אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

מצב
הנושא נעול.
אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.

עוד על האורחת

בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.

על האירוח

במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.

מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
 

2323לי

New member
ילד מחונן ויותר מזה

אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.

עוד על האורחת

בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.

על האירוח

במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.

מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
ילד מחונן ויותר מזה
הבן שלי יותר ממחונן אבל הוא ילד שלא אוהב הרבה אנשים אני לא מתווכחת הרבה מרגישה שאי אפשר לדבר איתו התשובות שלו הן כשלתרנגולים יהיה שיניים רצון זה דבר טוב ועוד כל מיני תשובות מתחכמות שכאלה תוכלי לתת לי כלים איך לעקוף את התשובות הללו ולהניע את המחונן פלוס שלי למצבים יותר טובים תודה לי
 

tomi32

New member
כדאי לציין גיל. יש הבדל בין תשובות כאלה בגיל 5 ובגיל 13.

ילד מחונן ויותר מזה
הבן שלי יותר ממחונן אבל הוא ילד שלא אוהב הרבה אנשים אני לא מתווכחת הרבה מרגישה שאי אפשר לדבר איתו התשובות שלו הן כשלתרנגולים יהיה שיניים רצון זה דבר טוב ועוד כל מיני תשובות מתחכמות שכאלה תוכלי לתת לי כלים איך לעקוף את התשובות הללו ולהניע את המחונן פלוס שלי למצבים יותר טובים תודה לי
כדאי לציין גיל. יש הבדל בין תשובות כאלה בגיל 5 ובגיל 13.
 
ילד מחונן ויותר מזה

ילד מחונן ויותר מזה
הבן שלי יותר ממחונן אבל הוא ילד שלא אוהב הרבה אנשים אני לא מתווכחת הרבה מרגישה שאי אפשר לדבר איתו התשובות שלו הן כשלתרנגולים יהיה שיניים רצון זה דבר טוב ועוד כל מיני תשובות מתחכמות שכאלה תוכלי לתת לי כלים איך לעקוף את התשובות הללו ולהניע את המחונן פלוס שלי למצבים יותר טובים תודה לי
ילד מחונן ויותר מזה
לי ערב טוב,
בן כמה בנך?
איך התגובות המתחכמות משפיעות על הקשרים
שלו, הן בביה"ס והן מחוצה לו?
 

2323לי

New member
הבן שלי בן 16

ילד מחונן ויותר מזה
לי ערב טוב,
בן כמה בנך?
איך התגובות המתחכמות משפיעות על הקשרים
שלו, הן בביה"ס והן מחוצה לו?
הבן שלי בן 16
אוהבים אותו מאוד בכל מקום אבל הוא משתעמם מהר בבית ספר והוא גם מתבודד הרבה על התחכמיות הוא מקבל עונשים בפנימיה הוא לא איתי
 
איך מתגברים על אופי לוזרי של מחונן?

אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.

עוד על האורחת

בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.

על האירוח

במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.

מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
איך מתגברים על אופי לוזרי של מחונן?
אם יש בעיה קשה, לאב דווקא לימודית, הוא ישר ירים ידיים, כי הורגל שהכל הולך לו בקלות.
 
איך מתגברים על אופי לוזרי של מחונן?

איך מתגברים על אופי לוזרי של מחונן?
אם יש בעיה קשה, לאב דווקא לימודית, הוא ישר ירים ידיים, כי הורגל שהכל הולך לו בקלות.
איך מתגברים על אופי לוזרי של מחונן?
היי אורח,
אולי תרחיב קצת את הביטוי "אופי לוזרי"?
הרי גם למחוננים לא הכל הולך בקלות,
בעיקר כשלא מדובר בלימודים...
בן כמה בנך?
 
מרים ידיים בקלות במכשול הכי קטן

איך מתגברים על אופי לוזרי של מחונן?
היי אורח,
אולי תרחיב קצת את הביטוי "אופי לוזרי"?
הרי גם למחוננים לא הכל הולך בקלות,
בעיקר כשלא מדובר בלימודים...
בן כמה בנך?
מרים ידיים בקלות במכשול הכי קטן
לומד בחט"ב.
 
התלבטות

אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.

עוד על האורחת

בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.

על האירוח

במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.

מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
התלבטות
שלום רותי,
יש לי ילד מחונן בן 16 ילד עם עקרונות מאד ברורים. הוא החליט שהוא לא מוכן להשקיע במקצועות שלא מענינים אותו עם טענה שזה לא יוסיף לו כלום בחיים.
אי לכך התעודה האחרונה שקיבל רק לפני מספר ימים הוכחה זאת יש פערים אדירים בציונים בין מה שהוא אוהב והשקיע לבין המקצועות שהוא לא אוהב.
כשהערתי לו על כך ,טען בפני שהבגרות לא מענינת אותו במילא במה שירצה לעסוק הבגרות לא משנה בכלל.
שאלתי מה עושים? האם חנוך לנער על פי דרכו? או להתעקש שימשיךלהשקיע גם במה שלדבריו לא מעניין אותו.
אשמח לתשובתך.
 
התלבטות

התלבטות
שלום רותי,
יש לי ילד מחונן בן 16 ילד עם עקרונות מאד ברורים. הוא החליט שהוא לא מוכן להשקיע במקצועות שלא מענינים אותו עם טענה שזה לא יוסיף לו כלום בחיים.
אי לכך התעודה האחרונה שקיבל רק לפני מספר ימים הוכחה זאת יש פערים אדירים בציונים בין מה שהוא אוהב והשקיע לבין המקצועות שהוא לא אוהב.
כשהערתי לו על כך ,טען בפני שהבגרות לא מענינת אותו במילא במה שירצה לעסוק הבגרות לא משנה בכלל.
שאלתי מה עושים? האם חנוך לנער על פי דרכו? או להתעקש שימשיךלהשקיע גם במה שלדבריו לא מעניין אותו.
אשמח לתשובתך.
התלבטות
אבנר ערב טוב,
ילדך לא היחיד...אמירות דומות שמעתי כבר לפני 10 שנים בקרב מתבגרים עם אינטליגנציה מאוד גבוהה. כיום גם ילדים צעירים שלומדים בתוכניות מחוננים שונות טוענים דברים דומים. כמה שננסה ללחוץ, התגובה תהיה הפוכה מזו שאנו מצפים לה. לחץ לא יועיל... כך שדווקא כאן רצוי כן להתייחס לביטוי "חנוך לנער על פי דרכו". סמוך עליו ועל השכל שלו. כשירצה (או כשיהיה לו צורך) ישלים את חובותיו וימשיך ללמוד. בהצלחה לכם!
אם תרצה, אני פה. רותי
 
מקרה של תאומים


אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.

עוד על האורחת

בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.

על האירוח

במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.

מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
מקרה של תאומים

שלום לכולם...
אז ככה, יש לי תאומים, בן ובת, שעולים לכתה ד'. עד עכשיו, בכתות א-ג ורוב תקופת הגן הם היו ממש ביחד. בביה"ס בכתה מקבילה כמובן, אבל עדיין ביחד.
הבן שלי עבר מבדקים ואמור לעבור לכתת מחוננים בבית ספר אחר, כלומר- להפריד ביניהם.
לכל אחד המסגרת שלו והחברים שלו החל מעתה ועד י"ב...
מה ההשלכות לכך אם בכלל? האם לבדוק עם בתי מה היא חושבת? האם לקיים איתו שיחה שבמטרה ששניהם יישארו חברים טובים, ישבו יחד לשיעורי בית, יספרו חוויות מהלימודים או לתת לדברים לקרות? זה כן חשוב לי
 
תאומים

מקרה של תאומים

שלום לכולם...
אז ככה, יש לי תאומים, בן ובת, שעולים לכתה ד'. עד עכשיו, בכתות א-ג ורוב תקופת הגן הם היו ממש ביחד. בביה"ס בכתה מקבילה כמובן, אבל עדיין ביחד.
הבן שלי עבר מבדקים ואמור לעבור לכתת מחוננים בבית ספר אחר, כלומר- להפריד ביניהם.
לכל אחד המסגרת שלו והחברים שלו החל מעתה ועד י"ב...
מה ההשלכות לכך אם בכלל? האם לבדוק עם בתי מה היא חושבת? האם לקיים איתו שיחה שבמטרה ששניהם יישארו חברים טובים, ישבו יחד לשיעורי בית, יספרו חוויות מהלימודים או לתת לדברים לקרות? זה כן חשוב לי
תאומים
Gלית ערב טוב!
נראה לי שהבעייה המרכזית איננה ההפרדה של ילדייך לשני בתי ספר שונים, אלא
העובדה שכביכול הבן מחונן והבת לא...יתכן שיהיו לזה השלכות בעתיד. קחי בחשבון גם שעדיין המבחן הארצי די מפלה בנות כי בודק כישורים שחזקים יותר אצל בנים, כמו חשבון ותפיסה צורנית-מרחבית. אין סיבה שהתאומים לא יישארו חברים טובים...בתך עברה את שלב א' של מכון סאלד ?
אני פה עד 22.00 לפחות.
רותי
 
איך כדאי לטפל

אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.

עוד על האורחת

בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.

על האירוח

במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.

מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
איך כדאי לטפל
הבן שלי בן 9 , (לא עברנו מבחן למחוננים אבל הוא מאוד מאוד חכם , מצטיין בלימודים ואחותו כן עברה מבחנים והתקבלה לתוכנית למחוננים אז סביר שגם הוא היה עובר. ) לומד בכיתה רגילה , פיזית הוא חלש , ולכן תמיד אחרון בשיעורי ספורט , מתקשה במשחקי הפסקה , הוא מאוד מתוסכל מזה , ובכלל מגיב בהתפרצויות זעם אם מגיע אחרון , אם נכשל , אם מתבקש לתקן , בכי , אמירויות כמו אני ממש גרוע , בהכל אני חלש , אם נפסל במשחקים מגיב מאוד לא יפה , לא נעים לשחק איתו . זה פגע בו חברתית , קשה לו להתייחס בקלילות למשחקים , אם הם מרמים במשחק כמו שילדים עושים לפעמים הוא מאוד כועס .
רשמתי אותו עכשיו לסטודיו כושר לחזק אותו פיזית , איך לטפל בקושי הריגשי ?
הוא מרגיש מאוד נחות ... יכול מאוד להיות שהוא יתעודד מהאימונים וזה ישפר לו את המורל מעט , אבל איך לתקן את הנזק החברתי.
מקווה שהובנתי.
תודה
 
איך כדאי לטפל

איך כדאי לטפל
הבן שלי בן 9 , (לא עברנו מבחן למחוננים אבל הוא מאוד מאוד חכם , מצטיין בלימודים ואחותו כן עברה מבחנים והתקבלה לתוכנית למחוננים אז סביר שגם הוא היה עובר. ) לומד בכיתה רגילה , פיזית הוא חלש , ולכן תמיד אחרון בשיעורי ספורט , מתקשה במשחקי הפסקה , הוא מאוד מתוסכל מזה , ובכלל מגיב בהתפרצויות זעם אם מגיע אחרון , אם נכשל , אם מתבקש לתקן , בכי , אמירויות כמו אני ממש גרוע , בהכל אני חלש , אם נפסל במשחקים מגיב מאוד לא יפה , לא נעים לשחק איתו . זה פגע בו חברתית , קשה לו להתייחס בקלילות למשחקים , אם הם מרמים במשחק כמו שילדים עושים לפעמים הוא מאוד כועס .
רשמתי אותו עכשיו לסטודיו כושר לחזק אותו פיזית , איך לטפל בקושי הריגשי ?
הוא מרגיש מאוד נחות ... יכול מאוד להיות שהוא יתעודד מהאימונים וזה ישפר לו את המורל מעט , אבל איך לתקן את הנזק החברתי.
מקווה שהובנתי.
תודה
איך כדאי לטפל
קינמונית ערב טוב!
למה את מתכוונת כשאת אומרת "לא עברנו מבחן למחוננים"?
בנך לא ניגש בכלל? או לא הצליח בשלב ב'?
הרבה ילדים מצטיינים ומחוננים, בעיקר בנים, סובלים מקשיים
מוטוריים, בקשב, בהתארגנות ובתחום התחושתי. קשיים אלו מביאים גם
לקשיים חברתיים, לעתים מאוד משמעותיים.
לא בטוח שהסטודיו כושר מתאים לגילו...יתכן שזה יגביר את התסכול.
חוויות הצלחה משפרות את הדימוי העצמי ואת הביטחון העצמי של ילדים,
יש אולי פעילות או תחום שבנך חזק במיוחד? אולי כדאי לטפח את אותו תחום.
אם לא יהיה שיפור בטווח הקרוב, אולי כדאי לערוך אבחון מסודר ולהבין מה היכולות ואיפה נקודות החולשה שלו כדי לסייע לו טוב יותר, הן בבית והן בבית הספר?
בהתאם לממצאים, תוכלו להבין טוב יותר במה בדיוק צריך לטפל.
אני פה לפחות עד השעה 22.00.
רותי
 
קשיים בהשתלבות חברתית

אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.

עוד על האורחת

בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.

על האירוח

במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.

מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
קשיים בהשתלבות חברתית
שלום רותי... אז ככה, הבן שלי בן 10.5 והוא מחונן. יש לו מעט חברים והוא לא בולט כאשר הוא בין חבריו, מדבר מעט ולא מפגין ביטחון עצמי כפי שהייתי רוצה. אני מתארת לעצמי שיש קשר בין היותו מחונן לחוסר ההשתלבות החברתית וגם זה בסדר שהוא לא צריך להתחבר לכולם וייתכן ותחומי עניין של בנים אחרים הם לא חלק מתחומי העניין שלו. ועדיין אני תוהה האם "לדחוף" אותו להשמיע את קולו ולהתחבר עם אחרים? למצוא נכונות להכיר יותר חברים? לאפשר לו לשמור על הייחוד שלו אבל מצד שני לדעת להתחבר ולזרום בקרב אנשים חדשים או שונים ממנו? או שההפך והייחוד שלו ניתן להבליט אותו ולאפשר לו לצמוח ולהתפתח בדיוק כפי שהוא? מקווה שהבנת אותי
 
קשיים בהשתלבות חברתית

קשיים בהשתלבות חברתית
שלום רותי... אז ככה, הבן שלי בן 10.5 והוא מחונן. יש לו מעט חברים והוא לא בולט כאשר הוא בין חבריו, מדבר מעט ולא מפגין ביטחון עצמי כפי שהייתי רוצה. אני מתארת לעצמי שיש קשר בין היותו מחונן לחוסר ההשתלבות החברתית וגם זה בסדר שהוא לא צריך להתחבר לכולם וייתכן ותחומי עניין של בנים אחרים הם לא חלק מתחומי העניין שלו. ועדיין אני תוהה האם "לדחוף" אותו להשמיע את קולו ולהתחבר עם אחרים? למצוא נכונות להכיר יותר חברים? לאפשר לו לשמור על הייחוד שלו אבל מצד שני לדעת להתחבר ולזרום בקרב אנשים חדשים או שונים ממנו? או שההפך והייחוד שלו ניתן להבליט אותו ולאפשר לו לצמוח ולהתפתח בדיוק כפי שהוא? מקווה שהבנת אותי
קשיים בהשתלבות חברתית
אורית ערב טוב,
בנך לומד בכיתת מחוננים, בתוכנית יום העשרה שבועי + כיתת אם רגילה
או בכיתה רגילה בלבד? הרי הרבה יותר קשה למצוא חברים עם תחומי עניין
משותפים במערכת הרגילה.
את תוהה האם "לדחוף" אותו להשמיע את קולו ולהתחבר עם אחרים...אבל הוא מתלונן? כי אם לילד שלך טוב במצב הנוכחי, לא סובל ולא מתלונן, נראה לי שרצוי להניח לו להיות מי שהוא. אם אינו לומד במסגרת של אגף המחוננים, אולי כדאי להציע לו להשתלב בחוגים בתחומים המעניינים אותו. סביר להניח ששם ימצא חברים נוספים.
אני פה עד 22.00 לפחות.
המשך ערב מקסים,
רותי
 
אני תוהה אם לא צריך למצוא ביטוי חלופי

אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.

עוד על האורחת

בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.

על האירוח

במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.

מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
אני תוהה אם לא צריך למצוא ביטוי חלופי
או שמא מאוחר מידיי?
הביטוי מחונן מעלה קונוטציות ואסוציאציות לא הוגנות, מדובר אבחון נפלא של אדם שזכה ביכולת שכלית גבוהה, אך ילדים רבים מקבלים דווקא סטיגמה פחות טובה של מוזרות, שונות, בדידות, חנוניות
 
אני תוהה אם לא צריך למצוא ביטוי חלופי

אני תוהה אם לא צריך למצוא ביטוי חלופי
או שמא מאוחר מידיי?
הביטוי מחונן מעלה קונוטציות ואסוציאציות לא הוגנות, מדובר אבחון נפלא של אדם שזכה ביכולת שכלית גבוהה, אך ילדים רבים מקבלים דווקא סטיגמה פחות טובה של מוזרות, שונות, בדידות, חנוניות
אני תוהה אם לא צריך למצוא ביטוי חלופי
טלטלולה ערב טוב,
הביטוי קיים בכל השפות והסטיגמה נוצרת דווקא כשהסביבה
לא מתייחסת נכון לצרכי השונה. בכל מקרה, מחוננות זה לא רק
אינטליגנציה אנליטית והבנה חשבונית (כמו שנהוג עדיין להתייחס
במערכת החינוך). יש גם ספורטאים מחוננים, מוסיקאים מחוננים,
רקדנים מחוננים וכך הלאה. כיום מדברים על 7 ואפילו 8 אינטליגנציות שונות.
מקווה שזה עונה מעט על שאלתך,
רותי
 
ילד מחונן ששואל שאלות שקשה לנו כהורים

אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן

ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.

עוד על האורחת

בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.

על האירוח

במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.

מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
ילד מחונן ששואל שאלות שקשה לנו כהורים
שלום רותי,
ילדנו בן ה10 אובחן כמחונן. ובמסגרת עבודה בבית הספר קרא המון ספרים והתחיל לשאול אותנו שאלות על דתות שונות , פילוסופיה של החיים שממש התקשינו לענו לו עליהם. אני מרגיש שאני צריך ללכת לקורסים בהעשרה כדי שלא אתקל בשאלות שלא יהיה לי תשובה עבורו.
זה מעט מתסכל ורציתי לדעת איך להתמודד עם זה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה