הכנה לבחינות מחוננים כיתה ב

הכנה לבחינות מחוננים כיתה ב

בוקר טוב...
אני מחפשת ברשת תכניות להכנת ילדים לבחינות מחוננים של כיתה ב ודי לא מוצאת כיוון...
לא ראיתי שיש הדרכות פרונטליות, רק לומדות דרך המחשב... האמנם?
ואם כבר לומדה, איזה לומדה מומלצת ואיך כדאי להעביר אותה? התקשרתי לפרופסור הלא מפוזר שאצלו רק שירות הודעות עונה וגם השארתי הודעה באתר ולא חוזרים... כך שלא יודעת מה טוב ואיזה שירות מקבלים, אם בכלל...

אודה לעשיית סדר ועזרה בבחירת מסלול מומלץ....
 

ליאור3243

New member
קורסים במרכז

שמתי לב שאף אחד לא ענה לשאלתך, אז אני אענה.
יש ערכות הכנה אינטרנטיות בתשלום של iqute, הפרופסור הלא מפוזר ומכון נועם. להבנתי כולם בסדר. עלות סביב 300-350 שקל.
באיזור המרכז, קורסים ממוקדים לבחינה א ו- ב מתקיימים ב iqute והפרופסור הלא מפוזר. שניהם אמורים להיות טובים, התחלנו עם הפרופסור ואחרי שיעור החלטתי שזה לא מתחבר לי ועברתי ל iqute. עניין של טעם אישי, מיקום גיאוגרפי וכו'.
עלות הייתה סביב 500 לשלב א' ו 1800 לשלב ב' (לא זוכר בדיוק אבל זה האיזור, בינינו לא סכומים אסטרונומיים), ולומדים שם הרבה.
ישנם עוד ספקים אבל או שהם לא באיזור המרכז, או שאין להם מספיק ניסיון בתחום.
ופני שתצוץ התגובה המתבקשת של "טוב אתה מגיב מטעם", אז אדגיש ואומר כמה דברים:
1. לקחת ילד ממוצע בכיתה, שסה"כ נהנה מהקצב שבו מתקדמים הדברים, ו"לכפות" עליו הכנה שממנה הוא סובל, כדי שיעבור מבחן נקודתי ויסבול מהשלכותיו זה רעיון גרוע.
2. אם הילד הוא מוביל לימודית בכיתה, משתעמם רוב הזמן, מעוניין בעצמו לעבור למסגרת מאתגרת יותר, לדעתי אין שום פגם מוסרי בלתת לו את הכלים לזה. להיפך.
2. ההשקעה (הכספית) של המדינה בתלמיד ממוצע במערכת החינוך היא כ 15 אלף שקל לשנה, בכיתת מחוננים יותר מפי 2 לתלמיד. זו המוטיבציה אין א נט של.
4. להתחיל ביולי זה קצת "אובר קיל". לשלב א' אין סיבה אמיתית להתכונן יותר מ 5-6 שבועות. בואי נגיד ככה - אם הוא חכם מאד, 5-6 שבועות בהחלט מספיקים, ואם תתחילי עכשיו תגיעי למצב שהוא "סיים את החומר" 3 חודשים לפני המבחן.
 
סוף סוף תגובה עניינית ולא מחנכת


תודה רבה...
הילד שלי מוביל בכיתה וגם לדעת המורה שלו בכיתה א' הוא מחונן וצריך לעבור את הבחינה בקלות יחסית (אמרה גם שהיא תמליץ עליו בבוא העת). הוא כבר שולט בלוח הכפל גם מעבר לרמות של עד 100, שולט בקריאה, בעיות מילוליות וכולי...
מה שאמרת לגבי ההשקעה של המדינה בילדים מחוננים, זו בדיוק הסיבה שאני רוצה שהוא יהיה שם (באיזור שלנו זה יום שליפה ולא בית ספר או כיתה ייעודית) וזה מעבר לכך שאני בטוחה שזה יוסיף לו עניין רב ויפתח לו אופקים נוספים.
המחשבה להתחיל עכשיו היא כדי שהוא יתכונן באיזי, נגיד פעמיים שלוש בשבוע וגם כדי לראות מה התחומים החלשים שלו יחסית ולשפר אותם. לקחתי לתשומת לבי את ההמלצות שלך ואבדוק בהתאם.
תודה על ההשקעה בתשובה. עזרת לי מאוד. ותודה שלא ניסית לחנך אותי

שבת שלום
 

yarela

New member
לגבי שלב א

עיקרונית שלב א הוא די קל (הבנת הנקרא וחשבון די בסיסי), כך שילדים מחוננים/מצטיינים עוברים אותו "בהליכה". לדעתי, אין סיבה להתכונן אליו. יתר על כן, הורים לילד שמתקשה לעבור שלב א' ללא הכנה צריכים לחשוב שוב האם המסגרת של מחוננים (שהיא אינה מסגרת קלה) מתאימה לילדם.
שלב ב' הינו ברמה אחרת לגמרי ולדעתי כן דורש הכנה ברמה זו או אחרת.
&nbsp
בהצלחה
 

יו2יו

New member
תשובה וסקירה מפורטת של כל האופציות

ראשית גילוי נאות: אני חלק מהצוות המקצועי שתומך באתר [URL='http://www.mehunan.com']www.mehunan.com[/URL]

אני מסכים עם מה שנאמר כאן כבר קודם, קצת מוקדם להתחיל להתכונן בצורה מסודרת כבר עכשיו לבחינות שיתחילו רק אחרי החגים.
עם זאת בהחלט כדאי לנצל את הזמן לחזק שני תחומים: ידע כללי והבנת הנקרא. הבנת הנקרא מהווה חלק מהותי מבחינת שלב א' והרבה ילדים מחוננים לא עוברים את הבחינה בגלל זה (העיקר במקומות שנבחנים בכתה ב' ולא בכיתה ג'). המלצתי: תמצאו מה מעניין את הילד או הילדה ותגרמו להם לקרוא הרבה במהלך החופש.
ידע כללי הוא המוקש של שלב ב' (את שאר הדברים ילד מחונן יוכל ללמוד ולתרגל בזמן קצר יחסית בשבועות שלפני הבחינה). נצלו את הזמן להעשיר את הידע של הילדים דרך משחקים ופעילויות משותפות (זמן הנסיעה ברכב הוא זמן מעולה למשחקי מילים וידע), צפייה בערוצי מדע והעשרה, צפייה בחדשות באופן מבוקר (כן, בבחינה מצפים מהילדים להיות מעורים בנושאים אקטואלים ברמה בסיסית לפחות) וכומה. כל ילד לפי מה שמתאים לו.

לגבי אפשרויות ההכנה המסודרות הקיימות, יש לומדות, קורסים, וספרי הכנה.
אלו הספקים הממולצים (מי שלא מוזכר כאן, לא ראוי – מדובר באתרים קיקיוניים שקמו רק בזמן האחרון)

לומדות:
3 מומלצים:iQute , הפרופסור הלא מפוזר ומכון נועם – שלושתם טובים ומקצועיים. מכון נועם לא מתמקד רק במחוננים ולכן פחות מומלץ. iQute והפרופסור די דומים.

קורסים:
3 מומלצים:iQute , הפרופסור הלא מפוזר ויורה דעת – לכל אחד שיטות משלו, לא בדקתי לעומק מכיון שאינני מאמין בשיטה זו ואני רואה בזה ביזבוז כסף מיותר. המלצתי: אם מחליטים לשלוח לקורס אז לבחור על פי מקום המגורים.

חוברות הכנה:
[URL='http://www.mehunan.com']www.mehunan.com[/URL]
חוברות הכנה להורים ולילדים. החוברות הן אלקטרוניות וניתן גם להדפיסן במדפסת הביתית. החוברות נותנות את הכלים להורים להכין את ילדם בצורה טובה (ולא רק להושיב אותו לתרגל מול מחשב). מבחינת היקף החומר וסוגי השאלות יש דימיון ללומדות שציינתי קודם, אך כאמור הגישה שונה.(והמחיר זול משמעותית).
אומרים שאין הנחתום מעיד על עיסתו, אך מכיון שהשנה נכנס שחקן חדש לשוק ההכנה שמציע חוברות שמתיימרות להיות דומות לשלנו אך למעשה מעתיקות חומרים ישנים ולא מעודכנים שפרסמנו בעבר באריזה נוצצת ובמחיר מעט זול יותר, חשוב לי לחדד את ההבדלים. אנחנו מביאים שנים של ניסיון יחודי בתחום ההכנה לבחינות, הכרות עמוקה עם תהליכי המיון, תוכניות המחוננים והאנשים העוסקים בכך. החוברות שלנו נכתבו על ידי בעלי מקצוע מובילים בתחומם, דרך ההכנה שאנו מציעים נבדקה ושוכללה לאורך שנים. השיטה שלנו עובדת, יש לנו קבלות על כך.

מיבדק:
יש שממליצים גם על ביצוע מיבדק שמנבא סיכויי הצלחה והתאמה. יכול לעזור אולי למתלבטים אבל אם אתם בטוחים ביכולתיו של ילדכם זה מיותר.
שני מומלצים: מיחונן והמיבדק (www.מחונן.com) – חידוש של השנתיים האחרונות, מבחן שאמור לנבא את סיכויי ההצלחה של הילד בתהליך האיתור. את המיבדק אני מכיר באופו אישי, הייתי מעורב בגרסה הקודמת שלו, כעת יש גרסה עדכנית שמבוססת על מידגם ארוך וגדול יותר. איני מכיר את המבחן של מיחונן אך על פניו נראה שנעשתה שם עבודה מקצועית מתוך כוונות טובות ועל ידי בעלת מקצוע רצינית.
 
למעלה