המלצה לקורס הכנה למבחן מחוננים

מצב
הנושא נעול.
המלצה לקורס הכנה למבחן מחוננים

המלצה לקורס הכנה למבחן מחוננים
אשמח להמלצה לגבי אחד המכונים או לכל שיטת הכנה מומלצת אחרת?
 

tomi32

New member
שיטה

המלצה לקורס הכנה למבחן מחוננים
אשמח להמלצה לגבי אחד המכונים או לכל שיטת הכנה מומלצת אחרת?
שיטה
לישון טוב לילה לפני, לא לספר לדודות מלחיצות וגם להסביר מעט מה זה מבחן אמריקאי, שצריך לנחש אם לא יודעים ולפני שמנחשים לנפות תשובות שנראות פחות סבירות.
 

יו2יו

New member
חשוב מאד להכין את הילד לבחינה

המלצה לקורס הכנה למבחן מחוננים
אשמח להמלצה לגבי אחד המכונים או לכל שיטת הכנה מומלצת אחרת?
חשוב מאד להכין את הילד לבחינה
גילוי נאות, אני קשור לאתר שמציע חוברות הכנה למבחנים. חפש פוסטים קודמים שלי עם אפשרויות ההכנה הקימות והמלצות על מה כדאי לכל ילד.

אני רוצה להתייחס לכל אלו שאומרים שלא צריך להתכונן, שמי שמחונן באמת יעבור בלי הכנה וכדומה. הלוואי וזה היה נכון. הלוואי שמשרד החינוך ישנה את שיטת המיון שלו, יגדיל את התקציבים, יגדיל את כמות הכיתות ומרכזי המחוננים, כך שכל מי שמחונן יאותר ויוכל להשתתף באחת מתוכניות המחוננים.

לצערנו אין זה כך. משרד החינוך, דרך מכון סאלד, משתמש בשיטת איתור שמשאירה מחוננים רבים מחוץ לתוכנית. למה:
1. מדובר בחינה אחת של שעה שדורשת מהילד לענות על כמה שיותר שאלות בלחץ זמן. ילד שמגיע מוכן, מכיר את סוגי השאלות ויודע איך להתנהל בבחינה יצליח יותר מילד שלא בא מוכן. גם בגלל שיהיה פחות בלחץ, גם בגלל שיכיר כבר חלק מהשאלות ויענה עליהן מהר יותר, גם בגלל שידע איך ומתי לנחש.
אם אתם מסכימים שהכנה למבחני הפסיכוטכניים של האונברסיטאות חשובה, שהכנה משפרת את הציון. זה בדיוק אותו הדבר.
2. רק X הילדים בעלי הציונים הגבוהים ביותר יתקבלו. למה? זה מה יש. מספר המקומות בכל עיר קבוע ומוגדר מראש. יותר מזה, מוגדר מספר המקומות לבנים, לבנות, לדתיים, לחילונים. אז גם אם בנכם הצטיין והשיג ציון מעולה בבחינה, אבל יש לדוגמא 15 בנים חילוניים שהשיגו ציון טוב ממנו, הוא ישאר בחוץ. לכן לא מספיק להצטיין, צריך להצטיין יותר מאחרים.
הוגן? לא ממש. כל מחונן יאותר? ממש לא! אבל זה המצב.
רוצים לתת לילדכם סיכוי הוגן מול אחרים שכן מגיעים מוכנים, תכינו אותו גם אתם. כמה מתכוננים? הרבה מאד. בהערכה זהירה מידע אישי אני יכול להעיד שלפחות 50% עוברים הכנה כזו או אחרת למבח בפריפריה, הרבה יותר בעים המבוססותן. בין אלו שמערערים וניגשים שוב שנה אחרי האחוזים גבוהים בהרבה וקרובים ל 100%.
אז אל תקשיבו לכאלו שיגידו לכם שלא צריך להתכונן. אל תקשיבו לאלו שמספרים לכם על זה שהילדים שלהם התקבלו ללא הכנה. יש כאלו אבל הם מיעוט. ויש כאלו שכן התכוננו ומסתירים את זה, אני נתקל בכאלו כל הזמן.
מה שכן, הכנה לא תהפוך ילד חלש וכזה שיעבור את הבחינה. הכנה תעזור למי שמגיע לו לממש את הפוטנציל שלו. לא צריך להשתגע, לא חייבים קורסי הכנה ארוכים. השקעה של מאות שקלים בלומדות מתאימה למי שיש לו מאות שקלים לבזבז. יש חוברות הכנה עם מבחני דוגמא במחירים סבירים, ניתן להסתפק בזה.

שיהיה בהצלחה
 

tomi32

New member
רק בנושא הלחץ

חשוב מאד להכין את הילד לבחינה
גילוי נאות, אני קשור לאתר שמציע חוברות הכנה למבחנים. חפש פוסטים קודמים שלי עם אפשרויות ההכנה הקימות והמלצות על מה כדאי לכל ילד.

אני רוצה להתייחס לכל אלו שאומרים שלא צריך להתכונן, שמי שמחונן באמת יעבור בלי הכנה וכדומה. הלוואי וזה היה נכון. הלוואי שמשרד החינוך ישנה את שיטת המיון שלו, יגדיל את התקציבים, יגדיל את כמות הכיתות ומרכזי המחוננים, כך שכל מי שמחונן יאותר ויוכל להשתתף באחת מתוכניות המחוננים.

לצערנו אין זה כך. משרד החינוך, דרך מכון סאלד, משתמש בשיטת איתור שמשאירה מחוננים רבים מחוץ לתוכנית. למה:
1. מדובר בחינה אחת של שעה שדורשת מהילד לענות על כמה שיותר שאלות בלחץ זמן. ילד שמגיע מוכן, מכיר את סוגי השאלות ויודע איך להתנהל בבחינה יצליח יותר מילד שלא בא מוכן. גם בגלל שיהיה פחות בלחץ, גם בגלל שיכיר כבר חלק מהשאלות ויענה עליהן מהר יותר, גם בגלל שידע איך ומתי לנחש.
אם אתם מסכימים שהכנה למבחני הפסיכוטכניים של האונברסיטאות חשובה, שהכנה משפרת את הציון. זה בדיוק אותו הדבר.
2. רק X הילדים בעלי הציונים הגבוהים ביותר יתקבלו. למה? זה מה יש. מספר המקומות בכל עיר קבוע ומוגדר מראש. יותר מזה, מוגדר מספר המקומות לבנים, לבנות, לדתיים, לחילונים. אז גם אם בנכם הצטיין והשיג ציון מעולה בבחינה, אבל יש לדוגמא 15 בנים חילוניים שהשיגו ציון טוב ממנו, הוא ישאר בחוץ. לכן לא מספיק להצטיין, צריך להצטיין יותר מאחרים.
הוגן? לא ממש. כל מחונן יאותר? ממש לא! אבל זה המצב.
רוצים לתת לילדכם סיכוי הוגן מול אחרים שכן מגיעים מוכנים, תכינו אותו גם אתם. כמה מתכוננים? הרבה מאד. בהערכה זהירה מידע אישי אני יכול להעיד שלפחות 50% עוברים הכנה כזו או אחרת למבח בפריפריה, הרבה יותר בעים המבוססותן. בין אלו שמערערים וניגשים שוב שנה אחרי האחוזים גבוהים בהרבה וקרובים ל 100%.
אז אל תקשיבו לכאלו שיגידו לכם שלא צריך להתכונן. אל תקשיבו לאלו שמספרים לכם על זה שהילדים שלהם התקבלו ללא הכנה. יש כאלו אבל הם מיעוט. ויש כאלו שכן התכוננו ומסתירים את זה, אני נתקל בכאלו כל הזמן.
מה שכן, הכנה לא תהפוך ילד חלש וכזה שיעבור את הבחינה. הכנה תעזור למי שמגיע לו לממש את הפוטנציל שלו. לא צריך להשתגע, לא חייבים קורסי הכנה ארוכים. השקעה של מאות שקלים בלומדות מתאימה למי שיש לו מאות שקלים לבזבז. יש חוברות הכנה עם מבחני דוגמא במחירים סבירים, ניתן להסתפק בזה.

שיהיה בהצלחה
רק בנושא הלחץ
אני לא בא להתווכח עם מי שמוכר שרות. אני מבין שזה חלק ממהות הפורום ולכן הויכוח מיותר.
רק בנושא הלחץ - ייתכן שהכרות עם השאלות מפחיתה לחץ, אבל עצם העובדה שמתכוננים ועוד יותר מזה כשניגשים למבחן חוזר, יוצרת הרבה לחץ ומגלה לילד את החשיבות העצומה שיש למבחן בעיני ההורים ועד כמה יתאכזבו אם הילד המוכשר שלהם לא יעבור. אני העדפתי לא לחשוף את בני ללחץ מהסוג הזה, אם כי למען ההגינות אציין שנראה לי שבזמננו הרבה פחות התכוננו (כיום בכיתה ז'), אז לא הרגשתי שאני עושה לו עוול.
בכיתה ו' הילד בוגר וזו כבר בחירה שלו לא להתכונן ולשאת בתוצאות האפשריות של ההחלטה.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
הכנה, כן או לא?

רק בנושא הלחץ
אני לא בא להתווכח עם מי שמוכר שרות. אני מבין שזה חלק ממהות הפורום ולכן הויכוח מיותר.
רק בנושא הלחץ - ייתכן שהכרות עם השאלות מפחיתה לחץ, אבל עצם העובדה שמתכוננים ועוד יותר מזה כשניגשים למבחן חוזר, יוצרת הרבה לחץ ומגלה לילד את החשיבות העצומה שיש למבחן בעיני ההורים ועד כמה יתאכזבו אם הילד המוכשר שלהם לא יעבור. אני העדפתי לא לחשוף את בני ללחץ מהסוג הזה, אם כי למען ההגינות אציין שנראה לי שבזמננו הרבה פחות התכוננו (כיום בכיתה ז'), אז לא הרגשתי שאני עושה לו עוול.
בכיתה ו' הילד בוגר וזו כבר בחירה שלו לא להתכונן ולשאת בתוצאות האפשריות של ההחלטה.
הכנה, כן או לא?
אני מסכים עם רוב ההערות והביאורים של יו2יו ביחס לנושא ההכנה למבחנים. מדובר, בסופו של דבר, בסוגים של מבחנים שהילדים לא הכירו קודם כשגורם הזמן והעמידה בלחץ הזמן מהווים גורם שאינו מוכר לנבחן, הן בכיתה ב' והן בכיתה ו'. הערכות מספקות מידע מוקדם על הנושאים המופיעים במבחן אולם חסרה בהן הכוונה מספקת בנושא עמידה בלחץ הזמן ותרגול בנושא כשמישהו מכוון את הדברים. בשנים האחרונות נושא השפה הופך להיות מרכיב חשוב מאוד במבחנים אלו (ובהחלט גם בכל מערכת החינוך) וזה בהחלט מחדד את ההבדלים בין נבחן שדאגו בביתו להעשרת תחום השפה לבין נבחן שלא עשו כך בביתו (ואת הבעיה הזו רואים היום בכל המערכת ללא יוצא מן הכלל). לעיתים, תלמידים שהם בהחלט מחוננים נכשלים במבחן איתור זה או אחר בגלל עניין השפה. עם הכוונה נכונה גדלים גם הסיכויים שלהם לעבור את המבחן בהצלחה בהתאם ליכולות שלהם.
ולגבי מה שהיה בעבר? ובכן, אני מלמד היום לוגיקה בחטיבת היסוד ולפעמים באים אלי ההורים בטענות על שהם לא יכולים לעזור לילדים שלהם מפני שהם לא למדו תחום זה. הצדק עימם! אבל זהו תהליך שקיים תמיד. כפי שלא מעט בני הגיל השלישי והרביעי אינם מסתדרים עם המחשב ועם האפשרויות הקיימות בו וזאת ביחס לילדים ולנוער היום. אז מה לעשות? להפסיק ללמוד את התחומים החדשים?
 
תודה יו2יו ותודה לרגיעון של הדס

חשוב מאד להכין את הילד לבחינה
גילוי נאות, אני קשור לאתר שמציע חוברות הכנה למבחנים. חפש פוסטים קודמים שלי עם אפשרויות ההכנה הקימות והמלצות על מה כדאי לכל ילד.

אני רוצה להתייחס לכל אלו שאומרים שלא צריך להתכונן, שמי שמחונן באמת יעבור בלי הכנה וכדומה. הלוואי וזה היה נכון. הלוואי שמשרד החינוך ישנה את שיטת המיון שלו, יגדיל את התקציבים, יגדיל את כמות הכיתות ומרכזי המחוננים, כך שכל מי שמחונן יאותר ויוכל להשתתף באחת מתוכניות המחוננים.

לצערנו אין זה כך. משרד החינוך, דרך מכון סאלד, משתמש בשיטת איתור שמשאירה מחוננים רבים מחוץ לתוכנית. למה:
1. מדובר בחינה אחת של שעה שדורשת מהילד לענות על כמה שיותר שאלות בלחץ זמן. ילד שמגיע מוכן, מכיר את סוגי השאלות ויודע איך להתנהל בבחינה יצליח יותר מילד שלא בא מוכן. גם בגלל שיהיה פחות בלחץ, גם בגלל שיכיר כבר חלק מהשאלות ויענה עליהן מהר יותר, גם בגלל שידע איך ומתי לנחש.
אם אתם מסכימים שהכנה למבחני הפסיכוטכניים של האונברסיטאות חשובה, שהכנה משפרת את הציון. זה בדיוק אותו הדבר.
2. רק X הילדים בעלי הציונים הגבוהים ביותר יתקבלו. למה? זה מה יש. מספר המקומות בכל עיר קבוע ומוגדר מראש. יותר מזה, מוגדר מספר המקומות לבנים, לבנות, לדתיים, לחילונים. אז גם אם בנכם הצטיין והשיג ציון מעולה בבחינה, אבל יש לדוגמא 15 בנים חילוניים שהשיגו ציון טוב ממנו, הוא ישאר בחוץ. לכן לא מספיק להצטיין, צריך להצטיין יותר מאחרים.
הוגן? לא ממש. כל מחונן יאותר? ממש לא! אבל זה המצב.
רוצים לתת לילדכם סיכוי הוגן מול אחרים שכן מגיעים מוכנים, תכינו אותו גם אתם. כמה מתכוננים? הרבה מאד. בהערכה זהירה מידע אישי אני יכול להעיד שלפחות 50% עוברים הכנה כזו או אחרת למבח בפריפריה, הרבה יותר בעים המבוססותן. בין אלו שמערערים וניגשים שוב שנה אחרי האחוזים גבוהים בהרבה וקרובים ל 100%.
אז אל תקשיבו לכאלו שיגידו לכם שלא צריך להתכונן. אל תקשיבו לאלו שמספרים לכם על זה שהילדים שלהם התקבלו ללא הכנה. יש כאלו אבל הם מיעוט. ויש כאלו שכן התכוננו ומסתירים את זה, אני נתקל בכאלו כל הזמן.
מה שכן, הכנה לא תהפוך ילד חלש וכזה שיעבור את הבחינה. הכנה תעזור למי שמגיע לו לממש את הפוטנציל שלו. לא צריך להשתגע, לא חייבים קורסי הכנה ארוכים. השקעה של מאות שקלים בלומדות מתאימה למי שיש לו מאות שקלים לבזבז. יש חוברות הכנה עם מבחני דוגמא במחירים סבירים, ניתן להסתפק בזה.

שיהיה בהצלחה
תודה יו2יו ותודה לרגיעון של הדס
נראה לי שאמליץ לו לשלב בין. השיטות. חחח...
 
2 הילדים שלי עברו את המבחן בלי חוברות וערכות הכנה.

חשוב מאד להכין את הילד לבחינה
גילוי נאות, אני קשור לאתר שמציע חוברות הכנה למבחנים. חפש פוסטים קודמים שלי עם אפשרויות ההכנה הקימות והמלצות על מה כדאי לכל ילד.

אני רוצה להתייחס לכל אלו שאומרים שלא צריך להתכונן, שמי שמחונן באמת יעבור בלי הכנה וכדומה. הלוואי וזה היה נכון. הלוואי שמשרד החינוך ישנה את שיטת המיון שלו, יגדיל את התקציבים, יגדיל את כמות הכיתות ומרכזי המחוננים, כך שכל מי שמחונן יאותר ויוכל להשתתף באחת מתוכניות המחוננים.

לצערנו אין זה כך. משרד החינוך, דרך מכון סאלד, משתמש בשיטת איתור שמשאירה מחוננים רבים מחוץ לתוכנית. למה:
1. מדובר בחינה אחת של שעה שדורשת מהילד לענות על כמה שיותר שאלות בלחץ זמן. ילד שמגיע מוכן, מכיר את סוגי השאלות ויודע איך להתנהל בבחינה יצליח יותר מילד שלא בא מוכן. גם בגלל שיהיה פחות בלחץ, גם בגלל שיכיר כבר חלק מהשאלות ויענה עליהן מהר יותר, גם בגלל שידע איך ומתי לנחש.
אם אתם מסכימים שהכנה למבחני הפסיכוטכניים של האונברסיטאות חשובה, שהכנה משפרת את הציון. זה בדיוק אותו הדבר.
2. רק X הילדים בעלי הציונים הגבוהים ביותר יתקבלו. למה? זה מה יש. מספר המקומות בכל עיר קבוע ומוגדר מראש. יותר מזה, מוגדר מספר המקומות לבנים, לבנות, לדתיים, לחילונים. אז גם אם בנכם הצטיין והשיג ציון מעולה בבחינה, אבל יש לדוגמא 15 בנים חילוניים שהשיגו ציון טוב ממנו, הוא ישאר בחוץ. לכן לא מספיק להצטיין, צריך להצטיין יותר מאחרים.
הוגן? לא ממש. כל מחונן יאותר? ממש לא! אבל זה המצב.
רוצים לתת לילדכם סיכוי הוגן מול אחרים שכן מגיעים מוכנים, תכינו אותו גם אתם. כמה מתכוננים? הרבה מאד. בהערכה זהירה מידע אישי אני יכול להעיד שלפחות 50% עוברים הכנה כזו או אחרת למבח בפריפריה, הרבה יותר בעים המבוססותן. בין אלו שמערערים וניגשים שוב שנה אחרי האחוזים גבוהים בהרבה וקרובים ל 100%.
אז אל תקשיבו לכאלו שיגידו לכם שלא צריך להתכונן. אל תקשיבו לאלו שמספרים לכם על זה שהילדים שלהם התקבלו ללא הכנה. יש כאלו אבל הם מיעוט. ויש כאלו שכן התכוננו ומסתירים את זה, אני נתקל בכאלו כל הזמן.
מה שכן, הכנה לא תהפוך ילד חלש וכזה שיעבור את הבחינה. הכנה תעזור למי שמגיע לו לממש את הפוטנציל שלו. לא צריך להשתגע, לא חייבים קורסי הכנה ארוכים. השקעה של מאות שקלים בלומדות מתאימה למי שיש לו מאות שקלים לבזבז. יש חוברות הכנה עם מבחני דוגמא במחירים סבירים, ניתן להסתפק בזה.

שיהיה בהצלחה
2 הילדים שלי עברו את המבחן בלי חוברות וערכות הכנה.
לפני בחינה הראיתי להם דוגמא של מבחן אמריקאי והסברתי להם מה זה אמריקאי, ואמרתי הרבה פעמים שחשוב לענות על כל השאלות גם כשלא יודעים מה התשובה. (וכדי שלא יתבלבלו, פשוט אמרתי להם תמיד לבחור תשובה א' כשלא יודעים).

אצל הבן ראשון בכלל לא היה לחץ ולא הייתה מודעות לחשיבות הבחינה. הכל היה רגוע, ולא היו ציפיות. זה היה ממש כיף.
אצל השני, בגלל שהראשון עבר וכבר הלך למרכז מחוננים, אז הייתה ציפייה מצידו וקצת חששות. הסברתי שיש סוגי חוכמה שונים, ושהמבחן לא יכול למדוד את כולם, ושהוא פיקח וחכם בלי קשר.

ברור לי שאם הם היו מתכוננים למבחן עם ערכות וכאלה, זה היה יוצר לחץ מיותר וציפיות שלא רצויות בגיל הזה בעיני. למרות שבדיעבד הם עברו, אז זה בסדר.
אבל מה אם הם לא היו עוברים?! לא חבל על העוגמת נפש?
 
מנוי לערכה אינטרנטית

המלצה לקורס הכנה למבחן מחוננים
אשמח להמלצה לגבי אחד המכונים או לכל שיטת הכנה מומלצת אחרת?
מנוי לערכה אינטרנטית
אם תרצי את השם כתבי לי בפרטי.
מהסקר הקצר שעשיתי וממבנה המבחן הגעתי למסקנה שחייבים להכין. כמה? תלוי איך את מרגישה. אני חשבתי לתת לילד לפתור כמה מבחנים כמו שכתבה עינב ולדעתי זה כדאי מאוד.
בסוף בחרתי במנוי אינטרנטי למאגר שאלות ל-3 חודשים. הדיל היה ברור - זמן האייפד אצלינו בבית קצוב. אם הילד בוחר לפתור שאלות מהמאגר, אין מגבלת זמן. בשלושת השבועות הראשונים הוא פתר ממש הרבה, אח"כ התעייף ולא התעסקתי בזה יותר מדי או לחצתי. לקראת המבחן פתרנו מבחן אחד שלם, כי כמו שעינב כתבה חשוב להסביר להם מה זה מבחן אמריקאי וכו'.
יום לפני המבחן הזכרתי שמחר יש מבחן. כשבאתי לאסוף אותו אחה"צ למחרת הוא שאל אם הולכים לחוג ג'ודו
בקיצור, לחץ לא היה שם. ובסך הכול הוא נהנה מההכנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה