזרי לשירשורים לפני כמה חודשים שנגעו בנושא של האחוזים המאד גבוהים של ילדים שלא עברו את מבחן סאלד בכיתה ב וכן עברו בכיתה ו לקראת התכנית בחטיבה ובהתאמה אחוזים מאד גבוהים של ילדים שעברו בכיתה ב אל לא עברו בכיתה ו תראי שהוא לא לבד. כנראה יש ילדים שצריכים להבשיל ולהתבגר קצת כדי שיוכלו לבטא את עצמם במבחן מסוג זה. הוא רק בן 8 - הכל עדיין פתוח בפניו, חבל לתת למבחן אחד שנערך ביום אחד שאולי פשוט לא היה היום שלו כזה משקל כבד לגבי ההערכה העצמית שלו- אבל זה כבר התפקיד שלכם
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
כמה דברים

ילד עם אבחון של מחונן שלא עבר tת מבחני הסינון בכתה ב'-השלכות
הי,
בני בן השמונה אובחן לפני כשלוש שנים כמחונן באבחון פרטי שערכנו לו. במהלך המבחן שלב א' הוא סבל מחרדה ותיאר מצב שכל האותיות הפכו לכתם שחור בכה ולא סיים את המבחן. הוא לא עבר את מבחני הסינון. מה המשמעות? האם עתידית הוא נחסם למעבר לכיתות מחוננים? מהם סיכויי הערעור? האם לא ניתן להשתמש באבחון הפרטי לצורך השתלבות בתוכנית מחוננים? חשוב לנו מאוד שהוא יעבור את המבחנים שכן הוא סובל מבעיות ריגשיות ומשתעממם מאוד בכיתה ולדעתנו חינוך רגיל אינו מתאים לו והוא צריך סיבה לימודית הרבה יותר מאתגרת וגם מכילה ריגשית.
אודה להתייחסותכם
כמה דברים
1. אבחון פרטי לא מאפשר קבלה לאף אחת מתוכניות המחוננים. לא יום שליפה ולא כיתת מחוננים.
2. אפשר לגשת לחלק השני של המבחן גם אם לא עוברים את החלק הראשון. כנס לאתר אגף המחוננים ותבדוק מה בדיוק צריך לעשות.
3. למרות שהוא יכול לגשת לחלק השני, כדאי לכם לחשוב האם כדאי שייגש. ילד שחווה כזו רמת חרדה בעת מבחן הסינון, שנערך בכיתתו, יחד עם כל חבריו, יחד עם המורה, במקום מוכר ובטוח עבורו, עלול לחוות רמת חרדה גבוהה עוד יותר בחלק השני של המבחן, שנערך במקום זר, עם ילדים לא מוכרים, עם בודקים זרים וקצת "קשוחים" (לפחות בכל הקשור להקפדה על זמנים. יש ילדים שזה מאוד מלחיץ אותם).
כדאי לבדוק למה הוא חווה רמת חרדה גבוהה עד כדי כך במבחן הסינון.
ומצטרפת לאמירה מעליי - לא כל מסגרת חינוכית שמתאימה למחוננים בהכרח מכילה רגשית. במקרה הספציפי שלנו, הצעיר מחונן ובחרנו עבורו להשאר בכיתתו הרגילה, בבית הספר הרגיל, דווקא בגלל המענה הרגשי שהוא מקבל שם.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
גישה לשלב ב'

ילד עם אבחון של מחונן שלא עבר tת מבחני הסינון בכתה ב'-השלכות
הי,
בני בן השמונה אובחן לפני כשלוש שנים כמחונן באבחון פרטי שערכנו לו. במהלך המבחן שלב א' הוא סבל מחרדה ותיאר מצב שכל האותיות הפכו לכתם שחור בכה ולא סיים את המבחן. הוא לא עבר את מבחני הסינון. מה המשמעות? האם עתידית הוא נחסם למעבר לכיתות מחוננים? מהם סיכויי הערעור? האם לא ניתן להשתמש באבחון הפרטי לצורך השתלבות בתוכנית מחוננים? חשוב לנו מאוד שהוא יעבור את המבחנים שכן הוא סובל מבעיות ריגשיות ומשתעממם מאוד בכיתה ולדעתנו חינוך רגיל אינו מתאים לו והוא צריך סיבה לימודית הרבה יותר מאתגרת וגם מכילה ריגשית.
אודה להתייחסותכם
גישה לשלב ב'
גם אם נכשל בשלב א' הוא בהחלט יוכל לגשת לשלב ב'. במיוחד כשההסבר יהיה התקף חרדה ברמה המתוארת. יש לכך הליך רשמי ותתחילו עם האתר של מכון סאלד. בהמשך תיפנו לרפרנטית המחוזית למחוננים במשרד החינוך.
מכיוון שישנה אפשרות לעשות את שלב ב' גם בכיתה ד' יתכן שיהיה זה עדיף כשהוא יהיה בוגר יותר ואולי החרדה לא תתעורר. לכם חשוב שהוא יעבור את המבחנים, האם גם לו זה חשוב?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה