קשיי התנהגות בכיתה א לילד מחונן

מצב
הנושא נעול.
קשיי התנהגות בכיתה א לילד מחונן

קשיי התנהגות בכיתה א לילד מחונן
שלום

הבכור שלנו אובחן באופן פרטי כמחונן, דיבר מאוחר ולכן עשינו אבחון והדבר התגלה. הוא מאוד ילדותי לגילו ועם סף תסכול נמוך יחסית. מצד שני ילד מקסים, יצירתי וחכם עם ידע כללי מדהים. הערב המורה התקשרה ודיווחה לי שהוא מתנהג באופן חריג בכיתה, יוצא ממנה ללא רשות, מתחבא מתחת לשולחן, חולץ נעליים וזורק, בוכה,... לדעתה זה כבר לא הסתגלות וזה חריג.
הסברתי לה שהוא מחונן ורגיש מאוד אבל היא לא נשמעת סימפטית ככ ונראה שהיא חושבת שאני מסבנת אותה...
האם יש לכם המלצות איך לעזור לילד לחדול מההתנהגויות האלו? זה לא משהו חדש, קרה בעבר בכן אבל חשבנו שאנחנו אחריי... וגם המלצות איך להתמודד עם המערכת, אני מניחה שעכשיו יבקשו מאיתנו עוד אבחון אבל עשיתי לילד כבר 3 אבחונים לאורך השנים כדי למדוד את ההתקדמות השפתית והרגשית שלו וממש לא נראה לי רלוונטי לעשות שוב... עשינו כבר טיפולים מכל הסוגים כדי לחזק אותו אבל נראה שרגשית הוא עדיין מתקשה.
אשמח לעצתכם, נורא מתסכל לגדל ילד גאון ושהמסגרת לא רואה אותו...
 
הבעיות הרגשיות שלו מטופלות?

קשיי התנהגות בכיתה א לילד מחונן
שלום

הבכור שלנו אובחן באופן פרטי כמחונן, דיבר מאוחר ולכן עשינו אבחון והדבר התגלה. הוא מאוד ילדותי לגילו ועם סף תסכול נמוך יחסית. מצד שני ילד מקסים, יצירתי וחכם עם ידע כללי מדהים. הערב המורה התקשרה ודיווחה לי שהוא מתנהג באופן חריג בכיתה, יוצא ממנה ללא רשות, מתחבא מתחת לשולחן, חולץ נעליים וזורק, בוכה,... לדעתה זה כבר לא הסתגלות וזה חריג.
הסברתי לה שהוא מחונן ורגיש מאוד אבל היא לא נשמעת סימפטית ככ ונראה שהיא חושבת שאני מסבנת אותה...
האם יש לכם המלצות איך לעזור לילד לחדול מההתנהגויות האלו? זה לא משהו חדש, קרה בעבר בכן אבל חשבנו שאנחנו אחריי... וגם המלצות איך להתמודד עם המערכת, אני מניחה שעכשיו יבקשו מאיתנו עוד אבחון אבל עשיתי לילד כבר 3 אבחונים לאורך השנים כדי למדוד את ההתקדמות השפתית והרגשית שלו וממש לא נראה לי רלוונטי לעשות שוב... עשינו כבר טיפולים מכל הסוגים כדי לחזק אותו אבל נראה שרגשית הוא עדיין מתקשה.
אשמח לעצתכם, נורא מתסכל לגדל ילד גאון ושהמסגרת לא רואה אותו...
הבעיות הרגשיות שלו מטופלות?
בחודש השני של כיתה א, המחוננות היא קצת פחות מעניינת. יותר חשוב ודחוף לטפל בבעיות הרגשיות ו/או התנהגותיות של הילד

זה לא נכון שהמסגרת לא רואה את הילד. היא רואה ילד עם בעיות ורוצה לטפל בו. האמירה שהוא גאון לא תורמת לטיפול
 
למה את מקשרת בין ההתנהגות שלו לבין המחוננות?

קשיי התנהגות בכיתה א לילד מחונן
שלום

הבכור שלנו אובחן באופן פרטי כמחונן, דיבר מאוחר ולכן עשינו אבחון והדבר התגלה. הוא מאוד ילדותי לגילו ועם סף תסכול נמוך יחסית. מצד שני ילד מקסים, יצירתי וחכם עם ידע כללי מדהים. הערב המורה התקשרה ודיווחה לי שהוא מתנהג באופן חריג בכיתה, יוצא ממנה ללא רשות, מתחבא מתחת לשולחן, חולץ נעליים וזורק, בוכה,... לדעתה זה כבר לא הסתגלות וזה חריג.
הסברתי לה שהוא מחונן ורגיש מאוד אבל היא לא נשמעת סימפטית ככ ונראה שהיא חושבת שאני מסבנת אותה...
האם יש לכם המלצות איך לעזור לילד לחדול מההתנהגויות האלו? זה לא משהו חדש, קרה בעבר בכן אבל חשבנו שאנחנו אחריי... וגם המלצות איך להתמודד עם המערכת, אני מניחה שעכשיו יבקשו מאיתנו עוד אבחון אבל עשיתי לילד כבר 3 אבחונים לאורך השנים כדי למדוד את ההתקדמות השפתית והרגשית שלו וממש לא נראה לי רלוונטי לעשות שוב... עשינו כבר טיפולים מכל הסוגים כדי לחזק אותו אבל נראה שרגשית הוא עדיין מתקשה.
אשמח לעצתכם, נורא מתסכל לגדל ילד גאון ושהמסגרת לא רואה אותו...
למה את מקשרת בין ההתנהגות שלו לבין המחוננות?
אם יש לו קשיי התנהגות צריך איכשהו לטפל בהם. קודם כל צריך לוודא שהוא יודע את הכללים (למשל שאסור לצאת מהכיתה) - נראה טריוויאלי אבל לפעמים מה שברור לנו כי אנחנו יודעים את הכללים לא ברור לילדים. דבר שני, אם הוא בוכה - צריך לבדוק למה הוא בוכה. אם הוא מתקשה רגשית - צריך לעזור לו. אני דווקא לא חושבת שיש קשר מיוחד למחוננות שלו פר סה (כלומר, יכול להיות שיש קשר עקיף, נניח גורם שגורם לו גם להיות מחונן וגם בעל אותם קשיים) - זה לא שהוא עושה את הדברים האלה כי הוא מבין מהר או החומר משעמם אותו, וכו' - אלא אלה בעיות התנהגותיות רגשיות שצריך לטפל בהן בלי קשר.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
כדאי לפנות למישהו שזו המומחיות שלו.

קשיי התנהגות בכיתה א לילד מחונן
שלום

הבכור שלנו אובחן באופן פרטי כמחונן, דיבר מאוחר ולכן עשינו אבחון והדבר התגלה. הוא מאוד ילדותי לגילו ועם סף תסכול נמוך יחסית. מצד שני ילד מקסים, יצירתי וחכם עם ידע כללי מדהים. הערב המורה התקשרה ודיווחה לי שהוא מתנהג באופן חריג בכיתה, יוצא ממנה ללא רשות, מתחבא מתחת לשולחן, חולץ נעליים וזורק, בוכה,... לדעתה זה כבר לא הסתגלות וזה חריג.
הסברתי לה שהוא מחונן ורגיש מאוד אבל היא לא נשמעת סימפטית ככ ונראה שהיא חושבת שאני מסבנת אותה...
האם יש לכם המלצות איך לעזור לילד לחדול מההתנהגויות האלו? זה לא משהו חדש, קרה בעבר בכן אבל חשבנו שאנחנו אחריי... וגם המלצות איך להתמודד עם המערכת, אני מניחה שעכשיו יבקשו מאיתנו עוד אבחון אבל עשיתי לילד כבר 3 אבחונים לאורך השנים כדי למדוד את ההתקדמות השפתית והרגשית שלו וממש לא נראה לי רלוונטי לעשות שוב... עשינו כבר טיפולים מכל הסוגים כדי לחזק אותו אבל נראה שרגשית הוא עדיין מתקשה.
אשמח לעצתכם, נורא מתסכל לגדל ילד גאון ושהמסגרת לא רואה אותו...
כדאי לפנות למישהו שזו המומחיות שלו.
 

יו2יו

New member
גם אם יש קשר למחוננות של הילד אתם ההורים אלו שזקוקים להדרכה

קשיי התנהגות בכיתה א לילד מחונן
שלום

הבכור שלנו אובחן באופן פרטי כמחונן, דיבר מאוחר ולכן עשינו אבחון והדבר התגלה. הוא מאוד ילדותי לגילו ועם סף תסכול נמוך יחסית. מצד שני ילד מקסים, יצירתי וחכם עם ידע כללי מדהים. הערב המורה התקשרה ודיווחה לי שהוא מתנהג באופן חריג בכיתה, יוצא ממנה ללא רשות, מתחבא מתחת לשולחן, חולץ נעליים וזורק, בוכה,... לדעתה זה כבר לא הסתגלות וזה חריג.
הסברתי לה שהוא מחונן ורגיש מאוד אבל היא לא נשמעת סימפטית ככ ונראה שהיא חושבת שאני מסבנת אותה...
האם יש לכם המלצות איך לעזור לילד לחדול מההתנהגויות האלו? זה לא משהו חדש, קרה בעבר בכן אבל חשבנו שאנחנו אחריי... וגם המלצות איך להתמודד עם המערכת, אני מניחה שעכשיו יבקשו מאיתנו עוד אבחון אבל עשיתי לילד כבר 3 אבחונים לאורך השנים כדי למדוד את ההתקדמות השפתית והרגשית שלו וממש לא נראה לי רלוונטי לעשות שוב... עשינו כבר טיפולים מכל הסוגים כדי לחזק אותו אבל נראה שרגשית הוא עדיין מתקשה.
אשמח לעצתכם, נורא מתסכל לגדל ילד גאון ושהמסגרת לא רואה אותו...
גם אם יש קשר למחוננות של הילד אתם ההורים אלו שזקוקים להדרכה
המחוננות היא לא תירוץ להתנהגות.
חשוב לקבל הדרכה הורית איך להתנהל נכונה מול הילד ומול המערכת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה