מדוע ״להסליל״ את ילדי כיתות המחוננים לחטיבה ללא מבחן?

מצב
הנושא נעול.
אני מכבדת ערך השיוויון, אם נבחנים אז כולם נבחנים.

אני מכבדת ערך השיוויון, אם נבחנים אז כולם נבחנים.
״חייבתלהגיב״ את במיעוט, שהלא אפילו משרד החינוך כבר השכיל להבין זאת ולהטמיע שינוי.
״חייבת להגיב״, אחותנו את, מדוע תשארי מאחור? התצטרפי לקריאה לבטל את המבחן בכיתה ו׳ לכולם (מחוננים וימי שליפה כאחד, בכפוף כמובן להשארת אפשרות לילדים חדשים להבחן ולהצטרף) בינתיים חשוב שכולנו נכבד את החלטת משרד החינוך, ונחדול מהוויכוח הייצרי הזה גם אם כינוייך ״חייבתלהגיב״.
נכון לעכשיו החלטת משרד החינוך, (נבחנים כולם), עומדת בעינה.
 
שוב, קחי בחשבון שליום שליפה מקבלים ילדים רבים

אני מכבדת ערך השיוויון, אם נבחנים אז כולם נבחנים.
״חייבתלהגיב״ את במיעוט, שהלא אפילו משרד החינוך כבר השכיל להבין זאת ולהטמיע שינוי.
״חייבת להגיב״, אחותנו את, מדוע תשארי מאחור? התצטרפי לקריאה לבטל את המבחן בכיתה ו׳ לכולם (מחוננים וימי שליפה כאחד, בכפוף כמובן להשארת אפשרות לילדים חדשים להבחן ולהצטרף) בינתיים חשוב שכולנו נכבד את החלטת משרד החינוך, ונחדול מהוויכוח הייצרי הזה גם אם כינוייך ״חייבתלהגיב״.
נכון לעכשיו החלטת משרד החינוך, (נבחנים כולם), עומדת בעינה.
שוב, קחי בחשבון שליום שליפה מקבלים ילדים רבים
יותר מאשר לכיתת מחוננים, ולפחות בעבר זה נעשה על ידי הורדת הרף הנדרש כדי להיחשב למחונן לעומת ערים בהן יש כיתת מחוננים. כך שהעדר בחינה בכיתה ו' יאמר אולי שפשוט פחות ילדים יתקבלו ליום שליפה. לא יודעת אם יש לך ילדים נוספים, אבל אם כן - יתכן שמאבק למען ביטול הבחינה ב-ו' בערים כמו שלך פשוט יגרום להם לא להתקבל ליום שליפה.
אגב, אני רואה פה בעיקר הודעות שלך בנושא, וממש לא בטוחה מה הרוב פה חושב בנושא.

ובכל אופן, אם כתבת שהסללה לחטיבה היא לא בסדר, מה ההבדל בין זה לבין הסללה מהחטיבה לתיכון? זה הרי לא הוצאה מהכיתה בעינייך, וחשוב לך לתת לכולם הזדמנות שווה - אז גם בכניסה לתיכון. הסיבה שאת לא בעד זה היא שהדבר היחיד שאת חושבת עליו הוא המקרה הפרטי הנוכחי של הבת שלך - את רוצה שיכניסו אותה בלי מבחן, ושהיא תישאר בכיתה (כי הרי הזוי להוציא אותה מהכיתה אחרי החטיבה). לעומת זאת אני חושבת על מה שסביר - לא להוציא ילדים מכיתת מחוננים באמצע המסלול (כמו שברור לך שלא ראוי לעשות כשמדובר בבת הפרטית שלך), בלי קשר למה שמחליטים לגבי ילדי יום שליפה.
 

דיברגנט

New member
תרשו להצטרף ל"דיון" שלכם

שוב, קחי בחשבון שליום שליפה מקבלים ילדים רבים
יותר מאשר לכיתת מחוננים, ולפחות בעבר זה נעשה על ידי הורדת הרף הנדרש כדי להיחשב למחונן לעומת ערים בהן יש כיתת מחוננים. כך שהעדר בחינה בכיתה ו' יאמר אולי שפשוט פחות ילדים יתקבלו ליום שליפה. לא יודעת אם יש לך ילדים נוספים, אבל אם כן - יתכן שמאבק למען ביטול הבחינה ב-ו' בערים כמו שלך פשוט יגרום להם לא להתקבל ליום שליפה.
אגב, אני רואה פה בעיקר הודעות שלך בנושא, וממש לא בטוחה מה הרוב פה חושב בנושא.

ובכל אופן, אם כתבת שהסללה לחטיבה היא לא בסדר, מה ההבדל בין זה לבין הסללה מהחטיבה לתיכון? זה הרי לא הוצאה מהכיתה בעינייך, וחשוב לך לתת לכולם הזדמנות שווה - אז גם בכניסה לתיכון. הסיבה שאת לא בעד זה היא שהדבר היחיד שאת חושבת עליו הוא המקרה הפרטי הנוכחי של הבת שלך - את רוצה שיכניסו אותה בלי מבחן, ושהיא תישאר בכיתה (כי הרי הזוי להוציא אותה מהכיתה אחרי החטיבה). לעומת זאת אני חושבת על מה שסביר - לא להוציא ילדים מכיתת מחוננים באמצע המסלול (כמו שברור לך שלא ראוי לעשות כשמדובר בבת הפרטית שלך), בלי קשר למה שמחליטים לגבי ילדי יום שליפה.
תרשו להצטרף ל"דיון" שלכם
הבדל עצום בין מעבר מחט"ב לתיכון לבין מעבר בין יסודי לחט"ב, כי ביסודי בעיקר מתמקדים בתחום החברתי ופחות בלימודי ואילו בחט"ב כבר מתמקדים בלימודי, קרי נפתח פער בין כיתת המחוננים לבין כיתה רגילה וזה שקול פחות או יותר כמו לעבור מהקבצה ג' להקבצה א' או מ-3 יח"ל ו-5 יח"ל.
&nbsp
 
לא יודעת על מה אתה מדבר.

תרשו להצטרף ל"דיון" שלכם
הבדל עצום בין מעבר מחט"ב לתיכון לבין מעבר בין יסודי לחט"ב, כי ביסודי בעיקר מתמקדים בתחום החברתי ופחות בלימודי ואילו בחט"ב כבר מתמקדים בלימודי, קרי נפתח פער בין כיתת המחוננים לבין כיתה רגילה וזה שקול פחות או יותר כמו לעבור מהקבצה ג' להקבצה א' או מ-3 יח"ל ו-5 יח"ל.
&nbsp
לא יודעת על מה אתה מדבר.
בכל מקרה לפחות בזמני ממילא בתיכון למדו הכל מחדש לצורך הבגרות, ולא היה שום קשר בין החטיבה לתיכון מבחינת המשכיות הלימוד. אולי במקומות שבהם מדובר בחטיבה + תיכון (כלומר 6 שנתי) זה אחרת. אצלנו החוט המקשר בין היסודי, החטיבה והתיכון היו הילדים, ולא היה איזשהו שינוי מהותי בין היסודי לחטיבה מבחינת ההתייחסות ללימודים לעומת החברתי - תמיד היה דגש על רצון ללמוד וכו' (מלבד המעבר מהילדות להתבגרות שהביא איתו דווקא ירידה זמנית בהתייחסות ללימודים אצל חלק מהילדים, באופן טבעי. בהחלט הייתה אצלי ואצל אחרים תחושה שהלימודים בחטיבה מיותרים, הציונים לא חשובים לכלום, וכו' - התפכחות שפחות מופיעה ביסודי אצל רוב הילדים).
 

דיברגנט

New member
בזמני לא היתה חטיבה, למעט במושבים וקיבוצים

לא יודעת על מה אתה מדבר.
בכל מקרה לפחות בזמני ממילא בתיכון למדו הכל מחדש לצורך הבגרות, ולא היה שום קשר בין החטיבה לתיכון מבחינת המשכיות הלימוד. אולי במקומות שבהם מדובר בחטיבה + תיכון (כלומר 6 שנתי) זה אחרת. אצלנו החוט המקשר בין היסודי, החטיבה והתיכון היו הילדים, ולא היה איזשהו שינוי מהותי בין היסודי לחטיבה מבחינת ההתייחסות ללימודים לעומת החברתי - תמיד היה דגש על רצון ללמוד וכו' (מלבד המעבר מהילדות להתבגרות שהביא איתו דווקא ירידה זמנית בהתייחסות ללימודים אצל חלק מהילדים, באופן טבעי. בהחלט הייתה אצלי ואצל אחרים תחושה שהלימודים בחטיבה מיותרים, הציונים לא חשובים לכלום, וכו' - התפכחות שפחות מופיעה ביסודי אצל רוב הילדים).
בזמני לא היתה חטיבה, למעט במושבים וקיבוצים
ההבדל בין היסודי לחטיבה הוא כמו ההבדל בין יום ולילה, כי היום מתייחסים לילדים בבי"ס יסודי כמעט כמו בגן ורק בחטיבה, הם נגמלים מהגן ובעצם מתחילים בי"ס.
&nbsp
בחטיבה, בחלק מהכיתות יש הקבצות, כך שמי שלא לומד, יאלץ לרדת הקבצה ולהזדחל מאחורה.
 
שוב, לא רלבנטי - בתיכון מתחילים הכל מחדש.

בזמני לא היתה חטיבה, למעט במושבים וקיבוצים
ההבדל בין היסודי לחטיבה הוא כמו ההבדל בין יום ולילה, כי היום מתייחסים לילדים בבי"ס יסודי כמעט כמו בגן ורק בחטיבה, הם נגמלים מהגן ובעצם מתחילים בי"ס.
&nbsp
בחטיבה, בחלק מהכיתות יש הקבצות, כך שמי שלא לומד, יאלץ לרדת הקבצה ולהזדחל מאחורה.
שוב, לא רלבנטי - בתיכון מתחילים הכל מחדש.
אנגלית אולי לא, אבל אנגלית לא לומדים מבית הספר בכל מקרה (או ליתר דיוק, מי שלומד אנגלית רק מבית הספר ממילא בצרות, ולא משנה באיזו רמה הוא לומד. אנגלית לומדים מאמצעי התקשורת, קריאת ספרים, וכו'). לגבי כל השאר - כל מקצוע שלומדים לבגרות, לומדים את כולו בזמן התיכון, ומה שלא (4 פעולות חשבון, למשל) - נלמד כבר ביסודי. שוב, יכול להיות שהמצב שונה בבתי ספר שש שנתיים, כי שם אפשר באמת להתחיל בעצם להתכונן לבגרות כבר בחטיבה, ולפרוס אותן אחרת.
 

דיברגנט

New member
דקדוק אנגלי כן לומדים בבי"ס

שוב, לא רלבנטי - בתיכון מתחילים הכל מחדש.
אנגלית אולי לא, אבל אנגלית לא לומדים מבית הספר בכל מקרה (או ליתר דיוק, מי שלומד אנגלית רק מבית הספר ממילא בצרות, ולא משנה באיזו רמה הוא לומד. אנגלית לומדים מאמצעי התקשורת, קריאת ספרים, וכו'). לגבי כל השאר - כל מקצוע שלומדים לבגרות, לומדים את כולו בזמן התיכון, ומה שלא (4 פעולות חשבון, למשל) - נלמד כבר ביסודי. שוב, יכול להיות שהמצב שונה בבתי ספר שש שנתיים, כי שם אפשר באמת להתחיל בעצם להתכונן לבגרות כבר בחטיבה, ולפרוס אותן אחרת.
דקדוק אנגלי כן לומדים בבי"ס
מתמטיקה ניגשים לבגרות כבר בכיתה י', כך שכן הרוב נלמד בחטיבה.
 
לא צריך ללמוד דקדוק אנגלי,

דקדוק אנגלי כן לומדים בבי"ס
מתמטיקה ניגשים לבגרות כבר בכיתה י', כך שכן הרוב נלמד בחטיבה.
לא צריך ללמוד דקדוק אנגלי,
כי נבחנים על שימוש ולא על הדקדוק עצמו (בניגוד לעברית, שם צריך, למשל, לדעת לנתח משפטים ולדעת מושגים דקדוקיים רלבנטיים. באנגלית לא ישאלו אותך מה זה present progressive, נניח - רק תצטרך לדעת להשתמש בזמנים בצורה נכונה, ואת זה אפשר לעשות בלי ללמוד דקדוק).
מתמטיקה לא יודעת מי ניגש לבגרות ב-י' (למשל האם מדובר על תיכונים תלת שנתיים וזו השנה הראשונה, או שש שנתיים) ועל איזה חומר (כלומר, האם אתה מדבר על בגרות 5 יחידות מלאה או על חלק מהיחידות), ולכן קשה לי להתייחס. בגדול אין מניעה ללמוד את כל החומר בשנה אחת, אבל גם לא רואה סיבה לעשות את זה. לימודים באוניברסיטה (נניח הפתוחה), למשל, אפשר לעשות גם לפני הבגרות.
 

דיברגנט

New member
בזיכרון שלי דקדוק אנגלי הוא חלק מאוד גדול מבחינות האנגלית

לא צריך ללמוד דקדוק אנגלי,
כי נבחנים על שימוש ולא על הדקדוק עצמו (בניגוד לעברית, שם צריך, למשל, לדעת לנתח משפטים ולדעת מושגים דקדוקיים רלבנטיים. באנגלית לא ישאלו אותך מה זה present progressive, נניח - רק תצטרך לדעת להשתמש בזמנים בצורה נכונה, ואת זה אפשר לעשות בלי ללמוד דקדוק).
מתמטיקה לא יודעת מי ניגש לבגרות ב-י' (למשל האם מדובר על תיכונים תלת שנתיים וזו השנה הראשונה, או שש שנתיים) ועל איזה חומר (כלומר, האם אתה מדבר על בגרות 5 יחידות מלאה או על חלק מהיחידות), ולכן קשה לי להתייחס. בגדול אין מניעה ללמוד את כל החומר בשנה אחת, אבל גם לא רואה סיבה לעשות את זה. לימודים באוניברסיטה (נניח הפתוחה), למשל, אפשר לעשות גם לפני הבגרות.
בזיכרון שלי דקדוק אנגלי הוא חלק מאוד גדול מבחינות האנגלית
לרבות בבגרויות.
המקום היחיד שאת צודקת לגביו, הוא באוניברסיטה, ששם באמת הדקדוק הוא מישני.
&nbsp
לגבי מתמטיקה, ברור שמדבר על כל הבחינה ולא רק על לק ממנה.
 
מנצלת לשאלה משלי.

לא יודעת על מה אתה מדבר.
בכל מקרה לפחות בזמני ממילא בתיכון למדו הכל מחדש לצורך הבגרות, ולא היה שום קשר בין החטיבה לתיכון מבחינת המשכיות הלימוד. אולי במקומות שבהם מדובר בחטיבה + תיכון (כלומר 6 שנתי) זה אחרת. אצלנו החוט המקשר בין היסודי, החטיבה והתיכון היו הילדים, ולא היה איזשהו שינוי מהותי בין היסודי לחטיבה מבחינת ההתייחסות ללימודים לעומת החברתי - תמיד היה דגש על רצון ללמוד וכו' (מלבד המעבר מהילדות להתבגרות שהביא איתו דווקא ירידה זמנית בהתייחסות ללימודים אצל חלק מהילדים, באופן טבעי. בהחלט הייתה אצלי ואצל אחרים תחושה שהלימודים בחטיבה מיותרים, הציונים לא חשובים לכלום, וכו' - התפכחות שפחות מופיעה ביסודי אצל רוב הילדים).
מנצלת לשאלה משלי.
חושבת דומה, ולכן מתכננת שנת שבתון כשהילדה תהיה בכיתה ח'. נראה לי שלכיתה ט' בכל זאת יש חשיבות מסוימת, כי זו השנה בה חושפים אותם למקצועות ונושאים, כדי שיוכלו לבחור הגברות לטעמם.
אני מפספסת משהו? זו שנה שעדיף לא לוותר עליה?
 
מדובר בשש שנתי או תלת שנתי?

מנצלת לשאלה משלי.
חושבת דומה, ולכן מתכננת שנת שבתון כשהילדה תהיה בכיתה ח'. נראה לי שלכיתה ט' בכל זאת יש חשיבות מסוימת, כי זו השנה בה חושפים אותם למקצועות ונושאים, כדי שיוכלו לבחור הגברות לטעמם.
אני מפספסת משהו? זו שנה שעדיף לא לוותר עליה?
מדובר בשש שנתי או תלת שנתי?
כי אם זה שש שנתי, הייתי מבררת אם אפילו לפספס את ח' יכול להיות בעייתי. לגבי ט' וחשיפה לנושאים - גם את זה הייתי מבררת. נראה לי שאצלנו המסלול המתבקש היה כימיה ופיסיקה בכל מקרה (גם מבחינת בונוסים מקסימליים בקבלה לאוניברסיטה) ולא היה הרבה מה להתלבט אם לא היה לך קושי ספציפי, ואם היה אז לרוב בחרו מה שנראה הכי קל מהאפשרויות האחרות. אבל מאז זמני נוספו שלל מקצועות אחרים (לדעתי לא הייתה אפילו בגרות במחשבים בזמני/בבית הספר שלי) ואולי באמת לחלקם נחשפים בחטיבה. אקיצר, מהבחינה הזאת הנסיון האישי שלי כנראה לא יעזור, ותצטרכו לבדוק מה בדיוק קורה אצלכם בימינו. מצטערת.
 
שש שנתי. נדבר איתם, תודה.

מדובר בשש שנתי או תלת שנתי?
כי אם זה שש שנתי, הייתי מבררת אם אפילו לפספס את ח' יכול להיות בעייתי. לגבי ט' וחשיפה לנושאים - גם את זה הייתי מבררת. נראה לי שאצלנו המסלול המתבקש היה כימיה ופיסיקה בכל מקרה (גם מבחינת בונוסים מקסימליים בקבלה לאוניברסיטה) ולא היה הרבה מה להתלבט אם לא היה לך קושי ספציפי, ואם היה אז לרוב בחרו מה שנראה הכי קל מהאפשרויות האחרות. אבל מאז זמני נוספו שלל מקצועות אחרים (לדעתי לא הייתה אפילו בגרות במחשבים בזמני/בבית הספר שלי) ואולי באמת לחלקם נחשפים בחטיבה. אקיצר, מהבחינה הזאת הנסיון האישי שלי כנראה לא יעזור, ותצטרכו לבדוק מה בדיוק קורה אצלכם בימינו. מצטערת.
שש שנתי. נדבר איתם, תודה.
 
אז למי לפנות?

האמת שלא התכוונתי לפנות לבית הספר.
אני תמיד חוששת להסתבך ושהם ינסו להקשות איכשהו על הנסיעה.
אז למי לפנות?
נראה לי שהם רגילים לכל הנוסעים לשבתון וחוזרים. זה היה הרושם שקיבלתי מרכזת תוכנית המחוננים הבית ספרית, בראיון הקבלה.
כרגע נקדם את השבתון, וננסה להבין במהלך השנה הקרובה מהן ההשלכות. תמיד אפשר לבטל את הנסיעה.
 
אני חשבתי להורים של ילדים שכבר היו שם -

אז למי לפנות?
נראה לי שהם רגילים לכל הנוסעים לשבתון וחוזרים. זה היה הרושם שקיבלתי מרכזת תוכנית המחוננים הבית ספרית, בראיון הקבלה.
כרגע נקדם את השבתון, וננסה להבין במהלך השנה הקרובה מהן ההשלכות. תמיד אפשר לבטל את הנסיעה.
אני חשבתי להורים של ילדים שכבר היו שם -
אבל אם אין לך בעייה לפנות לבית הספר אני מניחה שתוכלי לקבל מידע מסודר.
 

דיברגנט

New member
ברוב הבתי ספר, זה שש שנתי, אולי למעט כפר סבא

מדובר בשש שנתי או תלת שנתי?
כי אם זה שש שנתי, הייתי מבררת אם אפילו לפספס את ח' יכול להיות בעייתי. לגבי ט' וחשיפה לנושאים - גם את זה הייתי מבררת. נראה לי שאצלנו המסלול המתבקש היה כימיה ופיסיקה בכל מקרה (גם מבחינת בונוסים מקסימליים בקבלה לאוניברסיטה) ולא היה הרבה מה להתלבט אם לא היה לך קושי ספציפי, ואם היה אז לרוב בחרו מה שנראה הכי קל מהאפשרויות האחרות. אבל מאז זמני נוספו שלל מקצועות אחרים (לדעתי לא הייתה אפילו בגרות במחשבים בזמני/בבית הספר שלי) ואולי באמת לחלקם נחשפים בחטיבה. אקיצר, מהבחינה הזאת הנסיון האישי שלי כנראה לא יעזור, ותצטרכו לבדוק מה בדיוק קורה אצלכם בימינו. מצטערת.
ברוב הבתי ספר, זה שש שנתי, אולי למעט כפר סבא
 
שהפסיק את חוסר השיוויון, כולם נבחנים בכיתה ו׳ או אף לא.

מדוע ״להסליל״ את ילדי כיתות המחוננים לחטיבה ללא מבחן?

בתי (עולה לכיתה ג) עברה את מבחני המחוננים, אלא שבעירנו , כמו ביתר ערי ישראל אין כיתת מחוננים ועל כן היא תסתפק ביום שליפה בלבד. למותר לציין כי יום שליפה זה אינו נותן מענה, אפילו לא חלקי לכלל צרכיה.
אילו הייתה בעירנו כיתת מחוננים , ללא כל ספק שהיינו בוחרים בכיתה עבור בתי.
בתי, תאלץ עד כיתה ו׳ להסתפק ביום שליפה דל תקציב וחסר מענה לצרכיה ותאלץ לעבור מבחן נוסף בכיתה ו יחד עם כל ילדי ישראל.
הרעיון של ״להסליל״ את תלמידי כיתת מחוננים לחטיבה ולדרוש שילדי כיתת מחוננים (שהם מיעוט שבמיעוט מכלל המחוננים הזהים להם בציון וברמה בארץ) לא יעברו מבחן לפני החטיבה, הוא איוולת מקפחת וחסרת תום לב.
בתי מקופחת ונותרה ללא מענה מקיף לצרכיה, הלכה למעשה ועד כיתה ו׳, שהלא אין כיתת מחוננים בעירנו, (ויש הורים המעיזים לדרוש ״הסללה״ של ילדם לחטיבה ולהיבנות מן הנימוק הטכני שילדם לומד בכיתת מחוננים, דבר שכאמור נמנע באלימות מהבת שלי).
שהפסיק את חוסר השיוויון, כולם נבחנים בכיתה ו׳ או אף לא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה