הדלגה דו שנתית

gift123

New member
הדלגה דו שנתית

הי חברי פורום יקרים,
רצינו לשאול לדעתכם גם עם בעלי נסיון וגם אם...רק בה לכם לשתף מחשבות.

ילדה בת 9, כיתה ד, סיימה את החומר בחשבון,אנגלית של כיתה ו כבר בשנה שעברה.
הילדה לומדת במסגרת בית ספר פרטי בחו"ל.
ההורים רוצים להדליג אותה לחטיבה, הילדה בעצמה גם רוצה.
בעיות שיכולות לצוץ ?
 

yarela

New member
כאמא לילדה בחטיבה וילד ביסודי - רעיון לא טוב

גם כאשר מדובר בילדים מאוד אינטילגנטים - הם עדיין ילדים, ומתנהגים מבחינה חברתית בהתאם.
אתם מצפים שילדה בת 9 תתחבר לנערות ונערים בני 12-13? איזה שיחות היא תוכל לנהל איתם?
בתי בכיתה ז', יש להם מסיבות כיתתיות בשעות הערב המאוחרות, ריקודים, אינטרקציות בנים-בנות. לדעתית ילדה בת 9 לא יכולה להשתלב חברתית בחטיבה והדבר יגרום לה רק נזק.
 
יש הבדל בין ״שונה״ לבין ״חריגה בלי חברים״

זה שהיא בוגרת לגילה לא יעזור לה בחטיבה. הם ילדותיים לגילם.



אני מבינה שאת מתעניינת רק בנושא הלימודי.

מה עם הילדה? לא אכפת לה שלא יהיו לה חברים בבית הספר?

קחי בחשבון שיש הבדל גדול בין ילדה בת 10, לבין נערות ונערים בגיל ההתבגרות. זה שלב אחר. וזה גיל אכזר. גיל שלא מתחבר טוב לקונספט של ״שונה״. אז זה דבר אחד להיות קצת שונה, בקרב חברים שאת מכירה כמה שנים. לבין להיות מאד שונה, בין ילדים שלא מכירים אותך. במקרה הטוב, היא תהיה אטרקציה. במקרה הפחות טוב - בודדה. במקרה הגרוע - לעג והצקות.

ואם היא כן תצליח חברתית? את באמת רוצה שנערים בני 15 יגלו עניין בבתך בת ה13?

את יודעת מה, אולי יהיה נהדר. יאהבו אותה, ויהיו חברים שלה, והיא תכיר נערים שחולקים את אותם תחומי עניין, ותפתח קשרים יפים ובילויים מעניינים ומהנים.
אבל את באמת רוצה לקחת את הסיכון הזה?
 
בדרך כלל כשמדברים על הדלגה, נרתעים אפילו יותר

כשמדובר בבנים - הם עלולים להתקשות אפילו יותר מבחינה חברתית, כי שם גם הגודל הפיזי חשוב ולא רק הבגרות. נראה לי שהדלגה של שנה זה בסדר, אבל הדלגה של שנתיים כבר ממש בעייתי מבחינה חברתית - הן לבנים והן לבנות, ובמיוחד כשמדברים על השנים של ההתבגרות.
אגב, הבת שלי קפצה כיתה בשלב מסוים, מ-ג' ל-ד', ובאמת זה היה בעייה מבחינה חברתית - בהפסקות היא הסתובבה עם החברים שלה מ-ג', והילדים מ-ד' התייחסו אליה כאל ילדה קטנה. אם מדובר בעלייה ל-ז' אז אפילו לא יהיו ילדים בגילו בסביבה במשך שנתיים, גם אם הוא ירצה קשר עם ילדים בגילו בהפסקה.

אולי יש מסגרת שונה בסביבה, שתאפשר לה גם ללמוד וגם לא לקפוץ שנתיים? אגב, היא מחוננת? כי ללמוד את החומר שנתיים-שלוש קדימה יכול לומר שהיא פשוט לומדת הרבה, אבל לאו דווקא שיש לה יכולות גבוהות יותר מבני גילה. בסך הכל החומר ביסודי מאוד קל, ובכיתה ג'-ד' בהחלט אפשר ללמוד חומר של ו' (למעשה החומר לא מאוד שונה - יש לי ילדות ב-ג' וב-ו', והמושגים החדשים שצריך ללמוד בחשבון הם לא רבים. לגבי אנגלית - היא במדינה דוברת אנגלית?).
 
מה מעולה?

ומה מטרת ההודעה?

בכל אופן, יש דרך להגיב לאנשים שמנסים לעזור לך מנסיונם.
(אם זה לעזור לך ולבתך, ואם זה לעזור לך בעבודה בחוג למגדר)

למשל, ״תודה על הרעיונות, אבל אני חושבת ש....״ זו דרך מקובלת



בדיון רציני, הייתי שמחה לדון בהבדלים בין בנים לבנות.
 

gift123

New member
לא לכעוס, אני לא מנסה להתריס

אני בסה"כ רוצה לשמוע דיעות לאיך לגרום לדברים לעבוד..לא למה זה לא יכול לעבוד.
את הלמה לא אני מכיר, ודי נוטה להסכים אבל מנסה לראות דברים חיוביים.
 

gift123

New member
מעולה- ממש עזרה ועדיין לא האישיו

מעניין לשמוע מאנשים שמכירים מקרים דומים מקרוב או מרחוק.
עיצות פשטניות לא ממש יועילו פה.
לילדה יש הורים והם מכירים את התשובות האלו בע"פ.הם מנסים לגרום לזה לעבוד.
 
אבל הרי תיארתי לך את המקרה שלנו -

שבו היא קפצה רק שנה אחת, וכבר זה היה בעייתי. ולא כי התנגדנו או ניסינו לגרום לזה לא לעבוד - זו פשוט הייתה התגובה של הילדים הגדולים לנוכחות של ילדה קטנה יותר בכיתתם. מבחינה לימודית זה היה מאוד טוב עבורה - אבל מבחינה חברתית זה היה בעייתי, ואני מתארת לי שאם היה מדובר בשנתיים זה היה עוד פחות נסבל.
 

gift123

New member
שנה ושנתיים זה לא אותו הדבר, לגבי הדלגה של שנה.הילדה כבר

הודלגה, בהצלחה, ומנסים להדליג אותה שוב או לחילופין להוציאה ממערכת החינוך במדינה לטובת HOME SCHOOLING
 
לא הבנתי. היא בכיתה ד׳, כשהיא אמורה

הייתה להיות ב-ג׳ (אמרת שהיא ב-ד׳ אבל כבר הודלגה), ועכשיו רוצים להדליג אותה שנתיים נוספות כך שתעלה ל-ז׳ במקום ל-ה׳? כלומר, בסך הכל להדליג אותה 3 שנים?
 

gift123

New member
פירוט

הילדה הודלגה מתחילת "ב" ל "ג".(לפני שנה)
השנה היא ב "ד"
בסוף השנה הנוכחית היא אמורה לעלות לכיתה "ה". ורוצים להקפיץ אותה כבר באמצע השנה לכיתה "ו".
ככה ששנה הבאה היא תהיה בחטיבה.
בסה"כ הדלגה של שנתיים.
 
או שאני לא מבינה את ההגדרה שלך

לשנה הבאה (כי לפי מה שאני רואה מהתאור שלך, היא תהיה בשנה הבאה ב-ו׳ ולא ב-ז׳), או שהחטיבה שם מתחילה ב-ו׳, ולא ב-ז׳ כמו בארץ. איזו אפשרות נכונה?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בחשבון פשוט, חייבת צודקת, כי היא תודלג 3 שנים

שנה כבר הודלגה ועכשיו תודלג עוד שנתיים (במקום לעלות ל-ה', היא תעלה ל-ז').
&nbsp
חוץ מזה, יש הבדל מהותי בין להיות מודלג בשנה אחת לבין שנתיים, כי שנה אחת, יכול להיות בסה"כ הבדל של חודש-חודשיים מהצעיר ביותר בכיתה ואילו שנתיים הדלגה, זה כבר מעל שנה הבדל מהצעיר ביותר בכיתה.
 

yarela

New member
אז ככה

בהמשך לתגובתי, אוסיף גם אני כמה פרטים: אני בזמנו קפצתי 2 כיתות וגם לגבי הילדים שלי היתה לי דילמה דומה. מניסיוני ההמלצות הן כדלקמן:
חינוך ביתי ביסודי להערכתי הכי נכון, כמובן שבתנאי שמתבצע נכון. יש אתרים שעוסקים בנושא, אז תעשו שעורי בית.
לחטיבה ממליצה להגיע לא לפני גיל 11 (שוב ניסיון אישי) מסיבות שכבר פרטתי. יש לבחור בחטיבה טובה. בתי לומדת בכפר הירוק ושם ישנם 3 מסלולים שיכולים להתאים: מחוננים, מופ"ת וקדם רפואה (כיתה מדעית). הלימודים מאוד אינטנסיבים וברמה גבוהה ויחד עם זאת יש אוירה חברתית מעולה.
אני חולקת על כך שהמטרה היחידה של בי"ס היא קבלת תעודה:
א. תעודה ניתן לקבל גם באקסטרני.
ב. זו עובדה ידועה שבעולם המודרני ידע מעמיק בחשבון אינפיניטסימלי לא יותר חשוב מכישורי חיים ויכולות חברתיות. בי"ס הינו מקום נהדר לרכוש את המימנויות הללו.
בהצלחה לילדה.
 

gift123

New member
נוטה להסכים לדעתך..גם אני בדיעה של להשאיר את הילדה בבית

עם חונכים\מורים פרטיים בשעות היום (יש להם תקציב) , ובמקביל לדאוג להעשרה חברתית..עד גיל חטיבה ואז שיגיעו לגשר...שיעברו אותו.
 
למעלה