הצד האפל. . .
אכן, מצער לקרוא כשילד חווה התנהגות שכזו מצד חבריו בכיתה ולעיתים יש לנקוט ביד תקיפה וקשה עם הגורמים לכך וכשזה לא קורה, זה מהווה איתות לאותם גורמים להמשיך בפעילות שלילית זו, חבל ועצוב שזה קורה. יתכן שכדאי לפנות לגורמים בכירים יותר, הנהלת בית הספר, הפיקוח.
בנוגע להאצת הלמידה לבגרויות. באופן כללי בתי הספר משקיעים ומייעדים את התלמידים להתכונן לבגרויות וככל שהרמה גבוהה יותר, כך טוב יותר. אין ספק שזו "רעה חולה" של המערכת שמתייחסת להכנה לבגרויות כנושא החשוב ביותר ולכן, חובה לדחוף את התלמידים לבצע זאת על הצד הטוב ביותר (אחרי הכל, אחוז גבוה של תלמידים העוברים את הבגרויות בהצלחה מוסיף קרדיטים לבית הספר) וזאת כאשר היה ראוי יותר לפתח את הסקרנות אצל התלמידים (כלל התלמידים ולא רק אצל המחוננים), לעניין אותם בתחומים שונים (במסגרת נושאי הלמידה בקבועים ולא) ולפתח בהם מימונויות למידה וחשיבה שהיום לא עושים זאת, חבל וההפסד בסופו של דבר, הוא של כולנו. ישנם בתי ספר בודדים בארץ הרואים את הבגרויות כחובה שיש לעבור אותה ולא כמטרה עיקרית, אולם אלו בודדים ונספרים על אצבעות יד אחת.
הצד האפל. . .הצד האפל של כיתת המחוננים
ההמלצה הכמעט גורפת כאן לילדים מחוננים היא מעבר לכיתת מחוננים כמענה לצרכים האינטלקטואליים והרגשיים שלהם. גם אני האמנתי בכך בלב שלם .
לצערי שיניתי את דעתי וחשוב לי לשתף בחוויה האישית שלנו.
נראה כי הקריטריון העיקרי והכמעט גורף לקבלה לכיתה הוא אינטלקטואלי כשניפויים יש רק במקרי שוליים קיצוניים. בתי נערה עדינה ורגישה והציפייה היתה שהכיתה תהווה עבורה חממה. בפועל היא עוברת התעללות קשה על ידי כמה מילדי הכיתה, אשר משתמשים בחכמתם על מנת לבצע כן באופן מניפולטיבי ונבזי.
הצוות נקט בפעולות שונות שלא הועילו ונמנע מלנקוט ביד קשה נגד המעורבים.
בכיתות המחוננים קיימת האצה משמעותית לקראת הקדמת בגרויות במתמטיקה, אנגלית ומקצועות נוספים, כשלילדים לא ניתנת הבחירה. לא לכל תלמיד האצה מתאימה, גם אם הנו בעל יכולות אינטלקטואליות גבוהות. כיוון שממילא יסיימו את לימודיהם בי"ב לא מובנים הדחיפות והלחץ.
מניחה שיש שונות בין בתי ספר שונים וכיתות מחוננים שונות ולחלקכם יש חוויות שונות. היה לי חשוב ליידע שלא הכל תמיד נוצץ ויכול להיות גם כך.
אכן, מצער לקרוא כשילד חווה התנהגות שכזו מצד חבריו בכיתה ולעיתים יש לנקוט ביד תקיפה וקשה עם הגורמים לכך וכשזה לא קורה, זה מהווה איתות לאותם גורמים להמשיך בפעילות שלילית זו, חבל ועצוב שזה קורה. יתכן שכדאי לפנות לגורמים בכירים יותר, הנהלת בית הספר, הפיקוח.
בנוגע להאצת הלמידה לבגרויות. באופן כללי בתי הספר משקיעים ומייעדים את התלמידים להתכונן לבגרויות וככל שהרמה גבוהה יותר, כך טוב יותר. אין ספק שזו "רעה חולה" של המערכת שמתייחסת להכנה לבגרויות כנושא החשוב ביותר ולכן, חובה לדחוף את התלמידים לבצע זאת על הצד הטוב ביותר (אחרי הכל, אחוז גבוה של תלמידים העוברים את הבגרויות בהצלחה מוסיף קרדיטים לבית הספר) וזאת כאשר היה ראוי יותר לפתח את הסקרנות אצל התלמידים (כלל התלמידים ולא רק אצל המחוננים), לעניין אותם בתחומים שונים (במסגרת נושאי הלמידה בקבועים ולא) ולפתח בהם מימונויות למידה וחשיבה שהיום לא עושים זאת, חבל וההפסד בסופו של דבר, הוא של כולנו. ישנם בתי ספר בודדים בארץ הרואים את הבגרויות כחובה שיש לעבור אותה ולא כמטרה עיקרית, אולם אלו בודדים ונספרים על אצבעות יד אחת.