שאלה לגבי אופן ההתנהלות בתוכנית המחוננים

מצב
הנושא נעול.
שאלה לגבי אופן ההתנהלות בתוכנית המחוננים

שאלה לגבי אופן ההתנהלות בתוכנית המחוננים
שלום,

יש לי שאלה בנושא שמטריד אותי בלי קשר לתוכנית ושאלתי את עצמי אם אוכל להיעזר בה על מנת לפתור אותה.

בני לומד בבית ספר ששיטת הלימוד שלו אינה קונבנציונאלית. אני מרוצה מבית הספר אבל אני גם יודעת שכנראה רמת הלימוד באנגלית היא לא טובה ותכננתי לקחת אותו למורה פרטית שתלמד אותו בשנה הבאה. אני יודעת שברוב בתי הספר מתחילים ללמד אנגלית בכיתה ג' ולהבנתי בשנה הבאה יתחיל להיפתח פער אם לא אעשה כלום בנושא.

האם התוכנית למחוננים יכולה לתת לי יעוץ בנושא רמת האנגלית? אני מחפשת בעיקר הכוונה, ברור לי שהם לא יתנו לו שיעורים פרטיים. אבל היה יכול מאוד לעזור לי אם הייתה לי גישה למורה שתלווה אותו, אפילו תפגוש אותו פעמיים בשנה ותתרשם מהרמה שלו. האם זה לעניין לבקש כזה דבר?

ובאופן כללי מעניין אותי לשמוע האם התוכנית למחוננים נושאת בכלל באחריות כלשהי לרמת הידע של הילד, כפי שמצופה מבית הספר.
 
תשובה

שאלה לגבי אופן ההתנהלות בתוכנית המחוננים
שלום,

יש לי שאלה בנושא שמטריד אותי בלי קשר לתוכנית ושאלתי את עצמי אם אוכל להיעזר בה על מנת לפתור אותה.

בני לומד בבית ספר ששיטת הלימוד שלו אינה קונבנציונאלית. אני מרוצה מבית הספר אבל אני גם יודעת שכנראה רמת הלימוד באנגלית היא לא טובה ותכננתי לקחת אותו למורה פרטית שתלמד אותו בשנה הבאה. אני יודעת שברוב בתי הספר מתחילים ללמד אנגלית בכיתה ג' ולהבנתי בשנה הבאה יתחיל להיפתח פער אם לא אעשה כלום בנושא.

האם התוכנית למחוננים יכולה לתת לי יעוץ בנושא רמת האנגלית? אני מחפשת בעיקר הכוונה, ברור לי שהם לא יתנו לו שיעורים פרטיים. אבל היה יכול מאוד לעזור לי אם הייתה לי גישה למורה שתלווה אותו, אפילו תפגוש אותו פעמיים בשנה ותתרשם מהרמה שלו. האם זה לעניין לבקש כזה דבר?

ובאופן כללי מעניין אותי לשמוע האם התוכנית למחוננים נושאת בכלל באחריות כלשהי לרמת הידע של הילד, כפי שמצופה מבית הספר.
תשובה
בתוכנית מחוננים של יום שליפה לא לומדים כלל אנגלית.
אין מבחנים, אין שיעורי בית. פשוט העשרה בכיף
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
אם את מתכוונת ליום שליפה - אז לא, אין קשר בין התוכנית הזו

שאלה לגבי אופן ההתנהלות בתוכנית המחוננים
שלום,

יש לי שאלה בנושא שמטריד אותי בלי קשר לתוכנית ושאלתי את עצמי אם אוכל להיעזר בה על מנת לפתור אותה.

בני לומד בבית ספר ששיטת הלימוד שלו אינה קונבנציונאלית. אני מרוצה מבית הספר אבל אני גם יודעת שכנראה רמת הלימוד באנגלית היא לא טובה ותכננתי לקחת אותו למורה פרטית שתלמד אותו בשנה הבאה. אני יודעת שברוב בתי הספר מתחילים ללמד אנגלית בכיתה ג' ולהבנתי בשנה הבאה יתחיל להיפתח פער אם לא אעשה כלום בנושא.

האם התוכנית למחוננים יכולה לתת לי יעוץ בנושא רמת האנגלית? אני מחפשת בעיקר הכוונה, ברור לי שהם לא יתנו לו שיעורים פרטיים. אבל היה יכול מאוד לעזור לי אם הייתה לי גישה למורה שתלווה אותו, אפילו תפגוש אותו פעמיים בשנה ותתרשם מהרמה שלו. האם זה לעניין לבקש כזה דבר?

ובאופן כללי מעניין אותי לשמוע האם התוכנית למחוננים נושאת בכלל באחריות כלשהי לרמת הידע של הילד, כפי שמצופה מבית הספר.
אם את מתכוונת ליום שליפה - אז לא, אין קשר בין התוכנית הזו
לבין תוכנית הלימודים של משרד החינוך. לא לומדים ממש מקצועות, אם כי יש מרכזי מחוננים שכן ישלבו לעיתים קורס כזה או אחר שקשור לבית הספר. אצל הצעיר, למשל, כן למדו השנה "משחקי אנגלית", אבל הרמה הייתה די בסיסית, והעבודה הייתה רק בעל-פה, ללא התייחסות לקריאה וכתיבה.
אין קשר ישיר בין יום השליפה לרמת הידע שמצופה בבית הספר, והכוונה היא בעיקר העשרה וגריית סקרנות לתחומים שלא נלמדים בבית הספר בכלל. אחרי 4 שנים בתוכנית (3 של הבכור, הצעיר סיים עכשיו שנה ראשונה) אני יכולה לספר שמה שלמדו היה דברים כמו קומיקס, שפת סימנים, תעופה, קונדיטוריה, אמנות, סופרים וספרים, משחקי מחשבה וכדומה.
 
נשמע מגניב ביותר!

אם את מתכוונת ליום שליפה - אז לא, אין קשר בין התוכנית הזו
לבין תוכנית הלימודים של משרד החינוך. לא לומדים ממש מקצועות, אם כי יש מרכזי מחוננים שכן ישלבו לעיתים קורס כזה או אחר שקשור לבית הספר. אצל הצעיר, למשל, כן למדו השנה "משחקי אנגלית", אבל הרמה הייתה די בסיסית, והעבודה הייתה רק בעל-פה, ללא התייחסות לקריאה וכתיבה.
אין קשר ישיר בין יום השליפה לרמת הידע שמצופה בבית הספר, והכוונה היא בעיקר העשרה וגריית סקרנות לתחומים שלא נלמדים בבית הספר בכלל. אחרי 4 שנים בתוכנית (3 של הבכור, הצעיר סיים עכשיו שנה ראשונה) אני יכולה לספר שמה שלמדו היה דברים כמו קומיקס, שפת סימנים, תעופה, קונדיטוריה, אמנות, סופרים וספרים, משחקי מחשבה וכדומה.
נשמע מגניב ביותר!
 

tomi32

New member
אצלנו בחטיבה יש קורסי בחירה באנגלית

שאלה לגבי אופן ההתנהלות בתוכנית המחוננים
שלום,

יש לי שאלה בנושא שמטריד אותי בלי קשר לתוכנית ושאלתי את עצמי אם אוכל להיעזר בה על מנת לפתור אותה.

בני לומד בבית ספר ששיטת הלימוד שלו אינה קונבנציונאלית. אני מרוצה מבית הספר אבל אני גם יודעת שכנראה רמת הלימוד באנגלית היא לא טובה ותכננתי לקחת אותו למורה פרטית שתלמד אותו בשנה הבאה. אני יודעת שברוב בתי הספר מתחילים ללמד אנגלית בכיתה ג' ולהבנתי בשנה הבאה יתחיל להיפתח פער אם לא אעשה כלום בנושא.

האם התוכנית למחוננים יכולה לתת לי יעוץ בנושא רמת האנגלית? אני מחפשת בעיקר הכוונה, ברור לי שהם לא יתנו לו שיעורים פרטיים. אבל היה יכול מאוד לעזור לי אם הייתה לי גישה למורה שתלווה אותו, אפילו תפגוש אותו פעמיים בשנה ותתרשם מהרמה שלו. האם זה לעניין לבקש כזה דבר?

ובאופן כללי מעניין אותי לשמוע האם התוכנית למחוננים נושאת בכלל באחריות כלשהי לרמת הידע של הילד, כפי שמצופה מבית הספר.
אצלנו בחטיבה יש קורסי בחירה באנגלית
אבל אכן אין קשר בין יום השליפה לבין רמת הידע הנדרשת מהילד במערכת החינוך.
אגב, לפחות אצל החונן הפרטי שלי אנגלית הוא התחום היחיד מבין תחומי הידע (כלומר, לא ספורט, ניווטים וכד') בו הוא לא מקדים את בני גילו בכמה שנים.
 
אני מניחה שגם אצלי זה יהיה כך עם האנגלית

אצלנו בחטיבה יש קורסי בחירה באנגלית
אבל אכן אין קשר בין יום השליפה לבין רמת הידע הנדרשת מהילד במערכת החינוך.
אגב, לפחות אצל החונן הפרטי שלי אנגלית הוא התחום היחיד מבין תחומי הידע (כלומר, לא ספורט, ניווטים וכד') בו הוא לא מקדים את בני גילו בכמה שנים.
אני מניחה שגם אצלי זה יהיה כך עם האנגלית
אני פשוט חייבת לשמור שלא יפתח פער, אין לי יומרות ללמד אותו אנגלית ברמה גבוהה מאוד כבר עכשיו, יש אצלינו כבר בכיתה ב׳ ילדים שמקבלים שיעורים פרטיים באנגלית וזה מוגזם לגמרי לדעתי.
 

tomi32

New member
זו מיומנות חשובה

אני מניחה שגם אצלי זה יהיה כך עם האנגלית
אני פשוט חייבת לשמור שלא יפתח פער, אין לי יומרות ללמד אותו אנגלית ברמה גבוהה מאוד כבר עכשיו, יש אצלינו כבר בכיתה ב׳ ילדים שמקבלים שיעורים פרטיים באנגלית וזה מוגזם לגמרי לדעתי.
זו מיומנות חשובה
מצד שני, אם אין דרישה משמעותית מהילד, גם אני לא הייתי מתחיל שיעורים פרטיים בכיתה ב'.
אגב, בכל המסגרות שבני נמצא בהן המון דוברי אנגלית. אנחנו אמנם לא בסביבה אוניברסיטאית, אבל באופן טבעי יש הרבה ילדים שהיו עם הוריהם ברילוקיישן, פוסטדוק וכד'. כך שבשורה התחתונה, גם ילד שהוא טוב באנגלית אבל לא ממש מבריק, מוצא את עצמו בערך בממוצע בהתחשב בכך שיש המון דוברים ועוד ילדים עם כשרון מובהק לשפות. לבן שלי דווקא עושה טוב להיות פעם אחת ממוצע ולא בולט. חבל לי שזה דווקא באנגלית ולא בתחום אחר.
 
האמת שגם אצלינו הילדים מגוונים

זו מיומנות חשובה
מצד שני, אם אין דרישה משמעותית מהילד, גם אני לא הייתי מתחיל שיעורים פרטיים בכיתה ב'.
אגב, בכל המסגרות שבני נמצא בהן המון דוברי אנגלית. אנחנו אמנם לא בסביבה אוניברסיטאית, אבל באופן טבעי יש הרבה ילדים שהיו עם הוריהם ברילוקיישן, פוסטדוק וכד'. כך שבשורה התחתונה, גם ילד שהוא טוב באנגלית אבל לא ממש מבריק, מוצא את עצמו בערך בממוצע בהתחשב בכך שיש המון דוברים ועוד ילדים עם כשרון מובהק לשפות. לבן שלי דווקא עושה טוב להיות פעם אחת ממוצע ולא בולט. חבל לי שזה דווקא באנגלית ולא בתחום אחר.
האמת שגם אצלינו הילדים מגוונים
יש הורים דוברי אנגלית שפת אם, יש המון רצון מצד הורים אחרים, אבל גם יש ציון מיצ״ב ממש דפוק ולא בכדי. ילדים שעשו להם מרתון בכיתה ו׳ להשלמת החוסרים. בקיצור, הילד יכול להרגיש מאוד בטוח בעצמו אבל בהשוואה לבתי ספר רגילים הוא בפיגור.
&nbsp
אני רואה שאתה בעניינים אז יש לי שאלה- שמעתי שבסוף ג׳ הם מתחילים לקרוא באנגלית. זה נכון? אני מדברת על הרמה הממוצעת בכיתה לא על המצטיינים
 

tomi32

New member
קריאה

האמת שגם אצלינו הילדים מגוונים
יש הורים דוברי אנגלית שפת אם, יש המון רצון מצד הורים אחרים, אבל גם יש ציון מיצ״ב ממש דפוק ולא בכדי. ילדים שעשו להם מרתון בכיתה ו׳ להשלמת החוסרים. בקיצור, הילד יכול להרגיש מאוד בטוח בעצמו אבל בהשוואה לבתי ספר רגילים הוא בפיגור.
&nbsp
אני רואה שאתה בעניינים אז יש לי שאלה- שמעתי שבסוף ג׳ הם מתחילים לקרוא באנגלית. זה נכון? אני מדברת על הרמה הממוצעת בכיתה לא על המצטיינים
קריאה
מבחינת מסוגלות, נראה לי שכן.
האם זה קורה בפועל? אצלי בסוף ז' לא מסכים לקרוא אנגלית לצערי.
 
ה

הפוך עם ראש כפול

Guest
הצעיר שלי מסיים עכשיו כיתה ג'. התחילו לקרוא מילים בודדות

האמת שגם אצלינו הילדים מגוונים
יש הורים דוברי אנגלית שפת אם, יש המון רצון מצד הורים אחרים, אבל גם יש ציון מיצ״ב ממש דפוק ולא בכדי. ילדים שעשו להם מרתון בכיתה ו׳ להשלמת החוסרים. בקיצור, הילד יכול להרגיש מאוד בטוח בעצמו אבל בהשוואה לבתי ספר רגילים הוא בפיגור.
&nbsp
אני רואה שאתה בעניינים אז יש לי שאלה- שמעתי שבסוף ג׳ הם מתחילים לקרוא באנגלית. זה נכון? אני מדברת על הרמה הממוצעת בכיתה לא על המצטיינים
הצעיר שלי מסיים עכשיו כיתה ג'. התחילו לקרוא מילים בודדות
ופשוטות (cat mom dad וכו). אין אצלנו בכיתה דוברי אנגלית בכלל.
אצל הצעיר (שאותר כמחונן ברמה מאוד גבוהה) אני רואה שהשפה בעל-פה מתפתחת מאוד מהר והוא קולט אוצר מילים ומבנים תחביריים מצפייה בסרטוני יו-טיוב, סרטים באנגלית וכדומה. הוא גם מאוד נהנה לדבר בשפה, ובבית מקשקש איתנו חצי באנגלית וחצי בעברית (לא, אנחנו לא דוברי אנגלית
)
הקריאה שלו באנגלית היא אמנם מעל הממוצע הכיתתי, אבל עדיין לא עומדת ברמה של השפה הדבורה שלו. הפער הזה התחיל לתסכל אותו, אז קניתי לו סדרה של 24 ספרונים (לא זוכרת את שמם, הוצאת עופרים) ב4 דרגות שונות, 6 ספרים בכל רמה. בכל ספרון יש סיפור קצר, ובסוף 2 עמודים של משימות (מאוד קצרות ופשוטות). הוא עושה ספרון אחד עד שניים כאלו ביום, ומאוד נהנה. אולי גם דברים כאלו יכולים לעזור לכם לקדם את האנגלית.
 
אוף. אז אני צודקת...

הצעיר שלי מסיים עכשיו כיתה ג'. התחילו לקרוא מילים בודדות
ופשוטות (cat mom dad וכו). אין אצלנו בכיתה דוברי אנגלית בכלל.
אצל הצעיר (שאותר כמחונן ברמה מאוד גבוהה) אני רואה שהשפה בעל-פה מתפתחת מאוד מהר והוא קולט אוצר מילים ומבנים תחביריים מצפייה בסרטוני יו-טיוב, סרטים באנגלית וכדומה. הוא גם מאוד נהנה לדבר בשפה, ובבית מקשקש איתנו חצי באנגלית וחצי בעברית (לא, אנחנו לא דוברי אנגלית
)
הקריאה שלו באנגלית היא אמנם מעל הממוצע הכיתתי, אבל עדיין לא עומדת ברמה של השפה הדבורה שלו. הפער הזה התחיל לתסכל אותו, אז קניתי לו סדרה של 24 ספרונים (לא זוכרת את שמם, הוצאת עופרים) ב4 דרגות שונות, 6 ספרים בכל רמה. בכל ספרון יש סיפור קצר, ובסוף 2 עמודים של משימות (מאוד קצרות ופשוטות). הוא עושה ספרון אחד עד שניים כאלו ביום, ומאוד נהנה. אולי גם דברים כאלו יכולים לעזור לכם לקדם את האנגלית.
אוף. אז אני צודקת...
למיטב ידיעתי מסיים כיתה ג׳ ממוצע אצלינו עדיין לא מתחיל לקרוא. וזה שהילד מחונן לא יעזור פה. זה מעצבן במיוחד כי הוא מחונן ואין סיבה שילד מחונן יפתח פער לעומת תלמידים בבתי ספר רגילים.
שיעורים פרטיים
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
אנגלית למחוננים

שאלה לגבי אופן ההתנהלות בתוכנית המחוננים
שלום,

יש לי שאלה בנושא שמטריד אותי בלי קשר לתוכנית ושאלתי את עצמי אם אוכל להיעזר בה על מנת לפתור אותה.

בני לומד בבית ספר ששיטת הלימוד שלו אינה קונבנציונאלית. אני מרוצה מבית הספר אבל אני גם יודעת שכנראה רמת הלימוד באנגלית היא לא טובה ותכננתי לקחת אותו למורה פרטית שתלמד אותו בשנה הבאה. אני יודעת שברוב בתי הספר מתחילים ללמד אנגלית בכיתה ג' ולהבנתי בשנה הבאה יתחיל להיפתח פער אם לא אעשה כלום בנושא.

האם התוכנית למחוננים יכולה לתת לי יעוץ בנושא רמת האנגלית? אני מחפשת בעיקר הכוונה, ברור לי שהם לא יתנו לו שיעורים פרטיים. אבל היה יכול מאוד לעזור לי אם הייתה לי גישה למורה שתלווה אותו, אפילו תפגוש אותו פעמיים בשנה ותתרשם מהרמה שלו. האם זה לעניין לבקש כזה דבר?

ובאופן כללי מעניין אותי לשמוע האם התוכנית למחוננים נושאת בכלל באחריות כלשהי לרמת הידע של הילד, כפי שמצופה מבית הספר.
אנגלית למחוננים
במרכזי מחוננים שעובדים על בסיס של יום שליפה, נושאי הלימוד והעשרה נקבעים ע"ס הצוות הנמצא שם. כלומר, כשאני מלמד במרכז זה או אחר, אני מלמד למעשה תכנית שלי כשאת תכניה אני בונה וכמובן, שנושא התכנית נקבע לפי ראות עיני וללא קשר לתכנית הליבה הקיימת במערכת החינוך. (שכמובן חייבת לקבל את האישור של המרכז ואפילו של האגף)
לכן, אם במרכז מחוננים כל שהוא ישנו/ה מורה שמלמד/ת אנגלית כתכנית שהוא/היא יצר/ה והתכנית חווייתית, אין ספק שתיזכה להצלחה. למיטב ידיעתי המקום היחיד שבו למדו (או לומדים) ביום שליפה זה בבאר שבע כשהמורה הוא מקומי (שלומי יוסף שמו למיטב זכרוני) והצלחתו בתחום זה היא מדהימה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה