התלבטות אחים
התלבטות אחים
יש לי שני בנים יחסית קרובים בגיל. אחד ב-ד׳ לומד ביום שליפה. אחד ב-ב׳ וקבלנו עכשיו את ההודעה שקיבל את הציון הכי גבוה בשכבה במבחן שלב א.
הם מאוד שונים. הגדול שלי מחונן קלאסי. היה ברור תמיד שהוא מחונן. הוא מאוד מתאים לתוכנית ודומה לכל הילדים האחרים בה. קורא המון וזוכר כל דבר. מתעניין וחוקר. השני הקטן, ממש ממש הפתיע אותי לגמרי הציון שלו. הוא ילד שובב., אוהב להשתולל ולרוץ ולא להתאמץ אינטלקטואלית. לא קורא כמעט בכלל.
ברור לי שהקטן לא באמת מתאים לתוכנית מחוננים. לדעתי גם לא יעבור את שלב ב. כי הוא דורש ידע כללי נרחב שכנראה אין לו. אז מה ההתלבטות. האם לשלוח אותו בכלל לשלב ב..... הוא תמיד מרגיש פחות חכם מאחיו. לא בגללנו. אנחנו דווקא משבחים אותו על חוכמתו אבל הסביבה נותנת לגדול המון פידבקים על החוכמה שלו כי היא יותר בולטת. לכן עכשיו הוא מאוד שמח עם השלב א שלו. כישלון בשלב ב כמובן יפגע לו בשמחה הזאת, ואני באמת לא חושבת שמתאים ויעבור את שלב ב ממילא. מצד שני..... מי אני שאמנע מילד לנסות להתקבל לתוכנית., שהיא מוצלחת מאוד אצלנו בעיר.
יש לכם רעיון עבורי?
התלבטות אחים
יש לי שני בנים יחסית קרובים בגיל. אחד ב-ד׳ לומד ביום שליפה. אחד ב-ב׳ וקבלנו עכשיו את ההודעה שקיבל את הציון הכי גבוה בשכבה במבחן שלב א.
הם מאוד שונים. הגדול שלי מחונן קלאסי. היה ברור תמיד שהוא מחונן. הוא מאוד מתאים לתוכנית ודומה לכל הילדים האחרים בה. קורא המון וזוכר כל דבר. מתעניין וחוקר. השני הקטן, ממש ממש הפתיע אותי לגמרי הציון שלו. הוא ילד שובב., אוהב להשתולל ולרוץ ולא להתאמץ אינטלקטואלית. לא קורא כמעט בכלל.
ברור לי שהקטן לא באמת מתאים לתוכנית מחוננים. לדעתי גם לא יעבור את שלב ב. כי הוא דורש ידע כללי נרחב שכנראה אין לו. אז מה ההתלבטות. האם לשלוח אותו בכלל לשלב ב..... הוא תמיד מרגיש פחות חכם מאחיו. לא בגללנו. אנחנו דווקא משבחים אותו על חוכמתו אבל הסביבה נותנת לגדול המון פידבקים על החוכמה שלו כי היא יותר בולטת. לכן עכשיו הוא מאוד שמח עם השלב א שלו. כישלון בשלב ב כמובן יפגע לו בשמחה הזאת, ואני באמת לא חושבת שמתאים ויעבור את שלב ב ממילא. מצד שני..... מי אני שאמנע מילד לנסות להתקבל לתוכנית., שהיא מוצלחת מאוד אצלנו בעיר.
יש לכם רעיון עבורי?