קיבלתי את זה קשה ולא מצליחה לצאת מזה

תקווה31

New member
קיבלתי את זה קשה ולא מצליחה לצאת מזה

לא כל כך מכירה בית הספר והמורים ולא ידעתי שהיו קורסי הכשרה לפני מבחן המחוננים שלב ב' בכל זאת הילד שלי ניגש למבחן באמונה מלאה שהוא בעל חשיבה וקליטה יוצאת דופן לא ממש קלטתי חשיבות העניין עד שקיבלנו התוצאות החגיגות בבית הספר הברכות התיוגים שברו אותי לגמרי ומזל שלא שברו את הילד שלי כי ממש לא עניין אותו כל הדבר הזה מי עבר ומי לא ואז הוא אומר לי אז מה אמא אני חכם.
בוודאי הוא הכי חכם בעיני אבל אני אוכלת עצמי בפנים איך לא ידעתי על תוכניות ההעשרה איך לא נתתי לזה חשיבות זלזלתי והתוצאה קשה עבורי כי אני מרגישה שפספסתי ההזדמנות ומה עוד קיפחתי את הילד שמבין דברים מסובכים בחשבון ונותן פתרונות בלתי נתפסים כך המורה מעיד אבל הנה הוא לא עבר.
אני קיבלתי את זה קשה ויש לי רגשות אשמה הייתי יכולה לתת לילד שלי הזדמנות ובגלל חוסר האחריות שלי והזלזול הוא שילם מחיר אולי לא מודע לזה עכשיו אבל הנה כבר המורים תייגו המחוננים בהודעות ובברכות בכל אתרי בית הספר.
אני טועה?? אני צודקת?? איך ניתן לצאת מזה??
 
צאי מזה. ואת גרה במקום מוזר. ואת לא לגמרי צודקת.

לשאלתך - את לא לגמרי צודקת.
הסיכוי ש״אם רק הייתי שולחת אותו לקורס אז הוא היה עובר את המבחן״ - לא מאד גבוה. רק היית גורמת לו נזק - מלחיצה אותו.

לא כולם עושים קורסי הכנה. אפילו לא הרוב.
אצלנו אף אחד לא עשה חגיגת התקבלות למחוננים.
ולא היו שום ברכות בשום אתר.
לא שמעתי על בית ספר שמפרסם מי הילדים שאובחנו כמחוננים. נשמע לי קצת פסיכי.

ולמה את מודאגת בגלל ״תיוגים״?
כתבת שהמורה מעיד שהילד נותן פתרונות בלתי נתפסים, אז זה נפלא. הבן שלך כבר מתויג בבית הספר כילד חכם.

במבחן מחוננים בודקים עוד דברים, לא רק מתמטיקה, ושם כנראה הוא פחות מוכשר.
לא נורא.


וכל ההודעה הזאת נראית לי כפרסומת מעצבנת לקורסי הכנה
 
בית ספר מוזר מאוד. הבן שלי הוא היחיד בכיתה שהתקבל לכיתת
המחוננים ובאף מקום לא פרסמו את זה או שבחו או תייגו או ציינו אותו! אני מתחילה לחשוב שקפחו אותנו...
ובנימה רצינית - לא קרה כלום. זה לא מה שיקבע את מהלך חייו, והרבה יותר חשוב שילמד מכם ההורים איך לקחת דברים בפרופורציה ואיך להתמודד גם עם חוסר הצלחות, כפי שכולנו נאלצים בעל כורחנו ללמוד במהלך חיינו. אם הוא ילד חכם כפי שאת מתארת, הוא יצליח כך וגם כך, בלי שום קשר לתוכנית מחוננים. לא צריך לזלזל בה וגם לא צריך להגזים בחשיבותה. ילדים חכמים ומוצלחים ימצאו את דרכם להצלחה גם בלעדיה.
 
התכוונתי כמובן ליום השליפה ולא לכיתת המחוננים
 

tomi32

New member
התיוג לא מועיל, אולי אפילו מזיק

קראתי פעם מחקר שהראה שהתיוג יכול להזיק כי גורם להתאמץ פחות ויכול להלחיץ ("אני מחונן ולכן אסור לי להכשל").
 

דרור9000

New member
ההכנות יקרות וממש לא מבטיחות קבלה לתכניות המחוננים

בן של חברה שלי שהוא ממש תלמיד מוכשר, למד שנה שלמה בתוכנית הכנה למבחני המחוננים והוא לא עבר את הבחינה. מצטרפת לתהיות לגבי בית הספר של ילדך מי בכלל מפרסם מי בתוכנית ומי בכלל זוכר? מסכימה שהתיוג כמחונן הוא לא בהכרח חיובי. לבתי אמרו הילדים שהיא חנונית כי הוא מחוננת בכיתה ג. בכל מקרה לרוב ההורים הם אלו שמוטרדים כי ילדם אינם מחוננים. לא הכרתי ילדים כאילו( חוץ מכשיש אח מחונן וזה גם תלוי מה ההורים משדרים) .
 

ליאור3243

New member
פתרון פרקטי אפשרי הוא לערער על התוצאות

ולנסות להיבחן שוב שנה הבאה והפעם עם הכנה ראויה, לאו דווקא בקורס, אם כי לדעתי ובניגוד לדעה הרווחת פה, קורס טוב מעלה בעשרות אחרוזים את הסיכוי להתקבל.
מה שכן ועל פי מה שאת מתארת, הלחץ שיעבור הילד לפני המבחן הבא יהיה גבוה מאד, וההצלחה לא מובטחת, כך שצריך לקחת בחשבון, ובמקרה שלך כפליים, האם היחס סיכוי סיכון שווה את זה. הייתי הולך על זה רק אם הוא ממש סובל ומשתעמם במסגרת הרגילה ויש לך דעה מוצקה מהתוות החינוכי ש"היה פה פספוס".
המחמאות שרצות בואטסאפ זה נחמד וכיף (או מבאס), אבל בטח אסור להתייחס אליהן כשיקול רציני לפני צעד כזה.
 
אני רוצה להעלות נקודה מסוימת.

דווקא העובדה שהילד נותן "פתרונות בלתי נתפסים" יכולה ללכת יד ביד עם כך שהוא לא עבר. אני לא יודעת מה היה בבחינה הספציפית, אבל הבחינות האלה נכתבות על ידי בני אדם מבוגרים, שחסרים להם דמיון ופתיחות לאפשרויות שעשויות לעלות במוחם של ילדים (וגם של מבוגרים לא מקובעים) - ולכן לפעמים ילד יצירתי וחכם ימצא פתרון שהם פשוט לא חשבו עליו. בגדול ההוראה היא לרוב "מה הפתרון הכי מתאים", אבל ה"הכי מתאים" הזה נקבע בעצם על ידי לימוד תרבותי של המוסכמות לגבי מה הכי מתאים.
אני אתן לך דוגמא - ילד אחד נתקל בשאלה "מה יוצא דופן?" והאפשרויות היו "אף, פה, עין, רגל". למבוגר ברור שהתשובה היא רגל, כי רגל היא לא חלק מהפנים. הילד ענה שהתשובה היא עין, כי העין היא בתוך הגוף ולא על החלק החיצוני שלו (בניגוד לאף, פה, ורגל שלכולם יש חלקים על פני הגוף). האם התשובה הזאת פחות נכונה? לי, אישית, קשה לומר. היא ללא ספק יותר מקורית, ולא הייתי אומרת שתשובה כזאת מעידה באיזשהו אופן על אינטליגנציה נמוכה יותר מהאינטליגנציה של מי שענה את התשובה הרגילה. או, למשל, אם שואלים איזו מילה יוצאת דופן, מי אמר שההתייחסות היא לתוכן המילה? גם מילה אחת בת 5 אותיות בין 3 מילים בנות 4 אותיות היא יוצאת דופן. או מילה שמתחילה ב-ב' כשכל היתר מתחילות ב-א', וכו'.
נראה לי שההכנה יכולה להעלים תשובות מקוריות שכאלה ולכוון את הילדים יותר לכוונה בסוג השאלות האלה - אבל זה בהחלט לא מפתיע שלא כל ילד מחונן עובר את המבחנים האלה.
 
פיתרוןפשוט

אפשר לבקש בחינה בשנה הבאה.
ילדים שחושבים מקורי לפעמים "רבים" עם הבחינה
כתוב בכיתה 40 תלמידים אבל הוא יודע שעל פי חוזר משרד החינוך אין יותר מ32 תלמידים בכיתה.... אז הוא לא עונה נכון. מנסים ללמד את הילד לקבל את הנתונים ולא לריב עם השאלה.
לדעתי עם ילד צריך הכנה של שנה להתקבל לתוכנית הוא לא מתאים.
וכן יש הרבה ילדים חכמים ונבונים אבל לא מחוננים, אז מה
 
למעלה