ערב הורים ראשון בכיתת מחוננים (חטיבה)

מצב
הנושא נעול.
ערב הורים ראשון בכיתת מחוננים (חטיבה)

ערב הורים ראשון בכיתת מחוננים (חטיבה)
הערב נפגוש בפעם הראשונה את המחנכת ושאר ההורים.
אני תוהה מה הגיוני לבקש ולהציע. אין אצלינו כיתת מחוננים ביסודי, ואני לא רוצה להעלות נושאים חסרי סיכוי.
אני בטוח מתכוונת לדבר על זה שקבוצת בנים מכיתה אחרת הגיעו לכיתה שלהם בהפסקה, כדי "להציק לחנונים". הם הצליחו להדוף אותם החוצה, אבל הופתעתי לגלות שלא דיווחו על המקרה למחנכת.
מתלבטת בנושא האנגלית.
מסתבר שכמחצית מילדי הכיתה, דוברי אנגלית. המורה הציעה להם להביא ספרי קריאה (באנגלית, כמובן) לשיעורים. זה בדיוק מה שהבת שלי עשתה בביה"ס היסודי. שם היא היתה דוברת האנגלית היחידה, והיה ברור לי שהמורה לא יכולה ללמד אותה ברמתה.
קיוויתי שבכיתה קטנה, בלי בעיות משמעת, ועם כמות גדולה של ילדים שיודעים אנגלית- יהיה אחרת.
אני מצפה ליותר מידי? מה אפשר לבקש?
אם יש רעיונות לנושאים נוספים, אשמח.
 
שני הנושאים שהעלית הם די והותר, לדעתי

ערב הורים ראשון בכיתת מחוננים (חטיבה)
הערב נפגוש בפעם הראשונה את המחנכת ושאר ההורים.
אני תוהה מה הגיוני לבקש ולהציע. אין אצלינו כיתת מחוננים ביסודי, ואני לא רוצה להעלות נושאים חסרי סיכוי.
אני בטוח מתכוונת לדבר על זה שקבוצת בנים מכיתה אחרת הגיעו לכיתה שלהם בהפסקה, כדי "להציק לחנונים". הם הצליחו להדוף אותם החוצה, אבל הופתעתי לגלות שלא דיווחו על המקרה למחנכת.
מתלבטת בנושא האנגלית.
מסתבר שכמחצית מילדי הכיתה, דוברי אנגלית. המורה הציעה להם להביא ספרי קריאה (באנגלית, כמובן) לשיעורים. זה בדיוק מה שהבת שלי עשתה בביה"ס היסודי. שם היא היתה דוברת האנגלית היחידה, והיה ברור לי שהמורה לא יכולה ללמד אותה ברמתה.
קיוויתי שבכיתה קטנה, בלי בעיות משמעת, ועם כמות גדולה של ילדים שיודעים אנגלית- יהיה אחרת.
אני מצפה ליותר מידי? מה אפשר לבקש?
אם יש רעיונות לנושאים נוספים, אשמח.
שני הנושאים שהעלית הם די והותר, לדעתי
העלית שני נושאים מאד חשובים. כנראה יגיעו עוד כמה הורים עם נושאים משלהם, ככה שלא צפוי להיות קצר.

לגבי ההצקות של הכיתות האחרות - זה מאד חשוב. ואל תתני להם למרוח אתכם ב"הילדים המחוננים צריכים ללמוד להתמודד ולפתח כישורים חברתיים". הם צריכים לדעת להתמודד, אבל בסביבה מוגנת למדי.

גם לגבי האנגלית הציפיה שלך נכונה. מצד שני - המורה צריכה להיות יצירתית, כי גם אי אפשר לאתגר יותר מדי את מחצית הכיתה שאינם דוברי אנגלית. אפשר למשל לעשות קבוצות משותפות עם כיתות אחרות בשכבה - יש ילדים דוברי אנגלית גם בכיתות אחרות (שיכולים ללמוד עם דוברי האנגלית שלכם) ויש ילדים מוכשרים שיכולים ללמוד עם מחצית הכיתה שאינם דוברי אנגלית.

נושא נוסף - לי היה חשוב לשמוע שבית הספר מדבר על העשרה ולא האצה. לא צריכה שהילדה שלי תעשה בגרות בגיל 16. אני כן רוצה שהיא תלמד יותר - יותר לעומק, יותר להרחיב בנושאים שמעבר לנושאי הלימוד של משרד החינוך.
 
תודה. אולי זה מראה שהמערכת כבר שחקה אותי עד דק,

שני הנושאים שהעלית הם די והותר, לדעתי
העלית שני נושאים מאד חשובים. כנראה יגיעו עוד כמה הורים עם נושאים משלהם, ככה שלא צפוי להיות קצר.

לגבי ההצקות של הכיתות האחרות - זה מאד חשוב. ואל תתני להם למרוח אתכם ב"הילדים המחוננים צריכים ללמוד להתמודד ולפתח כישורים חברתיים". הם צריכים לדעת להתמודד, אבל בסביבה מוגנת למדי.

גם לגבי האנגלית הציפיה שלך נכונה. מצד שני - המורה צריכה להיות יצירתית, כי גם אי אפשר לאתגר יותר מדי את מחצית הכיתה שאינם דוברי אנגלית. אפשר למשל לעשות קבוצות משותפות עם כיתות אחרות בשכבה - יש ילדים דוברי אנגלית גם בכיתות אחרות (שיכולים ללמוד עם דוברי האנגלית שלכם) ויש ילדים מוכשרים שיכולים ללמוד עם מחצית הכיתה שאינם דוברי אנגלית.

נושא נוסף - לי היה חשוב לשמוע שבית הספר מדבר על העשרה ולא האצה. לא צריכה שהילדה שלי תעשה בגרות בגיל 16. אני כן רוצה שהיא תלמד יותר - יותר לעומק, יותר להרחיב בנושאים שמעבר לנושאי הלימוד של משרד החינוך.
תודה. אולי זה מראה שהמערכת כבר שחקה אותי עד דק,
אבל אני לא מאמינה שמורים ישנו את מערכי השיעור שלהם לבקשתנו.
רובם עברו השתלמות להוראת מחוננים, והבנתי שברוב המקצועות מתנהל בכיתה דיון ער והרבה פחות הוראה פרונטלית. אני מקווה שזה אומר שהם באמת ילמדו יותר לעומק ובהרחבה, אבל נצטרך לחכות ולראות.
מקווה מאוד שבגלל שמדובר בחצי כיתה, יהיו מספיק הורים שילחצו, ואולי נצליח לשנות את הגישה של המורה לאנגלית. אני חושבת שבנסיבות הנוכחיות קיים סיכוי קטן להצלחה.
הבת שלי קמה בבקרים בשמחה שלא ראיתי בשנים הקודמות. אולי גם אני אופתע לטובה.
 
אחזיק אצבעות למענכם


תודה. אולי זה מראה שהמערכת כבר שחקה אותי עד דק,
אבל אני לא מאמינה שמורים ישנו את מערכי השיעור שלהם לבקשתנו.
רובם עברו השתלמות להוראת מחוננים, והבנתי שברוב המקצועות מתנהל בכיתה דיון ער והרבה פחות הוראה פרונטלית. אני מקווה שזה אומר שהם באמת ילמדו יותר לעומק ובהרחבה, אבל נצטרך לחכות ולראות.
מקווה מאוד שבגלל שמדובר בחצי כיתה, יהיו מספיק הורים שילחצו, ואולי נצליח לשנות את הגישה של המורה לאנגלית. אני חושבת שבנסיבות הנוכחיות קיים סיכוי קטן להצלחה.
הבת שלי קמה בבקרים בשמחה שלא ראיתי בשנים הקודמות. אולי גם אני אופתע לטובה.
אחזיק אצבעות למענכם

אושר גדול לראות את הילדים נהנים מהלימודים
 

דיברגנט

New member
למה את קוראת כיתה קטנה?

ערב הורים ראשון בכיתת מחוננים (חטיבה)
הערב נפגוש בפעם הראשונה את המחנכת ושאר ההורים.
אני תוהה מה הגיוני לבקש ולהציע. אין אצלינו כיתת מחוננים ביסודי, ואני לא רוצה להעלות נושאים חסרי סיכוי.
אני בטוח מתכוונת לדבר על זה שקבוצת בנים מכיתה אחרת הגיעו לכיתה שלהם בהפסקה, כדי "להציק לחנונים". הם הצליחו להדוף אותם החוצה, אבל הופתעתי לגלות שלא דיווחו על המקרה למחנכת.
מתלבטת בנושא האנגלית.
מסתבר שכמחצית מילדי הכיתה, דוברי אנגלית. המורה הציעה להם להביא ספרי קריאה (באנגלית, כמובן) לשיעורים. זה בדיוק מה שהבת שלי עשתה בביה"ס היסודי. שם היא היתה דוברת האנגלית היחידה, והיה ברור לי שהמורה לא יכולה ללמד אותה ברמתה.
קיוויתי שבכיתה קטנה, בלי בעיות משמעת, ועם כמות גדולה של ילדים שיודעים אנגלית- יהיה אחרת.
אני מצפה ליותר מידי? מה אפשר לבקש?
אם יש רעיונות לנושאים נוספים, אשמח.
למה את קוראת כיתה קטנה?
בד"כ, כיתות מחוננים בחטיבה מגיעות ל-32 ילדים שזה, לדעתי, רחוק מהגדרה של כיתה קטנה.
 

tomi32

New member
התקן הוא 26 תלמידים

למה את קוראת כיתה קטנה?
בד"כ, כיתות מחוננים בחטיבה מגיעות ל-32 ילדים שזה, לדעתי, רחוק מהגדרה של כיתה קטנה.
התקן הוא 26 תלמידים
יש לך אסמכתא לכך שבדרך כלל לא עומדים בתקן?
 

דיברגנט

New member
אתה מדבר על יסודי וגם שם התקן, אם אני זוכר נכון, הוא 27

התקן הוא 26 תלמידים
יש לך אסמכתא לכך שבדרך כלל לא עומדים בתקן?
אתה מדבר על יסודי וגם שם התקן, אם אני זוכר נכון, הוא 27
בחטיבות, הן הביניים והן התיכון, התקן הוא 32.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
אם כיתת מחוננים מגיעה ל-32 תלמידים היא אינה תיקנית

למה את קוראת כיתה קטנה?
בד"כ, כיתות מחוננים בחטיבה מגיעות ל-32 ילדים שזה, לדעתי, רחוק מהגדרה של כיתה קטנה.
אם כיתת מחוננים מגיעה ל-32 תלמידים היא אינה תיקנית
אגף המחוננים שייך לחינוך המיוחד ובמסגרות של החינוך המיוחד יש מיגבלות על גודל הכיתות. הגודל המקסימלי האפשרי הוא כ- 25 תלמידים בכיתה. אני יודע בוודאות על כיתת מחוננים מסויימת בחט"ב המונה כיום 12 תלמידים ולאף אחד אין כוונה לפרק אותה ולפזר את התלמידים לכיתות אחרות.
 

דיברגנט

New member
אשמח לקישור

אם כיתת מחוננים מגיעה ל-32 תלמידים היא אינה תיקנית
אגף המחוננים שייך לחינוך המיוחד ובמסגרות של החינוך המיוחד יש מיגבלות על גודל הכיתות. הגודל המקסימלי האפשרי הוא כ- 25 תלמידים בכיתה. אני יודע בוודאות על כיתת מחוננים מסויימת בחט"ב המונה כיום 12 תלמידים ולאף אחד אין כוונה לפרק אותה ולפזר את התלמידים לכיתות אחרות.
אשמח לקישור
אני יודע על מספרים אחרים.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
כמויות אחרות למחוננים.

אשמח לקישור
אני יודע על מספרים אחרים.
כמויות אחרות למחוננים.
מצד אחד אתה מציין גודל תיקני של כיתת מחוננים כ- 27 תלמידים בכיתה בו בזמן שכיתה ממוצעת רגילה מתקרבת ל- 40 תלמידים בכיתה ומצד שני, אתה מתקשה לקבל את העובדה שכיתת מחוננים, כציבור שמשתייך לחינוך המיוחד (מבלי כמובן לשייך אותם לצד הנגדי של הסקאלה) ולכן, כמות התלמידים אמורה להיות מאוד מצומצמת. זה תלוי כמובן בבית הספר בו נמצאת כיתת המחוננים וכמו תמיד, בכמות חדרי הכיתות בבית הספר. במקיף ג' באשדוד, כיתה י' 4, שזו כיתת מחוננים, החלה את החט"ב עם 20 תלמידים והיום הם 12. בכיתה ט' 4 (מחוננים) החלו עם 30 תלמידים כשבית הספר דואג שכל הכיתה לא תלמד יחד אלא בחדרים מקבילים.
 

דיברגנט

New member
תגובה זו שלך סותרת את קודמתה שבה כתבת שהגודל המקסימלי האפשרי

כמויות אחרות למחוננים.
מצד אחד אתה מציין גודל תיקני של כיתת מחוננים כ- 27 תלמידים בכיתה בו בזמן שכיתה ממוצעת רגילה מתקרבת ל- 40 תלמידים בכיתה ומצד שני, אתה מתקשה לקבל את העובדה שכיתת מחוננים, כציבור שמשתייך לחינוך המיוחד (מבלי כמובן לשייך אותם לצד הנגדי של הסקאלה) ולכן, כמות התלמידים אמורה להיות מאוד מצומצמת. זה תלוי כמובן בבית הספר בו נמצאת כיתת המחוננים וכמו תמיד, בכמות חדרי הכיתות בבית הספר. במקיף ג' באשדוד, כיתה י' 4, שזו כיתת מחוננים, החלה את החט"ב עם 20 תלמידים והיום הם 12. בכיתה ט' 4 (מחוננים) החלו עם 30 תלמידים כשבית הספר דואג שכל הכיתה לא תלמד יחד אלא בחדרים מקבילים.
תגובה זו שלך סותרת את קודמתה שבה כתבת שהגודל המקסימלי האפשרי
הוא כ- 25 תלמידים בכיתה.
&nbsp
המספרים בתגובתך החדשה הם נכונים, אבל בחט"ב ובתיכון לרוב מותחים את זה גם ל-32 תלמידים מבלי שמישהו יצעק שמותר רק 30.
 

tomi32

New member
מהיכן הנתונים?

תגובה זו שלך סותרת את קודמתה שבה כתבת שהגודל המקסימלי האפשרי
הוא כ- 25 תלמידים בכיתה.
&nbsp
המספרים בתגובתך החדשה הם נכונים, אבל בחט"ב ובתיכון לרוב מותחים את זה גם ל-32 תלמידים מבלי שמישהו יצעק שמותר רק 30.
מהיכן הנתונים?
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
ממליץ לך לבדוק את הנתונים בשטח ולא את מה שכתוב

תגובה זו שלך סותרת את קודמתה שבה כתבת שהגודל המקסימלי האפשרי
הוא כ- 25 תלמידים בכיתה.
&nbsp
המספרים בתגובתך החדשה הם נכונים, אבל בחט"ב ובתיכון לרוב מותחים את זה גם ל-32 תלמידים מבלי שמישהו יצעק שמותר רק 30.
ממליץ לך לבדוק את הנתונים בשטח ולא את מה שכתוב
אם הדברים היו מתבצעים לפי מה שכתוב. . .נו. . . תבדוק את הנתונים בבתי הספר עצמם ותראה כיצד משחקים עם כמויות ונתונים בהתאם לנוחות בית הספר. אם הפיקוח מתפקד כמו שצריך אז הדברים יהיו לפי הספר. אם לא? אשאיר לך את מציאת התשובה.
 

דיברגנט

New member
אני כותב מהשטח

ממליץ לך לבדוק את הנתונים בשטח ולא את מה שכתוב
אם הדברים היו מתבצעים לפי מה שכתוב. . .נו. . . תבדוק את הנתונים בבתי הספר עצמם ותראה כיצד משחקים עם כמויות ונתונים בהתאם לנוחות בית הספר. אם הפיקוח מתפקד כמו שצריך אז הדברים יהיו לפי הספר. אם לא? אשאיר לך את מציאת התשובה.
אני כותב מהשטח
 
מה? זה טירוף! מה הקשר

אם כיתת מחוננים מגיעה ל-32 תלמידים היא אינה תיקנית
אגף המחוננים שייך לחינוך המיוחד ובמסגרות של החינוך המיוחד יש מיגבלות על גודל הכיתות. הגודל המקסימלי האפשרי הוא כ- 25 תלמידים בכיתה. אני יודע בוודאות על כיתת מחוננים מסויימת בחט"ב המונה כיום 12 תלמידים ולאף אחד אין כוונה לפרק אותה ולפזר את התלמידים לכיתות אחרות.
מה? זה טירוף! מה הקשר
בין גודל הכיתות ביתר החינוך המיוחד לבין גודל כיתות מחוננים? הזוי.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
מחוננים שייכים בעקרון לחינוך המיוחד, הם הצד השני של הסקאלה.

מה? זה טירוף! מה הקשר
בין גודל הכיתות ביתר החינוך המיוחד לבין גודל כיתות מחוננים? הזוי.
מחוננים שייכים בעקרון לחינוך המיוחד, הם הצד השני של הסקאלה.
ולכן, המיגבלות הקיימות ביחס לגודל כיתת המחוננים. אם היו מתייחסים לגודל כיתת המחוננים כאל כיתת לימוד רגילה, כמות התלמידים הממוצעת בכיתה היתה בסביבות 40 תלמידים.
 
לא צריך להתייחס אליהם כאל כיתה רגילה,

מחוננים שייכים בעקרון לחינוך המיוחד, הם הצד השני של הסקאלה.
ולכן, המיגבלות הקיימות ביחס לגודל כיתת המחוננים. אם היו מתייחסים לגודל כיתת המחוננים כאל כיתת לימוד רגילה, כמות התלמידים הממוצעת בכיתה היתה בסביבות 40 תלמידים.
לא צריך להתייחס אליהם כאל כיתה רגילה,
אבל להטיל עליהן מגבלות על גודל הכיתה שנובעות מהמגבלות שיש בחינוך המיוחד (אם הבנתי נכון וזה מה שאתה טוען) - זה ממש טירוף! זה כמו לדבר על "מוגבלות גובה" ולתת כסאות מוגבהים גם לילדים נמוכים במיוחד וגם לילדים גבוהים במיוחד. מה הקשר? זה שמדובר בשתי אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים לא אומר שיש קשר בין הצרכים המיוחדים שלהן או בין האמצעים שצריך לספק כדי לטפל בהם. "זה חינוך מיוחד, ובחינוך מיוחד יש כיתות קטנות" לא יכול להיות נימוק לכיתת מחוננים קטנה. גם בחינוך מיוחד הכיתות הן קטנות מסיבות מסוימות (והכיתות גם מותאמות לצרכים הספציפיים של הילדים ולא רק קטנות - למשל, לפעמים יש התאמה אקוסטית. למה אין התאמה כזאת בכיתת מחוננים? כי זה לא קשור!).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה