התלבטות אחים

מצב
הנושא נעול.

tamari28

New member
התלבטות אחים

התלבטות אחים
יש לי שני בנים יחסית קרובים בגיל. אחד ב-ד׳ לומד ביום שליפה. אחד ב-ב׳ וקבלנו עכשיו את ההודעה שקיבל את הציון הכי גבוה בשכבה במבחן שלב א.

הם מאוד שונים. הגדול שלי מחונן קלאסי. היה ברור תמיד שהוא מחונן. הוא מאוד מתאים לתוכנית ודומה לכל הילדים האחרים בה. קורא המון וזוכר כל דבר. מתעניין וחוקר. השני הקטן, ממש ממש הפתיע אותי לגמרי הציון שלו. הוא ילד שובב., אוהב להשתולל ולרוץ ולא להתאמץ אינטלקטואלית. לא קורא כמעט בכלל.

ברור לי שהקטן לא באמת מתאים לתוכנית מחוננים. לדעתי גם לא יעבור את שלב ב. כי הוא דורש ידע כללי נרחב שכנראה אין לו. אז מה ההתלבטות. האם לשלוח אותו בכלל לשלב ב..... הוא תמיד מרגיש פחות חכם מאחיו. לא בגללנו. אנחנו דווקא משבחים אותו על חוכמתו אבל הסביבה נותנת לגדול המון פידבקים על החוכמה שלו כי היא יותר בולטת. לכן עכשיו הוא מאוד שמח עם השלב א שלו. כישלון בשלב ב כמובן יפגע לו בשמחה הזאת, ואני באמת לא חושבת שמתאים ויעבור את שלב ב ממילא. מצד שני..... מי אני שאמנע מילד לנסות להתקבל לתוכנית., שהיא מוצלחת מאוד אצלנו בעיר.

יש לכם רעיון עבורי?
 
אם הציון שלו בשלב א' הפתיע אותך, אז

התלבטות אחים
יש לי שני בנים יחסית קרובים בגיל. אחד ב-ד׳ לומד ביום שליפה. אחד ב-ב׳ וקבלנו עכשיו את ההודעה שקיבל את הציון הכי גבוה בשכבה במבחן שלב א.

הם מאוד שונים. הגדול שלי מחונן קלאסי. היה ברור תמיד שהוא מחונן. הוא מאוד מתאים לתוכנית ודומה לכל הילדים האחרים בה. קורא המון וזוכר כל דבר. מתעניין וחוקר. השני הקטן, ממש ממש הפתיע אותי לגמרי הציון שלו. הוא ילד שובב., אוהב להשתולל ולרוץ ולא להתאמץ אינטלקטואלית. לא קורא כמעט בכלל.

ברור לי שהקטן לא באמת מתאים לתוכנית מחוננים. לדעתי גם לא יעבור את שלב ב. כי הוא דורש ידע כללי נרחב שכנראה אין לו. אז מה ההתלבטות. האם לשלוח אותו בכלל לשלב ב..... הוא תמיד מרגיש פחות חכם מאחיו. לא בגללנו. אנחנו דווקא משבחים אותו על חוכמתו אבל הסביבה נותנת לגדול המון פידבקים על החוכמה שלו כי היא יותר בולטת. לכן עכשיו הוא מאוד שמח עם השלב א שלו. כישלון בשלב ב כמובן יפגע לו בשמחה הזאת, ואני באמת לא חושבת שמתאים ויעבור את שלב ב ממילא. מצד שני..... מי אני שאמנע מילד לנסות להתקבל לתוכנית., שהיא מוצלחת מאוד אצלנו בעיר.

יש לכם רעיון עבורי?
אם הציון שלו בשלב א' הפתיע אותך, אז
אולי את מתקשה להעריך אותו נכון (בין היתר גם כי גם את משווה אותו לאחיו הגדול), ואולי גם תופתעי מהציון שלו בשלב ב'. אני גם לא יודעת על סמך מה את קובעת שהוא לא מתאים לתכנית מחוננים. בכיתות מחוננים יש גם ילדים שובבים שמשתוללים ורצים. במקומך הייתי נותנת לו לעשות את שלב ב', ואם הוא לא היה מצליח בו, הייתי אומרת לו (מה שנכון), שזה סתם מבחן אחד שלא אומר כלום על החוכמה שלו.
 

tamari28

New member
תודה על התגובה

אם הציון שלו בשלב א' הפתיע אותך, אז
אולי את מתקשה להעריך אותו נכון (בין היתר גם כי גם את משווה אותו לאחיו הגדול), ואולי גם תופתעי מהציון שלו בשלב ב'. אני גם לא יודעת על סמך מה את קובעת שהוא לא מתאים לתכנית מחוננים. בכיתות מחוננים יש גם ילדים שובבים שמשתוללים ורצים. במקומך הייתי נותנת לו לעשות את שלב ב', ואם הוא לא היה מצליח בו, הייתי אומרת לו (מה שנכון), שזה סתם מבחן אחד שלא אומר כלום על החוכמה שלו.
תודה על התגובה
האמת שאף פעם לא עסקתי בהשוואת החוכמה בינהם. הם כל כל שונים. הקטן ילד מדהים. רגיש, חבר. בהחלט ילד חכם. הבן הגדול סוחב איתו את כל הבעיות שתמיד אומרים שיש למחוננים. עניינים חברתיים מורכבים מאוד. הקטן ילד שובה לב. אין מקום אחד שהוא לא הילד האהוב ביותר על כולם. עם כל השובבות שלו. ככה ששמחתי תמיד עבורו שהכל עובר חלק.

אני ממש לא סוגדת לעניין המחוננות. להיפך אפילו. יש לי עוד ילד. קטן בגן. שאני כבר רואה שדומה לאחיו הגדול. והרבה פעמים אני מתבאסת מזה ומאחלת לו בלב שלא יהיה מחונן. שיהיה ילד רגיל בלי סיבוכים. לא קל לגדול שלי בכלל בחברת ילדים בבית הספר הרגיל שלו. רק ביום שליפה הוא פורח. הציעו להקפיץ אותו כיתה שנה שעברה ואנחנו התנגדנו כי ההתפתחות החברתית שלו לגמרי לא מאפשרת לו לקפוץ כיתה.

בכל אופן אני אקבל את העצות שלכן ואשלח אותו למבחן.
 
סתם חולקת שאנחנו דווקא הקפצנו בזמנו

תודה על התגובה
האמת שאף פעם לא עסקתי בהשוואת החוכמה בינהם. הם כל כל שונים. הקטן ילד מדהים. רגיש, חבר. בהחלט ילד חכם. הבן הגדול סוחב איתו את כל הבעיות שתמיד אומרים שיש למחוננים. עניינים חברתיים מורכבים מאוד. הקטן ילד שובה לב. אין מקום אחד שהוא לא הילד האהוב ביותר על כולם. עם כל השובבות שלו. ככה ששמחתי תמיד עבורו שהכל עובר חלק.

אני ממש לא סוגדת לעניין המחוננות. להיפך אפילו. יש לי עוד ילד. קטן בגן. שאני כבר רואה שדומה לאחיו הגדול. והרבה פעמים אני מתבאסת מזה ומאחלת לו בלב שלא יהיה מחונן. שיהיה ילד רגיל בלי סיבוכים. לא קל לגדול שלי בכלל בחברת ילדים בבית הספר הרגיל שלו. רק ביום שליפה הוא פורח. הציעו להקפיץ אותו כיתה שנה שעברה ואנחנו התנגדנו כי ההתפתחות החברתית שלו לגמרי לא מאפשרת לו לקפוץ כיתה.

בכל אופן אני אקבל את העצות שלכן ואשלח אותו למבחן.
סתם חולקת שאנחנו דווקא הקפצנו בזמנו
(זה היה בחו"ל, והסיבות היו שונות) והאמת שזה באמת היה קצת בעייתי מבחינה חברתית - הילדה למדה עם ילדים ב-ד', ובהפסקה שיחקה עם הילדים מהשיכבה הקודמת, ב-ג'. מבחינת הסיבה שהקפצנו זה כן עזר - אבל אחרי חצי שנה חזרנו לארץ וכל ההישגים התבטלו...
 

tamari28

New member
תודה שחלקת

סתם חולקת שאנחנו דווקא הקפצנו בזמנו
(זה היה בחו"ל, והסיבות היו שונות) והאמת שזה באמת היה קצת בעייתי מבחינה חברתית - הילדה למדה עם ילדים ב-ד', ובהפסקה שיחקה עם הילדים מהשיכבה הקודמת, ב-ג'. מבחינת הסיבה שהקפצנו זה כן עזר - אבל אחרי חצי שנה חזרנו לארץ וכל ההישגים התבטלו...
תודה שחלקת
האמת שאני לא בטוחה שזה יועיל לו לשיעמום. לא ממש יודעים מה לעשות איתו בבית הספר. נערכו לו מבחנים לאחרונה והוא התייצב על ידע ממוצע של כיתה ז׳. אין מצב בעולם שאני מקפיצה אותו לחטיבה. אז ממילא ישעמם לו גם בכיתה ה׳. וחברתית יהיה לו אסון. הם שם כבר עוד יותר ציניקנים ודוקרניים.

לעומתו הילד שבכיתה ב׳, בהחלט נתרם בבית הספר ומתעניין. יושב בשיעורים ואפילו צריך לעשות שיעורי בית. לפעמים גם מפריע בשיעור..... אני מניחה שזה נורמלי.
הגדול או קורא ספרים בשיעור או עוזר לילדים מתקשים. שזאת אליה וקוץ בה. זה מאוד עוזר למורה ולכן היא עושה את זה, אבל לפעמים הילדים שונאים אותו יותר בגלל זה. מצד שני הוא עצמו כן אוהב לעשות את זה וזה מפיג לו קצת את השיעמום אז זה מלכוד.
 
הרבה מחוננים שובבים ומשחקים כדורגל ולא קוראים בכלל

התלבטות אחים
יש לי שני בנים יחסית קרובים בגיל. אחד ב-ד׳ לומד ביום שליפה. אחד ב-ב׳ וקבלנו עכשיו את ההודעה שקיבל את הציון הכי גבוה בשכבה במבחן שלב א.

הם מאוד שונים. הגדול שלי מחונן קלאסי. היה ברור תמיד שהוא מחונן. הוא מאוד מתאים לתוכנית ודומה לכל הילדים האחרים בה. קורא המון וזוכר כל דבר. מתעניין וחוקר. השני הקטן, ממש ממש הפתיע אותי לגמרי הציון שלו. הוא ילד שובב., אוהב להשתולל ולרוץ ולא להתאמץ אינטלקטואלית. לא קורא כמעט בכלל.

ברור לי שהקטן לא באמת מתאים לתוכנית מחוננים. לדעתי גם לא יעבור את שלב ב. כי הוא דורש ידע כללי נרחב שכנראה אין לו. אז מה ההתלבטות. האם לשלוח אותו בכלל לשלב ב..... הוא תמיד מרגיש פחות חכם מאחיו. לא בגללנו. אנחנו דווקא משבחים אותו על חוכמתו אבל הסביבה נותנת לגדול המון פידבקים על החוכמה שלו כי היא יותר בולטת. לכן עכשיו הוא מאוד שמח עם השלב א שלו. כישלון בשלב ב כמובן יפגע לו בשמחה הזאת, ואני באמת לא חושבת שמתאים ויעבור את שלב ב ממילא. מצד שני..... מי אני שאמנע מילד לנסות להתקבל לתוכנית., שהיא מוצלחת מאוד אצלנו בעיר.

יש לכם רעיון עבורי?
הרבה מחוננים שובבים ומשחקים כדורגל ולא קוראים בכלל
כמובן לשלוח את הילד למבחן איתור.

גורם אוביקטיבי מצא שיש סיכוי גבוה שהילד מחונן. חס ושלום לא להרוס לו, רק בגלל שהוא דומה לאיזו תדמית של מחונן שיש לך, שהתקבעה בגלל אחיו הגדול

תשלחי אותו.

מאד נחמד כשיש שני ילדים ששניהם מוכשרים, אבל שונים זה מזה
 

tamari28

New member
תודה רבה

הרבה מחוננים שובבים ומשחקים כדורגל ולא קוראים בכלל
כמובן לשלוח את הילד למבחן איתור.

גורם אוביקטיבי מצא שיש סיכוי גבוה שהילד מחונן. חס ושלום לא להרוס לו, רק בגלל שהוא דומה לאיזו תדמית של מחונן שיש לך, שהתקבעה בגלל אחיו הגדול

תשלחי אותו.

מאד נחמד כשיש שני ילדים ששניהם מוכשרים, אבל שונים זה מזה
תודה רבה
דווקא שאלתי את הגדול שלי האם בהפסקה ילדים ביום שליפה משחקים בחוץ בכדור. הוא אמר שממש לו. שהם כולם יושבים בחדר שחמט ומשחקים שח.

התדמית מחונן שיש לי עוד יותר התקבעה בימים הפתוחים שהיו בבית הספר למחוננים. כל הילדים היו דומים לגדול שלי. היו הרצאות להורים בשנה שעברה שעסקו בבעיות שיש לילדים מחוננים. הן התאימו בדיוק לגדול ולבן הקטן ממש אין בעיית דומות.

בכל אופן, אתן לו לנסות. אולי אנסה להעביר אותו מבחן לדוגמא שיש באינטרנט ואראה אם הוא בכלל בכיוון?
 
אני יכולה להגיד שבכיתת מחוננים ביסודי הם בהחלט שיחקו בכדור.

תודה רבה
דווקא שאלתי את הגדול שלי האם בהפסקה ילדים ביום שליפה משחקים בחוץ בכדור. הוא אמר שממש לו. שהם כולם יושבים בחדר שחמט ומשחקים שח.

התדמית מחונן שיש לי עוד יותר התקבעה בימים הפתוחים שהיו בבית הספר למחוננים. כל הילדים היו דומים לגדול שלי. היו הרצאות להורים בשנה שעברה שעסקו בבעיות שיש לילדים מחוננים. הן התאימו בדיוק לגדול ולבן הקטן ממש אין בעיית דומות.

בכל אופן, אתן לו לנסות. אולי אנסה להעביר אותו מבחן לדוגמא שיש באינטרנט ואראה אם הוא בכלל בכיוון?
אני יכולה להגיד שבכיתת מחוננים ביסודי הם בהחלט שיחקו בכדור.
אולי ביום שליפה אין להם כדור...
 
יש ילדים מחוננים שגם מצטיינים בספורט

תודה רבה
דווקא שאלתי את הגדול שלי האם בהפסקה ילדים ביום שליפה משחקים בחוץ בכדור. הוא אמר שממש לו. שהם כולם יושבים בחדר שחמט ומשחקים שח.

התדמית מחונן שיש לי עוד יותר התקבעה בימים הפתוחים שהיו בבית הספר למחוננים. כל הילדים היו דומים לגדול שלי. היו הרצאות להורים בשנה שעברה שעסקו בבעיות שיש לילדים מחוננים. הן התאימו בדיוק לגדול ולבן הקטן ממש אין בעיית דומות.

בכל אופן, אתן לו לנסות. אולי אנסה להעביר אותו מבחן לדוגמא שיש באינטרנט ואראה אם הוא בכלל בכיוון?
יש ילדים מחוננים שגם מצטיינים בספורט
אני מכירה כמה וכמה ילדים מחוננים (כולל בגילאי חטיבה ותיכון) שהם בנבחרות אתלטיקה, כדורסל ושאר ענפי ספורט.

אני יודעת בוודאות שלא כל המחוננים משחקים בשח. כנראה הבן שלך, כמו רוב הילדים - רואה מה שסביבו. הוא וחבריו הקרובים משחקים שח, אז נדמה לו שזה הדבר היחיד שמתרחש.

את כל ההרצאות האלה שעושים להורים, תקחי עם כפית גדושה של מלח.
מנסיוני האישי - יש יועצות שיש להן נטיה קצת לנפח את נושא "הבעיות הרגשיות והחברתיות של ילדים מחוננים". לא יודעת איך הם עושים את המחקרים שלהם, אבל כשאני מסתכלת על חבריי שהיו בכיתת מחוננים די מזמן, ועל החברים של בנותיי - רוב המחוננים הם בעלי כישורים חברתיים לא פחותים מאף אחד אחר.
אצלנו היו בכיתה שני ילדים מוזרים, ממש "מודל של המחונן" כפי שמראים במצגות האלה. גם אצל בנותי, בכל כיתה היה איזה ילד מוזר או שניים. אבל הם מיעוט.


יכול להיות שילד שמשחק שח בהפסקה ואז חוטף מכות כי הוא שיחק בשח - אז הוא קצת מסתגר. ואז היועצת יכולה להכין עליו מצגת. אבל אם רק יעבירו אותו לבית ספר שבו לא מכניסים מכות לילדים חכמים - פתאוחם יגלו שהוא בעצם ילד פתוח וחביב וחברותי
 

tamari28

New member
מתחברת מאוד למה שאת אומרת

יש ילדים מחוננים שגם מצטיינים בספורט
אני מכירה כמה וכמה ילדים מחוננים (כולל בגילאי חטיבה ותיכון) שהם בנבחרות אתלטיקה, כדורסל ושאר ענפי ספורט.

אני יודעת בוודאות שלא כל המחוננים משחקים בשח. כנראה הבן שלך, כמו רוב הילדים - רואה מה שסביבו. הוא וחבריו הקרובים משחקים שח, אז נדמה לו שזה הדבר היחיד שמתרחש.

את כל ההרצאות האלה שעושים להורים, תקחי עם כפית גדושה של מלח.
מנסיוני האישי - יש יועצות שיש להן נטיה קצת לנפח את נושא "הבעיות הרגשיות והחברתיות של ילדים מחוננים". לא יודעת איך הם עושים את המחקרים שלהם, אבל כשאני מסתכלת על חבריי שהיו בכיתת מחוננים די מזמן, ועל החברים של בנותיי - רוב המחוננים הם בעלי כישורים חברתיים לא פחותים מאף אחד אחר.
אצלנו היו בכיתה שני ילדים מוזרים, ממש "מודל של המחונן" כפי שמראים במצגות האלה. גם אצל בנותי, בכל כיתה היה איזה ילד מוזר או שניים. אבל הם מיעוט.


יכול להיות שילד שמשחק שח בהפסקה ואז חוטף מכות כי הוא שיחק בשח - אז הוא קצת מסתגר. ואז היועצת יכולה להכין עליו מצגת. אבל אם רק יעבירו אותו לבית ספר שבו לא מכניסים מכות לילדים חכמים - פתאוחם יגלו שהוא בעצם ילד פתוח וחביב וחברותי
מתחברת מאוד למה שאת אומרת
הבן שלי באמת יושב טוב על המודל של ״מוזר״. בעבר חטף יותר, היום לפחות זה פחת משמעותית. יש יותר הטחת עלבונות ועקיצות. אני מבינה שלילדים בגילו הוא פשוט נראה משונה. המח שלו עובד כמו מכונה ולצערי גם רגשית הוא קצת רובוטי. מבחינתו אם הוא תמיד צודק בחשבון אז הוא תמיד צודק גם במגרש המשחקים וזה כמובן לא עובד ככה.
 
מזכיר לי אנקדוטה משעשעת בכיוון ההפוך.

מתחברת מאוד למה שאת אומרת
הבן שלי באמת יושב טוב על המודל של ״מוזר״. בעבר חטף יותר, היום לפחות זה פחת משמעותית. יש יותר הטחת עלבונות ועקיצות. אני מבינה שלילדים בגילו הוא פשוט נראה משונה. המח שלו עובד כמו מכונה ולצערי גם רגשית הוא קצת רובוטי. מבחינתו אם הוא תמיד צודק בחשבון אז הוא תמיד צודק גם במגרש המשחקים וזה כמובן לא עובד ככה.
מזכיר לי אנקדוטה משעשעת בכיוון ההפוך.
ילד מחונן שאמר לילדים בשכונה שיש כזה דבר מספרים שליליים, הילדים לא הסכימו, עשו הצבעה שבה היה רוב נגד קיום מספרים שליליים, ואז אמרו לו שהרוב קובע.
 
אני דווקא לא מסכימה. מהניסיון שלי

יש ילדים מחוננים שגם מצטיינים בספורט
אני מכירה כמה וכמה ילדים מחוננים (כולל בגילאי חטיבה ותיכון) שהם בנבחרות אתלטיקה, כדורסל ושאר ענפי ספורט.

אני יודעת בוודאות שלא כל המחוננים משחקים בשח. כנראה הבן שלך, כמו רוב הילדים - רואה מה שסביבו. הוא וחבריו הקרובים משחקים שח, אז נדמה לו שזה הדבר היחיד שמתרחש.

את כל ההרצאות האלה שעושים להורים, תקחי עם כפית גדושה של מלח.
מנסיוני האישי - יש יועצות שיש להן נטיה קצת לנפח את נושא "הבעיות הרגשיות והחברתיות של ילדים מחוננים". לא יודעת איך הם עושים את המחקרים שלהם, אבל כשאני מסתכלת על חבריי שהיו בכיתת מחוננים די מזמן, ועל החברים של בנותיי - רוב המחוננים הם בעלי כישורים חברתיים לא פחותים מאף אחד אחר.
אצלנו היו בכיתה שני ילדים מוזרים, ממש "מודל של המחונן" כפי שמראים במצגות האלה. גם אצל בנותי, בכל כיתה היה איזה ילד מוזר או שניים. אבל הם מיעוט.


יכול להיות שילד שמשחק שח בהפסקה ואז חוטף מכות כי הוא שיחק בשח - אז הוא קצת מסתגר. ואז היועצת יכולה להכין עליו מצגת. אבל אם רק יעבירו אותו לבית ספר שבו לא מכניסים מכות לילדים חכמים - פתאוחם יגלו שהוא בעצם ילד פתוח וחביב וחברותי
אני דווקא לא מסכימה. מהניסיון שלי
המחוננים הם ברובם ילדותיים יותר מילדים אחרים ופחות מתוחכמים חברתית (למרבה האירוניה), ואחד היתרונות בכיתת מחוננים הוא שהיא מאפשרת להם להתבגר חברתית יחד. וזה בלי לקחת בחשבון את אותם 2-3 מוזרים במיוחד (שהם בד"כ גם בין המובילים מבחינת החוכמה...).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה