מחונן לא ''קלאסי''-בכיתה ייחודית או ביום שליפה?

מצב
הנושא נעול.
מחונן לא ''קלאסי''-בכיתה ייחודית או ביום שליפה?

מחונן לא ''קלאסי''-בכיתה ייחודית או ביום שליפה?
הבן שלי ילד נבון ושקט, בעל תפיסה מאד מהירה ומעמיקה, זיכרון מדהים וחיבה למתמטיקה. מעבר לכך- נראה כמו ילד רגיל: לא לימד את עצמו לבד לקרוא ולכתוב, לא פותר להנאתו משוואות מתמטיות, לא שואל אותנו שאלות מאתגרות על היקום ועל אלוהים.
כעת אותר כמחונן.
את מבחן שלב א לא עבר. המחנכת המליצה על מסגרת מצויינים. אני הרגשתי ששווה לנסות את שלב ב- ואכן ניגש ועבר.
אז כנראה שהוא בכל זאת מחונן.
אבל האם להכניס אותו לכיתת מחוננים? האם הוא לא ''רגיל'' מידי יחסית לגאונים האוטודידקטים שיהיו שם?
כיום הוא לומד בבית ספר די גרוע, עם מורים בינוניים מינוס. משתעמם מאד בכיתה, טוען שכל השמן מלמדים את אותו הדבר, מעולם לא בדקתי לו שיעורים- אחראי ומסתדר לבד.
מבחינה חברתית- וזה אולי העניין החשוב- טוב לו מאד בכיתה רגילה, מסתדר גם עם ילדים קטנים ממנו וגם עם גדולים ממנו.
אנחנו בכל מקרה מתכוונים לעבור לעיר אחרת ולעזוב את בית הספר הגרוע. אך מתלבטים אם לקחת בחשבון בעת המעבר את עניין המחוננות שפרץ לחיינו כך פתאום.
כלומר לעבור לעיר שיש בה כיתת מחוננים.
האם יש לכם ילדים כאלה שפרחו בכיתת מחוננים?
או שמוטב להם ביום שליפה?
 

tomi32

New member
שיקולים

מחונן לא ''קלאסי''-בכיתה ייחודית או ביום שליפה?
הבן שלי ילד נבון ושקט, בעל תפיסה מאד מהירה ומעמיקה, זיכרון מדהים וחיבה למתמטיקה. מעבר לכך- נראה כמו ילד רגיל: לא לימד את עצמו לבד לקרוא ולכתוב, לא פותר להנאתו משוואות מתמטיות, לא שואל אותנו שאלות מאתגרות על היקום ועל אלוהים.
כעת אותר כמחונן.
את מבחן שלב א לא עבר. המחנכת המליצה על מסגרת מצויינים. אני הרגשתי ששווה לנסות את שלב ב- ואכן ניגש ועבר.
אז כנראה שהוא בכל זאת מחונן.
אבל האם להכניס אותו לכיתת מחוננים? האם הוא לא ''רגיל'' מידי יחסית לגאונים האוטודידקטים שיהיו שם?
כיום הוא לומד בבית ספר די גרוע, עם מורים בינוניים מינוס. משתעמם מאד בכיתה, טוען שכל השמן מלמדים את אותו הדבר, מעולם לא בדקתי לו שיעורים- אחראי ומסתדר לבד.
מבחינה חברתית- וזה אולי העניין החשוב- טוב לו מאד בכיתה רגילה, מסתדר גם עם ילדים קטנים ממנו וגם עם גדולים ממנו.
אנחנו בכל מקרה מתכוונים לעבור לעיר אחרת ולעזוב את בית הספר הגרוע. אך מתלבטים אם לקחת בחשבון בעת המעבר את עניין המחוננות שפרץ לחיינו כך פתאום.
כלומר לעבור לעיר שיש בה כיתת מחוננים.
האם יש לכם ילדים כאלה שפרחו בכיתת מחוננים?
או שמוטב להם ביום שליפה?
שיקולים
גם כאן וגם כאן יכול להיות נהדר או גרוע. צריך גם מזל.
הבעיה היא שבכיתה ב' קשה לדעת כי הילד עדיין מאד צעיר ואין לו ניסיון רב ב(שעמום) בלימודים.
רק להסיר כמה סטיגמות - אין מחונן "קלאסי" לא כולם שואלים על היקום ובטוח לא כולם גאונים.
הבן שלי בכיתה ז', נהנה מאד מיום השליפה ומקבל שם פידבקים מעולים, ואף על פי כן העדיף לא ללכת לכיתת מחוננים בחטיבה כי מתברר שחברת "מחוננים בלבד" פחות נעימה לו. בדיעבד הוא החליט נכון.
לבן שלך אין למה להשוות ולכן ההחלטה קשה יותר. אני מניח שבהיעדר מידע נוסף עדיף כיתת מחוננים על הלא נודע. אם יש בית ספר טוב ומורה טובה בכיתה רגילה, הייתי מעדיף זאת ביסודי.
 
תודה ועוד שאלה

שיקולים
גם כאן וגם כאן יכול להיות נהדר או גרוע. צריך גם מזל.
הבעיה היא שבכיתה ב' קשה לדעת כי הילד עדיין מאד צעיר ואין לו ניסיון רב ב(שעמום) בלימודים.
רק להסיר כמה סטיגמות - אין מחונן "קלאסי" לא כולם שואלים על היקום ובטוח לא כולם גאונים.
הבן שלי בכיתה ז', נהנה מאד מיום השליפה ומקבל שם פידבקים מעולים, ואף על פי כן העדיף לא ללכת לכיתת מחוננים בחטיבה כי מתברר שחברת "מחוננים בלבד" פחות נעימה לו. בדיעבד הוא החליט נכון.
לבן שלך אין למה להשוות ולכן ההחלטה קשה יותר. אני מניח שבהיעדר מידע נוסף עדיף כיתת מחוננים על הלא נודע. אם יש בית ספר טוב ומורה טובה בכיתה רגילה, הייתי מעדיף זאת ביסודי.
תודה ועוד שאלה
אם לומדים בכיתה רגילה ביסודי אני מניחה שגם בהמשך זה נשאר כך, גם כי כבר רוכשים חברים וכו'. אתה מעדיף את זה בגלל שזה פחות מלחיץ לילדים קטנים יותר? ההתמודדות בכיתת מחוננים היא מורכבת מידי לדעתך?
 

yarela

New member
קצת מהניסיון שלנו

תודה ועוד שאלה
אם לומדים בכיתה רגילה ביסודי אני מניחה שגם בהמשך זה נשאר כך, גם כי כבר רוכשים חברים וכו'. אתה מעדיף את זה בגלל שזה פחות מלחיץ לילדים קטנים יותר? ההתמודדות בכיתת מחוננים היא מורכבת מידי לדעתך?
קצת מהניסיון שלנו
בני מסיים כיתה ג' בכיתת מחוננים. לנו לא היתה שום התלבטות לגבי המעבר, ואכן הלימודים בכיתת נחוננים הטיבו משמעותית איתו.
אני יודעת שכאשר חושבים על ילד מחונן מדמיינים ילד "לא רגיל", אבל צריך לזכור שזה גם מאוד תלוי בהורים והאווירה בבית.
בני, כמו כל הילדים בכיתתו, קודם כל ילד: אוהב סרטים משחקי מחשב וקומיקס, באולינג וכדורגל ואפילו שר את השירים של סטטיק ובן אל
.
אך במקביל הוא גם אוהב מתמטיקה, מזהה דגלים של כמעט כל המדינות ומכיר פרטים על אירועים היסטוריים שונים. בכיתה שלו יש ילדים מחוננים בתחום המוסיקה או השפה.
אני לא חושבת שהאווירה בכיתת בני מלחיצה, אלא להפך. אני מניחה שזה תלוי בהרכב הכיתה. בשורה התחתונה, להערכתי ילדים בכיתת מחוננים "מרוויחים" המון. בהצלחה
 
ממילא מהיסודי עוברים לחטיבה

תודה ועוד שאלה
אם לומדים בכיתה רגילה ביסודי אני מניחה שגם בהמשך זה נשאר כך, גם כי כבר רוכשים חברים וכו'. אתה מעדיף את זה בגלל שזה פחות מלחיץ לילדים קטנים יותר? ההתמודדות בכיתת מחוננים היא מורכבת מידי לדעתך?
ממילא מהיסודי עוברים לחטיבה
ולא ממשיכים בדיוק באותה כיתה.
ככה שממילא בין כיתה ו לז הילד יעבור שינוי.

הבעיה במעבר לכיתת מחוננים בחטיבה זה שהילד נכנס לכיתה שכבר די מגובשת, והוא "החדש". אבל זה לא נורא, ואפשר לעבור את זה.

ההתמודדות לא בהכרח יותר מורכבת. תלוי בכיתה. זו יכולה להיות כיתה שמי שנותן בה את הטון אלה ילדים שחצנים וצינים, ואז זה יכול להיות קשה לילד רגיש. אבל זו יכולה להיות כיתה מגובשת של ילדים חמודים מלאי רצון טוב.
הכרתי כיתות כאלה וכאלה. (וגם בכיתה שהרוח השלטת בה היתה ציניות, היו לא מעט ילדים חמודים שמאד נהנו מהכיתה. )
 

tomi32

New member
אכן במעבר לחטיבה ממילא הכיתות משתנות

תודה ועוד שאלה
אם לומדים בכיתה רגילה ביסודי אני מניחה שגם בהמשך זה נשאר כך, גם כי כבר רוכשים חברים וכו'. אתה מעדיף את זה בגלל שזה פחות מלחיץ לילדים קטנים יותר? ההתמודדות בכיתת מחוננים היא מורכבת מידי לדעתך?
אכן במעבר לחטיבה ממילא הכיתות משתנות
אני גם לא בטוח שכיתת המחוננים נשארת במתכונת דומה, כי יש יותר כיתות מחוננים בחטיבה מאשר ביסודי.
מבחינת חברים, ממילא הילד שלי (כמו מחוננים אחרים) נוטים להתחבר עם הדומים להם, כך שגם כשהיה בכיתה הרגילה היו לו חברים "מהסוג שלו" שהכיר במקומות שונים, כולל ביום שליפה.
החסרון בכיתת מחוננים ביסודי הוא שהילדים גרים במרחקים גדולים וזה מקשה על המפגשים בגיל צעיר, הסכנה שכתבו עליה לפני על כיתה צינית וחכמולוגית שילדים רגישים יתקשו להשתלב בה וגם לחץ אפשרי, אם כי החומר ביסודי כל כך פשוט שגם כשמעלים את הרמה עדיין לא צפויים קשיים לילדים מחוננים.
כשהבן שלי עבר את המבחן בכיתה ב' לא אהבתי גם את התיוג הנלווה שמלווה אותו עכשיו לכל מקום, אבל בדיעבד אני מבין שטעיתי. התיוג הזה קיים אצל הילדים עוד הרבה לפני כיתה ב'. התיוג הוא רק למבוגרים.
 
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4628606,00.html

מחונן לא ''קלאסי''-בכיתה ייחודית או ביום שליפה?
הבן שלי ילד נבון ושקט, בעל תפיסה מאד מהירה ומעמיקה, זיכרון מדהים וחיבה למתמטיקה. מעבר לכך- נראה כמו ילד רגיל: לא לימד את עצמו לבד לקרוא ולכתוב, לא פותר להנאתו משוואות מתמטיות, לא שואל אותנו שאלות מאתגרות על היקום ועל אלוהים.
כעת אותר כמחונן.
את מבחן שלב א לא עבר. המחנכת המליצה על מסגרת מצויינים. אני הרגשתי ששווה לנסות את שלב ב- ואכן ניגש ועבר.
אז כנראה שהוא בכל זאת מחונן.
אבל האם להכניס אותו לכיתת מחוננים? האם הוא לא ''רגיל'' מידי יחסית לגאונים האוטודידקטים שיהיו שם?
כיום הוא לומד בבית ספר די גרוע, עם מורים בינוניים מינוס. משתעמם מאד בכיתה, טוען שכל השמן מלמדים את אותו הדבר, מעולם לא בדקתי לו שיעורים- אחראי ומסתדר לבד.
מבחינה חברתית- וזה אולי העניין החשוב- טוב לו מאד בכיתה רגילה, מסתדר גם עם ילדים קטנים ממנו וגם עם גדולים ממנו.
אנחנו בכל מקרה מתכוונים לעבור לעיר אחרת ולעזוב את בית הספר הגרוע. אך מתלבטים אם לקחת בחשבון בעת המעבר את עניין המחוננות שפרץ לחיינו כך פתאום.
כלומר לעבור לעיר שיש בה כיתת מחוננים.
האם יש לכם ילדים כאלה שפרחו בכיתת מחוננים?
או שמוטב להם ביום שליפה?
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4628606,00.html
 
יש יום שליפה ויש כיתה. אבל לא ברור מתי מחליטים מי התקבל לכית

כתבת שקיבלת הודעה שהוא אובחן כמחונן
בהודעה הזאת לא היה כתוב מה היא מסגרת המחוננים שיש באזורכם?
יש יום שליפה ויש כיתה. אבל לא ברור מתי מחליטים מי התקבל לכית
 
אני יכול להעיד על עצמי

מחונן לא ''קלאסי''-בכיתה ייחודית או ביום שליפה?
הבן שלי ילד נבון ושקט, בעל תפיסה מאד מהירה ומעמיקה, זיכרון מדהים וחיבה למתמטיקה. מעבר לכך- נראה כמו ילד רגיל: לא לימד את עצמו לבד לקרוא ולכתוב, לא פותר להנאתו משוואות מתמטיות, לא שואל אותנו שאלות מאתגרות על היקום ועל אלוהים.
כעת אותר כמחונן.
את מבחן שלב א לא עבר. המחנכת המליצה על מסגרת מצויינים. אני הרגשתי ששווה לנסות את שלב ב- ואכן ניגש ועבר.
אז כנראה שהוא בכל זאת מחונן.
אבל האם להכניס אותו לכיתת מחוננים? האם הוא לא ''רגיל'' מידי יחסית לגאונים האוטודידקטים שיהיו שם?
כיום הוא לומד בבית ספר די גרוע, עם מורים בינוניים מינוס. משתעמם מאד בכיתה, טוען שכל השמן מלמדים את אותו הדבר, מעולם לא בדקתי לו שיעורים- אחראי ומסתדר לבד.
מבחינה חברתית- וזה אולי העניין החשוב- טוב לו מאד בכיתה רגילה, מסתדר גם עם ילדים קטנים ממנו וגם עם גדולים ממנו.
אנחנו בכל מקרה מתכוונים לעבור לעיר אחרת ולעזוב את בית הספר הגרוע. אך מתלבטים אם לקחת בחשבון בעת המעבר את עניין המחוננות שפרץ לחיינו כך פתאום.
כלומר לעבור לעיר שיש בה כיתת מחוננים.
האם יש לכם ילדים כאלה שפרחו בכיתת מחוננים?
או שמוטב להם ביום שליפה?
אני יכול להעיד על עצמי
שאני ממש לא חשבו שאני מחונן אפילו ממש להפך הייתי ילד עם הפרעות התנהגות קשות לקות למידה קשה מאוד בעיות תקשורת לא דברתי עד גיל 8 בערך הייתי די מקרה אבוד אבל היו לי גם יכולות בולטות כבר מילדות למדתי את עצמי לוח וכפל ופתרתי כמו מחשבון גם שטחים עצומים חשבתי במהירות שרטטתי במחברות שלי כל היום תרגלים ידעתי לצייר כמו מצלמה כבר בגיל מאוד צעיר ועוד ועוד , אבל גם הין לי קשים מאוד בולטים לקח המון זמן להבין שאני יש לי יכולות שכליות מאוד גבהות באמת סופר גבוהות ואני אובחנתי בגיל מבוגר בגיל 18 כמחונן על , ומכיר עוד מקרים כמוני לכן אין קלאסי בי כמעת אף אחד לא האמין חשבו לא אדע קרוא וכתוב והיום אני קורא את שקספיר ופרויד ומי לא , לכן אין מחונן קלאסי וכל אחד בקצב שלו שהיה הרבה בהצלחה עם הילד והעיקר לתת לו הכל בזמן שלו .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה