שתי שאלות בקשר לכיתה ז מחוננים

אפיאפי4

New member
שתי שאלות בקשר לכיתה ז מחוננים

אז התקבלנו. :) עכשיו מסקרן אותי
1. לדעת איזה אחוזון מתקבל לכיתת מחוננים בז'?
2. האם מערכת השעות היא בעצם מערכת רגילה או שקיימים שיעןרים שלא קיימים בכיתות הרגילות (חוץ מהרמה והגישה השונה וחוץ מהיום שיוצאים ביחד למרכז למחוננים)
תודה רבה
אפי
 

נטלי22

New member
בשעה טובה


עקרונית לכיתת מחוננים בכל שלב שהוא מתקבלים סביב ה-2% העליונים. גם אם הסף המקסימלי לגודל כיתה עולה בחטיבה מ-26 ילדים ל-30 ילדים, עדיין לא יקבלו לכיתה ילד שאינו עומד באחוזון המוגדר למחוננים. בדרך כלל המגבלה של גודל הכיתה גורמת לאחוזון נמוך יותר מאשר 2% להתקבל לכיתה. זה תלוי בגודל האוכלוסיה בשכבה בעיר עליה מדובר.

לגבי מערכת השעות אני מניחה שזה משתנה מעיר לעיר. אצלנו למשל (פתח תקווה) אין יציאה למרכז מחוננים פעם בשבוע כי אין מרכז מחוננים. מבחינת המערכת הבסיסית יש שיעורים נוספים במקצועות הליבה מעבר לשעות של הכיתות הרגילות ויש שעות העשרה במקצועות מיוחדים (למשל רובוטיקה, צילום, תיאטרון, מחשבים, משחקי חשיבה, דיבייט ועוד). פרט לכך יוצאים להמון ימי העשרה מחוץ לבית הספר - הרצאות באוניברסיטה, ביקורים במוזיאונים, מרכז חתירה דניאל, סיור ציורי קיר עם רמי המאירי, מרכז ימי רופין, בית המשפט, חיל מודיעין, ביקורים בחברות הייטק ועוד ועוד). חלק מפעילויות ההעשרה נעשות רק הכיתה עצמה, וחלק הן רב-גילאיות (כלומר כל/חלק מכיתות המחוננים משכבות שונות משתפות פעולה).

שיהיה לכם המון בהצלחה!

נטלי
 

נטלי22

New member
אז מה בדיוק לא מדוייק?

כתבתי שמתקבלים "סביב ה-2%" וש "בדרך כלל" האחוז הוא יותר קטן מזה כי יש מגבלה של גודל כיתה. מנסיוני בשנים האחרונות אין בעייה של כיתות קטנות. להיפך - ברוב המקרים הכיתות מלאות עד לסף העליון האפשרי ובמקרים מסויימים אפילו פותחים כיתה נוספת כדי לאכלס את כל אלה שעברו ומעוניינים ללמוד בכיתה.
זה שיש מקרים בודדים מאוד בהם בכיתה קטנה והאחוזון אולי נמתח לכיוון ה-3% לא גורם לתיאור שלי על מה שקורה "בדרך כלל" להיות שגוי או לא מדוייק...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
הלא מדויק הוא שהגדרת חסם בלתי ניתן לשינוי כאשר בפועל במידת

הצורך מותחים אותו במיוחד כאשר נפתחת עוד כיתה ויש עוד מקומות שיכולים להיות מאוכלסים.
 

נטלי22

New member
כתבתי "סביב ה-2%" זה יכול להיות 1-1.5% אם הכיתה מלאה

ואוכלוסיית הילדים באותו מחזור גדולה וזה יכול להיות 2.5-3% אם מחליטים לפתוח 2 כיתות או אם אוכלוסיית הילדים קטנה באותו מחזור.
"סביב ה-2%" זה לא "חסם בלתי ניתן לשינוי"
 
מה שאתה אומר מעניין, כי יש למשל מסגרות

שאליהן מתקבלים ב-ז' גם מצטיינים וגם מחוננים, אבל מכון קרני מודיע מי המחוננים לפי המבחן. אז זה אומר שלמכון קרני כן יש חתך מסוים ספציפי שהוא פועל לפיו (כי אחרת איך הוא יחליט מי מחונן ומי לא ויודיע?) - אז בערים שבהן יש כיתת מחוננים הוא פועל לפי חתך שונה / גמיש ומודיע לאנשים שהם מחוננים גם אם לא עברו אותו חתך כמו בערים הנ"ל? או שאנשים מתקבלים שם לכיתת מחוננים בלי שמכון קרני יודיע שהם מחוננים?
 
העניין של כיתת מחוננים ביסודי לא קשור -

כאמור, הכוונה הייתה אם מתקבלים לכיתת מחוננים בלי אבחון של מחונן (לא משנה אם על ידי קרני או סאלד)..
איפה מתחו בשנה שעברה את האחוזון, ואיך אתה יודע שזה מה שעשו?
 
וואלה, במכתב שלנו לא כתוב אחוז. בכל אופן, לפי ויקיפדיה

"מבחן שלב ב' נערך על ידי מכון סאלד או קרני, מחוץ לבית הספר, בשעות אחר הצהריים. הוא מועבר במתכונת קבוצתית בדומה למבחן שלב א', אך הוא קשה יותר ודורש התמודדות אינטלקטואלית בלחץ של זמן. על סמך תוצאות מבחני שלב ב', נבחרים ללמוד בתוכניות למחוננים 1.5%-2.5% מכלל המועמדים" - כלומר, אכן לפעמים מקבלים 2.5% (אבל לא כתוב לפי מה קובעים איזה אחוז - כשיש כיתה בגודל נתון סביר שיקבעו לפי גודל הכיתה אבל מה לגבי המקרים שבהם אין כיתה כזאת?, אם האחוז יכול להיות שונה מעיר לעיר באותה שנה, וכו').
 
גם אני שמעתי משהו על שינוי כזה. אם באמת שינו

את קרני לארצי (לא יודעת אם שינו את סאלד, קרני, או שניהם), נראה לי שזה מגדיל את הסיכוי שבאמת אפשר יהיה לעבור עיר ולהיכנס למסגרת מחוננים עם אבחון של קרני.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
למה הכוונה "פטור מבחינה"?

האם מדובר על "פטור מבחינה" למי שהיה בימי שליפה פעם בשבוע? או מי שלמד בבית ספר יסודי כששם, בכל שיכבה היתה (לפחות) כיתת מחוננים? למיטב ידיעתי, בוגרי ימי שליפה חייבים לעבור את מבחן קרני (דבר לא מובטח). יתכן שאלו הלומדים ביסודי שהכיתות (כיתת המחוננים ושאר הכיתות) הם עד כיתה ח', יהיו פטורים, כתלמידים מחוננים, ממבחן קרני. ואם מדובר על כיתת מחוננים שלמה שנכנסת ישר לכיתת מחוננים בתיכון וישנם מועמדים אחרים שהשיגו ציוני "עובר" ואין כיתה נוספת, האם הם ישארו בחוץ? נראה שזה יגרום לסערה לא קטנה.
 
מי שלמד ביסודי בכיתת מחוננים

(כלומר, עשה את המבחן של סאלד, עבר, ולמד בכיתת מחוננים) לא צריך לעשות מבחן נוסף כדי לעבור לכיתת מחוננים בחטיבה (כלומר, לא צריך לעשות את המבחן של קרני). וכן, מי שעבר את מבחן קרני אבל אין מקום בכיתת המחוננים, כשחלק ניכר מהמקום נתפס על ידי הילדים שעברו מכיתת מחוננים ביסודי - נשאר בחוץ. לרוב יש מספר מקומות פנויים במעבר לחטיבה ובמעבר לתיכון, גם אם לא רבים - ילדים עוזבים לרילוקיישן, עוברים דירה, עוזבים את המסלול (או "מועזבים"), וכו'.
 
למעלה