רכזי השתלבות בית ספריים

מצב
הנושא נעול.
רכזי השתלבות בית ספריים

רכזי השתלבות בית ספריים
הורים יקרים שלום,
שנת הלימודים התחילה היום,
להלן נקודות חשובות, שעלו באגרת שכתב משרד החינוך לרכזי השתלבות.
חשוב מאוד לקבוע פגישה עם ״רכזי ההשתלבות״ בבית ספרכם.
להלן עיקרים:
1. ״משאב שעות פרטניות בבית הספר: על צוות בית הספר לייעד שעות פרטניות גם למתן מענה לצרכים של תלמידים מחוננים- לבד או בקבוצה של הדומים להם״!
2. ״תפירת ״חליפה אישית״ לכל תלמיד לפי צרכיו לפי משאבי המערכת ובתיאום עם התלמיד״.
3.בית הספר צריך לקיים קשר קבוע עם המנהלים והיועצות של מרכז המחוננים בו לומד התלמיד המחונן.
חשוב מאוד לקבוע אופני התקשרות ושגרות עבודה בין המרכז לבין בית הספר ולהקפיד על דיווח הדדי, העברת מידע רגשי/לימודי וכדומה.
5. יש להימנע מתכנון טיולים או אירועים חברתיים ביום הלימודים במרכז. השתתפות התלמיד המחונן באירועים ובטיולים הבית ספריים חיונית ביותר, וחשוב לתאם את המערכות ככל שניתן.
6. יש לנסות להימנע מלשבץ ביום השליפה, תחום דעת הנלמד רק שעה בשבוע.
7. יש לעשות מאמץ לחבר את התלמיד לכל עשייה שנעשתה בכיתה ולא רק בתחום הפדגוגי-לימודי.!
8. אין לצפות מתלמיד מחונן, שישלים בכוחות עצמו את כל המשימות הלימודיות שהתבצעו ביום שהחסיר.
9. יש לדאוג למערך ידוע עבור התלמיד לגבי הנושאים שנלמדו ומומלץ לאפשר לו להתמקד במשימות המרכזיות, ולמצוא דרכים לסייע לו להשלים את החומר הדרוש.
10. מומלץ להתעניין בחברים שהתלמיד רכש ביום השליפה, ולהזמין אותו לשתף את הכיתה בחוויות ובתובנות.
בהצלחה לכולם
 
מה זה רכז השתלבות?

רכזי השתלבות בית ספריים
הורים יקרים שלום,
שנת הלימודים התחילה היום,
להלן נקודות חשובות, שעלו באגרת שכתב משרד החינוך לרכזי השתלבות.
חשוב מאוד לקבוע פגישה עם ״רכזי ההשתלבות״ בבית ספרכם.
להלן עיקרים:
1. ״משאב שעות פרטניות בבית הספר: על צוות בית הספר לייעד שעות פרטניות גם למתן מענה לצרכים של תלמידים מחוננים- לבד או בקבוצה של הדומים להם״!
2. ״תפירת ״חליפה אישית״ לכל תלמיד לפי צרכיו לפי משאבי המערכת ובתיאום עם התלמיד״.
3.בית הספר צריך לקיים קשר קבוע עם המנהלים והיועצות של מרכז המחוננים בו לומד התלמיד המחונן.
חשוב מאוד לקבוע אופני התקשרות ושגרות עבודה בין המרכז לבין בית הספר ולהקפיד על דיווח הדדי, העברת מידע רגשי/לימודי וכדומה.
5. יש להימנע מתכנון טיולים או אירועים חברתיים ביום הלימודים במרכז. השתתפות התלמיד המחונן באירועים ובטיולים הבית ספריים חיונית ביותר, וחשוב לתאם את המערכות ככל שניתן.
6. יש לנסות להימנע מלשבץ ביום השליפה, תחום דעת הנלמד רק שעה בשבוע.
7. יש לעשות מאמץ לחבר את התלמיד לכל עשייה שנעשתה בכיתה ולא רק בתחום הפדגוגי-לימודי.!
8. אין לצפות מתלמיד מחונן, שישלים בכוחות עצמו את כל המשימות הלימודיות שהתבצעו ביום שהחסיר.
9. יש לדאוג למערך ידוע עבור התלמיד לגבי הנושאים שנלמדו ומומלץ לאפשר לו להתמקד במשימות המרכזיות, ולמצוא דרכים לסייע לו להשלים את החומר הדרוש.
10. מומלץ להתעניין בחברים שהתלמיד רכש ביום השליפה, ולהזמין אותו לשתף את הכיתה בחוויות ובתובנות.
בהצלחה לכולם
מה זה רכז השתלבות?
 
רכז השתלבות חובה שיהיה בכל בית ספר, אם כי זה גדול על המערכת

מה זה רכז השתלבות?
רכז השתלבות חובה שיהיה בכל בית ספר, אם כי זה גדול על המערכת
התפיסה ‏החינוכית ‏המנחה ‏את ‏משרד החינוך היא ‏שמקומו ‏של ‏כל ‏תלמיד ‏בחינוך ‏הרגיל, ‏ללא‏ תלות ‏בצרכיו, ‏ובכלל ‏זה ‏תלמיד ‏מחונן ‏ומצטיין, ‏תלמיד ‏בסיכון, ‏תלמיד ‏עם‏ קשיים‏ שונים,‏תלמיד‏ עם ‏לקויות ‏למידה,‏תלמיד‏ הזכא י‏לתקציבי‏ חינוך ‏מיוחד‏ וכו׳.. ‏
תפיסה ‏‏זו ‏דורשת ‏התמודדות מורכבת למערכת, ‏מתן ‏מענה ‏לכל ‏תלמיד ‏בהתייחס ‏לצרכיו‏ הייחודיים,‏גם‏ במסגרת‏ השיעורים‏ הנלמדים ‏בכיתה ‏הרגילה, הוא אתגר גדול עבור המערכת.
רכז השתלבות אחראי על כל האוכלוסיות הנ״ל והוא אמור לתת ‏מענים מתאימים להתמודד עם סוגיית ההטרוגניות ועם היכולת לתת מענה לכל פרט בכיתה בהתאם לצרכיו.‏ ‏
לצערנו בתי הספר לא מפנימים את גודל התפקיד ואת חשיבותו.
בפועל הוא תפקיד זניח וחסר, לצערי הרב.
 
ושנה מוצלחת ושלווה לכולם

רכז השתלבות חובה שיהיה בכל בית ספר, אם כי זה גדול על המערכת
התפיסה ‏החינוכית ‏המנחה ‏את ‏משרד החינוך היא ‏שמקומו ‏של ‏כל ‏תלמיד ‏בחינוך ‏הרגיל, ‏ללא‏ תלות ‏בצרכיו, ‏ובכלל ‏זה ‏תלמיד ‏מחונן ‏ומצטיין, ‏תלמיד ‏בסיכון, ‏תלמיד ‏עם‏ קשיים‏ שונים,‏תלמיד‏ עם ‏לקויות ‏למידה,‏תלמיד‏ הזכא י‏לתקציבי‏ חינוך ‏מיוחד‏ וכו׳.. ‏
תפיסה ‏‏זו ‏דורשת ‏התמודדות מורכבת למערכת, ‏מתן ‏מענה ‏לכל ‏תלמיד ‏בהתייחס ‏לצרכיו‏ הייחודיים,‏גם‏ במסגרת‏ השיעורים‏ הנלמדים ‏בכיתה ‏הרגילה, הוא אתגר גדול עבור המערכת.
רכז השתלבות אחראי על כל האוכלוסיות הנ״ל והוא אמור לתת ‏מענים מתאימים להתמודד עם סוגיית ההטרוגניות ועם היכולת לתת מענה לכל פרט בכיתה בהתאם לצרכיו.‏ ‏
לצערנו בתי הספר לא מפנימים את גודל התפקיד ואת חשיבותו.
בפועל הוא תפקיד זניח וחסר, לצערי הרב.
ושנה מוצלחת ושלווה לכולם
 
מישהו יכול להעלות קישור/ מקור של חוזר מנכל?

רכזי השתלבות בית ספריים
הורים יקרים שלום,
שנת הלימודים התחילה היום,
להלן נקודות חשובות, שעלו באגרת שכתב משרד החינוך לרכזי השתלבות.
חשוב מאוד לקבוע פגישה עם ״רכזי ההשתלבות״ בבית ספרכם.
להלן עיקרים:
1. ״משאב שעות פרטניות בבית הספר: על צוות בית הספר לייעד שעות פרטניות גם למתן מענה לצרכים של תלמידים מחוננים- לבד או בקבוצה של הדומים להם״!
2. ״תפירת ״חליפה אישית״ לכל תלמיד לפי צרכיו לפי משאבי המערכת ובתיאום עם התלמיד״.
3.בית הספר צריך לקיים קשר קבוע עם המנהלים והיועצות של מרכז המחוננים בו לומד התלמיד המחונן.
חשוב מאוד לקבוע אופני התקשרות ושגרות עבודה בין המרכז לבין בית הספר ולהקפיד על דיווח הדדי, העברת מידע רגשי/לימודי וכדומה.
5. יש להימנע מתכנון טיולים או אירועים חברתיים ביום הלימודים במרכז. השתתפות התלמיד המחונן באירועים ובטיולים הבית ספריים חיונית ביותר, וחשוב לתאם את המערכות ככל שניתן.
6. יש לנסות להימנע מלשבץ ביום השליפה, תחום דעת הנלמד רק שעה בשבוע.
7. יש לעשות מאמץ לחבר את התלמיד לכל עשייה שנעשתה בכיתה ולא רק בתחום הפדגוגי-לימודי.!
8. אין לצפות מתלמיד מחונן, שישלים בכוחות עצמו את כל המשימות הלימודיות שהתבצעו ביום שהחסיר.
9. יש לדאוג למערך ידוע עבור התלמיד לגבי הנושאים שנלמדו ומומלץ לאפשר לו להתמקד במשימות המרכזיות, ולמצוא דרכים לסייע לו להשלים את החומר הדרוש.
10. מומלץ להתעניין בחברים שהתלמיד רכש ביום השליפה, ולהזמין אותו לשתף את הכיתה בחוויות ובתובנות.
בהצלחה לכולם
מישהו יכול להעלות קישור/ מקור של חוזר מנכל?
 
אגרת מטעם משרד החינוך לרכזי השתלבות- לינק

רכזי השתלבות בית ספריים
הורים יקרים שלום,
שנת הלימודים התחילה היום,
להלן נקודות חשובות, שעלו באגרת שכתב משרד החינוך לרכזי השתלבות.
חשוב מאוד לקבוע פגישה עם ״רכזי ההשתלבות״ בבית ספרכם.
להלן עיקרים:
1. ״משאב שעות פרטניות בבית הספר: על צוות בית הספר לייעד שעות פרטניות גם למתן מענה לצרכים של תלמידים מחוננים- לבד או בקבוצה של הדומים להם״!
2. ״תפירת ״חליפה אישית״ לכל תלמיד לפי צרכיו לפי משאבי המערכת ובתיאום עם התלמיד״.
3.בית הספר צריך לקיים קשר קבוע עם המנהלים והיועצות של מרכז המחוננים בו לומד התלמיד המחונן.
חשוב מאוד לקבוע אופני התקשרות ושגרות עבודה בין המרכז לבין בית הספר ולהקפיד על דיווח הדדי, העברת מידע רגשי/לימודי וכדומה.
5. יש להימנע מתכנון טיולים או אירועים חברתיים ביום הלימודים במרכז. השתתפות התלמיד המחונן באירועים ובטיולים הבית ספריים חיונית ביותר, וחשוב לתאם את המערכות ככל שניתן.
6. יש לנסות להימנע מלשבץ ביום השליפה, תחום דעת הנלמד רק שעה בשבוע.
7. יש לעשות מאמץ לחבר את התלמיד לכל עשייה שנעשתה בכיתה ולא רק בתחום הפדגוגי-לימודי.!
8. אין לצפות מתלמיד מחונן, שישלים בכוחות עצמו את כל המשימות הלימודיות שהתבצעו ביום שהחסיר.
9. יש לדאוג למערך ידוע עבור התלמיד לגבי הנושאים שנלמדו ומומלץ לאפשר לו להתמקד במשימות המרכזיות, ולמצוא דרכים לסייע לו להשלים את החומר הדרוש.
10. מומלץ להתעניין בחברים שהתלמיד רכש ביום השליפה, ולהזמין אותו לשתף את הכיתה בחוויות ובתובנות.
בהצלחה לכולם
אגרת מטעם משרד החינוך לרכזי השתלבות- לינק
http://meyda.education.gov.il/files/gifted/Letter-to- integration-coordinators-in-schools-.pdf
 
אצלנו לא יודעים בכלל על רכז השתלבות, אין עם מי לדבר

רכזי השתלבות בית ספריים
הורים יקרים שלום,
שנת הלימודים התחילה היום,
להלן נקודות חשובות, שעלו באגרת שכתב משרד החינוך לרכזי השתלבות.
חשוב מאוד לקבוע פגישה עם ״רכזי ההשתלבות״ בבית ספרכם.
להלן עיקרים:
1. ״משאב שעות פרטניות בבית הספר: על צוות בית הספר לייעד שעות פרטניות גם למתן מענה לצרכים של תלמידים מחוננים- לבד או בקבוצה של הדומים להם״!
2. ״תפירת ״חליפה אישית״ לכל תלמיד לפי צרכיו לפי משאבי המערכת ובתיאום עם התלמיד״.
3.בית הספר צריך לקיים קשר קבוע עם המנהלים והיועצות של מרכז המחוננים בו לומד התלמיד המחונן.
חשוב מאוד לקבוע אופני התקשרות ושגרות עבודה בין המרכז לבין בית הספר ולהקפיד על דיווח הדדי, העברת מידע רגשי/לימודי וכדומה.
5. יש להימנע מתכנון טיולים או אירועים חברתיים ביום הלימודים במרכז. השתתפות התלמיד המחונן באירועים ובטיולים הבית ספריים חיונית ביותר, וחשוב לתאם את המערכות ככל שניתן.
6. יש לנסות להימנע מלשבץ ביום השליפה, תחום דעת הנלמד רק שעה בשבוע.
7. יש לעשות מאמץ לחבר את התלמיד לכל עשייה שנעשתה בכיתה ולא רק בתחום הפדגוגי-לימודי.!
8. אין לצפות מתלמיד מחונן, שישלים בכוחות עצמו את כל המשימות הלימודיות שהתבצעו ביום שהחסיר.
9. יש לדאוג למערך ידוע עבור התלמיד לגבי הנושאים שנלמדו ומומלץ לאפשר לו להתמקד במשימות המרכזיות, ולמצוא דרכים לסייע לו להשלים את החומר הדרוש.
10. מומלץ להתעניין בחברים שהתלמיד רכש ביום השליפה, ולהזמין אותו לשתף את הכיתה בחוויות ובתובנות.
בהצלחה לכולם
אצלנו לא יודעים בכלל על רכז השתלבות, אין עם מי לדבר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה