כמה % במבחן קרני צריך בשביל להתקבל לכיתת מחוננים?

פולספגן

New member
כמה % במבחן קרני צריך בשביל להתקבל לכיתת מחוננים?

במבחן סאלד שנערך בכיתה ב', יודעים ש-15% הטובים ביותר עוברים לשלב ב' ואת שלב ב' עוברים 2% הטובים ביותר.

מה ה-% הנדרשים בשביל לעבור את מבחן קרני?
כמובן, במבחן קרני, להבדיל ממבחן סאלד שבחינם, רק הבאמת מוכשרים הולכים להיבחן ולא כל פלוני, שאימא שלו חושבת שהוא מחונן, כך שזה עוד יותר מקשה להיות הכי טוב מבין כל אלו שניגשו למבחן.
 

פולספגן

New member
כן ואני אסביר

אנחנו מתייחסים באופן שונה כאשר אנו צריכים לשלם כסף, אפילו סכום סימלי (ראי שקיות הניילון בסופרים בעלות של 10 אג') וכך יוצא שמי ששולחת את ילדה למבחן, אלו רק כאשר באמת מדובר בילד שיש לו סיכויים טובים לעבור את המבחן.

יש הבדל עצום, אם ה-% הוא רק כלפי אלו שנבחנים, או כלפי כלל האוכלוסיה.
ה-2% של מכון סאלד הוא כלפי כלל האוכלוסיה ולכן רציתי לדעת, איך זה הולך עפ"י מבחן קרני?

לשלב ב' של מבחן סאלד ניגשים פחות מ-15% (לא כל ההורים בוחרים לשלוח את ילדם למרות שעברו את שלב א') מכלל התלמידים ואילו למבחן קרני, נראה לי שיגשו הרבה הרבה פחות מ-15% (הערכה גסה שלי, שיגשו פחות מ-5% ואולי, אפילו זה יגיע ל-2% שצריכים על מנת לעבור את המבחן
)
 

נטלי22

New member
גם במבחן סאלד לא עוברים בהכרח ה-2% העליונים.

אם יש כיתת מחוננים שיש בה רק 26 מקומות, יעברו רק ה-26 שקיבלו את הציון הגבוה ביותר באותו מחזור, גם אם זה מהווה רק 0.5% מהילדים בשכבה. במקרים חריגים יפתחו 2 כיתות ואז יעברו עד 52 ילדים. בפתח תקווה כבר מזמן זה לא 2% אלא הרבה הרבה פחות מזה.
לגבי חטיבה/תיכון ומבחן קרני זה בדיוק אותו דבר. אם יש כיתת מחוננים של 30 מקומות, יקחו את ה-30 הראשונים ברשימה.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
מבחן קרני - מבנה

בדרך כלל המבחן נחלק לשלושה חלקים עיקריים: החלק השפתי, הצורני והמתמטי. בחלק הצורני מככבות המטריצות - בדרך כלל כ- 40 מטריצות יש לפתור ב-20 דקות. השנה חלק מהמטריצות התבססו על גוונים. החומר במתמטיקה משתנה מידי פעם כשהרמה היא עד משוואות פשוטות ולעיתים, גם סדרות מסוגים שונים. בחלק השפתי מופיעים לעיתים השלמות משפטים ו/או אנאלוגיות מילוליות. כמובן שהכל יכול להשתנות.
 
למעלה