מבחני מחוננים כיתה ב שלב ב לדוגמה

עמית5671

New member
מבחני מחוננים כיתה ב שלב ב לדוגמה

אני מחפש מבחני מחוננים לדוגמה ברשת כדי לתרגל עם בני ולא מצאתי מבחן מלא.
ישנם אתרים המוכרים לומדות הכנה במאות שקלים.
מדוע מכון סאלד לא מפרסם את מבחני השנים הקודמות כמו שמפרסמים מבחני בגרות ופסיכומטרי?
האם הדרך היחידה לתרגל מבחן שלם היא לשלם עבור הלומדות הללו?
 
מכון סאלד לא מפרסם

את מבחני השנים הקודמות כי לא אמורים להתכונן למבחן. המכון מעוניין לבחון את היכולות האמיתיות של הילדים, ולא כמה טוב הם התכוננו למבחן.

אין שום קשר למבחני בגרות, כי מבחני בגרות הם מבחני ידע ואמורים להתכונן אליהם.
פסיכומטרי דומה יותר למבחן מחוננים במובן שבמקור אמור היה לבדוק יכולת - ואכן מזמן איבד את מטרתו המקורית והפך למבחן שמתכוננים אליו ולא בודק יכולות.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
זה היה יכול להיות נכון אם לא היו בודקים את רמת השפה

כשבמבחן מופיעים חלקים הקשורים והמושפעים מהיכולת השפתית של הנבחן זה בהחלט תלוי עד כמה הנבחן שולט בתחום זה וכאן תמיד יש את היכולת לשפר את הדברים. ככל שאוצר המילים גדול יותר והתובנות לגבי ההקשרים המילוליים רבות יותר, כך גדלים הסיכויים של הנבחן להשיג ציון "עובר". ככל שטופח נושא זה אצל הנבחן, סיכוייו לעבור את המבחן בהצלחה, רבים יותר. אפשר להבחין היום עד כמה דלה השפה אצל ילדים לא מעטים וכשהמשפחה דואגת להעשרת השפה, כך משתפר החלק האורייני המשפיע כמובן על שאר התחומים. גם רמת הידע הכללי משפיעה על הנושא.
 
לא אמרתי שאי אפשר

להעלות את הציון אם מתכוננים - אמרתי שמכון סאלד לא רוצה שיתכוננו, כי המטרה היא לבחון את היכולות של הילד ולא כמה טוב הוא התכונן למבחן. אין הכוונה לאוצר מילים ולידע כללי שהוא רוכש באופן כללי מהסביבה, כולל ההורים, אלא להתכוננות ספציפית למבחן.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
ככל שדאגתם להעשיר את הילד

כך גדלים סיכוייו לעבור את המבחן בהצלחה. מכון סאלד לא יפרסם את מבחני השנים הקודמות מכמה סיבות: א. שאיפה להשגת ציונים "אובייקטיבים" שאינם מתבססים על למידה והכנה לקראת המבחן. ב. סינון טוב יותר של התלמידים שיתקבלו לכיתות ולמרכזי שליפה כשיש כאן גם את היכולת להשקיע בהרחבת והגדלת מסגרות אלו שבאופן רגיל, מצומצמת למדי. אכן ישנם אתרים המוכרים ערכות ולומדות הכנה למבחן. בקשר ליעילות שלהן, הדעות (באופן טבעי) חלוקות.
 
אין צורך לתרגל מבחן שלם, ודוגמאות לשאלונים יש ברשת בחינם

יש ברשת דוגמאות לשאלונים.
כדי לתת לילד לתרגל את העניין של למלא שאלון רב בחירתי או להבין את סוג השאלה (מה זה סדרה, למשל) - לא חובה לעשות מבחן שלם... מספיק לעשות 20 שאלות.

גם שאלונים שכתוב עליהם שמתאימים לכיתה ה - יכולים להתאים למטרה זאת.
אם הוא מחונן - הוא כנראה יצליח אותם.
 
למעלה