ילד עם בעיות בבה"ס

מצב
הנושא נעול.

biliboom

New member
ילד עם בעיות בבה"ס

ילד עם בעיות בבה"ס
מתנצלת מראש על האורך!!!! בני עולה לכיתה ב', עדיין לא נבחן במבחן המחוננים אך באבחונים שעשה באופן פרטי בגלל בעיות התנהגות בבהס נמצא לו IQ136, ו-IQ142 ( במערכת המילולית)
במהלך כיתה א השתעמם במהלך השיעורים ואף בשיעורי ההעשרה בחשבון שהיו קלים לו מידי והחל להפריע. כל התקדמות שלו בחוברת העבודה גררה אחריה נזיפות ועונשים מצד המורה דבר שהגביר את התסכול שלו ושנאתו לבה"ס.
בתחילה סברו בבית הספר שהוא סובל מבעיות קשב וריכוז אך במהלך החופש הגדול ערכתי לו מס' אבחונים והתברר שהילד הוא ילד ללא כל הפרעה והדבר היחידי שבולט אצלו הוא אי שקט פנימי ותנועתיות(לי זה ברור שהוא פשוט חושב מהר יותר ורוצה לבלוע את העולם).הפסיכיאטר שאבחן אותו אמר שהדבר הוא פעוט ואיננו מצריך שום טיפול וההמלצה היחידה שלו למניעת חיכוכים בבה"ס היא לבקש סייעת שגם תוכל לאתגר אותו ולתת לו משימות נוספות מעבר לשאר ילדי הכיתה. לשם כך רשם הפסיכיאטר הפרעה F41.1 כדי ליאשרו לו סייעת.
בבה"ס קפצו על המציאה וישר ניגשו להגיש בקשה לועדת חריגים. אולם כשגיששתי קצת באתרים ראיתי שכל פנייה לועדת חריגים משמע הילד הופך להיות ילד השייך לחינוך מיוחד ואשר סובל מהפרעה נפשית.
האם פנייה של בה"ס למת"י על סמך נפשי מתייגת את הילד כבעל הפרעה נפשית? האם הדבר נכתב ונשמר בתיקו האישי? האם ההפניה ע"ס הפרעה נפשית היא משהו שיכולה להפריע לו בדרכו הלימודית/מקצועית בעתיד?
האם בה"ס יכול להחליט שהוא מסלק את הילד(שימשיך להפריע ,כי ישעמם לו)על סמך הפרעה נפשית?
אני משתגעת ואין לא יודעת מה לעשות. מדובר על ילד רגיל שכל פשעו הוא שהוא חכם מידי, ילד חברותי, טוב לב, עוזר לזולת, סקרן, בעל זכרון יוצא דופן , אך לעיתים קצת חסר סבלנות וקופצני
האם לבקש מבה"ס לבטל את ההפניה לועדת חריגים ולרדת מעניין הסייעת????? התיוג של החינוך המיוחד איננו קשור במקרה הזה
תודה מראש למי שקרא עד כאן
 
נשמע לי שכדאי להתייעץ עם עוד איש מקצוע

ילד עם בעיות בבה"ס
מתנצלת מראש על האורך!!!! בני עולה לכיתה ב', עדיין לא נבחן במבחן המחוננים אך באבחונים שעשה באופן פרטי בגלל בעיות התנהגות בבהס נמצא לו IQ136, ו-IQ142 ( במערכת המילולית)
במהלך כיתה א השתעמם במהלך השיעורים ואף בשיעורי ההעשרה בחשבון שהיו קלים לו מידי והחל להפריע. כל התקדמות שלו בחוברת העבודה גררה אחריה נזיפות ועונשים מצד המורה דבר שהגביר את התסכול שלו ושנאתו לבה"ס.
בתחילה סברו בבית הספר שהוא סובל מבעיות קשב וריכוז אך במהלך החופש הגדול ערכתי לו מס' אבחונים והתברר שהילד הוא ילד ללא כל הפרעה והדבר היחידי שבולט אצלו הוא אי שקט פנימי ותנועתיות(לי זה ברור שהוא פשוט חושב מהר יותר ורוצה לבלוע את העולם).הפסיכיאטר שאבחן אותו אמר שהדבר הוא פעוט ואיננו מצריך שום טיפול וההמלצה היחידה שלו למניעת חיכוכים בבה"ס היא לבקש סייעת שגם תוכל לאתגר אותו ולתת לו משימות נוספות מעבר לשאר ילדי הכיתה. לשם כך רשם הפסיכיאטר הפרעה F41.1 כדי ליאשרו לו סייעת.
בבה"ס קפצו על המציאה וישר ניגשו להגיש בקשה לועדת חריגים. אולם כשגיששתי קצת באתרים ראיתי שכל פנייה לועדת חריגים משמע הילד הופך להיות ילד השייך לחינוך מיוחד ואשר סובל מהפרעה נפשית.
האם פנייה של בה"ס למת"י על סמך נפשי מתייגת את הילד כבעל הפרעה נפשית? האם הדבר נכתב ונשמר בתיקו האישי? האם ההפניה ע"ס הפרעה נפשית היא משהו שיכולה להפריע לו בדרכו הלימודית/מקצועית בעתיד?
האם בה"ס יכול להחליט שהוא מסלק את הילד(שימשיך להפריע ,כי ישעמם לו)על סמך הפרעה נפשית?
אני משתגעת ואין לא יודעת מה לעשות. מדובר על ילד רגיל שכל פשעו הוא שהוא חכם מידי, ילד חברותי, טוב לב, עוזר לזולת, סקרן, בעל זכרון יוצא דופן , אך לעיתים קצת חסר סבלנות וקופצני
האם לבקש מבה"ס לבטל את ההפניה לועדת חריגים ולרדת מעניין הסייעת????? התיוג של החינוך המיוחד איננו קשור במקרה הזה
תודה מראש למי שקרא עד כאן
נשמע לי שכדאי להתייעץ עם עוד איש מקצוע
מוזר בעיני שאתם חושבים שהילד סבבה לגמרי, רק קצת חכם מדי
והפסיכיאטר חושב שלילד יש הפרעה נפשית שמצדיקה סייעת.

מאחר ואתם הלכתם לאבחונים, ומאחר ואת חוששת שבית הספר ינסה לסלק את הילד - אני מבינה שיש איזו בעיה.
ולכן - כדאי לזהות אותה כמה שיותר מוקדם
 

דיברגנט

New member
אני גם לא הבנתי את עניין הסייעת

נשמע לי שכדאי להתייעץ עם עוד איש מקצוע
מוזר בעיני שאתם חושבים שהילד סבבה לגמרי, רק קצת חכם מדי
והפסיכיאטר חושב שלילד יש הפרעה נפשית שמצדיקה סייעת.

מאחר ואתם הלכתם לאבחונים, ומאחר ואת חוששת שבית הספר ינסה לסלק את הילד - אני מבינה שיש איזו בעיה.
ולכן - כדאי לזהות אותה כמה שיותר מוקדם
אני גם לא הבנתי את עניין הסייעת
מה הבעיה לתת לילד חוברת מתקדמת באמצעות המורה, למה צריך סייעת לשם כך?
&nbsp
מה גם שהסייעות הן באמה פחותה מהמורה.
 
בהצלחה

ילד עם בעיות בבה"ס
מתנצלת מראש על האורך!!!! בני עולה לכיתה ב', עדיין לא נבחן במבחן המחוננים אך באבחונים שעשה באופן פרטי בגלל בעיות התנהגות בבהס נמצא לו IQ136, ו-IQ142 ( במערכת המילולית)
במהלך כיתה א השתעמם במהלך השיעורים ואף בשיעורי ההעשרה בחשבון שהיו קלים לו מידי והחל להפריע. כל התקדמות שלו בחוברת העבודה גררה אחריה נזיפות ועונשים מצד המורה דבר שהגביר את התסכול שלו ושנאתו לבה"ס.
בתחילה סברו בבית הספר שהוא סובל מבעיות קשב וריכוז אך במהלך החופש הגדול ערכתי לו מס' אבחונים והתברר שהילד הוא ילד ללא כל הפרעה והדבר היחידי שבולט אצלו הוא אי שקט פנימי ותנועתיות(לי זה ברור שהוא פשוט חושב מהר יותר ורוצה לבלוע את העולם).הפסיכיאטר שאבחן אותו אמר שהדבר הוא פעוט ואיננו מצריך שום טיפול וההמלצה היחידה שלו למניעת חיכוכים בבה"ס היא לבקש סייעת שגם תוכל לאתגר אותו ולתת לו משימות נוספות מעבר לשאר ילדי הכיתה. לשם כך רשם הפסיכיאטר הפרעה F41.1 כדי ליאשרו לו סייעת.
בבה"ס קפצו על המציאה וישר ניגשו להגיש בקשה לועדת חריגים. אולם כשגיששתי קצת באתרים ראיתי שכל פנייה לועדת חריגים משמע הילד הופך להיות ילד השייך לחינוך מיוחד ואשר סובל מהפרעה נפשית.
האם פנייה של בה"ס למת"י על סמך נפשי מתייגת את הילד כבעל הפרעה נפשית? האם הדבר נכתב ונשמר בתיקו האישי? האם ההפניה ע"ס הפרעה נפשית היא משהו שיכולה להפריע לו בדרכו הלימודית/מקצועית בעתיד?
האם בה"ס יכול להחליט שהוא מסלק את הילד(שימשיך להפריע ,כי ישעמם לו)על סמך הפרעה נפשית?
אני משתגעת ואין לא יודעת מה לעשות. מדובר על ילד רגיל שכל פשעו הוא שהוא חכם מידי, ילד חברותי, טוב לב, עוזר לזולת, סקרן, בעל זכרון יוצא דופן , אך לעיתים קצת חסר סבלנות וקופצני
האם לבקש מבה"ס לבטל את ההפניה לועדת חריגים ולרדת מעניין הסייעת????? התיוג של החינוך המיוחד איננו קשור במקרה הזה
תודה מראש למי שקרא עד כאן
בהצלחה
ככל שידוע לי, בישראל לא מוצמדת סייעת מקדמת לילדים מחוננים שלא ניתן להם מענה במסגרת בית הספר.

מדבריך עולה, כי הפסיכיאטר זייף את תוצאות האבחון ורשם את הילד תחת סעיף F41- הפרעות חרדה, על מנת לכופף את המערכת. עניין חמור. במידה ואת פונה לדרך הזו, עליך לקבל את כל דרישות המערכת (חריגים וכו') וכן לקחת בחשבון שבעתיד יהיה יותר קשה להסיר את האבחון. אני ממליצה לך לזנוח את העניין, לעבוד מול בית הספר בשיתוף פעולה לקידום הילד ולהתמקד במבחני האיתור השנה.
יחד עם זאת, בין השורות עולה כי יתכן ולילד אכן ישנה בעיה שמקשה עליו להשתלב במסגרת בית הספר. במידה והפסיכיאטר אכן אבחן בעיות חרדה ורק לא המליץ על טיפול תרופתי - כמובן שכדאי לעבור את כל ה'מסלול' על מנת שייקבל את כל הסיוע הנדרש על מנת שיצליח, כולל חוות דעת שניה מאבחון נוסף אם יש צורך.
 

biliboom

New member
תודה על התגובות

בהצלחה
ככל שידוע לי, בישראל לא מוצמדת סייעת מקדמת לילדים מחוננים שלא ניתן להם מענה במסגרת בית הספר.

מדבריך עולה, כי הפסיכיאטר זייף את תוצאות האבחון ורשם את הילד תחת סעיף F41- הפרעות חרדה, על מנת לכופף את המערכת. עניין חמור. במידה ואת פונה לדרך הזו, עליך לקבל את כל דרישות המערכת (חריגים וכו') וכן לקחת בחשבון שבעתיד יהיה יותר קשה להסיר את האבחון. אני ממליצה לך לזנוח את העניין, לעבוד מול בית הספר בשיתוף פעולה לקידום הילד ולהתמקד במבחני האיתור השנה.
יחד עם זאת, בין השורות עולה כי יתכן ולילד אכן ישנה בעיה שמקשה עליו להשתלב במסגרת בית הספר. במידה והפסיכיאטר אכן אבחן בעיות חרדה ורק לא המליץ על טיפול תרופתי - כמובן שכדאי לעבור את כל ה'מסלול' על מנת שייקבל את כל הסיוע הנדרש על מנת שיצליח, כולל חוות דעת שניה מאבחון נוסף אם יש צורך.
תודה על התגובות
תודה לכולם. לילד אין בעיה כלל והאבחון חרדה שקיבל מהפסיכיאטר הוא רק על מנת לקדם את עניין הסייעת(כי סייעת מקבלים רק ילדים עם צרכים מיוחדים). לילד משעמם ובהס טוען שאין לו את הכלים לספק לילד את מה שהוא צריך בנושא העשרה. שנה שעברה קניתי לילד חוברות במהלך השנה בחשבון ועברית ונראה שאצטרך לעשות זאת גם השנה .
מטרת הסייעת היא לקדם אותו בחומר ולדחוף אותו קדימה מעבר לחומר הלימוד הקיים. לא נראה לי שבכלל יאשרו לו את זה אולם אעשה בכל יכולתי כדי לספק לו את כל הגירויים והאתגרים שהוא צריך כדי שלא יפריע.
חלילה אם אכן היו לו בעיות נפשיות כלשהן הייתי מיד מטפלת בנושא ולא הייתי חושבת לרגע להתעלם מהן ולתרץ את זה ב"חוכמה" של הילד
עצוב וכואב לי שבתי הספר לא מסוגלים להכיל ולראות את כל הילדים המיוחדים הללו שנמצאים בקצוות ובמקרה שלי בקצה הגבוה. הרי יש להם זהב בידייים ועם הכוונה נכונה הילדים הללו יכולים להגיע כגם לירח
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
אין בנמצא סייעות מהסוג שאת מתארת. ומתוך הכרות עם המערכת,

תודה על התגובות
תודה לכולם. לילד אין בעיה כלל והאבחון חרדה שקיבל מהפסיכיאטר הוא רק על מנת לקדם את עניין הסייעת(כי סייעת מקבלים רק ילדים עם צרכים מיוחדים). לילד משעמם ובהס טוען שאין לו את הכלים לספק לילד את מה שהוא צריך בנושא העשרה. שנה שעברה קניתי לילד חוברות במהלך השנה בחשבון ועברית ונראה שאצטרך לעשות זאת גם השנה .
מטרת הסייעת היא לקדם אותו בחומר ולדחוף אותו קדימה מעבר לחומר הלימוד הקיים. לא נראה לי שבכלל יאשרו לו את זה אולם אעשה בכל יכולתי כדי לספק לו את כל הגירויים והאתגרים שהוא צריך כדי שלא יפריע.
חלילה אם אכן היו לו בעיות נפשיות כלשהן הייתי מיד מטפלת בנושא ולא הייתי חושבת לרגע להתעלם מהן ולתרץ את זה ב"חוכמה" של הילד
עצוב וכואב לי שבתי הספר לא מסוגלים להכיל ולראות את כל הילדים המיוחדים הללו שנמצאים בקצוות ובמקרה שלי בקצה הגבוה. הרי יש להם זהב בידייים ועם הכוונה נכונה הילדים הללו יכולים להגיע כגם לירח
אין בנמצא סייעות מהסוג שאת מתארת. ומתוך הכרות עם המערכת,
מאוד קשה באופן כללי לקבל סייעת צמודה. חרדה הוא לא סעיף שבאופן אוטומטי מקנה סייעת, וגם אם היה כזה - את מתארת סייעת שמבינה דבר או שניים בילדים מחוננים, ויודעת כיצד לקדם אותם מבחינת הלמידה. זה לא משהו שבכלל קיים במערכת.
באופן כללי זהו כיוון שגוי. מה שנכון יהיה לעשות הוא לבקש פגישה רב מערכתית בבית הספר, שתכלול את המנהלת, מחנכת, יועצת, פסיכולוגית בית הספר ואם כבר מינו גורם כזה בבית הספר, אז גם את מי שאחראי על ילדים עם צרכים מיוחדים (מבחינת משרד החינוך, ילדים מחוננים מוגדרים כילדים עם צרכים מיוחדים, וזו לא הגדרה זהה לחינוך מיוחד). המטרה של פגישה כזו תהיה גם להעביר לכל הגורמים את המידע הרלוונטי לגבי בנך, וגם לעשות חשיבה משותפת מה ניתן לעשות - גם כדי לקדם אותו וגם כדי להביא למצב שיהיה לו טוב בכיתה והוא לא יפריע. אפשר לתת לו תפקידים, אפשר לאפשר לו לקרוא ספר כשמשעמם לו מאוד, אפשר לתת לו חוברות ודפים מתקדמים בתחומי הלימוד השונים. הכול עניין של רצון טוב ומוכנות, וחשוב שתגיעי לפגישה כזו בגישה חיובית, מתוך מקום של בקשת עזרה וגיוס המערכת, ולא מתוך מקום של ביקורת ואנטי (ואת זה אני אומרת לגמרי מתוך ניסיון אישי כאמא לילד מחונן).
 

tomi32

New member
למה יש לך טענות לבית הספר?

תודה על התגובות
תודה לכולם. לילד אין בעיה כלל והאבחון חרדה שקיבל מהפסיכיאטר הוא רק על מנת לקדם את עניין הסייעת(כי סייעת מקבלים רק ילדים עם צרכים מיוחדים). לילד משעמם ובהס טוען שאין לו את הכלים לספק לילד את מה שהוא צריך בנושא העשרה. שנה שעברה קניתי לילד חוברות במהלך השנה בחשבון ועברית ונראה שאצטרך לעשות זאת גם השנה .
מטרת הסייעת היא לקדם אותו בחומר ולדחוף אותו קדימה מעבר לחומר הלימוד הקיים. לא נראה לי שבכלל יאשרו לו את זה אולם אעשה בכל יכולתי כדי לספק לו את כל הגירויים והאתגרים שהוא צריך כדי שלא יפריע.
חלילה אם אכן היו לו בעיות נפשיות כלשהן הייתי מיד מטפלת בנושא ולא הייתי חושבת לרגע להתעלם מהן ולתרץ את זה ב"חוכמה" של הילד
עצוב וכואב לי שבתי הספר לא מסוגלים להכיל ולראות את כל הילדים המיוחדים הללו שנמצאים בקצוות ובמקרה שלי בקצה הגבוה. הרי יש להם זהב בידייים ועם הכוונה נכונה הילדים הללו יכולים להגיע כגם לירח
למה יש לך טענות לבית הספר?
את הבאת אבחנה שגויה (כנראה בכוונה), אז למה שבית הספר יבוא לקראתך?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה