אשמח לקבל מידע על תוכנית מחוננים ביסודי

מצב
הנושא נעול.

birty

New member
אשמח לקבל מידע על תוכנית מחוננים ביסודי

אשמח לקבל מידע על תוכנית מחוננים ביסודי
מה בעצם כל כך מיוחד בתוכנית הזו? ולמה היא עולה כסף, אם מדובר בתוכנית של משרד החינוך?

האם מי שהתקבל לתוכנית ובחר לא ללכת יכול לשנות את דעתו בהמשך? בחטיבה למשל?

מה ההבדל בין יום שליפה לבתי ספר מיוחדים?
 

birty

New member
מישהו?

אשמח לקבל מידע על תוכנית מחוננים ביסודי
מה בעצם כל כך מיוחד בתוכנית הזו? ולמה היא עולה כסף, אם מדובר בתוכנית של משרד החינוך?

האם מי שהתקבל לתוכנית ובחר לא ללכת יכול לשנות את דעתו בהמשך? בחטיבה למשל?

מה ההבדל בין יום שליפה לבתי ספר מיוחדים?
מישהו?
נראה שכולם עסוקים בקבלת תשובות
 
מה שמיוחד זה שהיא איכותית

אשמח לקבל מידע על תוכנית מחוננים ביסודי
מה בעצם כל כך מיוחד בתוכנית הזו? ולמה היא עולה כסף, אם מדובר בתוכנית של משרד החינוך?

האם מי שהתקבל לתוכנית ובחר לא ללכת יכול לשנות את דעתו בהמשך? בחטיבה למשל?

מה ההבדל בין יום שליפה לבתי ספר מיוחדים?
מה שמיוחד זה שהיא איכותית
מה שכלכך מיוחד זה שבדרך כלל התכנים איכותיים, הצוות איכותי, והאווירה הכללית היא אווירה לימודית טובה.

עולה כסף - כי כל דבר במדינה הזאת עולה כסף. אבל זה לא המון כסף. פחות מאשר לשלוח את הילד לחוג.

לא קל לשנות את הדעה בהמשך. אם אין מקום בכיתה, למשל.

לפני החטיבה יש מבחנים נוספים.

יום שליפה - הילדים מגיעים למסגרת יום אחד בשבוע, במקום לבית הספר הרגיל. הפעילויות הן כמו חוג איכותי. לא דומה לשיעורים שאת מכירה. התכנים מגוונים וכוללים גם תחומים מדעיים, אבל גם מלאכת יד, פילוסופיה, מוסיקה... זה לא כמו חוג במובן שאין בחירה. יש כיתה, ומישהו מודיע להם בתחילת השנה מה מערכת השיעורים שלהם.
אין שיעורי בית, אין מבחנים. בודאי שאין ציונים.

כיתות מחוננים - כיתה בתוך בית ספר ממלכתי רגיל. חלק גדול ממערכת השעות זה כמו הכיתות המקבילות, או קצת יותר מתקדם. מה שטוב שם זה שבדרך כלל רמת המורים טובה, וגם רמת התלמידים. כלומר - זו כיתה עם ילדים שמשתתפים בדיונים, לא כיתה שמכניסים מכות למי שמעז לגלות עניין בלימודים...
יש פה ושם דברים שאין בכיתות אחרות.
וגם לפעמים מנסים שיטות למידה אחרות, יותר עבודה עצמית ופחות מבחנים שבודקים שינון. אבל זה גם תלוי בכל בית ספר ובכל מורה.
 

birty

New member
תודה רבה

מה שמיוחד זה שהיא איכותית
מה שכלכך מיוחד זה שבדרך כלל התכנים איכותיים, הצוות איכותי, והאווירה הכללית היא אווירה לימודית טובה.

עולה כסף - כי כל דבר במדינה הזאת עולה כסף. אבל זה לא המון כסף. פחות מאשר לשלוח את הילד לחוג.

לא קל לשנות את הדעה בהמשך. אם אין מקום בכיתה, למשל.

לפני החטיבה יש מבחנים נוספים.

יום שליפה - הילדים מגיעים למסגרת יום אחד בשבוע, במקום לבית הספר הרגיל. הפעילויות הן כמו חוג איכותי. לא דומה לשיעורים שאת מכירה. התכנים מגוונים וכוללים גם תחומים מדעיים, אבל גם מלאכת יד, פילוסופיה, מוסיקה... זה לא כמו חוג במובן שאין בחירה. יש כיתה, ומישהו מודיע להם בתחילת השנה מה מערכת השיעורים שלהם.
אין שיעורי בית, אין מבחנים. בודאי שאין ציונים.

כיתות מחוננים - כיתה בתוך בית ספר ממלכתי רגיל. חלק גדול ממערכת השעות זה כמו הכיתות המקבילות, או קצת יותר מתקדם. מה שטוב שם זה שבדרך כלל רמת המורים טובה, וגם רמת התלמידים. כלומר - זו כיתה עם ילדים שמשתתפים בדיונים, לא כיתה שמכניסים מכות למי שמעז לגלות עניין בלימודים...
יש פה ושם דברים שאין בכיתות אחרות.
וגם לפעמים מנסים שיטות למידה אחרות, יותר עבודה עצמית ופחות מבחנים שבודקים שינון. אבל זה גם תלוי בכל בית ספר ובכל מורה.
תודה רבה
אצלנו יש אפשרות רק ליום שליפה שכנראה עדיף ביסודי.
נשמע כמו החיסרון היחיד אם אתה לא אוהב את השיעורים שבחרו למערכת אז אין מה לעשות.
כלומר זה מערכת קבועה במשך השנה וכל הילדים במרכז מחוננים לומדים אותה מערכת?
 
כל הילדים בכיתה לומדים אותה מערכת,

תודה רבה
אצלנו יש אפשרות רק ליום שליפה שכנראה עדיף ביסודי.
נשמע כמו החיסרון היחיד אם אתה לא אוהב את השיעורים שבחרו למערכת אז אין מה לעשות.
כלומר זה מערכת קבועה במשך השנה וכל הילדים במרכז מחוננים לומדים אותה מערכת?
כל הילדים בכיתה לומדים אותה מערכת,
לפעמים יש יותר מכיתה אחת בשכבה.

ואצלנו לפחות זה מתחלף במחצית השנה.

כל שיעור הוא שעתיים, כל יום יש שלושה שיעורים, ומתחלף במחצית - ככה שכל ילד לומד שישה שיעורים שונים בשנה.
 

tomi32

New member
"לא אוהב את השיעורים"

תודה רבה
אצלנו יש אפשרות רק ליום שליפה שכנראה עדיף ביסודי.
נשמע כמו החיסרון היחיד אם אתה לא אוהב את השיעורים שבחרו למערכת אז אין מה לעשות.
כלומר זה מערכת קבועה במשך השנה וכל הילדים במרכז מחוננים לומדים אותה מערכת?
"לא אוהב את השיעורים"
זה באמת אחד האתגרים של התוכנית.
כפי שהסבירו לנו, דואגים שבכל סמסטר יהיו קורסים מתחומי דעת שונים ולפחות בגילאים הצעירים משתדלים שלא יהיו קורסי שהאם "הארד קור" מדעים מדוייקים ומתמטיקה כי מניחים שזה אזור הנוחות של רוב הילדים.
ולכן כשמעבירים לילדים קורסים בנושאים כמו אופרה, אוריגמי או גינה לימודית, יש תמיד כאלו שזה פחות מתאים להם. לבן שלי זה לא הפריע, כנראה כי הוא פתוח ללמוד תחומים רבים, גם כאלו שפחות מדברים אליו, ובעיקר כי המורים ממש מעולים. לא יודע איך זה במרכזים אחרים.
בחטיבה כבר יש מעט בחירה, אבל זה לא ממש עוזר, כי כצפוי הרוב מעדיפים ארדואינו על היסטוריה, כך שלא כולם מקבלים מה שהם רוצים (והמרכז לא מוכן שיהיו רק קורסים בתכנות, מתמטיקה וכו').
 
כנראה אחד המאפיינים של הילדים האלה, זה שהם אוהבים ללמוד הכל

"לא אוהב את השיעורים"
זה באמת אחד האתגרים של התוכנית.
כפי שהסבירו לנו, דואגים שבכל סמסטר יהיו קורסים מתחומי דעת שונים ולפחות בגילאים הצעירים משתדלים שלא יהיו קורסי שהאם "הארד קור" מדעים מדוייקים ומתמטיקה כי מניחים שזה אזור הנוחות של רוב הילדים.
ולכן כשמעבירים לילדים קורסים בנושאים כמו אופרה, אוריגמי או גינה לימודית, יש תמיד כאלו שזה פחות מתאים להם. לבן שלי זה לא הפריע, כנראה כי הוא פתוח ללמוד תחומים רבים, גם כאלו שפחות מדברים אליו, ובעיקר כי המורים ממש מעולים. לא יודע איך זה במרכזים אחרים.
בחטיבה כבר יש מעט בחירה, אבל זה לא ממש עוזר, כי כצפוי הרוב מעדיפים ארדואינו על היסטוריה, כך שלא כולם מקבלים מה שהם רוצים (והמרכז לא מוכן שיהיו רק קורסים בתכנות, מתמטיקה וכו').
כנראה אחד המאפיינים של הילדים האלה, זה שהם אוהבים ללמוד הכל
אצלנו לא היו בעיות של ילד שלא אוהב משהו.

גם לא בחטיבה. (וראיתי כיתה שלמה של גאונים בפיסיקה שבוחרת ללכת לחוג מלאכת יד ולא פיסיקה. אולי כי הם לא טיפשים, ומבינים שללמוד פיסיקה יש להם עוד הרבה הזדמנויות אחרות - למשל בבית הספר הרגיל. אבל להשתעשע בקולאג'ים - יש להם פחות)

לא יודעת אם הם אוהבים הכל, כנראה שלא. אבל הם לא מתנגדים ללמוד דברים חדשים ושונים.
כמו זללן ליד בופה שרוצה לטעום הכל גם אם בסוף יגיד שזה לא בדיוק לטעמו - ככה הם שמחים לטעום הכל. זללנים של ידע והתנסויות.

בנוסף - יש שם אווירה נעימה ומכבדת. אף ילד לא מתבייש בשיעורי תנועה כי הוא יודע שגם אם זו פעם אחרונה בחיים שהוא מנסה לרקוד - לא ילעגו לו.

זה אחד ההבדלים הגדולים שראיתי בין מה שקורה שם, לבין בית הספר או חוגים רגילים. כולם משתפים פעולה. וגם אם לא מצליחים - זה לא נורא. (בחוגים אחרים ראיתי ילדים שנכשלים נכנסים לתסכול, בבתי ספר ראיתי שרק המצטיינים מעזים לדבר).
אולי זה ייחודי רק למרכז אצלנו. לא יודעת. אולי זכינו לצוות מעולה שיודע גם לתת אווירה נכונה ללמידה. אולי זה בגלל שהם מבינים שהדגש הוא על התנסות ולא על "הצלחה" (אין מבחנים, אין ציונים).
 

tomi32

New member
אני מסכים איתך לגבי ימי השליפה

כנראה אחד המאפיינים של הילדים האלה, זה שהם אוהבים ללמוד הכל
אצלנו לא היו בעיות של ילד שלא אוהב משהו.

גם לא בחטיבה. (וראיתי כיתה שלמה של גאונים בפיסיקה שבוחרת ללכת לחוג מלאכת יד ולא פיסיקה. אולי כי הם לא טיפשים, ומבינים שללמוד פיסיקה יש להם עוד הרבה הזדמנויות אחרות - למשל בבית הספר הרגיל. אבל להשתעשע בקולאג'ים - יש להם פחות)

לא יודעת אם הם אוהבים הכל, כנראה שלא. אבל הם לא מתנגדים ללמוד דברים חדשים ושונים.
כמו זללן ליד בופה שרוצה לטעום הכל גם אם בסוף יגיד שזה לא בדיוק לטעמו - ככה הם שמחים לטעום הכל. זללנים של ידע והתנסויות.

בנוסף - יש שם אווירה נעימה ומכבדת. אף ילד לא מתבייש בשיעורי תנועה כי הוא יודע שגם אם זו פעם אחרונה בחיים שהוא מנסה לרקוד - לא ילעגו לו.

זה אחד ההבדלים הגדולים שראיתי בין מה שקורה שם, לבין בית הספר או חוגים רגילים. כולם משתפים פעולה. וגם אם לא מצליחים - זה לא נורא. (בחוגים אחרים ראיתי ילדים שנכשלים נכנסים לתסכול, בבתי ספר ראיתי שרק המצטיינים מעזים לדבר).
אולי זה ייחודי רק למרכז אצלנו. לא יודעת. אולי זכינו לצוות מעולה שיודע גם לתת אווירה נכונה ללמידה. אולי זה בגלל שהם מבינים שהדגש הוא על התנסות ולא על "הצלחה" (אין מבחנים, אין ציונים).
אני מסכים איתך לגבי ימי השליפה
דווקא מנהלת המרכז סיפרה באחד מימי ההורים שכמה ילדים באו אליה שהם לא מתחברים לאוריגמי, כנראה בגלל הקושי. אני מסכים שרוב הילדים שם אוהבים להתנסות. הבעיה היותר גדולה היא הורים מקובעים שחושבים שזמנו של הנסיך שמיועד לגדולות לא צריך להתבזבז על זוטות כאלו.
 
אני מוכרחה לחלוק עלייך.

כנראה אחד המאפיינים של הילדים האלה, זה שהם אוהבים ללמוד הכל
אצלנו לא היו בעיות של ילד שלא אוהב משהו.

גם לא בחטיבה. (וראיתי כיתה שלמה של גאונים בפיסיקה שבוחרת ללכת לחוג מלאכת יד ולא פיסיקה. אולי כי הם לא טיפשים, ומבינים שללמוד פיסיקה יש להם עוד הרבה הזדמנויות אחרות - למשל בבית הספר הרגיל. אבל להשתעשע בקולאג'ים - יש להם פחות)

לא יודעת אם הם אוהבים הכל, כנראה שלא. אבל הם לא מתנגדים ללמוד דברים חדשים ושונים.
כמו זללן ליד בופה שרוצה לטעום הכל גם אם בסוף יגיד שזה לא בדיוק לטעמו - ככה הם שמחים לטעום הכל. זללנים של ידע והתנסויות.

בנוסף - יש שם אווירה נעימה ומכבדת. אף ילד לא מתבייש בשיעורי תנועה כי הוא יודע שגם אם זו פעם אחרונה בחיים שהוא מנסה לרקוד - לא ילעגו לו.

זה אחד ההבדלים הגדולים שראיתי בין מה שקורה שם, לבין בית הספר או חוגים רגילים. כולם משתפים פעולה. וגם אם לא מצליחים - זה לא נורא. (בחוגים אחרים ראיתי ילדים שנכשלים נכנסים לתסכול, בבתי ספר ראיתי שרק המצטיינים מעזים לדבר).
אולי זה ייחודי רק למרכז אצלנו. לא יודעת. אולי זכינו לצוות מעולה שיודע גם לתת אווירה נכונה ללמידה. אולי זה בגלל שהם מבינים שהדגש הוא על התנסות ולא על "הצלחה" (אין מבחנים, אין ציונים).
אני מוכרחה לחלוק עלייך.
מההיכרות שלי עם מחוננים רבים במשך השנים, יש כאלה שאוהבים ללמוד הכל, ויש כאלה שממש לא (אבל כן אוהבים מאוד מאוד ללמוד את הדברים שהם כ-ן רוצים ללמוד). אני אפילו לא בטוחה שהרוב הוא מהסוג הראשון ולא השני. יכול להיות שרוב החוגים אצלכם פשוט אטרקטיביים לילדים רבים (אפילו לאו דווקא מחוננים). מה גם שכשמדובר ביום שליפה החלופה היא בית ספר...
 
זה כנראה תלוי בסביבה, ואיכות ההוראה

אני מוכרחה לחלוק עלייך.
מההיכרות שלי עם מחוננים רבים במשך השנים, יש כאלה שאוהבים ללמוד הכל, ויש כאלה שממש לא (אבל כן אוהבים מאוד מאוד ללמוד את הדברים שהם כ-ן רוצים ללמוד). אני אפילו לא בטוחה שהרוב הוא מהסוג הראשון ולא השני. יכול להיות שרוב החוגים אצלכם פשוט אטרקטיביים לילדים רבים (אפילו לאו דווקא מחוננים). מה גם שכשמדובר ביום שליפה החלופה היא בית ספר...
זה כנראה תלוי בסביבה, ואיכות ההוראה
אם משדרים לילד שהוא לא חייב להצטיין, וזה סבבה להיכשל לפעמים, והעיקר ליהנות תוך כדי, ואם הנסיון הזה קורה בהנחיית מורים טובים - אז הילד ינסה.

אם ההורים משדרים שהוא חייב להצטיין במתמטיקה וכל השאר לא באמת משנה להם, אם הוא יודע מנסיונו שכאשר הוא נכשל אז לועגים לו - אז הילד יסגר בתחום הנוחות שלו


החוגים אצלנו בהחלט אטרקטיבים עם מורים נפלאים.
 
נראה לי שאת מייחסת קצת יותר מדי לסביבה

זה כנראה תלוי בסביבה, ואיכות ההוראה
אם משדרים לילד שהוא לא חייב להצטיין, וזה סבבה להיכשל לפעמים, והעיקר ליהנות תוך כדי, ואם הנסיון הזה קורה בהנחיית מורים טובים - אז הילד ינסה.

אם ההורים משדרים שהוא חייב להצטיין במתמטיקה וכל השאר לא באמת משנה להם, אם הוא יודע מנסיונו שכאשר הוא נכשל אז לועגים לו - אז הילד יסגר בתחום הנוחות שלו


החוגים אצלנו בהחלט אטרקטיבים עם מורים נפלאים.
נראה לי שאת מייחסת קצת יותר מדי לסביבה
יש ילדים שפשוט לא מתעניינים בתחומים מסוימים, בלי קשר להצטיינות כן או לא, וגם בלי קשר למה שההורים "משדרים" (ובאופן כללי חרדה מכשלון לאו דווקא קשורה להורים - ולראייה יש ילדים שאין להם בעייה להיכשל כשהם נמצאים עם ההורים, אבל יש להם בעייה להיכשל כשהם נמצאים עם אנשים אחרים).

מצד שני, יש תחומים/חומר שמאוד אטרקטיביים לרוב הילדים (שוב, בלי קשר לסביבה). ולעומת זאת יש חוגים דלי תוכן שבהם אפילו טיב המורים לא תמיד מפצה על "דלות החומר" הנלמד (ולהפך - לפעמים החומר מעניין אבל המורים גרועים ממש, והילד עדיין מעוניין ללמוד. נדמה לי שתיארתי פה שבחטיבה היה לנו שיעור פילוסופיה שבו המורה ללשון הייתה פשוט מקריאה לנו כל שיעור פרק מספר הלימוד בצורה מונוטונית ומשעממת ובלי, כמובן, להיות מסוגלת לענות על שאלות או משהו בסגנון. ועדיין מאוד אהבתי את החומר ואני זוכרת עד היום מה למדנו.)
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
זה משתנה מתוכנית לתוכנית. אצלנו, למשל, לומדים 4 שיעורים

תודה רבה
אצלנו יש אפשרות רק ליום שליפה שכנראה עדיף ביסודי.
נשמע כמו החיסרון היחיד אם אתה לא אוהב את השיעורים שבחרו למערכת אז אין מה לעשות.
כלומר זה מערכת קבועה במשך השנה וכל הילדים במרכז מחוננים לומדים אותה מערכת?
זה משתנה מתוכנית לתוכנית. אצלנו, למשל, לומדים 4 שיעורים
השיעורים מתחלפים בכל מחצית, ומבין 4 השיעורים, רק 3 נקבעים מראש, כך ששיעור נוסף הוא לבחירת הילדים מבין מספר אפשרויות. כל שכבה לומדת שיעורים אחרים.
עד היום (מכירה את התוכנית אצלנו כבר 4 שנים) המגוון מאוד רחב, גם בשיעורי "החובה" וגם בשיעורי ה"בחירה", כך שגם אם שיעור אחד פחות מעניין עבור אחד הילדים, רוב הסיכויים שהאחרים יהיו מעניינים במידה מספקת.
&nbsp
 

yarden43211

New member
תשובות למידע שביקשתם.

אשמח לקבל מידע על תוכנית מחוננים ביסודי
מה בעצם כל כך מיוחד בתוכנית הזו? ולמה היא עולה כסף, אם מדובר בתוכנית של משרד החינוך?

האם מי שהתקבל לתוכנית ובחר לא ללכת יכול לשנות את דעתו בהמשך? בחטיבה למשל?

מה ההבדל בין יום שליפה לבתי ספר מיוחדים?
תשובות למידע שביקשתם.
לגבי המיוחדות של התוכנית של יופ שליפה, זה שהיא שונה מהלימודים הקונוונציונלים של מישרד החינוך. הלילמוד הוא לימוד חוויתי , ולא לימוד שמטרתו היא השגית שמבוסס בעיקר על תוצאות והערכות של מיבחנים. ואני מודה על כל יום שהבת שלי לומדת שם.

מי שבחר להתחיל את התוכנית ומשנה את דעתו יכול לעזוב, וגם יכול אחרי זה גם שוב לשנות את דעתו ולחזור לתוכנית.

התוכנית עולה כסף, אני לא יכולה לענות לך למה? אני לא יודעת.

ההבדל בין יום שליפה לבתי מיוחדים זה בעצם השם שלו "יום שליפה" מדובר ביום אתד בשבוע, לא במערכת לכל הימים. אם זה היה לכל יום אז זה היה הופך לבית ספר מיוחד.
 

שסק5

New member
האם תכנית המחוננים היא רק לכיתה ג' או מתמשכת ?

תשובות למידע שביקשתם.
לגבי המיוחדות של התוכנית של יופ שליפה, זה שהיא שונה מהלימודים הקונוונציונלים של מישרד החינוך. הלילמוד הוא לימוד חוויתי , ולא לימוד שמטרתו היא השגית שמבוסס בעיקר על תוצאות והערכות של מיבחנים. ואני מודה על כל יום שהבת שלי לומדת שם.

מי שבחר להתחיל את התוכנית ומשנה את דעתו יכול לעזוב, וגם יכול אחרי זה גם שוב לשנות את דעתו ולחזור לתוכנית.

התוכנית עולה כסף, אני לא יכולה לענות לך למה? אני לא יודעת.

ההבדל בין יום שליפה לבתי מיוחדים זה בעצם השם שלו "יום שליפה" מדובר ביום אתד בשבוע, לא במערכת לכל הימים. אם זה היה לכל יום אז זה היה הופך לבית ספר מיוחד.
האם תכנית המחוננים היא רק לכיתה ג' או מתמשכת ?
אם התקבלנו לכיתה ג', האם יום השליפה נמשך גם בכיתה ד, ה, ו?
אין מבחנים חוזרים שצריך לעבור כל שנה, נכון?
רק שוב בכיתה ו' לקראת החטיבה?
 

yarden43211

New member
זה שונה ממרכז למרכז.

האם תכנית המחוננים היא רק לכיתה ג' או מתמשכת ?
אם התקבלנו לכיתה ג', האם יום השליפה נמשך גם בכיתה ד, ה, ו?
אין מבחנים חוזרים שצריך לעבור כל שנה, נכון?
רק שוב בכיתה ו' לקראת החטיבה?
זה שונה ממרכז למרכז.
צריך להתחיל ללמוד ורק אז לאבין במה מדובר.
כל נושא שנלמד שם ,הוא לא רק הנושא אלא עוד הרבה דברים שקשורים אליו .
נושאים מוצלחים זוכים להמשך בשנה שאחרי.
 

שסק5

New member
לא הבנת את השאלה שלי

זה שונה ממרכז למרכז.
צריך להתחיל ללמוד ורק אז לאבין במה מדובר.
כל נושא שנלמד שם ,הוא לא רק הנושא אלא עוד הרבה דברים שקשורים אליו .
נושאים מוצלחים זוכים להמשך בשנה שאחרי.
לא הבנת את השאלה שלי
התכוונתי לשאול האם תוכנית המחוננים היא תוכנית חד שנתית
או האם היא נמשכת מספר שנים.
כשאלה כללית, לא מבחינת תכני הלימוד בכל מרכז או אם הם משתנים משנה לשנה.
 

birty

New member
מודה מאוד על התשובות, עוד שאלות

אשמח לקבל מידע על תוכנית מחוננים ביסודי
מה בעצם כל כך מיוחד בתוכנית הזו? ולמה היא עולה כסף, אם מדובר בתוכנית של משרד החינוך?

האם מי שהתקבל לתוכנית ובחר לא ללכת יכול לשנות את דעתו בהמשך? בחטיבה למשל?

מה ההבדל בין יום שליפה לבתי ספר מיוחדים?
מודה מאוד על התשובות, עוד שאלות
נשמע באמת מרענן יחסית למה שהולך בבית הספר. יש לנו מורה מעולה והבית ספר באמת מנסה להיות חוייתי, אבל הפערים בין התלמידים פוגעים מאוד בכולם.
גורם לי להצטער שבני הבכור לא התקבל לתוכנית, לפחות לתוכנית אחה"צ.
*האם מצטיינים מוגדרים במבחן מחוננים שלב א או שלב ב?

האם מישהו יכול לפרט מנסיונו, מה הסיכוי להתקבל לתוכנית מחוננים בחטיבה, אם היית ביום שליפה?
והאם בחטיבה התוכנית מחוננים זה רק במסגרת כיתה ייחודית?
 
מצטיינים מוגדרים בשלב ב, יחד עם המחוננים.

מודה מאוד על התשובות, עוד שאלות
נשמע באמת מרענן יחסית למה שהולך בבית הספר. יש לנו מורה מעולה והבית ספר באמת מנסה להיות חוייתי, אבל הפערים בין התלמידים פוגעים מאוד בכולם.
גורם לי להצטער שבני הבכור לא התקבל לתוכנית, לפחות לתוכנית אחה"צ.
*האם מצטיינים מוגדרים במבחן מחוננים שלב א או שלב ב?

האם מישהו יכול לפרט מנסיונו, מה הסיכוי להתקבל לתוכנית מחוננים בחטיבה, אם היית ביום שליפה?
והאם בחטיבה התוכנית מחוננים זה רק במסגרת כיתה ייחודית?
מצטיינים מוגדרים בשלב ב, יחד עם המחוננים.
לגבי החטיבה - אצלנו אין קשר ידוע בין יום שליפה לבין קבלה לחטיבה, ובכל מקרה צריך לעבור את קרני (המבחן של ו') גם אם עברת את סאלד ביסודי. מה שכן, אצלנו בחטיבה ילדים שהיו ביום שליפה ממשיכים ביום שליפה (אם הם רוצים), ואילו ילדים שעברו את קרני והוגדרו כמחוננים אבל לא היו ביום שליפה, לא יכולים ללכת ליום שליפה.
 

tomi32

New member
מוזר איך בכל מקום כללים אחרים

מצטיינים מוגדרים בשלב ב, יחד עם המחוננים.
לגבי החטיבה - אצלנו אין קשר ידוע בין יום שליפה לבין קבלה לחטיבה, ובכל מקרה צריך לעבור את קרני (המבחן של ו') גם אם עברת את סאלד ביסודי. מה שכן, אצלנו בחטיבה ילדים שהיו ביום שליפה ממשיכים ביום שליפה (אם הם רוצים), ואילו ילדים שעברו את קרני והוגדרו כמחוננים אבל לא היו ביום שליפה, לא יכולים ללכת ליום שליפה.
מוזר איך בכל מקום כללים אחרים
אצלנו מי שעבר את המבחן בכיתה ה' פטור מהמבחן בכיתה ו'.
מצד שני, מי שעבר את המבחן בכיתה ו' יכול להצטרף ליום שליפה בכיתה ז'. הדבר הוביל לכך שבכיתה ז' היתה הצפה של תלמידים חדשים ולמרכז היה קשה להיערך לכך (כיתות גדולות מדי).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה