הרהור על ערעור

מצב
הנושא נעול.

dvoritc

New member
הרהור על ערעור

הרהור על ערעור
שלום,
יש לי ארבעה ילדים. שלושת הגדולים אותרו כמחוננים.
הבת הצעירה שלי כיום בכיתה ה'. היא אותרה כשהייתה בכיתה ג' כמצוינת. ערערנו היות והיא דיסלקטית. בקיץ קיבלנו מכתב קבלה למחוננים ללא שם הילדה. כשפנינו, הודיעו לנו שהמכתב נשלח בטעות והיא נשארת בתכנית המצויינות. פנינו לאגף למחוננים ואמרו לנו שלמרות ששלחו לנו מכתב, הילדה נשארת בתכנית המציינות.
אני מתלבטת האם לנסות ולערער שוב? האם לבדוקת אם היא מחוננת ע"י מבחן ייעודי (למשל מבחן נוירופסיכולוגי) זה יכול לעזור? אשמח לשמוע מה דעתכם.
 
לא כל כך הבנתי איך ערערתם.

הרהור על ערעור
שלום,
יש לי ארבעה ילדים. שלושת הגדולים אותרו כמחוננים.
הבת הצעירה שלי כיום בכיתה ה'. היא אותרה כשהייתה בכיתה ג' כמצוינת. ערערנו היות והיא דיסלקטית. בקיץ קיבלנו מכתב קבלה למחוננים ללא שם הילדה. כשפנינו, הודיעו לנו שהמכתב נשלח בטעות והיא נשארת בתכנית המצויינות. פנינו לאגף למחוננים ואמרו לנו שלמרות ששלחו לנו מכתב, הילדה נשארת בתכנית המציינות.
אני מתלבטת האם לנסות ולערער שוב? האם לבדוקת אם היא מחוננת ע"י מבחן ייעודי (למשל מבחן נוירופסיכולוגי) זה יכול לעזור? אשמח לשמוע מה דעתכם.
לא כל כך הבנתי איך ערערתם.
ביקשתם מבחן חוזר/מותאם או שפשוט ערערתם על התוצאה? ביררתם אם יש מבחן מותאם לדיסלקטים או נוהל ספציפי עבורם? או שכל מה שקרה זה שביקשתם לערער, קיבלתם את המכתב ההוא, וכו'?
 

dvoritc

New member
ערעור לפי הנהלים והיבחנות בבחינה מותאמת.

לא כל כך הבנתי איך ערערתם.
ביקשתם מבחן חוזר/מותאם או שפשוט ערערתם על התוצאה? ביררתם אם יש מבחן מותאם לדיסלקטים או נוהל ספציפי עבורם? או שכל מה שקרה זה שביקשתם לערער, קיבלתם את המכתב ההוא, וכו'?
ערעור לפי הנהלים והיבחנות בבחינה מותאמת.
לאחר שהילדה אותרה כמצויינת, פנינו דרך האתר וביקשנו מבחן מותאם. הילדה נבחנה ואז קיבלנו מכתב ממכון סאלד המודיע על קבלה לתכנית המחוננים למייל ללא ציון שם הילדה. אח"כ הודיעו לנו שההודעה נשלחה בטעות והילדה נשארת בתכנית המצויינים. אני מתלבטת האם לקבל את התשובה שלהם? האם לנסות לערער שוב? האם יש טעם לעשות לילדה מבחן אינטליגנציה? מבחן האיתור הוא לא מבחן שמיועד לבחון האם הילד מחונן אלא מבחן שבודק יכולת לימודית.
 
הבנתי. לפי מה שכתוב אפשר להיבחן שוב רק פעם אחת.

ערעור לפי הנהלים והיבחנות בבחינה מותאמת.
לאחר שהילדה אותרה כמצויינת, פנינו דרך האתר וביקשנו מבחן מותאם. הילדה נבחנה ואז קיבלנו מכתב ממכון סאלד המודיע על קבלה לתכנית המחוננים למייל ללא ציון שם הילדה. אח"כ הודיעו לנו שההודעה נשלחה בטעות והילדה נשארת בתכנית המצויינים. אני מתלבטת האם לקבל את התשובה שלהם? האם לנסות לערער שוב? האם יש טעם לעשות לילדה מבחן אינטליגנציה? מבחן האיתור הוא לא מבחן שמיועד לבחון האם הילד מחונן אלא מבחן שבודק יכולת לימודית.
הבנתי. לפי מה שכתוב אפשר להיבחן שוב רק פעם אחת.
בכל מקרה, אם היא ב-ה', היא כבר עוד מעט נכנסת לחטיבה - ואמורה לעשות כבר מבחן קרני, שהוא מבחן שונה (ואותו היא יכולה לעשות בכיתה ו' בלי שום ערעור, כחלק ממבחני הכניסה לחטיבות).
לגבי מבחן אינטליגנציה - לפי מה שכתוב באתר של משרד החינוך (אותו מקום שבו כתוב שאפשר להיבחן רק פעם אחת נוספת) (http://edu.gov.il/owlHeb/Yesodi/Och...mVemitstaynim/Pages/IturMechunanim.aspx) ;מבחן אינטליגנציה יכול רק להוות שיקול בהחלטה אם לעשות מבחן חוזר (שכבר עשיתם) - אי אפשר להתקבל ישירות על סמך מבחן האינטליגנציה (אם אני לא טועה - פעם זה כן היה אפשרי, אבל בשלב מסוים הפסיקו לקבל אבחונים חיצוניים).
מבחן האיתור הוא מבחן האיתור, וכדי להתקבל צריך לעבור אותו - לא ממש משנה מה הוא בדיוק מודד - זה התנאי. כמו שאמרת זה לא מבחן אינטליגנציה ואף אחד לא אומר שלמי שמתקבל יש IQ כך וכך - רק שהוא התקבל.
אם בכל זאת חשוב לך לערער עכשיו - יכול להיות שיש פתח למבחן חוזר אם תטעני שמלכתחילה היא בעצם הייתה צריכה לעשות מבחן מותאם, כך שבעצם היא עשתה רק מבחן אחד כמו שהיא הייתה אמורה לעשות - והערעור הוא כדי לקבל מבחן מותאם נוסף (כשרק המבחן המותאם רלוונטי במקרה שלה, ואפשר להתעלם מהראשון שלא היה רלוונטי במקרה שלה). אבל מאחר שיש אפקט ידוע של עלייה בציון עקב חזרה על המבחן, יכול להיות שהם לא יסכימו שהיא תיבחן פעם שלישית, בהנחה שיש דמיון לא קטן בין המבחן המותאם למבחן הרגיל (אין לי מושג מה ההבדל בין המבחן המותאם לרגיל).
 

tomi32

New member
לא לערער שוב

ערעור לפי הנהלים והיבחנות בבחינה מותאמת.
לאחר שהילדה אותרה כמצויינת, פנינו דרך האתר וביקשנו מבחן מותאם. הילדה נבחנה ואז קיבלנו מכתב ממכון סאלד המודיע על קבלה לתכנית המחוננים למייל ללא ציון שם הילדה. אח"כ הודיעו לנו שההודעה נשלחה בטעות והילדה נשארת בתכנית המצויינים. אני מתלבטת האם לקבל את התשובה שלהם? האם לנסות לערער שוב? האם יש טעם לעשות לילדה מבחן אינטליגנציה? מבחן האיתור הוא לא מבחן שמיועד לבחון האם הילד מחונן אלא מבחן שבודק יכולת לימודית.
לא לערער שוב
נראה לי קצת מוגזם לעשות 3 פעמים את אותו המבחן ובשנה הבאה שוב לקראת כיתה ז'. זה משדר משהו מאד שגוי לילד.
מצד שני, אם חשוב לכם, הייתי בודק קצת יותר את עניין המייל ה"שגוי". אולי כשיבדקו שוב יגלו שדווקא התשובה המאוחרת היא השגויה.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
הרהור על ערעור - תגובה

הרהור על ערעור
שלום,
יש לי ארבעה ילדים. שלושת הגדולים אותרו כמחוננים.
הבת הצעירה שלי כיום בכיתה ה'. היא אותרה כשהייתה בכיתה ג' כמצוינת. ערערנו היות והיא דיסלקטית. בקיץ קיבלנו מכתב קבלה למחוננים ללא שם הילדה. כשפנינו, הודיעו לנו שהמכתב נשלח בטעות והיא נשארת בתכנית המצויינות. פנינו לאגף למחוננים ואמרו לנו שלמרות ששלחו לנו מכתב, הילדה נשארת בתכנית המציינות.
אני מתלבטת האם לנסות ולערער שוב? האם לבדוקת אם היא מחוננת ע"י מבחן ייעודי (למשל מבחן נוירופסיכולוגי) זה יכול לעזור? אשמח לשמוע מה דעתכם.
הרהור על ערעור - תגובה
מכיוון שהבת כבר בכיתה ה' ובסופו של דבר היא תעבור בשנה הבאה את מבחן קרני אז מדוע בעצם לטלטל אותה כל כך בעצם זה שתיגש שוב למבחן סאלד כדי שיתכן שתוכר כמוחוננת? מה הטעם בכך? האם היא היתה אמורה כמחוננת ללמוד בכיתת מחוננים שישה ימים בשבוע או שבכל מקרה, כמחוננת ו/או כמצטיינת היא לומדת במסגרת של יום שליפה? במשך כל השנים בהן לימדתי ואני מלמד מחוננים ומצטיינים במסגרת ימי שליפה אני יכול לומר לך שההבדלים בתכניות הלימודים לקבוצה זו או אחרת, אינם קיימים בעצם. בכיתת מחוננים האוירה שונה מעט, ויתכן שרמת הדיון גבוהה יותר אולם לא הרבה מעבר לכך. כך שלדעתי, מכיוון שבעצם נותרה רק שנה אחת להתמודדות במבחן קרני (והכרה כמחוננת ע"פ מבחן סאלד אינה מוסיפה כהוא זה להתמודדות במבחן קרני) כדאי להרפות מהעניין ולהתכונן (לפחות נפשית וריגשית) למבחן קרני.
בהצלחה
 

tomi32

New member
מעניין מה שכתבת על ההבדל בין המסגרות

הרהור על ערעור - תגובה
מכיוון שהבת כבר בכיתה ה' ובסופו של דבר היא תעבור בשנה הבאה את מבחן קרני אז מדוע בעצם לטלטל אותה כל כך בעצם זה שתיגש שוב למבחן סאלד כדי שיתכן שתוכר כמוחוננת? מה הטעם בכך? האם היא היתה אמורה כמחוננת ללמוד בכיתת מחוננים שישה ימים בשבוע או שבכל מקרה, כמחוננת ו/או כמצטיינת היא לומדת במסגרת של יום שליפה? במשך כל השנים בהן לימדתי ואני מלמד מחוננים ומצטיינים במסגרת ימי שליפה אני יכול לומר לך שההבדלים בתכניות הלימודים לקבוצה זו או אחרת, אינם קיימים בעצם. בכיתת מחוננים האוירה שונה מעט, ויתכן שרמת הדיון גבוהה יותר אולם לא הרבה מעבר לכך. כך שלדעתי, מכיוון שבעצם נותרה רק שנה אחת להתמודדות במבחן קרני (והכרה כמחוננת ע"פ מבחן סאלד אינה מוסיפה כהוא זה להתמודדות במבחן קרני) כדאי להרפות מהעניין ולהתכונן (לפחות נפשית וריגשית) למבחן קרני.
בהצלחה
מעניין מה שכתבת על ההבדל בין המסגרות
אצלנו פער של שמים וארץ בין יום שליפה לתוכנית המצטיינים אחר הצהריים למרות שעל הנייר באמת לא אמור להיות הבדל כזה. כנראה בגלל שהעיריה אחראית על חוגי אהחצ ואין לה דריסת רגל ביום השליפה.
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
אצלנו אין הבדל מהותי אלא כמותי - ביום השליפה מקבלים 4

מעניין מה שכתבת על ההבדל בין המסגרות
אצלנו פער של שמים וארץ בין יום שליפה לתוכנית המצטיינים אחר הצהריים למרות שעל הנייר באמת לא אמור להיות הבדל כזה. כנראה בגלל שהעיריה אחראית על חוגי אהחצ ואין לה דריסת רגל ביום השליפה.
אצלנו אין הבדל מהותי אלא כמותי - ביום השליפה מקבלים 4
שיעורים ובתוכנית המצטיינים רק 2. מדובר באותם מורים ולרוב גם באותם הקורסים.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
לדעתי, מעורבות הרשות המקומית תלויה ברשות עצמה

מעניין מה שכתבת על ההבדל בין המסגרות
אצלנו פער של שמים וארץ בין יום שליפה לתוכנית המצטיינים אחר הצהריים למרות שעל הנייר באמת לא אמור להיות הבדל כזה. כנראה בגלל שהעיריה אחראית על חוגי אהחצ ואין לה דריסת רגל ביום השליפה.
לדעתי, מעורבות הרשות המקומית תלויה ברשות עצמה
מנסיוני כמי שלימד ומלמד במרכזי מחוננים שונים ובכיתות מחוננים ומצטיינים שונות אני יכול לציין שבכל מקום רמת המעורבות של הרשות המקומית שונה. זה יכול להיות יותר ויכול להיות פחות. חשוב לקחת בחשבון שמי שמשלם (בדרך כלל) את התשלומים למורים המלמדים במרכזי מחוננים אלו הרשויות המקומיות ובעל המאה הוא בעל הדיעה. נכון שבתחום הפדגוגי הרשות המקומית פחות מעורבת אבל עם זאת. . . . . .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה