ילד עם בעיות בבה"ס
ילד עם בעיות בבה"ס
מתנצלת מראש על האורך!!!! בני עולה לכיתה ב', עדיין לא נבחן במבחן המחוננים אך באבחונים שעשה באופן פרטי בגלל בעיות התנהגות בבהס נמצא לו IQ136, ו-IQ142 ( במערכת המילולית)
במהלך כיתה א השתעמם במהלך השיעורים ואף בשיעורי ההעשרה בחשבון שהיו קלים לו מידי והחל להפריע. כל התקדמות שלו בחוברת העבודה גררה אחריה נזיפות ועונשים מצד המורה דבר שהגביר את התסכול שלו ושנאתו לבה"ס.
בתחילה סברו בבית הספר שהוא סובל מבעיות קשב וריכוז אך במהלך החופש הגדול ערכתי לו מס' אבחונים והתברר שהילד הוא ילד ללא כל הפרעה והדבר היחידי שבולט אצלו הוא אי שקט פנימי ותנועתיות(לי זה ברור שהוא פשוט חושב מהר יותר ורוצה לבלוע את העולם).הפסיכיאטר שאבחן אותו אמר שהדבר הוא פעוט ואיננו מצריך שום טיפול וההמלצה היחידה שלו למניעת חיכוכים בבה"ס היא לבקש סייעת שגם תוכל לאתגר אותו ולתת לו משימות נוספות מעבר לשאר ילדי הכיתה. לשם כך רשם הפסיכיאטר הפרעה F41.1 כדי ליאשרו לו סייעת.
בבה"ס קפצו על המציאה וישר ניגשו להגיש בקשה לועדת חריגים. אולם כשגיששתי קצת באתרים ראיתי שכל פנייה לועדת חריגים משמע הילד הופך להיות ילד השייך לחינוך מיוחד ואשר סובל מהפרעה נפשית.
האם פנייה של בה"ס למת"י על סמך נפשי מתייגת את הילד כבעל הפרעה נפשית? האם הדבר נכתב ונשמר בתיקו האישי? האם ההפניה ע"ס הפרעה נפשית היא משהו שיכולה להפריע לו בדרכו הלימודית/מקצועית בעתיד?
האם בה"ס יכול להחליט שהוא מסלק את הילד(שימשיך להפריע ,כי ישעמם לו)על סמך הפרעה נפשית?
אני משתגעת ואין לא יודעת מה לעשות. מדובר על ילד רגיל שכל פשעו הוא שהוא חכם מידי, ילד חברותי, טוב לב, עוזר לזולת, סקרן, בעל זכרון יוצא דופן , אך לעיתים קצת חסר סבלנות וקופצני
האם לבקש מבה"ס לבטל את ההפניה לועדת חריגים ולרדת מעניין הסייעת????? התיוג של החינוך המיוחד איננו קשור במקרה הזה
תודה מראש למי שקרא עד כאן
ילד עם בעיות בבה"ס
מתנצלת מראש על האורך!!!! בני עולה לכיתה ב', עדיין לא נבחן במבחן המחוננים אך באבחונים שעשה באופן פרטי בגלל בעיות התנהגות בבהס נמצא לו IQ136, ו-IQ142 ( במערכת המילולית)
במהלך כיתה א השתעמם במהלך השיעורים ואף בשיעורי ההעשרה בחשבון שהיו קלים לו מידי והחל להפריע. כל התקדמות שלו בחוברת העבודה גררה אחריה נזיפות ועונשים מצד המורה דבר שהגביר את התסכול שלו ושנאתו לבה"ס.
בתחילה סברו בבית הספר שהוא סובל מבעיות קשב וריכוז אך במהלך החופש הגדול ערכתי לו מס' אבחונים והתברר שהילד הוא ילד ללא כל הפרעה והדבר היחידי שבולט אצלו הוא אי שקט פנימי ותנועתיות(לי זה ברור שהוא פשוט חושב מהר יותר ורוצה לבלוע את העולם).הפסיכיאטר שאבחן אותו אמר שהדבר הוא פעוט ואיננו מצריך שום טיפול וההמלצה היחידה שלו למניעת חיכוכים בבה"ס היא לבקש סייעת שגם תוכל לאתגר אותו ולתת לו משימות נוספות מעבר לשאר ילדי הכיתה. לשם כך רשם הפסיכיאטר הפרעה F41.1 כדי ליאשרו לו סייעת.
בבה"ס קפצו על המציאה וישר ניגשו להגיש בקשה לועדת חריגים. אולם כשגיששתי קצת באתרים ראיתי שכל פנייה לועדת חריגים משמע הילד הופך להיות ילד השייך לחינוך מיוחד ואשר סובל מהפרעה נפשית.
האם פנייה של בה"ס למת"י על סמך נפשי מתייגת את הילד כבעל הפרעה נפשית? האם הדבר נכתב ונשמר בתיקו האישי? האם ההפניה ע"ס הפרעה נפשית היא משהו שיכולה להפריע לו בדרכו הלימודית/מקצועית בעתיד?
האם בה"ס יכול להחליט שהוא מסלק את הילד(שימשיך להפריע ,כי ישעמם לו)על סמך הפרעה נפשית?
אני משתגעת ואין לא יודעת מה לעשות. מדובר על ילד רגיל שכל פשעו הוא שהוא חכם מידי, ילד חברותי, טוב לב, עוזר לזולת, סקרן, בעל זכרון יוצא דופן , אך לעיתים קצת חסר סבלנות וקופצני
האם לבקש מבה"ס לבטל את ההפניה לועדת חריגים ולרדת מעניין הסייעת????? התיוג של החינוך המיוחד איננו קשור במקרה הזה
תודה מראש למי שקרא עד כאן