ערב הורים ראשון בכיתת מחוננים (חטיבה)

מצב
הנושא נעול.

דיברגנט

New member
גודל הכיתה בחינוך מיוחד הוא כ-10 תלמידים, שזה קצת יותר משליש

לא צריך להתייחס אליהם כאל כיתה רגילה,
אבל להטיל עליהן מגבלות על גודל הכיתה שנובעות מהמגבלות שיש בחינוך המיוחד (אם הבנתי נכון וזה מה שאתה טוען) - זה ממש טירוף! זה כמו לדבר על "מוגבלות גובה" ולתת כסאות מוגבהים גם לילדים נמוכים במיוחד וגם לילדים גבוהים במיוחד. מה הקשר? זה שמדובר בשתי אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים לא אומר שיש קשר בין הצרכים המיוחדים שלהן או בין האמצעים שצריך לספק כדי לטפל בהם. "זה חינוך מיוחד, ובחינוך מיוחד יש כיתות קטנות" לא יכול להיות נימוק לכיתת מחוננים קטנה. גם בחינוך מיוחד הכיתות הן קטנות מסיבות מסוימות (והכיתות גם מותאמות לצרכים הספציפיים של הילדים ולא רק קטנות - למשל, לפעמים יש התאמה אקוסטית. למה אין התאמה כזאת בכיתת מחוננים? כי זה לא קשור!).
גודל הכיתה בחינוך מיוחד הוא כ-10 תלמידים, שזה קצת יותר משליש
מכיתת מחוננים ביסודי ובחט"ב ותיכון זה כשליש, כך שלא ניתן להשוות בין הכיתות.
 
תלוי איזו כיתה ואיפה היא ממוקמת.

גודל הכיתה בחינוך מיוחד הוא כ-10 תלמידים, שזה קצת יותר משליש
מכיתת מחוננים ביסודי ובחט"ב ותיכון זה כשליש, כך שלא ניתן להשוות בין הכיתות.
תלוי איזו כיתה ואיפה היא ממוקמת.
בכל מקרה, אין שום קשר בין המגבלות על גודל כיתה בחינוך מיוחד לבין מגבלות על גודל כיתה בכיתת מחוננים.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
הצרכים של תלמידים מחוננים שונים מצרכי התלמידים הממוצעים

לא צריך להתייחס אליהם כאל כיתה רגילה,
אבל להטיל עליהן מגבלות על גודל הכיתה שנובעות מהמגבלות שיש בחינוך המיוחד (אם הבנתי נכון וזה מה שאתה טוען) - זה ממש טירוף! זה כמו לדבר על "מוגבלות גובה" ולתת כסאות מוגבהים גם לילדים נמוכים במיוחד וגם לילדים גבוהים במיוחד. מה הקשר? זה שמדובר בשתי אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים לא אומר שיש קשר בין הצרכים המיוחדים שלהן או בין האמצעים שצריך לספק כדי לטפל בהם. "זה חינוך מיוחד, ובחינוך מיוחד יש כיתות קטנות" לא יכול להיות נימוק לכיתת מחוננים קטנה. גם בחינוך מיוחד הכיתות הן קטנות מסיבות מסוימות (והכיתות גם מותאמות לצרכים הספציפיים של הילדים ולא רק קטנות - למשל, לפעמים יש התאמה אקוסטית. למה אין התאמה כזאת בכיתת מחוננים? כי זה לא קשור!).
הצרכים של תלמידים מחוננים שונים מצרכי התלמידים הממוצעים
ולכן, כמות התלמידים בכיתה קטנה בהשוואה לתלמידים ממוצעים. כמובן שהסיבות שונות מכיתות חינוך מיוחד מהקצה הנגדי למחוננים אולם, בהחלט ישנה התחשבות בתלמידים שכאלו והמגמה היא חיובית. לגבי התאמה אקוסטית נוכחתי בכיתות בעלות התאמה אקוסטית כשהיה תלמיד עם בעיות שמיעה ולאו דווקא בכיתה המשוייכת לחינוך המיוחד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה