יום שליפה לעומת חוגים למצטיינים

mozart4

New member
יום שליפה לעומת חוגים למצטיינים

חזרנו מיום הורים במרכז למחוננים. ביום השליפה ילמדו 3 קורסים כל אחד בהיקף של שעה עד שעה וחצי. הקורסים מועברים גם אחרי הצהריים במסדרת העשרה לילדים שאותרו כמצטיינים וגם כחוג לכל החפץ בכך. ואז נשאלת השאלה אם לא עדיף במקום לפספס יום לימודים בבית הספר (בעיקר מסיבות חברתיות) ולהגיע אחרי הצהריים לאותם קורסים. דעתכם/ן?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
האם אחה"צ יש אפשרות לבחור רק חוג אחד ולא 3?

אם כן, זה בהחלט יכול להיות פתרון טוב, אך אם לא, נראה לי מעמסה גדולה על הילד ללמוד עוד 3 קורסים לאחר יום לימודים בבי"ס, גם אם זה 3.5 שעות במקום 5 שע' שבים שליפה.
 

tomi32

New member
רווח והפסד

אני לא יודע מה ההפסד החברתי באיבוד יום לימודים בבי"ס, אבל קחי בחשבון שמבחינה חברתית יום השליפה בוודאי מגבש יותר מאשר חוגים אחה"צ בהם כל פעם פוגשים ילדים אחרים.
מבחינה לימודית, תלוי בשאר העיסוקים. 3 חוגים נוספים בשבוע זה די הרבה, בפרט אם יש עיסוקים נוספים אחה"צ.
 

דרור9000

New member
עבור בתי יום השליפה הוא יום בו היא נושמת ונהנית הרבה יותר

חוץ מזה שלא נראה לי שהיא מפסידה משהו בכך שיש יום בו היא לא נמצאת בבית ספר.
 
הפסד יום לימודים הוא חלק מהפלוס


אם הילדה מחוננת, תנו לה את העונג של יום לימודים אחד לבלות עם תלמידים דומים לה, בעלת חדוות למידה כמו שלה, ולהתנסות בלימודים מעשירים וחוויתיים

חוץ מזה - לימי השליפה מגיעים רק אלה שבאמת רוצים. ויש שם דרישות. ויש מעקב אחרי כל ילד ומה הוא עושה. אין מבחנים, אבל מי שלא בא לו להשקיע - יעזוב.

בחוגים של אחרי הצהריים, ראיתי שמגיעים לא מעט ילדים שלא באמת רוצים. ההורים לחצו, או הילדים חשבו שרוצים אבל התחרטו. ובחוגים אין מעקב ובודאי שאין סינון. ילד יכול להפריע כל החוג - ולהמשיך להגיע.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
למידה בבוקר מול אחה"צ במרכז המחוננים

מנסיוני שלי אין הבדל בנושא הקורס בין לימודי הבוקר למחוננים ולימודי אחה"צ. בשתי האפשרויות מדובר על קורסי העשרה (יותר כחוגים מאשר כקורסים). בכיתות מחוננים שאני מלמד רמת השיעור גבוהה יותר מרמת כיתות המצטיינים (ואייני מתכוון כאן לכיתות מצטיינים המיועדות לכל החפץ בכך) אולם בסופו של דבר, ההבדלים זניחים שהרי בסופו של דבר התלמידים טובים בשתי הקטגוריות. הלמידה בבוקר עדיפה על הלמידה אחה"צ שכן התלמיד רענן ובנוסף, המסגרת שונה מאוד ממסגרת בית הספר והקשרים שנוצרים בין הילדים, הרבה יותר משמעותיים מהקשרים הנוצרים אחה"צ. מומלץ ללמוד בבוקר. בהצלחה.
 
ברור שעדיף בוקר :)

ולו רק בגלל ה"פרס" של הפסדת יום לימודים

לנו הסבירו שהתכנים זהים אבל לומדים פחות שעות אחה"צ , וכמו כן הלמידה פחות מיטבית כי הילדים עייפים יותר , זו מסגרת של "חוג" ולא של בי"ס וכד'
בקיצור אין ספק שהבוקר עדיף
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
בי"ס או חוג?

נכון שבשעות הבוקר הלמידה ביום השליפה נדמיית יותר כקורס בבי"ס מאשר כחוג אולם, זה רק על פני השטח. בעקרון, רוב התכניות המועברות בימי שליפה הם תכניות סימסטריאליות העומדות, כל אחת בפני עצמה, כשהן אינן ספירליות ואינן מקושרות לתכניות האחרות שמועברות באותו מרכז. כלומר, אין התחלה של נושא ובנייתו לאורך תקופת הלמידה ביום השליפה (ואפשר בהחלט ליצור תכניות שתהיינה רב תחומיות ומתפתחות לאורך השנים כולל תרגול איכותי). לכן, רוב הקורסים הנלמדים בבוקר הם בעצם חוגי בוקר כשהמסגרת נדמית כבי"ס אולם, רק נדמיית. אין זה כמובן גורע מהיתרונות האחרים של למידה בבוקר, רעננות התלמידים והאוירה של המסגרת שהיא בכל זאת, שונה מהמסגרת הרגילה של בית הספר ומאוד חיובית.
 
למעלה