מדוע ״להסליל״ את ילדי כיתות המחוננים לחטיבה ללא מבחן?

מצב
הנושא נעול.
מדוע ״להסליל״ את ילדי כיתות המחוננים לחטיבה ללא מבחן?

מדוע ״להסליל״ את ילדי כיתות המחוננים לחטיבה ללא מבחן?

בתי (עולה לכיתה ג) עברה את מבחני המחוננים, אלא שבעירנו , כמו ביתר ערי ישראל אין כיתת מחוננים ועל כן היא תסתפק ביום שליפה בלבד. למותר לציין כי יום שליפה זה אינו נותן מענה, אפילו לא חלקי לכלל צרכיה.
אילו הייתה בעירנו כיתת מחוננים , ללא כל ספק שהיינו בוחרים בכיתה עבור בתי.
בתי, תאלץ עד כיתה ו׳ להסתפק ביום שליפה דל תקציב וחסר מענה לצרכיה ותאלץ לעבור מבחן נוסף בכיתה ו יחד עם כל ילדי ישראל.
הרעיון של ״להסליל״ את תלמידי כיתת מחוננים לחטיבה ולדרוש שילדי כיתת מחוננים (שהם מיעוט שבמיעוט מכלל המחוננים הזהים להם בציון וברמה בארץ) לא יעברו מבחן לפני החטיבה, הוא איוולת מקפחת וחסרת תום לב.
בתי מקופחת ונותרה ללא מענה מקיף לצרכיה, הלכה למעשה ועד כיתה ו׳, שהלא אין כיתת מחוננים בעירנו, (ויש הורים המעיזים לדרוש ״הסללה״ של ילדם לחטיבה ולהיבנות מן הנימוק הטכני שילדם לומד בכיתת מחוננים, דבר שכאמור נמנע באלימות מהבת שלי).
 
אז אני מבינה שאת תדרשי

מדוע ״להסליל״ את ילדי כיתות המחוננים לחטיבה ללא מבחן?

בתי (עולה לכיתה ג) עברה את מבחני המחוננים, אלא שבעירנו , כמו ביתר ערי ישראל אין כיתת מחוננים ועל כן היא תסתפק ביום שליפה בלבד. למותר לציין כי יום שליפה זה אינו נותן מענה, אפילו לא חלקי לכלל צרכיה.
אילו הייתה בעירנו כיתת מחוננים , ללא כל ספק שהיינו בוחרים בכיתה עבור בתי.
בתי, תאלץ עד כיתה ו׳ להסתפק ביום שליפה דל תקציב וחסר מענה לצרכיה ותאלץ לעבור מבחן נוסף בכיתה ו יחד עם כל ילדי ישראל.
הרעיון של ״להסליל״ את תלמידי כיתת מחוננים לחטיבה ולדרוש שילדי כיתת מחוננים (שהם מיעוט שבמיעוט מכלל המחוננים הזהים להם בציון וברמה בארץ) לא יעברו מבחן לפני החטיבה, הוא איוולת מקפחת וחסרת תום לב.
בתי מקופחת ונותרה ללא מענה מקיף לצרכיה, הלכה למעשה ועד כיתה ו׳, שהלא אין כיתת מחוננים בעירנו, (ויש הורים המעיזים לדרוש ״הסללה״ של ילדם לחטיבה ולהיבנות מן הנימוק הטכני שילדם לומד בכיתת מחוננים, דבר שכאמור נמנע באלימות מהבת שלי).
אז אני מבינה שאת תדרשי
שאם הבת שלך תיכנס לכיתת מחוננים בחטיבה, שיבחנו אותה שוב במבחני מחוננים במעבר לתיכון ב-י' כדי לוודא שהיא "ראויה" להישאר בכיתה שלה ולא תופסת מקום של ילד ראוי יותר?
בעצם, למה רק אז? למה שלא כל שנה היא תצטרך לעבור מבחן מחוננים שאם היא לא תעבור אותו היא תעוף מהכיתה? או כל חודש?
 

דיברגנט

New member
מהסיבה הפשוטה שכל ילדי ישראל לא צריכים לעבור

אז אני מבינה שאת תדרשי
שאם הבת שלך תיכנס לכיתת מחוננים בחטיבה, שיבחנו אותה שוב במבחני מחוננים במעבר לתיכון ב-י' כדי לוודא שהיא "ראויה" להישאר בכיתה שלה ולא תופסת מקום של ילד ראוי יותר?
בעצם, למה רק אז? למה שלא כל שנה היא תצטרך לעבור מבחן מחוננים שאם היא לא תעבור אותו היא תעוף מהכיתה? או כל חודש?
מהסיבה הפשוטה שכל ילדי ישראל לא צריכים לעבור
אסור להפלות בין מי שנמצא בכיתה כזאת לבין מי שלא נמצא כתוצאה מאילוץ מגורים.
&nbsp
אסור לעשות דופי בין יום שליפה לכיתת מחוננים בקבלה לחטיבה, או ששניהם יתקבלו אוטומטית, או שאף אחד לא התקבל אוטומטית.
 
כל אחד ממשיך אוטומטית במסגרת שבה הוא היה.

מהסיבה הפשוטה שכל ילדי ישראל לא צריכים לעבור
אסור להפלות בין מי שנמצא בכיתה כזאת לבין מי שלא נמצא כתוצאה מאילוץ מגורים.
&nbsp
אסור לעשות דופי בין יום שליפה לכיתת מחוננים בקבלה לחטיבה, או ששניהם יתקבלו אוטומטית, או שאף אחד לא התקבל אוטומטית.
כל אחד ממשיך אוטומטית במסגרת שבה הוא היה.
מי שהיה בכיתת מחוננים ממשיך בכיתת מחוננים, מי שהיה ביום שליפה ממשיך ביום שליפה (ואם זה לא המצב - אני בהחלט בעד שזה יהיה המצב). מי שרוצה לעבור למסגרת אחרת, חדשה, נבחן יחד עם כל המועמדים למסגרת החדשה.
האפלייה היא בכך שיש ערים שבהן כיתת המחוננים מתחילה ביסודי וערים שבהן היא לא. זה לא אומר שצריך להוציא ילדים מהכיתה שלהם, כי יש ערים שבהן כיתת מחוננים מתחילה מאוחר יותר.
 

דיברגנט

New member
כיתת מחוננים בחטיבה היא לא באותו מקום של כיתת מחוננים ביסודי

כל אחד ממשיך אוטומטית במסגרת שבה הוא היה.
מי שהיה בכיתת מחוננים ממשיך בכיתת מחוננים, מי שהיה ביום שליפה ממשיך ביום שליפה (ואם זה לא המצב - אני בהחלט בעד שזה יהיה המצב). מי שרוצה לעבור למסגרת אחרת, חדשה, נבחן יחד עם כל המועמדים למסגרת החדשה.
האפלייה היא בכך שיש ערים שבהן כיתת המחוננים מתחילה ביסודי וערים שבהן היא לא. זה לא אומר שצריך להוציא ילדים מהכיתה שלהם, כי יש ערים שבהן כיתת מחוננים מתחילה מאוחר יותר.
כיתת מחוננים בחטיבה היא לא באותו מקום של כיתת מחוננים ביסודי
לכן, זה מקום חדש עבור כולם ועל כן, אני לא מבין, למה צריך להיות דופי ביניהם למי שהיה ביום שליפה ובא להתמודד לבי"ס שהם עד היום התקבלו אוטומטית רק כי למדו בכיתת מחוננים ביסודי במיקום אחר?
 
ילדי כיתת מחוננים לא ימשיכו אוטומאטית. מעתה כולם נבחנים בו׳.

כל אחד ממשיך אוטומטית במסגרת שבה הוא היה.
מי שהיה בכיתת מחוננים ממשיך בכיתת מחוננים, מי שהיה ביום שליפה ממשיך ביום שליפה (ואם זה לא המצב - אני בהחלט בעד שזה יהיה המצב). מי שרוצה לעבור למסגרת אחרת, חדשה, נבחן יחד עם כל המועמדים למסגרת החדשה.
האפלייה היא בכך שיש ערים שבהן כיתת המחוננים מתחילה ביסודי וערים שבהן היא לא. זה לא אומר שצריך להוציא ילדים מהכיתה שלהם, כי יש ערים שבהן כיתת מחוננים מתחילה מאוחר יותר.
ילדי כיתת מחוננים לא ימשיכו אוטומאטית. מעתה כולם נבחנים בו׳.
 
אתה מדבר על מקרה שבו ערים שונות מתנקדות לאותה חטיבה

מהסיבה הפשוטה שכל ילדי ישראל לא צריכים לעבור
אסור להפלות בין מי שנמצא בכיתה כזאת לבין מי שלא נמצא כתוצאה מאילוץ מגורים.
&nbsp
אסור לעשות דופי בין יום שליפה לכיתת מחוננים בקבלה לחטיבה, או ששניהם יתקבלו אוטומטית, או שאף אחד לא התקבל אוטומטית.
אתה מדבר על מקרה שבו ערים שונות מתנקדות לאותה חטיבה
הטיעון שלך נכון במקרה שבו יש כמה ישובים שילדיהם לא זוכים לכיתת מחוננים ביסודי, אבל בחטיבה הם משתייכים לעיר אחרת - שבה יש כיתה שהתחילה כבר ביסודי.

יש מקומות כאלה?


\
 

דיברגנט

New member
בוודאי

אתה מדבר על מקרה שבו ערים שונות מתנקדות לאותה חטיבה
הטיעון שלך נכון במקרה שבו יש כמה ישובים שילדיהם לא זוכים לכיתת מחוננים ביסודי, אבל בחטיבה הם משתייכים לעיר אחרת - שבה יש כיתה שהתחילה כבר ביסודי.

יש מקומות כאלה?


\
בוודאי
הכפר הירוק למשל הוא קיבוץ גלויות ברגיוס 30-40 ק"מ ממנו, ישנם מקומות שיש בהם כיתות מחוננים ביסודי וישנם כאלו שיש רק ימי שליפה.
&nbsp
אלו שלמדו בכיתת מחוננים ביסודי שבאים לשם פתורים ממבחן קרני והייתר לא.
 
במקרה כמו של הכפר הירוק,

בוודאי
הכפר הירוק למשל הוא קיבוץ גלויות ברגיוס 30-40 ק"מ ממנו, ישנם מקומות שיש בהם כיתות מחוננים ביסודי וישנם כאלו שיש רק ימי שליפה.
&nbsp
אלו שלמדו בכיתת מחוננים ביסודי שבאים לשם פתורים ממבחן קרני והייתר לא.
במקרה כמו של הכפר הירוק,
אני באמת לא חושבת שצריכה להיות עדיפות למי שבא מכיתת מחוננים, כי ממילא אין פה המשכיות של כיתה אלא מדובר בכיתה חדשה שאליה מגיעים רק מעטים מכל כיתה מקורית. במקרה כזה אכן סביר שכולם ייבחנו מחדש. (אמנם גם במקרה הזה מי ששרד את כיתת המחוננים ביסודי עבר סינון שילדי יום השליפה לא עברו, ואולי גם התקבל על סמך סף גבוה יותר, אבל בכפר הירוק מדובר במסגרת שמיועדת במפורש גם לערים שבהן יש יום שליפה וגם לכאלה שיש בהן כיתת מחוננים, ובמקרה כזה תנאי קבלה שונים לבוגרי כיתות מחוננים מהווים אפלייה של ממש של ילדי יום השליפה בכניסה לאותה כיתה לעומת ילדי כיתות המחוננים).

זאת בניגוד לכיתת מחוננים עירונית שמתחילה ביסודי וממשיכה ללמוד יחד עד סוף התיכון, כשרק המקום בו הכיתה יושבת משתנה, וכשהילדים המיועדים לה נלקחים מאותה אוכלוסייה ואין אפלייה של חלק מהם (כי כולם יכלו להיכנס ביסודי על סמך הבחינה אז).
 

דיברגנט

New member
'כולם' זאת מילה נחרצת, כי יש כאלו שעברו דירה, יש כאלו שלא

במקרה כמו של הכפר הירוק,
אני באמת לא חושבת שצריכה להיות עדיפות למי שבא מכיתת מחוננים, כי ממילא אין פה המשכיות של כיתה אלא מדובר בכיתה חדשה שאליה מגיעים רק מעטים מכל כיתה מקורית. במקרה כזה אכן סביר שכולם ייבחנו מחדש. (אמנם גם במקרה הזה מי ששרד את כיתת המחוננים ביסודי עבר סינון שילדי יום השליפה לא עברו, ואולי גם התקבל על סמך סף גבוה יותר, אבל בכפר הירוק מדובר במסגרת שמיועדת במפורש גם לערים שבהן יש יום שליפה וגם לכאלה שיש בהן כיתת מחוננים, ובמקרה כזה תנאי קבלה שונים לבוגרי כיתות מחוננים מהווים אפלייה של ממש של ילדי יום השליפה בכניסה לאותה כיתה לעומת ילדי כיתות המחוננים).

זאת בניגוד לכיתת מחוננים עירונית שמתחילה ביסודי וממשיכה ללמוד יחד עד סוף התיכון, כשרק המקום בו הכיתה יושבת משתנה, וכשהילדים המיועדים לה נלקחים מאותה אוכלוסייה ואין אפלייה של חלק מהם (כי כולם יכלו להיכנס ביסודי על סמך הבחינה אז).
'כולם' זאת מילה נחרצת, כי יש כאלו שעברו דירה, יש כאלו שלא
התקבלו עיקב חוסר מקום (אל תשכחי שבבי"ס יסודי יש פחות ילדים פר כיתה מאשר בחט"ב, אם אני זוכר נכון, 26 ביסודי לעומת 32 בחט"ב).
&nbsp
מקום שאני יכול לחשוב עליו כהוגן שלא יהיה מבחן קרני לכיתת מחוננים הוא בר"ג ששם החט"ב היא בתוך היסודי, כי הלימודים שם ביסודי הם 8 שנתי ולא 6 שנתי שיש ברוב הארץ, לכן הגיוני שאין צורך במעבר מכיתה ו' ל-ז' להיבחן במבחן קרני.
 
לא מוכרת לי תופעה שבה ילד בכיתת

'כולם' זאת מילה נחרצת, כי יש כאלו שעברו דירה, יש כאלו שלא
התקבלו עיקב חוסר מקום (אל תשכחי שבבי"ס יסודי יש פחות ילדים פר כיתה מאשר בחט"ב, אם אני זוכר נכון, 26 ביסודי לעומת 32 בחט"ב).
&nbsp
מקום שאני יכול לחשוב עליו כהוגן שלא יהיה מבחן קרני לכיתת מחוננים הוא בר"ג ששם החט"ב היא בתוך היסודי, כי הלימודים שם ביסודי הם 8 שנתי ולא 6 שנתי שיש ברוב הארץ, לכן הגיוני שאין צורך במעבר מכיתה ו' ל-ז' להיבחן במבחן קרני.
לא מוכרת לי תופעה שבה ילד בכיתת
מחוננים ביסודי לא מתקבל לכיתת מחוננים בחטיבה עקב חוסר מקום. כן מכירה תופעה של נשירה מכיתת מחוננים, אבל בלי קשר להעדר מקום (וזה קורה גם במעבר לחטיבה וגם לתיכון, ובלי קשר למספר הילדים בכיתה).
כמו שתיארתי בשרשור האחר בנושא, נשירה בגלל אי עמידה בדרישות הכיתה לא דומה לכך שילד מוצא מהכיתה עקב מבחן מחוננים חוזר. במקרה הראשון הילד לא עמד במסגרת, ואילו במקרה השני "הוא בעצם לא מחונן" בניגוד לשאר חבריו לכיתה וזה דבר שיכול ממש לשבור ילד. הרשה לי לשער שאתה לא היית בכיתת מחוננים ביסודי, אחרת אולי היית מבין את העניין, ועד כמה ברור לכולם שהכיתה היא אותה כיתה מהיסודי ועד סוף התיכון.
 

דיברגנט

New member
התכוונתי הפוך, לא מתקבל לכיתת מחוננים ביסודי עקב חוסר מקום.

לא מוכרת לי תופעה שבה ילד בכיתת
מחוננים ביסודי לא מתקבל לכיתת מחוננים בחטיבה עקב חוסר מקום. כן מכירה תופעה של נשירה מכיתת מחוננים, אבל בלי קשר להעדר מקום (וזה קורה גם במעבר לחטיבה וגם לתיכון, ובלי קשר למספר הילדים בכיתה).
כמו שתיארתי בשרשור האחר בנושא, נשירה בגלל אי עמידה בדרישות הכיתה לא דומה לכך שילד מוצא מהכיתה עקב מבחן מחוננים חוזר. במקרה הראשון הילד לא עמד במסגרת, ואילו במקרה השני "הוא בעצם לא מחונן" בניגוד לשאר חבריו לכיתה וזה דבר שיכול ממש לשבור ילד. הרשה לי לשער שאתה לא היית בכיתת מחוננים ביסודי, אחרת אולי היית מבין את העניין, ועד כמה ברור לכולם שהכיתה היא אותה כיתה מהיסודי ועד סוף התיכון.
התכוונתי הפוך, לא מתקבל לכיתת מחוננים ביסודי עקב חוסר מקום.
התייחסתי לתגובתך, שכתבת, שכולם יכלו להיכנס ביסודי על סמך הבחינה אז.
 
אה, סליחה, חשבתי להפך.

התכוונתי הפוך, לא מתקבל לכיתת מחוננים ביסודי עקב חוסר מקום.
התייחסתי לתגובתך, שכתבת, שכולם יכלו להיכנס ביסודי על סמך הבחינה אז.
אה, סליחה, חשבתי להפך.
אצלנו היו 30 בשנה הראשונה ביסודי, ובחטיבה נראה לי שפחות (ובוודאות בתיכון פחות). באמת לא ברור למה להגביל דווקא ל-26 את הכיתה ביסודי.
 
לפחות פה כתוב שכיתת המחוננים

בוודאי
הכפר הירוק למשל הוא קיבוץ גלויות ברגיוס 30-40 ק"מ ממנו, ישנם מקומות שיש בהם כיתות מחוננים ביסודי וישנם כאלו שיש רק ימי שליפה.
&nbsp
אלו שלמדו בכיתת מחוננים ביסודי שבאים לשם פתורים ממבחן קרני והייתר לא.
לפחות פה כתוב שכיתת המחוננים
בכפר הירוק מיועדת למי שאין כיתת מחוננים בעירם.
https://www.wikikfar.info/copy-of-38
אתה בטוח שמגיעים לשם בוגרי כיתות מחוננים ביסודי/מקבלים עדיפות בקבלה (לא עושים קרני בניגוד לילדי יום שליפה שכן עושים)?
 

דיברגנט

New member
כן, אלו החוקים שהאגף למחוננים במשרד החינוך קבע ללא קשר לבי"ס

לפחות פה כתוב שכיתת המחוננים
בכפר הירוק מיועדת למי שאין כיתת מחוננים בעירם.
https://www.wikikfar.info/copy-of-38
אתה בטוח שמגיעים לשם בוגרי כיתות מחוננים ביסודי/מקבלים עדיפות בקבלה (לא עושים קרני בניגוד לילדי יום שליפה שכן עושים)?
כן, אלו החוקים שהאגף למחוננים במשרד החינוך קבע ללא קשר לבי"ס
עד השנה שזה השתנה לכולם.
למען הסר ספק, לבי"ס אין סיי בעניין.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
מה כן? ילדים מערים עם כיתות מחוננים

כן, אלו החוקים שהאגף למחוננים במשרד החינוך קבע ללא קשר לבי"ס
עד השנה שזה השתנה לכולם.
למען הסר ספק, לבי"ס אין סיי בעניין.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
מה כן? ילדים מערים עם כיתות מחוננים
עוברים לשם? אתה מכיר כאלה?
 
אז, כאמור, לכיתת מחוננים בבית ספר כזה

כן, יש שם ילדים מת"א, מכ"ס ומהרצליה
אז, כאמור, לכיתת מחוננים בבית ספר כזה
צריכים להיות תנאי קבלה אחידים לכולם, ואין סיבה לא לקבוע שבחטיבה בעיר שאין בה כיתת מחוננים ביסודי הקבלה לכיתת המחוננים בחטיבה תהיה על סמך קרני, ולא סאלד.
 
כמה התלהמות וקיצוניות יש בתגובה שלך , ללא פילטרים ועידון.

אז אני מבינה שאת תדרשי
שאם הבת שלך תיכנס לכיתת מחוננים בחטיבה, שיבחנו אותה שוב במבחני מחוננים במעבר לתיכון ב-י' כדי לוודא שהיא "ראויה" להישאר בכיתה שלה ולא תופסת מקום של ילד ראוי יותר?
בעצם, למה רק אז? למה שלא כל שנה היא תצטרך לעבור מבחן מחוננים שאם היא לא תעבור אותו היא תעוף מהכיתה? או כל חודש?
כמה התלהמות וקיצוניות יש בתגובה שלך , ללא פילטרים ועידון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה