אזורים בהם נבחנים בשלב ב' רק בכיתה ג'?

אזורים בהם נבחנים בשלב ב' רק בכיתה ג'?

שלום,
בשיחה עם חברים אמרו לנו שבאזור שלהם את שלב ב' נבחנים בכיתה ג'. האם יש דבר כזה? האם יתכן שתלמידי כיתה ב' יבחנו בשאלון המתאים לתלמידי כיתה ג'? מה ההיגיון בזה?

תכנית המצטיינים/מחוננים לא מתחילה עבור כל התלמידים בארץ בכיתה ג'?
 

MeSofer

New member
יש אזורים שבהם נבחנים בכתה ג'

גם שלב א' וגם שלב ב' בכתה ג'. השאלונים מותאמים לכתה ג' ושונים מהשאלונים של כתה ב' בשני השלבים. תכניות המחוננים/מצטיינים מתחילות בכתה ד'. למה זה? לא ברור. אולי משיקולים תקציביים.
 
מי אמר שזה אותו שאלון? למיטב ידיעתי זה לא אותו שאלון.

לא יודעת איך זה היום, אבל יודעת שבעבר באמת חלק מהתכניות התחילו ב-ב' וחלק ב-ג' (בתלות בעיר), ולא רואה בעייה עם זה.
 
לא זאת היתה השאלה

מדובר במקרה שבו נבחנים רק בכיתה ג׳,
כלומר אין בחינת שלב ב׳ לתלמידי כיתה ב׳ באיזור, קורה מקרה שבו תלמידי כיתה ב׳ שניגשים לבחינה נבחנים על טופס המתאים לתלמידי כיתות ג׳.
&nbsp
בכל מקרה תודה
 
לא הבנתי. אם נבחנים רק בכיתה ג',

אז איך תלמידי כיתה ב' ניגשים לבחינה? יש פה סתירה מסוימת, לא?
ואם תלמידי כיתה ב' אכן ניגשים לבחינה, לאיזו מטרה הם ניגשים, אם התכנית למחוננים באותו אזור מתחילה בכיתה ג'?
או שהכוונה היא שהתלמידים בכיתה ב' מתכוונים לעבור בכיתה ג' לאזור אחר שבו התכנית מתחילה ב-ג', ורוצים שיתאפשר להם לעשות בכיתה ב' את הבחינה שרלוונטית לאזור האחר באזור הנוכחי?
 
טוב, אני רואה שגם אני לא הייתי ברורה פה.

כשאני מדברת פה על תכניות שמתחילות ב-ב', הכוונה לכך שנבחנים ב-ב' ונכנסים למסגרת ב-ג', וכשאני אומרת מתחילות ב-ג', הכוונה נבחנים ב-ג' והמסגרת מתחילה ב-ד'. בכל מקרה, למיטב ידיעתי, הבחינות אמורות להיות מותאמות לכיתה, כלומר בכיתה ב' נבחנים במבחנים שמיועדים לכיתה ב', וב-ג' נבחנים בחבחנים שמיועדים לכיתה ג' (בהתאם לאם המסגרת באזור מתחילה ב-ג' או ב-ד').
 
למעלה