כיתת מחוננים vs יום שליפה

מצב
הנושא נעול.
כיתת מחוננים vs יום שליפה

כיתת מחוננים vs יום שליפה
איך החלטתם מה כדאי?? אנחנו ממש מתלבטים... יש יתרונות לכאן ולכאן. מה הכריע מבחינתכם את ההחלטה? והאם בדיעבד הייתם מחליטים אחרת?
 
בתור בוגרת כיתת מחוננים ובלי ידע אישי על יום שליפה -

כיתת מחוננים vs יום שליפה
איך החלטתם מה כדאי?? אנחנו ממש מתלבטים... יש יתרונות לכאן ולכאן. מה הכריע מבחינתכם את ההחלטה? והאם בדיעבד הייתם מחליטים אחרת?
בתור בוגרת כיתת מחוננים ובלי ידע אישי על יום שליפה -
אני חושבת שכיתת מחוננים היא המסלול העדיף, פשוט כי לא צריך לסבול עוד 4-5 ימי לימוד בשבוע בכיתה רגילה.
אולי נוכל לעזור לך יותר אם תפרטי את השיקולים בעד ונגד שנראים לך, שנוכל להתייחס אליהם קונקרטית.
 

תות257

New member
השיקולים

בתור בוגרת כיתת מחוננים ובלי ידע אישי על יום שליפה -
אני חושבת שכיתת מחוננים היא המסלול העדיף, פשוט כי לא צריך לסבול עוד 4-5 ימי לימוד בשבוע בכיתה רגילה.
אולי נוכל לעזור לך יותר אם תפרטי את השיקולים בעד ונגד שנראים לך, שנוכל להתייחס אליהם קונקרטית.
השיקולים
אלו השיקולים שאני חושבת עליהם כרגע (סביר להניח שבהמשך יעלו עוד..)

כיתת מחוננים:
בעד:
- למידה מעמיקה ומעשירה יותר
- סביבת ילדים דומים יותר שבאמת רוצים ואוהבים ללמוד
- תוכנית ייחודית שככל הנראה נבחרים אליה מורים טובים
נגד:
- בית הספר בה ממוקמת כיתת המחוננים נמצא בקצה השני של העיר, הגעה בהסעות
- קושי רב בתיאום מפגשים חברתיים (לא ספונטני) כיוון שמגיעים מכל רחבי העיר (תל אביב)
- השתלבות בכיתה חדשה בה לא מכיר אף אחד

יום שליפה (והשארות בבית הספר הקיים):
בעד:
- הקרבה הבייתה- פחות מ- 5 דקות הליכה ללא כבישים בדרך
- בסך הכל אוהב את בית הספר, הכיתה והחברים
- שכונה מאוד קהילתית, כולם מכירים את כולם וחבל "לקרוע" אותו מהשכונה
- אחותו עולה לכיתה א' וחבל שלא יהיו יחד
- בבית הספר יש כמה העשרות ותל"ן שהוא מאוד אוהב
נגד:
- במקצועות הליבה: שפה, חשבון וכו' משתעמם מאוד (למרות העשרות שמקבל, היה שמח "לרוץ" בחומר ולהרגיש מאותגר באמת..)
- החשש שהפער עם השנים נפער ומאוחר יותר לא יהיה מקום בכיתת המחוננים ופספוס ההזדמנות.

תודה רבה :)
 
אוקיי, אגיב למספר נקודות:

השיקולים
אלו השיקולים שאני חושבת עליהם כרגע (סביר להניח שבהמשך יעלו עוד..)

כיתת מחוננים:
בעד:
- למידה מעמיקה ומעשירה יותר
- סביבת ילדים דומים יותר שבאמת רוצים ואוהבים ללמוד
- תוכנית ייחודית שככל הנראה נבחרים אליה מורים טובים
נגד:
- בית הספר בה ממוקמת כיתת המחוננים נמצא בקצה השני של העיר, הגעה בהסעות
- קושי רב בתיאום מפגשים חברתיים (לא ספונטני) כיוון שמגיעים מכל רחבי העיר (תל אביב)
- השתלבות בכיתה חדשה בה לא מכיר אף אחד

יום שליפה (והשארות בבית הספר הקיים):
בעד:
- הקרבה הבייתה- פחות מ- 5 דקות הליכה ללא כבישים בדרך
- בסך הכל אוהב את בית הספר, הכיתה והחברים
- שכונה מאוד קהילתית, כולם מכירים את כולם וחבל "לקרוע" אותו מהשכונה
- אחותו עולה לכיתה א' וחבל שלא יהיו יחד
- בבית הספר יש כמה העשרות ותל"ן שהוא מאוד אוהב
נגד:
- במקצועות הליבה: שפה, חשבון וכו' משתעמם מאוד (למרות העשרות שמקבל, היה שמח "לרוץ" בחומר ולהרגיש מאותגר באמת..)
- החשש שהפער עם השנים נפער ומאוחר יותר לא יהיה מקום בכיתת המחוננים ופספוס ההזדמנות.

תודה רבה :)
אוקיי, אגיב למספר נקודות:
* לגבי ה"קריעה" מהשכונה - גם אני גדלתי בשכונה כזאת, וכשעברתי לכיתת מחוננים לא נפרדתי מהשכונה - הייתי חברה גם של הילדים מהשכונה וגם של ילדים מהכיתה. וכן, היה צורך להסיע אותי (או שיסיעו אליי) כשנפגשתי עם חברים מהכיתה - מה שאולי הקשה על ההורים שלי (לא יודעת. הם לא התלוננו), אבל לגבי הספונטניות באופן כללי היום היא פחותה ממה שהיה פעם - אלא אם הילדים גרים ממש באותו בניין בדרך כלל ממילא צריך לתאם. כשחזרנו לארץ מחו"ל גרנו תקופה אצל החמים, והבת שלי למדה חצי שנה בבית ספר שם - ועד היום היא שומרת על קשר עם חברים משם (והיא נמצאת שם מקסימום פעם בשבועיים בסופ"ש).

* לגבי הלמידה המעמיקה - אני לא הרגשתי שבזמני רמת הלימודים הייתה מאוד גבוהה בכיתת המחוננים. ההבדל העיקרי היה בילדים - ברמת הדיון בכיתה, בהתייחסות לידע וללימודים, וכו'.
* גם איכות המורים לא הייתה מזהירה בזמני. היו גם מורים מעולים, אבל גם רבים לא טובים.

* לגבי השתלבות בכיתה בה לא מכיר אף אחד - בניגוד למעבר דירה (או למעבר לכיתת מחוננים בהמשך, כמו שתיארת) בכיתת מחוננים כולם חדשים, כך שזה קצת שונה וכנראה מקל על מציאת חברים (כי כולם מחפשים).

* לגבי ההסעות - אכן, אני נסעתי באוטובוסים שעה לכל כיוון (ולפחות החלפת אוטובוס אחת בכל כיוון) כדי להגיע לכיתה (בחטיבה ובתיכון).

* לגבי האחות - לא נראה לי שיקול מהותי. ממילא הם לא אמורים או צריכים להיות יחד, וזה בעיקר שיקול לוגיסטי של ההורים. אצלי לא היה הבדל מהותי בין שנים שבהן כן היה אחד האחים איתי בבית הספר לבין שנים שבהן לא היה.

* לגבי הקושי להיכנס בהמשך - זה נראה לי שיקול לא זניח בכלל. אצלנו הכנסנו את הבכורה למסגרת מחוננים בחטיבה בעיקר כי חששנו שלא יהיה מקום בתיכון. אם רוצים בסופו של דבר להיכנס לכיתת מחוננים, כנראה הכי קל (גם מבחינת השתלבות חברתית וכו') להיכנס על ההתחלה. מצד שני, היום יש מסגרות נוספות לתלמידים מצטיינים (מופ"ת, וכו') ולאו דווקא חייבים ללכת לכיתת מחוננים.
 

sleeplessTLV

New member
אותה התלבטות וקצת מידע מנסיון עם ילדים גדולים

אוקיי, אגיב למספר נקודות:
* לגבי ה"קריעה" מהשכונה - גם אני גדלתי בשכונה כזאת, וכשעברתי לכיתת מחוננים לא נפרדתי מהשכונה - הייתי חברה גם של הילדים מהשכונה וגם של ילדים מהכיתה. וכן, היה צורך להסיע אותי (או שיסיעו אליי) כשנפגשתי עם חברים מהכיתה - מה שאולי הקשה על ההורים שלי (לא יודעת. הם לא התלוננו), אבל לגבי הספונטניות באופן כללי היום היא פחותה ממה שהיה פעם - אלא אם הילדים גרים ממש באותו בניין בדרך כלל ממילא צריך לתאם. כשחזרנו לארץ מחו"ל גרנו תקופה אצל החמים, והבת שלי למדה חצי שנה בבית ספר שם - ועד היום היא שומרת על קשר עם חברים משם (והיא נמצאת שם מקסימום פעם בשבועיים בסופ"ש).

* לגבי הלמידה המעמיקה - אני לא הרגשתי שבזמני רמת הלימודים הייתה מאוד גבוהה בכיתת המחוננים. ההבדל העיקרי היה בילדים - ברמת הדיון בכיתה, בהתייחסות לידע וללימודים, וכו'.
* גם איכות המורים לא הייתה מזהירה בזמני. היו גם מורים מעולים, אבל גם רבים לא טובים.

* לגבי השתלבות בכיתה בה לא מכיר אף אחד - בניגוד למעבר דירה (או למעבר לכיתת מחוננים בהמשך, כמו שתיארת) בכיתת מחוננים כולם חדשים, כך שזה קצת שונה וכנראה מקל על מציאת חברים (כי כולם מחפשים).

* לגבי ההסעות - אכן, אני נסעתי באוטובוסים שעה לכל כיוון (ולפחות החלפת אוטובוס אחת בכל כיוון) כדי להגיע לכיתה (בחטיבה ובתיכון).

* לגבי האחות - לא נראה לי שיקול מהותי. ממילא הם לא אמורים או צריכים להיות יחד, וזה בעיקר שיקול לוגיסטי של ההורים. אצלי לא היה הבדל מהותי בין שנים שבהן כן היה אחד האחים איתי בבית הספר לבין שנים שבהן לא היה.

* לגבי הקושי להיכנס בהמשך - זה נראה לי שיקול לא זניח בכלל. אצלנו הכנסנו את הבכורה למסגרת מחוננים בחטיבה בעיקר כי חששנו שלא יהיה מקום בתיכון. אם רוצים בסופו של דבר להיכנס לכיתת מחוננים, כנראה הכי קל (גם מבחינת השתלבות חברתית וכו') להיכנס על ההתחלה. מצד שני, היום יש מסגרות נוספות לתלמידים מצטיינים (מופ"ת, וכו') ולאו דווקא חייבים ללכת לכיתת מחוננים.
אותה התלבטות וקצת מידע מנסיון עם ילדים גדולים
ההתלבטויות שלנו דומות לשל "תות" והשיקולים מאד דומים. בננו האמצעי היה במחוננים בתל אביב, הנסיעות וההסעות היו בהחלט מחיר וזה עוד היה לביה"ס הקרוב יותר. לבלות שעה הלוך ושעה חזור כל יום בהסעות זה המון לילד צעיר, זמן בו הוא יכול לעשות דברים אחרים.
גם אני הייתי באותה מסגרת מחוננים וגם אשתי, ואני יכול לומר בשקט שיש סוג של ילדים שפשוט סובלים מכל רגע בכיתה רגילה, ולהם פשוט אין באמת אלטרנטיבה וטוב שיש המסגרת של מחוננים, ומצד שני יש ילדים שנהנים מאד מהסביבה המאתגרת יותר אבל מסוגלים לתפקד ולרכוש חברים מהסביבה הקיימת גם כן.
לגבי שמירת קשר עם חברים שאינם ב"מחוננים" כשאתה עובר לכיתת מחוננים לכל השבוע - מצטער אבל זה לא שורד בד"כ, סטטיסטית. והמרחק מהחברים החדשים שמפוזרים בכל העיר בהחלט מגביל במפגשים
 

תות257

New member
תודה על התגובה המפורטת

אותה התלבטות וקצת מידע מנסיון עם ילדים גדולים
ההתלבטויות שלנו דומות לשל "תות" והשיקולים מאד דומים. בננו האמצעי היה במחוננים בתל אביב, הנסיעות וההסעות היו בהחלט מחיר וזה עוד היה לביה"ס הקרוב יותר. לבלות שעה הלוך ושעה חזור כל יום בהסעות זה המון לילד צעיר, זמן בו הוא יכול לעשות דברים אחרים.
גם אני הייתי באותה מסגרת מחוננים וגם אשתי, ואני יכול לומר בשקט שיש סוג של ילדים שפשוט סובלים מכל רגע בכיתה רגילה, ולהם פשוט אין באמת אלטרנטיבה וטוב שיש המסגרת של מחוננים, ומצד שני יש ילדים שנהנים מאד מהסביבה המאתגרת יותר אבל מסוגלים לתפקד ולרכוש חברים מהסביבה הקיימת גם כן.
לגבי שמירת קשר עם חברים שאינם ב"מחוננים" כשאתה עובר לכיתת מחוננים לכל השבוע - מצטער אבל זה לא שורד בד"כ, סטטיסטית. והמרחק מהחברים החדשים שמפוזרים בכל העיר בהחלט מגביל במפגשים
תודה על התגובה המפורטת
מבינה שהבן הגדול היה בגרץ וכעת אתם מיועדים לרוקח.
יש לכם מידע כלשהו על בית הספר?
הבן שלנו הוא מסוג הילדים שכן מתפקד ורוכש חברים בסביבה הקיימת ומכאן ההתלבטות...
ללא ספק החלטה קשה.
 

sleeplessTLV

New member
עדיין לומדים את הנושא. אכן לא פשוט

תודה על התגובה המפורטת
מבינה שהבן הגדול היה בגרץ וכעת אתם מיועדים לרוקח.
יש לכם מידע כלשהו על בית הספר?
הבן שלנו הוא מסוג הילדים שכן מתפקד ורוכש חברים בסביבה הקיימת ומכאן ההתלבטות...
ללא ספק החלטה קשה.
עדיין לומדים את הנושא. אכן לא פשוט
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה