שירה שירים18
New member
כיתת מחוננים- סיבה לעבור עיר? אשמח לשמוע דעתכם (ארוך..)
שלום,
אשמח לחוות דעתכם מנסיון אישי, מנסיון חברים או סתם מאינטואיציה.
הילדה ה"מחונננת " שלי מסיימת כתה ג', השתתפה משך השנה ביום שליפה ובהחלט נהנתה שם (חברתית, לימודית ובכלל).
בביה"ס הנוכחי, מבחינתה, רמת הלימודים נמוכה ואין אתגר כמובן.
מבחינה חברתית, בשונה מכתות א', ב' בהן היתה "רגילה" ודי מקובלת,החל מהשנה כתר המחוננות תבע מחיר חברתי לא פשוט.
יש לא מעט הצקות: "חנונית", "אוהבת ללמוד" בלעג וכד'.
מכיוון שבבסיסה ילדה נעימה וזורמת, מצליחה איכשהו לשרוד עם כמה חברויות שטחיות אמנם (אמרה לי שלא מחשיבה אף אחת מהן לחברה אמיתית). לציין שמוזמנת לחברות די מעט השנה, אבל לא נראה לי שבכלל שמה לב לכך.
עם כל זאת, הולכת לבי"ס בבוקר בשמחה, וכמעט תמיד אומרת לי אחהצ שהיה לה יום טוב בביהס,ושגם אם היו הצקות, היא לומדת להתמודד איתן. משיחות עמה עולה, שבמובן מסויים היא נהנית להיות יוצאת דופן, עם תיוג של החכמה של הכיתה, אפילו אם זה מלווה בכינויי "חנונית" וכאלה. אבל אני בפנים מרגישה שהילדה לא במקום הנכון לה- לימודית, חברתית ורגשית. גם היא עצמה אומרת שהיתה מוכנה לוותר על כתר "החכמה של הכיתה" אם אפשר היה להשתלב בכיתת מחוננים. היא כמובן לא מבינה לעומק את המשמעויות הנלוות.
והנה ההתלבטות-
האם הייתם עושים מהלך של מעבר דירה לעיר אחרת (גם בשרון) בשביל להכניס את הילדה בשנה הבאה לכתה ד' ייעודית של מחוננים?
לציין שזה מסלול חדש שם שהחל השנה (כתה ג') והילדים מכירים זה את זו, ובשנה הבאה יצטרפו אליהם עוד מספר ילדים חדשים.
האם זה שווה את המאמץ ואת חוסר הנוחות מבחינת דיור (לשכור ולהשכיר) ולהעביר את אחיה הקטן לעלות לכתה א' בשנה"ל הקרובה במקום חדש בלי חברים מהגן?
אנחנו נוטים להניח שגם הוא יאובחן כמחונן ולכן המעבר ישרת גם אותו בהגיעו לכתה ג' (ומקסימום אם לא כך, אז ילמד בבי"ס רגיל באותה רמה של ביה"ס אליו מיועד לעלות כיום ממילא).
אבל עיקר החשש שלי הוא מלעשות את כל המהלך המורכב הזה ובסופו של דבר יסתבר שהילדה לא במקום יותר מוצלח עבורה.
זה יכול לקרות מכל מיני סיבות שקשה לנבא מראש (הרכב כיתה לא מוצלח, תחרותיות יתר , מציקנות קשה וכד'),
ואז אבין באיחור,שהמאמץ היה מיותר מאד.
סליחה על אריכות הדברים ותודה לכל מי ששרד את הקריאה עד כה.
אחרי השיתוף המפורט, אשמח לכל הארה והערה וחוות דעת,
תמיד אוהבת ללמוד מחכמתם של אחרים.
תודה רבה
שלום,
אשמח לחוות דעתכם מנסיון אישי, מנסיון חברים או סתם מאינטואיציה.
הילדה ה"מחונננת " שלי מסיימת כתה ג', השתתפה משך השנה ביום שליפה ובהחלט נהנתה שם (חברתית, לימודית ובכלל).
בביה"ס הנוכחי, מבחינתה, רמת הלימודים נמוכה ואין אתגר כמובן.
מבחינה חברתית, בשונה מכתות א', ב' בהן היתה "רגילה" ודי מקובלת,החל מהשנה כתר המחוננות תבע מחיר חברתי לא פשוט.
יש לא מעט הצקות: "חנונית", "אוהבת ללמוד" בלעג וכד'.
מכיוון שבבסיסה ילדה נעימה וזורמת, מצליחה איכשהו לשרוד עם כמה חברויות שטחיות אמנם (אמרה לי שלא מחשיבה אף אחת מהן לחברה אמיתית). לציין שמוזמנת לחברות די מעט השנה, אבל לא נראה לי שבכלל שמה לב לכך.
עם כל זאת, הולכת לבי"ס בבוקר בשמחה, וכמעט תמיד אומרת לי אחהצ שהיה לה יום טוב בביהס,ושגם אם היו הצקות, היא לומדת להתמודד איתן. משיחות עמה עולה, שבמובן מסויים היא נהנית להיות יוצאת דופן, עם תיוג של החכמה של הכיתה, אפילו אם זה מלווה בכינויי "חנונית" וכאלה. אבל אני בפנים מרגישה שהילדה לא במקום הנכון לה- לימודית, חברתית ורגשית. גם היא עצמה אומרת שהיתה מוכנה לוותר על כתר "החכמה של הכיתה" אם אפשר היה להשתלב בכיתת מחוננים. היא כמובן לא מבינה לעומק את המשמעויות הנלוות.
והנה ההתלבטות-
האם הייתם עושים מהלך של מעבר דירה לעיר אחרת (גם בשרון) בשביל להכניס את הילדה בשנה הבאה לכתה ד' ייעודית של מחוננים?
לציין שזה מסלול חדש שם שהחל השנה (כתה ג') והילדים מכירים זה את זו, ובשנה הבאה יצטרפו אליהם עוד מספר ילדים חדשים.
האם זה שווה את המאמץ ואת חוסר הנוחות מבחינת דיור (לשכור ולהשכיר) ולהעביר את אחיה הקטן לעלות לכתה א' בשנה"ל הקרובה במקום חדש בלי חברים מהגן?
אנחנו נוטים להניח שגם הוא יאובחן כמחונן ולכן המעבר ישרת גם אותו בהגיעו לכתה ג' (ומקסימום אם לא כך, אז ילמד בבי"ס רגיל באותה רמה של ביה"ס אליו מיועד לעלות כיום ממילא).
אבל עיקר החשש שלי הוא מלעשות את כל המהלך המורכב הזה ובסופו של דבר יסתבר שהילדה לא במקום יותר מוצלח עבורה.
זה יכול לקרות מכל מיני סיבות שקשה לנבא מראש (הרכב כיתה לא מוצלח, תחרותיות יתר , מציקנות קשה וכד'),
ואז אבין באיחור,שהמאמץ היה מיותר מאד.
סליחה על אריכות הדברים ותודה לכל מי ששרד את הקריאה עד כה.
אחרי השיתוף המפורט, אשמח לכל הארה והערה וחוות דעת,
תמיד אוהבת ללמוד מחכמתם של אחרים.
תודה רבה