שאלת האחוזונים - ארצי או איזורי?

יהלום29

New member
שאלת האחוזונים - ארצי או איזורי?

סתם מסקרנות, איך יתכן לעבור לשיטה ארצית, כאשר בכל איזור יש תוכנית אחרת, מספר מקומות שונה, ומספר ילדים שונה?
אצלנו בבית ספר שלחו לשלב ב , משהו כמו 4 ילדים מכל כיתה + עוד כמה בודדים שערערו.
לעומת זאת, חברה שלי בעיר אחרת גדולה, שם נשלחו 7-8 ילדים שעברו לשלב ב.
וגם עכשיו בשלב התוצאות, אצלנו עברו 2 ילדים את המבחן, אצלה כל מי שניגש עבר. כולם.
איך זה הגיוני מבחינה מספרית? זה הרבה יותר מ3 אחוז. הדבר היחיד שהגיוני לי זה שאולי באיזור שלהם יש הרבה מאד מקומות בתוכנית.
 
למה זה לא הגיוני?

אם נניח, לשם הדיון, שחברה שלך גרה בעיר שיש בה אוניברסיטה מובילה ובית הספר הספציפי מאוכלס בילדי פרופסורים מאותה אוניברסיטה, לא בלתי סביר שרבים מהם יאותרו כמחוננים, בלי קשר למספר המקומות בתכנית.

עוד אפשרות היא שבעיר שלה נוהגים לעבור הכנה לבחינות המחוננים יותר מאשר בעיר שלכם.

יש אפשרויות רבות וזה לא בלתי סביר שהתפלגות המתקבלים לא תהיה אחידה בין אזורים ובתי ספר.

זה לא שולל את האפשרות שמספר המקומות בתכנית משפיע על מספר הילדים ש״עוברים״ את הבחינה, אבל זה בהחלט אפשרי.

האם הגיוני להפוך את האיתור לארצי במקום אזורי? לדעתי ממש לא. ההצלחה של הילדים מושפעת מאוד ממה שיש להם בבית ובסביבה, ודופקים פה את הילדים מהאזורים החלשים יותר.
 

יהלום29

New member
אכן הם הלכו לקורס

בבית הספר שלהם כולם ניגשו לקורס הכנה. אפילו בשלב א..
אולי זה מסביר באמת למה עברו שם הרבה יותר ילדים.
למרות שאם זאת הסיבה זה ממש מבאס
 
באיזו עיר מדובר?

שמעתי שבצפון תל אביב הרבה נגשים לקורס הכנה אבל לא ידעתי שכיתות שלמות. יש גם ערים אחרות שקורסי הכנה הפכו לדבר מקובל? אני לא מצליחה להבין הורים ששולחים ילדים צעירים לקורסים כאלה, הם רק בני 7
 

ליאור3243

New member
לא מבין מה את לא מבינה

בכיתת מחוננים משקיעים בהם, מטפחים אותם, משקיעים בהם, בכיתה רגילה לא.
אם הילד מעוניין לדעתי לא הגיוני לא ללמד אותו ספציפית למבחן, כמו שאאמן אותו לנבחרת שחי אם וכאשר. רק שפה זה ה ר ב ה יותר משמעותי. מדובר על מקום בו הוא מבלה כל יום כל היום.
אני מוכן לקבל טיעונים בנושא הנצחת השיטה, העלאת הרף וכו' כמו בפסיכומטרי, אבל בנושא הזה שכל אחד יעשה את שיקוליו.
 
זאת לא הסיבה. גם אצלנו בעיר היה קורס הכנה לשלב ב'
מהכיתה של הצעיר נגשו 5 ילדים לבחינה (כולם הגיעו בקביעות לקורס - למרות שקצת מצחיק לקרוא לזה קורס, רוב הזמן הם ישבו מול מחשב...). רק הצעיר התקבל לתוכנית המחוננים.
שני ילדים מתוך החמישה הצליחו להתקבל לתוכנית המצטיינים, שניים נוספים לא התקבלו בכלל.
 
לפי משרד החינוך עדיין אזורי

המבחן מאתר 3% עליונים בכל אזור מגורים. לא צריך להיות מחונן כדי להבין למה זה לא יכול להיות ארצי.

 

יו2יו

New member
ממש לא ארצי

את שלב א עוברים 15% מתלמידי כל בית ספר, בלי קשר לרמת בית הספר. זה קשיח ומוגדר כך במערכת של משרד החינוך בה כל בית ספר מזין את השמות של התלמידים שהוא שולח לשלב ב'.
את שלב ב' בכל איזור/עיר יעברו מספר תלמידים לפי המקומות למחוננים שזמינים באותו איזור. למרות שמשרד החינות מנסה להסתיר עובדה זו ממש אין שיוויון בין האישורים השונים מבחינת משאבים (לרעת האיזורים הפחות עשירים) או מבחינת הרמה הנדרשת לקבלה (לרעת האיזורים היותר עשירים).
לא אידאלי, לא צודק, אבל זה המצב
 
אני לא בטוחה שאתה צודק

שנה שעברה בחיפה התקבלו מעל 60 תלמידים, למרות שבכיתה יש 26 מקומות, הפתרון שהוצע ע"י אגף המחוננים היה לעשות הגרלה, בסוף לאחר מאבק נפתחו 2 כיתות. אם מספר העוברים שלב ב' היה לפי מספר המקומות בתוכנית היו מעבירים רק מספר ילדים שמתאים לכתה ומונעים את הסאגה שקרתה שם.
 
למעלה