הצד האפל של כיתת המחוננים

מצב
הנושא נעול.
הצד האפל של כיתת המחוננים

הצד האפל של כיתת המחוננים
ההמלצה הכמעט גורפת כאן לילדים מחוננים היא מעבר לכיתת מחוננים כמענה לצרכים האינטלקטואליים והרגשיים שלהם. גם אני האמנתי בכך בלב שלם .
לצערי שיניתי את דעתי וחשוב לי לשתף בחוויה האישית שלנו.
נראה כי הקריטריון העיקרי והכמעט גורף לקבלה לכיתה הוא אינטלקטואלי כשניפויים יש רק במקרי שוליים קיצוניים. בתי נערה עדינה ורגישה והציפייה היתה שהכיתה תהווה עבורה חממה. בפועל היא עוברת התעללות קשה על ידי כמה מילדי הכיתה, אשר משתמשים בחכמתם על מנת לבצע כן באופן מניפולטיבי ונבזי.
הצוות נקט בפעולות שונות שלא הועילו ונמנע מלנקוט ביד קשה נגד המעורבים.
בכיתות המחוננים קיימת האצה משמעותית לקראת הקדמת בגרויות במתמטיקה, אנגלית ומקצועות נוספים, כשלילדים לא ניתנת הבחירה. לא לכל תלמיד האצה מתאימה, גם אם הנו בעל יכולות אינטלקטואליות גבוהות. כיוון שממילא יסיימו את לימודיהם בי"ב לא מובנים הדחיפות והלחץ.
מניחה שיש שונות בין בתי ספר שונים וכיתות מחוננים שונות ולחלקכם יש חוויות שונות. היה לי חשוב ליידע שלא הכל תמיד נוצץ ויכול להיות גם כך.
 
מצטערת לשמוע שבתך חווה התעללות.

הצד האפל של כיתת המחוננים
ההמלצה הכמעט גורפת כאן לילדים מחוננים היא מעבר לכיתת מחוננים כמענה לצרכים האינטלקטואליים והרגשיים שלהם. גם אני האמנתי בכך בלב שלם .
לצערי שיניתי את דעתי וחשוב לי לשתף בחוויה האישית שלנו.
נראה כי הקריטריון העיקרי והכמעט גורף לקבלה לכיתה הוא אינטלקטואלי כשניפויים יש רק במקרי שוליים קיצוניים. בתי נערה עדינה ורגישה והציפייה היתה שהכיתה תהווה עבורה חממה. בפועל היא עוברת התעללות קשה על ידי כמה מילדי הכיתה, אשר משתמשים בחכמתם על מנת לבצע כן באופן מניפולטיבי ונבזי.
הצוות נקט בפעולות שונות שלא הועילו ונמנע מלנקוט ביד קשה נגד המעורבים.
בכיתות המחוננים קיימת האצה משמעותית לקראת הקדמת בגרויות במתמטיקה, אנגלית ומקצועות נוספים, כשלילדים לא ניתנת הבחירה. לא לכל תלמיד האצה מתאימה, גם אם הנו בעל יכולות אינטלקטואליות גבוהות. כיוון שממילא יסיימו את לימודיהם בי"ב לא מובנים הדחיפות והלחץ.
מניחה שיש שונות בין בתי ספר שונים וכיתות מחוננים שונות ולחלקכם יש חוויות שונות. היה לי חשוב ליידע שלא הכל תמיד נוצץ ויכול להיות גם כך.
מצטערת לשמוע שבתך חווה התעללות.
האם היה לה טוב יותר מבחינה רגשית וחברתית בכיתה הרגילה? אם כן, אולי כדאי לשקול לחזור למסגרת הרגילה. אני גם לא יודעת באיזו כיתה היא. בכיתות היסודי של הילדות שלי (כיתות רגילות) לא התרשמתי שהמצב טוב יותר. כך שאולי כיתת מחוננים היא לא פתרון מיידי ומושלם לכל הבעיות (ולא חושבת שיש מי שטוען שהיא כן - בכל זאת מדובר בילדים ולא במלאכים), אבל אם היא גורמת לבעיות חברתיות שלא היו בכלל בכיתה הישנה - כנראה כדאי לחשוב אם באמת המעבר הזה היה מוצדק. הבכורה שלי עכשיו במסגרת מחוננים בחטיבה, ונראה שהמצב טוב יותר מאשר ביסודי מהבחינה החברתית ומבחינת תחושת השייכות שלה - אבל קשה לדעת אם זה קשור למעבר למסגרת אחרת או גם לגדילה של הילדים והמעבר לחטיבה. עניין ההאצה המוגזמת באמת פחות ברור לי וקורה גם אצלה - ולא זכור לי שבשנים שבהן אני הייתי בחטיבה (במחוננים) היה כל כך הרבה עומס כמו אצלם (אם כי יתכן שהיה והתעלמתי
).
 
היא בחטיבת הביניים

מצטערת לשמוע שבתך חווה התעללות.
האם היה לה טוב יותר מבחינה רגשית וחברתית בכיתה הרגילה? אם כן, אולי כדאי לשקול לחזור למסגרת הרגילה. אני גם לא יודעת באיזו כיתה היא. בכיתות היסודי של הילדות שלי (כיתות רגילות) לא התרשמתי שהמצב טוב יותר. כך שאולי כיתת מחוננים היא לא פתרון מיידי ומושלם לכל הבעיות (ולא חושבת שיש מי שטוען שהיא כן - בכל זאת מדובר בילדים ולא במלאכים), אבל אם היא גורמת לבעיות חברתיות שלא היו בכלל בכיתה הישנה - כנראה כדאי לחשוב אם באמת המעבר הזה היה מוצדק. הבכורה שלי עכשיו במסגרת מחוננים בחטיבה, ונראה שהמצב טוב יותר מאשר ביסודי מהבחינה החברתית ומבחינת תחושת השייכות שלה - אבל קשה לדעת אם זה קשור למעבר למסגרת אחרת או גם לגדילה של הילדים והמעבר לחטיבה. עניין ההאצה המוגזמת באמת פחות ברור לי וקורה גם אצלה - ולא זכור לי שבשנים שבהן אני הייתי בחטיבה (במחוננים) היה כל כך הרבה עומס כמו אצלם (אם כי יתכן שהיה והתעלמתי
).
היא בחטיבת הביניים
ביסודי אמנם לא התעללו בה, אבל לא היתה לה שפה משותפת עם הילדים והלימודים היו משמימים ולא מאתגרים.
היא פסלה אפשרות לחזור למסגרת רגילה הן מבחינה חברתית והן מבחינה לימודית, מתוך הכרות עם החלופות.
כיום יש לה מענה מבחינה לימודית (אם כי ההאצות מלחיצות ומעמיסות) ויש שפה משותפת עם ילדים, אבל מספיק קומץ של תלמידים כדי לגרום נזק גדול.
 
נשמע דומה למצב אצלנו.

היא בחטיבת הביניים
ביסודי אמנם לא התעללו בה, אבל לא היתה לה שפה משותפת עם הילדים והלימודים היו משמימים ולא מאתגרים.
היא פסלה אפשרות לחזור למסגרת רגילה הן מבחינה חברתית והן מבחינה לימודית, מתוך הכרות עם החלופות.
כיום יש לה מענה מבחינה לימודית (אם כי ההאצות מלחיצות ומעמיסות) ויש שפה משותפת עם ילדים, אבל מספיק קומץ של תלמידים כדי לגרום נזק גדול.
נשמע דומה למצב אצלנו.
ביסודי לא הייתה שפה משותפת עם רוב הילדים והלימודים היו משעממים, ובחטיבה יש שפה משותפת והלימודים מעניינים אבל עמוסים מדי . גם אצלנו היה בשנה שעברה (ב-ז') איזה ילד שניסה להציק לבת שלי (אולי היו כמה שהצטרפו), אבל היא התעלמה וזה עבר. זה לא מאוד שונה מהיסודי, האמת - גם שם היה איזה ילד שניסה להציק לה. ובאופן כללי לפחות בבית הספר היסודי של הבנות שלי בנים נוטים להציק לבנות וזה לא חריג. ההתרשמות שלי ממסגרת המחוננים היא שבגדול הילדים דווקא נחמדים יחסית לילדים בכיתה רגילה. יכול להיות שכשמגיעים לשלב העקיצות והציניות (שאולי כבר מתחיל) הם שנונים ומהירים מהרגיל, אבל לא יודעת אם זה משנה מבחינת התחושות של ילדים פגיעים. אחד ההבדלים שזכורים לי הוא שבעוד בכיתה רגילה נטפלים לפעמים יותר לילד או שניים, בכיתת מחוננים כולם עוקצים את כולם ולרוב החוויה היא לא של "מתעללים בי" אלא של אני כמו כולם. הבת שלך חווה את זה אחרת - אולי כי היא שקטה ולא נוטה "להחזיר". אבל גם שלי לא מחזירה ועדיין לא לקחה את זה קשה. אני בהחלט לא מצדיקה את הילדים שפגעו בה, אבל כמו שכתבתי בהודעה הקודמת - ילדים בכיתת מחוננים הם לא מלאכים והם בכל זאת ילדים (לפעמים אפילו ילדותיים יותר מהממוצע) והציפייה שהכל יהיה מושלם פתאום היא לא ריאלית.
 
לצערי המצב שונה לחלוטין ממה שאת מתארת

נשמע דומה למצב אצלנו.
ביסודי לא הייתה שפה משותפת עם רוב הילדים והלימודים היו משעממים, ובחטיבה יש שפה משותפת והלימודים מעניינים אבל עמוסים מדי . גם אצלנו היה בשנה שעברה (ב-ז') איזה ילד שניסה להציק לבת שלי (אולי היו כמה שהצטרפו), אבל היא התעלמה וזה עבר. זה לא מאוד שונה מהיסודי, האמת - גם שם היה איזה ילד שניסה להציק לה. ובאופן כללי לפחות בבית הספר היסודי של הבנות שלי בנים נוטים להציק לבנות וזה לא חריג. ההתרשמות שלי ממסגרת המחוננים היא שבגדול הילדים דווקא נחמדים יחסית לילדים בכיתה רגילה. יכול להיות שכשמגיעים לשלב העקיצות והציניות (שאולי כבר מתחיל) הם שנונים ומהירים מהרגיל, אבל לא יודעת אם זה משנה מבחינת התחושות של ילדים פגיעים. אחד ההבדלים שזכורים לי הוא שבעוד בכיתה רגילה נטפלים לפעמים יותר לילד או שניים, בכיתת מחוננים כולם עוקצים את כולם ולרוב החוויה היא לא של "מתעללים בי" אלא של אני כמו כולם. הבת שלך חווה את זה אחרת - אולי כי היא שקטה ולא נוטה "להחזיר". אבל גם שלי לא מחזירה ועדיין לא לקחה את זה קשה. אני בהחלט לא מצדיקה את הילדים שפגעו בה, אבל כמו שכתבתי בהודעה הקודמת - ילדים בכיתת מחוננים הם לא מלאכים והם בכל זאת ילדים (לפעמים אפילו ילדותיים יותר מהממוצע) והציפייה שהכל יהיה מושלם פתאום היא לא ריאלית.
לצערי המצב שונה לחלוטין ממה שאת מתארת
לא מדובר בעקיצות ציניות והצקות קלות. מדובר בפירוש בהתנהגות כוחנית ופוגענית שמכוונת ספציפית כלפיה ולא ניתן לתת לה פרשנות מקלה.
מעדיפה לא להרחיב בפרטים, אך למשמע הדברים שהיא עוברת קשה להשאר אדישים.
היה לי חשוב גם לפרוק וגם ליידע שיש גם מקרים כאלה.
אני מניחה שעם המידע המועט שאני מוסרת וחוסר היכולת להרחיב לא אוכל לדון לעומק ולקבל עיצות מעשיות. נשאיר את זה כך.
 


לצערי המצב שונה לחלוטין ממה שאת מתארת
לא מדובר בעקיצות ציניות והצקות קלות. מדובר בפירוש בהתנהגות כוחנית ופוגענית שמכוונת ספציפית כלפיה ולא ניתן לתת לה פרשנות מקלה.
מעדיפה לא להרחיב בפרטים, אך למשמע הדברים שהיא עוברת קשה להשאר אדישים.
היה לי חשוב גם לפרוק וגם ליידע שיש גם מקרים כאלה.
אני מניחה שעם המידע המועט שאני מוסרת וחוסר היכולת להרחיב לא אוכל לדון לעומק ולקבל עיצות מעשיות. נשאיר את זה כך.
 
[אגב, לא התכוונתי שהמצב אצלנו דומה

לצערי המצב שונה לחלוטין ממה שאת מתארת
לא מדובר בעקיצות ציניות והצקות קלות. מדובר בפירוש בהתנהגות כוחנית ופוגענית שמכוונת ספציפית כלפיה ולא ניתן לתת לה פרשנות מקלה.
מעדיפה לא להרחיב בפרטים, אך למשמע הדברים שהיא עוברת קשה להשאר אדישים.
היה לי חשוב גם לפרוק וגם ליידע שיש גם מקרים כאלה.
אני מניחה שעם המידע המועט שאני מוסרת וחוסר היכולת להרחיב לא אוכל לדון לעומק ולקבל עיצות מעשיות. נשאיר את זה כך.
[אגב, לא התכוונתי שהמצב אצלנו דומה
מבחינת ההתעללות, אלא מבחינת "ביסודי לא היתה לה שפה משותפת עם הילדים והלימודים היו משמימים ולא מאתגרים... כיום יש לה מענה מבחינה לימודית (אם כי ההאצות מלחיצות ומעמיסות) ויש שפה משותפת עם ילדים".

ההצקה של הילד ההוא לבת שלי בשנה שעברה הייתה שולית ונקודתית, ואני בטוחה שהיא לא דומה למה שהבת שלך חווה, ולא ניסיתי להגיד שכן - פה לא היה החלק הדומה. ומה שתיארתי לגבי העקיצות הכוונה הייתה למה שקורה לרוב בשנים יותר מתקדמות - שוב, בלי קשר למה שקורה לבת שלך, ובלי ניסיון להמעיט בהתעללות שהיא חווה. אבל, שוב - גם התעללות פרופר היא לא חריגה בעולם הילדים באופן כללי, ואין סיבה להניח שהיא לא תקרה אף פעם בכיתת מחוננים - אבל היא בוודאי לא ייחודית לכיתת מחוננים. מכירה מספר ילדים מהיסודי של הבנות שלי שעברו כיתה ואפילו בית ספר בגלל התעללויות. יכול להיות שאופי ההתעללות במקרה שלכם שונה - קשה לדעת בגלל חוסר הפירוט - אבל התעללות כשלעצמה היא לא דבר חריג גם בכיתות רגילות.

מצטערת שההודעה הקודמת הייתה קצת מבולבלת, קפצה מנושא לנושא, ולא היה ברור בה מה בדיוק קשור למה...].
 
ממש מצער.

לצערי המצב שונה לחלוטין ממה שאת מתארת
לא מדובר בעקיצות ציניות והצקות קלות. מדובר בפירוש בהתנהגות כוחנית ופוגענית שמכוונת ספציפית כלפיה ולא ניתן לתת לה פרשנות מקלה.
מעדיפה לא להרחיב בפרטים, אך למשמע הדברים שהיא עוברת קשה להשאר אדישים.
היה לי חשוב גם לפרוק וגם ליידע שיש גם מקרים כאלה.
אני מניחה שעם המידע המועט שאני מוסרת וחוסר היכולת להרחיב לא אוכל לדון לעומק ולקבל עיצות מעשיות. נשאיר את זה כך.
ממש מצער.
כשהבת שלי התלבטה אם ללכת לכיתת המחוננים, זה בדיוק מה שאמרנו לה. ילד חכם יכול להיות גם לא נחמד, ואפילו מרושע. ההבדל הוא שילדים חכמים יכולים להציק בצורה הרבה יותר מתוחכמת ויעילה.
לשמחתנו בנתיים (אנחנו רק בתחילת כיתה ז') נראה שהילדים בכיתה נחמדים במיוחד. כולם מאוד מתרגשים מזה שהם נמצאים בכיתה בה הם לא חנונים מוזרים, ויש עוד ילדים שחולקים איתם את אותם תחומי עניין. אנחנו לוקחים בחשבון שדברים יכולים להשתנות עם הזמן ועם ההתרגלות.
נראה לי שאם את מרגישה שבית הספר לא מטפל בילדים המציקים, כדאי לפנות לפיקוח.
 
כפי שכתבתי למטה

לצערי המצב שונה לחלוטין ממה שאת מתארת
לא מדובר בעקיצות ציניות והצקות קלות. מדובר בפירוש בהתנהגות כוחנית ופוגענית שמכוונת ספציפית כלפיה ולא ניתן לתת לה פרשנות מקלה.
מעדיפה לא להרחיב בפרטים, אך למשמע הדברים שהיא עוברת קשה להשאר אדישים.
היה לי חשוב גם לפרוק וגם ליידע שיש גם מקרים כאלה.
אני מניחה שעם המידע המועט שאני מוסרת וחוסר היכולת להרחיב לא אוכל לדון לעומק ולקבל עיצות מעשיות. נשאיר את זה כך.
כפי שכתבתי למטה
אם התערבות שניסתה לגרום להם להתנהג יפה לא הועילה, השלב הבא זה הדממה. ואיום בעונש אם חבורת הפורעים יוצרת איתה קשר כלשהו.
בדיוק כמו אלימות פיזית - אחרי כמה פעמים שהתנהלות באותו מרחב/ משחק הסתיימה במכות - ההורים דרשו הפרדה וכך היה.
אם המצוקה שלה ככ גדולה זו זכותכם לדרוש זאת גם במחיר של חוסר גיבוש הכיתה/ גלגולי עיניים של הצוות/ מרמור של הורים אחרים. קודם כל בטחונה הפיזי והנפשי של הילדה שלכם!
 
צר לי לשמוע. במקרה דומה, שמעתי שהמליצו לילדה לא לעבור

הצד האפל של כיתת המחוננים
ההמלצה הכמעט גורפת כאן לילדים מחוננים היא מעבר לכיתת מחוננים כמענה לצרכים האינטלקטואליים והרגשיים שלהם. גם אני האמנתי בכך בלב שלם .
לצערי שיניתי את דעתי וחשוב לי לשתף בחוויה האישית שלנו.
נראה כי הקריטריון העיקרי והכמעט גורף לקבלה לכיתה הוא אינטלקטואלי כשניפויים יש רק במקרי שוליים קיצוניים. בתי נערה עדינה ורגישה והציפייה היתה שהכיתה תהווה עבורה חממה. בפועל היא עוברת התעללות קשה על ידי כמה מילדי הכיתה, אשר משתמשים בחכמתם על מנת לבצע כן באופן מניפולטיבי ונבזי.
הצוות נקט בפעולות שונות שלא הועילו ונמנע מלנקוט ביד קשה נגד המעורבים.
בכיתות המחוננים קיימת האצה משמעותית לקראת הקדמת בגרויות במתמטיקה, אנגלית ומקצועות נוספים, כשלילדים לא ניתנת הבחירה. לא לכל תלמיד האצה מתאימה, גם אם הנו בעל יכולות אינטלקטואליות גבוהות. כיוון שממילא יסיימו את לימודיהם בי"ב לא מובנים הדחיפות והלחץ.
מניחה שיש שונות בין בתי ספר שונים וכיתות מחוננים שונות ולחלקכם יש חוויות שונות. היה לי חשוב ליידע שלא הכל תמיד נוצץ ויכול להיות גם כך.
צר לי לשמוע. במקרה דומה, שמעתי שהמליצו לילדה לא לעבור
אני יודעת על ילדה שעברה את המבחנים, אבל אחרי פגישה עם המחנכת והיועצת - הן המליצו להורים לא להעביר את הילדה לכיתה. הן אמרו שבכיתה יש ילדים מאד חזקים, ונראה שהילדה לא תתמודד.

אני חושבת אם הלימודים לא מתאימים לילדה, וגם חברתית רע לה - באמת הכיתה הזאת ממש לא טובה לה, וכדאי למזער את הנזק ולהעביר אותה למקום שבו יהיה לה טוב
 
לא הבנתי את התאור - מה זאת אומרת

צר לי לשמוע. במקרה דומה, שמעתי שהמליצו לילדה לא לעבור
אני יודעת על ילדה שעברה את המבחנים, אבל אחרי פגישה עם המחנכת והיועצת - הן המליצו להורים לא להעביר את הילדה לכיתה. הן אמרו שבכיתה יש ילדים מאד חזקים, ונראה שהילדה לא תתמודד.

אני חושבת אם הלימודים לא מתאימים לילדה, וגם חברתית רע לה - באמת הכיתה הזאת ממש לא טובה לה, וכדאי למזער את הנזק ולהעביר אותה למקום שבו יהיה לה טוב
לא הבנתי את התאור - מה זאת אומרת
"בכיתה יש ילדים מאוד חזקים, ונראה שהילדה לא תתמודד"? הכוונה היא שהם חזקים לימודית, והיא תהיה בין החלשים בכיתה? או שהכוונה לחזקים מבחינה אחרת והתמודדות אחרת? ורגע, הפגישה הייתה עם המחנכת והיועצת של הכיתה הרגילה שלה, או של החדשה?
 
הילדה תלמידה מצטיינת

צר לי לשמוע. במקרה דומה, שמעתי שהמליצו לילדה לא לעבור
אני יודעת על ילדה שעברה את המבחנים, אבל אחרי פגישה עם המחנכת והיועצת - הן המליצו להורים לא להעביר את הילדה לכיתה. הן אמרו שבכיתה יש ילדים מאד חזקים, ונראה שהילדה לא תתמודד.

אני חושבת אם הלימודים לא מתאימים לילדה, וגם חברתית רע לה - באמת הכיתה הזאת ממש לא טובה לה, וכדאי למזער את הנזק ולהעביר אותה למקום שבו יהיה לה טוב
הילדה תלמידה מצטיינת
ומתמודדת יפה עם הדרישות הלימודיות.
העומס והלחץ פחות מתאימים לה, אבל האלטרנטיבה הרבה פחות טובה.
בכיתות רגילות יש פחות העמקה בחומר, פחות מקום לדיונים והרבה הכתבות וחזרתיות.
מדובר עבורה גם בדריכה במקום לתקופה ממושכת במספר מקצועות (בכיתת המחוננים רצים קדימה בחומר).
אנחנו כהורים מעדיפים למנוע ממנה התמודדות עם מסכת ההתעללויות גם במחיר של התפשרות בפן הלימודי, אבל דעתה של בתנו שונה ואיננו יכולים לפעול בניגוד לרצונה. בכל מקרה, בהתחשב באלטרנטיבות הקיימות, אין בטחון בכך שמצבה יוטב משמעותית חברתית אם תעבור, אם כי סביר שלא תחווה פגיעה בסדר גודל כזה. אנחנו כהורים פועלים בכמה חזיתות כרגע וגם בוחנים את כל האפשרויות העומדות בפנינו.
עצוב שדווקא הקורבן צריך לשלם כאן מחיר (בהתייחס להצעה לעבור כיתה). להרגשתי המערכת שמה דגש בקבלה לכיתה כמעט ורק על היכולת האינטלקטואלית ועל מתן מענה בכיוון זה ואין התמודדות יעילה ומענה מספיק בפן הרגשי והחברתי.
 
לא חזקים לימודית. חזקים חברתית. דעתנים, מתבלטים

צר לי לשמוע. במקרה דומה, שמעתי שהמליצו לילדה לא לעבור
אני יודעת על ילדה שעברה את המבחנים, אבל אחרי פגישה עם המחנכת והיועצת - הן המליצו להורים לא להעביר את הילדה לכיתה. הן אמרו שבכיתה יש ילדים מאד חזקים, ונראה שהילדה לא תתמודד.

אני חושבת אם הלימודים לא מתאימים לילדה, וגם חברתית רע לה - באמת הכיתה הזאת ממש לא טובה לה, וכדאי למזער את הנזק ולהעביר אותה למקום שבו יהיה לה טוב
לא חזקים לימודית. חזקים חברתית. דעתנים, מתבלטים
המילה חזקים לא מדוייקת

הכוונה ילדים שהם קצת "מנהיגים" באופיים. כאלה שחייבים להיות אלה שאומרים ומחליטים. כשיש אחד כזה בכיתה, זה יכול לעבוד. כשיש כמה - אז יש תחרויות. ואז אם יש כאלה שהם ביישנים ושקטים - הם הולכים לאיבוד.
 
ומי אמר לילדה את זה?

לא חזקים לימודית. חזקים חברתית. דעתנים, מתבלטים
המילה חזקים לא מדוייקת

הכוונה ילדים שהם קצת "מנהיגים" באופיים. כאלה שחייבים להיות אלה שאומרים ומחליטים. כשיש אחד כזה בכיתה, זה יכול לעבוד. כשיש כמה - אז יש תחרויות. ואז אם יש כאלה שהם ביישנים ושקטים - הם הולכים לאיבוד.
ומי אמר לילדה את זה?
המחנכת והיועצת של הכיתה הנוכחית או אלה של כיתת המחוננים העתידית?
 
עוד לפני שנכנסה לכיתה, אחרי הראיון האישי

ומי אמר לילדה את זה?
המחנכת והיועצת של הכיתה הנוכחית או אלה של כיתת המחוננים העתידית?
עוד לפני שנכנסה לכיתה, אחרי הראיון האישי
השלב האחרון במיונים הוא הראיון האישי

בזמן הראיון המחנכת העתידית והיועצת התרשמו שזו ילדה מאד שקטה, ביישנית, מפוחדת. מאחר והן כבר פגשו ילדים אחרים שהיו מיועדים לאותה כיתה - התרשמו שיהיה לה קשה.
 
אז בעצם הן לא קיבלו אותה לכיתה?

עוד לפני שנכנסה לכיתה, אחרי הראיון האישי
השלב האחרון במיונים הוא הראיון האישי

בזמן הראיון המחנכת העתידית והיועצת התרשמו שזו ילדה מאד שקטה, ביישנית, מפוחדת. מאחר והן כבר פגשו ילדים אחרים שהיו מיועדים לאותה כיתה - התרשמו שיהיה לה קשה.
אז בעצם הן לא קיבלו אותה לכיתה?
או שהן כן קיבלו ואמרו לה/להורים שזו החלטה שלה/ם?
 
תודה. ניסיתי להגיב אבל זה יצא ארוך מדי.

אמרו להורים שזו החלטה שלהם
תודה. ניסיתי להגיב אבל זה יצא ארוך מדי.
בשורה התחתונה - אני לא חושבת שהן מסוגלת על סמך ראיון אישי לקבוע קביעה כזאת ולדעת איך יילך לה, ולדעתי חבל אם בגלל זה היא תפספס את ההזדמנות לנסות את הכיתה. באופן כללי אני חושבת שלא צריך להיות ראיון אישי כחלק מתהליך הקבלה. יש מבחן, וצריך לקבל את הילדים על סמך המבחן. מאחר שיש לא מעט ילדים מחוננים עם קשיים חברתיים ורגשיים צריך בהחלט להקדיש לטיפול בהם משאבים וכו', אבל לא לסנן אותם החוצה - לא את החזקים, לא את הביישנים, לא בעלי הפרעות כאלה ואחרות, וכו'.
 
מאוד מוזר.

עוד לפני שנכנסה לכיתה, אחרי הראיון האישי
השלב האחרון במיונים הוא הראיון האישי

בזמן הראיון המחנכת העתידית והיועצת התרשמו שזו ילדה מאד שקטה, ביישנית, מפוחדת. מאחר והן כבר פגשו ילדים אחרים שהיו מיועדים לאותה כיתה - התרשמו שיהיה לה קשה.
מאוד מוזר.
או שהצוות התרשם שההורים דוחפים והילדה לא מעוניינת - מה ש אצלינו הווה את הסנן המרכזי - לבדוק שזה רצון הילד ולא איזו הגשמת פנטזיה הורית.
או שבראיון הם ראו ילדה מאוד מאוד לא בשלה ואולי אפילו עם קשיי תקשורת בולטים ובמקום לצאת בהכרזות ואבחונים- אמרו בעדינות שהיא פשוט לא מתאימה. בלי קשר לדמויות כאלה ואחרות בכיתה.
 

yarela

New member
הכותרת הנכונה יותר "הצד האפל של מערכת החינוך"

הצד האפל של כיתת המחוננים
ההמלצה הכמעט גורפת כאן לילדים מחוננים היא מעבר לכיתת מחוננים כמענה לצרכים האינטלקטואליים והרגשיים שלהם. גם אני האמנתי בכך בלב שלם .
לצערי שיניתי את דעתי וחשוב לי לשתף בחוויה האישית שלנו.
נראה כי הקריטריון העיקרי והכמעט גורף לקבלה לכיתה הוא אינטלקטואלי כשניפויים יש רק במקרי שוליים קיצוניים. בתי נערה עדינה ורגישה והציפייה היתה שהכיתה תהווה עבורה חממה. בפועל היא עוברת התעללות קשה על ידי כמה מילדי הכיתה, אשר משתמשים בחכמתם על מנת לבצע כן באופן מניפולטיבי ונבזי.
הצוות נקט בפעולות שונות שלא הועילו ונמנע מלנקוט ביד קשה נגד המעורבים.
בכיתות המחוננים קיימת האצה משמעותית לקראת הקדמת בגרויות במתמטיקה, אנגלית ומקצועות נוספים, כשלילדים לא ניתנת הבחירה. לא לכל תלמיד האצה מתאימה, גם אם הנו בעל יכולות אינטלקטואליות גבוהות. כיוון שממילא יסיימו את לימודיהם בי"ב לא מובנים הדחיפות והלחץ.
מניחה שיש שונות בין בתי ספר שונים וכיתות מחוננים שונות ולחלקכם יש חוויות שונות. היה לי חשוב ליידע שלא הכל תמיד נוצץ ויכול להיות גם כך.
הכותרת הנכונה יותר "הצד האפל של מערכת החינוך"
ראשית, לבי עם הילדה. מקווה שהתמיכה שלכם תחזק אותה. בתי (היום בט') עברה ביסודי המון אירועים לא נעימים ולא, היא לא היתה בכיתת מחוננים והילדים "החזקים" ממש לא היו החכמים של הכיתה, אלא הערסים של הכיתה. המעבר עשה לה רק טוב. הדבר המעודד שבתי למדה המון מהחוויות הללו ויצאה משם עם הרבה תובנות שעזרו לה להשתלב בהמשך.
בני בכיתת מחוננים ביסודי ומסתדר שם מצוין. לגבי קצב הלימוד - מבחינתו לרוב איטי מדי ולכן משתתף במסגרות נוספות.
השורה התחתונה, הדבר מאוד סובייקטיבי ומאוד תלוי בילד, ילדי הכיתה, מחנך והצוות החינוכי המעורב. מערכת החינוך מנסה להתאים את עצמה ל"ממוצע", אז מן הסתם לא תתאים לאחוז לא מבוטל של הילדים.
בהצלחה רבה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה