מסגרת מתאימה לתלמיד כתה א מחונן

מצב
הנושא נעול.
מסגרת מתאימה לתלמיד כתה א מחונן

מסגרת מתאימה לתלמיד כתה א מחונן
שלום לכולם,
אשמח לשמוע על מסגרות לתלמיד כתה א' מחונן, שהפער בין היכולות הקוגניטיביות והלימודיות שלו ובין הרמה הרגשית שלו גדול מאוד.
בעוד הוא יודע לפתור תרגילי חשבון, לכתוב ולקרוא, מבחינה רגשית הוא צעיר מבני גילו...
קראתי שהרבה פעמים זה הולך ביחד (יכולות קוגנטיביות גבוהות ויכולות רגשיות פחות מפותחות).
האם ישנן מסגרות ייעודיות המכירות בתופעה זו? מכילות אותה? יודעות להתמודד איתה? בבית ספר ציבורי או פרטי?

תודה לעונים!
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
כיתות מחוננים נפתחות רק בכיתות ג', עבור תלמידים שעברו את

מסגרת מתאימה לתלמיד כתה א מחונן
שלום לכולם,
אשמח לשמוע על מסגרות לתלמיד כתה א' מחונן, שהפער בין היכולות הקוגניטיביות והלימודיות שלו ובין הרמה הרגשית שלו גדול מאוד.
בעוד הוא יודע לפתור תרגילי חשבון, לכתוב ולקרוא, מבחינה רגשית הוא צעיר מבני גילו...
קראתי שהרבה פעמים זה הולך ביחד (יכולות קוגנטיביות גבוהות ויכולות רגשיות פחות מפותחות).
האם ישנן מסגרות ייעודיות המכירות בתופעה זו? מכילות אותה? יודעות להתמודד איתה? בבית ספר ציבורי או פרטי?

תודה לעונים!
כיתות מחוננים נפתחות רק בכיתות ג', עבור תלמידים שעברו את
שלב ב' של מבחן סאלד במהלך כיתה ב', ורק כאשר קיימת כיתה כזו במקום המגורים.
כיתות המחוננים בארץ הן מועטות, וברוב המקומות הילדים שעוברים את שלב ב' של מבחן המחוננים מגיעים יום בשבוע למרכז מחוננים במקום לבית הספר. מעבר לכך אין מענה ספציפי למחוננים במסגרת משרד החינוך בגילאים הללו.
בתור אמא לילד כזה בדיוק - פער משמעותי מאוד בין התפקוד הקוגניטיבי והרגשי (שמענו עליו לראשונה כבר בגיל שנתיים..), אני ממליצה על טיפול רגשי על ידי איש מקצוע שמכיר את הנושא. הניסיון שלנו, לפחות, מראה שהקשיים הרגשיים לא נעלמים עם השנים, אלא להיפך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה