אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

מצב
הנושא נעול.
ילד מחונן ששואל שאלות שקשה לנו כהורים

ילד מחונן ששואל שאלות שקשה לנו כהורים
שלום רותי,
ילדנו בן ה10 אובחן כמחונן. ובמסגרת עבודה בבית הספר קרא המון ספרים והתחיל לשאול אותנו שאלות על דתות שונות , פילוסופיה של החיים שממש התקשינו לענו לו עליהם. אני מרגיש שאני צריך ללכת לקורסים בהעשרה כדי שלא אתקל בשאלות שלא יהיה לי תשובה עבורו.
זה מעט מתסכל ורציתי לדעת איך להתמודד עם זה.
ילד מחונן ששואל שאלות שקשה לנו כהורים
ערב טוב אליעזר,
אנחנו הורים, לא רובוטים, אלא בני אדם לא מושלמים.
לא חושבת שאתה צריך ללכת לקורסי העשרה כדי לא להיתקל
בשאלות שאינך יודע את תשובתן.
העולם מאוד השתנה ואיתו גם תחומי העניין בבתי הספר והחשיפה של
ילדינו למידע..
להראות לילדים שלנו שאנחנו לא מושלמים, יאפשר להם לקבל
את חוסר המושלמות שלהם, בעת הצורך.
אם אתה רוצה להרגיש שותף לעשייה הלימודית של בנך, מציעה לך
לחפש ביחד את התשובות בגוגל, ויקיפדיה או דפי אינטרנט ספציפיים...
זו תהיה חוויה בשביל שניכם...וככה בנית לעצמך את הקורס העשרה הכי טוב.
המשך ערב מקסים,
רותי
 
מה עושים במקרה שאחד אוהב ללמוד והשני לא?

אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.

עוד על האורחת

בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.

על האירוח

במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.

מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
מה עושים במקרה שאחד אוהב ללמוד והשני לא?
אחד רוצה ללמוד ולהתקדם בחומר וכך יוכל להתקבל למסלול בר אילן ואילו השני לא יתקבל, כי לא אוהב ללמוד, אך כן ירצה גם להתקבל.

האם למנוע מזה שרוצה ללמוד בכדי שאחיו לא יקנא בו? שלא יחשוב שהוא פחות טוב? שאוהבים אותו פחות? ועוד ...
 
מה עושים במקרה שאחד אוהב ללמוד והשני לא?

מה עושים במקרה שאחד אוהב ללמוד והשני לא?
אחד רוצה ללמוד ולהתקדם בחומר וכך יוכל להתקבל למסלול בר אילן ואילו השני לא יתקבל, כי לא אוהב ללמוד, אך כן ירצה גם להתקבל.

האם למנוע מזה שרוצה ללמוד בכדי שאחיו לא יקנא בו? שלא יחשוב שהוא פחות טוב? שאוהבים אותו פחות? ועוד ...
מה עושים במקרה שאחד אוהב ללמוד והשני לא?
אב לתאומים ערב טוב!
גם אצבעות היד אינן זהות.
אין סיבה שילד שאוהב ללמוד לא ימשיך להתפתח כי אחיו התאום
לא אוהב להתאמץ ואינו משקיע בלמידה. אין גם סיבה "לשים
לו רגל". בתוכנית המתמטיקה המואצת של בר אילן צריך להכין שעורי
בית שעה יומית לפחות...מכתה ז' ועד סוף כתה י'...הבן שלא אוהב ללמוד
צריך להבין שיש מבחני קבלה שבודקים את רמת הידע שלו...ואחר כך
השקעה רבה לאורך המסלול...אם לא ירצה ללמוד ולהכין את השעורים
באופן שהם דורשים, שלא ינסה. לא צריך למנוע מהבן המשקיען את התוכנית, אם הוא עומד בקריטריונים, והבן השני, אם לא מעוניין ללמוד הרבה וברצינות מתמטיקה, רצוי שילמד או יעסוק בתחומים שכן מעניינים אותו. זה לא להיות פחות טוב, זה להיות שונה מאחיו...וטוב שככה. הוא לא פחות טוב, אתם אוהבים את שניהם באותה המידה, אבל הם שונים.
מאחלת לשני ילדייך הצלחה במה שיבחרו!
רותי
 

yaronsegev1

New member
אין סתירה בין תלמיד מחונן להפרעות קשב וריכוז?

אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.

עוד על האורחת

בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.

על האירוח

במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.

מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
אין סתירה בין תלמיד מחונן להפרעות קשב וריכוז?
היותך מחונן לא מצריך יכולת חשיבה רציפה? וכיצד בהתחלה מזהים הפרעה זו אצל תלמיד מחונן?
 
אין סתירה בין תלמיד מחונן להפרעות קשב וריכוז?

אין סתירה בין תלמיד מחונן להפרעות קשב וריכוז?
היותך מחונן לא מצריך יכולת חשיבה רציפה? וכיצד בהתחלה מזהים הפרעה זו אצל תלמיד מחונן?
אין סתירה בין תלמיד מחונן להפרעות קשב וריכוז?
ערב טוב ירון,
25% מהתלמידים שאותרו כמחוננים (בעיקר בנים אך לא רק)
סובלים מקשיים במערך הקשב, בהתארגנות, במוטוריקה עדינה ולרוב גם מרגישות יתר חושית.
בעיית קשב לא מונעת חשיבה רציפה, אלא אם הנושא ממש לא מעניין אותך.
איך מזהים הפרעת קשב אצל תלמיד מחונן? בגילאים צעירים אפשר לזהות קשיים מוטוריים ו/או תחושתיים... רק יעלה חשד לקושי קשבי אם הילד היפראקטיבי ולא מצליח להתמיד בשום תחום פעילות. מאוחר יותר יבוא לביטוי בקשיים בהתארגנות, חוסר סדר, הפרעות בכיתה, אפילו קשיים בכתיבה ובהבעה בכתב. אם קיים חשד להפרעת קשב, לא לעשות בדיקות ממוחשבות או אבחונים דידקטיים כי התוצאות עדיין יהיו בטווח הנורמה לגיל הילד/ה. אם צריך לבדוק, אז רק אבחון פסיכודידקטי יוכל להראות מה היכולת הקוגניטיבית, מהן החוזקות והחולשות של הילד ולאפשר הבנת מקור הקשיים. בהתאם לכך, יהיה יותר קל להחליט על דרכי חיזוק או טיפול.
המשך ערב טוב!
 
חוסר סינכרון

אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.

עוד על האורחת

בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.

על האירוח

במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.

מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
חוסר סינכרון
שלום רותי,
ילדתי המתוקה בת 9 וחצי מאובחנת כמחוננת ולומדת בעתת מחוננים. השיגה בלימודים בעיקר במקצועות הריאליים ממש מצוינים.
מצד שני היא מאד חרדתית בעיקר בלילה יש לה פחדים מהחושך שלא מצליחה להתגבר עליהם. אי לכך אסור לכבות את האור בחדרה במשך הלילה. כמו כן היא כבר מעלה חששות מה יהיה לגבי החטיבה כאשר יש עוד שנתיים למעבר .
מה ניתן לעשות ? כל כך לא תואם את היכולת השיכלית שלה.
 
חוסר סינכרון

חוסר סינכרון
שלום רותי,
ילדתי המתוקה בת 9 וחצי מאובחנת כמחוננת ולומדת בעתת מחוננים. השיגה בלימודים בעיקר במקצועות הריאליים ממש מצוינים.
מצד שני היא מאד חרדתית בעיקר בלילה יש לה פחדים מהחושך שלא מצליחה להתגבר עליהם. אי לכך אסור לכבות את האור בחדרה במשך הלילה. כמו כן היא כבר מעלה חששות מה יהיה לגבי החטיבה כאשר יש עוד שנתיים למעבר .
מה ניתן לעשות ? כל כך לא תואם את היכולת השיכלית שלה.
חוסר סינכרון
מזל ערב טוב,
אין חוסר סינכרון. בקרב ילדים מחוננים בד"כ יש פער משמעותי בין
יכולות אינטלקטואליות גבוהות לבין הפן הרגשי, כשחלקם אפילו ילדותיים
יותר מילד/ילדה עם אינטליגנציה ממוצעת.
ילד מחונן סובל מרגישות יתר, תחושתית ורגשית עפ"י רוב. רגישות זו הרבה
פעמים מביאה לרמת חרדה גבוהה. נראה כי במקרה של בתך, כדאי לפנות ליעוץ
אצל פסיכולוג המתמחה בעבודה עם ילדים ובני נוער מחוננים.
מאחלת לכן שיפור באיכות החיים בהקדם!
רותי
 

danakama10

New member
לפער הזה קוראים חוסר סינכרון...

חוסר סינכרון
מזל ערב טוב,
אין חוסר סינכרון. בקרב ילדים מחוננים בד"כ יש פער משמעותי בין
יכולות אינטלקטואליות גבוהות לבין הפן הרגשי, כשחלקם אפילו ילדותיים
יותר מילד/ילדה עם אינטליגנציה ממוצעת.
ילד מחונן סובל מרגישות יתר, תחושתית ורגשית עפ"י רוב. רגישות זו הרבה
פעמים מביאה לרמת חרדה גבוהה. נראה כי במקרה של בתך, כדאי לפנות ליעוץ
אצל פסיכולוג המתמחה בעבודה עם ילדים ובני נוער מחוננים.
מאחלת לכן שיפור באיכות החיים בהקדם!
רותי
לפער הזה קוראים חוסר סינכרון...
מציעה להתעדכן
https://www.nsgt.org/4-ways-help-asynchronous-gifted-child/
 
הקפצת כיתה

אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.

עוד על האורחת

בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.

על האירוח

במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.

מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
הקפצת כיתה
הוצע לנו להקפיץ את בתנו כיתה (לדלג על ה'). היא לומדת ב'בית יעקב' ולצערנו אין תכנית מחוננים מכל סוג שהוא.
היא ילדה מחוננת ללא כל ספק וברוכת כשרונות (למרות שלא עברה אבחון מסודר. פסיכולוגית שטיפלה בה בעבר אמרה זאת בוודאות וכל מורה שמלמדת אותה מתפעלת מרמת הכישרון) בנוסף, יש לה הפרעת קשב וריכוז והיא מטופלת תרופתית (העניין משפיע על הקושי 'להשתעמם')
אציין שהיא ילדה חזקה חברתית, דעותיה נשמעות ומתקבלות, אולם מחליפה חברות לעיתים קרובות.
מה ההיבטים שיש לתת עליהם את הדעת?
כיצד אפשר לבחון את היכולות הרגשיות, הבשלות והבגרות לקראת צעד כזה (מי איש המקצוע המתאים? מהו האבחון המתאים?)

תודה רבה!!
 
הקפצת כיתה

הקפצת כיתה
הוצע לנו להקפיץ את בתנו כיתה (לדלג על ה'). היא לומדת ב'בית יעקב' ולצערנו אין תכנית מחוננים מכל סוג שהוא.
היא ילדה מחוננת ללא כל ספק וברוכת כשרונות (למרות שלא עברה אבחון מסודר. פסיכולוגית שטיפלה בה בעבר אמרה זאת בוודאות וכל מורה שמלמדת אותה מתפעלת מרמת הכישרון) בנוסף, יש לה הפרעת קשב וריכוז והיא מטופלת תרופתית (העניין משפיע על הקושי 'להשתעמם')
אציין שהיא ילדה חזקה חברתית, דעותיה נשמעות ומתקבלות, אולם מחליפה חברות לעיתים קרובות.
מה ההיבטים שיש לתת עליהם את הדעת?
כיצד אפשר לבחון את היכולות הרגשיות, הבשלות והבגרות לקראת צעד כזה (מי איש המקצוע המתאים? מהו האבחון המתאים?)

תודה רבה!!
הקפצת כיתה
ערב טוב ADHDמחוננת,
במערכת החינוך הממלכתית/ממ"ד, בתי הספר מבקשים אבחון
פסיכודידקטי להדלגה על כתה מסוימת. אם צוות ביה"ס הציע, כדאי
לבדוק איתם מה הם מבקשים. אם חשוב לך להבין את מידת הבשלות הרגשית,
כוחות הנפש ובכלל היכולות הרגשיות, מספיק לגשת לאבחון פסיכולוגי, רצוי אצל
איש/אשת מקצוע שעובד/ת עם ילדים מוכשרים, מצטיינים ומחוננים. לגבי החלפת החברות התכופה, יתכן שמשתעממת מהר, הן בגלל השכל וגם עקב בעיית הקשב.
בהצלחה לבתך! רותי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה